Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Śmiertelny wypadek na DK 32
—
Samozaoranie, czyli nagrywanie i publikowanie swojej bezmyślnej jazdy
›
Problem wjazdu na trzy pasy
lip 10 2019
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
Problemy, z którymi muszą się borykać polscy kierowcy.
do góry
41 komentarzy
do "
Problem wjazdu na trzy pasy
"
kgrzel
pisze:
15/07/2019 o 08:55
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
16/07/2019 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
16/07/2019 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
17/07/2019 o 19:45
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
15/07/2019 o 08:53
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
16/07/2019 o 18:53
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
16/07/2019 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
13/07/2019 o 10:46
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
14/07/2019 o 02:10
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
14/07/2019 o 02:20
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
12/07/2019 o 21:15
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
13/07/2019 o 00:53
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
13/07/2019 o 07:33
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
14/07/2019 o 02:13
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:27
Odpowiedz
Report comment
Sebek
pisze:
13/07/2019 o 08:45
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
14/07/2019 o 02:16
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
11/07/2019 o 20:55
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:12
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
11/07/2019 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
11/07/2019 o 14:01
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
11/07/2019 o 14:50
Odpowiedz
Report comment
Aero
pisze:
11/07/2019 o 09:03
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:25
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
10/07/2019 o 21:24
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
10/07/2019 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
KAN2000
pisze:
10/07/2019 o 23:46
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:14
Odpowiedz
Report comment
kamyk
pisze:
10/07/2019 o 21:11
Odpowiedz
Report comment
Gor
pisze:
10/07/2019 o 21:22
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:16
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:15
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
10/07/2019 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
10/07/2019 o 21:55
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:18
Odpowiedz
Report comment
KG
pisze:
14/07/2019 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:17
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:20
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
11/07/2019 o 23:22
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
41 komentarzy do "Problem wjazdu na trzy pasy"
Dla Motocyklisty:
http://badanie-techniczne.pl/2018/03/jak-prawidlowo-wjechac-na-rondo-wielopasmowe
@kgrzel – cisnienie opadło – przepraszam za emocje. Ale dalej jesteś w błędzie – nie podawaj mi linka do artykułu napisanego przez jakiegoś redaktora – ja taki sam artykuł mogę napisać – nie jestem autorytetem.
Cytat:
“Dwa pasy wjazdowe – trzy pasy na rondzie: jest to jedna z najciekawszych sytuacji jaka może się trafić kierowcy, a zarazem jedna z najbardziej kolizyjnych. W wariancie 2-3 pomiędzy lewym i prawym kierowcą pojawia się dodatkowy pas ruchu, co ważne pojawi się on dopiero po wjechaniu na rondo, a więc wykluczając ruch okrężny, pojawi się on na lub za skrzyżowaniem. Ponieważ nie ma tu wyznaczonych linii wskazujących jak przebiega pas ruchu na samym skrzyżowaniu tak naprawdę należy przyjąć że lewy pas kieruje w stronę lewego pasa, prawy pas w stronę prawego, a pomiędzy nimi tworzy się pas środkowy. Kto go zajmie? Rzućmy okiem do kodeksu: zmieniając pas ruchu, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi po nim poruszającemu się oraz w sytuacji, gdy na jezdni są przynajmniej trzy pasy ruchu w jednym kierunku i kierujący pojazdami jadącymi skrajnymi pasami chcą zająć ten pomiędzy nimi, pierwszeństwo ma uczestnik ruchu wjeżdżający z prawej strony. Wniosek: kierowca lewego pasa ma tylko jedno wyjście, zająć lewy (wewnętrzny pas ruchu), a kierowca prawego pasa może zająć zarówno prawy (skrajny zewnętrzny) jak i środkowy pas ruchu.”
Dalej nie czytam no brednie – napisz mi jaki artykuł zabrania mi zająć pas lewy przy wjeździe na rondo z pasa prawego (przy wjeździe są 2 pasy, na rondzie są 3).
Czytam dalej:
Cytat:
“Dwa pasy wjazdowe – dwa pasy na rondzie: jeśli czytałeś przykłady wyżej, to dobrze. Jeśli nie, przeczytaj! Wjazd na rondo nie stanowi już dla Ciebie problemu, ale trzeba pamiętać o zdrowym rozsądku oraz innych przepisach. W tym przykładzie doszliśmy do momentu, w którym poza zachowaniem ostrożności przywołam hasło: kontynuowanie jazdy/kontynuacja jazdy. Taki wjazd możemy rozważyć w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest sytuacja w której kierowca sam (jeden) zbliża się do ronda i ma możliwość skorzystania z pasa prawego jak i lewego aby wjechać na skrzyżowanie. Ponieważ mamy ruch prawostronny (opisany w kodeksie) więc zakładam, że kierowca porusza się prawym pasem. Podobnie jak w wariancie 1-2 kierowca upewnia się co do możliwości wjazdu i wjeżdża na rondo zajmując dowolny pas ruchu. Analogicznie może to samo zrobić, jadąc lewym pasem, w końcu i tak nikt inny na to rondo nie wjeżdża. Sytuacja zmienia bieg kiedy na wjeździe na rondo znajdzie się dwóch kierowców, równolegle, którzy będą chcieli na to rondo wjechać. Ponieważ skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest nadal tylko skrzyżowaniem, kto jedzie lewym pasem, ten za skrzyżowaniem nadal jedzie lewym pasem (analogicznie prawym). Każdy z kierowców kontynuuje więc jazdę swoim pasem, zajmując odpowiednio: prawy kierowca prawy pas na rondzie i lewy kierowca, lewy pas na rondzie. W przeciwnym wypadku, kiedy prawy zająłby lewy pas (próbował) doszło by do kolizji czyli wymuszenia pierwszeństwa (zmiana pasa ruchu na pas, po którym porusza się inny pojazd),”
Bzdura – wytłuszczam
“Ponieważ skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest nadal tylko skrzyżowaniem, kto jedzie lewym pasem, ten za skrzyżowaniem nadal jedzie lewym pasem (analogicznie prawym). Każdy z kierowców kontynuuje więc jazdę swoim pasem…” Bzdura – nie ma czegoś takiego jak kontynuacja pasa na skrzyżowaniu – rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
“W przeciwnym wypadku, kiedy prawy zająłby lewy pas (próbował) doszło by do kolizji czyli wymuszenia pierwszeństwa (zmiana pasa ruchu na pas, po którym porusza się inny pojazd),” Kolejna bzdura – nie ma mowy o wymuszeniu pierwszeństwa przy zmianie pasa – przypominam – zajęcie pasa po wjechaniu na skrzyżowanie nie jest tożsame ze zmianą pasa!
Artykuł do bani.
Jeździjcie tak dalej a potem się dziwcie, że taki cwaniak (niech Wam będzie że ten Warsaw Driver) wykorzystuje Waszą nieznajomość przepisów i “żyje z takich ignorantów”.
To zapytam trochę przewrotnie.
A gdyby były linie prowadzące, to też zająłbyś trzeci pas jadąc z prawego?
No bo który przepis Ci tego zabrania?
Nie ma Kodeksie Drogowym pojęcia pas prowadzący, nie mogą to też być linie oddzielające pasy drogowe, bo jak sam piszesz “nie ma czegoś takiego jak kontynuacja pasa na skrzyżowaniu”.
@kgrzel – a to nie jest pytanie przewrotne – to jest inne pytanie i zupełnie co innego.
Oczywiście że są linie prowadzace – jest to linia przerywana P-1 w odmianie d. Załącznik do rozporzadzenia ws. warunków technicznych dla znaków drogowych.
Motocyklisto,
nie poprę swoich poglądów paragrafem, bo nie ma tak szczegółowego, by rozstrzygnąć jednoznacznie taki przypadek. Należy posiłkować się przepisami ogólnymi, a zasada prawej ręki przecież nie jest jedynym przepisem, który stosuje się podczas poruszania po drodze.
Polecam Ci artykuł, który bardzo prosto analizuje ten i inne podobne przypadki, wprawdzie na podstawie ronda, ale co za różnica, przecież rondo jest też skrzyżowaniem:
http://badanie-techniczne.pl/2018/03/jak-prawidlowo-wjechac-na-rondo-wielopasmowe/
Czy nadal obstajesz przy swoim zdaniu?
@kgrzel – nadal obstaję przy swoim – wytłumaczyłem Ci dlaczego ten artykuł jest do bani post wyżej.
@kgrzel chcesz się dokształcić – poczytaj:
http://mrerdek1.blogspot.com/
Gościa nie znam – ale dla mnie jest większym ekspertem niż jakiś tam kierownik WORDU:)
Motocyklisto,
trochę pokory,
wywyższasz się i strofujesz innych niczym nieomylny belfer a sam nie masz racji.
Jeśli jadę lewym pasem do skrętu w prawo, to zajmuję skrajny lewy pas a Ty masz obowiązek mnie przepuścić.
I nie forsuj swoich błędnych teorii jako jedynych słusznych.
zalecam doksztalcenie – od kiedy to pojazd z lewej strony ma pierwszenstwo?
Przypominam – oba pojazdy zajmuja pas – wjezdzaja na pas zwsze pojazd z prwej strony ma pierwszenstwo.
Podpytaj kogos madrzejszego ode mnie 🙂
@kgrzel – nie wywzszam i nie strofuje – dobitnie udowadniam swojego stanowiska.
Poprzyj swój wywód odpowiednim paragrafem – a przyznam Ci racje – bo jak na razie jest to Twój własny wymysl, do tego bledny.
A zajmuj sobie pas ktory chcesz. Ja jak zajmę pas prawy a mam kaprys potem zajac lewy to Ty masz obowiązek mi ustąpić jesli jestes na lewym.
Jak pukniesz – to nie lamentuj ze ktos na stluczke jezdzi – tylko naucz sie przepisow.
Motocyklista, o co Ci chodzi?
Jeśli na lewym pasie nie ma żadnego samochodu, to jadąc prawym pasem możesz zająć dowolny pas (1,2,3), jeśli jest samochód to zajmujesz 1 i 2. Jeśli chcesz zająć 3 pas to ustawiasz się na skrajnym lewym. Ty jeździsz inaczej?
@kgrzel – tak jezdze inaczej. 🙂 jezdze zgodnie z przepisami.:)
“Jeśli na lewym pasie nie ma żadnego samochodu, to jadąc prawym pasem możesz zająć dowolny pas (1,2,3)” i tu masz rację.
Ale: “jeśli jest samochód to zajmujesz 1 i 2. Jeśli chcesz zająć 3 pas to ustawiasz się na skrajnym lewym.” na podstawie czego to stwierdziłeś?
Dlaczego nie mogę zając skrajnego lewego? Jeśli Ty jesteś w tym pojeździe a ja na prawym i chcę zająć lewy to królu złoty ustępujesz mi pierwszeństwa ponieważ masz mnie po prawej stronie.
Uprzedzam kolejne Twoje wydumki – ani ja ani ty nie zmieniamy pasa. Zajęcie pasa a zmiana pasa to są dwa różne pojęcia, Zmiana pasa nie ma miejsca przy skręcie na skrzyżowaniu w lewo bądź w prawo.
I to jest właśnie to o czym piszę – wymądrzasz się a przepisów nie znasz.
I jeszcze wymagasz ode mnie abym to ja uważał na Ciebie jak mi się władujesz w bok 🙂
Ty tak serio? Jeśli są dwa pasy do skrętu w prawo, to ty z prawego skręcasz na skrajny lewy? I twierdzisz że jest to jazda zgodna z przepisami?
Chmmm…
Zatem muszę na drodze jeszcze bardziej uważać.
@kgrzel – podstawa prawna madralo.
1. Co mi zabroni zajac skrajny pas po skreci? Jaki przepis?
2. Przypominam na skrzyżowaniu przy kręcie – zajmujeszz pas ktory chcesz.
3. Kolejna rzecz – przy zajmowaniu tego samego pasa przez dwa pojazdy – pojazd z prawej strony ma zawsze pierwszenstwo.
Brniesz w to dalej?
Widzę znowu wysyp ekspertów i ani jedna odpowiedź nie jest prawidłowa.
Dwa – gratuluje znajomości przepisów asy. 🙂 I Wy tak jeździcie?
TO ja się nie dziwię, że są tacy co zarabiają na takich asach kierownicy.
@motocyklista no to jak to jest według Ciebie?
Mamy dwa samochody na 2 pasach, który z nich, po skręcie, ma pierwszeństwo do zajęcia środkowego pasa?
@Sebek ano to jest tak:
– przy zajmowaniu tego samego pasa pierwszenstwo zawsze ma pojazd z prawej strony – obojetnie czy po skrecie czy przy jezdzie na wprost. Znaczenia nie ma nawet to, ktory pojazd pierwszy wlaczyl kierunkowskaz (np. przy jezdzie na wprost).
Przeciez to proste – ucza tego na kursie.
Dobrze orły sokoły Wy moje. Poprorszę teraz o merytorykę i uzasadnienie
Zadam zadanie 🙂
Skrzyżowanie z początku materiału z 2 na 3 (to bez linii prowadzących):
Czy mogę z prawego (wyjazd z dwóch pasów) zająć lewy skrajny (tam gdzie są 3)? I w jaki sposób, jeśli mogę? Na lewym pasie (wyjazd z 2 pasów) też jest auto.
Czyli: wyjeżdżam skrajnym prawym i chcę zająć skrajny lewy.
Zadanie jest jedno i jest bardzo proste.
Kamyk ma rację, zgadzam się z nim w 100%.
Takie samo jest stanowisko łódzkiej drogówki, od której dostałem kiedyś maila.
Z prawego pasa na skrajny prawy, z lewego pasa na skrajnie lewy, a środkowy zgodnie z zasadą prawej ręki, czyli na środkowy wjeżdża ten, kto jest po prawej stronie.
krótko mówiąc z prawego pasa na prawy i środkowy, z lewego na lewy,
@kgrzel – zapamiętałem Cię z poprzedniej dyskusji:) Tam bredziłeś i tu bredzisz.
Nie ma co tutaj filozofować, sytuacja jest nieuregulowana w przepisach (brawo posłowie!). W przypadku stłuczki pewnie winnym jest ten który bardziej nieostrożnie wjechał na środkowy, albo po prostu obopólna. Ktoś zna jakieś orzecznictwo na ten temat?
@Paweł ja znam bo temat przerabiałem w sądzie 🙂
A najlepsi są ci co skręcają w prawo z lewym migaczem
To wcale nie jest takie głupie, bo w ten sposób pokazują, że na pewno zajmą skrajny lewy pas i zaraz będą skręcać w lewo (przez co pojazd jadący główną drogą np. będzie intensywniej hamował, bo wie, że samochód przed nim nie zacznie się dynamicznie rozpędzać). Z drugiej strony – po co w takiej sytuacji kierunkowskaz w prawo, skoro tam nie ma możliwości pojechać nigdzie indziej, niż w prawo?
Podsumowując, w takiej sytuacji kierunkowskaz w lewo przynosi więcej korzyści niż – teoretycznie bardziej poprawny – kierunkowskaz w prawo.
“jazda przy prawej krawędzi drogi…”
Z prawego na prawy, z lewego na kolejny wolny od prawej strony. Czyli środkowy.
@Aero – tak się chętnie udzielałeś – dzizas jprdl. Skąd że s to wziął?
Jeżeli oznakowanie nie mówi inaczej, to przy skręcie z 2 w 3 (lub więcej pasów), z prawego kończy się WYŁĄCZNIE na prawym pasie, natomiast z lewego można zakończyć manewr na dowolnym pozostałym – nie ma znaczenia, czy prawy pas się później kończy.
Zgadzam się, że w takiej sytuacji, dla pełnej jasności, należy wymalować linie prowadzące, co jednoznacznie określa sposób przejazdu.
Jedna baba też tak myślała. Miałem za darmo nowy błotnik, zderzak i lampę 🙂 BTW. Zasada prawej ręki.
Idiota 🙁
@Krzysiek – widzisz mądrzysz się mądrzysz, a wychodzi na to, że bez linii naprowadzających toś dupa a nie kierowca. Bo kierowca ma prawo jazdy, a to oznacza, że zdał egzamin pańswtowy, więc wie jak się zachować na drodze i zna przepisy.
Bzdury Pan marek gada. Prawy na prawy, lewy nawy a jak obaj chca wjwchac na srodkowy to decyduje zasada przy zmianie pasa I ten z prawego ma pierwszenstwo. Tak jest na rondach I wielu innych przykladach skrzyzowan wiec niech Pan Marek nie miesza. Bo checi w przypadku kolizji nic nie pomogą
Tak się wydaje, że będzie najbardziej intuicyjnie, ale ciekawe czy tak policja to zinterpretuje, bo zderzenie nastąpi prawdopodobnie gdy pojazd z lewego pasa będzie już właściwie na środkowym, a ten z prawego będzie chciał na niego wjechać.
@Gor – I?
@kamyk – poczytaj, pomyśl i wróć.
Ty pleciesz androny.
Ja pomyślałem o tym z automatu w taki sposób:
Wjazd z prawego pasa, tylko na prawy pas.
Wjazd z lewego pasa, tylko na środkowy pas.
Jeśli ktoś chce zjechać na skrajny, lewy pas, powinien jechać początkowo tym lewym (jeszcze przed skrzyżowaniem), potem wjechać na środkowy, a potem zjechać na skrajny lewy.
Dobrze, czy źle myślę? Zawsze tak robię, dosłownie z automatu…
Nawet nie pomyślałbym o tym, że ktoś może to interpretować inaczej – takie zachowanie bezproblemowo zawsze działało, a trochę kilometrów już naklepałem.
To źle interpretujesz. Prawy na prawy, lewy na lewy, jeśli obaj chcą na środkowy to zasada prawej ręki czyli ten z prawego pasa ma pierwszeństwo chyba że znaki mówią inaczej. Baba też tak myślała jak mi wjechała ale policjant bardzo szybko zmienił jej światopogląd 6 pkt. karnymi a ja podwyżką jej OC
@Tomasz – nie do końca tak jest jak piszesz – sytuacja dotyczy tylko i wyłącznie środkowego pasa. A co z lewym? A co z prawym?
100% racji
@Tom – zalecam dokształcenie szkole nauki jazdy – teorii.
@Tom – że co?:
“Jeśli ktoś chce zjechać na skrajny, lewy pas, powinien jechać początkowo tym lewym (jeszcze przed skrzyżowaniem), potem wjechać na środkowy, a potem zjechać na skrajny lewy. ”
Nie jestem z danej miejscowosci. ustawilem sie na prawym a chce pojechac potem lewym skrajnym. Skad mam wiedziec jak poleci droga.
Co Ty za bzdury wypisujesz? Mnie obligują przepisy PoRD a nie zwyczaje panujace w danym miescie.
O zgrozo.
“Jeśli ktoś chce zjechać na skrajny, lewy pas, powinien jechać początkowo tym lewym (jeszcze przed skrzyżowaniem), potem wjechać na środkowy, a potem zjechać na skrajny lewy.”
Że co? Mnie obligują przepisy PoRD a nie zwyczaje panujące w danym miescie.