Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wyciąganie z rowu
—
Krytyczny błąd podczas wyprzedzania
›
Radar Iskra-1, co z nim nie tak?
paź 08 2017
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://youtu.be/RFNPFAO2Wds
do góry
33 komentarze
do "
Radar Iskra-1, co z nim nie tak?
"
BJzS
pisze:
04/12/2018 o 09:13
Odpowiedz
Report comment
gmld
pisze:
08/01/2018 o 02:22
Odpowiedz
Report comment
Xyz123pl
pisze:
09/10/2017 o 12:55
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
09/10/2017 o 14:57
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
09/10/2017 o 22:32
Odpowiedz
Report comment
heheszki
pisze:
10/10/2017 o 08:25
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
10/10/2017 o 09:31
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
10/10/2017 o 10:55
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
10/10/2017 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
10/10/2017 o 15:04
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
10/10/2017 o 18:20
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
09/10/2017 o 11:46
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
09/10/2017 o 21:00
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
10/10/2017 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/10/2017 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
09/10/2017 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
09/10/2017 o 08:23
Odpowiedz
Report comment
edge
pisze:
09/10/2017 o 09:56
Odpowiedz
Report comment
Ccc
pisze:
09/10/2017 o 10:03
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
09/10/2017 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
Emil
pisze:
09/10/2017 o 15:04
Odpowiedz
Report comment
kris
pisze:
09/10/2017 o 00:23
Odpowiedz
Report comment
zz
pisze:
09/10/2017 o 09:37
Odpowiedz
Report comment
Emil
pisze:
09/10/2017 o 15:03
Odpowiedz
Report comment
karol
pisze:
09/10/2017 o 15:42
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
08/10/2017 o 23:56
Odpowiedz
Report comment
Emil
pisze:
09/10/2017 o 15:02
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
09/10/2017 o 21:12
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
11/10/2017 o 11:59
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
08/10/2017 o 23:30
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
08/10/2017 o 23:55
Odpowiedz
Report comment
carlos
pisze:
08/10/2017 o 23:19
Odpowiedz
Report comment
Emil
pisze:
09/10/2017 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
33 komentarze do "Radar Iskra-1, co z nim nie tak?"
LGNb(.’,)(“)()
xaTK,)()(‘,(“.
Dla mnie to nie jest problem iskry, ale ogólnie pomiaru na 50m. Kiedyś w uwaga pirat był materiał jak zatrzymali autobusiarza za 110km/h, a ona miał blokadę na 90. Na wideo było widać prędkość pomiaru 110, prędkość radiowozu 100, a policja ewidentnie zbliżała się do tego autobusu. Oczywiście kierowca odmówił mandatu, wskazując na blokadę w autobusie i fakt, że droga nie biegła z górki 🙂
to był Mercedes Sprinter z zabudową na autobus. Fizycznie to jedzie i 140km/h. Pomiar był wykonywany videorejestratorem. Widać wyraźnie było, że autobusiarz gnał na złamanie karku.
Bardzo małe szanse, że się wymigał od mandatu. Sąd zwykle nie ma wątpliwości w takich sytuacjach.
Nazhir – Ty przestań bronić Drogówki (może sam jesteś jednym z nich), bo jest wiele przykładów, w tym prawomocnych wyroków, wykazujących, iż wielokrotnie pomiary prędkosci wykonane przez Policję ZAWYŻAŁY prędkość pojazdu!!!! Są przykłady wręcz kuriozalne: pomiar laserem – kierowca prosi o pokazanie odczytu odległości z jakiej dokonano pomiaru, a Pan Policjant dzwoni do kolegi z pytaniem jak to zrobić! Policjant nie umie obsługiwać sprzętu, a Ty mi bajki opowiadasz, że “na oko” widzi kto jedzie za szybko! I dalej gdy już się dowiedział który guzik ma nacisnąć pokazuje się odczyt 400m – instrukcja mówi: “z ręki” 40m ze statywem 90m , a żeby było mało tam na 400m nie widać drogi, bo jest łuk i krzaki!!! Kolejny przykład – kierowca odmówił przyjęcia mandatu – bo namierzono go iskrą pod linią wysokiego napięcia, sąd go uniewinnił, jedzie znów tą drogą i cóż widzi? Drogówkę, z tą samą iskrą, w tym samym miejscu!!! A sprawa w której “Sąd zwykle nie ma wątpliwości w takich sytuacjach” – samochód z wbudowaną certyfikowaną blokadą żeby nie wiem jaki miał silnik więcej niż blokada pozwala nie pojedzie, więc nie p… o 140km/h
Ostatnio widziałem film jak amerykańska policja na autostradzie mierzy ultralytem z odległości 500metrów !UWAGA! pomiar z ręki!
taa, od razu się przypomina historia Hołowczyca.
https://www.youtube.com/watch?v=9aDrkOs0qMo
tłumaczenie Hołka w sądzie:
Przed sądem obrońca Hołowczyca podnosił, że odczyt z policyjnego wideorejestratora był nieprawidłowy. Sam rajdowiec w rozmowie z TVN24 mówił, że widział stojący na poboczu nieoznakowany patrol policyjny. W momencie jego minięcia “rozpędzał się”, bo opuszczał właśnie teren zabudowany. – Myślę, że mogło to być ok. 100-105 km/h. Tylko że samochód pracujący na wyższych obrotach i rozpędzający się być może spowodował u panów policjantów poczucie (że jechał szybciej – red.) – wyjaśniał Hołowczyc.
i faktycznie, policjanci dokonali błędnego pomiaru:
Do mediów przedostała się opinia biegłego, który miał stwierdzić, że Hołowczyc jechał z prędkością 161 km/h, a nie 204 km/h, jak wskazywał policyjny wideorejestrator.
Czyli zamiast przekroczenia o 114km/h, Hołek przekroczył prędkość “tylko” o 71km/h.
Natomiast na filmie wyraźnie widać, że po zwykłej drodze krajowej, Hołek zasuwa jak idiota. Sąd nie miał wątpliwości: 4,000 pln grzywny.
Tak samo było z tym busiarzem z Uwaga Pirata. Winny będzie kłamał, mataczył – to jest jego prawo.
Policyjne wideo-rejestratory nie mierzą prędkości pojazdu przed tylko wyliczają średnią prędkość pojazdu, w którym są zainstalowane! W ich instrukcji jest napisane, że prędkość pojazdu przed jest pośrednia – czyli tylko jeśli pojazd policji zrówna się z prędkością pojazdu przed można domniemywać, że i ten porusza się z taką prędkością.
Czy Ty naprawdę nic nie kumasz, czy tylko rzniesz głupa? W opisanej sytuacji Policyjny pomiar był ZAWYŻONY o 40km/h!!!!!! Rozumiesz TO? Fakt, że sąd uznał kierowcę winnym (bo faktycznie przekroczył prędkość dozwoloną) tego nie zmienia, przecież gdyby jechał przepisowe 90km/h panowie z drogówki przypisali by mu 130km/h!
był zawyżony o 26%. Gdyby Hołek jechał 90, wskazałoby 113km/h. Z tak małym przekroczeniem, nawet by go nie zatrzymali.
Zasuwał, więc poniósł zasłużoną karę. Chwała policji. Gdyby nie oni, nie wiadomo, czy ktoś by nie zginął przez niepotrzebną brawurę.
Skąd wiozłeś przeświadczenie o proporcjonalnej charakterystyce błędu wideo-rejestratora? Nie zatrzymali by za 113km/h? ciekawe, na-ogół zatrzymują już powyżej 100km/h! I przestań powtarzać mantrę “zasłużył/ukarali”, bo z tym nikt nie dyskutuje, za to Ty usiłujesz dodawać powagi swoim wpisom dodawaniem za każdym razem jedynego zgodnego z faktami fragmentu Twoich wypowiedzi. I nikt by nie zginął, bo Hołek jeździ nie od dzisiaj i jakoś nawet w żadnej kolizji nie uczestniczył, o spowodowaniu nie wspominając! Przy jego umiejętnościach te 160km/h to dużo mniejsze zagrożenie, niż zgodnie z przepisami jadący 90km/h 80-siemdziesieciolatek w 30-dziestoletnim maluchu…
Nawet jak przeszedł pomiary legalizacyjne to były one robione przy spełnieniu warunków jakie zaleca producent, aby sprawdzić czy radar prawidłowo wykazuje prędkość poruszającego się pojazdu. Ponieważ tak było dostał legalizację. Niestety wykorzystywany nie zgodnie z instrukcją gdzie popadnie fałszuje wyniki. Problem w tym aby osoba dokonująca pomiaru zawsze stosowała się do instrukcji, w których urządzenie to pokazuje prawidłową prędkość zbliżającego się pojazdu.
Skoro wiesz jakie to warunki przewiduje instrukcja to podaj.
Brak innych pojazdów na drodze, brak zakłóceń elektromagnetycznych, prosty odcinek drogi, brak dużych metalowych przedmiotów w polu widzenia… czyli funkcjonariusz powinien stać w szczerym polu, z dala od radiowozu (a poza terenem zabudowanym warunkiem nieprzeprowadzenia kontroli jest posługiwanie się radiowozem) bez komórki, radiotelefonu, mając zdemagnetyzowane kajdanki, pistolet i inne metalowe elementy ekwipunku, a nawet wtedy pomiar będzie nielegalny, gdyż iskra nie daje możliwości identyfikacji namierzanego pojazdu, a tego wymaga rozporządzanie!
Brednie! Jedźcie ludzie prawidłowo, a nie czepiać się, że urządzenie pomiarowe nie ma jakichś tam papierów, czy nie jest pomalowane na różowo w żółte kropki! Takie materiały to tylko woda na młyn wszelkiej maści cwaniakom, którzy jeżdżą jak szaleni (ryzykując przy tym MOIM życiem i zdrowiem), a odpowiadać za to zgodnie z prawem już im się nie za bardzo chce! Łatwo się zresztą domyśleć, że całą tą gównoburzę sponsoruje jakiś producent suszarek, który liczy na nowe zamówienie od policji (za MOJE podatki).
Fajnie że jeździsz prawidłowo, chodzi o przypadki gdy za tą prawidłową jazdę dostajesz mandat , bo policjant nie umie lub nie chce poprawnie korzystać ze sprzętu który działa dobrze tylko w specyficznych warunkach.
jak zwykle głupoty. Jak ktoś jedzie zgodnie z przepisami, to nawet wizualnie policjant oceni, że nie ma wykroczenia. Materiał dobry dla pieniaczy, którzy przekraczają dopuszczalną prędkość.
Mnie kiedyś zdjęli z Iskry w jechałem za pojazdem, który jechał przede mną wolniej i dojeżdżałem do niego miałem ok 75/80 km/h. Policjant pokazał mi dwa pomiary jeden 79 drugi 76. I mówi, że nie mierzył mnie tylko raz ale kilka razy wykonał pomiar. Zdziwiłem się bo mówię, że przede mną jechał pojazd i to może być jego prędkość. Na co on, że byłem na “dojeździe” i zbliżałem się do poprzedzającego mnie pojazdu a to urządzenie mierzy pojazd jadący szybciej. No co nie kłóciłem się przyjąłem mandat na klatę, przeprosiłem i pojechałem dalej. Taka ich robota, taki mają sprzęt jaki daje im państwo. Od tamtej pory jeżdżę w miarę przepisowo : )
No proszę Nazhir.Ile zaufania do policji.Obyś się nie przeliczył.
po prostu widzę, jak jeżdżą ludzie. Jeśli ktoś nie jedzie traktorem, to w obszar zabudowany rzadko kiedy wjeżdża przepisową 50-tką. A potem lament, że go złapali 75kph na 50kph i szukanie certyfikatów, legalizacji etc. Niech zacznie od siebie.
I to jest dobrodziejstwo Iskry1, że takich jak Ty sprowadza do parteru.
policjant wcale nie stał pod linią WN tylko pod linią NN. a to zupełnie inne napięcia. ktoś chyba nie wie o czym mówi bo na filmie linii WN nie widać podczas omawiania tych dwóch zastrzeżeń
Kiedyś czytałem że KGP robiła testy przy liniach wysokiego napięcia z użyciem Iskry-1 i… uwaga! Urządzenie nie przekłamywało wyników pomiarów tylko zwyczajnie czasami nie działało.
KGP i wiarygodne testy :)))))
To jest linia nn
nn- Linia Niskich Napięć
NN – Linia Najwyższych Napięć
Tak jest, kupujcie kamery! Najlepiej od Emila!
P.S. Kamera nikogo nie uratuje, jeśli sędzia nie dopuści nagarnia jako dowód! Wcale nie musi tego robić.
Nie znam przypadku olania dowodu takiego jak nagranie
I praktycznie nie ma możliwości bez obrazu coś wygrać
Ja tylko zwróciłem uwagę na fakt, że każdy dowód musi być przez sędziego dopuszczony do przewodu. To czy uzna go on za wnoszący coś do sprawy to niestety jego widzimisię – jak będzie chciał tak zrobi (przepisy przepisami). Do tego również sędzia wcale nie musi wyznaczać biegłego jeśli o to zawnioskujemy, bo tak może. Jeśli mnie pamięć nie myli kiedyś był tu materiał, albo widziałem gdzieś indziej jak kierowca z kamerą został zatrzymany za rzekome przekroczenie prędkości – policjanci nagrywali go wideo-rejestratorem i na rozprawie sądowej jako dowód przedstawi nagranie w powiększeniu, przez co nie było widoczne jak ich pojazd zbliża się do nagrywające co stworzyło złudzenie jakby to on jechał z nadmierną prędkością. Jego nagranie z kamery w sądzie nie zostało uwzględnione. Sędzia również nie nakazał policji udostępnienia nagrania bez powiększenia, co wykazałoby, że to radiowóz poruszał się za szybko i zbliżał się do “obwinionego”.
W Rejonówce mogło tak być (niezbadane są wyroki Boskie i Sądów Rejonowych), ale w apelacji taki wyrok raczej się nie utrzyma, a na 5% szans, iż Sąd Okręgowy podzieli zdanie Rejonówki, jest skarga do Rzecznika Praw Obywatelskich i wniesienie przez niego kasacji.
mam podobną sytuację i pytanie – iskra 1 podpięta do wideorejestratora videorapid 2A – czy ten zestaw ma homologację ? Przecież prędkość jaką zarejestruje iskra nie jest tożsama ze zdjęciem z videorapida to są dwa różne urządzenia jedno może być wycelowane w jedno auto, a drugie w inne ?!
Jak się mylę to niech mnie ktoś oświeci….
Gdzieś, kiedyś udowadniali, że nie ma takiej homologacji – znaczy się dla videorapida 2A jest kilka urządzeń, które są dopuszczone do użycia z nim, ale nie ma wśród nich Iskry-1. Co więcej, podobno legalizacja dla Iskry-1 wygasła kilka lat temu i nie została odnowiona.
a ktoś tego radaru jeszcze używa? bo u mnie od 3-4 lat nie widziałem iskier
Tak / praktycznie jest wszędzie – czyli 458szt w tym 102 szt z lewej dystrybucji.
Ostatnio widziałem w ręku miska Wrocław i Wadowice