Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Pod prąd na ekspresówce
—
Śmiertelny wypadek i korytarz życia na Obwodnicy Płd. Kierowcy ruszają pod prąd
›
Wypadek motocyklisty na Zakopiance
lip 26 2018
Kategoria:
MOTOCYKLIŚCI
https://youtu.be/IM-Sl-PZIL4
do góry
143 komentarze
do "
Wypadek motocyklisty na Zakopiance
"
Przemo
pisze:
28/07/2018 o 13:18
Odpowiedz
Report comment
aNoNiM
pisze:
27/07/2018 o 13:40
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 14:19
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
27/07/2018 o 12:51
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
Faun
pisze:
27/07/2018 o 19:33
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
29/07/2018 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
30/07/2018 o 09:49
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
27/07/2018 o 10:15
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
27/07/2018 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 12:25
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 12:38
Odpowiedz
Report comment
Igor
pisze:
27/07/2018 o 12:40
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 13:59
Odpowiedz
Report comment
Igor
pisze:
28/07/2018 o 23:13
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
30/07/2018 o 10:26
Odpowiedz
Report comment
ad
pisze:
27/07/2018 o 09:01
Odpowiedz
Report comment
Sid
pisze:
27/07/2018 o 08:45
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:50
Odpowiedz
Report comment
KarmazynowyPiłatDrogowy
pisze:
27/07/2018 o 19:34
Odpowiedz
Report comment
SSSS
pisze:
27/07/2018 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
qwerty
pisze:
27/07/2018 o 07:16
Odpowiedz
Report comment
Teodor
pisze:
27/07/2018 o 06:29
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:39
Odpowiedz
Report comment
no ale jak?
pisze:
26/07/2018 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Caliber
pisze:
27/07/2018 o 00:52
Odpowiedz
Report comment
Teodor
pisze:
26/07/2018 o 20:00
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
26/07/2018 o 20:27
Odpowiedz
Report comment
Kek
pisze:
26/07/2018 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
Pioter
pisze:
26/07/2018 o 20:23
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:28
Odpowiedz
Report comment
johny
pisze:
26/07/2018 o 21:33
Odpowiedz
Report comment
m4ght
pisze:
26/07/2018 o 23:11
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
26/07/2018 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
Alex
pisze:
26/07/2018 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
rusek137
pisze:
26/07/2018 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:43
Odpowiedz
Report comment
Marco
pisze:
26/07/2018 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
Lober
pisze:
26/07/2018 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
Hmm
pisze:
26/07/2018 o 16:07
Odpowiedz
Report comment
Lober
pisze:
26/07/2018 o 16:42
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
26/07/2018 o 18:33
Odpowiedz
Report comment
pyl
pisze:
26/07/2018 o 22:05
Odpowiedz
Report comment
Mmm
pisze:
26/07/2018 o 22:08
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:47
Odpowiedz
Report comment
qqłka
pisze:
26/07/2018 o 14:47
Odpowiedz
Report comment
Tomeczek
pisze:
26/07/2018 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
pdk
pisze:
26/07/2018 o 16:48
Odpowiedz
Report comment
Gimbus
pisze:
26/07/2018 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
krzychu666
pisze:
26/07/2018 o 19:02
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:31
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:50
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:06
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
26/07/2018 o 14:19
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:33
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
26/07/2018 o 14:50
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 15:01
Odpowiedz
Report comment
Driver
pisze:
26/07/2018 o 16:41
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:51
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:23
Odpowiedz
Report comment
Arkadianin
pisze:
26/07/2018 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/07/2018 o 16:24
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 07:54
Odpowiedz
Report comment
Patos
pisze:
26/07/2018 o 21:42
Odpowiedz
Report comment
Patos
pisze:
26/07/2018 o 21:44
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:04
Odpowiedz
Report comment
Robert
pisze:
26/07/2018 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
wertyk
pisze:
26/07/2018 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:36
Odpowiedz
Report comment
taurus
pisze:
26/07/2018 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 15:04
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
26/07/2018 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:10
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
26/07/2018 o 15:37
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:15
Odpowiedz
Report comment
Igor
pisze:
26/07/2018 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:15
Odpowiedz
Report comment
Arkadianin
pisze:
26/07/2018 o 16:06
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:34
Odpowiedz
Report comment
Franio
pisze:
26/07/2018 o 16:22
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:35
Odpowiedz
Report comment
Słoneczko
pisze:
26/07/2018 o 13:57
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
26/07/2018 o 14:21
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 09:04
Odpowiedz
Report comment
Monia
pisze:
26/07/2018 o 13:37
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:08
Odpowiedz
Report comment
bogdan
pisze:
26/07/2018 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:36
Odpowiedz
Report comment
Pawel
pisze:
26/07/2018 o 13:24
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/07/2018 o 13:25
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/07/2018 o 13:27
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:14
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 14:12
Odpowiedz
Report comment
Ędriu
pisze:
26/07/2018 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
Stachu
pisze:
26/07/2018 o 13:01
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:38
Odpowiedz
Report comment
Karolek
pisze:
26/07/2018 o 12:43
Odpowiedz
Report comment
Karolek
pisze:
26/07/2018 o 13:30
Odpowiedz
Report comment
Kiki
pisze:
26/07/2018 o 13:45
Odpowiedz
Report comment
szakal
pisze:
26/07/2018 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
Henio
pisze:
26/07/2018 o 12:33
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
26/07/2018 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
26/07/2018 o 12:28
Odpowiedz
Report comment
krystjan
pisze:
26/07/2018 o 12:10
Odpowiedz
Report comment
Kiwi
pisze:
26/07/2018 o 12:58
Odpowiedz
Report comment
Johny
pisze:
26/07/2018 o 14:46
Odpowiedz
Report comment
Cysio
pisze:
26/07/2018 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
dsds
pisze:
26/07/2018 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
26/07/2018 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Danilo
pisze:
26/07/2018 o 13:11
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:39
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:40
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
26/07/2018 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Tinky Winky
pisze:
26/07/2018 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Name
pisze:
26/07/2018 o 12:23
Odpowiedz
Report comment
SPARTI
pisze:
26/07/2018 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
WszyscyUzytkownicy
pisze:
26/07/2018 o 11:48
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
26/07/2018 o 11:49
Odpowiedz
Report comment
k0k0z
pisze:
26/07/2018 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
Przepis
pisze:
26/07/2018 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
26/07/2018 o 12:14
Odpowiedz
Report comment
Mat
pisze:
26/07/2018 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
Piooter
pisze:
26/07/2018 o 11:40
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
27/07/2018 o 08:44
Odpowiedz
Report comment
Wypierdalaj
pisze:
26/07/2018 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
Andrew
pisze:
26/07/2018 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
26/07/2018 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
XD
pisze:
26/07/2018 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
Mat
pisze:
26/07/2018 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
26/07/2018 o 11:56
Odpowiedz
Report comment
juzeg
pisze:
26/07/2018 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
26/07/2018 o 15:10
Odpowiedz
Report comment
taurus
pisze:
26/07/2018 o 15:01
Odpowiedz
Report comment
Jasiek
pisze:
26/07/2018 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
2001xd32
pisze:
26/07/2018 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
Franek
pisze:
26/07/2018 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
jka
pisze:
26/07/2018 o 11:32
Odpowiedz
Report comment
tomasz
pisze:
26/07/2018 o 11:31
Odpowiedz
Report comment
Mlody
pisze:
26/07/2018 o 11:33
Odpowiedz
Report comment
croma
pisze:
26/07/2018 o 11:33
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
26/07/2018 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
paweł
pisze:
26/07/2018 o 12:42
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
143 komentarze do "Wypadek motocyklisty na Zakopiance"
Zapier…cie na tych przecinakach na złamanie karku i czujecie się królami dróg. Potem przesiadacie się do samochodów i naklejanie te durne naklejki “Patrz w lusterka … ” , a jadąc motorami sami nie patrzycie ani przed siebie ani w lusterka.
Uwielbiam oglądać takie filmiki z wypadkami motocykli. Więcej proszę 🙂
Tylko sprzątnij później chusteczki sprzed monitora, bo się mama zdenerwuje.
Patrząc na to co się stało moim zdaniem mimo że sam jestem motocyklista winna temu zajściu jest osoba na motorze. Omijając że jechał szybko to nie prawidłowo wyprzedził samochód na swoim pasie nie przekraczając lini przerywanej, natomiast kierowca audi informował ze chce zmienić pas i mijając samochód osobowy zaczął to robić a że koleś na motorze był szybszy jadąc w nieprawidłowy sposób to się otarł o audi. Niestety motocykliści jadąc muszą myśleć za siebie i za innych ale w tym wypadku kierowcy audi nie obwinił bym jako sprawcy tego zderzenia
I widzisz Piotr – po co powtarzasz jakieś wymyślone durnoty? Na jakiej podstawie twierdzisz, że motocyklem nie mo0zna wyprzedzić z lewej strony pojazdu będąc na tym samym pasie?
Tak… informował… włączył kierunkowskaz w momencie rozpoczęcia manewru. Wtedy motocyklista był mniej więcej 3 metry od samochodu, w który uderzył.
Na pewno motocyklista jechał potulnie jak baranek i na pewno zdążyłby zareagować nawet jakby gość z Audi mrygał tym kierunkiem od paru minut…
Gdyby babcia miała wąsy…
Motocyklista: Jesteś obiektywny, bez dwóch zdań. Winisz jedynie kierowcę audi, a sami piszesz, że motocyklista popełnił błąd. Obaj popełnili błędy i obaj złamali przepisy. Ale twoim zdaniem kierowcy 2oo nie jeżdżącego od 10 lat winny jest tylko i wyłącznie kierowca audi. I nie pisz tu, że nie wiadomo, czy motocyklista przekroczył prędkość, bo dobrze wiesz, że przekroczył i tylko się ośmieszasz. Piszesz, że motocyklista wykonał manewr prawidłowo, bo przepisy tego nie zabraniają – Pędzić 130 km/h po oblodzonej autostradzie też przepisy nie zabraniają. Warunki drogowe, to nie tylko warunki atmosferyczne, ale i natężenie ruchu. Piszesz, że wielu kierowców ma w głębokim poważaniu innych uczestników ruchu drogowego, ale nie widzisz, że ci dwaj motocykliści zaliczają się do tej grupy. Z twojej strony jest to hipokryzja. Mogę się w wielu kwestiach zgodzić z tobą, ale nie z tym, że winny jest tylko kierowca audi. Czekam na dzień, kiedy takie wyprzedzanie zostanie zakazane i mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie, bo to jest niebezpieczne dlatego, że wielu motocyklistów nadużywa go bez zachowania ostrożności. A jak uważasz, że nie jest, to obejrzyj sobie powyższy film. Szanuję motocyklistów i zawsze chętnie ułatwiam im przejazd. I nie pisz, że motocyklista nie jest tu winny, bo jest.
“Motocyklista: Jesteś obiektywny, bez dwóch zdań. Winisz jedynie kierowcę audi, a sami piszesz, że motocyklista popełnił błąd. Obaj popełnili błędy i obaj złamali przepisy. Ale twoim zdaniem kierowcy 2oo nie jeżdżącego od 10 lat winny jest tylko i wyłącznie kierowca audi.”
Ale kogo mam tu winić, Stachu, jeszcze?
Obaj popełnili błędy – no akt. Tylko, że jeden błąd skutkuje zdarzeniem i złamaniem przepisów. Motocyklista popełnił dwa błędy – jazda w nieodpowiednim stroju i zostawienie skóry na asfalcie i drugi – założenie, że każdy jedzie zgodnie z przepisami i nie będzie pakował mu się pod przednie koło oraz to, że nie będzie potem nikt go tłumaczył “panie ja nie widziałem motoru, bo on się pojawił znikąd (taki dźin) lub jechał barzo szybko.
To na Tobie ciąży obowiązek upewnienia się czy komuś nie zajeżdżasz drogi i nie ma tłumaczenia.
Jak cofasz i ktoś Ci się schowa w tylnym słupku (albo ciężarówką – za zabudową) i przejedziesz pieszego, to też będziesz tłumaczył, że wlazł Ci pod koła? To twoim zasmarkanym obowiązkiem jest upewnienie się na wszelkie możliwe sposoby, czy swoim manewrem nie zagrażasz innym uczestnikom ruchu.
Przepisy nie zabraniają jazdy w krótkim rękawku. 🙂
“I nie pisz tu, że nie wiadomo, czy motocyklista przekroczył prędkość, bo dobrze wiesz, że przekroczył i tylko się ośmieszasz.”
Nie, ja tego nie wiem. Nie mam fotoradaru w oczach. Na jakiej podstawie jesteś w stanie ocenić prędkość poruszających się na tym materiale filmowym pojazdów? Tylko nie wyskakuj mi z kalkulatorem, stoperem czy innymi domorosłymi metodami.
“Piszesz, że motocyklista wykonał manewr prawidłowo, bo przepisy tego nie zabraniają”.
Wskaż mi przepis, który uniemożliwia wyprzedzanie pojazdem jednośladowym z lewej strony na tym samym pasie inny pojazd (czy wielo- czy jednośladowy)?.
“Pędzić 130 km/h po oblodzonej autostradzie też przepisy nie zabraniają. Warunki drogowe, to nie tylko warunki atmosferyczne, ale i natężenie ruchu.”
No mówisz z sensem – tylko nijak to ma się do sytuacji powyżej.
W przypadku tej nieszczęsnej wartości 130 – podpowiem, że w poślizg możesz wpaść na lodzie nawet z prędkością 10km/h. 🙂 I dalej będzie to niedostosowanie prędkości do zastanych warunków.
Na jakiej podstawie określasz kierującego jednośladem, że nie dostosował prędkości do warunków natężenia ruchu? Moim zdaniem był widoczny. jakoś ten kierujący z Forda go widział. 🙂 Zjechał – choć niezgodnie z przepisami – na margines. 🙂
Jeśli ten kierujący z Audi go nie widział – to znaczy ni mniej ni więcej – jak nieodpowiednie przygotowanie się do manewru.
“Piszesz, że wielu kierowców ma w głębokim poważaniu innych uczestników ruchu drogowego, ale nie widzisz, że ci dwaj motocykliści zaliczają się do tej grupy.”
Nie, odniosłem się do większości tutaj – obrzucają błotem motocyklistę, któremu wyliczono prędkość na oko. Nie wiem może to taka polczakowatość (jak ja to nazywam). Jak sąsiad ma Ferrari to ja (polak – specjalnie z małej) nie dążę do tego, aby w moim garażu stało Ferrari albo dwa – tylko z głupiej zazdrości czekam i modle się o to, aby mu się spaliło, ukradli mu lub inne. Tak z czystej zawiści. I taka sama postawa jak prezentowana tutaj przez wielu – jest prezentowana przez większość polskich kierowców na polskich drogach.
“Z twojej strony jest to hipokryzja. Mogę się w wielu kwestiach zgodzić z tobą, ale nie z tym, że winny jest tylko kierowca audi.”
Ale kogo Ty tu jeszcze winisz? Kto ma odpowiadać za błędy kierującego Audi podczas nieprawidłowej zmiany pasa ruchu.
Motocyklista jest winien – tak – tego, że oprócz obrażeń spowodowanych kontaktem z autem i z matką ziemią zostawił dodatkowo kawałki skóry na asfalcie. Tak jest winien – bo jakby został tego dnia w domu to by się nic nie stało. 🙂
Gdzie jest jego wina przy tym zdarzeniu? Co miał listem poleconym uprzedzić kierującego Audi, aby się porządnie rozglądał (nawet zapytał pasażera, aby obrócił głowę) i nie zajeżdżał drogi innym uczestnikom ruchu?
“Czekam na dzień, kiedy takie wyprzedzanie zostanie zakazane i mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie, bo to jest niebezpieczne dlatego, że wielu motocyklistów nadużywa go bez zachowania ostrożności.”
Jest to bezpieczne jak najbardziej i mam nadzieję, że taki przepis nie wejdzie w życie. A dlaczego? Ano dlatego, że wiele jest jezdni o szerokości około 6m bez wyznaczonych pasów ruchu, wiele dróg w remontach, gdzie malowanie linii rozdzielających zostawia się na koniec. Co wtedy? Będziemy jeździć sznureczkiem i tworzyć korki? Oczywiście w takich sytuacjach wyprzedzamy tylko z lewej strony (i tu mi brakuje przepisu, rzeczywiście o dopuszczeniu wyprzedzania z prawej – bo jedzie taki lewą częścią jezdni i prawnie nie mogę go wyprzedzić – bo on się boi, bo na ograniczeniu do 70km/h jedzie asekuracyjnie 20km/h lub za 2 kilometry będzie skręcał w lewo i asekuracyjnie zajął lewy pas – bo boi się że nie zdąży). I tak wówczas wyprzedzam z prawej strony takiego delikwenta – choć niezgodnie z przepisami.
“A jak uważasz, że nie jest, to obejrzyj sobie powyższy film. Szanuję motocyklistów i zawsze chętnie ułatwiam im przejazd. I nie pisz, że motocyklista nie jest tu winny, bo jest.”
Ja szanuję wszystkich uczestników – nie szanuję głupoty na drodze – a głupota to nieznajomość przepisów i bardzo dosadne ich artykułowanie.
Kiedyś był film jak kierowca chciał wyprzedzić po torowisku auto jadące prawą częścią jezdni (szerokość dwóch pasów, jednak pasy ruchu nie wyznaczone; złośliwie zajechał drogę i zaczął pyskówkę bo jego zdaniem to był jeden pas – I TO JEST GŁUPOTA – krzyczenie i udowadnianie swojej racji, głupiej, niezgodnej z obowiązującym porządkiem prawnym).
Nie masz radaru w oczach (wiedziałem, że padnie ten tekst). Skoro więc nie masz radaru w oczach, to nie jesteś w stenie w 100 % stwierdzić czy prędkość motocyklisty był przepisowa. Mimo to 100-procentowo obwiniasz kierowcę audi. I tu jest właśnie twoja stronniczość. Napisz, że zakładając, że motocyklista nie przkroczył prędkości, to jest bez winy to będę skłonny się z tobą zgodzić. Dokonując manewru zmiany pasa, jak i manewru wyprzedzania trzeba zachować szczególną ostrożność – ani jeden, ani drugi nie zachował szczególnej ostrożności. A tak na marginesie “zasmarkanym obowiązkiem” to jest wydmuchać nos. Nie unoś się tak.
Dobrze:
Nasze prawo opiera się na prawie rzymskim, czyli jedna z podstawowych zasad do domniemanie niewinności. Zasada w której każda osoba jest niewinna wobec przedstawianych jej zarzutów, dopóki wina nie zostanie jej udowodniona.
Zasadę tę przyjmuje się za oczywistą dla współczesnych państw prawa. Jest ona gwarantowana zarówno przez prawo krajowe poszczególnych państw, jak i przez prawo międzynarodowe.
Tak obwiniam 100% kierującego Audi, albowiem jego wina jest udokumentowana na nagraniu: zła sygnalizacja i wymuszenie pierwszeństwa, zepchnięcie z pasa prawego innego uczestnika.
Natomiast jedyne co mogę zarzucić motocykliście to nieodpowiedni strój (a tego prawo nie zabrania – tylko jego brak zdrowego rozsądku) i jazda za mało asekuracyjna wobec innych uczestników drogi – czyt. przyjął za pewnik, że kierujący Audi dalej będzie się poruszał swoim pasem i nie zepchnie go z drogi.
Tak zakładam, że motocyklista nie przekroczył prędkości – bo nie mam przesłanek ku temu aby twierdzić inaczej.
“Dokonując manewru zmiany pasa, jak i manewru wyprzedzania trzeba zachować szczególną ostrożność – ani jeden, ani drugi nie zachował szczególnej ostrożności.”
Kierują cy Audi – nie zachował. Kierujący jednośladem – no zachował – wyprzedzał pojazd na prawym w bezpiecznej odległości. Nie przewidział jednego – że ktoś mu zajedzie drogę z pasa obok. Okej mógł się spodziewać – ja bym tak zrobił – jak pisałem nigdy nie wyprzedzałem samochodów na mijankę (jak jechały obok siebie to tak – na tzw. trzeciego wg niektórych – bo miałem do tego prawo, czyli auto na lewym, auto na prawym i ja pomiędzy nimi na prawym pasie z lewej strony).
Nawet podczas takiego manewru zostałem sprowadzony na pobocze przez radiowóz (który był na prawym pasie) i bardzo szybko panom z drogówki wyjaśniłem ich nieznajomość przepisów – a konsultowali chyba z całą komendą.
“A tak na marginesie “zasmarkanym obowiązkiem” to jest wydmuchać nos. Nie unoś się tak. Nie uniosłem się – mam nadzieję, że też nie obraziłem Cię – chodziło mi o każdego kierującego, którego “zasmarkanym” obowiązkiem jest stosować się do przepisów, “zasmarkanym” obowiązkiem jest upewnić się przed manewrem czy ma się możliwości i czas i miejsce.
Czy moim czy Twoim.
“Zasmarkany” obowiązek – to jest tak zwana oczywista oczywistość.
Nie masz radaru w oczach, ale jak jedziesz samochodem, to jesteś w stenie oszacować swoją prędkość, czy jednym okiem stale obserwujesz prędkościomierz, a drugim zezujesz na lusterko?
A o czym Ty piszesz? Wiesz, mam głowę na szyi, którą mogę obracać. Jeśli nie potrafisz w jednym czasie wykonać kilka ruchów (głowa, ręka, wzrok, noga) to chyba masz zerowe pojęcie o jeździe.
A z tą prędkością to nie rozumiem o co Ci chodzi?
Jeśli twierdzisz, że motocyklista przekroczył prędkość – to mu udowodnij. Bo liczą się dowody, a nie domniemania.
Z tą prędkością chodzi o to, że każdy kto trochę pojeździł samochodem, może oszacować prędkość, więc komentujący tu wyrażają swoją opinię na temat prędkości “poszkodowanego” motocyklisty. Każdy twierdzący tu odniósł wrażenie, że motocyklista jechał za szybko. Nikt tu oczywiście nie jest biegłym i nie wydaje wyroku, wyraża jedynie swoje zdanie. Większość komentujących zgodzi się z tym, że kierowca audi niewłaściwie wykonał manewr zmiany pasa, ale zauważa też, że w ich odczuciu nadmierna prękość motocyklisty również przyczyniła się do wypadku. Oczywiście, kamera może trochę wypaczyć tez szacunki. To nagranie jednak sprawia wrażenie, że prędkość motocyklisty była za duża. I nie piernicz, żeby mu to udowodnić, bo nie jesteśmy sędziami, a internautami wyrażającymi opinię na podstawie swoich odczuć. Na szczęści dla zap***dalaczy, nie da non stop montirować prędkości, i czas chyba wprowadzić obowiązkowe tachografy. Zostawmy jednak tą sprawę biegłym, którzy na podstawie zniszczeń i długości drogi jaką ze smugą iskier suną motocykl po asfalcie oraz jego masy, są w stanie określić jego prędkość w momencie kontaktu. A że wszyscy zakładają winę motocyklisty, to też wina stereotypu. Skąd się biorą? Dziś przejechałem 200 km. Na podwójnej ciągłej wyprzedził mnie motocyklista, i w mieście na pasach kierowca BMW.
Igor – masz w większości rację, ale nie można w ten sposób się bronić, że ja go nie widziałem, bo jechał za szybko i jestem usprawiedliwiony. To, że ktoś przekracza (jeżeli) dozwoloną prędkość to można bezkarnie zajechać mu drogę lub zepchnąć go z drogi.
Z tymi tachografami to przesadziłeś. Pod płaszczykiem rzekomego bezpieczeństwa chcesz się bawić w Orwella.
jeden zapedrala motorem drugi nie uwaza audi
Sprawcą kolizji jest tylko i wyłącznie kierowca motocykla. Audi jadąc lewym pasem wyprzedza ( tak tak jest to manewr wyprzedzania ) pojazd jadący pasem prawym. Wjazd pomiędzy nich motocyklisty doprowadza bezpośrednio do zdarzenia. Dodatkowo kierowca motocykla wyprzedza pojazd audi z prawej strony co poza terenem zabudowanym jest zabronione.
Odezwij się i rozwiej wszystkie wątpliwości o swojej indolencji – Sid. 🙂
Po pierwsze przepis, który zabrania takiej jazdy jak kierujący jednośladem.
Po drugie przepis, który zabrania wyprzedzania z prawej strony na jezdni jednokierunkowej o dwóch pasach ruchu w tym samym kierunku poza teren zabudowanym.
Jednoślad ma prawo wyprzedzania z prawej strony.
Nagrywający w 5 sekundzie filmu wyprzedziłeś inny pojazd na przejściu dla pieszych. MANDAT 10 punktów karnych i 200 zł !!! Po za tym na tym odcinku Zakopianki obowiązuje 70 km/h a Ty zasuwałeś tak z grubsza i na oko ok. 100 – 110 km/h. Filmik z premedytacją rozpoczyna się od tego miejsca gdyż parę metrów wcześniej znajdują się znaki 70 km/h
https://www.google.com/maps/@49.9229449,19.8829165,3a,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqTx2z0gEqXNz59CmGIEiow!2e0!7i13312!8i6656
Pozdrawiam
Akurat w tym wypadku 100% kierowcy samochodu, który włączył kierunkowskaz w połowie wykonywania manewru. Gdyby odpowiedni wcześniej sygnalizował zamiar zmiany pasa ruchu to gościu na motorku jakim tam kamikaze by nie był spokojnie by wyhamował i poczekał.
Dobrze powiedziane, ty nic nie rób kierowco osobówki, nie patrz się do przodu tylko patrz w lusterka cały czas bo może hrabia motocyklista tnie przecinakiem, trzeba mu ustąpić miejsca.
Ale że prowadzenie pojazdu polega tylko na patrzeniu do przodu?
Ciężko jest mimo wszystko jechać do przodu patrząc jedynie w lusterko, bo może akurat ktoś 200km/h będzie zap&^%$alał
Piękna likwidacja bezmózga. Oglądałem z 5 razy. To się CHwuj zdziwił przed śmiercią. Teraz Janusze i Grażyny z rodziny będą krzyżyki stawiać przy drodze z kaskiem na górze. Fajny performance. Lubię to oglądać.
Pewnie jednośladowcy mnie zajadą ale powiem tak, większość motocyklistów to ludzie nie myślący, egoiści, kamikaze, przed zdaniem prawa jazdy powinni przechodzić badania psychologiczne jak piloci. Trzech moich kolegów zabiło sie na scigaczach, w dwóch przypadkach była ich wina-prędkość. Trzeciemu w lesie wybiegła locha dzika z małymi, też wolno nie było. Taka jazda motorem z pasa na pas miedzy autami, nic zdrowego nie wróży.
Jeśli już miały by być badania psychologiczne, to powinien je przechodzić KAŻDY, nie ważne jaką kategorię robi. Zawsze powtarzam, że jak ktoś chce się zabić to dla niego bez różnicy, czy zrobi to na motocyklu, samochodem, czy na rolkach. Kretyn może trafić się w samochodzie i na motocyklu, bez różnicy, a w naszym kraju niestety mamy taką a nie inną kulturę jazdy, czyli w wielu przypadkach jej brak. Pozdrawiam. 🙂
Ciekawi mnie czy jazda pomiędzy samochodami jest legalna w Polsce. Np w Uk taka jazda (tzw. filtering) jest zabroniona prawnie.
no teoretycznie na takiej Zakopiance masz 2 pasy i tyle. jak chcesz wyprzedzić to czekaj, aż np. lewy się trochę zwolni.
Już Ci dwóch innych userów odpowiedziało. 🙂
No, jest legalna. Wyprzedzanie w obrębie jednego pasa jest dozwolone, tak samo wymijanie samochodów na skrzyżowaniu
Jest legalna pod warunkiem, że motor jedzie z lewej strony pasa ruchu. Jeśli jedzie z prawej strony pasa ruchu to jest zabroniona. Zabroniona jest również jazda pasem rozdzielającym jezdnie. Trochę to absurdalne, ale takie mamy w Polsce przepisy.
Świetne ubranko na motocykl. Będzie miał pamiątki do końca życia na rękach.
To, że motocyklista jechał szybko, nierozważnie i nieodpowiedzialnie nie podlega dyskusji, dużo na ten temat tu napisano. Przeraża natomiast to, jest jak wiele z Was nie widzi problemu w tym, kiedy kierowca samochodu włączył kierunkowskaz… Przypominam, że służy on do sygnalizowania planowanej zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. To, że samochód skręca, wszyscy dookoła już dawno widzą.
Czytajac wasze komentarze mozna dojść do wniosku ze jadąc prosto powinno sie 90% czasu patrzeć w lusterka.
Dalszy komentarz odnośnie motocyklisty zachowam dla siebie bo to szkoda podejmowac dyskusji z amebami jakie tu grasują.
Wystarczy co jakiś czas zerknąć za plecy co się dzieje. Jak można jeździć i nie wiedzieć co się dzieje dookoła Ciebie?
Pojadę “gdyby”: a jakby z tyłu jechał tir za szybko to co? Też nie zdążysz uciec – niech się dzieje wola nieba.
Współczuję kierowcy audi. W przypadku motocyklisty, to zrobiło się tak cieplej na serduszku. Może następnym razem nauczy się jeździć i kilka razy zastanowi nad tym co odjebał
Wszyscy mają radar w oczach lub uprzedzenia 🙂 Motocyklista pojechał nierozważnie i prawdopodobnie za szybko, zaś nagrywający i kierowca audi popełniali inne wykroczenia. Kierowca Audi zostanie uznany za winnego spowodowania kolizji. Prędkość motocyklisty nie była taka, aby nie dało się go zauważyć. Motocyklista popełnił błąd, bo raz że pojechał dość ryzykownie, a dwa prawdopodobnie (nie mówię, że na pewno i z jak dużym) przekroczeniem prędkości, najbezpieczniej jechać tak, aby dać się zauważyć kierowcy, co nieraz jest niemożliwe, bo kierowcy albo mają źle ustawione lusterka, albo z nich po prostu nie korzystają. Tyle jeżeli chodzi o motocyklistę. Kierowca Audi nie potrafi właściwie sygnalizować zmiany pasa i nie kontroluje otoczenia samochodu, nie zachował ostrożności i spowodował kolizję z jednośladem, który znajdował się na sąsiednim pasie ruchu, co więcej wcześniej mijał go inny motocyklista, więc powinien tym bardziej skupić uwagę nad tym, co dzieje się wokół niego, a nie zmieniać pas na pamięć, bez uprzedniego upewnienia się czy ma do tego miejsce (kontrola lusterek bocznych i wstecznego + odwrócenie głowy, aby sprawdzić czy nic nie ma w strefie martwej lusterek). Widać dla dużej ilości osób, poprawna zmiana pasa ruchu jest czymś abstrakcyjnym. Dodam jeszcze, że zgodnie z przepisami na jednym pasie obok siebie może znajdować się motocykl i samochód (jednoślad oraz pojazd wielośladowy).
Motocyklista może nauczy się pokory i uzmysłowi sobie, że warto dać się zauważyć i mniej ryzykować, a kierowca Audi, również powinien to i owo przemyśleć i ponieść konsekwencje.
Taki ‚szpec’ sie znalazl a nie rozroznia manewru mijania od wyprzedzania…
Wyprzedzał, dziękuję za zwrócenie uwagi.
Z tym oglądaniem to troche przesada – w mieście jak wjeżdżasz na zamek też się oglądasz. Wiele manewrów wykonuje się dzięki wyobraźni przestrzennej (np. jadąc wąską drogą, nie widzimy czy koła mieszczą się na jezdni, a jednak wiemy, że tak), szczególnie w dużych samochodach. Największym “grzechem” kierowcy audi, jak i 90 % kierowców to zbyt późna sygnalizacja zamiaru zmiany pasa. Nie wmawiajmy ludziom, że mają wykonywać manewry patrząc do tyłu. Kierowca tzw. TIR’a też ma zajrzeć w martwy punkt? – no raczej będzie ciężko.
kierowcy tzw. TIR’ów mają po to specjalne extra lusterka ;] takie z przodu i z boku, właśnie w celu eliminacji martwej strefy..
Podstawowa sprawa – jeśli bierzesz się za wyprzedzanie to masz obowiązek się upewnić że nic Ci nie zagraża i że manewrem nie spowodujesz narażenia innych. Ten Imbecyl na motorze miał wszystko w d…ie leciał i traktował samochody jak pachołki na treningu. Nie dal kierowcy szans na odpowiednie zareagowanie A przypomnijmy że nie każdy ma takie same super zdolności więc motocyklista ryzykował bardzo tym bardziej że w razie kolizji przy tej prędkości i bez osłony w przeciwieństwie do kierowcy auta to po prostu było debilne zachowanie.
Mmm – z jednym się z Tobą zgadzam. Motocyklista nie dał szans kierowcy samochodu na popełnienie błędu bez konsekwencji. Jechał nierozważnie – ale w dalszym ciągu zgodnie z przepisami.
Jak to nazywasz “debilne” zachowanie to kierującego Audi – nieprawidłowy manewr zmiany pasa ruchu. Nie mieści mi się w głowie, że można w taki sposób – bez upewnienia się – na pałę zmienić pas.
Brawurowa jazda motocyklistów to jedno. Ale druga patologia polskich dróg to włączanie kierunkowskazów w trakcie wykonywania manewru albo w momencie skrętu kierownicy. Co zrobił kierowca audi.
Ograniczenie do 70 km/h jest w tym miejscu. Jakim cudem kierowca AUDI ma się spodziewać, że jakiś IDIOTA zbliża się do niego na motorynce z Chin z prędkością koło 120 km/h ? Nawet po reakcji narywającego widać z jaką prędkością pędził motocyklista …….. Dożywotnia utrata prawka dla motocyklisty. Tyle w tym temacie , i niech naprawia AUDI + niech się zdecyduje czy jedzie lewym czy prawym pasem a nie jedzie środkiem jak poje***ny ……
No tak, ma audi to najszybszy na szosie. Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy i nigdy go nie zdobędziesz, bo jesteś za głupi, aby być kierowcą.
właśnie widać po twojej wypowiedzi, kto ma prawko, a kto nie ma.
ciesz się że strzelanie do debili jest zabronione. Skoro na danym odcinku jest ograniczenie do 70 ( w 12s widać odwołanie ograniczenia) to obowiązuje ono każdego użytkownika drogi. A jeżeli jakiś przygłup zapierdala dwa razy szybciej na japońskiej szlifierce i lawiruje pomiędzy pojazdami z pasa na pas, to nie da się go zauważyć odpowiednio wcześnie.
“krzychu666” Aha, bo jeśli ktoś się nie stosuje do ograniczenia prędkości (ewentualnie, wg Twojej oceny) to możesz go legalnie zepchnąć z pasa.
No ciekawe. Odpowiednio wcześniej spójrz w lusterko.
Motocyklista nie jedzie środkiem – jedzie prawym pasem przy lewej krawędzi pasa. Wyprzedza pojazdy na prawym pasie – bo MU WOLNO i jest to zgodne z prawem.
Jeśli nie ogarniasz takich rzeczy – raz – przepisów i dwa – sytuacji na drodze – to nie wsiadaj więcej za kółko bo napytasz sobie i innym problemów.
Witam Was internetowi znawcy.
Na danym materiale filmowym mamy 3 błędy. 2 z nich mają skutek mandatowy (w tym 1 z nich skutkuje zdarzeniem drogowym – celowo nie piszę wypadek / kolizja – bo nie mam danych o obrażeniach uczestników zdarzenia).
1 błąd – wyprzedzanie bezpośrednio przed wyznaczonym przejściem dla pieszych autora nagrania. Pomimo, iż nie ma definicji określającej “tą” bezpośrednia odległość – to raczej interpretacja biegłego, policji, sądu będzie jak powyżej (w domyśle odcinek wyznaczony poprzez ciągłą linię wyznacza tą odległość). Skutek – mandat – wykroczenie.
2 błąd kierującego Audi – zła zmiana pasa ruchu i doprowadzenie do zdarzenia (wypadek / kolizja). Skutek – mandat lub postępowanie przed sądem.
Tu należy przytoczyć dwie definicje:
„Wypadek, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem jest śmierć jednego z uczestników lub obrażenia ciała powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające dłużej niż 7 dni”.
„Kolizja, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem są straty materialne (uszkodzenie pojazdu, płotu, urządzenia drogowego, bagażu, itp.) lub też jeden
z uczestników doznał obrażeń ciała powodujących naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające poniżej 7 dni”.
3 błąd – kierującego motocyklem – zbyt pewnie wjechał pomiędzy dwa poruszające się samochody. Nigdy – ale to nigdy nie jedzie się tak, jeżeli pojazd ma miejsce obok – zawsze może zjechać jak kierujący Audi.
To, że jechał zbyt szybko – nie mnie oceniać. To będzie mu ciężko udowodnić – tylko biegły sądowy (rzetelny) i tylko na podstawie materiału źródłowego. To, że przekroczył prędkość? No proszę Was – jak wyżej.
Jedyne co można zarzucić motocykliście – to jazda zbyt pewna siebie (z zerowym marginesem na swój błąd lub innych).
Skutek – bezmandatowo – ale też bez rozwagi. Pominę również jego ubiór, który nie wybacza błędów i boli.
Jedynym winnym jest kierujący pojazdem wielośladowym.
Bawią mnie Wasze komentarze – że spojrzał w lusterko – skąd takie domysły? Siedzieliście na miejscu pasażera?
Jeśli doszło do takiej sytuacji – to znaczy, że źle spojrzał i źle wykonał manewr zmiany pasa.
Nie ma tu także mowy o wyprzedzaniu na trzeciego – w ani jednej chwili wszystkie trzy pojazdy (wyprzedzony wcześniej pojazd na prawym pasie przez motocyklistę, motocyklista, kierujący Audi) nie są na tej samej wysokości.
I tak, patrzenie w lusterka daje bardzo dużo. Wystarczy co jakiś czas zerknąć w lusterka boczne i wsteczne – żeby wiedzieć co się za dupcią dzieje.
Powiedzcie mi jak to jest, że kierujący chyba Fordem Mondeo w kombi (mkII – chyba) – ten co zjechał na pobocze (naruszając przepisy) umożliwiając motocyklistom (dwóm) przejechanie obok – potrafił zobaczyć motocyklistów dwóch, a kierujący Audi już nie?
cyt. “Andrew”:
“Gościu w Audi popatrzył w lusterka, ale ten kretyn jechał w taki sposób, że nie dało się go zauważyć. Apel patrzcie lusterka zamieniłbym w motocykliści, nie jeździjcie jak debile”
Może i spojrzał w lusterko, ale co z tego, jeżeli doprowadził do zdarzenia? Czy motocyklista jechał jak debil? Nie wiem – tego nie oceniam. Brak rozwagi na pewno – nie wkalkulował, że ktoś może zmieść go z drogi – a to błąd – i to poważny. Wjechał pomiędzy auta, które w takim układzie (na mijankę) mogą zmienić pas.
Drodzy oponenci – o czym my dyskutujemy? Gro osób ma w wielkim poważaniu innych uczestników drogi. Jak wymagać od innych kierowców tego, żeby zauważyli jednoślady, jak potrafią wyjechać pod maskę pojazdowi wielośladowemu (czy ciężarówce czy osobówce)?
cyt. “Kierownik”:
“Tępota w stopniu porażającym. Weź spróbuj dostrzec kogoś w lusterku, kto porusza się znacznie przekraczając prędkość.”
Wystarczy ogarniać kilka rzeczy na raz – co jakiś czas spojrzeć w lusterka – jest ich kilka – w osobówce jest wsteczne i dwa boczne.
Tak samo jak można hamować i trąbić jednocześnie oraz wykonać manewr ucieczkowy (ruch kierownicą) – podpowiadam przy użyciu czterech różnych kończyn.
Powiedz mi jak to jest, że ja potrafię dostrzec pojazd uprzywilejowany na “bombach” mimo, że go nie słyszę? Nie słyszę – bo słucham muzyki – ciut głośniej (mam bardzo dobrze wygłuszony samochód, więc na zewnątrz nic nie słychać). Zresztą te najnowsze “bomby” są bardzo słabo słyszalne (bardzo ciężko je usłyszeć z daleka, a dwa, że bardzo ciężko określić kierunek źródła dźwięku).
Więc opieram się przede wszystkim na wzroku – bo spoglądam co jakiś czas w lusterka – nawet w korku. i jeszcze nie zdarzyło mi się abym nie usłyszał radiowozu, ambulansu, czy wozu straży pożarnej “na bombach”.
Jeśli słyszę taki tekst jak cytowany “croma”: “no bez przesady … kto by zdązył zareagowąć … sprawdził ze minął bezpiecznie auto i chciał zmienić pas a motor wyebał jak spod ziemi”, to ręce mi opadają i mam ochotę zalecić badania okulistyczne. Jak nie widzę – nie jadę – nie wykonuję manewru. Wystarczyło spojrzeć w lusterko (no szczytem już jest spojrzenie przez ramię – a ja tak robię) trochę dalej niż za obrys zderzaka.
W 1/3 się z Tobą zgadzam – w pierwszym punkcie. Cała reszta wskazuje na kompletne niezrozumienie celu dla którego wprowadzono przepisy ruchu drogowego.
Powiem ci tak, też miałem jakoś w kwietniu na sytuację na A2, gdzie motocyklista wyprzedził mnie wjeżdżając pomiędzy mnie a samochód osobowy który wyprzedzałem, a ponieważ przed nami były dwie ciężarówki (na obu pasach ruchu, a jakże, dlatego jechałem powoli) to wskoczył sobie na pas awaryjny i pociągnął dalej. Tak się dla niego nieszczęśliwie złożyło że mam w samochodzie kamery, na front i do tyłu.
Nie musisz zgadywać co się stało, sam ci powiem – po tym jak nagrania z obu kamer przesłałem na policję facet stracił prawo jazdy. Nie za to że pojechał pasem awaryjnym tylko za to że wcześniej pojechał między dwoma pojazdami. I nie zatrzymano mu uprawnień decyzją administracyjną, tylko orzeczeniem sądowym na okrągły rok, bo na pierwotny mandat od policji nie chciał się zgodzić więc sprawa trafiła “wyżej”. Tak, będzie musiał ponownie zdawać prawko. I cieszy mnie, że tym razem sąd okazał się równie szybki co nieodpowiedzialny biker.
A wszystko to wiem bo jako autor nagrania zgodziłem się składać zeznania i byłem informowany o przebiegu sprawy na bieżąco. To było takie moje stanowcze NIE dla drogowej brawury, bo inaczej tego nazwać nie można.
Borek, ja nie piszę, że motocyklista jechał rozważnie – ba jechał bardzo nierozważnie i nieodpowiedzialnie. Nie to mam na celu. Celem mojego wpisu była refleksja nad zachowaniem kierujących pojazdami wielośladowymi. Gdzie każdy z kierujących na nagraniu popełnia wykroczenia (a motocyklista błędy). I te wykroczenia są umniejszane. Okej – przy tym tnącym Mondeo po ciągłej poboczem to naciągane 🙂 ale wykroczenie jest wykroczeniem.
Tak, jazda motocyklisty była brawurowa. Ale tylko dlatego, że nie zostawił sobie manewru na błędy swoje czy innych – czego skutkiem jest zostawianie swojej skóry na asfalcie. Ale dalej zgodna z przepisami.
Wracając do Twojego przypadku. Wiesz, ciężko mi w to uwierzyć, z dwóch aspektów. Po pierwsze z jakiego paragrafu mu odebrali lejce? Napiszesz mi to wyjaśnię szerzej co mam na myśli.
A drugi aspekt – ale tak się przyznał, pomimo groźby utraty prawka, że pod tym kaskiem to on? To jakiś uczciwy bardzo 🙂
Według twoich pkt, to motocykliści nie popełniają błędy, a te same wykroczenia które przypisujesz wielośladom.
Autorowi nagrania wytykasz wyprzedzanie w okolicy przejścia, ale motocykliście już nie, dlaczego ?
Bo nie wyprzedzał ani “na”, ani “bezpośrednio przed” – fakt najechał na ciągłą. 🙂
Czyli uważasz, że pierwszy motocyklista dałby radę zatrzymać się po wyprzedzeniu czerwonego samochodu? Ciekawe. Mniej pychy i arogancji z waszej strony, drodzy motocykliści, a może uda wam się w całości przejeździć ten sezon/
A przed czym miałby się zatrzymywać?
Nie teoretyzuj. Gdyby, gdyby… gdyby musiał się zatrzymać – bo ktoś przechodziłby przez przejście – to pewnie jechał by w inny sposób. Ot i tyle.
Drodzy minusujący – Wasze minusy ani mnie ziębią, ani parzą.
Zachodzę tylko w głowę dlaczego minusy – poruszyłem kilka aspektów. Więc nie wiem, do czego konkretnie i z czym konkretnie się nie zgadzacie. Zapraszam do merytorycznej wypowiedzi. 🙂 Może mój prowokacyjny nick? Tak po prostu z czyste polskości – hejtujemy wszystko to co kłuje w oczy? Taka mentalność Adasia Miauczyńskiego. Hm?
Gdzie nie mam racji? 🙂
Jedynym winnym jest kierujący pojazdem wielośladowym. – TU NIE MASZ RACJI!
a jednak minusy cie ziebia i parzą, skoro do tego nawiązujesz. wiec dam ci minusika od tak
Jednak nie 🙂
Ale dzięki. Minusów mam 50kilka. Gdzie jeste 50kilka postów? Wielu klepie minusa bądź plusa – ot tak dla hecy – bez żadnej refleksji – pewnie nawet nie rozumieją moich wywodów. 🙂
Tak patrzę na Twoją wypowiedź i szczerze brak obiektywizmu w niej. Zważ na to że oglądnąłeś filmik bardzo nie dokładnie. Jeśli odtworzysz go kilka razy zwróć uwagę na to co dzieje się od 10 sekundy do 12 ( nawet w zwolnionym tempie). Jeśli motocyklista wykonywałby dobrze manewr wyprzedzania forda to powinien być za audi (od tego służą dwa pasy – ford zrobił miejsce i to bardzo nie słusznie ponieważ to pozwoliło kierowcy jednośladu na wykorzystanie miejsca którego nie powinien wykorzystać i tak na prawdę złamanie przepisów) ponieważ wyprzedzając zajmuje pas samochodu marki ford? – hmm od kiedy to jest wyprzedzanie dla Ciebie no nie wiem ( dwa pojazdy na jednym pasie ruchu). Powtórka z tego do czego służą pasy ruchu. Błędów tutaj jest bardzo wiele po każdej ze stron ale o tym kto za nie zostanie ukarany przeanalizuje już policja i to jak bystre oko będą mieć. Uważam że oczywiście kierowca audi mógł jeszcze raz spojrzeć w lusterko ale tego nie zrobił – jego błąd.
Uważam że jeśli jest do tego miejsce tzn. są korki, stoimy lub jedziemy ciągiem jeden z drugim 10-20 km/h to jak najbardziej warto zrobić trochę miejsca dla jednośladów czy nawet karetki i sam tak robię natomiast kiedy jedzie się z większą prędkością to przede wszystkim trzeba przestrzegać przepisów oraz bezpieczeństwa swojego jak i innych użytkowników drogowych a nie wyprzedzać jak popadnie i gdzie popadnie – gdyby motocyklista nie dostał miejsca od kolegi z forda za pewne jechałby za audi lub fordem i wykonał manewr kilka sekund później. Może warto czasem dojechać do domu 5 minut później niż wcale.
Miało być szarego Passata*
No widzisz. Właśnie bardzo dobrze obejrzałem materiał filmowy. Przynajmniej tak mi się wydaje (bo wiem że nie jestem nieomylny).
Nie musiałem oglądać w zwolnionym tempie, klatka po klatce.
Zarzucasz mi brak obiektywizmu – po czym wnosisz? Po nicku? Otóż oświecę Cię – nie jeżdżę na 2oo od 10 lat – po wypadku. Nigdy nie nazywałem się motocyklistą – zawsze wolałem “polatać” niż stać i się lansować jak wielu. Zawsze wolałem “polatać” niż jeździć na zloty. Ja siebie zawsze nazywałem użytkownikiem motocykla (bardzo lubiłem też słowo “motor” – tak bardzo oburzające “brać motocyklową”).
Ale, przechodząc do meritum sprawy. Motocyklista wykonał swoje manewry prawidłowo (ten drugi) – wszystkie, czyli oba manewry wyprzedzania. Pozwala mu na to prawo. Mylisz się i to grubo. Zachęcam jednak lekturę PORD i trochę refleksji nad słowem czytanym.
Już kilku innych użytkowników tego portalu wyjaśniło, iż wyprzedzać można w obrębie jednego pasa – obojętnie jakiej szerokości. Słowami kluczowymi jest pojazd wielośladowy i jednośladowy.
” Jeśli motocyklista wykonywałby dobrze manewr wyprzedzania forda to powinien być za audi (od tego służą dwa pasy…” Mylisz pojęcia. Zachęcam na prawdę do lektury PORD. Motocykl – pojazd jednośladowy może wyprzedzać w obrębie jednego pasa (jeśli się zmieści – a na tym filmie się zmieścił). Jest jeden warunek – musi to być z lewej strony pojazdu. I tak zostało to wykonane dwukrotnie. Może także wyprzedzać z prawej strony – ale już na sąsiednim pasie – i taki miał zamiar – miał zamiar “łyknąć” kierującego Audi swoim pasem – kierującego, który zajmował w danym momencie pas sąsiedni lewy.
Nic dodać, nic ująć. 🙂
To jeszcze pierwszy motocyklista załapie się na mandat za wyprzedzanie przed/na przejściu.
1) “Czy motocyklista jechał jak debil? Nie wiem – tego nie oceniam.”
Ale dlaczego nie oceniasz? W ogóle co to znaczy “nie wiem” .Nie wiem to by było jakbyś nie widział tylko przeczytał albo usłyszał o tej sytuacji. A tu wszystko widzisz. Kierowców oceniłeś to wystaw jeszcze ocenę motocyklistom
2) “Gro osób ma w wielkim poważaniu innych uczestników drogi.” a “motorniczy” nie miał? Sam stwierdziłeś “jazda zbyt pewna siebie (z zerowym marginesem na swój błąd lub innych)” to co miał w poważaniu tak jadąc?
Ale przecież nie Tobie to oceniać.
Pierwszy motocyklista tylko i wyłącznie za naruszenie ciągłej – nie wyprzedzał ani “na” ani “bezpośrednio przed”.
“Nie oceniam” dotyczyło słowa “debil” – o nikim tak nie napisałem. Nikogo nie oceniłem.
Tak, motocyklista jechał brawurowo, ale dalej zgodnie z przepisami.
zadne spogladanie w lusterko nic nie daje jak motocyklista leci 200 na godziene
A tutaj leciał 200?
A dwa – oczywiście że daje – mnie na autobanie wyprzedzało kiedyś auto które “NA OKO” miało koło 300 🙂 – ja miałem 200 – i widziałem i jego i inni widzieli nas. Wystarczy ogarniać na bieżąco sytuację wokół pojazdu i przewidywać.
Jak w szachach – przewidywać kilka ruchów na przód.
Skoro ty jechałeś 200 a on 300 to 150 % twojej prędkości. Jak ja kiedyś jechałem 100 i mnie wyprzedzał 200 to było 200 % mojej prędkości. Jak ty jechałeś 200, a on 300 to podejrzewam, że ruch był sporo mniejszy, a samochód jest lepiej widoczny niż motocykl. Weź pod uwagę, że samochód jadacy dwa samochody za tobą jest bardziej widoczny, niż motocykl.
Stachu – ale po co Ty przeliczasz wartości na procenty? Przecież w dalszym ciągu mój przypadek i Twój to różnica 100km/h – to ta sama wartość i w takim samym czasie zmniejsza się odległość pomiędzy obiektami. Czyli przez taki sam okres czasu obiekt jest widoczny dla tego co jedzie 200 i dla tego co jedzie 100.
“Weź pod uwagę, że samochód jadacy dwa samochody za tobą jest bardziej widoczny, niż motocykl.” Nie bardzo rozumiem. Jak ktoś ma problemy z zauważeniem innych uczestników ruchu – pieszy, rowerzysta, “ciężarówka” czy motocyklista to zalecam dwie opcje – albo zaprzestanie jazdy, albo okulista.
Jak można przyznać się do tego, iż jeździ się i uczestniczy w ruchu jeśli się nie widzi innych?
“kierujący chyba Fordem Mondeo w kombi (mkII – chyba) – ten co zjechał na pobocze (naruszając przepisy) umożliwiając motocyklistom (dwóm) przejechanie obok – potrafił zobaczyć motocyklistów dwóch, a kierujący Audi już nie?” – zauważ, że motocyklista jechał przez chwilę bezpośrednio za nim i moim zdaniem, zjechał na pobocze aby zmniejszyć ryzyko kolizji z debilem. Drugi motocyklista w 10 sek. pokazuje się kierowcy audi międzu dwoma samochodami, a 2 sek później jest kolizja – to powinno zamknąć temat, ale nie wiem, czy zrozumiesz.
Nie, to Ty nie rozumiesz. Kierujący Audi nie miał prawa wymuszać pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na sąsiednim pasie podczas manewru zmiany pasa ruchu.
Nie upewnił się odpowiednio – a miał obowiązek! Jeśli nie zauważył – jego wina. To on popełnił błąd. To znaczy, że się nie upewnił i spowodował zdarzenie drogowe.
Jedyna wina motocyklisty – przyjął iż każdy będzie się poruszał zgodnie z przepisami – czyli inny kierujący będzie sygnalizował odpowiednie wcześnie zamiary manewrów oraz będzie te manewry dokonywał prawidłowo.
Manewr podjęty przez Kierującego Audi – był manewrem nieprawidłowym.
Nawet jeżeli jest w tym co piszesz trochę racji to zdaniem cyt.: Jedynym winnym jest kierujący pojazdem wielośladowym. – pogrzebałeś wszystko. Jak ty tu nie widzisz winy motocyklisty to idź w piz du!
Igor – byłem i co?
Gdzie jest wina motocyklisty?
No też się zastanawiam jak to jest, że ty potrafisz zauważyć wielki, jaskrawy, mrugający na niebiesko wóz strażacki pędzący z nadświetlną 90 km/h, a inni nie potrafią zauważyć w dwie sekundy błękitnego jednośladu toczącego się raptem 160 km/h. Powiedz mi jak to robisz.
Arkadianin – bo hm, może dlatego, że staram się ogarniać sytuację dookoła?
jednak widzisz internetowy expercie, twoj potok, moze okazac bez sensu, bo co raz czesciej sady orzekają o winie urzytkowników, ktorzy wykazuja sie brawurą lub jadą z nadmierną predkoscia, mimo tego, ze na pierwszy rzut oka winny wydaje sie kierujacy, ktory zmienił pas, nie ustapił pierwszenstwa itp.
Franio – wiesz, jest różnica zaiwanianie w zabudowanym setką i wyskoczenie zza zakrętu nie dając fizycznej możliwości wyjazdu np. z posesji – a jazdą z taką prędkością poza teren zabudowanym na prostej.
Pokaż konkretny wyrok to się ustosunkuję. NIGDY nie ma podobnego zdarzenia – każde zdarzenie jest inne i rozpatrywane indywidualnie.
Pięknie gruchnął, może się czegoś nauczy, chociaż wątpię 🙂
Zapewne pierwsze czego się nauczy to np. jeść przez rurkę albo pisać drugą ręką.
Jeśli jest tak jak mówisz: o tej jednej ręce i rurce – to kierujący Audi będzie się uczył podnosić mydło stopami, żeby tylko się nie schylić.
Mam nadzieje, ze motocyklista zapłaci mandat + z własnej kieszeni warsztat dla pojazdu. Debil i tyle. Dodatkowo to jest droga, gdzie co chwile jest ograniczenie do 70km/h
A za co mandat droga Moniko? Dlaczego motocyklista ma sponsorować mandat kierującemu Audi?
A skąd wiesz, ile jechał kierujący jednośladem? Jeśli powyżej – to pełna zgoda – wyślij mu mandat i mu to udowodnij.
taaak jechał 50 , i ani grama więcej -człowieku nie pisz bzdur , z drugiej strony to audiczką zajechał mu drogę – tylko jak to się ma do manewru motocyklisty bo ten szedł za ostro – sprawa jest trudna , ale obawiam się że wina zostanie przypisana motocykliście – mam nadzieję że poza stłuczeniami i obtarciami a co najwyżej jakimś drobnym niegrożnym pęknięciem kości nic mu się nie stało
A ile jechał? Bo ja tego nie wiem. 🙂
Wina puszki ewidentna, przy zmianie pasa nie zachował ostrożności moto jechało swoim pasem. Kogo obchodzi ze był w martwym polu? Zmieniasz pas rusz łbem to zobaczysz albo kup se większe lusterka
albo niech sprzeda samochód w ogole, a motorowiec niech zapierdala jak jebniety miedzy samochodami.
a nie, nie bedzie juz samochodów, wszystkie beda sprzedane to motorowiec bedzie sobie zapierdalał po prostu
Anonim – jak ma jeździć jak bohater filmu – to tak.
Przyjmę Twoją retorykę. Przez chwilę wejdę w skórę kierowcy Audi – a jebać to jadę 70km/h (czy ile tam było ograniczenia) to zjadę na prawo – gówno mnie obchodzi czy komuś zajeżdżam drogę.
Paweł – czyli są jeszcze ludzie, którzy na chłodno kierują się rozumem i logiką popartą przepisami. Dzięki Tobie mam jeszcze chęci produkować się na tym portalu i próbować trafiać do zakutych zawistnych łbów zacietrzewionych kompleksiarzy, którzy jak widzą motor – to krew ich zalewa i krzyczą od razu “za szybko”. Jak widzą, że ktoś jedzie szybciej to lepią łatkę mordercy – a wjeżdżającego mu pod koła usprawiedliwiają i wybielają. Pozdrawiam
Ładnie się z muzyczką zgrało 🙂
Śmieszą mnie w tym miejscu komentarze o patrzeniu w lusterka. Trzeba by wogóle oczu ob nich nie odrywać, żeby ustrzec się przed takimi durniami. A najlepiej zap****ić sobie wielkie lustro zamiast przedniej szyby. Kiedyś omal nie zderzyłem się z wyprzedzającym mnie motocyklistą: po wyjeździe z zakrętu chciałem wyprzedzić poprzedzający mnie samochód, przede mną długa prosta, z przeciwka nic, więc “kierunek”, rzut oka w lusterko – nic, odwaracam wzrok na drogę przedemną, a tu nagle gwizd jakby rakieta obok przeleciała. Dosłownie ułamek sekundy, tyle ile odwracasz wzrok z lusterka na drogę przed sobą. .
Jeśli zaskakują Cię sytuacje na drodze to znaczy, że popełniasz błędy.
Źle patrzysz w lusterka, może masz źle ustawione, albo masz problemy z oceną prędkości.
Mam nadzieję, że to nagranie obejrzała policja i ukarze idiotę nagrywającego, zapierdalającego i wyprzedzającego na przejściu dla pieszych.
A ameby które mnie minusują niech oddadzą prawo jazdy o ile je posiadają.
Deklu cmoknij nas w…. Tam.gdzie codziennie swojego szefa cmokasz ???
Tych to mi nie szkoda, szkoda mi kierowcy Audi taki piękny samochód był :(.
Hahahaha… Mam nadzieję, że nic poważnego mu się nie stało, ale ufam, że szlify motocyklowe będą mu się długo o boleśnie goiły?
Ja nigdy nie robię miejsca dla motocyklistów w czasie normalnej jazdy tak jak ten w kombi po prawej, bo to tylko zachęta do zapierdalania przez motocyklistów. Najlepszą rzecz jaką można zrobić to jechać prosto z równą prędkością bo jeszcze taką jazdą z jednej krawędzi pasa na drugą jakiegoś sprzątnę. Niech sobie motocyklista myśli jak wyprzedzać.
Oczywiście co innego jak w korku stoję to robię miejsce dla jednośladów ale jak jadę to nigdy.
ciekawe co na to policja, kto w tym momencie zostanie sprawca wypadku. czy kierowca, który zmieniał pas, czy zapierdalacz na motorze bez wyobrazni?
ostatnio był przypadek jak pani wyjezdzała z jakiegos zajazdu, rozgladała sie dobra minute czy moze wlaczyc sie do ruchu i w momencie jak juz postanowila wykonac manewr pojawił sie zapierdalajacy motocyklista. efektem tego była niestety jego smiec.
sprawa była tutaj poruszana, ale po czasie film został usuniety. moze ktoś z was wie jak potoczyły sie losy niewinnej kobiety?
Prawdę powiedziawszy też jestem ciekawa jak zakończy się sprawa – bo niby motocyklista był na swoim pasie, ALE wyprzedzał wtedy inny samochód, a więc też wykonywał manewr (to, że nie zmienił wtedy pasa, jest winą – nie mylić z przysługą – debila, który naruszył linie ciągłą i ustąpił miejsca) przed którym mógł być zasłonięty przez ten nieszczęsny pojazd. Znowu Audi nie specjalnie wygląda na pojazd, którego kierowca sprawdził, czy ma rzeczywiście puste pole do manewru. Na moje oko współwina być powinna i dodatkowo mandat 100zł dla dekla, który widocznie nie wie, że nie wolno podczas jazdy naruszać linii pobocza, bo nie do tego ono służy.
jak potoczyly sie losy niewiem ale Sad i biegli orzekli WINA BEZWZGLEDNA MOTOCYKLISTY;!!!!!!!
Motocyklisto – ,,Zwolnij – nie będziesz wszędzie,,. Czy tam ,,W wiadrze,, 🙂
No i kto komu płaci odszkodowanie? Kierowca samochodu motocykliście, gdyż zmieniał pas na zajęty przez motocyklistę, czy też motocyklista kierowcy samochodu, gdyż jechał z za dużą prędkością ?.
złamanie przepisów praktycznie wyklucza możliwość otrzymania odszkodowania
Śmieszne rzeczy piszesz. Po co pisać o czymś o czym się nie ma pojęcia?
Bzdura
Bzdura – to było do Anonima.
Ale nagrywający nie lepszy as – wyprzedzanie na PdP.
Pierwszy raz widziałem wyprzedzanie na trzeciego w taki sposób, że ten trzeci wcisnął się pomiędzy wyprzedzającego i wyprzedzanego 🙂
Dokładnie o tym samy pomyślałem ze taki manewr podchodzi pod wyprzedzanie na trzeciego tylko wcisnął się pomiędzy auta
Wczoraj wróciłem z Autrii. Troche pokreciłem się po terenach widokowych okolice Grossglockrnera i bylem w ogromnym szoku z jaką kulturą przemieszczali się tam motocykliści i teraz jak widze co sie dzieje na polskich drugach to pozostaje tylko złapać sie za głowe i powiedzieć sobie “gdzie ja kur… żyje”. Przez 5dni ani jednego świra na motorze oraz ani jednego samochodu z naklejką “motop.zdy sa wszedzie”.
Prosimy o wrzucanie bezpośrednio linków do filmów YT na FB. Będzie szybciej niż przechodzenie w kółko na stronę. Dziękujemy.
hajs z reklam by się nie zgadzał
Panie władzo… lubię zapi****alać.
Przepis na popisową śmierć niczym skończony debil: Osiągnij 20 rok życia, wmów sobie że jesteś królem szosy, kup 1000ccm na pierwsze moto, zostaw mózg w domu rodzicom na pamiątkę 😀
1000ccm to od 24 roku można.
Zaraz zaraz to ze motocyklista jechal szybciej ok, ale ludzie patrzcie dwa razy w lusterka.. Po drugie czemu kierowca filmowkec nie zatrzymal sie zeby udzielic pomocy? Odwaga na nagranie i komentarze byla a na pomoc juz nie?
Popatrzenie dwa razy tutaj nic by nie dało. Motor znalazł się idealnie w martwym polu i do tego poruszał się dużą prędkością.
Kierowca Audi popatrzył w listerko, ocenił odległość i zaczął wykonywać manerw skrętu w tym samym momencie motocyklista już był na wysokości tylniego prawego błotnika.
Świetne tłumaczenie. “Rozjechałem pieszego bo go nie zauważyłem – jestem rozgrzeszony.”
Jak był w jego martwym polu? – to obowiązkiem kierującego jest się upewnić aby tam nikogo nie było!
Ale już!
Gościu w Audi popatrzył w lusterka, ale ten kretyn jechał w taki sposób, że nie dało się go zauważyć. Apel patrzcie lusterka zamieniłbym w motocykliści, nie jeździjcie jak debile
Dokładnie tak słowa trafione w 100%!! Jak widzę te naklejki patrz w lusterka motocykle są wszędzie zawsze mnie szlak trafia, nie jeździj jak debil z za duża prędkością to nie będziesz wszędzie! Jak można nie mieć wyobraźni i nie troszczyć się o SWOJE życie??
Jak dla mnie dobrze się stało, będzie miał nauczkę żeby nie skakać z pasa na pas jak małpa z gałęzi na gałąź, kupią ponad litr a na karku ledwo 20 lat i udają najważniejszych.. osobiście znam dużo bardziej mądrzejszych i rozważnych motocyklistów, którzy wiedzą jak zachowywać się na drodze.
Ok nie mowie ze zrobil dobrze niestety wszedzie znajdzie sie brak rozsadku czy to na motocyklu czy w samochodzi na rowerze czy tez w tirze a o pieszych nie wspomne
Tępota w stopniu porażającym. Weź spróbuj dostrzec kogoś w lusterku, kto porusza się znacznie przekraczając prędkość.
Kolejny internetowy mądrala z łbem w monitorze…
skad wiesz, ze sie nie zatrzymał?
zjechał na prawy pas, dalej film sie urywa. przeciez nie zatrzyma sie w miejscu.
ty jezdziles samochodem kiedys?
Tam chyba nawet słychać głos pasażerki – stań, albo zatrzymaj się. Nie pamiętam – a nie chce mi się oglądać jeszcze raz.
Ale piszący tutaj lubią wyobraźnią za bardzo polecieć.
Tamten spojrzał w lusterko, ten się nie zatrzymał.
Zawsze dorabianie ideologii. 🙂
trza zamontowac krawieckie lustra…te sa za male
Jednego nieśmiertelnego mniej. Przynajmniej na jakiś czas. Jakim trzeba być osłem, żeby w taki sposób wyprzedzać.
“Szybko, ale bezpiecznie” … taaaa, zapierdalając i wyprzedzając środkiem.
Chyba motocyklista zapomniał do czego służy mózg.
“Patrz w lusterka….. ” tylko, że kierowca nie miał najmniejszych szans zauważyć deb….
hyba ktoś zapomniał do czego służą lusterka 🙁
Tomasz: a ty do czego służy mózg.
no bez przesady … kto by zdązył zareagowąć … sprawdził ze minął bezpiecznie auto i chciał zmienić pas a motor wyebał jak spod ziemi
Chyba ktoś zapomniał jak się powinno bezpiecznie jeździć na motorze.
“hyba” Chyba to ktoś zapomniał ortografii!!!!