Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Drogowa “karma”
—
“Plama oleju i jej efekty”
›
Taniec na “zakręcie idiotów”
wrz 23 2017
Kategoria:
POŚLIZGI
https://youtu.be/M2s6EXoBf18
do góry
33 komentarze
do "
Taniec na “zakręcie idiotów”
"
xx
pisze:
24/09/2017 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
Johny
pisze:
23/09/2017 o 16:38
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
23/09/2017 o 16:48
Odpowiedz
Report comment
Johny
pisze:
23/09/2017 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
23/09/2017 o 16:31
Odpowiedz
Report comment
rafik
pisze:
23/09/2017 o 15:26
Odpowiedz
Report comment
piotr
pisze:
23/09/2017 o 15:24
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
23/09/2017 o 14:40
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
23/09/2017 o 14:46
Odpowiedz
Report comment
Sabat
pisze:
23/09/2017 o 14:57
Odpowiedz
Report comment
Stun
pisze:
23/09/2017 o 14:31
Odpowiedz
Report comment
Lukikor
pisze:
23/09/2017 o 14:34
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
23/09/2017 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Johny
pisze:
23/09/2017 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
Raf
pisze:
23/09/2017 o 14:31
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
23/09/2017 o 15:51
Odpowiedz
Report comment
Raf
pisze:
23/09/2017 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
23/09/2017 o 19:20
Odpowiedz
Report comment
Raf
pisze:
23/09/2017 o 19:33
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
23/09/2017 o 20:22
Odpowiedz
Report comment
Raf
pisze:
23/09/2017 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
23/09/2017 o 20:55
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
23/09/2017 o 14:23
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
23/09/2017 o 14:26
Odpowiedz
Report comment
osoba trzecia
pisze:
23/09/2017 o 14:28
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
23/09/2017 o 14:34
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
23/09/2017 o 18:23
Odpowiedz
Report comment
aster
pisze:
23/09/2017 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
Daw
pisze:
23/09/2017 o 14:29
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
23/09/2017 o 14:34
Odpowiedz
Report comment
xXX
pisze:
24/09/2017 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
wojwio
pisze:
23/09/2017 o 14:31
Odpowiedz
Report comment
Sebastian
pisze:
23/09/2017 o 14:59
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
33 komentarze do "Taniec na “zakręcie idiotów”"
Po co autor zjechał na lewy pas? A później się dziwią, że prawym wyprzedzają.
Ja tu widzę, że amorki już dawno powiedziały papa oraz ogumienie stare jak kierujący.
Znaczy, że przez 12 miesięcy od ostatniego badania technicznego tak zajeździł to auto?
Proszę Cię, ja dopóki z swojego auta nie wyciągnąłem amorów i na własne oczy nie zobaczyłem że w ogóle nie amortyzują (w rękach można było je wciskać i wyciskać) to bym się nie dowiedział. A przegląd auto przeszło normalnie bez żadnych znajomości…
Więc jak dla mnie to badania techniczne sobie można wsadzić między wiadomo co…
Nie wiem jak trzeba jechać by wpaść w nadsterowność przednionapędowym samochodem na śliskiej nawierzchni. Przy większej prędkości jedynie może pojawić się podsterowność, chyba że tylne opony są łyse w przeciwieństwie do przednich.
Hamulec w podłogę, oczy pewnie zamknięte i niech się dzieje wola nieba ! Św. Krzysztof przecież czuwa.
Opony łyse jak kolano i tyle.
Podobna sytuacja jest w Szczecinie na Basenie Górniczym (przed mostem Pionierów) gdzie jadąc z prawego brzegu i skręcając po łuku w prawo, droga jest bardzo źle wyprofilowana, nie dość że zakręt to jeszcze płaski i opadający w dół. Co ciekawe na tym zakręcie auta wypadają powiedzmy raz na 2 miesiące. Z kolei jadąc od miasta na prawy brzeg, zakręt leci w lewo, do góry (wzniesienie) i tu średnio auta wypadają raz na tydzień. Sprawdzali, badali i też okazało się że nie zakręt jest problemem. Postawili policję (kiedyś był tu stacjonarny fotoradar) i problemu nie było. Generalnie nie znaleźli punktu wspólnego ale strzelam tą samą teorię – zakręt, duża prędkość, nagłe hamowanie (bo droga na niektórych pasach w tym miejscu jest zaorana dziurami) i do tego jakaś nierówność przy hamowaniu i auta lecą jedno za drugim.
Dyrekcja może mieć więc sporo racji co do budowy zakrętów, a ich konstrukcja, chociaż prawidłowa, jest naturalnym selekcjonerem dla każdego pojazdu, z którym jest coś nie tak: ogumienie, nierówne zaciski hamulców, nieodpowiednia prędkość (w szczecinie w 8 na 10 przypadków z zakrętów, nie tylko na BG ale też w innych częściach miasta wylatują BMW, i to nie jest żart, możecie sobie rzucić okiem na FB czy do archiwum lokalnych gazet. Zakładam że wynika to dodatkowo z tylnego napędu).
To nie tylny napęd winny, tylko kierowca, który nie potrafi jeździć samochodem z tylnym napędem :). Nie ważne, że nie potrafi, ważne, że BWM 😛
Akurat wypadają najczęściej tam mistrzowie prostej z napędem na tył.
Co “lubią zapierdalać” a nie stosować się do znaków.
Kierowca kierowcą, jakość ogumienia swoją drogą, ale powiedzcie kto na to pozwolił, żeby na drodze ekspresowej zaprojektować zakręt 90 stopni???
droga ekspresowa kończy się przed zakretem i zaczyna za nim 😀 tak to mecenasy wymyśliły, to tak pol żartem poł serio a całkiem serio to za ileś tam lat ma być tam węzeł drogowy budowany i to bedzie jeden ze zjazdów.
Wychodzi na to, że projektanci myśleli. Nawet największy mędrzec nie przewidzi jednak głupoty innych ludzi :P.
Tutaj nie ma co nawet winić projektujących.
1. Oznakowanie adekwatne do warunków.
2. Kierowca bez wyobraźni i doświadczenia.
3. Niesprawny samochód z ogumieniem prawdopodobnie gorszym niż używane prezerwatywy z Lidla.
Znam takich wielu. Niejeden powinien już wąchać kwiatki od spodu z powodu wyżej wymienionych punktów. Póki co, udaje im się oszukiwać przeznaczenie.
I amorkami które lata świetności już mają dawno za sobą…
Zakręt zakrętem, ale czy nagrywający z Wielkiej Brytanii przyjechał i nie zdążył się przestawić na ruch prawostronny??
Proponujesz mu wyprzedzanie z prawej, pasem awaryjnym?
Ale wyprzedzanie kogo, bo przez cały czas nagrania on nikogo nie wyprzedzał?
A może chciał przejechać ten zakręt po wewnętrznej stronie gdzie siła odśrodkowa jest słabsza? Nie oskarżaj jak nie znasz sytuacji.
Przepisy ruchu drogowego niestety jak na razie nie uwzględniają jazdy po tej stronie jezdni, gdzie siła odśrodkowa jest słabsza, więc Twój komentarz nie zmienia faktu, że nagrywający jechał po prostu nieprawidłowo.
Czyli lepiej skończyć jak kierowca polo na filmie 😉 zresztą już widzę jak prowadząc samochód przestrzegasz przepisów w 100% i nigdy nie popełniłeś jakiegokolwiek błędu 🙂
Oczywiście że popełniam błędy, ale są sytuacje, na które w swojej jeździe jestem wyczulony i zdecydowanie ich unikam np. wyprzedzanie na pasach, przejeżdżanie na pomarańczowym, czy trzymanie się kurczowo innego pasa niż prawy. I nie wmówisz mi, że nagrywający jechał lewym pasem tylko po to, żeby nie wpaść w poślizg na zakręcie.
Po 1, kierowca nie trzyma się lewego pasa “kurczowo” bo na początku filmu jedzie prawym, po 2 – nie masz do dyspozycji całego nagrania i nie wiesz jak kierowca poruszał się dalej…dlatego proponuje Szanownemu Panu zaprzestać tej bezsensownej dyskusji 😉
Światło przeciwmgłowe tylne mówi wszystko o kierowcy 🙂
Poprawka do mojego posta: “Światło przeciwmgłowe tyle”.
tak dokladniej to jedyny dzialajacy stop
Tym bardziej bardzo ciekawa sytuacja, bo zwykle po naciśnięciu hamulca, nawet lekko, auto wyraźnie zaczyna zmieniać prędkość. A tu koleś ma wciśnięty pedał i jak widać nic się nie dzieje. Jeśli oczywiście miał wciśnięty pedał hamulca to z dużym prawdopodobieństwem hamulec w końcu mógł zaskoczyć mocniej, czego efektem był poślizg. Taka sytuacja ma często miejsce np. kiedy kierowcy hamują nie przed skrętem, tylko w trakcie skrętu. Bardzo zdradliwa jest pod tym względem kostka. Jeśli więc koła mają przyczepność to wydaje mi się, że z o wiele większym prawdopodobieństwem nie stracą jej jeśli będą się toczyły lub cały czas delikatnie będziemy trzymali gaz, ale łatwo stracą ją, jeśli w czasie skrętu kół pojawi się hamulec, szczególnie jeśli któreś koło zareaguje na niego mocniej (np. z powodu wytartych klocków, starych tarcz czy nierówno działającego układu hamulcowego).
Prawidłową reakcją w takim przypadku jest zdjęcie nogi z gazu, kontowanie kierownicą i za żadne skarby nie wciskanie hamulca, bo do póki koła się kręcą to możesz manewrować i z lekkim poślizgiem wyjść z zakrętu ( jak masz ASP albo coś podobnego to masz łatwiej). Ale jak wdepniesz hamulec (jak koleś z filmiku) to możesz już tylko mieć nadzieję że zatrzymasz się zanim dolecisz do barierek!
Albo mocniejsze dohamowanie przed zakrętem, a potem lekkie dodawanie gazu(oczywiście mówię o przód napędzie). Jak coś pójdzie nie tak to zaczniesz płużyc lekko przodem co łatwiej opanować niż wyprzedzający Cię tył. Tylko tak czy siak trzeba to zrobić z wyczuciem i głową bo wbicie gazu do podłogi na zakręcie nie skończy się raczej najlepiej w takim zakręcie
A co mówi?
1. Niedostosowanie się do warunków panujących na jezdni.
2. Hamowanie na zakręcie prawdopodobnie przy braku ABS.
3. Patrząc na niesprawne oświetlenie, zakładam, że ogumienie nie jest pierwszej świeżości i pewnie nie tylko.
Oceniać opony po stanie oświetlenia 😀
A rozpoznasz na przykład oznaczenie silnika patrząc na gałkę zmiany biegów ?
a mi osrołku widzi się że to stop
,,2. Hamowanie na zakręcie prawdopodobnie przy braku ABS”
A co w tej sytuacji zrobiłby ABS? ABS nie ma mieć wpływu na drogę hamowania, tylko na odblokowanie kół, przy omijaniu przeszkody. Przestańcie zwalać wszystko na systemy. Ja nie mam ABSu i wielokrotnie w takich sytacjach mogłem zapanować nad autem, a moi znajomi dwa razy się obrócili myśląc że ABS coś im da.