Menu

  • Kategorie

  • Wszystkie odcinki PD

  • 175,000 subskrypcji

  • 75,000 obserwujących

  • Instagram

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

Próba ustąpienia pierwszeństwa (karetce pogotowia na sygnale)

https://youtu.be/I5k3vQJMgC4
https://youtu.be/I5k3vQJMgC4

17 komentarzy do "Próba ustąpienia pierwszeństwa (karetce pogotowia na sygnale)"

  • Marcin napisał(a):
    5
    52

    Kierowca passerati pożałował na naprawę absu i tak to się skończyło

    • RLKP napisał(a):
      69
      4

      Nie musiał go wcale posiadać 😉 Bo to nie było wyposażenie standardowe w tych pojazdach 😉

      Więc zamiast pierdolić od rzeczy, przestań…

    • rafiki napisał(a):
      21
      3

      Zawsze gorzej jechać jest niż lepiej iść. A ja jeżdżę golfem 3 w tdi i pierdole na głowę nie leci jeżdżę tym na co mnie stac.

    • magik2440 napisał(a):
      6
      27

      Co Ty pierdolisz, wiesz, że hamowanie z ABS jest dłuższe niż bez niego?

      • exonix napisał(a):
        16
        6

        Polecam zaznajomić się z fizyką przed powiedzeniem głupoty, że niby ABS wydłuża drogę hamowania, co za brednia…

        • Borek napisał(a):
          30
          0

          ABS nie powstał w celu skrócenia drogi hamowania tylko zapewnienia kontroli nad pojazdem podczas hamowania poprzez zautomatyzowane hamowanie pulsacyjne. Człowiek robi to powoli, a system bardzo szybko co przekłada się na najskuteczniejsze hamowanie na granicy przyczepności kół.

          Droga hamowania zależy tu jednak głównie od nawierzchni. Na nawierzchni twardej, nieruchomej droga hamowania z użyciem ABS lub “własnego” hamowania pulsacyjnego będzie sporo krótsza niż hamowanie z poślizgiem, a do tego zapewni kontrolę kierunku ruchu. Na nawierzchni luźnej jednak (żwirowa lub piaskowa, lub takie właśnie zanieczyszczenia na asfalcie czy betonie) hamowanie pulsacyjne oraz działanie ABS wydłuża drogę hamowania, w takich warunkach pojazd zatrzyma się na krótszym odcinku poprzez zablokowanie kół.

          Dlatego bardziej zaawansowane systemy ABS (i to wcale nie takie nowe, dostępne już pod koniec lat 90-tych) posiadają algorytmy wykrywające hamowanie na luźnej nawierzchni i pozwalająca na częściowe blokowanie kół w celu skrócenia drogi hamowania, jednak tak aby wciąż zachować kontrolę nad pojazdem.

    • vw napisał(a):
      1
      1

      Chciałem wspomnieć że nie wszystkie Passaty B3 były wyposażone standardowo w ABS.
      Pozdrawiam

    • Patryk napisał(a):
      2
      0

      a po co mu był by w tej sytuacji ABS?

    • kolasov napisał(a):
      0
      0

      wieśwagen zaczał kopiować takie systemy pod koniec lat 90 wiec ten rolnik miał prao zablokowac swe nadlewki

  • abc napisał(a):
    12
    2

    tylko ja nigdzie nie widze tej karetki?

  • xyz napisał(a):
    6
    0

    Co jak co ale załoga medyczna była na czas 😀

  • Radek napisał(a):
    0
    1

    Tak się kończy siedzenie na dupie poprzedzającego samochodu…

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj