Trafił swój na swego – czyli jak szeryf zakańcza wyścig słoni
I teraz rodzi się pytanie… kto jest większą amebą drogową i kto stwarza większe zagrożenie dla brd?
Chciał pokazać cebulę dużego, co mu się udało, ale przy okazji udało się też pokazać skrajnie niebezpieczne zachowanie typowych troglodytów drogowych. Niestety takich nauczycieli jeździ u nas ciągle zbyt wielu.
(i jeszcze sam to wrzuca do sieci… brawo ????)
https://youtu.be/YIilfVdZX4U
135 komentarzy do "Trafił swój na swego – czyli jak szeryf zakańcza wyścig słoni"
Telefon podczas jazdy sobie filmuje? Kretyn.
to proste jak budowa cepa – ameba w wywrotce dostala nauczke i dobrze mu tak, swoja droga przepis jasno okresla ze ciezarowki maja zakaz wyprzedania sie na autostradzie – wiec wszystko jasne. ROZUMISZ?
Gdybyś to Ty jechał za tą wywrotką i w efekcie tej “nauczki” znalazł się w centrum karambolu, pewnie inaczej byś widział całe zdarzenie…
ja nie robie takich nauczek bo wiem czym to grozi, ale gosciowi sie nalezalo
Od kiedy w przepisach jest zakaz wyprzedzania dla ciężarówek ? Z tego co mnie pamięć nie myli jest takowy na Słowacji ale nie w Polsce, więc mylisz pojęcia zakazu określonego znakiem, a zakazem przepisami. To, że gościu z wanny przesadził wyprzedzając z tak małą różnicą prędkości (ja po prostu zrzucam oczko na tempomacie i tyle lub pytam się kolegi czy mi odpuści na chwile, bo np. kończy mi się czas) to nie upoważnia nagrywającego do takiego manewru na mnie by trafił zobaczyłby ile to kosztuje , ale jak widać nagrywający już usuną film z neta, bo wie co mu za to grozi , używanie telefonu w czasie jazdy plus tworzenie zagrożenia w ruchu lądowym.
Podaj chłpcze ten przepis skoro taki wogole istnieje. A lewy pas jest dla wszystkich pojazdów ktore wyprzedzają bez wzgledu na gabaryty i prędkość maksymalna.
Widac w ty przypadku brak jakiej kolwiek wiedzy na temat przepisów , co za tym idzie pewnie też brak prawa jazdy . Typowo polskie nie znam sie to sie wypowiem.
Gwarantuję Ci znawco przepisów, iż Policja co najmniej wyprzedzającemu wlepiła by mandat za blokowanie ruchu, ewentualnie “za jadzę z prędkością utrudniająca poruszanie się innym pojazdom” , a sąd by to przyklepał. Lewy pas nie jest “dla wszystkich” tylko służy do wyprzedzania. Oczywiście nie ma tu “ustawowego czasu na wykonanie manewru” dlatego penalizacji mogą podlegać wyłącznie przypadki tak ewidentne jak ten na filmie.
Szkoda że kierowca ciężarówki nie wystrzelił tego cwaniaka w kosmos.
Bardzo dobrze zrobił. Raz na A2 tiry wyprzedzały się przez 6 minut i kusilo mnie żeby zrobić to samo…. Chociaż nie wiem którego bym przychamowal 🙂
Nic dziwnego wkoncu jestes z Wieliczki , jak wyzej ktos pisal o wrzucaniu do jednego worka , wlasnie przez takich jak ty dochodzi do wypadkow olal bys przepisy i zlamal je bo Tiry sie wyprzedzaja Baravo dla ciebie i jeszcze bys je schamowal zeby doszlo do wypadku , ciemnota.
Aż sama się gotowałam oglądając ten film… jednak w takich sytuacjach lepiej odpuścić i mimo wkurw…. warto pomyśleć o ewentualnych konsekwencjach jakie mogą zaistnieć po tym zachowaniu jak zatrzymanie się na autostradzie w dodatku na lewym pasie. Karambol, ranni, zabici.. Trzeba myśleć i przewidywać. Nagrywającemu tak strasznie się śpieszyło, po czym zaczął hamować i blokować. Moim zdaniem o wiele większy pożytek by miał, gdyby z tym nagraniem od razu na policje pojechał. A tak jeszcze on po uszach dostanie. Skandaliczne zachowanie zawodowych kierowców. Wyprzedzany chyba zapomniał, że może z 30 km wcześniej sam wyprzedzał innego tira i pewnie się pocił, że nie może dokończyć manewru :/
Jak już pojechał po prawej to mógł potem dać po garach i polecieć. A tak głupek jeszcze zwolnił i sam zablokował pas.
Bardzo dobrze zrobił, rozwiązał problem tamowania ruchu, a za wyprzedzanie liczone w minutach powinien być mandat i punkty.
Najwyższy czas wprowadzić zakaz wyprzedzania przez ciężarowe na autostradach. Kiedyś na 150 kilometrach pięciu takich wyprzedzaczy trafiłem, korek na kilometr bo on wyprzedza a nie może.
Tak myślisz ? To jesteś takim samym idiotą jak nagrywający. Nie zastanowisz się, jakie moga być konsekwencje takiej jazdy ?
Poddano w wątpliwość moje twierdzenie, iż wyprzedany miał obowiązek na chwilę zwolnić. Podam tu pełne uzasadnienie: art 19 ust 2 pkt 1 nakazuje jazdę z prędkosci nie utrudniającą jazdy innym, a art 3 nakazuje unikać wszelkich działań naruszających porządek na drodze. Załóżmy, iż faktycznie wyprzedzany jechał 89 km/h, a wyprzedzający 92 km/h (podejrzewam, że różnica była większa, a wyprzedzany przyspieszył, ale załóżmy) wyprzedzający może chcieć jechać te 92km/h – wyprzedzany, skoro nie zamierza jechać prędzej powinien mu to umożliwić. Owszem winni są OBAJ, bo wyprzedzany mógł zwolnić o te 5km/h na minutę, wyprzedzający zaś widząc, iż tamten nie zwalnia powinien zrezygnować z wyprzedzania – to ich wspólne działanie doprowadziło do blokownia ruchu. To jest trochę analogicznie do sytuacji, gdy ktoś wymusza pierwszeństwo – takie wymuszenie nie upoważnia do nietaranowania wymuszającego! Jeśli okaże się, że mający pierwszeństwo nie próbował skutecznie hamować – będzie współwinnym kolizji. Tak samo wyprzedzany – widząc, iż dochodzi do blokowania ruchu, powinien temu (w ramach posiadanych możliwości) przeciwdziałać – czyli na moment zwolnić.
Ja to robie tyci inaczej (jezeli mi sie akurat nie spieszy): grzecznie czekam az slonie skoncza. potem wjezdzam przed nich i zdejmuje noge z gazu (delikatnie zwalnia) a potem wbijam tempomat na 80kmh.
Po z reguly po 5minutach takiej jazdy przeprazaja na radiu i blagaja zebym jechal. Oczywiscie wczesniej probja buraczyc, ale wcisnieta na stale nosna temperje nastroje…
Szkoda ze tam nic nie stało na tym prawym zjazdowym pasie.za to wyhamowanie powinno sie gnoja zatrzymac i wpier…..ić i to tak porzadnie.palant maksymalny!!!!co Wy kiero osobowek mozecie wiedziec o prowadzeniu cezarowki
Może i niewiele wiemy o prowadzeniu ciężarówek, ale znamy przepisy, które was też obowiązują, tyle że są jak widać za łagodne – trzeba wam zamontować obowiązkowe GPS i za każdy taki numer kasować po 500zł od łebka!
Sam jeżdżę zarówno dużym jak i małym oraz motocyklami, sorry ale takich debili powinno sie tepic i mówię tutaj zarowno o kierowcy łódki jak i szmaty. Jeden nie ma siły, a drugi za to ma mega ambicje…. kierowca osobowki jak dla mnie wyhamowal nie tego co trzeba.
Nie tego wyhamował.
Pierwszego powinni ukarać Ciebie. Ani wyprzedzana ciężarówka, ani tez wyprzedzajaca nie popełniła wykroczenia. Ty zaś spowodowaleś zagrożenie w ruchu gwwałtownie hamując. Gdybym był policją, próbowałbym Cię odnaleźć i surowo za to ukarac. Myślę że skierowanie wniosku do sądu byłoby własciwym rozwiązaniem.
Policją to Ty nie jesteś i nigdy nie będziesz. Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy, bo Twoja znajomość przepisów jest daleka od elementarnych wymogów – wyprzedzający dopuścił się wykroczenia polegającego na blokowaniu ruchu, a wyprzedzany maił obowiązek ułatwić wykonanie manewru wyprzedzania – na moment zwolnić .
Stary Szofer,
Osoba wyprzedzana z filmiku nie ma obowiązku ułatwiania manewru wyprzedzania.
“(Art. 24) Ruch pojazdów – Wyprzedzanie
Rozdział 3
6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisu nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12.”
To że przepis szczegółowy nie nakazuje wprost określonego zachowania, nie oznacza, iż w tym konkretnym przypadku, obowiązek zmniejszenia prędkości nie wynikał z przepisów ogólnych:
Art. 3.
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
Art. 19.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
Gdzie w tym artykule jest mowa i jakimkolwiek ułatwianiu manewru? Jest jedynie mowa o nieutrudnianiu go. To rolą wyprzedzającego jest zadbanie o sprawne i bezpieczne wykonanie manewru. Zagrożenia bezpośredniego ten manewr nie spowodował, więc wyprzedzany nie musiał go ułatwiać
Trochę wszej znajdziesz moje pełniejsze uzasadnienie “dla opornych” – PRD jest napisane nie dla małp, tylko dla ludzi, więc nie wszystko jest w nim opisane “czynność po czynności”, a elementarną zasadą przy wykładni prawa jest interpretowanie go jako całości, a nie wyrwanych z kontekstu paragrafów.
Stary Szofer, zanim zaczniesz uczyć innych i wytykać innym ich znajomość przepisów, dokształć się samemu.
Cóż przeczytaj co napisałem powyżej, i rozważ czy swojej rady nie powinieneś odnieść do siebie?
nie zapomnij tylko jeszcze paragrafu pierdolnac… czy jezeli w ustawie bedzie napisane ze jak ktos na autostradzie jedzie pod prad to masz walnac czolowke. to co pierdolniesz?
Dobrze zrobił. Tylko powinien wyhamować tego na prawym pasie, bo od niego wszystko się zaczęło [Przyczyna i skutek].Wyprzedzany pojazd powinien dać się wyprzedzić, i nie stwarzać pośredniego zagrożenia na drodze. Dalej to już tylko nerwy i emocje i nie pierdzielcie, że wam nerwy nie puszczają w takiej sytuacji.
Mógł temu wyprzedzającemu odpuścić te 2 km/h i dać się wyprzedzić, ale nie robiąc tego wykroczenia nie popełnił. Wg przepisów będąc wyprzedzanym należy jechać ze stałą prędkością, co też robił.
Darek. Przeanalizuj sytuację. Nie zabierasz się do wyprzedzania, jadąc z tą sama prędkością co auto przed tobą. Jeśli zaczął wyprzedzać, domniemam że TIR jechał wolniej, lecz w trakcie wyprzedzania zaczął przyspieszać do momentu jak auta się zrównały. Nie widzę tego inaczej, czyli winny (przyczynowo) tylko i wyłącznie TIR. A skutek widoczny na załączonym obrazku.
A później w telewizji: Dziś o godzinie X minu Xnaście doszło do karambolu, w którym uczestniczyły 23 pojazdy. 2 osoby zginęły na miejscu, 18 zostało rannych. Na miejscu były trzy śmigłowce LPR. Przyczyną wypadku było najprawdopodobniej wyprzedzanie się dwóch TIRów.
A szeryf (jako jedyny który był przed TIRami) jest już w domu, przed TV popija piwko i unosząc lekko butelkę w geście toastu mówi: Nie musicie dziękować
A jeszcze co do nagrywajacego. Złamał więcej przepisów niż ci z ciężarówek i to on powinien zostać ukarany zachował się jak pajac.
Jeśli nie było tam zakazu wyprzedzania ciężarówek, to oni nie złamali żadnych przepisów. Takie wyprzedzanie to po prostu chamstwo, ale zgodne z prawem.
To NIE JEST wyprzedzanie tylkoo BLOKOWANIE prawego pasa !!!.
Wcale bym się nie zdziwił jak kolega patelnia doszedł gościa po prawej bez problemu i jak zaczął bo wyprzedzać to tamtemu żal dupe ścisnal i zaczął jechać bo chciał pokazać że on też szybko jeździ. Większe przewinienie wyprzedzanego bo jak już ktoś zaczyna wyprzedzać to należy mu to umożliwić a nie utrudniać. Jego obowiązkiem było to wpuścić powrotem na prawy pas. Pozdrawiam gościa z prawego i życzę mu żeby nigdy nie trafił na takiego jak on. Przepraszam za błędy pisze z tel.
Ciekawe, co na to Pan Dworak – akurat ostatnio w Jedź Bezpiecznie było o wyprzedzaniu na drogach szybkiego ruchu. Było o tym, że wyprzedanie na takiej drodze wcale nie musi być super szybkie. Ale tutaj ciężarowy chyba jednak przesadził?
Od kiedy to Dworak jeździ TIRem?
Dokładnie, według Pana Dworaka takie wyprzedzanie jest prawidłowe – jak sam mówił na takiej drodze nie trzeba tego robić szybko. Jestem ciekaw jego opinii w sprawie tego filmu.
I dodatkowo Pan Dworak też leciał lewym jak prawy jest wolny.
Mnie zastanawia tylko jedno: Po jaką cholerę ciężarowiec po lewej wyprzedzał tego po prawej? przecież już na pierwszy rzut oka widać, że jedzie z prawie taką samą prędkością. Film trwa 3 min, a kolo jadąc 90km/h przejechał w tym czasie ok 4,5km wyprzedzając prawego zalewie o 10 metrów czyli:
na 100km drogi nadrobi 200m, czyli UWAGA – 8 sekund!
na 1000km drogi nadrobi 2km czyli niecałe 1,5minuty!
Tymczasem jadąc za kolegą w tunelu aerodynamicznym oszczędziłby na paliwie.
Nic tylko pogratulować inteligencji.
To tak jak ze złodziejem i babcią. Jeśli widzimy, że złodziej wyrywa babci torebkę, a ona szarpie się z nim. Cała sytuacja trochę trwa przez co utrudnia pieszym ruch. Wtedy należy wyrwać babci torebkę, a później ewentualnie zgłosić złodzieja na policję. Tak będzie szybciej i efektywniej.
Intencje dobra, ale wykonanie idiotyczne. Po pierwsze jak już któregoś shamowywał, to nie do tak niskiej prędkosci i to na lewym pasie, gdzie ruch jest szybszy. Po drugie shamowanie tego na prawym przyniosłoby więcej korzyści, i spowodowało mniejsze zagrożenie – potem zawsze można zgłosić tego z lewej na policję.
To tak jak ze złodziejem i babcią. Jeśli widzimy, że złodziej wyrywa babci torebkę, a ona szarpie się z nim. Cała sytuacja trochę trwa przez co utrudnia pieszym ruch. Wtedy należy wyrwać babci torebkę, a później ewentualnie zgłosić złodzieja na policję. Tak będzie szybciej i efektywniej.
Odnoszą to sytuację do filmu: Jeśli widzimy, że złodziej wyrywa babci torebkę, a ona szarpie się z nim. Cała sytuacja trochę trwa przez co utrudnia pieszym ruch. Wtedy należyostrzelać złodzieja z broni palnej i piesi którzy nie zostali ranni będą mogli przejść.
Popieram!
Umarłem ;)))
Założyłeś, że babcie nie kradną, dlaczego?
Co do pierwszej części nagrania – kolejny dowód na to, że gros kierowców ciężarówek to ameby umysłowe, które prawo jazdy chyba dostało po grubej znajomości, bo taka jazda to żaden przykład znajomości przepisów PoRD, a tym bardziej umiejętności prowadzenia ciężarówek!
Za taki manewr powinny lecieć mandaty od 1000 zł plus utrata uprawnień, nawet najgorszy i najsłabszy niedzielny kierowca w Tico wykonałby ten manewr sprawniej, niż patologia w wielkotonażowych drezynach. Kompromitacja wyprzedzającego i wyprzedzanego, zero jakiegokolwiek myślenia, to właśnie TACY kierowcy są patologią lewego pasa, a nie p. Dworak, jak wielu określa (choć święty oczywiście nie jest).
Mam nadzieję, że cała trójka – TIR-y i nagrywający dostaną stosowne “nagrody” za swoje zachowanie.
A ten na prawym pasie niby za co? Za to że jechał po autostradzie?
Za to, że jest jebaną kurwą drogową i nie zdjął na 5 sekund nogi z gazu żeby wpuścić drugą kurwę drogową, która jedzie ciut szybciej i by go nie blokowała. Kiedyś się dziwiłem czemu ci wyprzedzani nie ułatwiają manewru, odpuszczenie gazu i powrót do żądanej prędkości nie jest problemem dla tych “słoni” ale jak poznałem paru kierowców ciężkich maszyn to przestałem się zastanawiać. Wszyscy to jebane kurwy drogowe, prywatnie niby są spoko. Trochę popije, czasem zdradzi kobietę, niby tęskni za swoimi dziećmi ale w domu tv, browarek i ma być cisza a za fajerą uruchamia się w nich skurwysyństwo. Zwykły pracownik a uważa się za ważnego bo ma ładunek, jedzie do ludzi, nikt mnie nie powstrzyma, to moja misja, bla, bla, bla. Nie nawidzę “tirowców”, paru próbowało mnie zabić na drodze nagrywający to też kurwa drogowa
Poczytaj trochę przepisów, a potem komentuj. Ten na prawym pasie miał obowiązek (tak OBOWIĄZEK) ułatwić wyprzedzanie czyli minimalnie na chwile zwolnić!
Nagrywający niezależnie od statusu – pokrzywdzonego w tej całej sytuacji – jest bezdennie GŁUPI I BEZMYŚLNY. Wystarczyło popatrzeć przed manewrem wyprzedzania, że za tirem jechał samochód, a założę się, że też za nagrywającym jechali i inni kierowcy, równie niecierpliwie oczekując finału tej żenującej szopki.
Robiąc “stopkę” zmusił do gwałtownego hamowania nie tylko ciężarówę, ale też niczemu winnych pozostałych kierowców.
Czy naprawdę polska tępota osiągnęła takie rozmiary, że nie ogarnia tak podstawowej kwestii, że gwałtownie hamując tuż przed nosem implikujemy taki sam manewr u innych kierowców, a to grozi wypadkiem, bądź nawet katastrofą w ruchu lądowym. Na autostradzie taki manewr to igranie ze śmiercią!
Nagrywający powinien stracić uprawnienia za ten zbydlęcony manewr. Zabawił się w nauczyciela, będąc przy tym burakiem do potęgi “n”. Szczytem tępoty było jeszcze demonstrowanie tego manewru tutaj na portalu. Naprawdę jest czym się chwalić? No tak, tępotą zawsze można, więc oklaski dla autora – pacana.
A można było np. obtrąbić, pokazać “fucka”… Nie, trzeba pokazać, że jest się ćwokiem i prezentować postawy dzikoruskie.
“Brawo”…
Zrobił bym dokładnie to samo. Argument kierowców cieżarówek- oni sie spieszą a to wyprzedzanie może zadecydować o tym dojadą dziś do domu czy nie…
A co kur.wa z 30 samochodami z tyłu, które też chcą gdzieś dojechać?
A dlaczego niby ten po prawej ma zwalaniać? Ludzie zastanówcie sie
No to zrób, tylko potem będziesz miał dużo czasu na refleksje, jak spowodujesz wypadek, w którym odpukać ktoś straci życie, albo zdrowie.
Poczytaj przepisy-jeżeli jesteś wyprzedzany powinieneś w razie potrzeby zwolnić.W tym konkretnym przypadku ten z prawej ma w dupie przepisy.
Michał. Bo przez tego z prawej zaczęła się ta szopka. Wyprzedzić każdy ma prawo, a wyprzedzany MUSI mu to umożliwić. Dziwne że tego nie rozumiesz.
Powiem tak, ciężarówka z prawego pasa mogła odpuścić na 10-15s o te dwa oczka czy trzy i wyprzedzanie trawalo by wtedy o wiele krócej, kierowca z osobówki który to nagrywał to idiota bo co więcej można o takim cepie powiedzieć… na miejscu tego kierowcy nie ściągnął bym nogi z gazu tylko wjechał w niego a jak byśmy zjechali na pobocze to kluczem do kół po ryju łac takiego cwela, moim zdaniem największe niebezpieczeństwo stworzył właśnie ten idiota który wyprzedzał prawa strona, bo przecież pamiętajcie 10 mniej ratuje życie 😉 wiec jak osobówka pojedzie wolniej na autostradzie tez się nic nie stanie dziękuje pozdrawiam
Kłócicie się który z kierowców bardziej winny, a sedno problemy leży gdzie indziej – w niesprawności Policji, która zamiast “wyrabiać normy mandatów” namierzając prędkość “na oko”, powinna patrolować drogi i eliminować takie blokowanie ruchu! mandat należał się obu kierowcom ciężarówek! Brak Policjantów? To wprowadzić obowiązek GPS dla ciężarówek i program komputerowy wyłapujący wszystkie tego typu przypadki (można mieć automatyczne fotoradary? to można mieć i to) ! Nie bronie gościa nagrywającego – nie powinien robić tego co zrobił, ale po takim czasie blokownia ruchu ludziom “puszczają nerwy” i będą puszczać i będą karambole, dopóki Policja nie nauczy TIR-owców jeździć.
W tym wszystkim winę ponosi system czemu kierowcy ciężarówek maja placone od kilometra? Czyli różnica prędkości 5km/h ma duży wpływ na zarobki takiego człowieka czemu ma jechać wolniej i tracić kasę…
Kierowca dużego na prawym pasie musi mieć chyba bardzo małego siusiaka, albo jakieś kompleksy z dzieciństwa (może go bili w szkole) i przez to nie może zwolnić na 10sekund o te 2km/h, żeby puścić wannę i ułatwić ruch innym na autostradzie.
Człowiek wychodzący z założenia, ZESRAJ SIĘ, A NIE DAJ SIĘ.!!
Sądzę że wręcz zaczął przyspieszać aby się dowartościować…
Kierowca osobowki rowniez pokazal poziom , prawym pasem wyprzedzil tiry i na lewy pas zeby blokowac, WEZCIE LUDZIE PRZESTANCIE TAK ROBIC !!! czy wy nie rozumiecie wkoncu zeby zaczac jezdzic po ludzku co za narod !!
a ten TIR według Ciebie wcale nie zrobił nic złego ??? Jebane ameby
Zrobil ze nie potrafi jeden ciec drogiemu zwolnic , widze to nie raz i mnie to tez drazni , ale w tej sytuacji trzeba zachowac spokoj , Tiry to zagrozenie w ruchu drogowym Polskie oczywiscie Tiry bo za granica ludzie innaczej nimi jezdza.
TIR przesadzil pokazal kolejny przyklad buractwa na A4 , ale kierowca nagrywajacy za to co zrobil powinien stracic prawo jazdy pasem do wlaczania sie do ruchu wyprzedzil tak jak by byl w Angli , agresywne zachowanie ale typowe dla A4 i kierowcow z tamtego regionu
Widzimy tutaj skrajny przykład typowego wrzucania kierowców do jednego worka – bo oni z tamtego regionu, tak jakby w całej Polsce było idealnie xD
Dodatkowo powinniście się uczyć jazdy na zamek takie typowe dla reszty Polski by bawić się w szeryfów. –
Dlatego wrzucam do jednego worka , bo zaowaz ciekawostke , takie cuda dzieja sie w wiekszosci na A4
To jest prawda, na A4 kierowcy maja manie spychania z lewego pasa a w przypadku agresji wyprzedzania w niezgodny sposob , na wiekszosci Autostrad nie dzieja sie takie cuda, od czasu do czasu na A4 NON STOP , wiec jesli kolega jest z Malopolski i chce ja obronic , to najwyzszy czas by wzial sobie do serca ten temat i nigdy sam tak nie robil
Moi zdaniem jak juz chciał kogoś ukarać to tego na prawy pasie bo jaśnie pan nieda sie wyprzedzić a wyłączył by tempomat trzy oczka w dół i po problemie
…
to samo miałem pisać, fakt mógł se jechać jak chciał, miał prawo, ale wystarczyło na 10 sekund puścić gaz i wszystkim było by miło, ale nie typ jest śmierdzącym tirowcem nie musi
Gość odważny gdyż nie wszystkie wanny mają sprawne hamulce!
Jak by trafil na taką z bardzo słabymi hamulcami, to by sie zdziwil co z mesia by zostało. O ile by przeżył.
Nagrywający tylko by zrobił katastrofę w ruchu lądowym, nie wiadomo ile za ta wanną jechało osobówek, ale myślę że sporo bo to A4-ka, jak już wyprzedził z prawej to trzeba było jechać dalej a nie odpierdalać cyrk !
Na miejscu pomarańczowego nawet bym nogi z gazu nie zdejmował. Ciekawe co by cwaniaczek powiedział po fakcie. “Ale pse pana, jom nie wiedzioł że 40 ton to takie cięskie”? O ile jeszcze mogłby mówić… Chcesz nauczać narażając własne życie?
czyli idąc za Twoim debilnym rozumowaniem, lepiej jest komuś wjechać 40-tonowym samochodem w dupę niż kogoś wyhamować za bezmyślne wyprzedzanie.. gratuluję logiki. pewnie też jesteś głupim “zawodowym kierowcą”…?
Nie rozumiem komentarzy przeciwko kierującemu z kamerą. Jedzie na lewym pasie bo chce wyprzedzić ale nie może bo jakiś pseudointeligent stwierdził, że fajnie będzie jechać lewym pasem równo z kierującym na prawym pasie. Za takie zachowanie należy mu się, aby to nagranie zostało zgłoszone do policji albo prokuratury i aby z tego tytułu został ukarany (już nie mandatem karnym bo takowy może nałożyć policjant za wykroczenie ujawnione w momencie jego popełnienia ale grzywną nawet i 5000 zł).
Nie rozumiem też komentarzy ludzi, którzy mówią że policja z takimi kierującymi nic nie robi. Zachęcam do zapoznania się bliżej ze specyfiką działań policjantów, którzy choćby nie wiem jak bardzo chcieli to i tak nie mają możliwości każdego takiego kierującego ukarać. Fakty są takie, że powiedzmy na odcinek autostrady 50 km przypada jeden radiowóz. Proszę sobie więc wyobrazić ilu kierujących jadących nieprzepisowo uda się uniknąć odpowiedzialności karnej tylko i wyłącznie dlatego że policjanci są akurat zajęci innym kierującym. Poza tym, ludzie myślcie rozsądnie – niemożliwym jest aby jeden patrol mógł ścigać wszystkich szeryfów i innych im podobnych ćwierćinteligentów na tak dużym obszarze patrolu skoro na jednego “petenta” przypada co najmniej kilkanaście minut, a na kilku dziesięciokilometrowym odcinku autostrady / drogi ekspresowej / drogi krajowej takich kierujących jest na pęczki. Patologia nie leży po stronie – jak to wielu “specjalistów” twierdzi po stronie organów ścigania, a po stronie “Januszy” i innych idiotów którzy nie rozumieją podstawowych zasad kultury na drodze (jak chociażby niezwykle wymagająca umysłowo czynność jazdy na tzw. zamek), nie mówiąc już o przestrzeganiu ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
nie bronię nikogo, kto wyprzedza i hamuje żeby było jasne, ale np wyprzedzenie takiego ciężarowego pojazdu i jechanie przed nim przez chwilę na tempomacie z prędkością 5 km/h wolniejszą niż on wcześniej byłoby jak najbardziej korzystne. Nie stworzycie zagrożenia, a być może przekonacie go, że jego miejsce jest na prawym pasie. Lub alternatywnie 112, nr blach i ewentualne nagranie z kamery pomoże, bo krzyczeć jaka to policja bezradna i zła to każdy potrafi ale zgłosić wykroczenie to się nie chce nikomu.
Dla tych niewidzących złego zachowania kierowcy ciężarówki: Art 90 Kodeksu Wykroczeń “Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny albo karze nagany.”
Oraz art. 19 ust. 2, pkt 1) Prawa o ruchu drogowym
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;”
Mandat za to 50-200zł wg taryfikatora jest. Ale wideoradary większą kasę mają z “piratów” jadacych 180 kmh po pustej autostradzie.
90km/h to tamowanie ruchu? Od kiedy? Myślę, że ewentualną sprawa w sądzie z powodu tego typu wyprzedzania skończyłaby się uniewinnieniem. Klient na lewym nie jedzie lewym pasem, żeby kogoś blokowac, po prostu wykonuje manewr wyprzedzania, fakt że nie jest to super płynne ale coz. Może troszke wyrozumiałości drodzy kierowcy. P. S. Proponuję zbudować osobne autostrady dla tirów, dam sobie głowę uciąć, że w roku kalendarzowym byłoby na nich kilka może kilkanaście wypadków, kiedy na analogicznym odcinku autostrady dla osobówek zabrakłoby miejsca na krzyże.
zdziwiłbys sie po ewentualnej rozprawie w sadzie, to jest klasyczne blokowanie, nawet gorsze niz jazda “szeryfa” w korku
Nie wydaje wam się, że najbardziej winnym jest kierowca ciężarówki po prawej stronie? no bo jednak ten po lewej JAKOŚ zdołał się z nim zrównać bez problemu ale jak już się zrównał to co, zaczął zwalniać? xD raczej ten po prawej został urażony i zaczął przyspieszać. Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że pomarańczowy podjął się wyprzedzania jadąc z tą samą prędkością co ten po prawej 😉
wystarczyloby zeby kierowca ciezarowki wyprzedzanej zdjal z tempomatu na chwile i po problemie
A ten z dużego co go wyprzedza nie mógł pomieścić 2:oczka w dół
Zatrzymać,wyciągnąć, na.ebać po mordzie i może to go czegoś nauczy
Miesiąc temu miałem doczynienia z takim nerwowym panem z mercedesa . Wyprzedzenie tak strasznie go poniżyło że musiał zachować się tak jak ten tu. Jak zobaczyłem za kierownicą łysego koksa w sweterku i jeszcze na radomskich blachach wiedziałem że nie miał wyjscia, musiał tak zrobić !
I to są właśnie paradoksy PoRD. Kierowca wyprzedzany – nigdzie nie jest nakazane zwolnienie będąc wyprzedzanym. Kierowca wyprzedzający – nigdzie nie jest napisane jak długo może wyprzedzać o ile wyprzedza a fakt wyprzedzania jest ewidentny (ma to zrobić jak może najszybciej i to robi).
Jedynym popełniającym wykroczenie jest nagrywacz.
I jak tu zachowac spokoj? Sam jestem mega wyrozumialy wobec kierowcow tirow, niejednokrotnie robie im miejsce, nie denerwuje sie, gdy sie nawzajem wyprzedzaja, ale ten manerw to jakas farsa. Roznica predkosci chyba byla zalezna od kierunku wiatru. Od samego patrzenia sie czlowiek denerwuje, a co dopiero jak bierze udzial w tym widowisku. Jednak wedlug Pana Dworaka w taki sposob mozna jechac i ze 100 km i nie bedzie zadnego problemu. Co do nagrywajacego, to mogl zdecydowanie delikatniej obejsc sie z hamulcem, zeby niejako zmusic kierowce wanny do powrotu na prawy pas, natomiast gdyby nie zdecydowana reakcja, to ta farsa by jeszcze troche potrwala.
zdecydowana reakcja?????? chyba oglądamy różne filmy. nagrywający okazał się totalnym ignorantem. zmiana pasa na lini ciągłej, na dodatek na pas wjazdowy. wyhamowanie przed pojazdem zagraża bezpieczeństwu innych uczestników ruchu.
w Norwegii za takie wyczyny zapłacił by niezły mandat i prawko by musiał oddać.
YnoS: dokładnie. Najbardziej mimo wszystko nie podobało mi się dość agresywne wyhamowanie przed wanną. To, co wyprawia kierowca tej wyprzedzającej ciężarówki to czysta patologia. Pan Dworak właśnie się z tym nie zgodzi, jeżeli wszystko odbywało się w zakresie dopuszczalnej prędkości na tym odcinku. Przecież nie stwarzał żadnego zagrożenia. “Ewidentnie” wyprzedzał: był na lewym pasie, JAKAŚ tam różnica prędkości niby była.
Również nie mam problemu, żeby wpuścić i ciężarówkę, korona mi z głowy o dziwo nie spada. Cenię sobie PARTNERSTWO na drodze, wzajemne zrozumienie i pomoc. Tylko… gdzie tutaj partnerstwo na tym filmie??
Zachowanie nagrywającego bez komentarza, każdy się może wkurwić ale nie bez przesady. Ale jeśli już to ja już bym prędzej tego debila na prawym pasie minimalnie przyblokował, co to za problem odpuścić na moment i puścić tego z lewej.
To ten co wyprzedza ma się upewnić że może wykonać manewr bezpiecznie i dynamicznie. Jak nie daje rady, to się kurwa odpuszcza, a nie psioczy na wyprzedzanego.
Bart94 puścić. Po co w ogóle zaczynać wyprzedzanie skoro poprzedzający nas pojazd jedzie tylko o 1km/h wolniej od nas? Równie dobrze można powiedzieć aby ten z tyłu zdjął nogę z gazu albo jechał za tirem(mniejsze spalanie) 🙂 Teraz wyobraź sobie, że są ludzie, którzy często robią długie trasy i np na trasie 400 km trafi im się 3 takie przypadki.
Resztę dopowiedz sobie sam.
Ale czasu stracą, że hej! Film trwa niecałe 3 minuty. Powiedzmy, że wyprzedzanie trwało 6 minut. Za taką ciężarówką jedzie się koło 90km/h), jakby jej nie było, to (przepisowo) 140. Czyli jadąc za ciężarówką jechał o 1/3 wolniej niż dopuszczają przepisy. A zatem stracił 1/3 z 6 minut czyli 2 minuty. Trzy takie przypadki to zatrważające 6 minut straty przy trasie 400 km, na przejazd której (przepisowo) trzeba liczyć koło 3 godzin. To daje stratę około 3%…
na trasie 400km spotkasz takich paru i co zrobisz?? ale matematyk z Ciebie
Film trwa 3 min, a kolo jadąc 90km/h przejechał w tym czasie ok 4,5km wyprzedzając prawego zalewie o 10 metrów czyli:
na 100km drogi nadrobi 200m, czyli UWAGA – 8 sekund!
na 1000km drogi nadrobi 2km czyli niecałe 1,5minuty!
Co za idiota, siedzi komuś na ogonie, wyprzedza z prawej i jeszcze sie skarży. Normalnie szczyt bezczelności.
BARDZO BARDZO BARDZO DOBRZE! Takich imbecyli jak ten blokujący pas i utrudniający ruch trzeba tępić skoro policja nic z tym nie robi, z drugiej strony czego spodziewać się po kierowcach ciężarówek, przecież to ledwie podstawówki pokończyło, do niczego innego się nie nadaje tylko drogi blokować. Kierowca Mercedesa natomiast gwałtownie nie hamował więc zagrożenia tu nie widzę, Polskie Drogi po żenującym materiale P. Dworaka ostatnio pochwala blokowanie lewego pasa i więc nie dziwi nagłówek. Dodam, że nie obchodzi mnie czy Wam się moje zdanie podoba czy nie. Pozdrawiam.
Masz rację. Brutalnie, ale przynajmniej gamoń z ciężarówki się nauczy kultury na drodze.
Wjedź tak mi przed maskę pajacu to ciebie nauczę jeździć. 3 minuty cię zbawi? Wanna już kończył manewr więc gdzie problem? Co do wielkości jak to Ciołek z MB musiał się dowartościować takim prostackim zachowaniem.
Skoro twoje zdanie o kierowcach ciężarówek jest takie złe to czemu twój komentarz jest na poziomie podstawówki którą jak twierdzisz ledwo pokończyli ?! Jak mamy kierowców z takim myśleniem jak twoje i tego figo fago z meśka to nic dziwnego że na autostradach mamy taki chaos jak zawracanie , jazda pod prąd ,brak korytarzy ratunkowych dla służb a drogie szybkie furki nie wiedzą co to prawy pas . Jeśli masz gdzieś co inni myślą o twoim zdaniu to pewnie na drodze też masz gdzieś innych uczestników ruchu .
Rozumie, że Ty ERL jesteś profesorem z socjologii skoro tak dobrze orientujesz się w wykształceniu kierowców. W swoim gronie nie znam kierowcy z niższym wykształceniem niż średnie techniczne i każdy posługuje się biegle angielskim. Pytanie jaki poziom wykształcenia i IQ ma kierowca Mercedesa bo zachował się jak głąb. Przez taką skrajną głupotę dochodzi w Polsce do tragedii.
Wszyscy tutaj obecni, nie cierpliwy, życzę wam żebyście zawsze cali i zdrowi wracali do swoich rodzin. Życie to nie gra, nie ma drugiej szansy.
Bardzo dobrze prawi!
Teraz zwróciłem uwagę na rejestrację – wszystko jasne. KBR = Kierowca Bez Rozumu
No jedyne zagrożenie spowodował kierowca mercedesa. Raz, nie zachowując bezpiecznej odległości od poprzedzającego samochodu, a dwa, hamując ciężarówce przed nosem. To, że ciężarówka jechała po chamsku, to sprawa dla policji, a nie dla debila, któremu się wydaje, że może innych ustawiać na drodze. Takich jak ten w mercedesie trzeba tępić!
To jego nie pierwszy raz z taką akcją:
https://www.youtube.com/watch?v=YlLFqhtsWTs
Skoro “zawodowi” kierowcy nie potrafią jeździć tylko blokują drogi, to nic dziwnego, że nie pierwszy raz.
Owszem, można się wkurzyć ale bez przesady żeby zniżać się poziomem do drugiej ameby…
Trudno znaleźć inne określenia poza inwektywami, na takich “yntelygentów”, którzy nie dość, że zniżają się do poziomu ameb drogowych, to jeszcze robią to w warunkach recydywy, a ukoronowaniem tego jest wrzucanie tego “wyczynu” do sieci i sygnowanie swoim nazwiskiem. Po prostu komplet.
Jeszcze wystarczy wyszperać, czym autor jeździ i wszystko jest jasne.
Kto przewijał? 😉
Zestaw ma długość max. 16,8 metra, przez 2,5 min wanna nie zdołała go wyprzedzić, nadrobiła załóżmy około 12 metrów.
różnica prędkości dużych: v=s/t stąd 12 metrów/150 sekund = 0,08 m/s = 0,288 km/h.
Debil w wannie
Film trwa 3 min, a kolo jadąc 90km/h przejechał w tym czasie ok 4,5km wyprzedzając prawego zalewie o 10-12 metrów czyli:
na 100km drogi nadrobi 200m, czyli UWAGA – 8 sekund!
na 1000km drogi nadrobi 2km czyli niecałe 1,5minuty!
Dlaczego bałwanie nie zachowałeś bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami. Jesteś zwykłych chamem drogowym.
Nie mam zielonego pojęcia dlaczego kierowcy spinają się do nagrywającego. Według mnie jedyny przepis jaki złamal to że po zwolnieniu wywrotki nie zatrzymał się i nie dał mu w pysk. Takich królów szos jak dwóch “dużych” panów jest masa i za każdym razem zrobiłbym to samo. Za blokowanie pasa jest mandat więc nagranie na policje… Nagrywający zachował się dobrze oszczędzając swoje nerwy czas i przy okazji ułatwiając innym przejazd. Pisanie ze to naganne jest śmieszne gdyż 90% was po takiej akcji na drogach by biło brawo i śmiało przejechali machając ręką w geście podziękowania. Tyle. Hipokryci 🙂
Zgadzam się z Tobą… Złamał parę przepisów, ale w takiej sytuacji to już było uzasadnione. Zagrożenia większego nie spowodował bo jedyne co mogło się stać to ciężarówka mogła mu wjechać w dupę. Więc ryzykował jedynie swoim bezpieczeństwem. Ja bym mu również podziękował.
Rozumiem że wyprzedzanie się ciężarówek trwa dłużej i czasem potrzeba trochę cierpliwości ale to co ten chuj wyprawia to się w głowie nie mieści.
“Za blokowanie pasa jest mandat więc nagranie na policje” – a ty go zatrzymując już pasa nie blokujesz i nie stwarzasz zagrożenia? Hahaha, co za hipokryta. 🙂
Zobaczymy, jakie będzie snuł mądrości “znafco”, kiedy ktoś kiedyś powtórzy manewr tego typu, ale skutkować on będzie karambolem i ofiarami.
Chętnie posłucham co będziesz mieć do powiedzenia.
Trzech panów się spotkało, a każdy miał akurat pilną potrzebę przedłużenia wacka… Ale tylko jeden mógł kogoś zabić.
Najgorsze jest że takie szmaciarze w tirach trafiają się co kilkanaście minut.
Ogólnie wyprzedzających się trucków jest dużo, ale nie przesadzajmy. Takich fenomenów jak tu na filmie nie trafia się często 😉
Zaraz ..zaraz….ale przecież takie wyprzedzanie jest jak najbardziej prawidłowe. Przecież “znawca” ruchu drogowego Pan Dworak twierdzi że na lewym pasie można wyprzedzac auto jadace nie wiele wolniej. Przypominam wypowiedzi o słynnym filmie z wypadku BMW. Przecież pani nagrywająca wtedy robiła dokladnie to samo. Jak by sie wtedy na prwaym nie pojawiło te BMW to wyprzedzanie by było tak jak tu .
Dokładnie. Trzeba także pamiętać, że na autostradzie pojazdy ciężarowe mają ograniczenie prędkości do 80km/h. Nie można wymagać, żeby jechał szybciej.
I tak oto dochodzimy do sedna – wszyscy muszą jeździć tak jak ja. Jak ktoś jedzie wolniej to zawalidroga i won na prawy, a jak szybciej to wariat, gdzie mu tak się spieszy, i ja mam prawo jechać lewym, hehe
Sytuacja identyczna jakbyś jechał skuterem 45 km/h (bo szybciej nie może) i wyprzedzał drugi skuter jadący również z maksymalną prędkością… wtedy o efektywności wyprzedzania zadecyduje ilość paliwa w baku, waga kierującego i długość drogi… w tym wypadku musielibyśmy czekać aż któremuś “zawodowemu” debilowi skończy się ropa albo dojadą do bramek na autostradzie, bo przecież oboje mają podobnie niski iloraz inteligencji i ani jeden nie może odpuścić pomagając sobie lub komuś.
Na szczęście skutery nie mogą jeździć po autostradzie 😛
Jaki jest sens takiego wyprzedzania jak jeden jedzie 90 a drugi 92 ? Przy czym zachowanie nagrywającego skrajnie nieodpowiedzialne i zdecydowanie mimo nerwów naganne. To że ktoś robi coś źle na drodze nie znaczy że musimy też się tak zachowywać i niekiedy zniżać do niskiego poziomu.
2km/h na godzinę różnicy to jest sporo i idzie to nawet sprawnie. Tutaj różnica nie przekracza pół kilometra na godzinę 😉
Film trwa 3 min, a kolo jadąc 90km/h przejechał w tym czasie ok 4,5km wyprzedzając prawego zalewie o 10 metrów czyli:
na 100km drogi nadrobi 200m, czyli UWAGA – 8 sekund!
na 1000km drogi nadrobi 2km czyli niecałe 1,5minuty
No powiem że doświadczenia jeszcze nie mam bo jestem młodym kierowcą a te 2 km dałem przysłowiowo ale domyślałem się że to bardzo niewielka różnica.
Ogólnie to nie mam nic do kierowców trucków, często nawet robię im miejsce czy wpuszczam, ale to jest przesada. Rozumiem kiedy różnica prędkości jest 2-3km/h i się wyprzedzają. Ale nie tak jak tu 0,2km/h, przecież nawet jak wyprzedzi to na całym dniu jazdy zaoszczędzi. 3-4 minuty, a jak trafi gdzieś na czerwone światło na skrzyżowaniu to wszystko się w jednej chwili niweluje 😉
…oczywiście manewr nagrywającego to dno. Mimo wszystko powinno się zachować odrobinę przyzwoitości. A tu brak pokory, cierpliwości, odpowiedzialności i sporo kompleksów 😉
2 debili co tu dużo mówić
Głupie ale gdyby tego nie zrobił to mógłby sie tak ciągnąć za debilem w ciężarówce jeszcze kilka dziesiątki lub set kilometrów. Nie pochwalam ale to jest wyjątek. Mnie od samego oglądania c**j strzelił
Dobrze zrobił, trzeba tępić parowy w dużych autach
szkodza ze mu w du.. nie wjechał
Przy drugiej minucie juz tak sie z nerwów wierciłem na krześle ze zrobilbym to samo co kierowca merola … aż wstyd przed samym sobą .
no bo kur.a – ile można? Przecież wiadomo, że robili to celowo. Nie wiem czy liczyli na sławę na YT czy na coś innego – w każdym razie udało im się;