Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Poboczem.pl
—
Niebezpieczna parówa drogowa
›
Rowerzysta uderza z dużą siłą w latarnię
cze 01 2018
Kategoria:
ROWERZYŚCI
https://youtu.be/w-nyB09hjz8
do góry
103 komentarze
do "
Rowerzysta uderza z dużą siłą w latarnię
"
Donald
pisze:
04/06/2018 o 09:29
Odpowiedz
Report comment
Słoneczko
pisze:
04/06/2018 o 08:19
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
03/06/2018 o 23:53
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
04/06/2018 o 13:45
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/06/2018 o 17:08
Odpowiedz
Report comment
qwert
pisze:
03/06/2018 o 19:18
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
04/06/2018 o 08:06
Odpowiedz
Report comment
dydzio
pisze:
03/06/2018 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
03/06/2018 o 14:35
Odpowiedz
Report comment
Trollcatcher
pisze:
03/06/2018 o 00:14
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
02/06/2018 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
02/06/2018 o 21:25
Odpowiedz
Report comment
Beton
pisze:
02/06/2018 o 16:18
Odpowiedz
Report comment
mx
pisze:
02/06/2018 o 17:09
Odpowiedz
Report comment
Monia
pisze:
02/06/2018 o 16:02
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
02/06/2018 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 15:04
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
02/06/2018 o 22:29
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
04/06/2018 o 17:14
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
02/06/2018 o 14:41
Odpowiedz
Report comment
Aniak17
pisze:
02/06/2018 o 14:22
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
02/06/2018 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
02/06/2018 o 13:16
Odpowiedz
Report comment
pytanie
pisze:
02/06/2018 o 17:11
Odpowiedz
Report comment
KarmazynowyPiłatDrogowy
pisze:
02/06/2018 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 12:26
Odpowiedz
Report comment
trollcatcher
pisze:
02/06/2018 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 12:54
Odpowiedz
Report comment
TwardyJohn
pisze:
02/06/2018 o 14:44
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 15:03
Odpowiedz
Report comment
Woj
pisze:
03/06/2018 o 08:02
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 15:24
Odpowiedz
Report comment
W
pisze:
05/06/2018 o 21:20
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
02/06/2018 o 11:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
02/06/2018 o 08:42
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/06/2018 o 08:48
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
02/06/2018 o 08:38
Odpowiedz
Report comment
Henio
pisze:
02/06/2018 o 03:58
Odpowiedz
Report comment
ai
pisze:
02/06/2018 o 09:41
Odpowiedz
Report comment
flo
pisze:
02/06/2018 o 01:02
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
01/06/2018 o 23:56
Odpowiedz
Report comment
rowerzysta
pisze:
02/06/2018 o 02:29
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
02/06/2018 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
darek
pisze:
01/06/2018 o 23:13
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
02/06/2018 o 00:42
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 08:17
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
02/06/2018 o 12:20
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 14:09
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
01/06/2018 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
01/06/2018 o 22:37
Odpowiedz
Report comment
Bydzia
pisze:
01/06/2018 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
01/06/2018 o 22:24
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
01/06/2018 o 22:24
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 22:20
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
01/06/2018 o 22:30
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 22:34
Odpowiedz
Report comment
KarmazynowyPiłatDrogowy
pisze:
02/06/2018 o 12:10
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
01/06/2018 o 22:36
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 23:36
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 08:24
Odpowiedz
Report comment
Bush
pisze:
01/06/2018 o 22:40
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 23:00
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
Andy
pisze:
01/06/2018 o 23:17
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 23:37
Odpowiedz
Report comment
artur
pisze:
02/06/2018 o 09:13
Odpowiedz
Report comment
artur
pisze:
02/06/2018 o 09:12
Odpowiedz
Report comment
Lechu
pisze:
03/06/2018 o 09:09
Odpowiedz
Report comment
zal
pisze:
01/06/2018 o 22:06
Odpowiedz
Report comment
Pienio
pisze:
01/06/2018 o 23:38
Odpowiedz
Report comment
micra
pisze:
02/06/2018 o 01:05
Odpowiedz
Report comment
darek
pisze:
01/06/2018 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
01/06/2018 o 21:55
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
01/06/2018 o 22:20
Odpowiedz
Report comment
fred
pisze:
01/06/2018 o 20:56
Odpowiedz
Report comment
Purebred
pisze:
01/06/2018 o 20:31
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
01/06/2018 o 20:51
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
01/06/2018 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
01/06/2018 o 21:38
Odpowiedz
Report comment
Andy
pisze:
01/06/2018 o 23:42
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
01/06/2018 o 21:39
Odpowiedz
Report comment
Pedalarz
pisze:
01/06/2018 o 23:14
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
01/06/2018 o 20:27
Odpowiedz
Report comment
Rafał78
pisze:
01/06/2018 o 21:03
Odpowiedz
Report comment
wina taxi
pisze:
01/06/2018 o 21:05
Odpowiedz
Report comment
Lol
pisze:
01/06/2018 o 22:42
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
01/06/2018 o 21:40
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
02/06/2018 o 06:42
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 08:31
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
02/06/2018 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
02/06/2018 o 12:18
Odpowiedz
Report comment
Miko
pisze:
01/06/2018 o 20:24
Odpowiedz
Report comment
ed
pisze:
01/06/2018 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
01/06/2018 o 20:21
Odpowiedz
Report comment
Gor
pisze:
01/06/2018 o 20:15
Odpowiedz
Report comment
poldek
pisze:
01/06/2018 o 20:14
Odpowiedz
Report comment
Pan Kracy
pisze:
01/06/2018 o 20:51
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
01/06/2018 o 21:11
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
01/06/2018 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
Henio
pisze:
02/06/2018 o 03:56
Odpowiedz
Report comment
aa
pisze:
04/06/2018 o 14:04
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
103 komentarze do "Rowerzysta uderza z dużą siłą w latarnię"
Piękny “szczał” w latarnię. Baran na rowerze jechał ulicą, potem gwałtownie zjechał na chodnik. Generalnie sam sobie winien.
Ten rowerzysta już będzie jeździł ostrożnie
Przeczytałem komentarze i ręce mi opadają! Owszem, taksówkarz miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa, tylko czy miał obowiązek wjeżdżając na chodnik przewidywać, iż może się tam pojawić (na chodniku!) pędzący rowerzysta? Taksówkarz miał prawo oczekiwać, iż inni uczestnicy ruchu stosują się do PRD, o ile okoliczności nie wskazują inaczej – wiec jechał na tyle wolno, by zdążyć się zatrzymać, gdy pojawią się piesi. “okoliczności” zaistniały dopiero gdy zauważył rowerzystę i wówczas zareagował – stanął! Zatem taksówkarz zachował się zgodnie z PRD. Teraz rowerzysta z całą pewnością nie dostosował prędkości do warunków jazdy, nie miał prawa zjeżdżać na chodnik, o ile ten zjazd nie był manewrem ominięcia pieszych i tu jest problem, który zafundował nam zarządca drogi. Nikt nie zwrócił uwagi, iż Zarządca drogi ustawił znaki z których wynika galimatias prawny: droga niby jest wyłączona z ruchu, ale nie do końca, bo znak „zakaz wjazdu wszelkich pojazdów” ma tabliczkę z wyjątkami mi. nie dotyczy rowerów, no to pytanie droga jest wyłączona z ruchu, czy nie? Piesi mają prawo swobodnie po niej chodzić, czy obowiązują ich przejścia dla pieszych (których tam nie ma) ? Nie wiem jak orzeknie Sąd, ale będzie miał problem, dla mnie co najmniej współwinny jest zarządca drogi – gdyby ustanowił wszędzie tam strefę zamieszkania i dodatkowo postawił zakaz wjazdu z wyjątkami – sprawa była by jasna: wszyscy (również rowerzysta) mieli by obowiązek jechać powoli i ustępować pieszym. A tak jak to jest oznakowane: piesi szli jak po deptaku, rowerzysta jechał jak po jezdni i spotkali się!
Ale wcale nie musi być to związane z pieszymi, mi to wygląda tak jakby rowerzysta chciał skręcić w ulicę (w swoje prawo), miał też zasłonięty widok (podobnie jak taksówkarz) i w ostatniej chwili odbił w swoje lewo, zahaczył o taxi i wylądował na lampie.
Prędkość rowerzysty? Kiedy jest duża? 20km/h wtedy kiedy jedzie w takim miejscu, czy po ulicy?
Prędkość należy dostosować do warunków jazdy, czyli prędkość powinna zapewnić panowanie nad pojazdem przy zaistnieniu wszelkich możliwych zgodnie z przepisami zachowań innych uczestników ruchu. Jeśli założyć, iż chciał skręcić w prawo, (nie wygląda mi to ale załóżmy) to ponieważ tam jest strefa zamieszkania miał obowiązek założyć, iż w niewidocznej dla niego strefie przebywają piesi np. małe dzieci – gdyby skręcił z taką prędkością, to dziecko mógłby zabić! Gdyby koleś tak skręcił w stronę mojego dziecka, to byłby w gorszym stanie niż po tym kontakcie z latarnią!
Tylko i wyłącznie wina rowerzysty. Chłopaczek wymyślił sobie zjazd z drogi na chodnik w obrębie skrzyżowania (może chciał minąć nadchodzącą parę), ale nie przewidział, że ktoś może wyjechać. Jakby jechał tak jak należy, cały czas przy prawej krawędzi to miałby spokojnie minimum metr zapasu od taksówki (Google Earth dla poglądu: https://www.google.pl/maps/@53.1214324,17.9967806,3a,48.9y,236.62h,86.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEUpheUWfYbP9vP54Rbbtxg!2e0!7i13312!8i6656 )
link do google street swietnie potwierdza twoja slowa, lubię to 😉
Przyjebał jak dzik w sosnę – pasuje tutaj jak ulał…
W temacie rowerzystów: http://tiny.pl/g8891
Znać przepisy a dobrze je interpretować to nie to samo. Coraz częściej analzuje sie sytuacje i ocenia stopień winy a nie ślepo patrzy w kodeks. Przykład 17latka który zginął na pasach na zakopiance to wzięty pierwszy z brzegu.
Kilka dni temu miałem podobną sytuację, jak ten kierowca taxi.
Skręcam w prawo przez podwójne tory tramwajowe, zatrzymuję się przed przejściem (na torach) jest tam też śluza rowerowa, przepuszczam wolno idącego pieszego bo ma zielone, w tym czasie w oddali widzę nadjeżdżający tramwaj, ruszam i nagle z prawej strony nadlatuje pedałowiec torpeda (nie widziałem go), też ma zielone.
Czy to jest zdrowa sytuacja?
Pedałowiec zdążył wyhamować, ale byłaby moja wina. Jak by mi wypieprzył w samochód, to bym wysiadł i go dobił.
Kiedy WY pedałowcy zrozumiecie, że auto jadące 50/h jedzie wolno, ale rower jadący 50/h jest jak niewidoczna strzała?
Jak się nic w przepisach nie zmieni, takich przypadków będzie więcej.
Też jeżdżę rowerem, ale z rozsądkiem, jestem rowerzystą nie pedałowcem. Na przejazdach i skrzyżowaniach zwalniam do prędkości idącego pieszego. To takie trudne?
Znowu wioskowa filozofia bierze górę w komentarzach.
Przyczyna moi drodzy przyczyna, a to:
1)Rower (pedałowiec) jechał po chodniku, czego mu nie wolno.
2)Pedałowiec jechał za szybko.
Reszt a to już wypadkowa przyczyny.
Puśćcie to sobie z prędkością 0,25 na pełny ekran, może zmieni to wasze myślenie. Chciał skręcić w prawo, ale tam się pojawiła taksa i już nie wyrobił z odbiciem.
Nie ma wuja żeby się wyrobił w zakręcie przy tej prędkości nie przecinając osi jezdni tej drogi poprzecznej.
Moim zdaniem ten rowerzysta to pirat drogowy i tylko się cieszyć, że wybrał jazdę na rowerze, a nie kupił sobie BMW, bo do niego bardziej by ono pasowało.
Aż nie wierzę. Jakby dali szympansowi rower…
ciekawe jakby wybiegło dziecko zamiast taksówki…
To zamiast kierowcy taksówki, beknął by rodzic wybiegającego dziecka – proste.
tak bo zawsze rowerzysci sa święci…
Rodzic? Za potrącenie dziecka na chodniku odpowiadał by rodzic? Tam jest strefa zamieszkania i chodnik! Rowerzysta nie zachował elementarnej ostrożności, o wymaganej na skrzyżowaniu szczególnej ostrożności nie wspominając, ewidentnie nie dostosował prędkosci do warunków jazdy.
teraz juz bedzie jezdzil wolniej ??? barani łeb…
http://datezone-pl.pl
A OC na zniszczoną lampę jest?
Skoro Policja orzekła winę taksówkarza, a ten przyjął mandat to lampę naprawią z OC sprawcy, czyli cierpa.
Gdzie masz informację o tym co orzekła policja, bo w opisie pod filmem na yt jest napisane, że sprawa jest w toku?
1. Strefa zamieszkania/dreptak
2. Taksówkarz jeszcze nie wjechał na skrzyżowanie
3. Taksówkarz jechał powoli
4. Rowerzysta jechał szybko
5. Rowerzysta jechał brawurowo
6. Rowerzysta nie zachował ostrożności
7. Taksówkarz zatrzymał się praktycznie natychmiast
itd.
1. Strefa jest tam, skąd wyjechała taksówka.
2. Skrzyżowanie to nie tylko jezdnia.
3. Za szybko
4. Nie więcej niż 50 kmh
5. Nie prawda
6. A kto spowodował kolizję wymuszając pierwszeństwo ?
7. Za późno
8. Do sytuacji w znacznym stopniu przyczynił się pojazd zaparkowany w obrębie skrzyżowania, który ograniczył widoczność. Gdyby go tam nie było, kierowca taksówki nie wymusił by pierwszeństwa a nawet gdyby wymusił to rowerzysta miał by szanse zareagować wcześniej i uniknąć wypadku.
Amen.
Przecież rowerzysta wjeżdża na “chodnik”, więc szach mat i winny znaleziony. Poza tym, nie wiem w jakim top mieście, ale w większości w centrum miast na takich deptakach jest zakaz jazdy na rowerze.
To co robi rowerzysta czy zamierza zrobić jest w tej sytuacji nie istotne. Istotne jest to, że taksówkarz wyjeżdżając ze strefy zamieszkania ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim.
przeciez ustapil… do drogi ma jeszcze z 1.5metra
Zapoznaj się z definicją słowa ‘droga’.
Bydgoszcz
Nie przegadasz niektórym, zawsze są dwie prawdy na tym portalu, ta którzy sprzyja komentującym i ta, która jest oparta na przepisach. Przepisy mówią jasno, że taksówkarz miał ustąpić pierwszeństwa uczestnikom ruchu na DRODZE (nie jezdni, a DRODZE) z pierwszeństwem, nie uzcynił tego i on jest winny. To, czy ktoś poruszał się deptakiem, chodnikiem, krawężnikiem, skakał na jednej nodze, szedł na rękach nie ma tutaj znaczenia.
Niektórzy muszą sobie uświadomić, że złamanie innych przepisów nie ma znaczenia, gdy rozstrzyga się sprawę pierwszeństwa przejazdu/wymuszenia pierwszeństwa.
Tomasz – a powinno. W wielu krajach tak właśnie jest, uważam że byłoby jak najbardziej uzasadnione i pozwoliło racjonalnie przypisać udział w sprawstwie.
Taksówkarz nie miał szans, ale przepisy to przepisy. Potrąciłem kiedyś tacząc się przez przejście dla pieszy pieszego co mi się wj**bał jak ten “kolarz”. Teraz to się nawet cieszę, że to nie był rowerzysta.
“Taksówkarz nie miał szans”, “Potrąciłem kiedyś tacząc się przez przejście dla pieszy pieszego” – Kiepski kierowca broni drugiego kiepskiego kierowcy.
O wini ewidentnie orzeknie sąd. Pewnie zgodnie z przepisami oberwie kierowca taxi, a rowerzysta uznany zostanie za współwinnego. Współczuję taksówkarzowi – trafił na debila, który za nic ma rozsądek i bezpieczeństwo pieszych. Ludzi koło latarni rozjechałby, gdyby się nie zatrzymali. A ewidentnie widać, że szli w uliczkę poprzeczną.
Taksówkarz naprawdę jechał skarnie powoli, poruszającym się chodnikiem pieszym spokojnie ustąpiłby pierwszeństwa, ale gnającego pewnie ponad 40 km/h rowerzystę zjeżdżającego na chodnik trudno zauważyć.
Tak że – współczuje taksówkarzowi.Ii rowerzyście też – karę za bezmyślność dostał srogą.
Ponad 40 kmh? Około 25 kmh na moje oko.
to rowerzysta zjeżdża na chodnik – zobaczcie skąd jedzie
Fatalnie zapierodlił?
lepiej tak, niż głową
łysy rzucił się na pomoc tempem ekspresowym
Ciężko po tym nagraniu jest stwierdzić gdzie właściwie ten rowerzysta zmierzał i co w ogóle zamierzał, jedno jest natomiast pewne, będzie miał teraz nauczkę, żeby jeździć wolniej, a przede wszystkim ostrożniej.
zeby tak wolniej i ostrozniej jezdzili samochodami… to by tylko rowerzysci gineli z wlasnej winy
Myślisz, że go oświeciło?
jednak rowerzysta miał pierwszeństwo winne taxi
Proponuję przejrzeć dokładnie przebieg dróg:
Ciemna kostka = droga z pierwszeństwem, jasna kostka = strefa zamieszkania i chodniki (bo chyba latarnia nie stoi w jezdni? aczkolwiek w Polsce takie kwiatki mają miejsce)
Rowerzysta już na początku skrzyżowania zjechał z drogi z pierwszeństwem (wygląda jakby miał ominąć pieszych, w efekcie czego kierował się na chodnik, bo nie sądzę, aby miał w planach skręt w prawo – z taką prędkością przebiłby mur do cukierni 🙂 ), auto natomiast nie wyjechało ze strefy ruchu, a zatrzymało się ~2m przed drogą z pierwszeństwem.
KWPBydgoszcz: auto nie ustąpiło pierwszeństwa rowerzyście
hehe … nie wiem kto tutaj jest większym debilem – policja, czy rowerzysta, który zapierdala w takim miejscu (pomijam to, że tam jest strefa “30”).
Z tymi kolarami kostki, to Ty sobie jaja robisz.
Winny kierowca samochodu, następuje włączenie do ruchu i musi ustąpić wszystkich, pieszym, rowerzystom, kajakarzom, a również i dzieciom skaczącym po chodniku w klasy.
Jeśli przyjąć, że włączanie się do ruchu trwa od momentu, gdy przód samochodu jest na wysokości znaku “koniec strefy zamieszkania”, a kończy, gdy tył auta minie znak to masz rację.
Inni przyjmują tezę, że strefa zamieszkania graniczy z drogą “z pierwszeństwem” – wtedy to taksówkarz winnym nie jest.
Skrzyżowanie obejmuej całą infrastrukturę drogową przy połączeniu dróg, taksiarz wjeżdża na deptak, na którym dopuszcza się ruch pojazdów.
Gdy nie ma wyznaczonych linii, to zatrzymujesz się przez drogą (deptakiem)/przejazdem kolejowym tak, aby nie wymusić pierwszeństwa na poruszających się tam już pojazdach – to są podstawowe przepisy ustaw, a prowadzona tutaj jest dyskusja kto zawinił.
Chętnie będę śledził temat i poczekam na ewentualny wyrok.
Auć, ale czy nie za szybko tym rowerkiem?
jackass jak ch*j xD
Skrzyżowanie długa/pod blankami w Bydgoszczy, TAXI włącza się o ruchu (znak D-40). Kto i jakby nie jechał wina TAXI.
Ta Zafira stojąca na skrzyżowaniu to chyba do odholowania przez SM?
Poszkodowany prezentuje styl jazdy, niestety, typowy dla wielu młodych rowerzystów – to znaczy zbyt optymistyczny (czytaj: bez wyobraźni). “Na pewno nic nieprzewidzianego się nie wydarzy, nikt nie wejdzie, ani nie wjedzie przed mój rower.” (Zapieprzam, ile wlezie.) “Na pewno nigdy nie upadnę, ani nie uderzę w żadną przeszkodę.” (Po co mi jakiś obciachowy kask?) “Droga, w którą chcę skręcić na pewno zawsze będzie wolna.” (Po co zwalniać, patrzyć, uważać?)
A potem szok i dramatyczne pytanie: ja to się mogło stać?!
Czytam wasze komentarze i zastanawiam się skąd macie prawo jazdy (jeśli je macie). Wg przepisów 100% winy ponosi taksówkarz. To on ma obowiązek przepuścić wszystkich i dopiero jechać. Jeśli ma ograniczoną widoczność powinien poprosić kogoś o pomoc (bzdurne zalecenie ale jednak istnieje taka opcja). Poza tym z jaka prędkością jechał rowerzysta? Szybko? Ustawa PRD nie przewidziała takiej prędkości wiec ciężko ukarać za cos rowerzystę. Zgodnie z przepisami wina taksówkarza nie podlega dyskusji. Natomiast przepisy i ich zastosowanie to temat na osobna dyskusję. Uprzedzając hejterow, nie bronię rowerzysty. Stwierdzam tylko fakty.
A teraz hejt start za 3,2,1…
To nie “bzdurne zalecenie” tylko oczywista oczywistość (a przynajmniej powinna taka być: NIE WIDZĘ, NIE JADĘ.
Masz rację, w moim wpisie zabrakło “wg niektórych” bzdurne zalecenie.
Rowerzysta nie widział i jechał.
Ha, ha, ha! @Pienio: czekasz i czekasz na ten “hejt”, a tu nic.
Myślę, że sąd podzieliłby winę na trzech: (1) kierowcę taksówki (jechał powoli i bardzo ostrożnie – po zauważeniu rowerzysty natychmiast zareagował i zatrzymał samochód); (2) kierowcę, który zaparkował Opla Zafirę na skrzyżowaniu, ograniczając widoczność i utrudniając manewry obu uczestnikom zdarzenia; (3) rowerzystę, który gnał na oślep, zakładając, że wszędzie będzie miał wolną drogę bez przeszkód; oczywiście, nie sygnalizował też zamiaru skrętu (prawą ręką).
Pytanie tylko o proporcje. Bardzo możliwe zresztą, że do takiej rozprawy dojdzie w związku z rozpatrywaniem roszczeń ubezpieczeniowych.
@Leszek Nie ma hejtu słownego, ale 7 łapek w dół. Widać że niektórzy nie zrozumieli o czym pisałem. Mam nadzieję że te łapki to od tych co nie mają prawa jazdy. Jeśli jest inaczej to powinni je jak najszybciej oddać skoro mój wpis wywołał u nich taką reakcję.
Zgadza się, kierowca taxi jechał ostrożnie, lecz najwidoczniej nie wystarczająco. Miał ustąpić przy włączaniu się do ruchu, ale tego nie zrobił.
Czym ten kierowca opla zwinił w zadrzeniu? Stał i tyle, sąd nawet się tym nie zajmie w takim kierunku. Ciekawe tlumaczenie, że kierowca opla zasłaniał, to jest też współwinny. Który to przepis obciąża go winą za takie zachowanie? Mnie uczono na kursie, że jak nie widzę, to nie jadę.
Rowerzysta nie skręcał, poruszając się w obrębie swojego pasa ruchu nie musi sygnalizować manewrów, to jest bolączka kierowców, że nawet tak podstawowych przepisów nie znamy. Rozumiem, że jak omijasz gulik kanalizacyjny, to też używasz kierunkowskazów?
Rowerzysta był na drodze z pierwszeństwem, kierowca Taxi się włączał i ma ustąpić, to jest wyjaśnienie całej sprawy.
Czytam twój komentarz i zastanawiam się gdzie masz oczy… Rowerzysta jechał po chodniku, wiec jakim cudem taksówkarz miał go przepuszczać?!
Z tego co wiem to nie po chodniku, a deptaku po którym mial prawo jechać. Poza tym przeczytaj Art. 17 i zobacz jakie obowiązki ciaza na kierowcy taksówki ktory wyjeżdża ze strefy zamieszkania.
Włączając się do ruchu ustęujesz wszystkim, również tym, którzy poruszają się chodnikiem.
aż oglądałem parę razy, rowerzysta popylał z ulicy na chodnik i ścinał aby lampę ominąć po chodniku, taryfiarz bardzo wolno podjeżdżał do krawędzi jezdni i stanął w miejscu od razu gdy zobaczył rowerzystę który zap…ł “na oślep”, w/g mnie to jego wina (nienawidzę taryfiarzy bo jeżdżą jak cipy, prawko mam od 36 lat, jeżdżę motocyklem i osobówką)
Tam nie ma ulicy i chodnika, tam jest deptak po którym rowerzysta może poruszać się całą jego szerokością.
pieszy tak rowerzysta tylko ulicą
obejrzyj jeszcze raz potem jeszcze raz aż do skutku i w końcu dopatrzysz się winy wyłącznej rowerzysty
BEZSPORNEJ
Teoretycznie masz rację, ale to tylko teoria. Wg Twojego rozumowania taksówkarz powinien się zatrzymać, wysiąść i zobaczyć czy może jechać, albo się zatrzymać, otworzyć szybę i poprosić kogoś aby mu powiedział czy ma wolny przejazd. Tylko pytanie, kto w praktyce tak robi?? Sam się przyznaj czy tak zawsze robisz.
Rowerzysta zdecydowanie za szybko, to wyglada tak jakby z drogi chciał wjechać na chodnik, raczej wina po jego stronie
Tam nie ma ulicy i chodnika, tam jest deptak po którym rowerzysta może poruszać się całą jego szerokością.
No na Google StreetView wyraźnie widać, że jest ulica, są chodniki, a rowerzysta zjechał z ulicy na chodnik, na którym nie powinien się znajdować.
Chyba, że w Bydgoszczy można jeździć po chodnikach – to zmienia postać rzeczy.
Mi się wydaje że taxi miało pierwszeństwo
To prawda – wydaje ci się.
To nic, że taxa była z prawej, wyjeżdżała ze strefy ruchu a więc powinna teoretycznie ustąpić. Pytanie czy kierowca taxy widział tego zap!3rdalającego po*^ba. Nie wydaje mi się…
Bo miał pierwszeństwo, zawsze ma to dlaczego nie tym razem.
I jeszcze latarnię zniszczyl. Ciekawe czy jego OC pokryje zniszczenia… a zaraz, rowerzyści nie płacą OC.
Pójdzie z OC sprawcy, czyli kierowcy taksówki 🙂
Tutaj taxi nie jest sprawcą 😀
A kto!?
nagrywający
Czytanie takie trudne? “Kierujący pojazdem marki Seat, wyjeżdżając z ulicy Wąskiej, przy ograniczonej widoczności (zaparkowany czerwony pojazd marki Opel Zafira), nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście. Kierujący jednośladem po kontakcie z pojazdem stracił panowanie nad rowerem i uderzył z dużą prędkością w słup oświetleniowy.” Z przepisami jak widzę też na bakier.
Jeszcze się nie spotkałem z teorią żeby Policja była wyznacznikiem prawidłowości orzeczeń.
Król drogi chciał skręcić w prawo – i dlaczego samochód nie zjechał mu z drogi ( lekka ironia)
Dobrze że uszkodził tylko siebie – może to go czegoś nauczy, szkoda tylko latarni – za naprawę której powinien zapłacić
Skąd te “minusy”? Przecież widać ewidentnie, że rowerzysta chciał skręcić w prawo, ale tam była już taxi więc odbił w lewo żeby w nią nie zawalić. Manewr mu do końca nie wyszedł, bo zapierdalał jak dziki osioł i skończyło się tak jak się skończyło.
Rowerzysta nie chciał wcale skręcić, zniósł go ruch obrotowy Ziemi.
Nie chciał skrecić w prawo, chciał ominąć tą parę która idzie środkiem…
I zapłaci. Taksówkarz, który wymusił pierwszeństwo włączając się do ruchu.
Zastanawia mnie tylko w jaki sposób taksówkarz mógł wymusić pierwszeństwo, jeżeli do drogi z pierwszeństwem miał jeszcze dobre 1,5 metra. Możesz mi to wytłumaczyć?
To polecam zapoznać się z definicją drogi, bo chodnik również do niej się zalicza.
Droga to nie to samo co jezdnia.
Włączanie się do ruchu ustępujesz wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, pieszy i rowerzysta również do tego ruchu drogowego się zaliczają, a chodnik jest częścią drogi, czyli znajdowali się w toku drogi z pierwszeństwem. Bronicie na siłę taksiarza, a jest posprzątany.
Hehehe
Jego szczęscie, że przywalił w latarnie barkiem, a nie pustym łbem.
“Ale urwał, ale to było dobre…”
Mistrz prostej…
Ciekaw jestem jakby cyklista zareagował, gdyby wyskoczyło dziecko na hulajnodze, albo inny mały cyklista? Idiota.
Zareagowałby pozwem cywilnym bo dzieci z reguły nie posiadają OC 😛
a jak dziecko wyskoczy przed samochód na jezdnie to wina kierowcy samochodu czy rodzica, który nie dopilnował pociechy ?
Poczytaj komentarze pod innymi filmami. Jakby był samochód, to sytuacja byłaby inna, ale jeżeli uczestnikiem zdarzenia jest rowerzysta, to wg większości wypowiadających się tutaj “królów szos”, ZAWSZE jest wina rowerzysty – z definicji.
Nie muszą. Wystarczy, że rodzice ubezpieczą mieszkanie czy dom i wezmą OC w pakiecie za przysłowiowego “piątaka”, na wszystkich członków gospodarstwa domowego.
Mógł wolniej jechać a tak upadł i sobie głupi ryj rozwalił.