Menu

  • Kategorie

  • 148,000 subskrypcji

  • Ponad 64,000 polubień

  • Instagram

  • Wszystkie odcinki PD

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

  • Subskrybuj

    Wprowadź swój adres e-mail aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach

To nie żart

https://youtu.be/EhdFDR2DmPw
https://www.youtube.com/watch?v=EhdFDR2DmPw&feature=youtu.be

17 komentarzy do "To nie żart"

  • Anonim napisał(a):
    16
    0

    odnośnie tych pierwszych kilku minut odcinka: DLACZEGO nie została tam wprowadzona powierzchnia wyłączona z ruchu? Albo lepiej jeszcze: kawałek krawężnika, który uniemożliwiłby (albo po prostu mocno utrudnił) przejechanie prosto z pierwszych świateł? I po problemie. A tak jak jest to będzie znowu wynaturzanie się i interpretowanie, że ten pierwszy zjazd to nie jest ulica, a że nie ma linii, a że coś tam blablabla. I skoro to miejsce powoduje niebezpieczeństwo i jadący prawidłowo muszą ustępować tym jadącym nieprawidłowo to ile musi upłynąć czasu (albo ile stłuczek i wypadków musi być), żeby to poprawiono? Czy Pan Inspektor (do którego mam szacunek i który z reguły mądrze mówi) nie zgłasza takich tematów do “organizatora ruchu”? Jak ludzie nie potrafią jeździć zgodnie z przepisami tak jak jest, to trzeba im to wyoślić, czyli zbudować jakąś barierę, albo przynajmniej spowodować, żeby ci jeżdżący nieprawidłowo nie byli “na pierwszeństwie”. Czy to takie trudne??

    • Tadzio napisał(a):
      7
      1

      Przy wprowadzeniu krawężnika, teoretycznie, pojazdy wyjeżdżające z parkingu nie miałyby możliwości skrętu na prawy skrajny pas. Tym się pewnie kierował ustanawiający zasady.
      Wprowadzić sygnalizację kierunkową i wtedy trzepać z mandatów.

    • Rafał napisał(a):
      0
      0

      Nie jestem z Krakowa i nie jeżdżę tam, ale wydaje mi się, ze ten wjazd jest dwukierunkowy. Tzn. Można również z niego wyjeżdżać i sądzę, ze jedyna opcją wyjazdu jest skręt w prawo. Wiec krawężnik zablokowałby lub w najlepszym przypadku mocno utrudnił możliwość wyjazdu z tego parkingu.

    • grzesiu napisał(a):
      3
      0

      A nie łatwiej po prostu zrobić możliwość jazdy na wprost ze skrajnego prawego pasa skoro 1 na 100 samochodów skręca w prawo na pierwszych światłach? jak dla mnie bezmyślność organizatora ruchu i bez sensowne utrudnianie życia. Martwy przepis i tyle

      • Paweł napisał(a):
        1
        0

        Dokładnie. Po pierwsze zupełnie nie rozumiem dlaczego nie ma tam także możliwości jazdy prosto. Przepisy przepisami ale tu jakiś nienaturalny wymysł zarządcy drogi no i jest jak jest. Pan Dworak sam mocno optuje za rozładowywaniem korków i wykorzystaniem wszystkich możliwych pasów, a tutaj zarzadca drogi to uniemożliwia. Dziwne.
        Po drugie, jak już naprawdę uprzeć się by nie robić jazdy na wprost to nie można zrobić lini ciągłej łukiem do skrętu i tego kawałku aż do wyjazdu z brukowca zrobić powierzchnią wyłączoną z ruchu?

        Zupełnie nie rozumiem organizacji tam.

    • Robert napisał(a):
      0
      0

      Też mam takie samo zdanie, jednak jest jeszcze inne rozwiązanie.
      Można zrobić ten pas do skrętu w lewo i jazdy na wprost (światła “lewo i prosto” zapalają się w tym samym momencie). A tak, kierowcy kombinują bo bez przeszkód mogą pojechać prosto.

  • Piotres napisał(a):
    9
    0

    Jazda tyłem rozwala system 😛

  • Anonim napisał(a):
    1
    12

    A skąd ja mam wiedzieć, czy ten zjazd w prawo do biurowca, to jest ulica z nazwą, czy też po prostu wyasfaltowany wyjazd z posesji? Zgaduj zgadula. Analizując oznakowanie poziome, to jedyny wyjazd w prawo jest ten, na którym większość kierowców skręcała w prawo, a ten zjazd zaraz za pierwszymi światłami to jest wjazd na prywatną posesję (droga bez nazwy).
    Pierwsza część filmu niestety ma wadliwą interpretację, albo oznakowanie poziome jest do poprawy.

    • Darek napisał(a):
      10
      1

      zrób przysługę innym i oddaj prawo jazdy na najbliższym komisariacie. Nie rozróżniać skrzyżowań od wyjazdów z posesji to już uwstecznianie się.

    • Rafał napisał(a):
      3
      1

      Chociażby stąd matole, że koło sygnalizatora jest strzałka nakazująca skręt w prawo na NAJBLIŻSZYM skrzyżowaniu/przecięciu dróg itd. Najbliższe jest właśnie to z dojazdem do biurowca.

    • Piotres napisał(a):
      1
      0

      Na jezdni powinien zostać namalowany pas ciągłej linii do skrajnego prawego skrętu od prawej strony (biurowca).
      Może to da do myślenia Kierowcom.

  • Młode próchno napisał(a):
    1
    1

    Ten jadący na wstecznym niech się cofnie do przedszkola!

  • edw napisał(a):
    0
    0

    Kiedyś miałem Vectrę B z uszk. przegubem wewnętrznym tak że dało się tylko jechać do tyłu (oczywiscie tak nie jeździłem). Może temu też coś dolegało, w końcu samochód ma co najmniej 20lat.

  • Gosc napisał(a):
    0
    1

    Nie potrafię słuchać tego czlowieka, mimo że zdarzy mu sie dobrze powiedzieć to jednak ton jego głosu jest irytujacy.
    Swoją droga prawoskręt rozwiązałaby linia ciągła idąca po łuku skrętu.

    • Nace napisał(a):
      0
      1

      To fakt. Robi chłop dobrą robotę, uświadamia sporo rzeczy, ale sposób prowadzenia programu wraz z tą kobietą mają fatalny. Mnie najbardziej wkurza ta babka, te jej takie hmm … jakby to nazwać … protekcjonalne komentarze.
      Merytorycznie program jak najbardziej, sposób prowadzenia fatalny. I tą czołówkę na litość boską mogliby zmienić. Niby szczegół, ale naprawdę XXI wiek, nagrania w jakości HD, a czołówka jakby zrobiona przez gimnazjalistę na lekcji obsługi Movie Makera…

  • Nace napisał(a):
    2
    1

    Z jednej strony P. Dworak ma rację. Z drugiej rzeczywistość swoją drogą. W moim odczuciu sporo rozwiązań drogowych jest czasem nieintuicyjnych. Pasy do skrętu w prawo są tam bardzo krótkie. Jeśli natężenie ruchu chcących jechać w prawo będzie zbyt duże, to zablokują oni chcących jechać na wprost.
    Przepisy przepisami, a życie życiem. Wiele rozwiązań na drodze jest nieintuicyjnych, mylących, bądź skrajnie źle zorganizowanych.
    Naprawdę oglądam ten materiał, przyglądam się temu skrzyżowaniu i myślę, że nikomu korona ze łba by nie spadła jakby była tam możliwość jazdy na wprost. Do tego biurowca pewnie wjeżdża jeden pojazd na parenaście minut, ale pas ruchu doń prowadzący zajmujący w trzy dupy miejsca. Po co to komu? Co to ma na celu?

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj