Tak zabijamy i tak giniemy
Niestety wielu pieszych (i wielu kierowców) nie miało tyle szczęścia.
————————————————————–
? Jeździsz bez kamerki samochodowej? Odważnie…
Nagrania z wideorejestratorów coraz częściej są kluczowymi dowodami podczas ustalania sprawcy oraz przebiegu wypadku. Wybierz “samochodową czarną skrzynkę” do swojego pojazdu.
Sprawdź ofertę na http://bit.ly/2PrTT6Z
?rabat dla widzów PD?
————————————————————–
56 komentarzy do "Tak zabijamy i tak giniemy"
Teraz wyobraź sobie że Twoje dziecko jest trochę szybsze na rolkach… i co bys powiedział kierowcy?
Odbierać takim debilom dożywotnio prawo jazdy. Jedynie terapia wstrząsowa podziała.
jak się czyta te durnoty to się krew gotuje gość mało nie zabił 2 dzieci a taki jeden z drugim debil pisze ze wez koło pierdolnij się w czoło żal to czytać ,powinno byc zwężenie do jednego pasa przed przejściem i po temacie
Po raz kolejny, kamerujący dla filmu zaryzykował życie niewinnych dzieci. Przecież chłop widział w lusterku poruszający się z olbrzymią prędkością pocisk. Zatrzymał się przed przejściem tym autobusem, całkowicie zasłaniając widok. To było lekkomyślne. I kierowca jadący obok nic nie widział i dzieci nic nie widziały. W dodatku poruszały się na rolkach.
Apel do kierowców – NIE USTĘPUJCIE w taki sposób pierwszeństwa pieszym, bo doprowadzacie do tragedii. Przecież na tym filmie był włos od tragedii. Owszem, w świetle prawa byłby winny kierowca pirat, ale moralnym sprawcą i prowodyrem zdarzenia był kierowca kamerujący.
“moralnym sprawcą i prowodyrem zdarzenia był kierowca kamerujący”
To chyba prowokacja…
Buehehe. Rozumiem, że kierowcy jadący przepisową prędkością są winni wypadkom tych, którzy przekraczają prędkość, bo tamci nie spodziewają się, że ktoś może jechać wolniej…. Fajny tok rozumowania 🙂 Idealny na weekendową imprezę by było towarzystwu wesoło 🙂
Kierowca do ostrzału – no gdybym w łapy dostał, to nie ręczę za siebie! Prawko zabrać, to mało, nogi z d… powyrywać! A tak bez emocji (a trudno mi ich nie mieć bo ja już tam dwa trupy widziałem) to prawko powinien na dziesięć lat stracić i za usiłowanie zabójstwa odpowiadać. A całkiem serio, to kamera przy każdych pasach i jakiś program wyłapujący zdjęcia takich debili! Bo, jak jednego na 100 złapią to daje niewiele.
Dobra, ale teraz panienki – w życiu córki nie uderzyłem, ale gdyby mi na rolkach wjechała na pasy, to bym sprał tyłek! Tyle, że nie wjedzie – od małego uczę, że samochód to śmierć na kołach i że ma się go bać! Ma dziewięć lat, a widząc/słysząc samochód zwiewa w bezpieczne miejsce – przesadzam? może, ale wolę przesadzić i mieć żywe dziecko…
No tak bo zamiast przejechać na rolkach miała by pewnie na rękach zapierdalać.
Na zachodzie czesto i gęsto przejście dla pieszych jest tzw podniesione o 10-20 cm, a czasami jest “podniesione” całe skrzyżowanie, co wymusza na kierowcy zwolnienie prędkości ( inaczej, żegnaj misko olejowo ) .
Na wschodzie tez
Nie zgodzę się. Gdyby kary były naprawdę dotkliwe, nie byłoby podobnych sytuacji na drogach. Wciąż to powtarzam, więc jeszcze raz nie zaszkodzi. Ten “kierowca” z filmiku powinien nie tylko stracić prawo jazdy ale i samochód (aukcja i dochód na cele charytatywne). No wiem, wiem. Aj waj, raban się podniesie, że przecież nic się nie stało. Jedna sekunda dzieliła te dziewczynki od śmierci. To jakby ten “kierowca” do nich strzelił z pistoletu, ale chybił. Tak powinien być sądzony. Dlatego prawo powinno być bezwzględne. Nie umiesz jeździć zgodnie z przepisami – tracisz prawko i samochód. Nie będzie już potrzebny. Twierdzisz, że byłoby połowę mnie aut? A ja uważam, że gdyby choć niewielki odsetek byłby tak potraktowany, rozeszłoby się to po kraju i każdy wsiadający do auta miałby przed oczami wizję utraty swojego skarbu, który dopiero zaczął spłacać, a skończy za 30 lat…
@Pavlo – tylko kto ma stracić to prawo jazdy, kto ma zapłacić mandat? Własciciel pojazdu? Ja czułbym się bezpieczniej, gdyby policjanci nie robili polowań na autostradach, gdyby policjanci nie robili polowań w krzakach – a patrolowali by tereny gdzie jest ryzyko – szkoły, centra miast – jak tutaj.
a jakie to polowania urzadza policja na autostradach? tam sciagaja gosci co jezdza po 180 i wiecej, czyli o min 40 za duzo. rozumiem ze to jest wedlug Ciebie bezpiecznie do droga szeroka, nie? tylko przepisy sa po to, zeby kierowcy mogli zakladac pewne rzeczy przy wykonywania swoich manewrow a nie wolna amerykanka. Jak zmieniam pas to oceniam ze ten z tylu jedzie max 140/150 a nie 200 i potem placz ze mu zajechalem.
@jam – to oceniaj duzo wczesniej i lepiej szacuj. Chcesz mi powiedziec – ekhem – napisac, ze na niemieckiej autostradzie nie zauwazysz pojazdu lecącego 250km/h na drodze bez ograniczenia prędkości? Yhym
Nie będę tłumaczyć różnic w budowie Polskiej i Niemieckiej autostrady (odcinka bez ograniczeń) bo o tym był cały odcinek na Discovery. Nie upraszczać!
A widziałeś „na żywo”?
Pavlo “Wciąż to powtarzam” i wciąż p…. bzdury! Poczytaj trochę o “polityce karnej” – to zrozumiesz dlaczego! takich naiwnych jak Ty historia stosowania prawa liczy na tysiące i nigdy, dokładnie NIGDY “surowe kary” nie dały efektu! Nawet łagodna, ale NIEUCHRONNA kara działa zawsze! Gdyby to było tylko 100 zł mandatu, ale gdyby stała tam kamera i KAŻDY by te 100 zł za KAŻDYM razem płacił – to by tak nie jeździł. A gdybyś nawet strzelał, ale do jednego na stu – nic to nie da.
Właśnie widzimy na powyższym filmiku jak “łagodna acz nieuchronna” kara działa trolu. Gość ma za nic przepisy i dotąd będzie mordował ludzi na drogach aż ktoś go nie wyeliminuje.
Tu @Stary Szofer ma racje. Nie wysokość a nieuchronność – wszak drobna kropka drąży skalę.
Codziennie oglądam takie obrazki a za kółkiem kobitka przestraszona,albo inny wielki playboy co ma firme i dom z garażem, Jakby wszystkich utylizować jak piszesz to na drogach by jeździło o połowę mniej aut, a może i Ty byś jeździł autobusem
Czy was qrla poorało ??? Kierownik jest do wyeliminowania bez względu na jakie kolwiek tłumaczenie predkości , przytaczania paragrafów lub inne bezsensowne wywody . To coś o tyci włos nie zabiło 2 niewinnych , nieświadomych gów…ego świata mądrych kierofcóf , dzieci a wy się przekrzykujecie że ktoś nie powinien , że za szybko , że nie widział . Jeśli macie umiejetności odczytania tablic i lokalizacji tego zdarzenia w 100% , to udostępnijcie to w komentarzu , ja zgłoszę to na policję . Ten przypadek trzeba zutylitować
@Tomasz N – dobrze – jest to karygodne – kierujący / kierująca dopuściło się faktycznie czynu karygodnego – tutaj już było zagrożenie realne.
Prędkość nie ma tu nic do rzeczy. A komentarze o szybkości są po prostu śmieszne.
Ale!!!! I na kogo chcesz zgłaszać zawiadomienie? Widzisz kto prowadził?
Tak – trzeba takie przypadki eliminować z ruchu – ale do tego trzeba wysłać w takie miejsca policjantów – a nie stoją w krzakach z radarami albo jak w filmie JB, gdzie ruch pieszych jest znikomy a wykroczenia tamte są dużo mniejszej rangi. Ale to trzeba chcieć dbać o bezpieczeństwo a nie dbać o budżet i limity.
Policjantów brakuje. Wystarczyłyby na początek kamery i porządne kary administracyjne.
A jak by takie rozwiązanie zbawiennie wpłynęło za zdrowie narodu! Pamięć by się poprawiła niezmiernie – okazałoby się, że każdy nagle pamięta, komu pojazd powierzył do używania lub kierowania 10 miesięcy temu! 😀
100% racji, ale jest prosty sposób – premie w Policji nie od ilości mandatów, tylko odwrotnie proporcjonalne do ilości wypadków na ich terenie – gwarantuję, ze radary zostaną na komendzie, a takie przejście będzie pod stałym nadzorem.
Pierodlony prymityw. Za takie numery powinno się zabierać bezwzględnie prawo jazdy na przynajniej rok. Może by się niektórzy zreflektowali.
No to oblicz to i podaj nam dokładką prędkość w km/h,abyśmy wiedzieli o ile za szybko jechał na oko to chłop w szpitalu umarł
WP49250-WP49259 oraz WP4925B, D, O niestety nie wchodzi. W mojej ocenie facet do zgłoszenia z marszu. Nie dość że przejście to prędkość.
Z jaką prędkością jechał wg. ciebie mistrzu? Odgadniesz po wróblach na chodniku czy kierunku wiatru? 😀
bardzo łatwo tutaj ocenić, była zdecydowanie większa od 0
To jest trywialne, ale trzeba umieć myśleć. Szerokość pasów jest stała, liczba klatek na sekundę na filmie jest stała, wystarczy sprawdzić kiedy przód lub inny charakterystyczny punkt na pojeździe zrównał się z początkiem i końcem pasów.
Wychodzi na to, że jeśli przejście miało minimalną dopuszczalną szerokość 4 m, to gość jechał między 57 a 67 km/h. Jeśli jest szersze, to odpowiednio szybciej.
Prędkość można określić na wiele sposobów, np. na podstawie rożnych punktów orientacyjnych i czasie w jakim pojazd porusza się między nimi, ale żeby to wiedzieć trzeba skończyć minimum 3 klasy szkoły podstawowej…
@Bla ludzie piszą na ten temat prace naukowe i w tychże pracach naukowych masz jakie są błędy pomiarowe brane pod uwagę – a Ty piszesz pierdoły o podstawówce. 🙂 Cieszę się, że udało Ci się ją skończyć.
No to bardzo dobrze, że piszą prace naukowe o ocenie prędkości na podstawie filmu. Bo da się to zrobić.
@w – to zrób to – a ja Ci wyliczę inną prędkość 🙂
Tu jest linia przerywana P1 o stałej długości i odstępach – polecam zalacznik 2 Szczegolowe warunki techniczne dla znaków drogowych poziomych i warunki ich umieszczania na drogach”. Być może nawet motocykliści zrozumieją …
Jak użyć to do wyznaczenia prędkości (używając znacznika czasu z autobusu) nie musze zaznaczać. Każdy biegły sądowy wyznaczy łatwo prędkośc i sąd taki dowód uzna (nie ma przesłanek, że nagranie było tu przyśpieszone, bądź zegar w nagraniu miał większe przekłamanie niż standardowe dla zegarków kwarcowych – które przy takim pomiarze można pominąć).
Żal jak jakiś użytkownik skończył edukację na umiejętności robienia herbaty i uważa, że wszystko inne wymaga prac naukowych….
@Wojtas – poproszę o konkretną wartość. Tyle się napisałeś a wyniku nie widzę.
We watch the show we watch the Stars on video z pora łzy no
To już nawet nie jest kwestia czy ją przekroczył, tylko że nawet nie zwolnił. Ale tak czy inaczej w mieście jest 50, dodatkowo od przejścia 40, dodatkowo pomarańczowe oznakowanie przejścia jednego i zaraz drugie przejście. Trzeba być ślepym chamem aby taki numer wywinąć.
Płock, ul. Kolegialna
@Łukasz
Zmień sobie ksywke, jak chcesz być taki wyrazisty. Mamy tu Starego Szofera, Motocykliste, Zapierdalatora. Z takimi poglądami i z tą marną ksywką nie za daleko zajedziesz.
@mk to od „mały kut.as”? Wracając do meritum. Prędkość tu nie jest istotna tego gamonia nie powinno być tu czy jechałby 10, 5, 50, czy 100km/h. Zgoda przy prędkości 5, 10km/h w razie zdarzenia dzieci przeżyją. Przy wyższej – choćby takiej jak na nagraniu – niestety nie. Przyczyną tego zagrożenia (bo do zdarzenia nie doszło – na szczęście) nie była prędkość – a wyprzedzanie czy omijanie bo nie pamietam czy pojazd z kamera zdążył się już zatrzymać.
Są tacy co to ogarną, nie twój problem.
@Piotr – jakoś nitk do tej pory tego nie ogarnął – znaffcy 😛
I dobrze mniej ludzi do pobierania emerytury !!!!!
I dobrze mniej ludzi do pobierania emerytury !!!!
Najlepsze jest to, że on najpewniej nawet nie zauważył a jeżeli zauważył to klnął na dzieciaki. Opcja trzecia to bezrefleksyjnie oddalił się, nawet przez sekundę nie zastanawiając nad tym co się stało…
Jedynym rozwiązaniem są zwężki do jednego pasa na przejściach. Skoro większość popełnia tak głupi błąd to innego rozwiązania nie ma.
Weź koło i pie…nij się w czoło jak masz takie pierdoły pisać.
Można jeszcze podnieść przejścia….
Ja bym zakazał samochodom jazdy po ulicach !!!
@Łukasz
Jak tam Twoje własne czoło? Jesteś konsekwentny?
Za zakazem dla ciebie i innym pseudo kierowcą twojego pokroju, podpisałbym się dwoma rękami!
“Błąd”?
To nie jest błąd. To bezmyślność i mentalność, która powinna wykluczać posiadanie uprawnień do kierowania.
Zaraz pojawi się tutaj niejaki “Stary szofer”, który jeździ szybko i bezpiecznie od ponad ćwierć wieku, i napisze ci, że w razie potrącenia dziewczynki byłyby co najmniej współwinne, bo nie obserwowały odpowiednio pojazdów zbliżających się do przejścia i nie zauważyły, że kierujący nie hamuje.
Ja – Te łapki w dół masz od Starego szofera i Motocyklisty. Obydwaj to trolle.
przejścia nad ulica sa dobrym rozwiązaniem
może nie zwężki ale chociaż wyspy między każdym pasem (co implikuje węższe pasy na wysokości przejścia)