Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Częsty błąd
—
(Prawie) wszystko pod kontrolą
›
Sytuacja podbramkowa
lut 16 2017
Kategoria:
O WŁOS
Bywa, że właśnie tej sekundy na “złapanie” kierownicy może nam zabraknąć…
https://youtu.be/x08G_ENRcj0?t=5s
do góry
45 komentarzy
do "
Sytuacja podbramkowa
"
janek
pisze:
17/02/2017 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
17/02/2017 o 03:28
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
17/02/2017 o 03:19
Odpowiedz
Report comment
mck
pisze:
16/02/2017 o 22:49
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/02/2017 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
Dejw
pisze:
16/02/2017 o 16:43
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
16/02/2017 o 14:48
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
16/02/2017 o 14:21
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
16/02/2017 o 17:27
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
16/02/2017 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
Double
pisze:
16/02/2017 o 13:39
Odpowiedz
Report comment
Booski
pisze:
16/02/2017 o 13:50
Odpowiedz
Report comment
Lukasz
pisze:
16/02/2017 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
etiud
pisze:
16/02/2017 o 15:12
Odpowiedz
Report comment
Solo
pisze:
16/02/2017 o 18:52
Odpowiedz
Report comment
Szok
pisze:
16/02/2017 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
16/02/2017 o 12:08
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
16/02/2017 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
16/02/2017 o 22:22
Odpowiedz
Report comment
adamusss
pisze:
16/02/2017 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
16/02/2017 o 22:28
Odpowiedz
Report comment
asdasd
pisze:
17/02/2017 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
fiorehencerbin
pisze:
16/02/2017 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
16/02/2017 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
MrMagister
pisze:
17/02/2017 o 07:37
Odpowiedz
Report comment
Aminom
pisze:
16/02/2017 o 11:59
Odpowiedz
Report comment
Jakub
pisze:
16/02/2017 o 12:07
Odpowiedz
Report comment
fiorehencerbin
pisze:
16/02/2017 o 12:16
Odpowiedz
Report comment
xXx
pisze:
16/02/2017 o 12:21
Odpowiedz
Report comment
Kornel
pisze:
16/02/2017 o 13:36
Odpowiedz
Report comment
me
pisze:
16/02/2017 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
16/02/2017 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
me
pisze:
17/02/2017 o 01:10
Odpowiedz
Report comment
Anotakzetego
pisze:
16/02/2017 o 12:09
Odpowiedz
Report comment
Bieg
pisze:
16/02/2017 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
Kierowca bombowca
pisze:
16/02/2017 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
16/02/2017 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
16/02/2017 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
16/02/2017 o 15:33
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
17/02/2017 o 07:23
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
17/02/2017 o 09:10
Odpowiedz
Report comment
wiecz
pisze:
17/02/2017 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
17/02/2017 o 20:13
Odpowiedz
Report comment
A.
pisze:
26/02/2017 o 19:16
Odpowiedz
Report comment
Zbyszek
pisze:
17/02/2017 o 08:07
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
45 komentarzy do "Sytuacja podbramkowa"
panika jak chu..j
dodam jeszcze ze to zalezy od samochodu. w malych popierdolkach typu golf lub peugoty wygodnie mi sie prowadzi trzymajac kiere oburacz u dolu kierownicy8:20 , w dostawczakach to najczesciej oburacz 3:15, w suvach roznie bywa, a jak sa pod lokietniki z lewej i z prawej to w ogole bajeczka.
Ale kto by tam od golfa wymagal luksusu w formie podlokietników.. jak tam od poczatku produkcji az do dzisiaj zyje jedna i ta sama kolonia roztoczy w welurach z NRD
jak sie przesiadlem na lat kilka na anglika to sie okazalo ze nie potrafie prowadzic samochodu druga reka… dlugo sie musialem przyzwyczajac i zanim sie nauczylem to prowadzilem z dwoma rekami na kierownicy.. tak mi juz zostalo i jak prowadze to bez roznicy ktora reka prowadzi bo ta druga prawie zawsze jest na kierownicy – opieram ja tylko u dolu kierownicy i w razie czeko mam natychmiastowa kontrole… w kazdej chwili rowniez moge zmienic bieg To jak prowadzi ten czlowiek na filmiku to karygodny blad
Zwróćcie uwagę na jeden szczegół – przy skrzyżowaniu jest zwierciadło, co jasno sugeruje tragiczną widoczność. VW przekraczał prędkość dopuszczalną – czego nie mógł przewidzieć wyjeżdżający, który być może w chwili wyjazdu jeszcze nie widział w polu obrazowania lustra pędzącego zagrożenia.
Tak czy owak, tutaj się udało – ale co by było gdyby ktoś jechał z naprzeciwka? Nie mówiąc o zapatrzonym w telefon pieszym który mógł znaleźć się na pasach. Brak wyobraźni, na takich uliczkach to recepta na tragedię.
No i ten żółty dzyndzolek pod lusterkiem! Czy to antyradar?
Boże jaki ból z powodu tej kierownicy, wyszedł z tego? Wyszedł. Sam jeżdżę od odebrania prawka z jedną ręką na kierownicy (zrobione ok. 60 tys km) i jakoś mi to nie przeszkadza, z dwoma jest mi po prostu niewygodnie i sztywno. Kilka groźnych sytuacji się zdarzyło i z każdej wyszedłem dobrze. To każdego indywidualne przyzwyczajenie, grunt żeby było bezpiecznie i wygodnie, bo jakoś sztywne siedzenie z głową w szybie według mnie nie należy do takich.
Coś mam wrażenie, że znaczna część tych, co trzymają kierownicę oburącz i tak ganią kierowcę, w podobnej sytuacji wcisnęłaby hamulec do dechy i zamknęła oczy 😉
Kierownica w dwóch paluszkach i nawet niebezpieczna sytuacja go nie nauczyła, że to błąd. Tym razem się udało. Pewnie jedzie dalej myśląc jakim jest super rajdowcem i niech lamusy trzymają kierownicę oboma rękoma. Większy dołek czy uderzenie w krawężnik i już kierownicy by nie utrzymał.
Co do drugiej ręki na lewarku “żeby ewentualnie hamować silnikiem czy redukcja i ratowanie poślizgu gazem” to są to czyste fanaberie. Wysprzęglanie w tej sytuacji tylko pogarsza sprawę bo można stracić sterowność, biegu też może nie uda się wbić. Sami rajdowcy widzę. Odpuść gaz ( to już hamowanie silnikiem i dociążenie przedniej osi ) i omijaj przeszkodę, jeśli masz czas to dohamuj ( chociaż odciąża to tylną oś i przy gwałtowny manewrze może ślizgać odciążoną dupę) . Jeśli nie ma szansy ominięcia to hamuj do zatrzymania (oby przed przeszkodą).
Ty kurwa baranie zidiociały, zdaj prawo jazdy
Widać po liczniku, że było około 60km/h, czyli rzeczywiste 50km/h i to pozwoliło uniknąć stłuczki.
Mankamentów w sztuce kierowania można wymieniać bez liku (prowadzenie jedną ręką, wciśnięcie sprzęgła do oporu itp), ale nie o to chodzi. Najważniejsze, że prędkość była dostosowana do obszaru zabudowanego, a kierowca ominął ‘wymuszacza’ (wielu posiadaczy kamerki po prostu walnęłoby, żeby mieć fajny materiał). Brawo kierowca!
Po liczniku bardziej 70, jak 60. W Golf IV jest 0 – 20 – 40 – 60 – 80 – 100 odznaczone cyfrowo na prędkościomierzu.
Taki manewr jest lepszym materiałem.
Adamusss masz zupelna racje reakcja kierowcy wzorowa. A ci co pisza o dwóch rekach na kierownicy to niech najpierw pocwicza manewry.. stylistyka jazdy to kazdego indywidualna strona i niektorzy jezdza lepiej jedna reka niz ci co kierownice trzymaja dwoma az jest mokr..
Nie wiesz co mówisz kolego 🙂 Pojedz na jakieś doszkalanie – wtedy porozmawiamy. Ja byłem m.in. u Tomka Kuchara. Było nas ze 30-40 osób. Kierowcy z milionami km przejechanymi. I wiesz co? Okazało się, że NIKT nie potrafi prowadzić samochodu 🙂 Byłem problem z kierowaniem nawet przy predkosci 10km/h. Nie – zera nie zgubiłem.
Chyba nigdy ci nie pekla w czasie jazdy opona. Trzymajac 2 rece na kierownicy wyprowadzisz auto nawet przy wiekszej predkosci. Trzymajac kierownice jak peta mozesz co najwyzej wybierac czy walisz na czolowke czy w row albo drzewo walisz. Tyle w temacie !!
Jest muza jest golh i brak ABS
to chyba bora
Kto jakim autem jeździ i jakiej muzyki słucha to sprawa indywidualna. Liczy się kierowca, który w tym przypadku zareagował bardzo dobrze. Poza tym znawco samochodów, golf IV posiada system ABS 🙂
szkoda że nie zareagował wcześniej na znak 50 albo i nawet 40 nie zdziwiłbym się gdyby tam taki stał.
Myślisz, że przy ABSie opony nie przypiszczą szczególnie podczas manewrowania kierownicą? (przy takiej nawierzchni i warunkach)
Widać, że musisz być z tych co by walili hebel do oporu i jechali prosto w przeszkodę, bo taka sytuacja wywołała by u Ciebie paraliż…
Pomimo pewnej nonszalancji, na pierwszy rzut oka, w prowadzeniu, reakcja kierowcy – wzorowa!
Druga ręka poszła od razu na lewarek, dla ew. redukcji gdyby trzeba było dodać gazu wyprowadzając auto lub dla dodatkowej siły hamowania silnikiem, gdyby trzeba było jednak awaryjnie hamować do zera.
Daję Okejkę!
jaki widzisz sens hamowania silnikiem w takiej sytuacji jak na filmie kiedy to już same hamulce blokują koła?
Tak w ogóle kiedy to podczas hamowania na biegu obroty silnika spadają szybciej niż wtedy kiedy to one sobie swobodnie spadają na luzie po przegazówce to oznacza to że hamulcami oprócz samej masy samochodu hamujemy energie wału korbowego – więc w takich sytuacjach hamulce mają więcej roboty niż jak wciśniemy sprzęgło
Nie mają więcej. Większe koło zębate musi działać z większą siłą na mniejsze. Jadąc na jedynce hamując silnikiem z większej prędkości, motor ma mniejszą prędkość obrotową, a pędząca buda większy moment, przez co dąży do wyrównania.
Jeśli silnik obniża moment obrotu kół, to hamulce mają zdecydowanie mniej pracy.
Było parę sytuacji, w których znaczna redukcja przy heblach w podłogę uratowała mi skórę.
Ręce na kierownicy też przydałoby się trzymać! W dwa palce to może papierosa, albo coś innego złapać. Takiemu kierującemu trzeba dwa razy więcej czasu na reakcję, bo jeszcze musi kierownice złapać.
Dwoma palcami to sobie można w d..ie grzebać, a nie kierować.
Tym razem sie udało, następnym razem może nie wyjść.
Miał pierwszeństwo więc mógł je trzymać w d*** 🙂
Ta, bo wy na pewno cały czas trzymacie kierownicę oburącz 😉
Ja tak!
Nie, nie zawsze – biegów przecież nogą nie wrzucę 😛
A tak na poważnie, owszem czasem zdarzy się przez kilka.kilkanaście sekund trzymać kierownicę jedną ręką, ale:
1. Zmieniam bieg
2. Tylko wtedy gdy nie jadę (w dodatku tak szybko) przez jakieś ciasne osiedle, gdzie zawsze może coś się pojawić na drodze
3. Nie trzymam wtedy kierownicy w dwóch palcach
Zasady proste, jak ru..anie. I kilka razy pozwoliły uniknąć stłuczki w podobnych do tej na filmie sytuacji.
Ja zawsze gdy jadę szybicej niż 40 km/h.
Ja zawsze trzymam kierownicę oburącz. Muszę zabrać ze sobą jakiegoś ogarniętego pasażera, bo ja tylko wduszam sprzęgło, a pasażer zmienia biegi. Bezpieczeństwo to podstawa ! 🙂
ja pierdole, ale mnie irytują tacy sztucznie idealni ludzie… nawet jeśli już jesteś takim super kierowcą i trzymasz kierownicę oburącz, to po co się tak chwalić na forum i strofować… zamiast być takim idealistą można być realistą, trochę pomyśleć i uświadomić sobie, że nie ma najmniejszej potrzeby trzymania kierownicy obydwoma rękami w czasach gdy mamy wspomaganie kierownicy i nawet latać bokiem i zakładać kontry można jedną ręką, stosując mydełko… wiadomo, że oburącz będzie wygodniej, pewniej i poprawniej, ale bez problemu można uprawiać konkretny slalom jedną ręką, nie mówiąc o ominięciu jednej czy dwóch przeszkód na drodze…
rownie dobrze mozesz napisac, ze w nocy mozna jezdzic bez swiatel bez problemu po miescie – na swiatlach lepiej, wygodniej, bezpieczniej, ale wuj – nikt nie jest idealny
Do czasu az zabraknie drugiej reki na kierownicy i sie okaze, o kurwa, jednak druga reka jest przydatna, oby nie bylo za pozno, dla Ciebie albo co gorsza dla drugiej osoby
dzisiaj miałem też jedną sytuację na drodze, która mi wiele uświadomiła: wyskoczył mi kot tak z 20-30 metrów przede mną, gdy jechałem z 70-80 i moje zachowanie świetnie mi pokazało, jak to wszystko wygląda w rzeczywistości. A było to tak: pierwsza reakcja, po hamulcach, a w tym czasie co? przez przejechanie tych 20 metrów dojeżdżając do przeszkody zdążyłem spokojnie dać drugą rękę na kierownicę, żeby wtedy pewniej ominąć przeszkodę… taka jest prawda, że gdyby wyskoczył zaraz przede mną, to jedyne co bym zdążył, to przełożyć nogę z gazu na hamulec i już byłoby po wszystkim, więc podsumowując przeważnie jest tak, że w tym czasie jak hamujesz dojeżdżając do przeszkody, która pojawiła się przed Tobą i zauważasz ją 1-2 sekundy wcześniej, masz czas na położenie drugiej ręki na kierownicę… Teoria teorią i podręcznikowe zachowanie podręcznikowym zachowaniem, ale nikt nie jest idealny i w praktyce tak wygląda powiedzmy odpowiednie zachowanie, co bardzo dobrze pokazuje ten filmik
A ja powiem, że mu się udało z tą jedną ręką na kierownicy, bo mimo, że odruchowo najpierw łapał drugą ręką kierownicę, to się rozmyślił i czujnie zredukował bieg (tak to widzę) i w miarę bezpiecznie przejechał.
Bieg może zmienił, ale sprzęgło wciśnięte ….
Nigdy nie zrozumiem jak mozna spojrzeć na jadący samochód i nagle wyjechać..
mozna:
1) zle oceniona predkosc, jak sie orientujesz ze klient jedzie duzo szybciej niz wolno/Ci sie wydaje jest juz za pozno
2) zle oceniona odleglosc – w powiazaniu z powyzszym
3) przecenienie swoich umiejetnosci/mozliwosci samochodu – zdaze, a jednak nie
4) zla ocena warunkow – mokra nawierzchnia, brudna (pasiek, liscie), snieg, lod i zamiast wyjazdu w 2 sekundy, potrzebujesz 5
Moznaby tak jeszcze troche – nie mowie, ze tu tak bylo, ale ogolnie to nie jest cos niespotykanego
Szybciej!!!
Kierownica trzymana w dwóch paluszkach i łokieć przy szybkie. Codzienność na polskich drogach a takie nieodpowiedzialne i żenujące…
zauważyłeś w ogóle problem, czy zwyczajnie drażni cię swoboda w samochodzie. sprawiasz wrażenie nie koniecznie rozumiejącego. masz ty prawo jazdy?
Trzymanie kierownicy w dwóch paluszkach nie jest dla Ciebie problemem? Jesteś jak 90% sam. osobowych na drogach w Polsce tzn. dużo jeszcze nauki przed Tobą, ale podejrzewam, że do śmierci i tak się jeździć dobrze nie nauczysz. Będziesz jeździł zaledwie poprawnie jak większość…
Łukasz a ty co? Wyrocznia?
Jeżdżę dziennie po 10h – 12h samochodem wiec trochę się naoglądałem tego i owego więc mam jakieś rozeznanie w temacie
Dobrze mistrzu nieomylny
Nie było tak szybko. Sporo czasu na reakcję.
Wkurza mnie taka muzyka – lepiej włącz Radio Maryja