Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Jak NIE jeździć po rondach
—
Polskie Drogi #92
›
“Problemy kierowców ze zrozumieniem użycia kierunkowskazów”
sie 16 2017
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
https://www.youtube.com/watch?v=EejSsxkXOuI
do góry
74 komentarze
do "
“Problemy kierowców ze zrozumieniem użycia kierunkowskazów”
"
MrErdek1
pisze:
26/04/2018 o 16:33
Odpowiedz
Report comment
Drozd
pisze:
22/08/2017 o 08:44
Odpowiedz
Report comment
Dominik
pisze:
21/08/2017 o 03:41
Odpowiedz
Report comment
luk
pisze:
17/08/2017 o 17:09
Odpowiedz
Report comment
Wiktor
pisze:
17/08/2017 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
Wiktor
pisze:
17/08/2017 o 14:52
Odpowiedz
Report comment
Wiktor
pisze:
17/08/2017 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
MrErdek1
pisze:
26/04/2018 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
17/08/2017 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
LaluśAudi
pisze:
16/08/2017 o 21:25
Odpowiedz
Report comment
Arturski
pisze:
16/08/2017 o 21:51
Odpowiedz
Report comment
WieprzCoJezdziPassatem
pisze:
16/08/2017 o 21:21
Odpowiedz
Report comment
Passaciarz
pisze:
16/08/2017 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
16/08/2017 o 20:41
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
16/08/2017 o 20:47
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
16/08/2017 o 17:22
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
16/08/2017 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 17:56
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
16/08/2017 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
16/08/2017 o 21:26
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2017 o 06:07
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
17/08/2017 o 06:53
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
17/08/2017 o 10:12
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
17/08/2017 o 10:20
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2017 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
xxx
pisze:
17/08/2017 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/08/2017 o 16:17
Sebastian
pisze:
16/08/2017 o 15:56
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 16:03
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 16:47
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
17/08/2017 o 06:48
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
16/08/2017 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 16:01
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
16/08/2017 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
17/08/2017 o 06:45
Odpowiedz
Report comment
Stefan
pisze:
16/08/2017 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
Sportline
pisze:
16/08/2017 o 15:06
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 15:14
Odpowiedz
Report comment
Anana
pisze:
16/08/2017 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
17/08/2017 o 06:42
Odpowiedz
Report comment
Gregor
pisze:
16/08/2017 o 14:59
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
16/08/2017 o 15:03
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 15:05
Odpowiedz
Report comment
Krzychu
pisze:
16/08/2017 o 15:49
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 16:41
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 18:02
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
16/08/2017 o 19:50
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
16/08/2017 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
Krzychu
pisze:
16/08/2017 o 20:06
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 21:23
Odpowiedz
Report comment
PS
pisze:
16/08/2017 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 18:11
Odpowiedz
Report comment
PS
pisze:
16/08/2017 o 18:42
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 21:33
Odpowiedz
Report comment
PS
pisze:
17/08/2017 o 07:06
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
17/08/2017 o 09:20
Odpowiedz
Report comment
Shadow
pisze:
17/08/2017 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
PS
pisze:
17/08/2017 o 15:59
Odpowiedz
Report comment
brek
pisze:
17/08/2017 o 01:39
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
17/08/2017 o 09:54
Odpowiedz
Report comment
Janek
pisze:
16/08/2017 o 15:10
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/08/2017 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
PS
pisze:
16/08/2017 o 17:57
Odpowiedz
Report comment
adamusss
pisze:
16/08/2017 o 19:57
Odpowiedz
Report comment
Filip
pisze:
16/08/2017 o 15:11
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 15:16
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
16/08/2017 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
16/08/2017 o 16:43
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
16/08/2017 o 19:04
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
74 komentarze do "“Problemy kierowców ze zrozumieniem użycia kierunkowskazów”"
Zgodnie z art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym sygnalizuje się jedynie zamiar zmiany pasa ruchu, zawrócenia na jezdni bez jej opuszczania lub zamiar skrętu z jezdni drogi w celu jej opuszczenia. Nie ma tam bredni o różnych rodzajach skrzyżowań, gdyż w ogóle nie ma o nich mowy, a także o kształcie drogi, zmianie przebiegu jezdni. Nie dajcie się zwariować ekspertom z WORD, MORD i PORD. Opuszczasz jezdnię drogi po której się poruszasz – zbliżasz się do krawędzi jezdni lub jej środka i włączasz kierunkowskaz. KONIEC – to wszystko co trzeba wiedzieć na temat zmiany kierunku jazdy (nie mylić z kierunkiem ruchu, gdyż to nie to samo). ZAPRASZAM na mój BLOG.
Jak zjeżdżam z głównej która prowadzi w lewo lub prawo a ja jadę prosto to używam kierunku, np główna w lewo a ja w prosto więc prawy kierunek, żeby tamci mogli szybko wyjechać. Oczywiście, gdy jest do tego z prawej strony droga to nie włączam. PS czy są jakieś odcinki o zawracaniu?
Nie rozumiem trochę tego czepienia się autobusów, bo nie wiem jak z buspasami, może przeszkadza, ale jeżeli stoi na przystanku który zajmuje pas to warto wiedzieć czy ominąć taki autobus czy nie zdążę bo zaraz ruszy, czy w innej sytuacji gdy jest jezdnia na tyle szeroka że można autobus ominąć, ale zaraz za przystankiem jest zwężenie.
https://www.google.pl/maps/place/Strzelc%C3%B3w+Bytomskich+30,+Bytom/@50.355981,18.9087549,3a,75y,327.29h,79.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgt8fo6qVMIIEtP2NuErB_Q!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47112ccce71b561f:0xebdf081681a0339!8m2!3d50.3553101!4d18.9095116
Autobusy i kierunki to nie przepisy, a kultura. Jak ktoś jest chamem, to nie poinformuje innych o swoich zamiarach.
Zapomniałem wkleić linka odnośnie skrzyżowania “Y”
https://www.google.pl/maps/@53.4507802,14.5708491,3a,75y,275.6h,81.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sft3lLWx7eUT7xmR4F8PxZw!2e0!7i13312!8i6656
Wg znaku droga zawija w prawo więc gdyby nie znaki pionowe i poziome które widać 40 m dalej trzeba by było sygnalizować jazdę po drodze z pierwszeństwem a tak nie trzeba
TomaszTomasz – Znaki obrazują przebieg dróg na danym skrzyżowaniu ale to że droga z pierwszeństwem jest załamana nie oznacza że masz to sygnalizować. Jeśli by nie było innej drogi podporządkowanej z prawej strony to należy taki skręt zasygnalizować.
Skrzyżowanie “Y” z drogą z pierwszeństwem trzeba sygnalizować chyba że znaki poziome mówią że jedziesz tą drogą na wprost.
Jak tu ma być bezpiecznie na drogach skoro ludzie nie wiedzą kiedy włączać kierunkowskazy…. Jeśli są strzałki oznakowania poziomego w lewo lub w prawo to włączamy kierunkowskaz w lewo lub w prawo. Jeśli jest skrzyżowanie oznakowane tylko znakami pionowymi to sygnalizujemy zamiar skrętu w prawo lub w lewo na tym skrzyżowaniu.
https://www.google.pl/maps/@53.3947095,14.7645439,3a,75y,92.2h,90.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1snk3pXtA0qA4V9dIo2dK-rQ!2e0!7i13312!8i6656
Na tym skrzyżowaniu jadąc drogą z pierszeństwem nie włączamy kierunkowskazu w prawo bo jeśli go włączymy to by oznaczało że skręcamy w pierwszą w prawo na krzyżowaniu a to nie prawda.
Jadąc drogą z pierwszeństwem, niezależnie od miejsca i jej krętości (geometrii), bez zamiaru zmiany na niej pasa ruchu lub zawrócenia na niej bez jej opuszczenia, albo skrętu z niej na jezdnię innej drogi lub na przydrożną nieruchomość, KIERUJĄCY NIE WŁĄCZA KIERUNKOWSKAZÓW. Nic do tego nie maja strzałki kierunkowe, które od 1999 roku wskazują jedynie gdzie można pojechać z danego pasa ruchu, ani znaki C-1 do C-4 , które od 1999 roku nie nakazują skrętu, lecz nakazują jazdę we wskazanym nimi kierunku, często bez zmiany kierunku jazdy. Zapraszam na http://mrerdek1.blogspot.com/2018/04/127-zmiana-kierunku-jazdy-w-pytaniach.html
Znowu p. Dworak bzdury gada. Jednoosobowa alfa i omega. Co gorsze, że nie ma konsekwencji w tym co mówi. Co kilka lat,a oglądam ich od początku, inaczej interpretuje swoje widzi misie. Pamiętam odcinek z Wieliczki, jakieś 12 lat temu, jadąc ulicą Krakowską w lewo w Narutowicza, jedzie się z pierwszeństwem, wtedy mówił że nie trzeba włączać kierunkowskazu bo jest się na pierwszeństwie, ale dla informacji tych jadących z Dembowskiego, można włączyć dla ich informacji, podkreślę MOŻNA. A teraz mówi, że TRZEBA.
Hejka, mam Audi w tedeiku i lubię nim szybko jeździć. Zawsze muszę każdego wyprzedzić, zawsze muszę ruszyć pierwszy, zawsze muszę komuś zajechać droge, nigdy nie używam kierunkowskazów. Czy jest to normalne ? Czy mogą mi za to zabrać prawko, które znalazłem w chipsach ? Pozdrawiam wszystkich chłopaków z Audi i przyjaciół z Passatów, którzy też są jebnienci jak ja ? ? Audi i Passaty są najlepsze ?
Glos jak by za ciasne majty nosil.
Jezdze i miaszkam w niemczech od 30 lat i tu jsdac glowna droga czy ona skreca czy nie dajemy migaczadopiero jak zjezdzany z glownej ulicy.
Mam Passata w TeDeIku i nieużywam w ogóle kierunkowskazuw bo po co. Mam wielki brzuch, fotel w pasacie mam ustawiony na pół leżąco, na moim ramieniu widać tatuaż i jeżdże swoim passatem po mieście jak knur to znaczy jak król. Mam najlepszy wóz w mieście, passat b5 w TDI a żonie kupiłem Golfa czwórkie też w tedeiku ale bez klimy bo mi zabrakło kasy na lepszego golfa w kombi.
MY VAG-OWCY GADAMY, ŻE FRANCUZY SIĘ PSUJĄ TYLKO NASZE AUDICE I PASSATY W TEDEIKU SIĘ NIE PSUJĄ. JEDYNE CO TO PSUJĄ NAM SIĘ W VAG-ACH KIERUNKOWSKAZY A PO NASZYCH SZALONYCH JAZDACH CZĘSTO SPOTYKAMY SIĘ U BLACHARZY. ALE PO CO MI W PASSACIE KIERUNKOWSKAZY JAK I TAK JESTEM NAJSZYBSZY A ZA MNĄ IDZIE CZARNY DYM I NIC NIE WIDAĆ. PASSATY SĄ NAJLEPSZE, PASSATY SĄ NAJWSPANIALSZE.
http://www.photoblog.pl/passat19tdi
Lubie ludzi skrecjacych w lewo ze skrajnego lewego a ladujacych na skrajnym trzecim w prawo jak ten typ z programu tv z chuja wyjety. Gratuluje. Jak tak ucza w tvp krakow to nic dziwnego ze lajkoniki wszedzie rozpierdalaja ludzi i samochody. W calym kraju kr i pochodne robia gowno.
@Krzysiek
Informacyjnie: tam się nie da skręcić w lewo. Tylko w prawo.
I pochwal się może swoją rejestracją, to sobie też po niej pojeździmy 😉
A mnie się zdaje, że nawet siebie nie lubisz.
————–
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
————–
Problem jest w interpretacji słowa pisanego.
Z jednej strony jest napisane, że należy sygnalizować zmianę kierunku, i OK, czyli na łamanym migamy.
Ale zwykły zakręt to też _zmiana_kierunku_ (proszę nie mówić, że nie wiem co piszę – ja po prostu interpretuję nieprecyzyjne stwierdzenie).
Jednocześnie jest napisane, że należy sygnalizować _zmianę_pasa_ruchu_ czyli dlaczego zjeżdżając z łamanego pierwszeństwa, zmieniając pas ruchu wyznaczony przez zarządcę drogi (ale jadąc prosto) nie używamy kierunkowskazu?
Podsumowując, przepisy są nieprecyzyjne, i tak samo są interpretowane.
Pan prowadzący mógłby się odnieść do głównych zarzutów jakie mu stawiano po poprzednim filmie, tzn,
1. nie ma potrzeby używania lewego kierunkowskazu włączając się na autostradę (bo nie da się inaczej jechać),
2. sygnalizowania skrętu w prawo przy zjeździe z autostrady, już będąc na pasie do zjazdu (w przypadku gdy są dwa pasy do zjazdu a my jedziemy lewym pasem).
Pzdr
Stawiam Ci piwo, bo temat wałkowany wielokrotnie, a jesteś pierwszym komentatorem, który zauważył to samo, co ja.
@TomaszTomasz, no widzisz 🙂 pokłóciliśmy się wcześniej o inny temat, a tu się zgadzamy 🙂 świat się zmienia 🙂
Jak to nie ma potrzeby, jeżeli zmieniasz pas ruchu przy włączaniu się na jakąkolwiek drogę (nie zawsze jest taka potrzeba) to migasz. Słuchaj uważnie co mówi prowadzący.
@riesling, rozumiem, że odnosisz się do mojego stwierdzenia
“1. nie ma potrzeby używania lewego kierunkowskazu włączając się na autostradę (bo nie da się inaczej jechać),” ?
Obejrzyj proszę link poniżej, od 2min 50 sek, wtedy zrozumiesz o czym mówię
https://youtu.be/hMJaeC7OP9U?t=171
Pzdr
Ale ten fragmenty nie mówi o zmianie pasa ruchu na rozbiegówce za zakrętem tylko o jeździe po łuku, “w zakręcie”.
@riesling, OK, ale zobacz proszę od 3:16, tam prowadzący dokładnie mówi, że na złączeniu dróg kierunkowskaz nie jest potrzebny. No ja się z tym nie zgodzę, bo jadąc tym pasem co samochód na filmie, wrzucając kierunkowskaz w lewo, daję znać temu na którego pas wjeżdżam, że jestem świadomy tego, że wjeżdżam na jego pas.
Ale jak pojedziesz tym pasem dalej na wprost to kierunkowskazu nie będziesz włączał, prawda? O tym, jest mowa w tym fragmencie.
Nie chcę cię martwić @xxx ale masz nie tylko problem z interpretacją przepisów, ale również słów Dworaka.
On wyraźnie mówi że nie musisz używać kierunkowskazu na “łączeniu dróg”, ponieważ “tam można pojechać tylko na wprost”. Możliwość zmiany pasa masz dopiero za tym łączeniem i do tej sytuacji Dworak się nie odniósł, bo jest oczywista – zmieniasz pas, więc sygnalizujesz to. Co jest w tym takiego trudnego?
Panowie, riesling i Borek. Musicie mnie bardziej przekonać. Na filmie w 3min 27 sek, dokładnie widać pas przerywany pomiędzy pasami. I mamy się na ten drugi pas włączyć. Czyli zmieniam pas.Możecie to nazywać łączeniem czy jak Dworak schodzeniem. Są tam dwa pasy oddzielone linią przerywaną. Nie ma jakiejś specjalnej linii oddzielającej pasy łączące lub schodzące czy jak to nazwiecie.
Odpowiedzcie mi proszę na takie pytania, żeby mnie przekonać:
1. Który artykuł kodeksu drogowego mówi, że zmiana pasa nie następuje jeżeli jest “łączenie” dróg?
2. Czym ta sytuacja (dwa pasy łączące się w jeden), różni się od sytuacji gdzie z dwóch pasów jeden się kończy. Tutaj też nie włączycie kierunkowskazu jadąc lewym lub prawym pasem? Bo “tam można jechać tylko na wprost”?
https://www.google.pl/maps/@50.4589647,19.2250756,3a,75y,301.78h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s06UjCrNK5V3s9PAkT5n1Bw!2e0!7i13312!8i6656
3. Zwykłe zwężenie dróg z powodu robót drogowych – nie sygnalizujecie zmiany pasa bo “tam można jechać tylko na wprost”?
Pzdr
jeszcze jedno – teraz jadę po bandzie, ale stwierdzenie “tam można jechać tylko na wprost” mnie bardzo zirytowało.
Autostrada, czy droga szybkiego ruchu – wg “tam można jechać tylko na wprost” po co sygnalizować zmianę pasa skoro “tam można jechać tylko na wprost”?
Kumacie o co mi chodzi? Zmiana pasa ruchu to zmiana pasa ruchu, i nic tego nie zmieni. A “tam można jechać tylko na wprost” to jakieś urojone coś jest.
pzdr
Czepiłeś się tej zmiany pasa jak rzep psiego ogona. Nie o tym jest ten fragment programu. Otwórz umysł i wyobraź sobie że nie za każdym takim zakrętem jest tylko rozbiegówka, która po 100 m się skończy.
zadałem pytanie akurat na _ten_ temat. Nie musiałeś odpowiadać jak nie chciałeś dyskutować. Nie stałem nad Tobą i zmuszałem do pisania.
Pzdr
No wiesz, napisałeś ‘musicie”.
Wcześniej analizowałeś wypowiedź z filmu, a teraz trochę odwracasz kota ogonem.
O włączaniu się pisałem wcześniej. Nie czytałeś dokładnie.
Odnośnie ruszania autobusów z przystanków, Pan Dworak się pomylił!!! Konwencja Wiedeńska się kłania. Autobus, gdy stoi na przystanku miga w lewo, a gdy rusza miga w prawo. Nie ma znaczenia czy jest w zatoce czy na jezdni. Pierwszy raz w historii tego programu prowadzący się pomylił. A oglądam wszystkie odcinki. 🙂
Art. 15 Przepisy szczególne dotyczące pojazdów służących do regularnego transportu publicznego
Zaleca się, aby w celu ułatwienia ruchu pojazdów służących do regularnego transportu publicznego
na obszarach zabudowanych ustawodawstwo krajowe przewidywało, żeby kierujący innymi pojazdami – z
zastrzeżeniem postanowień artykułu 17 ustępu 1 niniejszej konwencji – zmniejszali szybkość i w razie
potrzeby zatrzymywali się dla umożliwienia pojazdom transportu publicznego wykonania manewru
koniecznego przy ruszaniu i wyjeździe z przystanków oznaczonych jako takie. Przepisy tak ustalone przez
Umawiające się Strony lub ich organy terenowe w niczym nie zmieniają obowiązku ciążącego na
kierujących pojazdami transportu publicznego – po zasygnalizowaniu przez nich za pomocą
kierunkowskazów zamiaru ruszania – podjęcia środków ostrożności koniecznych do uniknięcia
jakiegokolwiek ryzyka wypadku.
Ale na takim przystanku jak na filmie nie potrzeba żadnych ułatwień więc i miganie nie jest potrzebne.
Nie chce Cię martwić, ale Konwencja Wiedeńska != Prawu o ruchu drogowym, a to ono jest u nas wiążące dla wszystkich kierowców. Kolejno, zwróć uwagę na wyraz “Zaleca”, więc tutaj już jest sprawa posprzątana, bo zaleca, a zobowiązuje, to kolosalna różnica.
Coś popieprzyłeś z tą konwencją i tyle produkowania się na marne. Jeżeli już to autobus na przystanku miga w prawo, a ruszając miga w lewo – a nie odwrotnie tak jak napisałeś na początku.
Poza tym nieprawda, w konwencji o ruchu drogowym (czyli konwencji wiedeńskiej jak się ją popularnie określa) niczego takiego nie napisano. Proszę ją przeczytać i się douczyć.
Ja mam już takie zboczenie zawodowe być może, że jadąc drogą z łamanym pierwszeństwem wrzucam kierunek, żeby kierowca z podporządkowanej mi nie wyjechał przypadkiem, a w przypadku sytuacji jak z 3:45 daje jeden/dwa sygnały tutaj np. kierunek w prawo, że nie mam zamiaru jechać drogą z pierwszeństwem, żeby ktoś mógł bez przeszkód sobie wyjechać, o ile oczywiście zwraca na mnie uwagę 🙂
A jak nie zwróci uwagi na pierwsze mignięcie tylko zobaczy drugie to będzie miał zagwozdkę albo trafisz na takiego co daje trzy i pół mignięcia?
Ja jak nie widzę to nie jadę, a to, że ja wrzucam kierunek zjeżdżając w tym przypadku z drogi głównej, a ktoś nie zwróci uwagi to jego problem, będzie stał. To są typowe “grzecznościowe” sygnalizacje manewrów, mające na celu upłynnienie ruchu, szkoda, że niewielu je stosuje, ale to tylko moje skromne zdanie, ekspertem nie jestem i nie znam pojęcia “trzech i pół mignięcia”
grzecznościowe czyli jakie? jedni grzeczność pojmują jako przeproszenie jak potrącą, a inni nie potrącają.
A co jeżeli pierwszeństwo podąża w lewo, ty jedziesz prosto i migniesz w prawo, a na skrzyżowaniu można pojechać też w prawo? Co w tym momencie zasygnalizujesz, jazdę prosto czy skręt w prawo? 😉
Nie migaj “grzecznościowo” bo to wprowadza większy zamęt niż przynosi pożytku. Ja rozumiem ułatwianie innym jazdy, ale to trzeba robić z głową i zdawać sobie sprawę ze wszystkich możliwych konsekwencji.
Problemy otwierających, link Polskie drogi .. małe okienko od razu klikać w link do youtube, chyba, że ktoś lubi stronę dostosowaną do 800×600..
Co za bezsens. Zjeżdżając z autostrady wyznaczonym do tego pasem też trzeba cały czas jechać z włączonym kierunkowskazem? Bo przecież można pojechać prosto pasem awaryjnym…
Teoretycznie tak i nie. Tak, bo konsekwencja opuszczania kierunku jazdy autostrady nakazuje, natomiast, nie, ponieważ nie zmieniamy już kierunku ruchu, gdyż zmieniłem pas i ten pas porusza się swoim kierunkiem, a nie jest to skrzyżowanie. Takie pomieszanie z tego jest, ponieważ kierunek jazdy w uprd nie jest tożsamy z kierunkiem z fizyki. Nie ma też definicji, w której jest jasno sprecyzowane co to jest ten “kierunek jazdy/ruchu”.
Tu akurat szło by się kłócić, bo kojarzę odcinek PD, gdzie było powiedziane, że kierunkowskaz trzeba włączyć przy zmianie pasa na zjazdowy i przed wykonaniem samego zjazdu przy czym pomiędzy tymi manewrami można go na chwilę wyłączyć, bo fizycznie można z pasa zjazdowego pojechać na wprost, choć zabrania tego organizacja ruchu, czy jakoś tak…
Jak to nie jest skrzyżowanie? Przecież według definicji z PoRD rozwidlenie dróg mających jezdnię idealnie pasuje na skrzyżowanie.
Poza tym zmianę kierunku jazdy sygnalizujesz nie tylko na skrzyżowaniu, ale wszędzie gdzie tej zmiany dokonujesz – czyli np. opuszczając drogę, wyłączając się z ruchu.
3:45 no kurwa wtf !!!! zjeżdzasz z głownej i nie dajesz kierunkowskazu a jedziesz główna i dajesz …. jakas szkola z PRLu ?
Kupiłeś prawko? To czy jedziesz główna czy zjeżdżasz nie określa czy włączasz kierunkowskaz czy nie
Przepis tak nakazuje i to właśnie jest idiotyczne, temat wałkowany dziesiątki już razy. Nie za każdym razem załączam kierunkowskaz, pomimo, że mam świadomość o obowiązku, lecz przepis przepisem, ale moje bezpieczeństwo jest dla mnie ważniejsze. Poniżej przykład skrzyżowania z łamanym pierwszeństwem, proszę załączyć na takim skrzyżowaniu kierunkowskaz w prawo i jechać dalej drogą z pierwszeństwem, tylko proszę się nie dziwić, że ten właśnie z podporządkowanej nam wyjedzie.
https://www.google.pl/maps/@50.3648449,18.853454,3a,75y,311.43h,84.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-63iHICkp6_HPvGJpok3AQ!2e0!7i13312!8i6656
TomaszTomasz – w tym przypadku nie wrzucasz kierunkowskazu, ewentualnie jak tak bardzo chcesz to zrobić to możesz wrzucić “kierunek” w prawo jak miniesz zjazd na podporządkowaną w prawo. Jakbyś chciał złamać prawo i jechać pod prąd w (powiedzmy) lewo-prosto, to byś ustawił się przy osi jezdni i też tego nie robił. Tylko po co tak jechać, to nie wiem. Każdy uczestnik tej drogi wie, że ta podporządkowana jest jednokierunkowa, więc tam nie pojedziesz jak nie masz włączonego kierunkowskazu. Jak masz lewy – skręcasz w lewo. Prawy – skręcasz w prawo. Nie masz – jedziesz prosto, po drodze z pierwszeństwem.
Nie odrobiłeś lekcji, wróć do uprd oraz filmu, który obrazuje prawne użycie kierunkowskazów na skrzyżowaniach z łamanym pierwszeństwem, ale rozpocznij zajęcia od czytania ze zrozumieniem.
Jak już powyższe zrealizujesz ze skutkiem pozytywnym, to odpowiedz mi na pytanie: Pod jakim kątem musi padać zmiana kierunku jazdy względem początkowej pozycji wjazdowej na skrzyżowanie (jadąc cały czas z pierwszeństwem), abym musiał lub nie musiał włączyć kierunkowskaz?
I co będziesz mierzył te kąty przed wjazdem na skrzyżowanie?
Mnie pytasz? To ja właśnie Was pytam, tych, którzy tak uparcie twierdzą, że ten kierunkowskaz ma sens.
Kierunkowskaz ma jak najbardziej sens w przypadkach typowych, czyli tych ukazanych na filmie. Przykład wrzucony przez Ciebie jest naprawdę dobry. Moim zdaniem jazdę po głównej traktowałbym jako jazdę na wprost, pomimo łuku, w związku z czym nie użyłbym kierunkowskazu w prawo. Użyłbym go jednak gdybym skręcał w 1 odnogę w prawo. Niemniej jednak w tym przypadku rzeczywiście jest to niejednoznaczne. Ciekawe jak odniósłby się do tego prowadzący.
Ten przykład pokazuje, jak bardzo u nas brakuje amerykańskiego rozwiązania pod tytułem “all-way stop”. Gdzie wszyscy muszą się zatrzymać przed skrzyżowaniem i o kolejności przejazdu decyduje kolejność dojazdu do skrzyżowania…
Ale czy kierunkowskaz jest używany przez Ciebie dla Ciebie czy dla innych uczestników drogi? Jak myślisz, czy ten prawy kierunkowskaz, gdybyś go wrzucił przed wjazdem na skrzyżowanie, to by oznaczał, że skręcasz w prawo czy jedziesz prosto po głównej? Jadąc po drodze z pierwszeństwem tego kierunku nie wrzucasz i bardzo dobrze! Jakbym ja zobaczył, że wrzuciłeś, a wyjeżdżałbym z podporządkowanej to spodziewałbym się, że zaraz zmniejszysz prędkość, skręcisz i będę mógł przejechać przez skrzyżowanie.
W filmie takiego skrzyżowania nie widziałem, więc generalnie nie wiem dlaczego przykład dajesz zdecydowanie inny, bo tu możesz skręcić w prawo jak i jechać prosto. W takim razie, jeżeli wg Ciebie (bo tak wyczytałeś w UPRD) należy tutaj użyć prawego kierunkowskazu jeżeli zamierzasz jechać prosto, to jakiego sygnału należy użyć, gdy chcesz skręcić w prawo? Machać ręką?
Na moim przykładzie, dla mnie oznaczałby kontynuację jazdy drogą z pierwszeństwem, dla wyjeżdżających z mojej prawej często oznacza, że chce tam skręcić, to właśnie próbuję Wam uświadomić, że przepis jest idiotyczny, lecz są tutaj uparci obrońcy, którzy nie potrafią nawet uargumentować własnej wypowiedzi. Jeśli uważasz, że w tym przypadku nie trzeba użyć kierunkowskazu, to podaj argumentację jakąś, bo dla mnie ma tutaj zastosowanie art. 22. 5. uprd, gdyż nie jest to ruch po prostej.
Mylisz tutaj pojęcia. Znak na tym skrzyżowaniu pokazuje układ dróg podporządkowanych, a to że jest akurat na łuku to nie ma nic do rzeczy. Na takim skrzyżowaniu jadąc prosto drogą z pierwszeństwem nie wrzucasz kierunkowskazu, bo byłoby to delikatnie mówiąc głupie i żaden przepis Ci tego nie nakazuje.
Rozumiem, czyli pierwszeństwo łamane będzie wtedy, gdy część kierowców uzna, że jest? Czy kiedy to się ustala? Właśnie to potwierdza, to co pisałem na początku, że jest problem z jego określenie. Głupie jest wtedy, gdy jadę pasem, z którego możliwy jest tylko jedna możliwość dalszej jazdy i muszę załączyć kierunkowskaz. To na dodatek potwierdza, że obecne przepisy dotyczące ruchu drogowego mają sporo wad.
http://www.oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/41/t6a_kto.gif to jest pierwszeństwo łamane. Jadąc w tym przypadku drogą z pierwszeństwem wrzucasz kierunkowskaz w lewo, jadąc prosto nie wrzucasz kierunkowskazu, a jadąc w prawo, to oczywiście kierunek w prawo. Zauważ, że na łamanych pierwszeństwach nie ma drogi podporządkowanej od wewnętrznej strony, są tylko na zewnątrz.
Naprawdę, powiedz, że udajesz. Nazwij sobie to jak chcesz, to jest dalej normalne skrzyżowanie, czy ty je będziesz nazywał łamanym, a inny nie, to dalej obowiązują te same przepisy. Następuje zmiana kierunku jazdy? Następuje, więc zgodnie z przepisami trzeba włączyć kierunkowskaz.
ps. Na przyszłość, jak już wdajesz się w dyskusje, to się przygotuj, bo marnujemy sobie nawzajem czas, tylko, że Ty swój nieświadomie.
Dobrze, że mnie uświadomiłeś, że marnuję czas 🙂 Na koniec polecam Ci się zapisać na ponowny kurs prawa jazdy, poczytanie trochę i chociaż trochę myślenia (bo dużo w tym przykładzie, który podałeś na początku nie trzeba kombinować – ameba to ogarnie). Zażenowanie mnie ogarnia, gdy pomyśle, że takich kierowców, z takimi problemami jest pełno. Więc, żeby nie marnować już więcej naszego czasu – bez odbioru.
To podaj mi różnicę pomiędzy skrzyżowaniem z łamanym pierwszeństwem, a zwykłym. Nie podasz, bo to jak to nazwiesz, to nie ma znaczenia, ale znalazł się autorytet w tv, który powiedział kilka słów o skrzyżowanie typu “+” i myśli, że temat wyczerpany, a część społeczeństwa uznała, że przecież w tv, to musi się znać.
Wow. Mam prawko od roku ale nie mam aż takich problemów z odróżnieniem skrzyżowań.
Na skrzyżowaniu równorzędnym też dajecie kierunkowskaz w prawo jak jedziecie prosto?
To jest skrzyżowanie jak każde inne… Z tą różnicą, że na pierwszeństwie łamanym po prostu pokazuje kto ma pierwszeństwo wjazdu na nie….
Ja już nie wiem o czym my tu dyskutujemy 😀 Przecież ja też się zgadzam z tym, że skrzyżowanie “łamane”, to po prostu zwykłe skrzyżowanie i nigdzie tego nie negowałem. Ja się odnosiłem do posta z linkiem do google maps, gdzie twierdziłeś, że na tym skrzyżowaniu powinieneś włączać kierunkowskaz jadąc prosto (chociaż tego nie robisz – i dobrze, bo nie musisz, a nie dlatego, że dbasz o swoje bezpieczeństwo). Tutaj podobny przykład do Twojego >>> https://www.google.pl/maps/@49.9989633,18.648654,3a,75y,232.58h,88.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ_vswRJ-9q_IvEr4x01pgA!2e0!7i13312!8i6656 Różnica jest taka, że organizator ruchu nie zaznaczył na znaku (tak jak w przypadku, który Ty podałeś), że droga biegnie po łuku, a nawet jakby zaznaczył, to nie czyni tego skrzyżowania od razu skrzyżowaniem “łamanym”. I co, tutaj jadąc drogą z pierwszeństwem mam wrzucać kierunkowskaz w prawo? A jak będę chciał tam faktycznie skręcić w prawo, to co mam zrobić? Rękę wystawić tak jak ktoś wcześniej zaproponował?
http://www.tvn24.pl/lodz,69/jedyne-takie-skrzyzowanie-w-polsce-mieszkancy-maja-dosc,639875.html
Na tym skrzyżowaniu zamieszanie stwarza sam znak. Patrząc na układ dróg i wyprofilowanie drogi z pierwszeństwem znak powinien stanowić linię ciągła po łuku (zakrzywioną czy jak kto woli to nazwać), a nie jak jest w tym przypadku linię łamaną składającą się jakby z dwóch oddzielnych linii, które stwarzają, moim zdaniem, mylne wrażenie łamanego pierwszeństwa przejazdu.
Mówiąc prościej znak powinien ukazywać lokalizację dochodzących do drogi z pierwszeństwem dróg podporządkowanych, a nie łamane pierwszeństwo.
coś na ten wzór: https://www.google.pl/maps/@52.4480219,20.7066492,3a,19.8y,77.87h,88.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEwJbHt4oi6_h9NEMx1Xkyw!2e0!7i13312!8i6656 tylko dróg podporządkowanych sobie dorysujcie …
Zgadzam się – gość prowadzący ewidentnie nie ogarnia, czym jest droga główna z dochodzącymi podrzędnymi. Z jego argumentacji wynika, że na każdym zakręcie trzeba dawać migacz, bo cytując prowadzącego, “zmieniamy kierunek jazdy”. 3:45 = jedziesz po głównej, nie dajesz migacza. Zjeżdżasz w boczną – dajesz kierunkowskaz w prawo. I wszystko.
A co to jest droga główna?
Przykro mi, że jeżdżąc po ulicach, są kierowcy z taką świadomością i myśleniem jak ty… Nawet nie chce mi się tobie tłumaczyć i wyprowadzać Cię z twojego toku myślenia, bo pewnie i tak wiesz lepiej i nic cię nie przekona…
Jak ktoś nie chce zrozumieć to i tak nie zrozumie…
skoro jechal na wprost to jaki mial dac kierunek?
Rozchodzi się o całokształt, nie jest to też tylko moja opinia, lecz innych kierowców, którzy również dostrzegają niebezpieczeństwo na skrzyżowaniach z pierwszeństwem łamanym. Może kiedyś się doczekam zmiany, że załączamy kierunkowskaz tylko przy opuszczaniu drogi z pierwszeństwem.
@TomaszTomasz
Poważnie stoisz na stanowisku, że bardziej logiczne i bardziej intuicyjne będzie jechanie prosto z włączonym kierunkowskazem na takim “prostym” skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem? (dwie drogi na krzyż, nie mówię tutaj o bardziej zaawansowanych tworach naszych drogowców)
Wtedy będzie to miało sens, bo obecnie robi jedynie bałagan właśnie na tych tworach, bo może w Krakowie i jakiś innych Nowych Targach takich tworów nie ma, ale w aglomeracji Katowickiej tego jest sporo, a gdzie tam reszta Polski.
Jeśli dalej nie doszukujesz się sensu w mojej wypowiedzi, to przynajmniej zauważ swoją hipokryzję, gdyż uważasz, to za coś prawidłowego, a w kolejnej części swojej wypowiedzi zauważasz, że jednak są bardzie rozbudowane skrzyżowania.
@TomaszTomasz
Wyłącz agresję, to może porozmawiamy.
Jak sam zauważyłeś, mamy dużo różnych “tworów” na drogach i musisz chyba przyznać, że nie ma uniwersalnego systemu, który się sprawdzi we wszystkich przypadkach, bo fantazja drogowców nie zna granic.
Jeszcze raz powtórzę – jazda prosto z kierunkowskazem w przypadku prostej sytuacji “dwie drogi na krzyż” to będzie kompletny absurd, zupełnie nieuzasadniony bardziej skomplikowanymi wariantami skrzyżowań.