Tak tworzymy sztuczne kolejki
Skoro zdecydowana większość kierowców uważa się za “dobrych” szoferów, to dlaczego w tak prostych sytuacjach nie potrafimy zachowywać się jak na dobrych kierowców przystało?
Skoro zdecydowana większość kierowców uważa się za “dobrych” szoferów, to dlaczego w tak prostych sytuacjach nie potrafimy zachowywać się jak na dobrych kierowców przystało?
27 komentarzy do "Tak tworzymy sztuczne kolejki"
@PolskieDrogi-tv. Dziękuję za umieszczenie MOJEGO filmu na Pana stronie. Jednak bardzo proszę, o zmianę “kategorii”. To wcale nie jest “Śmieszne”…
Co za banda idiotów 🙂
Ooo, moja codzienna trasa do pracy. Codziennie też jeżdżę prawym pasem do końca i nie rozumiem ludzi gniotących się na lewym pasie. Nie trafiłem ani razu na szeryfa i zamek zawsze zadziała, aczkolwiek czasem ten, co powinien wpuścić (żeby zamek szedł 50%/50%), celowo nie robi miejsca, ale wystarczy go olać i poczekać na następnego, który zawsze wpuszcza.
ciągle gaz-hamulec-gaz-hamulec, te zaciśnięte zęby i 50cm od zderzaka…
mnie tacy ludzie zawsze bawią i w lusterkach widzą jak z nich leję – wygrał pole-position, miszcz 😀
Opowiem to z mojej strony jako Kierowca kombajna, jak leje to nie kosze
Policja powinna zrobić ogólnopolską akcję i zabrać się wreszcie za szeryfów.
Zayebisty podkład z tymi baranami 😀
Nakaz jazdy w odstępach. Jazda na suwak nie zadziała jak nie będzie odpowiednich odstępów między pojazdami… A pomysł zrobienia zwężki 10 metrów za skrzyżowaniem powinien być nagrodzony wyp…. z roboty
Odstępy powinno robić się tuż przed zwężką, np. tak jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=XtHikn2pwFY&frags=pl%2Cwn&t=216s
Co do ostatniego zdania pełna zgoda.
Żeby zrobić odstęp tuż przed zwężką, trzeba z reguły przyhamować. Przy długim korku kończy się to tym, że jego końcówka stoi. Im wcześniej będziemy zwalniać i dostosowywać prędkość do poprzedzającego pojazdu tym lepiej dla wszystkich
Żeby zrobić odstęp tuż przed zwężką wcale nie trzeba zwalniać. Wręcz przeciwnie.
Wszyscy jadą równo, a na końcu naprzemiennie przyśpieszają…
Jest Pan specjalistą od ruchu drogowego? Proszę zgłosić do organu nadzorującego remont tej drogi swoją kandydaturę jako specjalista od spraw wszelakich.
Tam te zawężenia jak budują te ekrany na DK1 (nie zawsze wszystkie) znikają po godzinach pracy albo na weekendy i przez to jest bałagan z oznakowaniem. Ale dużym plusem jest że da się potem normalnie przejechać jak skończą pracę.
Nie chcieli robić zwężenia przed skrzyżowaniem, by zwiększyć przepustowość skrzyżowania (światła przepuszczające ograniczony czas). Nie wiem jak nie mogli przewidzieć natury większości Polaków 🙂
Niedo*ebanie umysłowe..
Pochmurno, deszcz, a spora część na LED-ach jedzie.
Większość to kobiety które najprawdopodobniej nie wiedzą nawet co to są światła mijania ani kiedy je włączyć, podejrzewam że nawet nie wiedzą jak je włączyć. Piszę to na podstawie własnych obserwacji.
Jak masz problem ze wzrokiem, proponuję lekarza..
dzięki jeździe na suwak przez takie skrzyżowanie przjechałoby prawie 2 razy więcej pojazdów na jednej zmianie świateł. prawie, bo wtedy poruszamy się trochę wolniej. nie rozumiem jak można tego nie rozumieć 😉
Średnio to widzę. Przy takie organizacji jedna kolejka ma sens.
Jeśli zrobisz dwie, to zaraz zawalisz skrzyżowanie.
Często tam widać jak ludzi jadą na dwa pasy, a potem panika bo z boku mają zielone i trzeba uciekać, a pas się zwęża zaraz za skrzyżowaniem.
Wystarczy przestrzegać przepisów i nie wjeżdżać na skrzyżowanie gdy nie da się z niego zjechać.
sugerujesz, że tworzenie kilkukilometrowego korka jest lepsze?
i w jaki sposób 2 “kolejki” zawalają skrzyżowanie, a 1 nie? wystarczy nie wjeżdżać za sygnalizator jak na skrzyżowaniu przed Tobą stoją auta…
@Vot
Zwężenie jest zaraz za skrzyżowaniem, więc czekanie aż wszystkie auta zjadą z obu pasów powodu wolniejszą jazdę.
@j
Jazda na suwak nie ma na celu zwiększenie przepustowości tylko ograniczenie długości korka.
Jak chcesz jechać 1:1 skoro masz auta różnej długości.
Teraz tam nie ma miejsca na ciężarówkę.
Więc, żeby nie zostać na czerwonym, auto z lewego pasa musiało by czekać przed sygnalizatorem aż ten z prawego zmieni pas.
Ja tam codziennie jeżdżę i widzę jak to działa.
Przy takim umiejscowieniu zwężenia jedna kolejka działa lepiej niż jazda na suwak. Szczególnie, że nie blokujemy skrętu w prawo.
to jak działa, a jak powinno działać to 2 różne rzeczy.
jazda na suwak w żaden sposób nie ogranicza długości korka. za to jazda dwoma pasami już tak. jazda na suwak z kolei upłynnia ruch na zwężce, gdzie 1 z tych pasów się kończy. na filmie nawet widać, że dzięki temu, że autor pojechał prawym pasem to korek skrócił się o 1 auto. wystarczy kilku naśladowców na każdej zmianie świateł i nagle wszyscy będą potrafili jechać na suwak, a korek się zmniejszy.
aha, i dla mnie jazda na zakładkę to żaden problem, nawet jak jadę obok ciężarówki, autobusu, czy skutera. tymi dużymi zwykle kierują zawodowi kierowcy, którzy też nie mają z tym problemów i rozumieją potrzebę takiego ruchu. jak bym tam jeździł codziennie to na bank jechałbym prawym pasem gdyby lewy był tak zawalony. dlaczego? bo mogę – przepisy mi na to pozwalają. i chcę – bo nie lubię stać w korkach.
pozdrawiam
No na prawdę robić cis takiego kilometr przed zwężeniem i to jeszcze gdy wcześniej jest skrzyżowanie?
Nie ma co się dziwić, że na polskich drogach jest jak jest, skoro tyle baranów pcha się za kierownicę…
Nie mniejszymi baranami są Ci, którzy z uporem zajmują rzekomo “właściwy” pas…