Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Tak zabijamy i tak giniemy
—
Jak nie prowadzić “drogowych kłótni”
›
“Pozwól nam dojechać”
sty 31 2017
Kategoria:
OKIEM KAMERY
,
UPRZYWILEJOWANE
https://www.youtube.com/watch?v=DL1BTeUVLEI
do góry
23 komentarze
do "
“Pozwól nam dojechać”
"
mirek
pisze:
01/02/2017 o 21:42
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
01/02/2017 o 06:35
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
31/01/2017 o 20:19
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
31/01/2017 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
Przerażony
pisze:
31/01/2017 o 17:15
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
31/01/2017 o 17:53
Odpowiedz
Report comment
Dawid
pisze:
31/01/2017 o 15:28
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
31/01/2017 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
Grzegorz
pisze:
31/01/2017 o 15:11
Odpowiedz
Report comment
Super
pisze:
31/01/2017 o 14:56
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
31/01/2017 o 14:54
Odpowiedz
Report comment
Kuba
pisze:
31/01/2017 o 14:53
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
31/01/2017 o 14:55
Odpowiedz
Report comment
Kuba
pisze:
31/01/2017 o 14:56
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
31/01/2017 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
CorpsePL
pisze:
31/01/2017 o 16:31
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
31/01/2017 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
Mynameis
pisze:
01/02/2017 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
nieanonimow
pisze:
31/01/2017 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
Kuba
pisze:
31/01/2017 o 15:30
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
31/01/2017 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
01/02/2017 o 09:42
Odpowiedz
Report comment
dR
pisze:
02/02/2017 o 00:14
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
23 komentarze do "“Pozwól nam dojechać”"
Chętnie udostępniam. Zresztą jakiś czas temu sam dodałem jazde autostradą pod prąd i blokowanie korytarza ratunkowego przez niektórych debili oraz zostały powiadomione odpowiednie służby. Sytuacja była o tyle niebezpieczna że od zjazdu do korka było kilka kilometrów. A powód chęci powrotu do poprzedniego zjazdu 30min zamknięta autostrada z powodu defektu koła na zwężce.
Nie zazdroszczę kierowcą karetek czy wozów strażackich,muszą możliwie jak najszybciej dojechać do wezwania a niektórzy kierowcy im to tak utrudniają że ma się ochotę wysiąść i takiemu zajebać tylko czasu na to niemają.
Baba na pasach normalka?
Mimo zamontowanego Rumblera niektórzy nadal głusi… A ten niskotonowy sygnał nieźle słychać i czuć.
Parówy co jechały pod prąd tunelem ratunkowym to brak słów. Czemu zamazane blachy
10k , PJ na miechy i może zacznie używać mózgu.
W oryginalnym filmie blachy było widać. Policja krakowska miała się tym zająć. Czy coś z tego wyszło – nie wiem 🙁
Z tego co mówili ratownicy w Jedź bezpiecznie to bardzo ważne jest sygnalizowanie tego co się chce zrobić. Kierunkowskaz w lewo i może ta sytuacja z czerwoną toyotą wyglądała by inaczej
to wygladala na zaskoczenie ze za mna jest karetka – moze kierowca skupil sie na skrzyzowaniu – wtedy pierwsza reakcja sa hamulce w miejscu – jak sie widzi ze karetka dojezdza mozna szybko ogarnac i wybrac dobre miejsce na zjazd, chociazby w tej sytuacji kierunek w lewo i wjechac na skrzyzowanie zjezdzajac z drogi karetce
No nie do końca. Masz nawet napisane, że osobówce łatwiej zmienić pas niż karetce na sygnale. W Polsce karetki są budowane na bazie zwykłych aut dostawczych, w których często usuwa się wiele elementów obniżających ich środek ciężkości by obniżyć masę własną by można było w nich zamontować i przewieźć więcej sprzętu ratującego życie jednocześnie umożliwiając ich prowadzenie osobą posiadającym jedynie kategorię B. Niestety efekt jest tego taki, że w ruchu karetka bywa mało stabilna i jeżeli w przedziale medycznym ratownik czy lekarz z ratownikiem wykonują swoją pracę, często na stojąco, każdy skręt i zmiana pasa powoduje mniejsze lub większe bujanie co bezpośrednio utrudnia im pracę. W tej akurat sytuacji jechały dwa auta jedno z lewej to czerwone auto i drugie srebrne z prawej. Więc jak dla mnie bardziej logiczna była by sytuacja gdyby czerwone auto pojechało prawą stroną zostawiając miejsce z lewej. Ale jest to moja subiektywna opinia. Pozdrawiam
Oby więcej takich filmów pokazowych, jak robić i jak nie robić, bo to, co wyrabiają niektórzy kierowcy w takich sytuacjach woła o pomstę…
Brawo, oby wszyscy zrozumieli.
Ten kierowca z 1:15 nie zrobil chyba nic zlego, zjechal na lewa strone robiac miejsce po prawej, gdyby kierowca karetki nie wjechal mu prawie do dupy to dosyc plynnie moglby przejechac obok niego…
Tak, a potem piesza też tylko przeszłą po pasach…
Ale ja nie mowie o zachowaniu pieszej.
Jakby się zatrzymał skrajnie przy prawej stronie to by było wiadomo co robi. Jak już się zatrzymał przy lewej mógł użyć lewego kierunkowskazu lub świateł awaryjnych, byłoby wiadomo co on zamierza, a tak to sorry, ale blokuje ruch.
Kuba, dwa proste pytania. W Polsce mamy ruch lewo czy prawostronny? Przy której krawędzi jezdni powinien poruszać się czerwony VW?
Czy to, że był przy lewej zamiast prawej coś zmienia? Zrobił miejsce i ja oglądając film, widząc to samo co kierowca karetki, nie miałem żadnego problemu z przeczytaniem jego zamiarów. Tym podjechaniem pod dupę sam siebie zablokował
Taka różnica, że kierowca pojazdu uprzywilejowanego nie wie, co ‘autor’ miał na myśli. Czy mu ustępuje, czy robi cokolwiek innego. Dlatego dużym ułatwieniem jest też sygnalizowanie swojego manewru dla służb na sygnale.
@Kuba powinien był wjechać lekko na skrzyżowanie, tymczasem dał po hamulcach tak, że karetka musiała niemal całkowicie zatrzymać się, aby go ominąć (gdyby tam stał już zanim karetka by tam dojechała, to co innego).
Pamiętaj, że czerwone światło, ograniczenie prędkości, zakaz wjazdu i zakaz parkowania nie dotyczą Cię, jeśli wjedziesz tam, by ustąpić pojazdowi uprzywilejowanemu. Oczywiście wszędzie wymagane jest, aby robić to rozsądnie, ale uwierz, że jak w mieście przyciśniesz te 80km/h po to, aby zaraz dać nura na pobocze gdy nie ma innej możliwości, zrobisz lepiej, niż zatrzymując się na środku pasa i nie wiedząc co zrobić.
Zgadzam sie, to byloby najlepsze rozwiazanie. Tylko, ze nikt poza autopilotem Tesli nie jest w stanie przeanalizowac w ciagu sekundy calej sytuacji i wszystkich mozliwosci. Podstawowym odruchem zawsze bedzie hamulec i zjechanie na bok i wydaje mi sie ze kierowca karetki mogl spodziewac sie takiego zachowania.
Dla mnie podstawowym odruchem jak słyszę sygnał karetki/straży/policji jest zlokalizowanie go – czy jedzie za mną, przede mną, może drogą boczną. Jak tylko łapię kontakt wzrokowy oceniam sytuację przed sobą i podejmuje decyzję co będzie dla nich wygodniejsze. Tylko, że aby tak postąpić trzeba za kierownicą: myśleć i nie mieć np. włączonego na full radia.
Problemem jest nie tylko to gdzie się zatrzymał (ja także nie rozumiem dlaczego po lewej a nie po prawej) ale też to że zamiast zatrzymywać się mając karetkę już na ogonie, mógł bardzo ładnie zjechać na pobocze i zwolnić, zachowując płynność jazdy. Oczywiście jak zawsze możemy gdybać i gdybać kto co jak lepiej gorzej i gdzie, nie mniej jednak film bardzo ładnie pokazuje jakie błędy są popełniane – sam widząc to łapię się za głowę. Kierowcy zjeżdżający na pobocze w ogóle nie zdają sobie sprawy że nie są sami i zamiast zjechać ale też podjechać do przodu, potrafią zatrzymać się, odbić na pobocze i tak zostać nieruchomo, w ogóle nie patrząc na to że sznur samochodów za nimi nie ma co ze sobą zrobić. Dlatego to zatrzymywanie się powinno być ostatecznością. Nie tak dawno (co pisałem też tu na PD) kierowca właśnie tak zablokował karetkę w Szczecinie, ciężarówka nie mogła podjechać i schować naczepy bo kretyn zatrzymał się i uwaga! on nie zjechał na pobocze. on zatrzymał się na prostej drodze, przy prawej krawędzi, nie mając przed sobą nikogo! a ciężarówka za nim utknęła i chociaż trąbiła cała okolica… nic, zero!
Jeszcze mu mrugnął kierunkiem..