Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Polskie Drogi 47
—
Bo jadę JA
›
Wypadek na 391km A2
cze 13 2016
Kategoria:
DACHOWANIA
https://youtu.be/CuOmXXbafjw?t=10s
do góry
87 komentarzy
do "
Wypadek na 391km A2
"
Marcin
pisze:
14/06/2016 o 23:38
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
14/06/2016 o 23:30
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
15/06/2016 o 11:20
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
15/06/2016 o 11:24
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
14/06/2016 o 21:14
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
14/06/2016 o 22:44
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
14/06/2016 o 23:25
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
14/06/2016 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
14/06/2016 o 13:05
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
14/06/2016 o 12:43
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
14/06/2016 o 12:33
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
14/06/2016 o 13:15
Odpowiedz
Report comment
motorzysta
pisze:
13/06/2016 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
Neko
pisze:
13/06/2016 o 19:25
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 20:08
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
13/06/2016 o 21:18
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
13/06/2016 o 22:05
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
14/06/2016 o 11:48
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
14/06/2016 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
Sławek
pisze:
14/06/2016 o 10:48
Odpowiedz
Report comment
Sławek
pisze:
14/06/2016 o 10:53
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 18:51
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
Damian
pisze:
13/06/2016 o 21:17
Odpowiedz
Report comment
police
pisze:
13/06/2016 o 18:34
Odpowiedz
Report comment
Neko
pisze:
13/06/2016 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
13/06/2016 o 15:56
Odpowiedz
Report comment
Speedy
pisze:
13/06/2016 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
Speedy
pisze:
13/06/2016 o 15:40
Odpowiedz
Report comment
antysem
pisze:
13/06/2016 o 13:57
Odpowiedz
Report comment
jacek
pisze:
13/06/2016 o 14:16
Odpowiedz
Report comment
KamilM
pisze:
13/06/2016 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 13:30
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 13:56
Odpowiedz
Report comment
police
pisze:
13/06/2016 o 18:28
Odpowiedz
Report comment
Robert
pisze:
13/06/2016 o 13:06
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
13/06/2016 o 13:18
Odpowiedz
Report comment
Coolcio
pisze:
13/06/2016 o 12:18
Odpowiedz
Report comment
janusz
pisze:
13/06/2016 o 12:02
Odpowiedz
Report comment
janusz
pisze:
13/06/2016 o 12:04
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
pawian2000
pisze:
13/06/2016 o 11:59
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
13/06/2016 o 13:16
Odpowiedz
Report comment
pawian2000
pisze:
13/06/2016 o 13:33
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 13:54
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
13/06/2016 o 21:11
Odpowiedz
Report comment
Damian
pisze:
13/06/2016 o 21:12
Odpowiedz
Report comment
kazik
pisze:
13/06/2016 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
normalny
pisze:
13/06/2016 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
13/06/2016 o 11:33
Odpowiedz
Report comment
kriis
pisze:
13/06/2016 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
13/06/2016 o 11:18
Odpowiedz
Report comment
Tt
pisze:
13/06/2016 o 11:12
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
13/06/2016 o 11:15
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
13/06/2016 o 11:55
Odpowiedz
Report comment
Fejkan
pisze:
13/06/2016 o 17:56
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
13/06/2016 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
13/06/2016 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
matek
pisze:
13/06/2016 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
Kevin
pisze:
13/06/2016 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
nah
pisze:
13/06/2016 o 11:09
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
13/06/2016 o 11:15
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
13/06/2016 o 09:40
Odpowiedz
Report comment
mufin
pisze:
13/06/2016 o 10:34
Odpowiedz
Report comment
Nai
pisze:
13/06/2016 o 11:26
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
13/06/2016 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
mufin
pisze:
13/06/2016 o 11:48
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
13/06/2016 o 11:53
Odpowiedz
Report comment
kriis
pisze:
13/06/2016 o 11:55
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
13/06/2016 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
13/06/2016 o 21:08
Odpowiedz
Report comment
ssas
pisze:
13/06/2016 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
solo
pisze:
13/06/2016 o 12:16
Odpowiedz
Report comment
ssas
pisze:
13/06/2016 o 15:10
Odpowiedz
Report comment
Sabestian
pisze:
13/06/2016 o 09:26
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 10:01
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 01:07
Odpowiedz
Report comment
Sławek
pisze:
13/06/2016 o 11:21
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 11:45
Odpowiedz
Report comment
Sławek
pisze:
13/06/2016 o 11:58
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 12:05
Odpowiedz
Report comment
Sławek
pisze:
13/06/2016 o 12:14
Odpowiedz
Report comment
zduneq
pisze:
13/06/2016 o 12:40
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
13/06/2016 o 12:55
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
13/06/2016 o 17:46
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
13/06/2016 o 21:02
Odpowiedz
Report comment
Castagiro
pisze:
13/06/2016 o 12:53
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
lut 25 2023
Dachowanie w Starachowicach
lut 19 2023
Wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (158)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (153)
WYMUSZENIA (15)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
87 komentarzy do "Wypadek na 391km A2"
Przepraszam, mały błąd z mojej strony ze znakiem nakazu – napisane z rozpędu (myślałem o czymś innym i tak wyszło)
Nie mędrkuje. Nie ma potrzeby ustanawiania definicji. Wjeżdżając na autostradę mamy nakaz jazdy na wprost. Dla mnie nie ma potrzeby ustanawiania czegoś ponadto. Wszystko jest jasne i czytelne. Co jest takie trudne do zrozumienia ? Można na autostradzie wyprzedzać z prawej strony, bo aktualny stan prawny na to pozwala i koniec kropka. Pozdrawiam.
O mędrkowaniu było do kogoś innego, co zresztą widać po zagnieżdżeniu odpowiedzi. Konkretnie do osoby, która pisze, że „Wydaje mi sie że w świetle przepisów autostrada to nie jest dwie jezdnie jednokierunkowe”.
I też jestem zażenowany poziomem wypowiedzi w tym wątku.
Przeraża mnie, że statystyczny Polak z takiej dyskusji musi mieć napisane jak się zachować w każdej sytuacji na drodze, bo nie potrafi ogarnąć umysłem nie tak znów skomplikowanego Kodeksu Drogowego.
Oczywiście rzeczony Kodeks ma swoje kiksy i idiotyzmy wynikające z lat modyfikacji przez różne ekipy rządzące, ale nie przesadzajmy, to nie jest jakoś bardzo mocno skomplikowany kawałek polskiego prawa…
Panowie, jako prawnik i kierowca jestem zażenowany dokonywaną przez Was wykładnią literalną prawa. Ustęp (nie ustawa), jest częścią przepisu. Wykładni art. 24 ust. 3 należy dokonywać w sposób, w jaki zrobili to koledzy wyżej – czyli, że zasadą jest wyprzedzanie z lewej strony, ale:
1. wyjątkiem od tej zasady jest wyprzedzanie pojazdu szynowego z prawej strony z pewnymi warunkami (położenie torów uniemożliwia wyprzedzanie z prawej strony albo znajdujemy się na drodze jednokierunkowej), 2.wyprzedzanie z prawej strony pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo,
3. wreszcie wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu przy zachowaniu warunków z art. 24 ust. 1 – dostateczne miejsce i odpowiednia widoczność, upewnienie się że kierujący jadący z przodu nie rozpoczął manewru wyprzedzania, zmiany kierunku jazdy albo zmiany pasa ruchu, kierujący z tyłu nie rozpoczął wyprzedzania oraz warunków z art. 24 ust. 7 czyli – powstrzymać się od wyprzedzania przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia, na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi oraz na skrzyżowaniu wyłączając skrzyżowanie o ruchu okrężnym i o ruchu kierowanym.
Zgodnie z tym, co wyżej napisałem ust.10 dopuszcza możliwość WYPRZEDZANIA Z PRAWEJ STRONY NA AUTOSTRADZIE gdyż A U T O S T R A D A jest jezdnią J E D N O K I E R U N K O W Ą. Art. 24 ust. 10 pkt 1 dopuszcza wyprzedzanie z prawej strony na drogach jednokierunkowych i to kończy dyskusję z kierowcami “tworzącymi” własne prawo. Nie nazywajcie idiotami ludzi, którzy na autostradzie wyprzedzają z prawej strony bo to tylko świadczy o Waszej zatrważającej NIEWIEDZY. Czy Wam się podoba czy nie – piszę do tych “pouczających”, że wyprzedza się zawsze z lewej strony, “bo tak stanowi art. 24 ust. 3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym”, wyprzedza się również z prawej strony. Pozdrawiam Kierowców, nie pozdrawiam kierowników którzy uważają się za najlepszych a do takowych im daleko.
Wydaje mi sie że w świetle przepisów autostrada to nie jest dwie jezdnie jednokierunkowe, mimo że z logicznego punktu myślenia tak wynika. NIe ma definicji co to jest jezdnia jednokierunkowa, jest tylko znak infromujący że dana jezdnia jest jednokierunkowa. Natomiast definicja autostrady to:
drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ….
Na autostradzie ten znak nie stoi, wiec wiadomo. Generalnie przepisy są dość nie precyzyjne, i nie potrzebny w niej chaos typu raz piszą droga potem jezdnia jednokierunkowa.
Nie mędrkuj. Naprawdę potrzebna jest precyzyjna definicja jezdni jednokierunkowej – pojęcia, które całą definicję ma w swojej nazwie?
Dlaczego twierdze ze kodeks jest napisany nieprecyzyjnie? poniewaz w tym przypadku powinna znalezc sie tam nastepujaca ustawa lub punkt:
”Nie wyprzedza sie prawa strona oraz nie zmienia sie pasa na prawy aby wyprzedzic. W sytuacji natezonego ruchu, kiedy pojazdy na wielu pasach ruchu poruszaja sie z podobna predkoscia, kierujacy po prawej stronie moga poruszac sie szybciej od pojazdow po lewej stronie. W tej sytuacji kierujacy powinien dostosowac predkosc do pojazdów poruszajacych sie pasem po ktorym (tenze) sie porusza nawet jesli oznacza to wyprzedzanie pojazdow na lewym pasie ruchu. Niedozwolone jest umyslne ‘lawirowanie’ w takiej sytuacji w celu wyprzedzenia pojazdow na lewym pasie.”
Piszacy kodeks, zalozyli ze powyzsze jest logiczne, i nie trzeba o tym pisac, dlatego jadac w miescie, lub w korku na autostradzie, – wyprzedzamy prawa strona.
Osobiscie w takich sytuacjach zrownuje sie predkoscia z jadacym lewym pasem, zachowujac odpowiedni odstep i czekam na reakcje ktora jest oczywiscie zalezna od predkosci.
Tak jak zrobil to nagrywajacy, ktory jechal lewym pasem poniewaz przewidywal wyprzedzanie.
Czy wedlug was, powinien jechac prawym i wyprzedzac tak samo jak mogla probowac zrobic to toyota?
To ze jechal 170 to juz inna sprawa.
Wyprzedzanie prawym pasem przy predkosci powyzej dopuszczalnej powinno skutkowac odebraniem prawa jazdy.
Interpretacja ustaw KRD jest bardzo prosta, i wszelkie watpliwosci rozwiewa UST 3
To co spora czesc z was probuje zrobic to dac sobie prawo do wyprzedzania prawa strona w mysl ust 10
Ale niestety nie mozecie tego zrobic poniewaz ust 3 obowiazuje do wyprzedzania z lewej.
Czyli: Jestes zobowiazany do wyprzedzania z lewej z kilkoma zastrzezeniami.
Czyli: nie mozesz wyprzedzac z prawej chyba ze jest to tramwaj, skrecajacy w lewo a na dodatek znajdujesz sie w okreslonych warunkach drogowych opisanych w ust 10.
Ust 10 nie znosi obowiazania wyprzedzania lewa strona.
Czyli na tym filmiku, kierujaca toyota (ta z prawej) byla zobowiazana do wyprzedzenia drugiego pojazdu lewa strona, chyba ze wyprzedzany skrecal w lewo lub byl tramwajem.
Chcac wyprzedzic jadacego lewym pasem, toyota powinna zajac odpowiednio wczesniej lewy pas jezdni, zakladajac przepisowa jazde poruszajacego sie lewym pasem, czyli zakladajac ze ów bedzie trzymal sie prawej krawedzi jezdni jezeli wlasnie wyprzedza lub szykuje sie do wyprzedzania – to po zakonczeniu manewru zajmie prawy pas ruchu, wtedy toyota zachowujac szczegolna ostroznosc wyprzedzi pojazd zgodnie z UST 3 poniewaz jest do tego zobowiazana..
Obecnosc dwoch pasów ruchu nie anuluje ‘obowiazania’
Tak, ust. 3 zobowiązuje do wyprzedzania z lewej, z zastrzeżeniem wymienionym w ust. 10, które mówi iż można wyprzedzać z prawej na jezdni jednokierunkowej (ale już np. nie na jezdni jednokierunkowej na zakręcie oznaczonym znakiem czy przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia).
Toyota jak najbardziej wyprzedzała prawidłowo (nie odnoszę się tu do prędkości bo ta na dobrą sprawę jest nieznana). Jedyne wykroczenie popełnia tu jadący lewym pasem, gdyż nie może tego w tym miejscu robić.
P R E D K O S C Z A B I J A !!!!!! NIE WIEDZIALEM ZEBY NA A1 BYLO DPUSZCZALNE POWYZEJ 170!!
chciałam zauważyć , że na filmiku Toyota nie zdarzyła wyprzedzić buraka z lewego pasa, nawet nie zdążyła się z nim zrównać więc tak naprawdę nie złamała prawa ( jej maska nie była przed jego maską). A nawet gdyby wyprzedziła i na sam koniec by ją zahaczył, to jego wina za niezachowanie szczególnej ostrożności przy zmianie pasa i wymuszenie pierwszeństwa na Toyocie.
To juz nie chodzi o to czy zdolala czy nie, ale o to ze komentujacy kierowcy twierdza ze wyprzedzanie prawa strona jest: dozwolone, dobre, niczym sie nie rozni od wyprzedzania lewa i tym podobne herezje.
A tak nie jest.
Czego efektem jest popularnosc tego portalu oraz setki zabitych w kazdy dluzszy weekend.
Wielu z kierowcow zostalo zle wyszkolonych, interpretuje przepisy po swojemu, czerpie wiedze z komentarzy pod tymi filmikami. Pozniej wyjezdza na polskie drogi i jedzie obok mnie lub ciebie i wyprzedza z prawej na autostradzie przy 140 bo wierzy ze moze! Fantastyczna sprawa! mozna wyprzedzac KRÓLÓW LEWEGO PASA!
Widzisz, wkolo nas zyje mnostwo prymitywnych ludzi ktorzy nie do konca potrafia czytac. Tacy ludzie maja prawa jazdy, tacy ludzie woza ze soba noze, kije, i sa gotowi obic ci ryja na parkingu za to ze zle zaparkowales/as. Przekrzykuja sie o winie jednego lub drugiego. Po czym ogladaja ten filmik, i chca zablysnac umiejetnoscia skopiowania i wklejenia ust 10 z kodeksu drogowego o wyprzedzaniu, niejednokrotnie widzac strone Kodeksu po raz pierwszy w zyciu. Jest przepis? Jest. Mowi ze mozna ? Mowi, no to mozna. Ale prawda jest inna, i ten punkt ustawy nalezy zinterpretowac wzgledem poprzedniego.. i tak dalej… ale kto by tam czytal, a co wiecej – staral sie zrozumiec przeczytany tekst. Wiec co? Wiec 10 osob powtorzy, sprawdzi czy faktycznie ust 10 mowi o mozliwosci wyprzedzania, i juz 10 osob chodzi i chwali sie znajomoscia przepisów i wyprzedzania z prawej. Po czym wsiada w samochod i w kazdy dlugi weekend setki zabitych…
@ szym: “Wielu z kierowcow zostalo zle wyszkolonych, interpretuje przepisy po swojemu, czerpie wiedze z komentarzy pod tymi filmikami.” dasz wiare że piszesz o sobie?
„Ale prawda jest inna”
Czyli konkretnie? Bo z której strony nie patrzę, to mam:
Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
I jeśli według Ciebie wystąpienie w ustępie 4 pojazdu szynowego rzutuje na ustęp 10, to wybacz, ale sam jesteś analfabetą…
Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12.
To jest prawda, a pozostale punkty sa tego zastrzezeniami. Czyli sa podporzadkowane UST 3
Ustawa 4,5 i 10 zostala napisana pod ustawa 3
Nie moze byc tak, ze ustawa 3 jest zaprzeczeniem ustawy 10
Poniewaz ustawa 3 mowi o zobowiazaniu wyprzedzania z lewej strony. z ZASTRZEZENIEM, te zastrzezenia to
tramwaj,
skrecajacy
oraz ust 10, ktora zastrzega iz wyprzedzac mozemy w okreslonych warunkach podanych w ustawie – czyli – jesli juz wyprzedzamy ten tramwaj, lub skrecajacaego w lewo, to mozemy to zrobic tak jak jest opisane.
Ust. to skrót od ustęp (ustęp = wydzielona część tekstu).
I właściwie tutaj można by zakończyć dyskusję, bo wykazałeś się kompletnym analfabetyzmem prawnym.
Dalsza część tylko to potwierdza. Zastrzeżenia są właśnie po to, żeby być zaprzeczeniem – w tym przypadku ustępy 4, 5 i 10 zaprzeczają ustępowi 3, który nakazuje przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu.
Ustęp 3 wymienia trzy osobne, jeszcze raz podkreślę – OSOBNE – zastrzeżenia. Każde z nich to osobna sytuacja, w której PoRD dopuszcza wyprzedzanie z prawej strony. Jeśli tego nie ogarniasz, to po prostu nie wypowiadaj się o przepisach.
Szym masz rację, mnie na przykład uczono że za kierownicą to trzeba myśleć za innych i przewidywać i jeszcze stosować zasadę ograniczonego zaufania.
Tu jeszcze dodam
http://info-car.pl/infocar/artykuly/wyprzedzanie-z-prawej-strony-przepisy.html
Jasno zwięźle i na temat
Jestescie w bledzie. Mozna wyprzedzac z prawej strony ale tylko: pojazdy szynowe, oraz skrecajacych w lewo, tak jest napisane w kodeksie.
Ten punkt ktory wklejacie zosytal przez was zle zinterpretowany – poniewaz kodeks jest napisany w zawily sposob.
Punkt trzeci mowi:
Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12
Zastrzezenia to:
ust 4 pojazd szynowy
ust 5 skrecajacy w prawo
ust 10 mowi o tym ze mozemy wyprzedzac powyzsze pojazdy z prawej strony z zachowaniem ostroznosci i warunkow punktu 1 i 7
ust 12 dotyczy rowerzystów. 4
Dla opornych: Mozemy wyprzedzac pojazdy z prawej strony tylko jesli jest to tramawaj lub skrecajacy w lewo, z zachowaniem warunkow bezpiecznego wyprzedzania.
Jestescie analfebetami!
CZYLI: Nie mozemy wyprzedzac z prawej strony! A na powyzszym filmiku, kierujaca pojazdem dachujacym, zlamala przepisy ruchu drogowego podejmujac sie proby wyprzedzanaia prawym pasem. Wg mnie, ten typ z lewej strony chcial ja lekko postraszyc i kiwnal lekko kierownica w prawo. Kobieta spanikowala bo ewidentnie jechala w SZOKU nieznajomosci przepisów.
Prawdopodobnie naczytala sie waszych bezmyslnych interpretacji kodeksu ruchu drogowego.
… Oraz na jezdni jednokierunkowej (art. 24 ust. 10, polecam przeczytać cały, w szczególności punkt 1 oraz skorelować to z tym że autostrada ma 2 jezdnie jednokierunkowe)
Tutaj większość ma problem z rozróżnieniem pojęcia jezdnia od droga … droga nawet ekspresowa jeżeli ma dwie jezdnie w dwóch rozdzielone po dwa pasy w jednym kierunku, pozwala na wyprzedzanie z prawej strony. Z resztą wyżej jest całkiem dobrze opisujący to link
Kodeks drogowy, stan prawny na czerwiec 2016
Rozdział 6 – Wyprzedzanie, art. 24 punkt 10.
Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
na jezdni jednokierunkowej;
na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
Dodam tylko brawo dla kierujące za natychmiastowa reakcję, niestety przy prędkości autosrtadowej gwałtowne manewry tak się kończą i życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
Odnośnie kierowcy nissana to myślę że naprawę był to pech bo zaraz się zatrzymał żeby pomóc a nie jak większość w podobnych sytuacjach gaz w podłogę i czy świadków nie było się rozgląda.
A to nie jest czasem Micra? 😀
A nie, jednak Yaris 😀
Co za debil. Jedzie lewym i na dodatek nic nie widzi. Ciekawe czy ktoś ma jego numery.
Kamerka pędziła 171km/h co na pewno nie ujdzie uwadze Policji 🙁 Dlatego lepiej kupić MIO bez GPS-u 😉
Zapis prędkości z kamerki nie może być podstawą do nałożenia mandatu karnego bo kamerka nie ma legalizacji do wykonywania takich pomiarów.
Ciekawe czy złapali sprawcę. Mógł nie widzieć ich w lusterku, ale ucieczka z miejsca zdarzenia i nieudzielenie pomocy, to już przestępstwo.
Nie wyprzedzaj dopoki nie jestes pewien ze jest to dozwolone oraz bezpieczne. Wyprzedzaj tylko lewa strona. Powinienes:
sprawdzic lusterka
upewnic sie ze jedziesz z dozwolona predkoscia
upewnic sie ze na pasie ktory zamierzasz zajac jest wystarczajaco mmiejsca z przodu i z tylu.
Rzucic okiem na slepy kat, by upewnic sie czy nie znajduje sie w nim zaden pojazd ktory moze byc niewidoczny w lusterku.
Pamietaj ze inne pojazdy za toba moga poruszac sie bardzo szybko. Sprawdz poprawnie lusterka. Spojrz czy nie zbliza sie motocyklista. Jezlei jest bezpiecznie, wlacz kierunkowskaz odpowiednio wczesniej i dopiero wykonaj manewr.
Badz pewien ze nie zajedzasz drogi pojazdowy wyprzedzanemu.
Zachowaj szczegolna ostroznosc podczas wyprzedzania w nocy..
Nie wyprzedza sie prawa strona oraz nie zmienia sie pasa na prawy aby wyprzedzic. In congested conditions, W sytuacji natezonego ruchu, kiedy pojazdy na wielu pasach ruchu poruszaja sie z podobna predkoscia, kierujacy po prawej stronie moga poruszac sie szybciej od pojazdow po lewej stronie. W tej sytuacji kierujacy powinien dostosowac predkosc do pojazdów poruszajacych sie pasem po ktorym (tenze) sie porusza nawet jesli oznacza to wyprzedzanie pojazdow na lewym pasie ruchu. Niedozwolone jest umyslne ‘lawirowanie’ w takiej sytuacji w celu wyprzedzenia pojazdow nalewym pasie. TAK SIE KURWA UCZY JEZDZIC JELOPY
Wyjdź i się doucz.
Wyprzedzanie z prawej jest na autostradzie (i nie tylko) dozwolone, całkiem słusznie.
Zanim zaczynasz kogoś obrażać sprawdź dokładnie przepisy o możliwości wyprzedzania z prawej strony. To świadczy o inteligencji nie wspominając o kulturze mądralo
Pomijając jazdę prawym pasem, zajeżdżanie drogi, wyprzedzanie itp. Nie przyszłoby mi do głowy wykonywać tak gwałtownych manewrów kierownicą przy takiej prędkości.
Wiem, że w danej chwili odruchy są automatyczne, lecz drugie odbicie nie uważam, żeby było potrzebne tak gwałtowne i mocne. Pierwsze zresztą również, ale to już tylko moje zdanie.
I uprzedzając pytania – tak, miałem wiele niestety takich sytuacji(to chyba normalka), pracuję zawodowo jako kierowca.
Tak sobie wyobrażam (a wyobraźnię mam bujną) co się mogło dziać w kabinie i wyszło mi na to, że pasażerka Yarisa dostrzegłszy zagrożenie wykrzyknęła głośno i piskliwie “UWAŻAAAJ!!!!”, no co kierująca bardzo się przestraszyła i szarpnęła kierę (a może nawet szarpnęła ją pasażerka?). A wyszło to mi to stąd, że często mam jakąś Panią za pasażera, i wiem, że Panie mają czasem słabe nerwy;)
W linku poniżej opis sytuacji.
http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/wyprzedzanie-z-prawej-strony-przepisy.html
coś mnie się zdaje że to była Cytryna C2 a nie yariska ale mogę się mylić 😉
tak, myliłem się.. oglądanie w 360p ech
Taka reakcja jak tej toyoty, przytakiej predkosci, jest niedopuszczalna, nie wspomne juz o bardzo ryzykownym wlasciwie to zabronionym wyprzedzaniu z prawej strony…
to nie wspominaj o zabronionym, bo zrobisz z siebie idiotę
Ziomus mnie nauczono ze nie wolno, jak zdawalem prawo jazdy to wyprzedzanie z prawej bylo niedozwolone. Przepis mogl sie zmienic ale ja go nie respektuje bo mam mózg, czytaj: wyprzedzam tylko lewa strona. Ten przepis to wyrok smierci dla wielu, bo wielu pojebancow jezdzi ”na sztywno” i w sytuacji zagrozenia wylacza mózg i postepuje wedlug regulki…ktora wymyslil jakis urzedas bez mozgu… Powiedz mi co ta kobieta miala w glowie kiedy na prawie pustej drodze podjela sie proby wyprzedzania prawa strona, a jak wyprzedzajacy ruszyl sie o centymetr, to postanowila sie zabic…. ?
może więcej przepisów się zmieniło od kiedy Cię nauczono, poczytaj je sobie żeby być na bierząco i wypisz wszystkie jakich nie respektujesz to będziemy na Ciebie uważać
Czym różni się wyprzedzanie z prawej od wyprzedzania z lewej, że tak powiewa od niego grozą?
Problem jest tylko i wyłącznie jeden – ludzie przyzwyczajeni do tego że nie spoglądają w lusterko zjeżdżając na prawy “bo przecież z prawej mnie nikt nie może wyprzedzać”.
Wyprzedzanie z prawej strony w zasadzie niczym się nie różni od wyprzedzania z lewej, poza wyżej wspominanym zagrożeniem ze strony debili. A przepis pozwalający na wyprzedzanie z prawej jest genialny, można wyprzedzać królów lewego pasa snujących 100kmh na autostradzie.
dżizas… i chyba tacy właśnie potem się znajdują w PD…
Polecam przejrzenie przepisów ponownie, od 19 lat na pewno można prawą stroną wyprzedzać. A posiadania prawa jazdy tak długo gratuluję 😉
szybciej nie dało się zapierdalać? 170km/h to dużo za dużo w polandii. Poza tym fajnie lata te szare pudełko
Dla niektórych to jeszcze za wolno. Chociaż 140 to jeden z najwyższych limitów na świecie.
Tu każdy sobie wyobraża, ze jest rajdowcem. Chociaż trasa rajdu a droga publiczna bardzo się od siebie różnią.
Zawsze powtarzam swojej dziewczynie że powyżej 70 żadnych gwałtownych ruchów kierownicą, lepiej jak nas uderzy i przy tym mocno trzymać kierownicę niż zrobić taki unik który kończy się właśnie tak.
Zgadza się, niemcy robili testy odnośnie wyskakiwania na jezdnię dzików i okazało się że lepiej przywalić niż robić unik który w dużej ilości przypadków powoduje czołówkę czy owinięcie drzewa.
Bariery energochłonne zdały egzamin strach pomyśleć co by się stało jakby auto przeleciało na przeciwne pasy.
Reakcja mega idiotyczna po heblach lekko i tyle
czy lewopasmowiec się chociaż zatrzymał?
tak
Jakoś nie widać.
Czy nagrywający nie jechał za szybko?
kiepski troll 🙂
Nie 🙂
Uwaga- za 3…2…1… ktoś przyczepi się do nagrywającego o jego prędkość 😛
nah, od tego są autostrady…
Jechał zdecydowanie za wolno!
Może być @Kevin ? 😉
Wygląda mi ma to, że poszkodowane wyprzedzały sprawcę (Pana Hrabię Króla Szos Jadę Sobie Lewym Pasem) z prawej strony (czego on niestety nie widział). Oczywiście mogły – może nie z taką prędkością, ale mogły tak wyprzedzać, jednak przymierzając się do takiego manewru powinny zachować szczególną ostrożność – bo to zawsze jest spore ryzyko. Tutaj reakcja na manewr sprawcy była odrobinę zbyt paniczna..
i już zaczyna się trollowanie
Na polskich drogach zawsze trzeba zachować szczególną ostrożność 😉
No tak, mi się zdarza wyprzedzać prawym pasem dość często (miszkam w dużym mieście, gdzie w wielu miejscach jest to dopuszczalne) ale za każdym razem mam obawy i przygotowuję się na to, co odwalił kierowca na tym filmie.
@mufin: jeśli nie zrozumiałeś, to “sprawcą” nazwałem jadącego lewym pasem, który był wyprzedzany przez “poszkodowane” (Yaris, ktorym jechały dwie panie). Yaris jechał ok 160 na oko, bo utrzymywał stałą odległość od nagrywającego, który pruł 170. A sprawca był wolniejszy. Do tego kierująca Yarisem w reakcji na zajechanie szarpnęła gwałtownie kierownicą. To tylko to, co widać na filmiku -gdzie tu trollowanie?
trolowanie jest wszędzie poza “to “sprawcą” nazwałem jadącego lewym pasem”
He, he, ok;)
😐 mam nadzieję że prawa jazdy nie posiadasz… pomijam oczywiście fakt Właściciela Lewego Pasa i sprawdzenie lusterek przed wykonaniem manewru zmiany pasa (tutaj można go “wytłumaczyć” że yariska była w martwym punkcie)
art 24. pkt. 10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
na jezdni jednokierunkowej;
na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.
http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow/wyprzedzanie
Oczywiście prawo jazdy mam. Autostrada nie ma jezdni dwukierunkowej tylko dwie odrębne jezdnie, więc ten artykuł tu nie działa. Ale dobrze, że to podniosłeś, bo ciągle wiele osób ma wątpliwości jak widać.
działa… poczytaj ze zrozumieniem, zacytował ci tak, że lepiej się nie da
http://www.strefakulturalnejjazdy.pl/2013/06/czy-mozna-wyprzedzac-z-prawej-strony.html
pozdro
przy formie naszych autostrad wyprzedzanie prawym pasem praktycznie nie jest mozliwe. w niewielu miejscach sa 3 pasy w 1jednym kierunku.
solo – wystarczą dwa 🙂
Chyba nie przesadzę, że tak jeździ większość po autostradach – jak po mieście – po wyprzedzaniu zajechać przed sam zderzak (co w miejskiej jeździe jest normalne).
Ten lewopasmowiec nie wyprzedzał, tylko był wyprzedzany przez Yariskę z prawej strony i zaczął jej zajeżdżać drogę.
Co za skończony kretyn.
Nie dość że perfidny lewopasmowiec to jeszcze nie patrzy w lusterka, albo zwyczajnie ślepy.
Taki kierowca nie zasługuje na prawo jazdy.
Zdrówka pasażerom Yariski….
Chyba czas najwyższy kupić sobie znowelizowany kodeks drogowy i go przeczytać od deski do deski, bo jak czytam co po niektóre komentarze, to mam wrażenie, że zasady które ja znam już mocno się zdezaktualizowały. A prawo jazdy robiłem 12 lat temu i miałem w życiu na szczęście tylko jeden wypadek w dodatku nie z mojej winy i również nikomu nic się nie stało.
Rozumiem, że Pan kierujący poruszający się po lewym pasie?
W takim razie lekturę przepisów to polecam Panu. Bezzasadne poruszanie się lewym pasem, zajechanie drogi prawidłowo jadącej Yarisce. Wypadek nie z Pana winy? A od kiedy to można wymuszać pierwszeństwo?
Chyba że film przekłamuje, może objaśnisz nam twoje sfrustrowanie komentarzami?
Po co ten jad od razu? Widzę, że zostałem źle zrozumiany więc spieszę wytłumaczyć.
Chodzi mi o to, że kiedy zdawałem 12 lat temu na prawo jazdy, to przez ten czas parę spraw się pozmieniało w kodeksie drogowym o których ja nawet nie jestem świadom!
Bowiem prosty przykład, od nowelizacji w 2011 roku rowerzysta ma prawo wyprzedzać inne pojazdy wolno jadące z prawej strony.
Co do samego wyprzedzania, zawsze uważałem i tak też mnie uczono, że można tylko i wyłącznie lewym pasem wyprzedzać.
A moje sfrustrowanie, może nie tyle sfrustrowanie co raczej niezrozumiałe interpretacje przepisów wielu osób zawartych w komentarzach pod prawie każdym filmem PD pokazuje, że coś jest na rzeczy z naszą wiedzą na temat prawa ruchu drogowego. Pomijam już osoby, które po zdaniu prawa jazdy zaczynają stosować swoje “prawo” + szeryfowanie.
I tylko i wyłącznie mi o to chodziło zamieszczając powyższy film.
Szkoda, że Pan “anonim” od razu jebnął z grubej rury a nie używa merytoryki i zdroworozsądkowego podejścia do tematu.
Zatem czas na odpowiedzi.
Nie jestem Panem z filmiku, który poruszał się lewym pasem.
Co do lektury przepisów, dziękuję i na pewno sobie ją przeczytam bo od czasów kiedy zdawałem na prawo jazdy wiele się pozmieniało (przykład podałem wyżej) i uznałem że czas najwyższy dla własnego dobra oraz mojej rodziny ponownie odświeżyć pamięć o przepisach ruchu drogowego.
Co do filmu, film nie przekłamuje i w innym miejscu życzyłem szybkiego powrotu Paniom do zdrowia. Jedynie pozostaje mi ubolewać nad tym faktem, że Kierowca Nissana nie upewnił się że może bezpiecznie zmienić pas.
Życzę miłego dnia i więcej pokory/ mniej pretensji w komentarzach.
W takim razie wybacz, źle Cię zrozumiałem. Pojawia się tu wiele uszczypliwych komentarzy, przez co chyba podświadomie odebrałem twój komentarz jako atak.
Co do ilości zmian masz rację, dużo się zmieniło.
W kwestii wyprzedzania z prawej – jest do dopuszczalne na autostradach (i nie tylko).
Nic się nie stało. Cieszę się, że tym razem zostałem poprawnie zrozumiany.
I przy okazji potwierdzam, że ja tego nie wiedziałem odnośnie wyprzedzania prawym pasem na autostradzie! A co więcej, na samym początku kiedy obejrzałem film z wypadku (nie czytając komentarzy) byłem święcie przekonany, że Panie z Yariski popełniły wykroczenie (wyprzedzanie prawym pasem), a Pan z Nissana popełnił wykroczenie nie upewniając się, że może bezpiecznie zmienić pas (i to chyba po dziś dzień się nie zmieniło).
Dlatego też stwierdziłem, że po tylu latach z mojej strony wypadało by chociaż z własnej przyzwoitości przeczytać na nowo całą ustawę o ruchu drogowym.
Przy okazji dziękuję, za kolejny przykład zmian w kodeksie o ruchu drogowym.
Co do uszczypliwych komentarzy, to nawet nie chce mi pisać. Polecam zwyczajne zignorowanie komentarzy bo większość to jawne trolle oraz użytkownicy, którzy chyba jeszcze nie zrobili prawka a lubują się w oglądaniu materiałów z wypadków zostawiając bezmyślny komentarz…
Nie wiem jaki głąb wymyślił aby wyprzedzanie na autostradzie było dozwolone z prawej strony.Jest to absurdalny przepis który znacząco obniża bezpieczeństwo na drogach.Od X lat funkcjonował przepis mówiący o wyprzedzaniu lewą stroną.Jakiś idiota wymyślił nagle i zmienił tak że można wyprzedzać z prawej strony.Później są takie efekty jak na filmiku powyżej. Jestem przekonany o tym iż kierowca NIssana sprawdził prawe lusterko ale Yariska była w martwej strefie
Może wprowadzono to po to, aby idiota jadący lewym pasem nie blokował ruchu i można go było sprawnie wyprzedzić z prawej?
Wyprzedzanie z prawej nie jest problemem. Problemem jest niepatrzenie w lusterka. Akcja z filmiku nie jest efektem wyprzedzania z prawej, tylko wymuszenia.
Zakaz wyprzedzania z prawej spowodowałby, że idioty jadącego lewym 90km/h nie dałoby się zgodnie z prawem wyprzedzić. To byłby dopiero absurd.
zdazylo mi sie raz czy dwa wyprzadzac z prawej strony przy dwoch pasach – ale… nigdy nie robilem tego tak jak Yaris, po prostu zapieprzajac szybciej prawym pasem – zawsze staralem sie najpierw dogonic pojazd poprzedzajacy lewym pasem – i dac do zrozumienia ze chce to zrobic po Bozem (po lewej – moze zjedzie) – jesli nic to nie dalo, wtedy zostaje ostrozna ostatecznosc – nigdy nie wiadomo co strzelil takiemu samotnemu lewopasowcowi do glowy – co zreszta widac na obrazku
@ zduneq – analogicznie mógł nie sprawdzić z lewej strony… a przepis jest po to, żeby tych wszystkich szeryfów przyspawanych do lewego pasa można było ominąć
Jeżeli chodzi o wyprzedzanie prawym pasem jest to dozwolone w obaszarze zabudowanym bez igraniczeń, poza obszarem zabudowanym na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej przy minimum 3 pasach w jednym kierunku; jednojezdniowej jednokierunkowej przy minimum 2 pasach. Autostrada jest drogą dwujezdniową, dlatego można na niej wyprzedzać prawym przy dwóch pasach w jednym kierunku.