Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“Nie popadajmy w paranoję”
—
“Tak się wszystkim spieszy”
›
“To jeden z najlepszych filmów pokazujący ten absurd”
gru 02 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=XW3sSVTVGcM
do góry
70 komentarzy
do "
“To jeden z najlepszych filmów pokazujący ten absurd”
"
Pimp
pisze:
05/12/2016 o 10:32
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
03/12/2016 o 01:09
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
02/12/2016 o 19:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/12/2016 o 19:19
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
03/12/2016 o 00:00
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
02/12/2016 o 19:59
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
02/12/2016 o 20:25
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
03/12/2016 o 16:34
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
03/12/2016 o 20:39
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
03/12/2016 o 17:10
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
04/12/2016 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
Franq
pisze:
02/12/2016 o 18:34
Odpowiedz
Report comment
kasin
pisze:
03/12/2016 o 18:30
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
02/12/2016 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
Kashue
pisze:
02/12/2016 o 18:12
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
02/12/2016 o 16:53
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
02/12/2016 o 15:18
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/12/2016 o 19:05
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
02/12/2016 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
02/12/2016 o 14:40
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
02/12/2016 o 14:38
Odpowiedz
Report comment
konik bujany
pisze:
03/12/2016 o 20:03
Odpowiedz
Report comment
Pawell
pisze:
02/12/2016 o 14:35
Odpowiedz
Report comment
Pawel
pisze:
02/12/2016 o 13:50
Odpowiedz
Report comment
Przemal
pisze:
02/12/2016 o 13:26
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
02/12/2016 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
Jay
pisze:
02/12/2016 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
MM
pisze:
02/12/2016 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
konik bujany
pisze:
03/12/2016 o 19:42
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
02/12/2016 o 12:32
Odpowiedz
Report comment
anty(PIS)
pisze:
02/12/2016 o 12:31
Odpowiedz
Report comment
PD
pisze:
02/12/2016 o 12:43
Odpowiedz
Report comment
anty(PIS)
pisze:
02/12/2016 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
Jay
pisze:
02/12/2016 o 12:54
Odpowiedz
Report comment
anty(PIS)
pisze:
02/12/2016 o 14:27
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
02/12/2016 o 18:01
Odpowiedz
Report comment
Mike
pisze:
02/12/2016 o 12:30
Odpowiedz
Report comment
L
pisze:
02/12/2016 o 12:30
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
02/12/2016 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
02/12/2016 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
02/12/2016 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
Alvaro
pisze:
02/12/2016 o 12:35
Odpowiedz
Report comment
Nowy
pisze:
02/12/2016 o 12:19
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
02/12/2016 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
02/12/2016 o 12:29
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
02/12/2016 o 12:01
Odpowiedz
Report comment
sewek
pisze:
02/12/2016 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
02/12/2016 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Jacu
pisze:
02/12/2016 o 11:49
Odpowiedz
Report comment
tomek
pisze:
02/12/2016 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
Teoriespiskowe
pisze:
02/12/2016 o 12:07
Odpowiedz
Report comment
Mihaił
pisze:
02/12/2016 o 16:13
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
02/12/2016 o 17:04
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
02/12/2016 o 17:58
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
02/12/2016 o 19:14
Odpowiedz
Report comment
Borys
pisze:
02/12/2016 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
GRB
pisze:
02/12/2016 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
tymek
pisze:
02/12/2016 o 11:45
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
02/12/2016 o 11:48
Odpowiedz
Report comment
Marcin074
pisze:
02/12/2016 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Dawid
pisze:
02/12/2016 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
02/12/2016 o 15:59
Odpowiedz
Report comment
xyzzzo
pisze:
02/12/2016 o 20:45
Odpowiedz
Report comment
tymik
pisze:
14/01/2017 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
02/12/2016 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
02/12/2016 o 19:47
Odpowiedz
Report comment
takżetak
pisze:
02/12/2016 o 12:16
Odpowiedz
Report comment
Jarek
pisze:
02/12/2016 o 14:09
Odpowiedz
Report comment
XYZ
pisze:
02/12/2016 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
GRB
pisze:
03/12/2016 o 20:33
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
kwi 06 2023
Zderzenie policyjnego radiowozu i suzuki w Gorzowie
kwi 06 2023
Kolizja z drabiną na A4
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (159)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (16)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
70 komentarzy do "“To jeden z najlepszych filmów pokazujący ten absurd”"
Częsty widok takiej cebuli na drodze. A jak jedziesz lewym prawidlowo jak na filmie to pozniej janusze z wąsem nie wpuszczajo i patrzo w okno co za cwaniaczek ich wyprzedza ?
nie wiem o co wam chodzi ?? niech tak jeżdża dalej przynajmniej my bedziemy stać krócej 😀 😀 😀
Widzicie – bo problem polega na tym, że my jazdy na suwak nie rozumiemy. Każdy kto choć odrobinę zadał sobie trud, żeby się nad tym głębiej zastanowić wie, że faktycznie jeden pas ruchu idzie szybciej.
Najczęstszy błąd w tej kwestii to rozumienie “suwaka” jako czegoś co ma korek… przyśpieszyć. Otóż jest to fizycznie i z matematycznego punktu widzenia niemożliwe. Jeśli przez zwężenie przejeżdża powiedzmy 10 aut na minutę to ustawienie się w dwóch kolejkach i jazda 1/1 nie sprawi magicznie, że przez to samo zwężenie przejedzie więcej pojazdów, nie przejedzie ani jeden pojazd więcej, mało tego czas tracony na ustępowanie pierwszeństwa sprawi, że finalnie zamiast 10 aut, może istotnie przejechać ich 9-8 w ciągu tego samego czasu.
Jazda na zamek błyskawiczny nie ma za zadania przyśpieszyć korka, a jedynie skompresować go na drodze. Ten materiał idealnie obrazuje idiotyzm ustawiania się na jednym pasie w mieście, ponieważ banda debili blokuje w ten sposób inne skrzyżowania w mieście. Jazda na zamek błyskawiczny to nic innego jak “udrożnienie ruchu kosztem jego spowolnienia”. Zamiast 5km korka, mamy 2,5km, ale czas tracony na ustępowaniu przy zwężeniu sprawia, że całość porusza się nieco wolniej – i tu każdy kto ma choć odrobinę oleju we łbie to wie. Jedyny plus płynący z jazdy na suwak pod względem ewentualnej prędkości poruszania się to skrócenie tzw efektu sprężyny, więc bilans jest zerowy. To co tracimy na ustępowaniu, zyskujemy skracając tzw sprężynę.
Dla mnie i każdego, kto potrafi sobie zasymulować coś takiego jest rzeczą oczywistą, że w mieście – jazda na suwak jak najbardziej.
Na autostradach bądź innych drogach, gdzie nie ma często skrzyżowań – jeden długi korek przejedzie szybciej, aniżeli dwa krótkie.
moim zdaniem nie masz racji. Tzn. masz, ale tylko częściowo i tylko dlatego że kierowcy nie potrafią się wzajemnie płynnie wpuścić/przepuścić (nie tylko przy jeździe na zamek).
Popatrz na inny przykład z dróg: czy szybciej przejedzie więcej aut przez skrzyżowanie ze światłami czy przez rondo? Jeśli wszyscy umiejętnie pojadą to przez rondo, ale jeśli trafi ci się kilku, którzy czekają aż będzie całe rondo puste to szybciej pewnie będzie ze światłami.
Drugi przykład, chyba nawet lepszy: co będzie szybsze: przejazd przez światła gdy świecą krótko czy gdy świecą długo? W teorii nie ma to znaczenia, a w praktyce widać, że o wiele szybciej jest gdy świecą krótko.
Wracając do sytuacji jak w filmie: jeśli wszyscy jadą powoli (np 10-20 km/h), ale jadą, to lepiej gdy pojadą jeden za drugim jednym pasem, ale jeśli już wszyscy stoją to ze względu na konieczność zachowania odstępów i opóźnienia w ruszaniu będzie tak samo czy jadą z dwóch pasów na suwak czy jednym jeden za drugim. Dowód: czy samochód stojący na prawym jako dziesiąty za tym, który wpuścił samochód z lewego pasa zauważył opóźnienie? Czy ruszył i musiał się zatrzymać? NIE, bo wszystko odbyło się płynnie. Tak czy inaczej nie zdążył jeszcze ruszyć. Gdyby się powoli wszyscy równo “kulali” i ktoś by im się w to kulanie wbił to pewnie spowodowałby czyjeś hamowanie i spowolnił przejazd, ale w klasycznej sytuacji “stoimy i podjeżdżamy” to jazda na suwak czy jednym pasem będzie czasowo taka sama (a jeśli nawet różnica w czasie przejazdu się pojawi to nie będzie tak istotna jak napisałeś). A bezsprzecznie korek jest o połowę krótszy.
Jeśli nadal mi nie wierzysz to poczytaj sobie o korkach fantomowych – to idealny przykład na to, że teoria w przejazdach samochodem mocno rozbija się o ludzkie błędy, niedoskonałości i po prostu różnice w “wyczuciu” samochodu i ruchu ulicznego.
Z tymi rondami to jest pieprzenie. Na skrzyżowaniu musisz przepuścić ruch poprzeczny i skręcających w lewo. Na rondzie musisz przepuścić wszystkich ze wszystkich kierunków. Koniec dowodu.
dzięki jeździe na suwak elminują się zbędne odstępy pomiędzy samochodami któe się robią podczas wprowadzenia do ruchu samochodu więc i na przejeździe o potrafi przejechać więcej samochodów.
“czas tracony na ustępowanie pierwszeństwa” – czas zaczynamy tracić w sytuacjach kiedy łapiemy chama który za wszelką cene nie wpuszcza innego przed siebie
Poruszyliście istotną kwestię i … macie rację. Ja to w swojej teorii uwzględniam właśnie, że osiągnięcie utopijnej płynności ruchu jest w warunkach ruchu drogowego niewykonalne.
Niewykonalne bo…
– mamy pojazdy o różnej masie i wymiarach (18 metrowy i 40 tonowy tir i kilku metrowa osobówka ważąca do 2 ton)
– mamy kierowców o różnych predyspozycjach do kierowania
I to są problemy w pewnym sensie nie do przeskoczenia. Przykład z rondem jest idealny, bo sam często też wśród znajomych powtarzam, że na rondo wjeżdża się płynnie, a nie jak messerschmitt. I tak samo jak płynność na rondzie zakłócana jest przez pizdusia, który nie potrafi się “wbić” tak i przy jeździe na suwak są ludzie, którzy nie poruszają się płynnie. Z resztą czemu się dziwić… spróbuj w kilkukilometrowym korku na autostradzie przez pół godziny chociażby poruszać się płynnie, np latem w upale.
Gdybyśmy mieli na drodze wszystkie pojazdy jednakowe o jednakowej długości, a ich kierowcy byliby bezbłędnymi, idealnymi kierowcami to owszem.
Ale nadal pozostaje kwestia samej przepustowości zwężenia.
Jeśli zwężenie jest w stanie “przyjąć” konkretną ilość aut w konkretnym przedziale czasowym to tego nie przeskoczysz. Nie zwiększysz ilości przejeżdżających pojazdów nie zwiększając ich prędkości.
Przy sprawnie działającym ruchu do zatoru nie powinno w ogóle dojść. Dochodzi do niego właśnie poprzez ograniczoną przepustowość, która zdeterminowana jest najczęściej ograniczeniem prędkości.
Zwróć uwagę na pewną ciekawostkę. Dlaczego w ogóle stoimy w korkach na autostradach? Teraz na A4 w okolicach Legnicy jest zwężka związana z budową trasy S3 i teraz zadam Ci proste pytanie. Dlaczego tam w ogóle tworzy się zator? To nie powinno mieć miejsca. Prędkość w miejscu zwężenia jest ograniczona do 80kmh, więc dlaczego wszyscy stoimy? Ano dlatego, że jedziemy na suwak. Stoimy, bo chcemy koniecznie jechać na suwak. Jesteśmy zmuszeni zwolnić, aby wpuścić tych z lewego pasa. Jadąc jednym pasem ruchu moglibysmy wszyscy jechać dozwolone 80kmh i przepustowość byłaby niezachwiana. Ale nagle pojawia się koleś, który naoglądał się zachodu i napierdala lewym do końca. I teraz cały sznur samochodów jadący 80kmh musi hamować, bo barana wpuścić. Dostrzegasz ten absurd, czy nie? Dlaczego nie możemy jechać wszyscy 80kmh, tylko dla jakiejś urojonej zasady wszyscy przed zwężką solidarnie się zatrzymujemy i zaczynamy z bliżej nieokreślonej przyczyny wpuszczać się 1/1 ? Po co? Dlaczego? W jakim celu? Może właśnie dlatego, że nie rozumiemy po prostu na czym polega jazda na suwak, może dlatego, że widzimy czubek własnego nosa na drodze i nie rozumiemy ruchu drogowego jako organizmu żywego. Może dlatego, że nie rozumiemy, że jeden taki cwaniak, który pojedzie do końca pasa powoduje, że przez następną resztę dnia stoimy w jednym wielkim zatwardzeniu? A przecież można było jechać 80 kilometrów na godzinę! Można było?
Ale generalnie masz rację w końcowej puencie. Wszystko rozbija się o niedoskonałości czynnika ludzkiego. Jeśli kiedykolwiek będą po drogach jeździć maszyny, a z pewnością będą to problem zatorów drogowych zniknie, zostanie wyeliminowany do zera. Dopóki kierowcą będzie człowiek to będą korki.
@Franq To raczej absurdalne to co mówisz, bo aby jazda na suwak była możliwa to właśnie odstępy muszą być większe. Nie ma fizycznej możliwości, aby przez zwężenie przejechało więcej pojazdów zakładając, że poruszamy się cały czas z jednakową prędkością. Więcej pojazdów przez zwężenie przejedzie JEDYNIE WTEDY, gdy zwiększymy prędkość. Technika jazdy nie ma wpływu na to ile pojazdów przejedzie przez zwężenie.
To jak z wodą w kranie. Jeśli masz rurę o konkretnym przekroju to jakaś konkretna ilość wody jest w stanie przez nią przepłynąć i teraz, żeby jej przepłynęło więcej to możesz jedynie zwiększyć ciśnienie, czyli naszą prędkość. Jak dołożysz kolejną rurę podającą wodę bez zwiększania ciśnienia to nie sprawisz magicznie, że tej wody więcej popłynie, bo przy danym ciśnieniu i przekroju rury przepływa konkretna ilość wody i basta, tego nie przeskoczysz.
sprawdź co to korki fantomowe to tym bardziej dowiesz się dlaczego stoi się przy zwężeniu. I gwarantuję ci, że to nie jest wina tego i nie ma nic wspólnego z tym, że ktoś jedzie “na chama” do końca pasem zwężanym. Po prostu nie chce mi się znowu rozpisywać 🙂 Pozdrawiam!
@Franqu to ten tzw efekt sprężyny. I jakbyś czytał uważnie to byś to wyłapał. Owszem, jadąc w dwóch rzędach skracamy tą “sprężynę” i daje to pozytywny efekt. Ale czas zyskany na ruszaniu tracimy w momencie, gdy i tak musimy zwiekszyć odstęp przy zwężeniu, aby można było się zazębić. Mało kto też bierze pod uwagę, że pojazdy mają różną długość i aby wpuścić z sąsiedniego pasa 18 metrowego tira nie wystarczy zwolnić, ale często zmuszeni jestesmy na chwilę się zatrzymać, bądź przyhamować…
i tu…
@Anonim w tym miejscu wchodzi teoria korków fantomowych. Ktoś musi wpuścić 18 metrowego tira, więc zaczyna zwiększać odstęp, hamuje, palą się światła stopu, ten z tyłu też odruchowo naciska stop, nawet jeśli nieznacznie… ale fala idzie… nagle się okazuje, że jeden lekko przyhamował, żeby wpuścić tira, a kilkanaście aut do tyłu już ktoś hamuje do zera i STAU.
Nie zrozumcie mnie źle naprawdę. Ja jestem zwolennikiem jazdy na zamek błyskawiczny i stosuję go w praktyce, ale uważam też, że warto być świadomym jak to działa, i że suwak nie zawsze jest lekiem na wszystko.
Nie można ślepo wierzyć, bo ktoś powiedział, że suwak i korki znikną.
Kiedyś wierzono, że azbest jest spoko, dziś wiemy, że to nie prawda.
Dlatego nie biorę za pewnik każdego dogmatu jaki mi się próbuje wcisnąć.
“Może dlatego, że nie rozumiemy, że jeden taki cwaniak, który pojedzie do końca pasa powoduje, że przez następną resztę dnia stoimy w jednym wielkim zatwardzeniu”
korki blokujące jeden pas powodujące stanie w nieskończoność na tym pasie powodując ci co właśnie nie jadą do końca swoim pasem, dlaczego – ponieważ zwalniają miejsce na drugim pasie i dochodzi do ich wyprzedzania.
Tak w ogóle po co piszesz @Franqu jak piszesz o czymś zupełnie innym?
“dzięki jeździe na suwak elminują się ZBĘDNE ODSTĘPY pomiędzy samochodami KTÓRE ROBIĄ SIĘ PODCZAS WPROWADZENIA DO RUCHU SAMOCHODU więc i na przejeździe o potrafi przejechać więcej samochodów.
O co mi chodzi, może przykład z życia: niejednokrotnie ja nie przejechałem na zielonym, ponieważ dwóch dekli przedemną postanowiło sobie ruszyć dopiero wtedy kiedy jego poprzednik oddalił się na kilkanaście metrów od niego jeszcze żeby tego było mało ich przyśpieszenie było żałosne zamiast szybko dostosować prędkość do poprzedzającego samochodu.
Przez takie niechlujstwo na jednym zielonym świetle przejeżdża o wiele mniej samochodów niż kiedy wszyscy ruszają sprawnie. A kiedy na dwóch pasach sobie samochody tak ruszają to przed zwężeniem jest szansa na wyeliminowywanie tych zbędnych odstępów.
Bo u nas ogólnie tragicznie jest z ruszaniem, czy to światła czy korki. Tworzą się takie sprężyny, że masakra.
Szlag człowieka trafia, kiedy ktoś stojący jako pierwszy na światłach zabiera się do włączenia 1 biegu dopiero kiedy zapala się żółte światło, a potem rusza w żółwim tempie. I potem kolejny stojący za nim, robi dokładnie to damo, bieg wrzuca dopiero kiedy ten przed nim ruszył i oddaliś się na odległość auta. I wtedy przez skrzyżowania na jednym cyklu świetlnym przejeżdża 50% aut, które powinny to zrobić przy prawidłowej jeździe.
Ja wiem, że wiele osób w danym mieście jest po raz pierwszy, nie zna cyklu świateł itp., ale jeżeli poprzeczny ruch trwa już jakiś czas, to znak, że powinniśmy się szykować już do ruszania, bo niedługo będzie zielone dla nas, a nie czekać, aż dopiero będzie zielone i dopiero wtedy wcikamy sprzęgło i wrzucamy tą jedynkę.
A ja to się cieszę że w Polsce tak to wygląda;) naprawdę dzięki wam większość korków omijam ;*
dokładnie to samo mam na myśli 😉
Idioci na prawym to jedno. Jednak drugie to wyprzedzanie na przejściu dla pieszych przez autora…
Techniczne to było omijanie bo tamci stali 😉
I teraz mam pytanie do szeryfow drogowych wytlumaczcie mi po chuj jest lewy pas skoro 5km debili ustawia sie na prawym pasie no kurwa po chuj .A po to fiuty aby zamiast 5km korka bylo 2,5 km i jazda za suwak jeden w jeden ale polacy to cebulaki ktorzy nie potrafia tego zrozumiec a inne panstwa sie z was smieja jak to widza i nie wieza ze jestescie takimi glupkami co nie potrafia zrozumiec prostej reguły .Chocbym mowil swiete slowa itak nie dotrze …Oczywiscie nie mowie ze wszyscy ale 90% to idioci drogowi
Jedyny baran to ten który postanowił postać dłużej i wpuścić tego który stał na niewłaściwym pasie. Wszyscy stają dłużej, bo ustępuje się pierwszeństwa tym na lewym pasie zamiast odwrotnie… Debilizm.
idąc twoim tokiem myślenia w całej Polsce powinny być drogi z tylko jednym pasem, bo zawsze gdzieś się te dwa muszą zamienić na jeden i ktoś musi być “baranem”, który postanowi pozwolić zmienić pas innemu kierowcy i jechać dalej.
Rozumiem, że ty należysz do tych “lepszych”, którzy nigdy pasów nie zmieniają i zawsze jadą jedynym słusznym czyli tym, który ma pierwszeństwo. Ciekawi mnie tylko jak wjeżdżasz na ten właściwy pas. No chyba że jeździsz tylko po wsi i tylko nocą, żeby przypadkiem nie było w pobliżu innych samochodów. To rzeczywiście prezentujesz odwrotność “debilizmu” 🙂
“Kolejka musi być”, najwyraźniej z tego idiotycznego założenia wychodzą tacy niedorobieni kierowcy i w efekcie robią korek na kilometr, żeby było gorzej, blokują po drodze kilka skrzyżowań (żeby wszyscy w okolicy także “odczuli ich ból” i mieli szanse utknąć w korku) – to jest problem nie tylko z nieznajomością przepisów ale przede wszystkim z mentalnością.
Dużo wody musi upłynąć zanim kolejkowicze naucza się jeździć na suwak. Przecież są blokowane wcześniejsze prawoskrętny, a lewy pusty. Styl jazdy dwoma pasami nie zmniejszy korka ale zniweluje korek lub blokadę komuś kto chce jechać w innym kierunku. Ten filmik ukazuje jak sami kierowcy nie umieją korzystać z drogi i tym samym powiększają korki o inne skrzyżowania.
Kilkadziesiąt kierowców – w tym zawodowi – którzy prawko jazdy znaleźli w chipsach…
Przemku, gdybyś miał trochę wyobraźni i prawko nie znalezione w chipsach, to byś zrozumiał… Dobry, zawodowy kierowca, doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak działa “zamek błyskawiczny”. I gwarantuję Ci, że dobry kierowca nie pojedzie zestawem ważącym 40 ton po lewym pasie, bo ma świadomość, że w każdej chwili może z prawego pasa wyjechać szeryf, którego 40ton zmiecie z jezdni, wraz z innymi, niewinnymi użytkowaniami drogi. Dobry kierowca wie też, że zmiana pasa ruchu w korku zestawem o długości 18m jest trudna, często wręcz niemożliwa i niesie za sobą olbrzymie ryzyko pozabijania ludzi w mniejszych samochodach. Dlatego dobry kierowca zawodowy, będzie stał na prawym pasie w jednym rządku z baranami. Jeśliby próbował inaczej, wtedy byłby debilem i potencjalnym mordercą. Ale to trzeba umieć i wiedzieć, znalezienie prawka w chipsach nie wystarczy.
Ja to widzę dzień w dzień w Nadarzynie odkąd zaczęli remontować dk8,blokują lewy pas a skrzyżowanie w Ruścu zablokowane,bo nie ma jak się ruszyć
Byłem ostatnio w identycznej sytuacji, dojechałem lewym do konca, kilka osób mnie nie wpusciło az w końcu pan Janusz wymownymi gestami pouczył mnie o moim cwaniactwie. Ręce opadają.
Tutaj nie wiedzą jak jechać lewym pasem ,ale jak wyskoczą na ekspresową to ich zgonić z lewego pasa nie można Polscy miszczowie kierownicy.
Ludziska nie umiecie jeździć jest wolny pas to go zając. W Dabrowie G. Był prowadzony remont wiaduktu otwarty lewy pas. Pierwszy tydzień wszyscy na lewy pas sie ustawiali zablokowane skrzyżowanie i rondo na odcinku 1.2 km! Ci co prawym jechali to cwaniacy. Po tygodniu piękna jazda na suwak na jedynce bez gazu dwa pasy jechały 1/1….. Korek zmieszyl sie prawie o polowe nic tylko chcieć!!!
jak widzę takie filmiki, to mam chęć powyciągać te barany z aut i na łąkę wypuścić z powrotem… i ci ‘zawodowi’ kierowcy
Akurat zawodowych to można zrozumieć. Spróbuj się “wbić” potem na prawy pas. Mało prawdopodobne, że nawet trafiając na normalnego i życzliwego kierowcę, zostawi Ci 20 metrów luzu, byś bezpiecznie włączył się na prawy pas.
…ale żeby to zrozumieć, to właśnie trzeba być zawodowcem, nie amatorem…
Owczy pęd nadal działa 🙂 – ech szkoda, że na kursie prawa jazdy nie uczą jak myśleć logicznie na drogach…
Wyborcy PISu stoją na prawym a szukający alternatyw poruszają się lewym pasem 😉
Cebula wszędzie wtrąci politykę, a najlepiej wtrącić coś o wyborcach pisu.
Idź po swoją kwotę wolną od podatku. Jak zwykle PIS wydymał wyborców, obiecaliśmy i przecież daliśmy. A ja się pytam jaki % społeczeństwa zarabia miesięcznie 500 zł netto?
Dużo, nawet bardzo. 500 na umowie, 1000 do ręki.
Jaki procent ludzi zarabia do 6,5k w stosunku do osób z przedziału 11 – 85k rocznie. Ciemnygród to kupił.
Nie po to wchodzę na stronę o motoryzacji żeby czytać jakieś wypociny internetowego frustrata. Niech go administrator zbanuje
100% Lemingrad. I tacy ludzie niemyślący później wybierają PIS bo naobiecują gruszek na wierzbie a Ci jak lemingi pójdą za kiełbasą. Będą stać jak barany jeden za drugim w korku nawet przez pół miasta albo do późnej nocy. Uśmiałem się z tego filmiku. Być może tak lubią spędzać czas w korkach.
Wszyscy na prawym pasie egzamin do poprawki, łosie drogowi, na pole orać z taką jazdą!!!
Śmiech podsumowujący głupotę korkowiczów – bezbłędny
Film dobitnie świadczy o tym, ilu jeszcze GŁĄBÓW jeździ po polskich drogach !!!
przecież to Legionowo, norma i dziwne że rzaden Janusz Cie nie namierzył w lusterku..
Skarżysko
Po obejrzeniu tego zawiesiłem się na dobre pół minuty. Tyle było już o jeździe na zamek błyskawiczny i wciąż nic…
Tak mnie ciekawi to, że w normalnym ruchu większość jedzie lewym pasem a w korku już nikt nim nie umie jechać. Dziwne…
Gdyby każdy jechał na zakładkę/zamek, to korki dużo szybciej by się rozładowywały.
Eureka!
skarżysko -zachodnie gdzie nic nie jeździ i sie potrafi skorkować. to tylko świedczy o wyobraźni kierowców .
ahahaahahahah “mandat obywatelski” Koleś wygrał 😀
Jak w Zmiennikach: ‘panowie stoją w kolejce, to i ja postoje’ 😉
Hohoho 4km korek :O
Tego dnia wszyscy szeryfowie mieli wolne ?
Tak, byli na zjeździe szeryfów i poblokowali się nawzajem 🙂
To jest wielki cud że nie trafił na żadnego SZERYFA :O
I shut the sheriff. Oh, Lord!
Shot.
You are absolutely right.
To się nazywa debilizm 😀 Durnie tego nie zrozumieją.
Co za cwaniak! Takim to powinni zabierać prawo jazdy! Co to ma być?! 😉
Jak to? Dajcie mu mandat obywatelski
tobie nie powinni dawać prawa jazdy bo niby z jakiej racji mieli by mu zabrać prawko przepisów nie złamał
sarkazm?
😉
@Marcin.. to bym sarkazm.. :/
Ale jest zlamanym balasem 🙂
I takim zdechnie
No nie do końca – było wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem/na przejściu dla pieszych – 0:21
Ja się zacząłem bardziej pilnować jeszcze w takich sytuacjach – i trudno, nawet jak ktoś się wlecze drugim pasem, to zwalniam i wyprzedzam dopiero za.
jeśli pojazdy stały (nie chce mi się wracać do szczegółów filmu, nie zwracałem uwagi na takie detale, ale przez większość trasy stały), to wykonywany manewr nie był manewrem wyprzedzania…
żartujesz?
Tak. Nie widzisz oczka? 😉
i stoją barany tak jeden za drugim blokując kolejne skrzyżowania…
Co to ma być ? PRAWIDŁOWA jazda na suwak !!! Jedzie się dwoma pasami do zwężenia i dopiero włacza się na pas. Całe miasto zablokowane bo kretyni nie potrafia tego. I tak dobrze że nie trafił się jakiś “szeryf” jadący okrakiem po obu pasach. Temu co walnął tekst o “mandacie obuwatelskim” wlepić 500 zł mandatu 😉 może by czegoś się nauczył. Takim sposobem blokują się całe miasta
25 rozumie sarkazm 134 osoby nie
Załamaliście mnie, panowie i panie. Raptem 22% oceniających post zrozumiało dość oczywisty sarkazm. Ten naród wymrze…