Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Brak słów
—
“Kto by się spodziewał, że na zakręcie będzie stał samochód…”
›
Taka sytuacja
lip 18 2015
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=bDaI2nHUQJQ&feature=youtu.be
do góry
36 komentarzy
do "
Taka sytuacja
"
Kierownik
pisze:
10/09/2015 o 14:12
Odpowiedz
Report comment
dawid
pisze:
19/07/2015 o 09:55
Odpowiedz
Report comment
mgm
pisze:
19/07/2015 o 00:03
Odpowiedz
Report comment
Ppp
pisze:
20/07/2015 o 15:19
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
12/08/2015 o 17:16
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
18/07/2015 o 23:50
Odpowiedz
Report comment
szczepan
pisze:
18/07/2015 o 21:18
Odpowiedz
Report comment
marek
pisze:
19/07/2015 o 00:26
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
18/07/2015 o 20:48
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
18/07/2015 o 20:22
Odpowiedz
Report comment
Saleen
pisze:
18/07/2015 o 20:38
Odpowiedz
Report comment
….
pisze:
18/07/2015 o 23:44
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
19/07/2015 o 11:09
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
12/08/2015 o 17:11
Odpowiedz
Report comment
Gnebiciel pedałów
pisze:
18/07/2015 o 19:23
Odpowiedz
Report comment
kasztan93
pisze:
19/07/2015 o 10:39
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
18/07/2015 o 18:46
Odpowiedz
Report comment
hans
pisze:
18/07/2015 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
hans
pisze:
18/07/2015 o 20:28
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
18/07/2015 o 18:43
Odpowiedz
Report comment
motocykle na tory
pisze:
18/07/2015 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
12/08/2015 o 17:08
Odpowiedz
Report comment
Tom32
pisze:
18/07/2015 o 18:39
Odpowiedz
Report comment
J-kob
pisze:
18/07/2015 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
18/07/2015 o 18:26
Odpowiedz
Report comment
motocykle na tory
pisze:
18/07/2015 o 18:33
Odpowiedz
Report comment
Adrian
pisze:
18/07/2015 o 18:35
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
18/07/2015 o 21:27
Odpowiedz
Report comment
KK
pisze:
18/07/2015 o 23:40
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
19/07/2015 o 01:04
Odpowiedz
Report comment
Leniwiec
pisze:
19/07/2015 o 08:26
Odpowiedz
Report comment
kasztan93
pisze:
19/07/2015 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
Leni
pisze:
19/07/2015 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
12/08/2015 o 17:02
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
18/07/2015 o 18:06
Odpowiedz
Report comment
blink5
pisze:
18/07/2015 o 18:02
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
lut 25 2023
Dachowanie w Starachowicach
lut 19 2023
Wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście
lut 14 2023
Potrącił go i uciekł
lut 10 2023
Dlaczego towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają odszkodowania?
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (841)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (158)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 514)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (153)
WYMUSZENIA (15)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
marzec 2023 (1)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
36 komentarzy do "Taka sytuacja"
Peugeot podjął próbę omijania, i może tak zrobić (fakt że na skrzyżowaniu – albo nie jeśli to droga prywatna lub wewnętrzna) – a wyjeżdżający (czyt. WŁĄCZAJĄCY SIĘ DO RUCHU) ma obowiązek upewnić się że nie stworzy zagrożenia i tyle w temacie. To że przepuszcza go ktoś z lewej nie znaczy że nie będzie przepuszczającego ktoś omijał na co zezwalają przepisy.
Cieszyniok i wszystko jasne. To normalne u nich, jak i wyprzedzanie zatoczkami autobusowymi…
dobra, to rozsądzając powyższe komentarze:
1) nagrywający byłby niestety winny kolizji (gdyby wezwali policję), bo przepisy są idiotyczne, a dlaczego?…
2) bo tamten nie wyprzedzał na skrzyżowaniu tylko omijał (tamten omijany już stał), a tego żaden przepis nie zabrania. Idąc dalej…
3) wyjeżdżając z podporządkowanej masz obowiązek ustąpić wszystkim pojazdom poruszającym się po drodze głównej (przepis byłby super gdyby dodali “prawidłowo”, ale nie dodali), więc ewentualnie może iść do sądu powoływać się na inny paragraf z KD mówiący o tym, że masz prawo spodziewać się, że inni jeżdżą zgodnie z przepisami i w tym wypadku nie przekraczają podwójnej ciągłej, ale…
4) podanie wyżej linka do wypadku z Warszawy jest niewłaściwe – tam koleś jechał po terenie zabudowanym grubo ponad 100 km/h gdzie wolno było 50 km/h. Tutaj prędkość była niewielka i ten “precedens” nie miałby racji bytu (pomijając fakt, że w polskim prawie nie ma powoływania się na precedensy, to nie USA).
Oczywiście logicznie i sensownie byłoby uznać winę omijającego, bo jechał pod prąd, ale polskie przepisy o ruchu drogowym są w tej kwestii ułomne i rację mają wszyscy, którzy wskazali winę nagrywającego w razie ewentualnej stłuczki. Minusowanie ich niczego nie zmieni, niestety.
P.S. jak ktoś nie wierzy jak reaguje policja w takich przypadkach to w programie Stop Drogówka było takich sytuacji kilka (w necie są za darmo dostępne wszystkie odcinki, więc można znaleźć bez problemu). Oczywiście można iść do sądu, a tam wszystko się może zdarzyć.
“2) bo tamten nie wyprzedzał na skrzyżowaniu tylko omijał (tamten omijany już stał),” – na filmie widać jak jadący prawym pasem hamuje więc się poruszał, a to oznacza wyprzedzanie.
Jeżeli osoba z kamerką zeznałaby, że pojazd jadący prawym pasem miał włączony kierunkowskaz w prawo, a cała sytuacja miałaby miejsce na terenie zabudowanym to winny byłby Peugeot. Jeżeli jednak jest to teren niezabudowany to winę ponosi osoba włączająca się do ruchu.
Przepisy nie są idiotyczne. Zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach ma chronić uczestników ruchu takich, jak wyjeżdżający z kamerką, przed zachowaniami takimi, jak kierującego Peugeotem.
To, że niektórzy “interpretują” pierwszeństwo jako zwolnienie z zachowania przepisów i zdrowego rozsądku to nie znaczy, że przepisy są złe.
Humanistka na drodze.
Wina nagrywającego i koniec. Kto wam daje te prawa jazdy, strach jeździć jak tylu idiotów na drodze.
to nie jeździj 🙂
Jest jeszcze możliwość, iż pojazd(Toyota, VW, cholera wie co to 🙂 )znajdujący się równolegle do Peugeota też chciał wjechać w wąską uliczkę wewnętrzną i dlatego ustąpił miejsca wyjeżdżającemu jak to jest w opisie filmu. Kobitka we francuzie dostała by mandat, możemy sobie gdybać, bo nie znamy kontekstu a z takim nagraniem to można wszystko i nic wywnioskować…
Może, typ co nagrywał wymusił pierwszeństwo i w Peugeocie hamowali żeby uniknąć zderzenia?
Mniej bezmyślnego wrzucania filmów tylko dlatego że ktoś jest po drugiej stronie jezdni i “jedzie pod prąd”
Przy kolizji winny jest pan z kamerą i tylko on, włączając się do ruchu ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa WSZYSTKIM pojazdom znajdującym się na drodze głównej, kierujący Peugeotem dostałby mandat za wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu i tyle.
Ma obowiązek ustąpić wszystkim pojazdom znajdującym się na drodze głównej ZGODNIE Z PRZEPISAMI – a to różnica. Ograniczone zaufanie odnosi się do tego, by mimo wszystko uważać, ażeby nie stracić zdrowia czy życia – ale nie oznacza, że ofiara będzie dzielić się winą za przekraczanie przepisów przez sprawcę.
Nie masz racji. Serio czasu w Stop Drogowka gość wyjeżdżał na drogę jednokierunkowa, drugi jechał pod prąd, po powierzchni wyłączone z ruchu. Winnym orzekli włączającego się do ruchu. Drugiemu dali tylko mandat.
Pokaż mi miejsce w KD gdzie piszę “zgodnie z przepisami”, ma ustąpić pierwszeństwa WSZYSTKIM, koniec. Peugeotem może jechać nawet na dachu i tyłem ale kierowca z kamerą nie może wymuszać na nim pierwszeństwa, weź to zrozum.
Pokaż nam wszystkim miejsce w KD, w którym, powiedziane jest, ze pierwszeństwo zwalnia z obowiazku poszanowania innych przepisów i winy za wypadki, kolizje i niebezpieczne sytuacje.
Na drodze z pierwszeństwem obowiązują:
– zasada bezwzględnego unikania sytuacji niebezpiecznych (art 3 lub 4 PoRD),
– zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniach,
– ograniczenia prędkości (niezależnie o pierwszeństwa czy wyprzedfzanbia).
Polecam:
http://wyborcza.pl/1,75248,14602830,Precedensowy_wyrok__Winny__choc_mial_pierwszenstwo.html
Przy kolizji bylaby wina wspolna.Po 50% odszkodowania.Przekonałem sie na własnej skórze ( Bylem na miejscu Peugeota )
NO to się kurwa chwal.
Adrian, dostaliby. Peugeot zawinił tym, że jechał “pod prąd”, a Pan z kamerką wyjechał z podporządkowanej i w razie w szkody pokrywa twórca nagrania ot koniec tematu
totalnie nielogiczne, przecież wszystko było zgodnie z przepisami. Jakby peugeota nie poniosło to nic by się nie stało wiec jaka wina Pana z kamerka. W takim razie jak jest jakiś wylot drogi na zakręcie to nigdy byś nie mógł wyjechać bo a nuż ktoś będzie jechał 150km/h i wymusisz pierwszeństwo. Ja bym chyba próbował z takim czymś zawalczyć w sądzie jak np tu http://wyborcza.pl/1,75248,14602830,Precedensowy_wyrok__Winny__choc_mial_pierwszenstwo.html
no i trafny komentarz sedziego
“Sędzia nie dostrzegł żadnej winy w zachowaniu kierowcy opla. – Miał prawo nie przewidywać, że ktoś może jechać w tym miejscu z tak szokującą prędkością. Ten samochód [mercedes] był jak znikający punkt – mówił sędzia.”
Chodziło mi ogółem, nie tylko gdyby jechał na bombach. Zdarzenie wystąpiło by z winy obydwóch kierowców.
Btw. bomby nie zwalniają kierowcy z obowiązku przestrzegania prawa. Jeśli przjedziesz skrzyżowanie na czerwonym na błyskach i spowodujesz wypadek to jest to Twoja wina. Choć kierowca który CIebie nie zauważył i tak dostanie mandat za “nie przepuszczenie” auta uprzywilejowanego. Ale szkody pokryje OC sprawcy czyli np karetki.
Mylisz się. Uprzywilejowanie zwalnia z obowiązku przestrzegania PoRD. Ewentualna kolizja – owszem – obciąża kierowcę takiego pojazdu jeżeli doszło do złamania przepisów, ale do tego złamania kierowca legalnie może doprowadzić.
@motocykle:
Wynikałoby z tego, że kierowca np. karetki może staranować inny pojazd, bo mu się tak podoba?
Chyba przesadziłeś z tym uprzywilejowaniem pojazdu na “bombach”
Błagam o podanie informacji co to za muzyka…. Szukam takiej własnie… To po niemiecku czy niderlandzku?
… w każdym razie ciekawsza dla mnie od zachowania tego, który MUSIAŁ….. bo przecież……
polecam aplikacje SoundHound -umozliwia odsluchanie i rozpoznanie muzyki po odebranym dzwieku 😉
Ale wina nie jest tylko Peugeota. Wyjeżdżając z podporządkowanej również trzeba zachować ostrożność i patrzeć co się dzieje. A jeśli zamiast Peugeota jechałby pojazd “na bombach” to co? Gdyby doszło do zdarzenia to mandat dostaliby oboje.
Dlaczego mandat miałby dostać kierujący samochodem “na bombach”?
No nie wiem czy oboje by dostali, Peugeota nie powinien się tam znajdować bo miał dwie ciągłe linie, nie powinien tam być, więc cieżko było to przewidzieć, że ktoś będzie tam jechał.
Dostali by oboje, to że on się tam nie powinien znajdować nie zwalnia z obowiązku udzielenia mu pierwszeństwa, bo i tak znajduje się na drodze z pierwszeństwem przejazdu.
ale on miał przerwszeństwo gdyby jechał prawym pasem, a nie lewym, na lewym nie powinno go być więc o jakim pierwszeństwie mówimy – tgo samochodu nie powinno tam być,
nie do końca.ostatnio oglądałem na tv4 drogówka.był korek, stały auta i za skrzyżowaniem i przed żeby z podporządkowanej ktoś mógł wyjechać i wyjechał,z prawej strony skręcił w lewo między tymi autami stojącymiw korku, patrzył tylko w prawo, bo przecież z lewej stały auta i co puszczaly, wiec powoli włącza się w lewo i nagle z lewej strzał, taka sama syt, auto omijalo stojące w korku.wina uznana tego co się włączył bo mimo wszystko to jednak nie ustąpił autu które było na głównej, nie ważne że źle jechało
Niestety mylisz się. Jest na drodze z pierwszeństwem, nie na pasie z pierwszeństwem… Fakt, że jedzie nieprawidłowo nie odbiera mu pierwszeństwa. A że jest idiotą wyprzedzając w takim miejscu, cóż…
Oczywiście że wina tylko i wyłącznie Peugeota. O żadnym ustępowaniu nie ma mowy, kierowca wyjeżdżający miał prawo go nie widzieć mimo zachowania szczególnej ostrożności (szczególnie jakby wiśniowy Peugeot jechał szybciej).
@kasztan93
Peugeot popełnił wykroczenie formalne znajdując się w miejscu, w którym być nie powinien, za co należy się mandat. I tylko za to, bo znajduje się on na drodze z pierwszeństwem.
W przypadku kolizji winny byłby nagrywający, ponieważ nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na drodze z pierwszeństwem.
Nie wierzysz? Przejdź się do najbliższego komisariatu gdzie mają chłopaków z drogówki i zapytaj. 😉
@Leni:
Mylisz się.
Zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniach jest po to, aby wyjeżdżających z podporządkowanej uchronić przed “spotkaniem” z wyprzedzającym na lewym pasie, którego zazwyczaj nie widzą, bo jest zasłonięty przez wyprzedzany pojazd. O winie wyjeżdżającego z podporządkowanej, gdy nie ma szans na zauważenie wyprzedzającego nielegalnie, nie można mówić (chyba, że w PoRD będzie obowiązek jasnowidzenia!). Taki jest DUCH tego przepisu i tak należy go interpretować.
Prawo nalezy interpretować w jego duchu, a nie literze. Literalne przestrzeganie jednych przepisów w oderwaniu od innych (np. pierwszeństwo w oderwaniu od unikania wszelkich działań lub zaniechań prowadzących do zagrożenia albo w oderwaniu od zachowania szczególnej ostrożności) również świadczy o nieznajomości sensu prawa.
No taka sytuacja jak się prawo jazdy za worek ziemniaków robiło i o przepisach a tym bardziej zdrowym rozsądku nie ma się pojęcia
Jeszcze jakieś “wonty” ma? 😀