Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“Kolejkowanie stosowane”
—
“Ustrzelony” szeryf
›
Wymusił pierwszeństwo i uciekł
maj 27 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=ZpxsjEHRMbs
do góry
107 komentarzy
do "
Wymusił pierwszeństwo i uciekł
"
mavicXC
pisze:
30/05/2016 o 21:24
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
30/05/2016 o 23:44
Odpowiedz
Report comment
marek
pisze:
29/05/2016 o 09:50
Odpowiedz
Report comment
krzyś
pisze:
28/05/2016 o 12:43
Odpowiedz
Report comment
Wizard
pisze:
28/05/2016 o 09:56
Odpowiedz
Report comment
topek
pisze:
28/05/2016 o 10:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
28/05/2016 o 09:33
Odpowiedz
Report comment
bla
pisze:
28/05/2016 o 07:04
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
28/05/2016 o 03:44
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
27/05/2016 o 23:09
Odpowiedz
Report comment
topek
pisze:
28/05/2016 o 10:04
Odpowiedz
Report comment
Danio
pisze:
27/05/2016 o 23:04
Odpowiedz
Report comment
Młode próchno
pisze:
28/05/2016 o 01:38
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
27/05/2016 o 22:02
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
28/05/2016 o 16:50
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
28/05/2016 o 16:51
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
27/05/2016 o 21:21
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
28/05/2016 o 07:19
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
28/05/2016 o 07:21
Odpowiedz
Report comment
slavny
pisze:
27/05/2016 o 20:45
Odpowiedz
Report comment
kazik
pisze:
27/05/2016 o 19:32
Odpowiedz
Report comment
Tt
pisze:
27/05/2016 o 19:25
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
27/05/2016 o 19:51
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
27/05/2016 o 19:23
Odpowiedz
Report comment
Mistrz kierownicy
pisze:
27/05/2016 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
27/05/2016 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
TakiJeden
pisze:
27/05/2016 o 18:25
Odpowiedz
Report comment
Bond
pisze:
27/05/2016 o 18:14
Odpowiedz
Report comment
Jan
pisze:
27/05/2016 o 18:13
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
27/05/2016 o 18:29
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2016 o 18:11
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
27/05/2016 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
Shatanka
pisze:
27/05/2016 o 18:07
Odpowiedz
Report comment
Dave
pisze:
27/05/2016 o 18:27
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
27/05/2016 o 17:42
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
27/05/2016 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
27/05/2016 o 18:15
Odpowiedz
Report comment
Dave
pisze:
27/05/2016 o 18:26
Odpowiedz
Report comment
Salimali
pisze:
27/05/2016 o 17:53
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
27/05/2016 o 17:55
Odpowiedz
Report comment
Lesssbam
pisze:
27/05/2016 o 20:38
Odpowiedz
Report comment
MArcin
pisze:
27/05/2016 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
Michal A
pisze:
27/05/2016 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
artur
pisze:
27/05/2016 o 17:42
Odpowiedz
Report comment
Zdzisiek
pisze:
27/05/2016 o 22:34
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
28/05/2016 o 12:12
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
29/05/2016 o 20:08
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
27/05/2016 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Daniel
pisze:
27/05/2016 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:37
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/05/2016 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
27/05/2016 o 17:31
Odpowiedz
Report comment
Porto
pisze:
27/05/2016 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
27/05/2016 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
AleZeCo
pisze:
27/05/2016 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
27/05/2016 o 22:05
Odpowiedz
Report comment
Nestor
pisze:
27/05/2016 o 17:33
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
27/05/2016 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
27/05/2016 o 17:55
Odpowiedz
Report comment
slavny
pisze:
27/05/2016 o 20:30
Odpowiedz
Report comment
hekto
pisze:
28/05/2016 o 10:58
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:19
Odpowiedz
Report comment
Maraas
pisze:
27/05/2016 o 20:29
Odpowiedz
Report comment
RLKP
pisze:
27/05/2016 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
LeeLook
pisze:
27/05/2016 o 23:18
Odpowiedz
Report comment
Maraas
pisze:
28/05/2016 o 11:26
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
29/05/2016 o 19:58
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
ANna
pisze:
27/05/2016 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
StM
pisze:
27/05/2016 o 18:41
Odpowiedz
Report comment
Aro
pisze:
27/05/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
Arek
pisze:
27/05/2016 o 20:50
Odpowiedz
Report comment
wasp
pisze:
31/05/2016 o 07:27
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
27/05/2016 o 17:07
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
27/05/2016 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
Cezary
pisze:
27/05/2016 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
heh
pisze:
27/05/2016 o 17:47
Odpowiedz
Report comment
marek
pisze:
27/05/2016 o 18:54
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
27/05/2016 o 18:54
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
27/05/2016 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
28/05/2016 o 17:40
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
29/05/2016 o 19:44
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
27/05/2016 o 17:22
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
27/05/2016 o 17:26
Odpowiedz
Report comment
przemo
pisze:
27/05/2016 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
27/05/2016 o 19:09
Odpowiedz
Report comment
JakiśPAN
pisze:
27/05/2016 o 22:01
Odpowiedz
Report comment
Uther17
pisze:
27/05/2016 o 22:21
Odpowiedz
Report comment
Pan
pisze:
27/05/2016 o 19:04
Odpowiedz
Report comment
LeeLook
pisze:
27/05/2016 o 22:26
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
27/05/2016 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Zbyszek
pisze:
27/05/2016 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
Zbyszek wariacie
pisze:
27/05/2016 o 17:41
Odpowiedz
Report comment
ANna
pisze:
27/05/2016 o 17:40
Odpowiedz
Report comment
asterlock
pisze:
27/05/2016 o 18:46
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
27/05/2016 o 21:18
Odpowiedz
Report comment
pawel2145
pisze:
28/05/2016 o 00:07
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
28/05/2016 o 08:19
Odpowiedz
Report comment
rr
pisze:
01/06/2016 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Hutnik
pisze:
29/05/2016 o 01:21
Odpowiedz
Report comment
grześ
pisze:
27/05/2016 o 18:29
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
27/05/2016 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
Bojesie
pisze:
28/05/2016 o 10:05
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
28/05/2016 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
zenon
pisze:
28/05/2016 o 17:35
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
107 komentarzy do "Wymusił pierwszeństwo i uciekł"
Panowie, pierwszy raz tutaj ale co tam. Wydaje mi się, że nikt jeszcze nie napisał jaka jest widoczność z perspektywy kierowcy BMW. jedzie TIR za TIRem i tego Lanosa po prostu nie widać. Dlatego to na kierowcy koreańczyka spoczywa wina za wypadek. On wymusił pierwszeństwo. Wystarczy, że kierowca BMW spojrzał na moment w lusterko i miał ok 1,5 sekundy na reakcję. Zdążył mocno depnąć i odbić w prawo. Dodatkowo to jest auto z napędem na tył i jakby dodał gazu (do kontry) skończyłoby się, że na niego najechałby następny kierowca. Wybrał relatywnie najmniejsze ryzyko…
Pierwszy raz?
A dostales od Admina PIERWSZA INICUJACA ZGODE DYSKUSJI AMATORSKIEJ ? w skrocie …… ahm mniejsza o to
komentarz nr 100
Ale beka z komentarzy.Wina lanosa a ludzie napierdzielają na BMW czy miało sprawne absy czy nie.Ahhh te stereotypy.
Nie ma tu wielkiej winy Daewoo. Kierunkowskaz miał włączony kilka sekund i to druga próba podjęcia manewru. Bolid Mlodego Wiesniaka mail ze pruł jak głupi (taka ich wada genetyczna) to widząc zamiar zmiany pasa Daewoo powinien zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość i odległość. Policja raczej ukarałaby BMW za stworzenie zagrożenia w ruchu przez nadmierną prędkość. Nie wybroniłby sie bo manewr Daewoo byk sygnalizowany prawidłowo i wystarczająco długo.
Pierwszeństwo miał kierowca srebrnego BMW i nieważne jak długo masz włączony kierunkowskaz musi cierpliwie czekać na wolny przejazd. Mam nadzieje, że nie masz prawa jazdy bo jeśli twój tok rozumowania wcielasz w życie to ciekawie ilu osobom już zajechałeś droge?
ja bym zrobił anala lanosowi a tak poza tym, zawsze zwalniam jadąc lewym obok kogoś, bo takich debili jak w lanosie nie brakuje a to czy bmw miało 10 czy 20 km/h to nie jest zadne usprawiedliwienie, po prostu niedzielny kierowca w Lanosie
kierowca beemki pewnikiem przepisowo nie jechał
Nie ważne że coś nie działa ważne że BMW,rozpierdalają mnie małolaty w 25 letnich BMW jedzie taki, wkoło rdza,z rury niebiesko ale szpan jest zimny łokieć za okno, muza rozpierdolona i później skrobią takich z drzew pozdrawiam normalnych kierowców.
Szym…..racja jakiś synek próbował gonić bmw x5 i i to o nim powinni w tytule pisać a nie oskarżać kierowce daewoo lanosa ludzie oceniają ale nie znają tej drogi i jak tam piraci jeżdżą .. a jeżdżą jakby to cala droga była ich matoły bez ograniczenia pozdr. jeździjmy z wyobraźnią nie ścigajmy się 5 min szybciej do śmierci a po co. pomyślmy o tym jak macie dla kogo zyc.
Nie ważna jaka droga, obaj przepisy złamali. BMW owszem trochę za szybko jechał, ale kierowca Lanosa powinien tymbardziej zachować ostrożność nawet kilkakrotnie sprawdzając czy może zmienić pas. Gdyby kierowca BMW uderzył w tył Lanosa mógłby nawet stworzyć karambol przy tak ruchliwej trasie i byłaby to głównie wina kierowcy Daewoo.
DK94 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Ktoś potwierdzi lokalizację?
moim zdaniem srebrne bmw jechalo szybciej niz czarne, ale to sa moje osobiste odczucia…
Kierowca Lanosa w momencie kiedy zobaczyl srebrne BMW w lusterku, i zalozyl ze jedzie ono zgodnie z przepisami tj predkoscia, mogl uznac ze zdazy bezpiecznie wyprzedzic.
Niestety BMW zapierdalalo, na moje oko 115km/h a ograniczenie widzialem tam do 70 i to chyba dopiero przy trzech pasach.
Kierowca BMW jest sam sobie winny…..ponadto mogl wyjsc z tego poslizgu, wystarczylo by skontrowac podczas hamowania w lewo i po odpuszczeniu hamulca narzucilo by go na wlasciwy tor. Jakis niedoswiadczony kierowca….
Kierowca zmieniający pas nie ma zakładać co widzi on ma wiedzieć co widzi i być tego pewnym. A jak nie widzi to auto do garażu. Jeżdżę już 17 samochodami 17 lat i jakoś nie mam problemu z oceną z jaką prędkością jedzie samochód prawym pasem. Widać wiele osób ma, dlatego psychotesty powinny być dla wszystkich.
Lewym pasem oczywiście 😉
Niewiem czy wiecie ale to odinek szczegolnej ostroznosci i odcinek z carnym punktem kolo huty katowice na E-4 olkusz dąbrowa gornicza tam wlasnie jest ograniczenie do 50 km /h wiec daewoo jechalo zgodnie z przepisami a jak wiemy znajduja sie piraci jadacy nawet 160km/h jak top bmw ktore gonilo lewym pasem kawalek prostej pod taśmociagiem i na wzniesieniu ograniczenie kolo tego wyjazdu z huty katowice do wiaduktu tam wlasnie jest czarny punkt do 50km/h wiec wina jest BMW nie daewoo i dak wiecej jechali chlopaki z tracków tirów po słupkach widac z przeliczen ze jechali kolumna 80-90 km/h a bmw min 140km/h wiec czyja wina byla skoro tam na tym odcinku drogi jest do 50km/h??? nie oskarzajcie daewoo a BMW srebrne gdyby juz jechal te 100km/h to by dzwona nie zaliczyl i tak wiecej niż jechal jeden i drugi jak 50-70km/h pozdr. Piotr Ps. spieszmy sie powoli i wiecej zycze wuyobrźni na drogach szerokości przyczepnosci kierowcy i kierowniczki 😉 p
Mandat dostałby za zajechanie drogi. Jak zmienia pas to ma się upewnić, że nikogo na nim nie ma. Alternatywą jest nieprzyjęcie i dochodzenie racji w sądzie.
Oczywiście gdyby sprawę rozstrzygać na podstawie nagrania.
czytam wasze posty i nie moge wyjs z podziwu:) znaFcy ABS-u a nikt nie zwrocil uwagi ze BMW to hamujace i czarne przed nim gnalo na zlamanie karku. nie znam tej drogi ale napewno to nie jest autostrada(chociaz duzo sie nie rozni od niej) nie jest to raczej tez droga ekspresowa. czyli jedziemy ile znaFcy? 100? 110? 120? nawet gdyby jechal 120 nie musial by tak hamowac. wiec nie winny ABS czy tez jego brak. sam sobie jest winny kierowca BMW bo nie zna lub co gorsza nie stosuje przepisow.
aha kierowca lanosa oczywiscie winny no i niewidomy.
pozdrawiam wszystkich znawcow ABS:)
a gdziesz do końca trzymać hamulec…
Lanos niewinny – w przypadku kolizji bmw wjechaloby w dupe czyli nie zachowalo bezpiecznej odleglosci i predkosci – co do frajerstwa lanos to zgoda ale wina bmw za szybkosc
Dobre 😀
Trochę dziwne zachowanie nagrywającego. Jeżeli już nie zatrzymał się żeby sprawdzić czy ewentualnie nie potrzeba pomoc ale zdecydował się nagrać sprawcę to ma tylko jego numery. Ale nie wiadomo czy zobaczył kto siedział za kierownicą. Jak kierowca daewoo był świadomy tego że był sprawcą co najmniej zdarzenia drogowego to może zacząć kombinować jak ten film trafi na policję.
Po cholere on wciskal ten drugi raz.hamulec… mogl skrecic w lewo i próbować go wyprowadzic. To co zrobil bylo najwiekszym bledem…
Zatrzymania obywatelskiego można dokonać tylko w przypadku przestępstwa. W przypadku wykroczenia nie ma czegoś takiego jak ujęcie obywatelskie.
ehh.. #gównoburza o zasrane ABS
A ja z ciekawości…… ile tam można jechać na godzinę?
ABS w tej sytuacji nie miał prawa zadziałać ponieważ żadne z kół nie było w poślizgu i tyle w temacie.A kierowcę z lanosa za jaja powiesić.
Przecież na filmie widać że wszystkie 4 koła są w poślizgu. Po prostu nie sprawny ABS i tyle w temacie.
Wydaje mi się, że niektóre z osób tu się udzielających nigdy nie jeździły autem. Chyba lepiej wyhamować niż wpieprzyć się pod tira lub inne auto. A co może jeszcze miał gazu dodać, żeby zdążyć? Kierowca lanosa powinien bardziej uważać i nie ma innej opcji. ABS i inne duperele nie zawsze pomagają, według mnie kierowca BMW zachował się należycie. Tylko zastanawiające jest też zachowanie kierowcy nagrywającego, że nie postanowił zatrzymać sprawcy, chociaż nie wiadomo może zgłosił to na policję i jechał za nim aż do zatrzymania, w sumie w tym przypadku możemy tylko gdybać co zrobił nagrywający.
Dziwi mnie tylko jedno,dlaczego nagrywający nic nie zrobił w tej sytuacji ? Stali na światłach mógł zareagować
a co miał niby zrobić? wywlec z auta kierowce lanosa i go zawlec na komisariat?
Jest coś takiego jak obywatelskie zatrzymanie, a skąd wiesz czy ktoś w tym BMW nie stracił zębów, bo nie miał pasa bezpieczeństwa. Poza tym, samochód się uszkodził. Nagrywający to pipa i tyle.
Nagrywający miał w du… to co nagrał, pojechał dalej.
A co miał zrobić? Przytulić kierowcę BMW? Przecież na nagraniu widać, że BMW się nie uszkodziło, więc nie trzeba nikogo ratować. Bez przesady, udzielać pomocy należy wtedy, gdy komuś coś mogło się stać, tutaj widać, żę druty barierek tylko troszkę się ugięły pod BMW, więc i poszkodowanych tam nie ma.
z tym to akurat nigdy nie wiadomo czy nie ma poszkodowanych, uderzenie niby lekkie ale wystarczyło, że miał leżeć coś ciężkiego luzem na kanapie, a w takiej sytuacji wszystko lata po całym aucie
Wcale się nie uszkodziło, tylko się odbiło od metalowych barierek i liny. Wcale, a wcale.
A mi się wydaje, że gonił Lanosa żeby nagrać blachy
Być może chciał nagrać/odczytać numery lanosa, bo bez tego szukaj wiatru w polu.
własnie co z kierowca lanosa poszedł siedziec ??
Wina lanos, ale gdyby pan z bmw do końca trzymał ten hamulec to wyszedłby bez jakichkolwiek szkód, niestety pan w połowie poślizgu puścił hamulec (pewnie chciał skontrować i wyprostować auto no ale niestety spanikował i znów depnął po hamulcu), i gdyby ten hamulec trzymał do końca zatrzymałby się przed barierką. A tak to puścił hamulec, pociągło go z jeszcze większą siła ku barierkom, pan spanikował i znów depnął i bum.
Nie bronię kolesia z lanosa ale BMW jechało trochę za szybko. Gdyby jechał z dozwoloną prędkością a nawet przekraczał ją o 30 km na godzinę to zdjął by nogę z gazu i nie było by problemu. Jechał pewnie dwa razy szybciej niż powinien to ma.
jechał z podobną prędkością co czarne bmw przed nim.
lanos wpakował się prosto przed przód samochodu.
Masz rację. Ta BMka TEŻ jechała o wiele za szybko.
A teraz zagadka: dlaczego kierowca lanosa postanowił akurat w tym momencie zmienić pas? Może dlatego że kiedy patrzył w lusterko to BMW było daleko? Z dużej odległości bardzo trudno oszacować prędkość bardzo szybko jadącego auta. Dla mnie kierowca BMW sam sobie winien.
Jeśli masz problem z ocenieniem prędkości samochodu jadącego lewym pasem zostaw auto w garażu. Taka dobra rada.
Oto twoja odpowiedź:
Dlatego że nie przeczytał instrukcji obsługi pojazdu Daewoo Lanos!
Deaewoo było jedną z pierwszych marek na polskim rynku która na lusterkach umieszczała następujący napis: “Objects in the mirror are closer than they apear”. Napis ten jest jest obowiązkowo umieszczany na lusterkach sferycznych w pojazdach sprzedawanych w USA i Kanadzie.
A to dlatego, że OBIEKTY W LUSTERKU SĄ BLIŻEJ NIŻ SIĘ WYDAJE.
I właśnie dlatego Daewoo myślało że się zmieści.
Poza tym, żeby zmienić pas na szybszy należy postąpić jak przy wyprzedzaniu. Zostawić dystans, rozpędzić się i zmienić pas. A nie wyjechać z za zderzaka TIRa. Lanos to nie Impreza.
Tak tak, oczywiście wina BMW. BO ABS NIE DZIAŁAŁ….
Boże, co za ludzie…
Stereotypy i tak górą jak widać 🙂
Kto tu napisał że wina bmw?
źle się wyraziłem. Nie winę, lecz “pociski” skierowane w stronę kierowcy tej marki.
Marka samochodu nie ma tu najmniejszego znaczenia 😉
Pomijając bezsprzeczną winę kierowcy Daewoo, to kierowca BMW popisał się wyjątkowo słabymi umiejętnościami. Może gdyby nie ta prędkość to jeszcze by z tego wyszedł 😉 Szkoda że większość z nas, na drogach potrafi tylko wciskać i puszczać gaz oraz hamulec oraz kierunkowskaz już w trakcie dokonywania manewru. Ja od czasu do czasu w zimie próbuję w bezpiecznym miejscu kontrolowanych poślizgów, trzeba wiedzieć jak zachowa się samochód podczas jazdy i jak wyprowadzić go z takiej sytuacji. Polecam chociaż tak podstawową naukę radzenia sobie w nieciekawych sytuacjach każdemu 🙂
Bujda na resorach. Niewielu jest ludzi, którzy w sytuacji autentycznie podbramkowej jest w stanie zachować zimną krew, by w takich sytuacjach wykorzystać umiejętności. Sądzę, że nawet doświadczony kierowca rajdowy mógłby ulec odruchowi w takim momencie, bo o ile podczas wyścigu spodziewa się pewnych sytuacji o tyle na drodze publicznej już nie i coś takiego powoduje, że sporo osób ma zwyczajny odruch depnięcia po hamulcach. Jest naprawdę niewiele osób, które zachowują zimną krew w takich sytuacjach.
Reasumując, nie ma co wieszać psów na kierowcy BMW, że zachował się słabo, bo zachował się tak jakby zachowało się 98% z nas, hebel w podłogę i “niech się dzieje wola nieba”.
Po co te przechwałki. Nie każdy z nas jest Frogiem i prawdopodobnie nigdy nim nie będzie. Sprawność auta – wszyscy wiemy jak jest. Nie musiał specjalnie nawet nie dbać. Tarcze z ABS są po prostu droższe i wystarczy, że coś po drodze wymieniał i nie miał kasy na te właściwe i użył zwyczajnych zamienników bez czujników ABS i po robocie. Jak to mówią “póki kółka się kręcą i jedzie…”
Po to właśnie w miarę możliwości trzeba ćwiczyć, żeby w takich sytuacjach nie zastanawiać sie co trzeba zrobić a mieć prawidłowe odruchy…
Ale ty pier…. Kazdy ma czas checi i mozliwosci zeby cwiczyc tak? Człowiek chce spokojnie dojechac “z pracy do domu” bo ma jeszcze inne zajecia, zmeczony, spieszy sie a taki idiota mu sie wpieprzy, co nie było by tak zle bo on takze jest czlowiekiem i mogl nie zauwazyc czy miec gorszy dzien ale za to skur…..stwo, czyli ucieczka powinni mu zabrac prawko lub dostac solidny wpier… obywatelski i tyle 😉
“Sądzę, że nawet doświadczony kierowca rajdowy mógłby ulec odruchowi w takim momencie” – i właśnie dlatego głupcze wypracowuje się dobre odruchy treningiem. Janusz z portalu dla januszy sądzi jak też zachowałby się doświadczony kierowca rajdowy. No jebne.
@Nace bujdę na resorach to ty głosisz. Z tego co wiem, w tym bmw ABS był montowany seryjnie. Po drugie, nawet gdyby nie był, a producent dla tego konkretnego egzemplarza przewidział tarcze z ABS, to nie ma tłumaczenia, że nie stać mnie na właściwe. Jeśli nie stać to nie jeździj. Jeśli cie stać na auto, to powinno też być stać na właściwe serwisowanie. Bo jeśli nie to w dupie mam że sobie możesz przez to coś zrobić. Możesz trafić na mnie i przez woje niedbalstwo zrobić mi krzywdę.
Co innego jak wiesz, że będziesz miał poślizg, a co innego jak nagle masz taką sytuację. 95% kierowców zadziała instynktownie tak, żeby ratować siebie.
Ale jak zrobienie 3 bączków w zimie w lesie albo slalom między drzewami ma sprawić że chociaż trochę ten instynkt wyostrzysz to nie warto? Warto. Ja sam nie wiem jakbym się w sytuacji zachował ale przynajmniej wiem że próbowałem się nauczyć, dlatego nie wieszam jakoś specjalnie psów na kierowcy BMW 🙂
Co ty pier….? Zajebiscie wyhamował! Uratował siebie i kogoś od wypadku spowodowanego przez kierowcę daewoo o którym mogę pisać dużo. Miał bardzo mało czasu na reakcję a i tak z tego wyszedł. Uderzenia w liny można było uniknąć ale to już są emocje.
masz racje, reakcja znakomita. ale niestety predkosc znacznie wieksza od dopuszczalnej. nie musial by sie wykazywac umiejetnisciami hamowania gdyby zachowal zdrowy rozsadek bedac uczestnikiem ruchu. ale coz mozna oczekiwac na polskich drogach. ulanska fantazja i tyle. nie probuje wybielic goscia z deawoo. ale niestety obaj sa winni. jeden slepy drugi kozak.
Śmiać mi się chce z takich pewnych siebie cwaniaków. Porobi parę poślizgów w zimie i myśli że jest mistrzem kierownicy. Otóż te twoje poślizgi mają się nijak do sytuacji gdy jadąc 100km/h ktoś Ci wyjedzie przed maskę. Potem chodzą zdziwieni, o ile wo góle mogą chodzić.
Gdyby abs działał to wbiłby się pod tira, albo z lanosa zrobiłby garaż 😉
Nie. Tak bardzo nie… Jeżeli prawie wyhamował na zblokowanych kołach to z ABS wyhamowałby 5 metrów wcześniej.
ABS Wydłuża drogę hamowania nieznacznie, dając przy tym kierowalnośc i sterowalnośc pojazdem 😉
Skąd ludzie takie teorie biorą, to nigdy się nie dowiem. Wystarczy poczytać sobie o ABS gdziekolwiek indziej, niż jakieś fora (chociażby na Wikipedię zajrzyjcie). Fizyki się nie oszuka – tarcie statyczne jest większe od dynamicznego dla danego obiektu – spróbuj sobie przesunąć paletę załadowaną ciężkim ładunkiem – samo wprawienie jej w ruch wymaga użycia większej siły, niż jak już zacznie się przesuwać. Podobnie jest z hamowaniem – większa jest siła hamująca, gdy opona nie przesuwa się względem asfaltu, tylko toczy się. ABS jak tylko wykryje poślizg, natychmiast zmniejsza minimalnie siłę hamowania i tak balansuje na granicy poślizgu, dzięki czemu hamowanie jest najbardziej skuteczne.
ABS może (ale tylko może, nie musi) wydłużyć drogę hamowania na nawierzchniach takich jak głęboki piach (zblokowane koło wgryzie się głębiej i szybciej zatrzyma auto) lub cienka warstwa śliskiej nawierzchni, pod którą jest twardo (np. cienka warstwa liści lub piasku na asfalcie – zblokowane koło przeciera tę powierzchnię i trze po asfalcie, a z ABS by jechało w większości po wierzchu) – takich przypadków jest jednak znacznie mniej i ABS zdecydowanie pomaga, a nie przeszkadza. To tak, jakby ktoś powiedział, że jazda bez pasów jest bezpieczniejsza, bo w razie wypadku można wypaść z auta i np. nie spłonąć – ale takich przypadków jest na świecie chyba mniej niż 1%.
http://www.autowcentrum.pl/blog/post/abs-skraca-czy-wydluza-droge-hamowania,4931/
Dokształć się człowieku zanim wyjedziesz na drogę. Mamy 21 wiek, a nie lata 80 ubiegłego wieku…
ABS wydłuża drogę hamowania… jasne i co jeszcze? członka też?
Doceniam próby tłumaczenia prawdy, ale czytając ten watek mam wrażenie, że tracicie czas. Ci pseudo kierowcy tego nie ogarną! Usłyszeli gdzieś miejską legendę i będą tak poważać jak ci inteligentni od szczepionek.
Mówienie językiem technicznym do ludzi nie posiadających elementarnej wiedzy i zdolności abstrakcyjnego myślenia, to jak komunikacja kolumba z indianami. Przepaść jest tak duża, że nie da się jej pokonać.
I tacy ludzie mają równe prawa wyborcze. Dżizas!
Jak się nie potrafi bez abs hamować to tak jest, ale oczywiście nie bronie gościa z lanosa 😉
Kolejny który nie wie co to jest ABS 🙂
“Jak się nie potrafi bez abs hamować to tak jest, ale oczywiście nie bronie gościa z lanosa”
Nie widze w tym zdaniu ani jednego stwierdzenia, ktore mogloby wskazywac na to, ze autor tych slow nie wie “Co to jest ABS” …
a moze by tak obywatelskie zatrzymanie?xd by go zatrzymal zadzwonil na policje i teraz szukanie i przedluzanie sprawy
Obyś się sam kiedyś nie zapędził z tym obywatelskim zatrzymaniem. To dotyczy tylko PRZESTĘPCÓW na gorącym uczynku i jeśli jest uzasadniona obawa, że nie można ustalić jego tożsamości.
A co do obywatelskiej postawy, to myślę, że najlepiej byłoby wyjść z kamerką na tych światłach i nagrać twarz kierującego, a następnie wrócić na miejsce zdarzenia, spróbować odnaleźć BMW.
Poprawka, nie istnieje “zatrzymanie obywatelskie”. Zatrzymanie jest czynnością procesową i przysługuje jedynie uprawnionym organom. Natomiast istnieje ujęcie obywatelskie i jako takie jest instytucją dotyczącą zarówno KK jak i KW. Na przykład: zajechanie drogi, uniemożliwienie dalszej jazdy, odebranie kluczyków, uniemożliwienie oddalenia się sprawcy bądź sprawców wykroczenia (czyli dopuszczalne prawem ograniczenie wolności) i niezwłoczne powiadomienie Policji są jak najbardziej uprawnione. Oczywiście, z wyjątkiem sytuacji, gdy sprawca znany jest osobiście lub/ i znane są jego dane.
Zachowanie kierowcy daewoo godne potępienia, ale gdyby bmw miało sprawny ABS, mógłby próbować go ominąć zachowując pełną sterowalność auta.
Tylko że gdy dasz po hamulcu nagle to żaden abs się nie załączy. Bo to jest hamowanie awaryjne i blokuje koła!
To kiedy Twoim zdaniem abs sie wlacza?
nawet jak jest ABS to blokuje koła;) nawet Policjanci mówią ze wszystkie auta zostawiają slady hamowania
A dlaczego słowo ..policjanci piszesz z dużej litery..? lekarze, adwokaci, ministrowie i sprzedawcy.. piszemy z małej litery w języku polskim więc nie rozumiem..!
Opony zostawiają ślady hamowania, ale trakcja ciągle jest na granicy przyczepności.
Auta z absem zostawiają charakterystyczne przerywane ślady hamowania, abs działa zawsze, nigdy nie blokuje kół na amen, nie ważne jak “awaryjne” by nie było to hamowanie
ale nawet, jak będzie tak bardzo bardzo awaryjne? 😀
Ludzie ABS to Anty Blocking System.
System przeciwdziałający blokowaniu kół.
Zdobądźcie się na przeczytanie hasła w Wikipedii zanim coś napiszecie!
To chyba nie wiesz jak abs działa
o faq, nie zauważyłem że on też Michał, teraz ja będe minusowany xD
ABS w trakcie hamowania awaryjnego się włącza -,- jeżeli Tobie się nie włącza to masz coś nie tak z furą. Potwierdzone na wielu samochodach na płycie poślizgowej (y)
potwierdzam ze podczas hamowania awaryjnego abs dziala hamowalem przy 200 km/h
Tymi 200km/h to chwalisz się czy żalisz?
Radek, a Ty zazdrosny jesteś?
Jego złom przy 120 pęka 😀
Ja ostatnio w A3 I generacji, hamowałem awaryjnie na mokrej nawieżchni, ABS igła, zero blokady kół, wyhamowałem w ciągu 3 sekund z 55km\h
Fantastyczna historia, powinni nakręcić o tym film.
@Michal dziecko, idź ty się doucz o działaniu systemów bezpieczeństwa, a potem się wypowiadaj.
To co ty masz za ABS ze tak ci się koła blokują… ABS po to jest żeby w np takiej sytuacji jaką widzieliśmy koła się nie zablokowaly i można sterować autem jednocześnie mocno wychamowac
nie chamuj tyle.
Wiesz co to jest ABS ???
Anti-Lock Braking System
Nawet sama nazwa wskazuje :p
Widzę że p.Michal ładnie pocisnal a wy wierzycie że on tak na serio 🙂 heh
nie pogrązaj sie człowieku
Nie wiem czy się śmiać czy płakać, żeby nie wiedzieć jak działa ABS, TRAGEDIA.
ABS to system, który zmienienia bardzo bardzo bardzo szybko ciśnienie w układzie hamulcowym. Efektem jest hamowanie pulsacyjne, mniej więcej tak jak by kierowca wciskał i puszczał pedał hamulca przykładowo ze 100 razy na sekundę.
I TO ZAPOBIEGA BLOKOWANIU KÓŁ W HAMOWANIU AWARYJNYM aby nie wpaść w poślizg i skrócić drogę hamowania.
Człowieku ABS nie skraca drogi hamowania tylko ją wydłuża, przez to że zapobiega blokowaniu kół.
Te przygłupie na tym polega abs ze jak wciśniesz hamulec to system powinien zadziałać widac że u was na wsi w furmance nie ma czegoś takiego i nie wiesz jak to działa. Polecam sie douczyć pozdro
Tak mi się przypomniało…
https://www.youtube.com/watch?v=JOzLPO9MVUs
Za co tyle minusów? Za to, że zwróciłem uwagę na niesprawne bmw? Gdyby nie to, skutki mogłyby być mniejsze.
Miał czy nie miał sprawny ABS tak czy siak jak by mu zadziałał tak jak mówisz to by wjechał w tył tego TIR-a. A nagrywający to ci…ok bo ani się nie zainteresował czy temu z BMW się coś stało ani nie poinformował sprawcy na światłach że doprowadził do wypadku ”nie mowie o zatrzymaniu obywatelskim”
Potępiacie kierowcę Lanosa a ciekaw jestem ile sypał kierowca BMW pewnie jechał z ” przepisową prędkością “
po czym stwierdzasz brak abs-u ?