Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Jedna chwila
—
Wypadek na ulicy Obrońców Krzyża w Krakowie
›
Skomplikowane polskie drogi [JB]
lip 18 2018
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
https://youtu.be/gjH3mUd_py0
do góry
8 komentarzy
do "
Skomplikowane polskie drogi [JB]
"
MG
pisze:
18/07/2018 o 22:04
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
19/07/2018 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
19/07/2018 o 14:26
Odpowiedz
Report comment
TomTom
pisze:
18/07/2018 o 20:36
Odpowiedz
Report comment
TomTom
pisze:
18/07/2018 o 20:52
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
18/07/2018 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
anon
pisze:
18/07/2018 o 18:07
Odpowiedz
Report comment
MK
pisze:
18/07/2018 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
8 komentarzy do "Skomplikowane polskie drogi [JB]"
Proszę o podstawę prawną – chodzi mi o ostanie zagadnienie z tego odcinka. Bo jakoś mam braki w wiedzy jeśli chodzi o kwestii, że sygnalizacja świetlna decyduje o podnoszeniu “rangi” skrzyżowania.
Sygnalizacja świetlna jest “nad” znakami i w przypadku dróg z pierwszeństwem traci ono ważność. Sytuacja jaka ma miejsce tutaj – dzięki sygnalizacji świetlnej nie traktujemy “drogi wewnętrznej” jako “wewnętrznej”, obowiązuje ona do sygnalizatora, od sygnalizatora mamy standardowe skrzyżowanie (przypomnę hierarchię: policjant-światła-znaki-prawa ręka), jednak rodzi to wątpliwości ze względu na ustawienie znaków, gdyby stały kilka metrów dalej było by zdecydowanie przejrzyściej i nie dochodziłoby do sytuacji spornych.
Podstawa prawna:
(art. 5, ust. 2,3):
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Tym razem Pan Redaktor mówi bardzo sensownie, ale już ta regułka o tym, aby manewr zawracania wykonywać tylko w takich czy innych godzinach – nie ma potwierdzenia w przepisach. Bo aktualne przepisy są bardzo (!) płynne.
Ten tekst “Zawracanie jest możliwe tylko pod warunkiem niezagrożenia bezpieczeństwa oraz nieutrudnienia ruchu innym pojazdom” – jest martwy.
Tego nie da się zweryfikować, nie da się tego fizycznie udowodnić. Zawsze, ale to zawsze – każdy manewr należy wykonywać z uwzględnieniem szczególnej ostrożności itp. Chyba wiecie, co mam na myśli…
Jeśli na tym konkretnym skrzyżowaniu jest taka a nie inna sygnalizacja świetlna, brak zakazów zawracania etc. – to można tam zawracać. Godzina nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo ja, będąc przyjezdnym z drugiej strony polski – nie mam zielonego pojęcia jak wygląda ruch na tej drodze o godzinie 8.00 czy 18.00. Mnie to nie interesuje. Znaki pozwalają – więc zawracam. I tyle.
Ciężki jest temat interpretacji przepisów przez w/w Pana. Z jednej strony faktycznie zna on wszelkie zagwozdki, rzuca przepisami na lewo i prawo. Mnie bardziej martwi jego praktyczna znajomość prawa. Praktyczna, nie teoretyczna. Sęk w tym, że jazda samochodem to praktyka, która często “wyrzuca” znajomość przepisów (bo jeśli dwudziestu kierowców popełni na jednym skrzyżowaniu jeden i ten sam błąd, mimo zgodnego z przepisami oznakowania – to znaczy, że z tym oznakowaniem jest coś nie tak). Nie mnie to oceniać, ja jestem zaledwie kierowcą. Czekam na komentarze, pewnie czegoś nowego się nauczę:) Pozdrawiam!
Ps. Wolałbym, gdyby Pan Redaktor rzucał konkretami, a nie przepisami.
Tak jak wspomniałem powyżej – teksty pokroju “aczkolwiek, być może – nie o każdej godzinie i nie w każdych warunkach” – do mnie zupełnie nie trafiają, bo jestem kierowcą zawodowym. Jednego dnia jeżdżę tu, innego – tam. Ja nie mam zielonego pojęcia co przewidział, lub też nie, organizator ruchu. Dla mnie liczą się konkrety. Można? czy nie można?
Sprawa jest prosta – albo Pan Redaktor gada głupoty, albo należy zmienić prawo o ruchu drogowym tak, aby było ono czytelne dla _każdego_ – w tym dla osób które nie mieszkają w danym miejscu. A przecież chyba o to chodzi, aby prawo o ruchu drogowym było czytelne dla absolutnie wszystkich?!
Czy można wjechać na torowisko tramwaju skręcając w lewo? pytam ogólnie, nie w miejscu na filmie. Co jeżeli ustawienie poza torowiskiem uniemożliwia bezpieczny skręt bo nic nie widać?
Czy tramwaj ruszający z przystanku ma pierwszeństwo przed pojazdem który od dłuższej chwili oczekuje na możliwość skrętu stojąc na torowisku?
Bedę wdzięczny za fachowe odpowiedzi.
Można.
Patrz wyżej.
Niby ma, ale nad nim nie przefrunie, jeśli widzisz tramwaj w pobliżu postaraj się go przepuścić, z zachowanie płynności ruchu.
Z tego co wiem, to należy umożliwić zjechanie pojazdom ze skrzyżowania w takich przypadkach