Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Dachowanie
—
Drogowy armagedon, czyli blokowanie skrzyżowań
›
Wypadek motocyklisty
wrz 13 2015
Kategoria:
MOTOCYKLIŚCI
https://youtu.be/pom630FC0wk
do góry
54 komentarze
do "
Wypadek motocyklisty
"
Ricardo
pisze:
18/09/2015 o 19:11
Odpowiedz
Report comment
Jeleń
pisze:
14/09/2015 o 22:22
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
14/09/2015 o 13:23
Odpowiedz
Report comment
svirus
pisze:
14/09/2015 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Twardy pończo
pisze:
14/09/2015 o 08:38
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
13/09/2015 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
t
pisze:
13/09/2015 o 15:07
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
15/09/2015 o 22:03
Odpowiedz
Report comment
yyy
pisze:
13/09/2015 o 14:39
Odpowiedz
Report comment
babom NIE
pisze:
13/09/2015 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
Jeleń
pisze:
14/09/2015 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
mick
pisze:
13/09/2015 o 13:30
Odpowiedz
Report comment
zenon
pisze:
13/09/2015 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
zenon
pisze:
13/09/2015 o 13:29
Odpowiedz
Report comment
sti881
pisze:
13/09/2015 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
zenon
pisze:
13/09/2015 o 13:01
Odpowiedz
Report comment
sti881
pisze:
13/09/2015 o 14:13
Odpowiedz
Report comment
piotr 84
pisze:
13/09/2015 o 12:05
Odpowiedz
Report comment
cdsre
pisze:
13/09/2015 o 11:55
Odpowiedz
Report comment
ff
pisze:
13/09/2015 o 20:49
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
15/09/2015 o 19:33
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
13/09/2015 o 11:49
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
13/09/2015 o 12:30
Odpowiedz
Report comment
LeeLook
pisze:
20/09/2015 o 01:52
Odpowiedz
Report comment
Lukasz
pisze:
13/09/2015 o 11:29
Odpowiedz
Report comment
bartekwrx
pisze:
13/09/2015 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
Norb
pisze:
13/09/2015 o 11:30
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
15/09/2015 o 19:31
Odpowiedz
Report comment
Szymon
pisze:
13/09/2015 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
anon
pisze:
13/09/2015 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
Norb
pisze:
13/09/2015 o 11:28
Odpowiedz
Report comment
Kabun
pisze:
13/09/2015 o 11:42
Odpowiedz
Report comment
ble
pisze:
14/09/2015 o 11:16
Odpowiedz
Report comment
maciej
pisze:
13/09/2015 o 12:01
Odpowiedz
Report comment
zenon
pisze:
13/09/2015 o 13:02
Odpowiedz
Report comment
jarek
pisze:
13/09/2015 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
marcin
pisze:
13/09/2015 o 12:35
Odpowiedz
Report comment
Lul
pisze:
14/09/2015 o 14:07
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
13/09/2015 o 13:50
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
13/09/2015 o 11:04
Odpowiedz
Report comment
Name
pisze:
13/09/2015 o 11:07
Odpowiedz
Report comment
anon
pisze:
13/09/2015 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
13/09/2015 o 12:09
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
13/09/2015 o 12:14
Odpowiedz
Report comment
mhm
pisze:
13/09/2015 o 12:22
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
13/09/2015 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
13/09/2015 o 14:22
Odpowiedz
Report comment
Arczi
pisze:
13/09/2015 o 15:42
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
13/09/2015 o 20:18
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
15/09/2015 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
tomek
pisze:
13/09/2015 o 13:27
Odpowiedz
Report comment
ble
pisze:
14/09/2015 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
15/09/2015 o 19:28
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
13/09/2015 o 22:32
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
54 komentarze do "Wypadek motocyklisty"
Nie po to ustawodawca w art. 22.5 ustawy nałożył na kierującego obowiązek sygnalizowania zawczasu i wyraźnie swoich zamiarów, by inni kierujący musieli czekać aż on wykona sygnalizowany manewr. Robią to nader często, oceniając okoliczności ruchu wg własnego doświadczenia i w trosce o własne zdrowie. Gdyby to było obowiązującą normą nie byłoby potrzeby sygnalizowania czegokolwiek, a kierujący miałby prawo skręcać w lewo z włączonym prawym kierunkowskazem. Zapis art. 22.5 nakłada na kierującego zobowiązek wyłączenia kierunkowskazu niezwłocznie po wykonaniu manewru. Wszyscy piszą o ograniczonym zaufaniu ale zapominają o art. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym w którym napisano, że uczestnicy ruchu mają prawo liczyć na to, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, i UWAGA, chyba, że okoliczności wskazują na możliwość ich odmiennego zachowania. Bezspornym jest, że kierująca miała obowiązek ustąpienia pierwszeństwa jadącemu drogą z pierwszeństwem oraz dzięki zapisowi to, że jadący tą drogą motocyklista sygnalizował zamiar skrętu w prawo na drogę z której wyjeżdżała kierująca co upoważniałoby ją do wykonania manewru skrętu na drogę z pierwszeństwem gdyby nie to, że:
1. Kierująca nie widziała momentu włączenia kierunkowskazu, co mogło sugerować, że nie był on wyłączony po zakończeniu poprzedniego manewru.
2. Kierujący motocyklem jechał dość szybko i nie zwolnił by bezpiecznie wykonać manewr skrętu.
W świetle powyższego, dzięki nagraniu, wiadomo, że do kolizji doszło z winy motocyklisty, który naruszył przepis art. 22.5 ustawy wprowadzając w błąd kierującą samochodem. Ta jednak będąc na drodze podporządkowanej nie powinna, w świetle ujawnionych okoliczności, wjechać na drogę z pierwszeństwem lub widząc, że kierujący motocyklem nie skręca zaniechać wykonywanego manewru, w związku z czym może być tylko współwinną tej kolizji. Gdyby nie udowodniono kierującemu motocyklem, że jechał z włączonym prawym kierunkowskazem (bada się żarniki zbitych żarówek kierunkowskazów – gdy są spalone, to kierunkowskaz był włączony, a jak nie to nie wiadomo jak było) to w 100% winę poniosłaby kierująca samochodem. Gdyby udowodniono, że miał włączony prawy kierunkowskaz i wyraźnie zwolnił lub zjechał do prawej krawędzi to w 100% poniósł by winę za tą kolizję. Tu zarzucono pani nie ustąpienie pierwszeństwa, ona przyjęła mandat i go uiściła co zamyka sprawę. Gdyby był to wypadek to sprawa trafia do sądu i wtedy warto zadbać o zebranie dowodów (żarówki, nagrania, zeznania świadków). Zapraszam na ” Mandat można uchylić” http://mrerdek1.blogspot.com/2015/01/20-policjant-tez-czowiek-moze-sie.html
mi się wydaję że to motocykliści nie patrzą co się dzieje nie raz widziałem jak przez skrzyżowanie na pełnym gazie jechał motocyklista nie patrząc na to czy było czerwone czy nie , a wtedy akurat ruszały auta z naprzeciwka . Nic się nie stało ale i tak to mnie przeraziło (dosłownie ( Ja się nie dziwię że są wypadki z motocyklistami bo oni jeżdżą z nadmierną prędkością a jak stoją w korku to się pchają przez auta a potem się dziwić że wypadek …
Oblałem egzamin na prawo jazdy za “zbyt późne wyłączenie kierunkowskazu, co dezorientuje kierowców”. Pech, upał, otwarte okna, hałas, rondo o lekkim łuku, gdzie nie zadziałał automat + nerwy. Nie było po drodze przecznicy, w która mógłbym skręcić, mimo to egzaminator był nieugięty. Tak że jest to błąd motocyklisty. Z drugiej strony NIGDY nie wyjeżdża się z przecznicy tylko na podstawie kierunkowskazu. Zasada ograniczonego zaufania musi działać w głowach.
Jak dla mnie wina obopólna, nawet taryfikator na to wskazuje:
Utrudnianie lub tamowanie ruchu poprzez niesygnalizowanie lub błędne sygnalizowanie manewru, np. nieużycie lub niewłaściwe użycie kierunkowskazów.
Punkty karne: 2 pkt
Mandat: 200 zł
Po obejrzeniu filmu muszę zobaczyć co mają w nowej gazetce lidla.
Ślepy… z takiej odległości to powinien go widzieć bez problemu, chyba że beblał przez komórkę to wtedy nie widzi. Ostatnio wysłałem na pały dwa filmiki z wyczynami komórkowców. A wracając do motocyklisty to chyba nie wie co znaczą te skośne pasy przed rondem. A wcześniej napewno była ciągła….
Bo to raz…zasada ograniczonego zaufania – wszyscy użytkownicy drogi to matoły. Z uwzględnieniem tego,ze sam możesz się zachować, jak matoł…i byłoby o wiele mniej wypadków;)
Polecam zapoznać się z zasadą ograniczonego zaufania i co ona mówi… Dla ułatwienia – art. 4 PoRD. Dla dodatkowego ułatwienia – zasada ograniczonego zaufania nakazywała kierowcy samochodu wierzyć w to, że motocyklista skręci.
Jaka trzpiota XD
GŁUPIA C| PA będzie właściwym komentarzem?
w dodatku ślepa
jak dla mnie próba zabójstwa może nawet byc…
i tak w wiekszosci jezdza BABY !!!
babka wyjeżdżała a motocyklista nawet się nie zatrzymał .. widać to ewidentnie przecież
A zauważył ktoś że pani z mondeo wogóle nie powinna skręcać w lewo z tego wyjazdu. Ma przed sabą linie ciągłe rozdzielajce pas do lewo skręty od pasa którym porosza się motosyklista. Powinna wyjeżdzać tylko i wyłącznie w prawą stronę.
przypatrz sie uwaznie czy ma Ciągłe linie….
nie ma zakazu skretu w prawo, jest tylko informacja ze ten pas jest przeznaczony do jazdy na wprost, a z takiego pasa możesz zjechac z drogi publicznej
Ludzie patrzcie dokladniena filmik jak juz jednaosoba tu napisala motocyklista nie mogl skrecic w prawo tam skad wyjezdzalo mondeo bo swoim pasem mogl jechac tylko na wprost. fakt ze nie wylaczyl kierunkowskazu to byl blad ale za kolizje ewidentna wina pani kierujacej mondeo
pewnie ze mógł skrecic w prawo
zgadza się, skręt jest możliwy – mój błąd
Kiedyś zdarzyło mi się spowodować kolizje busem można by rzec stłuczkę wjeżdżając na osiedle w mieście, musiałem skręcić w lewo oczywiście włączony kierunkowskaz wjazd wąski, musiałem przepuścić wyjeżdżający samochód . Pewny siebie rozpocząłem manewr aż tu nagle uderzenie , starszy pan stojący za mną matizem znudził sie czekaniem i rozpoczął omijanie . przyjechała policja tłumaczę cała sytuację i okazuje się że moja wina bo to nie było skrzyżowanie i mógł mnie wyprzedzać ,no tak mówię że kierunkowskaz w lewo włączony a pan policjant do mnie ” WŁĄCZONY KIERUNKOWSKAZ DO NICZEGO NIE ZOBOWIĄZUJE “. Jeżdżę motocyklem i nawet dwa razy sprawdzam czy wyłączyłem kierunkowskaz bo wiem czym może grozic błędne informowanie zamiarem skrętu ale może się każdemu zdarzyć nie wyłączenie , na drodze trzeba myśleć a nie tylko gnać przed siebie
Ograniczone zachowanie, ok, ale winy powinien byc motocyklisty. Kobieta miala czekac az przejedzie motocyklista skrzyzowanie prosto i dopiero moze jechac? A jak bedzie kilka takich pojazdow z wlaczonym kierunkiem to ma czekac az wszystkie przejada? Dopiero wtedy opuscic skrzyzowanie? Ludzie czekajacy za nia ja zjedza. Kretynskie polskie przepisy, motocyklista ogolnie mial stala predkosc wiec kobieta postanowila wyjechac.
eeee no jesli ona ma znak by ustapic pierwszenstwa to wiesz, nie jestem w 100% pewien(sarkazm) ale raczej MUSI zaczekac az wszyscy przejadą prosto, chyba że skręcą i nie będzie musiała nikomu ustępować pierwszeństwa.
Swoją drogą kobieta mimo tego ze widziala ze facet jedzie prosto zapikowała prosto w niego jak był niedaleko jej (motor poleciał na drugą stronę drogi zamiast w przód więc uderzyła ładnie z boku) więc nie rozumiem do końca jej zachowania, wjeżdża przedemnie motocyklista więc ruszam agresywnie i go spycham z drogi???
OGRANICZONE ZAUFANIE, a nie ZACHOWANIE po za tym była na drodze podporządkowanej.
Wina jest po stronie kobiety z Mondeo, ale… Jakbyście np. stali w swoich autach za kobietą i widzielibyście, że z jej lewej strony jedzie motocyklista z kierunkowskazem w prawo, to w sytuacji, gdy by czekała aż skręci/przejedzie, to pod nosem na pewno byście psioczyli, że “no co za kobieta, przecież może jechać skoro ten skręca”.
Jak doszło do wypadku to łatwo osądzać, ale jeśli pani np. znalazła się w podobnej sytuacji wiele razy i za każdym razem ktoś skręcał, a jak chciała poczekać aż skończy to ludzie z tyłu na nią trąbili, bo czemu nie wyjeżdża skoro skręca, to też nawyk się mógł wyrobić.
Ogólnie w takiej sytuacji trzeba poczekać przynajmniej do momentu, w którym zaobserwujemy, że zbliżający się pojazd zwalnia. Jeśli prędkość pozostaje bez zmian albo przyspiesza to pod żadnym pozorem wyjechać nie można.
Bardzo rzeczowa opinia. Ja dwa razy bym się naciął z czego raz było by nie nieciekawe. Na skrzyżowaniu oczekiwałem na skręt w lewo, po mojej prawej stronie dosłownie parę metrów od tego skrzyżowania jest wjazd na stacje benzynową. Kobieta miała miała conajmnienij od stu metrów włączony kierunkowskaz w prawo. Niestety auta z prawej nie pozwalały mi jechać, jak zrobiła się luka kobieta z mojej lewej sygnalizująca skręt w prawo pomimo zwalniania dość szybko jechała co mnie trochę zdziwiło, poczekalem i dobrze bo ominęła skrzyżowanie i skrecila w stacje benzynową.
Zgadzam się w 100%. Zasada ograniczonego zaufania to jedno, ale w sytuacji np. na drodze z pierwszeństwem łamanym (droga główna skręca o 90 stopni np. w lewo, a na wprost i w prawo jest podporządkowana), to ten, co jedzie cały czas główną musi dać kierunek w lewo. Wtedy daje znak tym z naprzeciwka (wjeżdżającym z podporządkowanej), że będzie jechał główną i że nie mogą wyjechać. Brak kierunku w takim przypadku sugeruje, że jedziemy prosto, czyli Ci z naprzeciwka mają drogę wolną. Jeśli ten jadący główną skręci w lewo mimo braku kierunku i spowoduje kolizję, to będzie winny. Tak przynajmniej twierdził Dworak w jednym z odcinków Jedź Bezpiecznie.
Włączony kierunkowskaz sygnalizuje zamiar wykonania manewru skrętu a nie wykonywanie manewru skrętu. Teoretycznie powinna upewnić się czy manewr skrętu został rozpoczęty przed ruszeniem. Oczywiście motocyklista powinien wyłączyć kierunkowskaz, ale nie sądze aby to pod jakiś paragraf podchodziło. Swoją drogą nie rozumiem dlaczego do tej pory w motocyklach, po za kilkoma wyjątkami, nie montuje się automatycznego wyłączania kierunków. Kiedy jeździłem motocyklem starałem się pilnować wyłącznia kierunków, ale kilkakrotnie zdarzyło się zapomnieć.
No jeśli chodzi o mnie to Kobieta niczemu w zasadzie nie winna. Niby istnieje coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania. Ale to motocyklista powinien dostać mandat za podawanie błędnych informacji innym uczestnikom ruchu…
Zasadą ograniczonego zaufania można wszystko tłumaczyć – czyż nie?
Bo jak bym wiedział to bym z domu nie wychodził.
Tak, powinien dostać mandat ale to kobieta z Mondeo włączała się do ruchu i na niej ciąży odpowiedzialność na wykonanie tego manewru bezpiecznie.
Według mnie kobieta nie powinna być sądzona. Motocyklista miał kierukowskaz. Ja sam bym ruszył, jak bym był w takiej sytuacji.
Pod tira byś nie ruszył 🙂
Widziałem sytuacje, że gościu wyjechał – i Co?
Tir miał włączony kierunkowskaz – dostał tylko mandat za to.
Ten który wyjechał był winny.
,,Kierunkowskaz,, jest tylko informacją.
Poczytaj sobie kodeks drogowy
czyli skoro to tylko informacja to nie muszę go włączać?
Owszem motor nie wylaczyl kierunkowskazu, jednak jednak z tej drogi nie mogł skrecać w prawo.
dlaczego nie mógł skręcić w prawo?
Mógł skręcić, tam nie ma nigdzie znaku nakazu. Ale jak widać tłumy internetowych mędrców nie znają znaków. A potem wyjeżdżają na drogi…
Jak bys nie wiedział to ruszasz dopiero jak ktoś skreci a nie ze miga mu sygnał to ty ruszasz masakra przeczytaj kodeks
To tak można w nieskończoność czekać na ruchliwej drodze. Po to się włącza wcześniej kierunkowskaz, by dać sygnał kierowcy za sobą, że się zaraz zwolni i żeby uważał, a kierowcy na skrzyżowaniu, że może już wyjeżdżać na “naszą” jezdnię. Taka niepisana zasada usprawniająca ruch drogowy.
Gdybyś wjechał to znaczy że nie znasz zasady ograniczonego zaufania co za tym idzie PODSTAW poruszania się po drogach publicznych, a to poważny błąd skutkujący tym co widzimy na załączonym filmiku.
Rozumiem, że motocykliści są mniej widoczni, ale w tej sytuacji?? Kompletna ślepota kobiety połączona z głupotą.
nie co chciałbym zebrać milion minusów
Ale motocyklista jechał na kierunku może myślała ze skręci w prawo na skrzyżowaniu z którego właśnie wyjeżdżała
Jakby jechał tir z włączonym kierunkiem na pewno by nie ruszyła.
Włączony kierunek nic nie znaczy poza tym, że sygnalizujesz (zgodnie z przepisami) ZAMIAR zmiany pasa/skrętu, itp. Drugiego kierowcy Twój kierunek nie zwalnia z myślenia i zachowania zasady ograniczonego zaufania.
A, że to była niemyśląca baba, która pewnie myślała tylko o świeżym zakupie “przecenionyych” nowych Crocsów w Lidlu, to nie wymaga już żadnego dodatkowego komentarza…
PS. Dodam jeszcze, że sygnalizujesz na początku zamiar wykonania manewru a później jego wykonywanie. To, że masz włączony kierunek nie oznacza, że nie możesz go wyłączyć i odstąpić od wykonania manewru.
w takiej sytuacji? gdzie ty mózg zbugiłeś? :v
Kierunkowskaz nie zobowiązuje do zmiany kierunku jazdy, można sygnalizować zmianę kierunku jazdy w prawo ale pojechać w lewo, dziwne ale prawdziwe. Najważniejsza jest tzw zasada ograniczonego zaufania to PODSTAWA zachowania na drodze ale niekiedy (jak widzimy) nie stosowana przez innych kierujących.
dokladnie. nozesz sobie jechac od zakopca nad morze na migaczu i kto by ci wyjechal to bedzie jego wina.nigacz to informacja a nie zovowiazania
idź lepiej jeszcze raz na egzamin, bo pier…sz głupoty.. to od dzisiaj każdy może sobie jeździć z włączonym kierunkiem bez żadnych konsekwencji. ogarnij sie prosze cie..
Najlepiej to wszystkie włączmy awaryjne i będzie lepiej 😉
wszystkim tym co tak naskakują na stwierdzenie że kierunkowskaz nie ZOBOWIĄZUJE do zmiany kierunku jazdy, a tylko informuje o ZAMIARZE zmiany kierunku jazdy polecam zerknąć do kodeksu drogowego lub co bardziej leniwych zapytać pierwszego napotkanego Policjanta z drogówki o takim, a nie innym INTERPRETOWANIU sygnalizowania kierunkowskazem jakiegokolwiek manewru zmieniającego kierunek jazdy.
Policjanci przyjeżdżający na miejsce kolizji, do której doszło na wyżej przedstawionym filmiku, najczęściej stwierdzają winę kierowcy, który wjeżdżał na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej. Każdy taki przypadek trzeba jednak rozpatrywać indywidualnie. Sam fakt, że auto ma włączony kierunkowskaz, nie jest wystarczającą przesłanką do tego, żeby być pewnym, że jego kierowca wykona sygnalizowany manewr. Kierujący w takich sytuacjach powinni zawsze pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. Kierowca, który nieprawidłowo używał kierunkowskazów, może zostać ukarany mandatem, co nie przesądza wcale o tym, że był winny kolizji.
nie raz motocyklista zapomni wyłączyć migacza i tak było w tej sytuacji 😉
po prostu w motocyklu kierunki nie ‘odskakują’ jak w osobówce po wyjechaniu na prostą. i jak ktos normalnie jedzi ‘puszką’ to nie ma wyrobionego odruchu wyłączania kierunkowskazu ręcznie.
Najwidoczniej nie powinna myśleć tylko przewidywać i stosować się do ZASADY OGRANICZONEGO ZAUFANIA.
Nie widziałem że miał włączony kierunkowskaz. W takim wypadku rozgrzeszam kobietę 🙂