“Przepychanki” na skrzyżowaniu
Znajomy kierowca “dużego”, z którym rozmawiałem na temat tej sytuacji napisał: “przy opuszczonym i odchylonym fotelu widoczność zaczyna się gdzieś około szóstego metra od linii okna. Jeśli był załadowany (40 ton) to sto procent, że nie poczuł co się dzieje”
35 komentarzy do "“Przepychanki” na skrzyżowaniu"
Czytając artykuł z tego zdarzenia to kierowca ciężarówki stracił prawo jazdy…. Policjant chyba nagrań nie widział a kierowca taksówki skłamał. Widział juz jak ja pcha a niej widział jak mu zajeżdża drogę! Chory kraj.
http://www.zambrow.org/aktualnosci/strona.php?strona=artykuly_pokaz&id=23063
Nie byl zaladowany gdyz ma oske w podniesiona.Opuszcza sie powyzej 14 ton na pace.
Sam ostatnio na jednym ze skrzyżowań jechałem z koleżanką i mieliśmy zmieniać pas na lewy, na którym równolegle stała do mnie ciężarówka. Proponowała mi, aby próbował się wcisnąć przed nią, na co gdy odpowiedziałem “Przecież on może mnie nie zauważyć” totalnie się zdziwiła. Ale ona przynajmniej nie ma prawka…
Gość ma lusterko nad przednią szybą i niby nie widzi, że taranuje samochód. Jak dobrze, że zbliżają się pojazdy autonomiczne i wreszcie skończą się czasy tych trolli drogowych.
Ale Cię fantazja poniosła 😀
Ja ci powiem tak :
Lusterko lusterkiem, a przepisy przepisami.
Po pierwsze kobieta z auta osobowego wymusiła pierwszeństwo.
Po drugie nie zachowała szczególnej ostrożności zmieniając pas.
A więc reasumując doprowadziła do kolizji, dodam tylko tyle, że na nagraniu taryfiarza słychać jaki jest pisk opon bo zamiast wcisnąć gaz to depta hamulec.
Co do kierowcy dużego napisze jako jego kolega po fachu
1. fotel podstawa ustawienie wygodnej pozycji tak zwana ergonomia stanowiska pracy (jak wiesz co to jest), bo my nie robimy rocznie 10000 km w roku tylko robimy to w ciągu miesiąca
2. ustawienie lusterek (w nowych autach jest ich 6) ale nie ma obowiązku myśleć za debili i non stop patrzeć czy ktoś się nie chce zabić wciskając się pod maskę tym bardziej, że jak widać od poprzedzającego samochodu, które stało na światłach miał odstęp
3. tak zwane martwe pole widzenia zapoznaj się gdzie my nie widzimy, w tamtym toku w Belgi była akcja na bilbordach jak również Szwedzi zrobili film
https://eport2000.pl/blog/martwe-pola-czego-nie-widzi-kierowca.html
https://eport2000.pl/media/wysiwyg/blog/martwe-pola-ost2.png
4. nie wiem czy był załadowany czy miał lekko zależy od ustawienia czujnika ośki ale miał czym pchać więc nawet tego nie poczuł przy 460KM
5. co do czujników to są już montowane bynajmniej od 2016 roku jest obowiązkowy czujnik odległości ale w tej sytuacji by nawet tego auta nie wykrył więc dla gościa co twierdzi, że autonomiczne ciężarówki będą bezpieczniejsze to ci powiem tak jeszcze szybciej by ją wypchał taki pojazd
Co do policji zatrzymali z automatu prawo jazdy do rozprawy sądowej, jakby to chodziło o mnie po skończonej sprawie, z automatu sprawa przeciwko policjantowi ze stopy cywilnej (nie przeciwko policji), żeby zapłacił odszkodowanie za brak możliwości wykonywania pracy i żeby to zapłacił z własnej kieszeni, bo przy następnej takiej decyzji zastanowiłby się nad decyzją oraz sprawa przeciwko tej kobiecie o odszkodowanie za stres i straty materialne.
To może by tak, do chuja, nie opuszczać i nie odchylać fotela?
Od tego jest lusterko nad przednia szyba zeby bylo widac co dzieje sie przed maska kabiny. I z tego co widze ten PAN posiada takie więc jego wina 🙂
Od kiedy to czy ktos ma lusterko czy nie decyduje o winie?
Zasada jest prosta, nie laduj sie tuz przed ciezarowke, tak podpowiada instynkt samozachowawczy…
Po co projektować udziwnione kabiny? Po pierwsze taki kierowca, który twierdzi, że nie widzi nie powinien być kierowcą. Po drugie można montować w ciężarówkach czujniki i inne, które włączają głośny alarm, gdy przed pojazdem znajduje się samochód (zakładając, że na prawdę nic nie widać, co dzieje się z przodu). A co z lusterkami?
chce Pan mi powiedzieć, że jak jakiś głąb wejdzie mi pod samochód na parkingu to będzie moja wina, bo powinienem sprawdzić? Albo mam montować czujniki?
Zapewne powinienem też uważać w korku na pieszego, który mógł się zabłąkać i na czworaka zakraść mi przed maskę od strony pasażera, a później czekać aż go przejadę…
Nie dajmy się zwariować, ma Pan rację, że czujniki to przyjemna rzecz, ale nie nakazujmy ludziom otaczać się ich setkami tylko dlatego, że ktoś wykazuje totalny brak instynktu samozachowawczego, a wręcz idiotyzm…
PS. Jechałem kiedyś jako pasażer dużym – rzeczywiście mało widać
Bardzo słusznie, martwe pole tłumaczy wszystko – możesz rozjeżdżać do woli.
Dlaczego nikt nie zaprojektuje ciągnika siodłowego zamienionego? Kabina kierowcy na wysokości samochodu osobowego, a silnik nad nią?? Wtedy mieliby dużo lepszą widoczność. Albo dlaczego nie kabiny nie wysunie się nieco do przodu, tak jak np. w kombajnach?
Bo by się przewróciła od ciężaru silnika. Poza tym ciężko byłoby manewrować siedząc na ziemii.
Z silnikiem u góry głupota nie z tej ziemi, ale w autobusach kierowcy siedzą bardzo nisko i ciężarówki też by mogły być tak projektowane.
Poczytaj sobie
http://noniezle.pl/353/ciezarowki-zrewolucjonizowac-przewoznikow-transportowych
Ten prototyp wygląda gorzej niż multipla … i jakby był bez ciągnika, wyobraź –
jedziesz sobie, a tu wyprzedza Cię naczepa.
Użytkownicy dróg powinni myśleć nie tylko o sobie tylko o wszystkich użytkownikach dookoła. Pamiętać o ograniczonej widoczności w dużych samochodach, o zachodzeniu przy skręcie przez autobusy i inne długie pojazdy, o pieszych, motocyklistach, rowerzystach. Jakoś tak przyjemniej by się korzystało z dróg 🙂
CIekawe o czym myślał ten tirowiec?
pewnie żeby staranować osobówkę 😉 hahah
dlaczego kierowca nie wcisnął gazu tylko czekał na wieksze uszkodzenia??
Pewnie spanikował
Bo jest zjebany. A tak serio obstawiam babkę z akierownicą.
Hahaha drogi raz się osobówka nie wiśnie tak nachama przed ciężarówkę.
Tyle błędów w jednym zdaniu. Apokalipsa!
Musiałem kilka razy przeczytać, żeby zrozumieć o co mu chodziło ;p
On nawet nie wiedział, że ona tam jest więc “staranował” to troche na wyrost 🙂
wygląda na to że był załadowany dobrze, patrzcie jak mu z tyłu przyczepa siadła
A zobacz ze nawet trzecia os na naczepie nie jest opuszczona, wiec zaladowany nie byl
to ekspresowa karma za wpierdolenie się pos maskę.
hyhy
Rzeczywiście ekspresowa – ujechał jeszcze kawałek, stracił prawko i trafi przed sąd.
trafił na policjanta który jest jeszcze większym trolem niż Ty
Moją pierwszą reakcją w przypadku gdyby taki zestaw wjechał mi na tył byłoby przyśpieszenie a nie hamowanie, które nic nie daje. Można by przynajmniej klaksonu użyć, cokolwiek… A nie niech się dzieje wola nieba….