Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Diabeł tkwi w szczegółach (+ deser)
—
Prawy do lewego, lewy do prawego
›
Śmiertelny wypadek (na wysokości węzła Polichno woj. łódzkie)
sty 28 2016
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
POŚLIZGI
https://youtu.be/OJeYVXcYPMk
do góry
68 komentarzy
do "
Śmiertelny wypadek (na wysokości węzła Polichno woj. łódzkie)
"
Lukasz
pisze:
29/01/2016 o 19:13
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
29/01/2016 o 07:48
Odpowiedz
Report comment
___S___S___
pisze:
29/01/2016 o 13:21
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
29/01/2016 o 07:48
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
29/01/2016 o 06:23
Odpowiedz
Report comment
dostawcaDrobiu
pisze:
29/01/2016 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
28/01/2016 o 22:13
Odpowiedz
Report comment
Raffi
pisze:
28/01/2016 o 22:11
Odpowiedz
Report comment
kaziu
pisze:
28/01/2016 o 20:31
Odpowiedz
Report comment
Rafi
pisze:
28/01/2016 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
28/01/2016 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
28/01/2016 o 20:41
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
29/01/2016 o 10:49
Odpowiedz
Report comment
RLKP
pisze:
28/01/2016 o 17:10
Odpowiedz
Report comment
Tolek
pisze:
28/01/2016 o 17:52
Odpowiedz
Report comment
RLKP
pisze:
28/01/2016 o 19:47
Odpowiedz
Report comment
Tolek
pisze:
29/01/2016 o 00:01
Odpowiedz
Report comment
Twardy Pończo
pisze:
29/01/2016 o 09:04
Odpowiedz
Report comment
matimm
pisze:
28/01/2016 o 17:06
Odpowiedz
Report comment
Alberto
pisze:
28/01/2016 o 16:57
Odpowiedz
Report comment
Tolek
pisze:
28/01/2016 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
Arek
pisze:
28/01/2016 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
Tolek
pisze:
29/01/2016 o 00:00
Odpowiedz
Report comment
dostawcaDrobiu
pisze:
29/01/2016 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
Anna
pisze:
28/01/2016 o 16:31
Odpowiedz
Report comment
Darczo
pisze:
28/01/2016 o 16:17
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
28/01/2016 o 22:13
Odpowiedz
Report comment
som31
pisze:
28/01/2016 o 15:53
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
28/01/2016 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
28/01/2016 o 15:31
Odpowiedz
Report comment
mia
pisze:
29/01/2016 o 14:40
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
28/01/2016 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
Dawid
pisze:
28/01/2016 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
blink5
pisze:
28/01/2016 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
28/01/2016 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
yol
pisze:
28/01/2016 o 13:53
Odpowiedz
Report comment
N ie migaja
pisze:
28/01/2016 o 13:41
Odpowiedz
Report comment
Kierowca
pisze:
28/01/2016 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
RLKP
pisze:
28/01/2016 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
polo
pisze:
28/01/2016 o 15:42
Odpowiedz
Report comment
rafi
pisze:
28/01/2016 o 13:11
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
28/01/2016 o 13:16
Odpowiedz
Report comment
Tolek
pisze:
28/01/2016 o 17:45
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
28/01/2016 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
Bartosz
pisze:
28/01/2016 o 13:39
Odpowiedz
Report comment
Cromiell
pisze:
28/01/2016 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
rafi
pisze:
28/01/2016 o 13:14
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
28/01/2016 o 13:22
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
28/01/2016 o 13:26
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
28/01/2016 o 22:38
Odpowiedz
Report comment
Zbyszek
pisze:
28/01/2016 o 13:25
Odpowiedz
Report comment
RLKP
pisze:
28/01/2016 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
28/01/2016 o 16:31
Odpowiedz
Report comment
OLLO
pisze:
28/01/2016 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
OLLO
pisze:
28/01/2016 o 17:26
Odpowiedz
Report comment
Shatanka
pisze:
28/01/2016 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
28/01/2016 o 20:16
Odpowiedz
Report comment
Szefu
pisze:
28/01/2016 o 13:54
Odpowiedz
Report comment
Maccc
pisze:
28/01/2016 o 23:08
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
28/01/2016 o 14:23
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
29/01/2016 o 16:47
Odpowiedz
Report comment
kosiq
pisze:
28/01/2016 o 16:52
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
29/01/2016 o 16:45
Odpowiedz
Report comment
Twardy Pończo
pisze:
28/01/2016 o 13:24
Odpowiedz
Report comment
Jakub
pisze:
28/01/2016 o 14:04
Odpowiedz
Report comment
Magda
pisze:
28/01/2016 o 13:43
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
28/01/2016 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
Arek
pisze:
28/01/2016 o 23:30
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
kwi 06 2023
Zderzenie policyjnego radiowozu i suzuki w Gorzowie
kwi 06 2023
Kolizja z drabiną na A4
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (159)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (16)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
68 komentarzy do "Śmiertelny wypadek (na wysokości węzła Polichno woj. łódzkie)"
Insygnia warunki pogodowe no przecież mam najlepsze auto na świecie garnitur i do trumienki idiota kolejny i tyle brawo dla kierowcy z kamera jechał powoli ostrożnie a tamten widać co do chamowania insygnowy bezmuzg pewnie trabil i mrugal żeby mu zjechali bo zapierdala 200 i jest bogiem brawo
to jest KIT wczoraj snieg nie padal!!!!! jakis jebany fejk!!!!
Jak czytam te Wasze komentarze o hamowaniu pulsacyjnym to mnie śmiechem targa !!!! Gdzie tu widzicie takie hamowanie pytam !!!! Słyszał baran jeden z drugim o systemie montowanym w nowych autach gdzie wciśnięcie pedału hamulca do spodu skutkuje pulsacyjnym świeceniem świateł hamowania??? To system który pokazuje pozostałym uczestnikom w tyle, że gwałtownie się hamuje – takie ostrzeżenie. Debil jeden z drugim zobaczył na filmiku że światło stopu działa pulsacyjnie i snują swoje fantazje na temat hamowania pulsacyjnego w nowym aucie wyposażonym w ABS !!!!!!!!!!!!!
to jest KIT wczoraj snieg nie padal!!!!! jakis jebany fejk!!!!
To jest właśnie to. Chuj, że śnieg, lód, whatever. Prędkość musi być. Kurwa, czy ludzie się nigdy pewnych rzeczy nie nauczą. Śmiejemy się z amerykanów, że spadł śnieg i mają paraliż, rząd wydaje zakaz używania pojazdów. Ale w gruncie rzeczy to są lata świetlne za nami. Bo ludzie nie zrozumieją nigdy, że w taką pogodę to się powinno TOCZYĆ, a nie jechać. Warunki drogowe są takie, że tam maksymalna prędkość to powinno być góra 50kmh, może nawet 40. Ale część ludzi tego nie rozumie. Podobnie jest z mgłą. Ja mam wrażenie, że ludzie wpisują to ryzyko w jazdę, ale potem mamy taki efekt. Nie ważne, że mgła, śnieg, deszcz, meteoryty, kosmici… zapierdalać trzeba, bo przecież wszystkim się permanentnie gdzieś śpieszy. Tu trzeba przyznać punkt durnym amerykanom. Zakazali używania samochodów na czas śnieżycy i jak mawia klasyk “problem solved”. Ja też jestem zdania, że w taką pogodę należy zostać tam gdzie się jest, a po drogach winny poruszać się jedynie te pojazdy i Ci ludzie, którzy faktycznie muszą. Jeśli nie potrafimy dostosować prędkości do warunków to nie powinniśmy w takich warunkach w ogóle wyjeżdżać na drogę.
Dobry ten tekst o meteorytach i kosmitach 🙂 Uśmiałem się 😀
Fakt, że światła LEDowe migają z dużą częstotliwością podczas pracy i czasami na kamerach która próbkuje obraz około 20razy na sekundę wygląda to jak powolne miganie. Jednak gdyby na filmie tak było, to zarówno światła pozycyjne jak i stopy mrugałyby podobnie. Tutaj tak się nie działo, czyli faktycznie jest to efekt systemów hamowania. Niestety dla pasażerów, uderzenie było maksymalnie niekorzystne i choćby nie wiem ile gwiazdek w testach NCAP miało auto, to nie jest w stanie uchronić przy pasażerów przy takim uderzeniu. Dlatego niezależnie czym jeździmy, trzeba myśleć i dostosowywać prędkość do umiejętności i warunków, a chyba właśnie tego tutaj zabrakło najbardziej. Przykro, że cała sytuacja miała tak tragiczny finał 🙁
O tym, że trzeba było wolniej i bez nadmiernej wiary w systemy trakcji już wszystko napisano. Ja dodam jeszcze, że 15 lat temu Ojciec Polonezem podobnie zaparkował w naczepie, tylko całą szerokością auta i zapewne przy nieco niższej prędkości- zarówno On, jak i ja (wtedy jeszcze jako pasażer) wyszliśmy z auta o własnych siłach, przez drzwi, które dawało się otworzyć bez pomocy Straży Pożarnej. Tyle o bezpieczeństwie współczesnych aut mam do powiedzenia 😛
dobrze mu tak, trzeba było szybciej zapie*dalać.. nagrywający przynajmniej dostosował predkość a ten co poszedł jak dzik to chyba pierwszy raz na ośnieżonej trasie jechał
Tylko kto tak zapier… w taką pogodę + nieodświeżona autostrada + słaba widoczność i są niestety efekty
Dlatego czasem (szczególnie w zimie) lepiej wolniej i aby dojechac
Ponieważ o wypadku wszystko już zostało powiedziane to jeszcze tylko dodam że Kolega, który biegnie zobaczyć co się stało, dobrze jakby założył kamizelkę. Już tylko dla własnego bezpieczeństwa.
Nie biegnie “zobaczyć co się stało”, tylko próbuje ratowac ludzi, wolałbym żebyś Ty nie był nigdy świadkiem wypadku, wyjdziesz zaczniesz się ubierać w kamizelki, “zobaczysz co się stało” – wszyscy już nie żyją i będziesz musiał się rozbierać.
Jak biegniesz kogoś ratować to najpierw musisz pomyśleć o swoim bezpieczeństwie omnibusie i to jest podstawowa zasada. Jak ktoś w Ciebie wjedzie to nikogo nie uratujesz.
Rusek… Więc nie ma o czym dyskutować.
http://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/68/4a/5698d4897af6e_o,size,933×0,q,70,h,9c073e.jpg
Białorusin
Jeden ciort.
Polak, Cebulak – jeden grzyb. Powaznie?
Popracuj nad sobą.
Latwo sie mowi ale fakt ze mogl probowac pakowac sie na boki w barierki a nie w tira…
Więcej info o wypadku tutaj:
http://tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl/artykul/smiertelny-wypadek-na-s8-pod-proszeniem-nie-zyje-jedna-osoba,3624442,artgal,t,id,tm.html
To zdjecie http://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/bf/56/5698d54a7e8be_o,size,933×0,q,70,h,c02448.jpg
Rety, czy on byl spawany z trzech przystankow? Szkoda Bialorusinki, gosc poczul sie za bardzo jak u siebie najpewniej.
Nie sądzę. Samochody nie są przystosowane do takich zderzeń. Zobacz: https://youtu.be/gL8DQIAqZms?t=7m16s
Przednia bryła (silnikowa) ze strefami zgniotu jest w stanie pochłonąć wielokrotnie większą energię i zabezpieczyć kabinę. Sam przedni słupek tego nie zrobi.
To rzeczywiscie nie masz szans z taka przyczepa nawet jadac powolutku. Temat zdecydowanie do przemyslenia przy konstrukcji naczep.
Konstrukcja naczepy z tyłu jest właśnie bardzo przemyślana. Wpisz sobie w google naczepa albo tylna bekla w naczepie. Zobaczysz, że jest tam na samym końcu wielki kawał stali właśnie po to , żeby auto zatrzymało się na tej belce i nie wjechało pod naczepe co by głów nie pościnało.
urok-zycia-atopika.blogspot.com
To prędkość zabija. Nowe technologie w autach spowodowały nadmierny proces wyłączania mózgu.
Żadna prędkość, gdyby zabijała to każdy pilot myśliwca startowałby tylko raz, w każdym wyścigu F1 startować musieli by nowi kierowcy, każdy pasażer TGV opuszczałby pociąg w trumnie. Zabija głupota, to że ludzie nie umieją jeździć i myśleć. Nowoczesne samochody dają poczucie bezpieczeństwa. I jedzie taki pajac 100 km/h albo szybciej w warunkach, w których przy 70 jest już niebezpiecznie. Pojawia się zakręt, na drodze robi się gęsto albo ślisko i katastrofa. Paniczne hamowanie tylko pogarsza sprawę, a w jego powypadkowym aucie został tylko napis airbag na plastiku. W tv mądry policjant z wąsami, mówi, że powodem wypadku była nadmierna prędkość. Nic z tego, zabiło go to, że nie umiał przewidywać i myśleć. Dobry kierowca poradziłby sobie w tej sytuacji, ale przede wszystkim do niej nie dopuścił. Skończmy z podtrzymywaniem iluzji, że na kursach ludzie uczą się jeździć. Uczą się parkować, a większość z nich ma tylko mgliste pojęcie o fizyce ruchy pojazdów. To głupota zabija ludzi.
szkoda czlowieka i teraz latwo nam powiedziec ze mogl zrobic co innego ale fakt mogl uciec na prawo i barjerki za atakowac to juz byla sytuacja gdy sie wybiara miedzy zle a jescze gorzej…
Zasada jest prosta……nie widzisz,nie zapiera..alaj
Na początku roku wracałem z Choszczna do Warszawy, droga wygladała tak:
http://i66.tinypic.com/s5hhlu.jpg
Jechałem 80km/h a byłem co chwile wyprzedzany, o ile jeszcze jakieś nowe auta w miarę rozumiałem tak gdy byłem wyprzedzany przez zestawy których naczepami bujało na boki to jeszcze zwapniałem żeby jak najszybciej znalazł sie przede mną i pojechał w pizdu.
Do tego te spojrzenia z pogarda ze jadę tak wolno… Może i mogłem jechać szybciej, ale takie filmy utwierdzają mnie tylko w przekonaniu ze jednak lepiej jechać jak przysłowiowa “pizda”.
I właśnie dlatego wiem, że pomimo tych spojrzeń, to ja mam rację, więc tamtym w duchu życzę więcej rozumu, między innymi po to, żeby taki jeden z drugim nie zatrzymał się akurat na mnie. A potem płacz i zgrzytanie zębów… oby głupia mina nie została takiemu na amen.
Nie żebym się czepiał ale warunki nie pozwalają jechać nawet 90, 70 bym site bał jechać. Wystarczyło wolniej jechać a tragedii można byłoby uniknąć. Tam z przodu też coś chyba się wydarzyło że ten tir tak zboczyl z pasa.
A ja kiedys Mialem podobny Na szczescie nie wypadek Ale przypadek, wpadłem w poślizg pierwsza reakcja but na hamulec a samochód dalej jedzie, abs włączone a samochód ani nic nie zwalnia , panika wiadomo,i pierwsze co mi przyszło do głowy to hamowanie pulsacyjne i to właśnie mnie uratowało , zdążyłem wyhamować na szczęście i do tego nie straciłem kontrole nad samochódem. Co do filmiku to niestety szkoda ludzi 🙁
Dach zwinął się jak w kabriolecie :/
Samochodem, który się rozwalił był Opel Insignia. Mruganie świateł pochodzi z awaryjnego hamowania jakie miało miejsce na śniegu. Opel w tym modelu (i pewnie pozostałych) ma takie coś i nie jest to efekt żadnej kamery czy pulsacyjnego hamowania.
Jak mocniej hamuje to światła mrugają ostrzegają. Tylko tyle.
To nie jest miganie swiatel od hamowania pulsacyjnego czy jak tam zwiecie.
Zakladam ze to jest efekt z kamery. Popatrzcie sobie na filmiki z rosji nowe auta z ledami “mrugaja” bo kamera wylapuje. Watpie zeby w takiej sytuacji gosciu pulsacyjnie hamowal z czestotliwoscia polowy sekundy.
RAFI Nie hamował impulsowo tylko pełnym hamulcem cały czas, w nowszych autach jak sie wciśnie w podłoge i włączy się ABS i traci się przyczepność włączają się awaryjne albo miga światło stopu.. w vw touranie np tak jest bo takiego posiadam że włączają się światła awaryjne.
Tzw system BAS https://pl.wikipedia.org/wiki/Brake_Assist_System pierwszy ten system posiadał bodajże Mercedes klasy S w latach 90tych a później w samochodach nie lusksusowych pierwsza była Laguna II
laguna 2 to już luxus 😀
Dlaczego ludzie prowadzący samochód nie dostosowują się do warunków panujących na drodze?
Bo mają ABS ESP super winter sport green contact opony zimowe, 8 poduszek i w pi(z)du systemów bezpieczeństwa i przez to wyłączają myślenie.
Ludzie maja teraz wiecej religii niz fizyki w szkole i to wychodzi na drodze…
Czesc kursu na prawo jazdy powinna byc przeprowadzana na autach z wylaczonym wspomaganiem kierownicy i reszta systemow – po to, zeby nawet w warunkch placyku uswiadomic kursantom jak dziala prawa fizyki wokol i ze majac w cholere trzyliterowych oznaczen na aucie ono nadal moze losowo fruwac po szosie. Dodajac do tego kilkunastoletnie gruchoty na oponach wielosezonowych mamy polska ruletke na drodze – ty jedziesz poprawnie, ale to guzik znaczy, co pokazuja wrzucane tu filmy.
Szczere kondolencje dla rodziny zmarłej osoby. Kierowca Insigni mógł jeszcze szybciej jechać.
No niestety, prędkość, ja szczerze mówiąc przy takiej pogodzie ostatnim razem ledwo dochodziłem do 40, może i w mieście nie na takiej jak na filmie, ale jednak
Ja to nie wiem… Czy oprócz odruchu hamowania nigdy w ludziach nie wykształci się odruch skręcania? Spokojnie by się uratował, nawet gdyby wpadł w poślizg.
w koncówce widać że nawet rzuciło go bokiem na początku hamował pełnym hamulcem pozniej dopiero impulsowo no szkoda ludzi którzy giną podczas wypadków drogowych
hamowanie impulsowe? w aucie z absem?
To samo miałem pisać. To nie Żuk czy Polonez, żeby pulsacyjnie hamować. Hamulec w podłogę, kierownica 90 stopni w lewo lub prawo i czekać. Tyle, że fajnie się nam pisze zza klawiatury, a w sytuacjach podbramkowych różnie bywa…
jak masz ABS i hamujesz na śliskiej nawierzchni ( śniegu ) to masz o wiele dłuższą drogę hamowania niż bez ABS i możesz kręcić kierownicą do %$#* śmierci jak w tym przypadku. ABS tylko na suchej i mokrej nawierzchni. Pedał w podłogę na tym filmiku to potwierdził, pulsacyjne hamowanie już nic nie da.
Nie impulsowo tylko pulsacyjnie. Poza tym tak jak Patryk pisze w samochodzie z absem to bez sensu. A z tym skręcaniem na śliskim to widać na końcu jak się skręcało przy tej prędkości na tej nawierzchni.
Nie impulsowo ani pulsacyjnie… Tylko to system BAS czyli wspomaganie nagłego hamowanie, gdzie przy mocnym wciśnięciu pedału system zwieksza jeszcze ciśnienie uruchamiając przy okazji pulsacyjne światła STOP albo Awaryjne szybciej migają żeby ostrzec kierowców z tyłu o niebezpiecznej sytuacji i awaryjnym hamowaniu, posiada to w tym momencie 99% nowo produkowanych samochodów…
https://pl.wikipedia.org/wiki/Brake_Assist_System
Sie znacie jak kura na jajcu.
nawet u mnie w reno megan z 03r jest takie cos,wyczuwa ze ktos szybko uderzyl noga e pedal hamulca i wciska go mocniej wlaczajac na kilka sekund awaryjne
W renault jest to od 2001r roku standardem. Światła awaryjne włączają się po raptownym naciśnięciu hamulca, siła nacisku nie ma tu znaczenia, musi być gwałtownie hamulec naciśnięty, pedał wpada w podłogę auto hamuje z całej siły i włączają się awaryjne (w przypadku Renault), jeśli nie dojdzie do zderzenia to awaryjne wyłączą się automatycznie 10 sekund po zatrzymaniu, lub można je samemu wyłączyć, jak dojdzie do wypadku gdzie zostaną uruchomione poduszki to awaryjne się już nie wyłączą, tak samo jak ktoś nam wyjedzie i nie zdążymy zahamować i dojdzie do zderzenia również awaryjne się uruchomią jak poduszki wystrzelą i się nie wyłączą. Miałem kiedyś Lagune II z 2001r z tym systemem, działał bardzo dobrze przy wypadku również. 🙂
Hehe Renault Laguna Klub Polska? Pozdrawiam
w moim pyziaku z 2003 też jest taki system
a ten bas to roztapia śnieg pod kołami?
ee ja wiem o co chodzi xD
to nie hamowanie “impulsowe” czy też poprawnie by było pulsacyjne. Opel ma taki system mrugania naprzemiennie światłami stopu jak aktywny jest system ABS 😉
ale jak ten ABS mamy to jak koledzy wyżej wspominali, hamulec do oporu i czekać na rozwój wydarzeń..
Nie, na filmach mrugają i nie tylko ople. Każde nowe auto jest wyposażone w światło stopu które mruga pulsacyjnie przy gwałtownym hamowaniu. Informuje kierowcę z tyłu że nie jest to hamowanie delikatnie ( przy zwalnianu ) ale o gwałotwnym zatrzymaniu awaryjnym.
To nie hamowanie impulsywne tylko tak mrugają światła na filmach.
Insignia przed liftem nie ma LEDów z tyłu. Migają tak bo jest to system ostrzegania o gwałtownym hamowaniu: https://www.youtube.com/watch?v=HNRjUfm2oG0
Co z tego że hamował impulsowo? Jak ma auto z ABS to nie rozumiem w ogóle podejścia bo takim czymś można sobie tylko zaszkodzić. Co miał zrobić to celowo skręcać nawet próbować się między barierki a auto wbić jakby walnął dupą to na 100% lepiej niż przodem.
Nie hamował impulsowo. W Insignii podczas nagłego hamowania migają tylne światła. Mam identyczną Insignię (nawet w tym samym kolorze) i po obejrzeniu tego filmu trochę mnie zmroziło…
Dosyć późno zaczął hamowanie. Widać kontury tej naczepy już z daleka. Ciekawe na co patrzył: smartfon, radio…?
dokładnie
Pulsacyjnie jak już 😀 . Myślę że przy tych warunkach prędkości i całej sytuacji nawet się nie zorientował gdzie może “uciekać” :/
Ja też czegoś nie wiem… Jest śnieg na drodze, różne rzeczy się mogą zdarzyć, ale i tak trzeba zapierdalać. Na oko szacuje prędkość na ok 100 km/h. Gdyby jechał bardziej rozsądnie pewnie by przeżył.
Problem polega na tym, że ludzkie odruchy są często nieprawidłowe w takiej sytuacji. A zmienić je można tylko ćwicząc. Niektórzy nauczą się odpowiednich odruchów sami gdy wyjdą cało z kilku podobnych sytuacji. Inni natomiast bez szkolenia w ODTJ, nie nabędą takich umiejętności – nie mają takich predyspozycji.
Poza tym kierowcy mogło się wydawać w pierwszej chwili, że wyhamuje – sądząc po jego prędkości, to chyba nie uważał by było zbyt ślisko – dlatego nie skręcał zapewne.
A tak w ogóle to czego my wymagamy od takiego kierowcy? Jeśli zauważa zagrożenie z kilkusekundowym opóźnieniem, to jakich odruchów się po nim spodziewać? (biorę pod uwagę kiery włączają się światła STOP)