Menu

  • Kategorie

Wypadek na A1

https://youtu.be/t-J54R8-NB0
Share Button

60 komentarzy do "Wypadek na A1"

  • gregor napisał(a):

    faken ten co nagrywa sie zatrzymal czy se tak pojechal dalej ??

  • Mitnaged napisał(a):

    Czy ktoś może mi wyjaśnić skąd pomysł, że to wina TIRa, a nie Iveco?
    Hamowanie nie wygląda na gwałtowne, a odstępy racjonalne.

    2
    1
  • miki napisał(a):

    zagapił się i tyle – miejsca i czasu na reakcje w ch…

  • Igi napisał(a):

    Nie doszło by do tego zderzenia i całej niebezpiecznej sytuacji gdyby tiry miały zakaz wyprzedzania na takich trasach!

    7
    41
    • franek napisał(a):

      to dobre. powiem wiecej, nie doszłoby do takiego zdarzenia i do tej całej niebezpiecznej sytiacji gdyby nie było tej trasy!

      31
      2
    • Anonim napisał(a):

      Do igi weź się lecz ty morderco drogowy bo zapewne jesteś jednym z tych hamowaczy czy poganiaczy co bezmyślnie prują na tych autostrach

      7
      4
    • mario84 napisał(a):

      Zakaz wyprzedania dla ciężarówek to chyba najgłupsza rzecz jaką można sobie wyobrazić. Zbierze się stado 5-6 ciężarówek i zawsze znajdzie się melepeta w osobówce co bierze się za wyprzedzanie całej kolumny z prędkością 90 km/h i tworzy się kolumna na kilka kilometrów. A co najśmieszniejsze zakaz wyprzedzania jest na Autostradzie Wolności 😀

      2
      4
    • Waldemar napisał(a):

      @Igi
      W dupie byłeś gówno widziałeś!

  • Kierownik napisał(a):

    Natychmiast donieść na Policję. Jeżeli potwierdzi się, że to wina kierowcy Volvo to natychmiast zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, wysoka grzywna, dożywotnia utrata uprawnień i do pudła BEZ ZAWIASÓW.

    19
    4
    • krystjan napisał(a):

      wina jest bezsporna wg mnie.
      moze niech sie kierowca sam zgłosi na policje to mu jakiegos zawiasa jednak dadzą.

      • Tom napisał(a):

        Ciekawe, czy w ogóle zdaje sobie sprawę z tego, co zrobił swoim zachowaniem.
        Wydaje mi się, że wciąż jest przekonany o swoich racjach i (o zgrozo) dalej pojechał stopować innych.
        Uważajcie na siebie.

        2
        1
  • krzysiok napisał(a):

    Jak dla mnie to ciężko ocenić co robiło Volvo, jeżeli celowo hamował to można mu jakieś zarzuty postawić za stworzenia zagrożenia na drodze i bardzo solidnie ukarać. Za to wina kierowcy białego busa bezsporna. A ci co dalej się upierają że można tak “karać” wyhamowując innych niech zobaczą do czego to może doprowadzić.

    13
  • jocker napisał(a):

    Tiry dały radę wyhamować a dostawczy już nie ? gdzie myśli i wzrok kierowcy iveco były w tym momencie ? i kierowca volvo nic tu to tego wypadku nie ma. Bo nawet awaryjnego hamowania nie było a odstęp spory. A przecież pojazd poprzedzający z różnych przyczyn może być zmuszony to hamowania i co wtedy ? od razu pojazd z nim mu w zadek zjedzie ?

    19
    • Paddy napisał(a):

      Jeżeli spędzasz za kierownicą kilka h dziennie, to uwierz mi, że człowiek nie potrafi być skoncentrowanym nieustannie przez tak długi czas. Poza tym jest to autostrada, a tam nie jest wymagane ” zachowanie szczególnej ostrożności”. Tak więc polecam nie być takim szybkim do oceniania bliźniego 😉

      1
      20
      • Co napisał(a):

        Co ty pierdzielisz!! nie potrafisz się koncentrować wystarczająco długo żeby tyle jeździć to zmień zawód albo idź już na emeryturę!

        11
      • Kierowca+rowerzysta napisał(a):

        A może kierowca busa jak to zwykle bywa pisał sms-a lub rozmiawiał przez komórkę. Ameby komórkowe są największym zagrożeniem na drogach. Powinno być za rozmowę 5 tyś kary i to bezwzględnej.

  • Radeczek napisał(a):

    co wy tu pieprzycie?przywalil z Iveco i tyle a co dalej to sie okaze

    3
    1
  • Krzysiek napisał(a):

    Mam nadzieję, że Policja otrzymała to nagranie, odnalazła właściciela tego Volvo i ustaliła kto wówczas siedział za jego kierownicą – indywiduum, które prowadziło ten samochód, powinno postawić się zarzuty doprowadzenia do wypadku, mało tego stworzenia zagrożenia w ruchu lądowym!
    Ten filmik znakomicie obrazuje czym się kończy “nauczanie przez hamowanie” i dlaczego takie (nazwijmy rzecz po imieniu) gnidy należy przykładnie karać oraz permanentnie pozbawić uprawnień do jazdy.
    Jeżeli ktoś zrobi coś niewłaściwego na drodze, od jego ewentualnego ukarania są odpowiednie służby, którym należy zgłosić sprawę, nigdy nie należy bawić się samemu w “szeryfa” i swoim własnym zachowaniem w rezultacie prowokować inną, niebezpieczną, sytuację, stając się jeszcze gorszym “pasożytem” drogowym.

    18
    3
  • Jan napisał(a):

    Automatyczne awaryjne nie gasną same w momencie puszczenia hamulca. Co wy pieprzycie. To ze tego nie macie w swoich passatsch to nie znaczy ze macie wypisywać głupoty. Podajcie markę i model w którym tak to działa 🤔🤔🤔

    6
    7
    • Andrzej napisał(a):

      Bentley Bentayga

      13
      1
    • Borek napisał(a):

      Znaczy tak ma działać, że wyłączają się same po puszczeniu hamulca? A proszę – Iveco Daily 2012 w górę. Te światła mają tylko zwrócić uwagę na aktywne mocne hamowanie, a nie migać do końca świata…

      8
      1
      • jan napisał(a):

        Awaryjne hamowanie ( w 99% procentac) – czyli volvo, vw, renault i cała masa innych działa tak ze awaryjne włączają sie przy gwałtownym hamowaniu, z większą częstotliwością. nie wyłączają sie po puszczeniu hamulaca tylko w prawie kazdym samochodzie po pewnym odstępie czasu po to zeby jak stanie nikt mu sie w dupe nie wpakował….

        a do tego kretyna od bentleya… tutaj to działa jeszcze inaczej.
        ale moze sobie obejrzyj to bedziesz wiedział. Swiatła awaryjne włączają sie po zatrzymaniu co tez jest lociczne.

        https://www.youtube.com/watch?v=8iFvBRaX93Y

        4
        1
        • Andrzej napisał(a):

          Nie musisz mnie wyzywać, tylko dlatego że jeżdżę lepszym autem od Ciebie. Jak widzisz światła wyłączają się po chwili, nie trzeba tego robić ręcznie.

          4
          2
          • Jan napisał(a):

            Człowieku – piszesz głupoty. poprosiłem o przykład a ty wrzucasz przykład bez sensu. nawet nie zadałes sobie trudu zeby sprawdzić jak to działa w takim samochodzie. o czym w ogóle piszesz? jezeli jezdzisz takim samochodem (w co wątpie) to tym bardziej jesteś kretynem skoro nie wiesz jak działają systemu bezpieczeństwa w tym samochodzie.

            potwierdza sie ze za kase mozna kupic wszystko oprocz rozumu i dobrego smaku…

            2
            2
    • Krzysiek napisał(a):

      Spora część osobówek jest wyposażona w to rozwiązanie, awaryjne migają przez kilka sekund, od momentu gwałtownego hamowania – puszczenie hamulca nie ma na to wpływu.

      • Rafał napisał(a):

        Zresztą przy gwałtownym hamowaniu, awaryjne migają z większą częstotliwością w XC60 migają normalnie (jak włączone przyciskiem awaryjne)

        1
        1
    • Paddy napisał(a):

      U mnie gasną. Poza tym przy awaryjnym hamowaniu awaryjki migają szybko i nieregularnie 😉

  • Paweł napisał(a):

    Albo ostatnia opcja: w samochodach nowych po naciśnięciu gwałtownie hamulca zapalają się automatycznie światła awaryjne. Resztę dopisz sam…

    • Michał napisał(a):

      Z tego co wiem zazwyczaj się wyłączają po chwili – ale mogę się mylić. Jeśli rzeczywiście go wyhamował, bo jest skrajnie nieodpowiedzialny, bo taki manewr na autostradzie może być zabójczy.

      • Paweł napisał(a):

        jak by zapalały się po chwili nie miały by żadnego sensu bo przy awaryjnym hamowaniu liczą się sekundy reakcji

        4
        4
    • Kkr napisał(a):

      W nowych samochodach zapalają się światła awaryjne które są znacznie szybsze od tych zwykłych i gasną po puszczeniu hamulca

      10
  • Michał napisał(a):

    Nie zakładałbym od razu, że ciężarówki zostały wyhamowane. Dziwna sprawa, że volvo jedzie na awaryjnych, ale może chciał dojechać do najbliższego zjazdu bo miał jakąś awarię? Wersja 1: jechał wolniej od ciężarówek, które dojeżdżały do niego i nastąpił efekt domina w wyniku hamowania. Wersja 2: nauczyciel…

    Przy czym kolizje spowodował kierowca małej ciężarówki, której kierowca nie uważał/nie trzymał odstępu… to nie było gwałtowne hamowanie

    20
    • btm napisał(a):

      Oglądałeś dokładnie ten film czy snujesz swoje teorie ? Na nagraniu wyraźnie widać, że odstęp był dość duży, a ciężarówka wcale nie hamowała gwałtownie. Kierowca dostawczaka najwyraźniej był czymś zajęty…

      14
      1
      • Michał napisał(a):

        Obejrzałem, masz rację, odstęp był bardzo duży. Obejrzałem wcześniej na telefonie, stąd nie zwróciłem na to uwagi.

        • btm napisał(a):

          Przepraszam za to snucie teorii, natomiast zastanawiające jest jeszcze dlaczego to volvo jedzie na światłach awaryjnych ?? Światła awaryjne używa się tylko i wyłącznie kiedy samochód stoi !!

          • Michał napisał(a):

            W porządku, poprawiłeś mnie bo nieuważnie obejrzałem film 😉 Rzeczywście światła awaryjne włącza się na postoju lub kiedy dojeżdża się do korka na autostradzie, żeby ktoś nam nie wjechał w tył. W tej sytuacji jest to podejrzane i być może kierowca Volvo to „nauczyciel”, któremu nie podobało się że ciężarówka wyprzedzała.

    • igrek napisał(a):

      awaryjne sie swieca bo volvo hamowało gwałtownie… w samochodach po ktoryms roku tak sie dzieje.

      4
      3
    • Michał napisał(a):

      Poprawiam swoją wypowiedź:

      Obejrzałem film ponownie i wnioski mam takie: kierowca busa nie uważał/był zajęty czymś innym i nie zauważył, że przed nim następuje hamowanie.

      Druga sprawa to pierwsza ciężarówka, która hamuje. Niestety nie ma na nagraniu uwidocznionej wcześniejszej sytuacji. Gdyby było widoczne, że ciężarówka chwile wcześniej wyprzedzała inne, wówczas zakładałbym wyhamowanie, bo sam takowe widziałem nieraz…. W tej sytuacji jednak podtrzymuje to, co pisałem wyżej – nie widać, czy Volvo hamowało z zemsty, chociaż jest to prawdopodobne, bo ma światła awaryjne włączone. U mnie po chwili się same wyłączają, nie wiem jak w tym przypadku.

  • Marcin napisał(a):

    A tak na serio, to na samym początku filmu podczas wyprzedzania przez nagrywającego widać, że busista nie jedzie swoim pasem, ale pół na swoim a pół na awaryjnym. pewnie sms, albo coś innego rozpraszającego. Stąd refleks żółwia na emeryturze. Co do Volvo, to nie popieram szeryfowania w takim stylu, choć też mnie grzeje jak w ostatnim momencie ciężarówka zajeżdża mi drogę…

    12
    1
  • smieszek88 napisał(a):

    Busiasz miał prawie 100 metrów odstępu a i tak zaspał, od zawodowca wymaga się czegoś więcej niż refleks 4s. Kierowca volvo powinien odpowiadać za umyślne narażenie innych osób na utratę życia lub zdrowia.

    7
    1
  • Anonim napisał(a):

    Nagrywający był światkiem wypadku – NIE ZATRZYMAŁ SIĘ MIMO IŻ MIAŁ TAKI OBOWIĄZEK – NIE UDZIELENIE POMOCY CO JEST KARALNE art. 162 p. 1 k.k.

    Natomiast kierowca Volvo osobowego jest winny tego wypadku.

    Na bramkach są kamery i ustalenie numerów

    5
    9
    • Kros napisał(a):

      Czasami mam wrażenie, że każdy tu próbuje prawnika i znawcę od każdego paragrafu zgrywać. I po co? Co ten kierowca miał niby zrobić jak sam pewnie był zaskoczony rozwojem sytuacji.

    • Hekto napisał(a):

      Światkiem? Serio?

  • JArek napisał(a):

    Szeryf ch…j z Bydgoszczy 🙁

    4
    1
  • Bytom napisał(a):

    Jako doświadczony policjant, mogę śmiało powiedzieć – z nagrania nic nie wynika.

    15
    5
    • 8Xyz napisał(a):

      Zgadzam się. Z nagrania wynika najechanie na tył pojazdu poprzedzającego i niezachowanie należytego odstępu. Gdyby oprzeć się tylko na tym nagraniu, y
      to wynika wręcz wina kierowcy busa.

      • Anonim napisał(a):

        A z nagrania również nie wynika aby to była wina busa powiedz mi po czym wnioskujesz to po domysłach jakie tu padły że pisał sms albo coś innego niestworzonego. Na autostradzie było ostre hamowanie co na tego typu drodze gdzie auta prują 140 nie może się zdarzyć. A o jakim niezachowaniu odstępu ty mówisz ? według mojej dotychczasowej kariery na autostradach a zjeździłem prawie całą Europę to kierowca busa jechał szybciej od tirów z zamiarem ich wyprzedzania jak pas się zwolni i zaskoczyło go gwałtowne hamowanie którego być nie powinno a wiesz że zajeżdżanie w imię zemsty to plaga polskich autostrad i w tej sytuacji Polacy zawsze będą gonić na ofiarę. A pro po policjanta to lepiej się nimi nie sugerować bo jak wiadomo każdy głupi może nim zostać niech lepiej wraca do mierzenia odstępów na parkingu i karania piratów co przekroczyli o 10 km/h bo tylko do tego się nadają.

    • Polskie Drogi napisał(a):

      Jeżeli znajdzie się świadek, który potwierdzi, że z przodu doszło do celowego wyhamowania ciężarówki, to nagranie będzie cennym “uzupełnieniem” sprawy

      3
      2
    • Borek napisał(a):

      Poczekajmy na doświadczonego sędziego oraz niezależnego biegłego z zakresu ruchu drogowego. Bo całkiem serio pisząc, funkcjonariusz policji to nie wyrocznia.

    • JArek napisał(a):

      Pytanie, czy kierowca TIRa miał kamerę.Oni też jeżdżą z kamerami, i to często 😉

  • Rafał napisał(a):

    Sądzę, że policji przyda się to nagranie

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj