Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Poślizg na łuku drogi
—
Skrajna bezmyślność
›
Wyprzedzanie na A1
kwi 30 2019
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
DROGI SZYBKIEGO RUCHU
Taka sytuacja…
do góry
46 komentarzy
do "
Wyprzedzanie na A1
"
Lenin1978
pisze:
02/05/2019 o 16:01
Odpowiedz
Report comment
auto_szkola
pisze:
02/05/2019 o 10:23
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
01/05/2019 o 13:50
Odpowiedz
Report comment
takżetak
pisze:
01/05/2019 o 15:16
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
01/05/2019 o 15:41
Odpowiedz
Report comment
Bartrk
pisze:
02/05/2019 o 06:39
Odpowiedz
Report comment
DO: “Łukasz pisze: 01/05/2019 O 13:50”
pisze:
02/05/2019 o 07:13
Odpowiedz
Report comment
Puszka
pisze:
02/05/2019 o 08:48
Odpowiedz
Report comment
Alx
pisze:
02/05/2019 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
rozładunek
pisze:
02/05/2019 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
02/05/2019 o 18:37
Odpowiedz
Report comment
tirowcypanowiedrog
pisze:
02/05/2019 o 19:55
Odpowiedz
Report comment
emill
pisze:
04/05/2019 o 08:57
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
01/05/2019 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
Gosc
pisze:
01/05/2019 o 14:37
Odpowiedz
Report comment
:D
pisze:
02/05/2019 o 06:49
Odpowiedz
Report comment
many
pisze:
01/05/2019 o 10:19
Odpowiedz
Report comment
dlaczego?
pisze:
01/05/2019 o 09:55
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
01/05/2019 o 10:12
Odpowiedz
Report comment
tatar2305
pisze:
01/05/2019 o 11:07
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
01/05/2019 o 11:57
Odpowiedz
Report comment
.
pisze:
01/05/2019 o 12:18
Odpowiedz
Report comment
bolek
pisze:
02/05/2019 o 00:56
Odpowiedz
Report comment
Serp
pisze:
02/05/2019 o 09:11
Odpowiedz
Report comment
Damian
pisze:
01/05/2019 o 14:28
Odpowiedz
Report comment
KierowcaBCED
pisze:
01/05/2019 o 10:23
Odpowiedz
Report comment
GrwAZY
pisze:
01/05/2019 o 09:48
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
01/05/2019 o 09:25
Odpowiedz
Report comment
kimer44
pisze:
02/05/2019 o 01:14
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
01/05/2019 o 00:56
Odpowiedz
Report comment
TIR
pisze:
01/05/2019 o 04:59
Odpowiedz
Report comment
TIR
pisze:
01/05/2019 o 05:10
Odpowiedz
Report comment
TiR to chuj
pisze:
01/05/2019 o 09:50
Odpowiedz
Report comment
asdf
pisze:
01/05/2019 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
01/05/2019 o 09:59
Odpowiedz
Report comment
Kondzio
pisze:
01/05/2019 o 10:07
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
01/05/2019 o 09:44
Odpowiedz
Report comment
Mat
pisze:
01/05/2019 o 09:53
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
01/05/2019 o 10:11
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
01/05/2019 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
.
pisze:
30/04/2019 o 22:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
30/04/2019 o 22:35
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
30/04/2019 o 21:35
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
30/04/2019 o 21:30
Odpowiedz
Report comment
nieanonimow
pisze:
30/04/2019 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Lech
pisze:
30/04/2019 o 20:16
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
46 komentarzy do "Wyprzedzanie na A1"
Co tu dużo pisać, w normalnym kraju nie widziałem TiRa wyprzedzającego TiRa na 2 pasmówce, zawsze tylko kiedy pojawia się odcinek 3 pasmowy. A tak jadą w sznureczku. A zjeździłem całą Europę w zasadzie. I wszystkie TiRy od pojebów z Litwy do cwaniaczków z Polski. Oczywiście poza tą częścią Europy od Odry na wschód. TiRowcy to stado debili w większości, pierdolących non stopo przez telefon bez zestawu głośnomówiącego, z kopytami przy szybie, mających wyjebane czy komuś zajedzie drogę czy nie. Na każdej drodze wielopasmowej powinny być zakazy wyprzedzania dla tych pacanów. Robię 80 kkm rocznie. Trochę tej patologii się naoglądam na co dzień. Inna kwestia że limit wieku powinien być co najmniej 35 lat.
manewr wykonany prawidłowo, nie mam pytań
Czytam te wasze komentarze i wyliczenia i nie mogę przestać się śmiać. Kolega opisuje że jedzie 150(przekroczona prędkość) i zwalnia do 90 i straci 2 km bo ciężarówki się wyprzedzają… Jakbyś jechał z przepisową prędkością na drodze ekspresowej to faktem jest że nie musiałbyś hamować bardzo mocno przed ,,tirem” ale faktem jest też to że dojechał byś później do celu (różnica prędkości 110 a 150) także nie płacz. Jestem kierowcą ciężarówki także wytłumaczę Ci pewne kwestie. Po pierwsze kierowca ciężarówki pracuje według czasu pracy kierowcy i ten mówi że po 4.5 h jazdy musisz zrobić 45 min przerwy. Parkingów w Polsce jak na lekarstwo, zdarzy się że na jakimś nie ma miejsca musisz do następnego gnac kilkanaście kilometrów, czas się kończy. A jak przekroczysz czas to mandacik i to nie mały. I wyobraź sobie że obliczasz (bo kierowca ciężarówki to robi) że dojedziesz do następnego parkingu na full czasu lub minuta ci zostanie na manewry po parkingu przy Max prędkości 90km/h. Ale trafisz na gościa co jedzie 84/85 i co? Lipa. Po drugie to właściwie kontynuacja pierwszego czyli jedzie kolega 84/85 dojezdzasz do niego, na lewym nic nie ma i bach go na lewy i mijasz. Ale koleś pomyślał że pobawi się z toba w kotka i myszkę i przyspieszy. I śmieje się z ciebie bo wie że kierowcy osobowek będą trąbić, a może jeszcze policja się nawinie to ci dojebią. Ot taka kultura niektórych kierowców. Po trzecie kierowca ,,tira” dostaje od spedytora ładunek, który obliczasz i stwierdzasz że zdążysz go rozładować na styk lub nie zdążysz. Jeżeli się wyrobisz-ok, jeżeli spóźnisz mogą cię rozładować, ale nie muszą. Mogą cię przetrzymac dzień, dwa, tydzień i co? Stoję-nie zarabiam. Co ważniejsze firma może dostać karę za opóźnienie w dostawie. Także nie miła sytuacja. Po czwarte jazda ciężarówką przy prędkościach zawartych w kodeksie ruchu drogowego była by po prostu nieopłacalne. Jeżeli ktoś przeczyta to do końca to proszę żeby spojrzał na to z innej strony. Ja opisałem małą część tego z czym kierowca dużego auta musi się zmagać i z jakim stresem i odpowiedzialnością. Nie wspominając już o jeździe po ciasnych ulicach miasta czy właśnie uważnia na takich obiboków z osobówek jak tu na filmie.
110? osobowy na ekspresówce? kierowca zawodowy chyba nie zna przepisów 😉
piszesz w 3 i 4 o tym jak przez takich kierowców jak Ty psuty jest rynek przewozów… bo jeżeli “Po czwarte jazda ciężarówką przy prędkościach zawartych w kodeksie ruchu drogowego była by po prostu nieopłacalne.” Zawsze nawet gdy się pali i wali powinieneś jechać przepisowo, od znaku do znaku! To przez to ze w terenie zabudowanym gnasz 85 na 50 to sam udowadniasz spedycji i klientom ze czas który dostałeś na realizacje przewozu jest idealny a i może jeszcze utną z 10 min… i potem trafiasz na traktor albo kogoś kto jeździ przepisowo i wielki płacz “jak oni jeżdżą” Głupotą jest planowanie transportu lub parkingów co do minuty, bo potrzebny jest zawsze margines i to spory… ale wiem sam ze zawsze znajdzie się jeleń kto pojedzie szybciej.
Gdyby gość z audi był obibokiem to by jechał np tirem, a nie audi
To zmień prace jak tyle stresów
TO POWINIENEŚ OBLICZYĆ SOBIE DOJAZD NA STYK PRZY PRĘDKOŚCI 80KM/H BO TAKI JEST LIMIT NA POLSKICH AUTOSTRADACH DLA CIĘŻARÓWEK
Łukasz, zwracasz uwagę, że jak Parking jest zapchany, to jedziesz dalej 90, a tu już przekraczasz prędkość, bo możesz jechać tylko 90 – wspominając, że osobówka przekroczyła… to jest hipokryzja 🙂
TIRowcy często wyprzedzaja też na zakazie. Jest taki zakaz między Łodzią a Warszawą i przez łamanie zakazu wyprzedzania przez ciężarówki wszyscy jadą w tłoku 80-90km/h.
Poza tym nie widziałem jeszcze pelnego parkingu na tiry…
Łukasz, fajnie się to czyta.
Niestety zbyt wielu kierowców jest zwykłymi egoistami. Ułatwianie wyjazdu, skrętu, i różnych innych manewrów kierowcom ciężarówek, czy choćby cierpliwe przeczekanie paru sekund, ha! może nawet aż całej minuty – takiego wyprzedzania ślimaków to na polskich drogach wręcz wyczyn.
Bo tu trzeba szybciej, prędzej i liczę się tylko ja…
akurat załadunek/rozładunek leży po stronie dostawcy/odbiorcy 🙂
Ale dlaczego ty możesz przekraczać prędkość zestawem, a kierowca Audi już nie może? :>
Kogo to obchodzi, że Ty nie zarabiasz. Jak ja jadę do pracy i spóźniam się przez korki to też dostaje dodatkowe przywileje na nieprzepisową jazdę “bo do pracy jadę”? W jaki sposób Twój czas i Twoje pieniądze są Ci bardziej potrzebne niż mi? Tak jak koledzy napisali wcześniej, jak sie dostosowujesz do wyśrubowanych norm które zakładają łamanie przepisów z Twojej strony to tylko udowadnia jakim jesteś idiotą. I oby Ci wjebali mandat jak największy na każdej możliwej trasie, postoju, a nawet zabrali prawo jazdy, bo po tym co napisałeś to od razu widać, ze jeździć zawodowo nie powinieneś bo stwarzasz zagrożenie w ruchu. Tfu.
Stoisz nie zarabiasz bo jestes glupi. Kierowcy tirow w EU maja placone za godzine, albo stawke roczna z grafikiem ile musza przejechac. Pracuje blisko brazy I nie raz wdzialem jak facet rzuca u nas tira na parkingu I jedzie do domu bo czas mu sie skonczyl. I nikogo nie obhcodzi ze na pace ma chlodziarke I to musi przez 12 godzin pracowac. Jak polskie dziady chcecie tak macie.
Wyprzedzanie TiR-ów na autostradach powinno być zdelegalizowane!
Czyli że co, nie chcesz móc wyprzedzać TIR-ów? Twoja sprawa.
W zdaniu zapewne zabrakło jednego słówka “się”, a to kompletnie zmieniło to przekaz.
Kierownik masz rację powinieneś się wlec za TIR’em
Tiry tirami, ale jak głupim trzeba być żeby pchać się między nie xD
Ja rozumiem potrzebę wyprzedzania. Ale czy korona z głowy spadłaby kierowcy wyprzedzanego gdyby zmniejszył prędkość o 5 km/h na czas wyprzedzania? Wygląda to na dobrą zabawę kierowców ciężarówek.
Tiry maja „kaganiec” czy ograniczenie do max 90km/h
Prekroczenie jest odnotowane w elektronicznym tachografie i moze byc ukarane mandatem podczas kontroli Inspekcji Teansportu Samochodowego lub Policji.
Generalnie wyprzedzanie dla TIRow jest malo oplacalne bo najwieksze opory powietrza ma ten pierwszy. Niestety, fizyka dla niektorych kierowcow to czarna magia dlatego wyprzedzanie tyle trwa bo o ile jadac za innym zestawem mial „pare” pod gazem tak po wyjechaniu zderzył się ze ścianą powietrza (poduszką) którą pcha zestaw przed nim.
Tak się akurat składa, że opory powietrza są takie same dla każdego, a niekiedy większe dla drugiego w peletonie, kłania się aerodynamika
Generalnie tunel aerodynamiczny tworzy się przed ciężarówką w odległości mniejszej niż metr i zanika już po ok, 1,5 metra za ścianą naczepy i jego miejsce wypełnia bardzo duża masa wcześniej rozbitego przez przód ciężarówki powietrza, a jako że masa powietrza się nie przesuwa tylko kompresuje pod naporem obiektów to w wolne od powietrza miejsce wystrzeliwuje skompresowane powietrze często ciągnąc za sobą nadwyżkę która po chwili się wyrównuje.
Tak więc jedyną sensowną odległością w której druga ciężarówka miałaby “parę” czyli lżej od poprzedzającej jest odległość max 1m od tylnej ściany naczepy, gdzie tunel aerodynamiczny jednego pojazdu jeszcze nie zanikł, a tunel drugiego się wytwarza
Klasyczne “Nie znam się ale się wypowiem”
No do pewnego momentu dobrze rozumujesz… ale co się dzieje z masą powietrza, która zamyka się i zderza się ze sobą za pierwszym tirem? Powstaje nienaruszona ściana tak jak przed pierwszym tirem? Opór jest identyczny? A może jednak trochę mniejszy?
Co gdy wiatr wieje z przodu? Te 1,5 metra chyba się wydłuży? Z resztą te 1 czy 1,5m to chyba nie podręcznikowe wartości?
Tak BTW. Przed pierwszym tirem jest wyższe cisnienie powietrza – za Tirem jest niższe stąd tworzy się tunel. Bajki o 1,5m za tirem można włożyć pod poduszkę, przepływ tam może i jest turbulentny ale ciśnienie jest niższe stąd niższe opory zestawu za tirem. Tyle w temacie
O czym jest ta dyskusja, skoro bezpieczna odległość przy 90km/h, to i tak kilkadziesiąt metrów? 😐
Wraz ze wzrostem prędkości powiększa się długość tworzonego tunelu. Dodaj to do swojej wypowiedzi i będziesz lepszy jak Einstein, bo tego właśnie zapomniałeś dopowiedzieć ?
spadnie jeśli ten za mną się porywa na wyprzedzanie to niech mierzy siły na zamiary to samo w dużych jak i w małych jak widzę debili w autkach z silnikiem 1.4 albo mniejszym co wyprzedza ledwo ledwo na styk to nawet nie mam zamiaru mu schodzić albo się rozbije albo sam zwolni a jak ustąpisz raz to tak nagminnie będzie robić cymbał.
I to szanuje… 🙂
Jeśli coś jest głupie i działa, to znaczy że nie jest głupie.
Nie wiem o czym mówisz, ale jeśli ty o tym mówisz, to musi być głupie.
Ujmę sprawę tak, ten ciężarowiec nie miał żadnego racjonalnego powodu uzasadniającego wyprzedzanie, poruszał się praktycznie z taką samą prędkością co pojazd wyprzedzany, nie miał bądź nie potrafił (wolę nie spekulować o jego chęciach) wykonać tego manewru sprawnie i w konsekwencji zablokował kompletnie drogę, powodując wyłącznie powstanie na niej zagrożenia – ten film śmiało można potraktować jako argument za wprowadzeniem zakazu wyprzedzania dla samochodów ciężarowych, na drogach wielopasmowych.
Oczywiście same bzdury Krzysiek napisałeś, tylko przecież jak każdy inny teoretyk internetowy, hejter tirów, znawca transportu drogowego, ustawy o czasie pracy kierowcy i wszystkiego innego, myślisz że masz rację, a każdy inny co cię nie poprze to głąb.
1. miał więcej racjonalnych powodów do wyprzedzania niż ty w osobówce, bo przecież ty też możesz jechać 90/h za tirem z katowic do szczecina i ci się świat nie zawali, nie? Obowiązuje cię jakieś 9h jazdy na dobę czy 90h na 2 tygodnie?
2. nie poruszał sie z praktycznie taką samą, tylko skoro był wyprzedzającym, to raczej z większą prędkością, czyż nie?
3. “nie miał bądź nie potrafił wykonać manewru” ??? – masz rację, lepiej nie spekuluj
4. “zablokował kompletnie drogę” – tu cię z deka poniosło, bo to nie była przewrócona cysterna z wylanym paliwem.
5. “powstanie zagrożenia” – chyba dla debili z osobówek poganiających na halogenkach tylko lewym 150/h i hamujących klaksonem.
6. ja bym takie komentarze pod filmami z tirami śmiało potraktował jako argument do wprowadzenia badań psychologicznych przed udostępnieniem możliwości komentowania w internecie.
Waszym problemem (wielkich drajwerów w osobówkach) jeśli chodzi o wyprzedzanie jest krótkowzroczność. Wyprzedzanie się tu i teraz tych tirów traktujecie jako blokowanie wam drogi, bo mu się tak zachciało bez powodu wyprzedzać.
A dla kierowcy tira powstrzymywanie się od wyprzedzania może oznaczać, że po dwóch tygodniach trasy, zamiast zjechać do Poznania na weekend majowy, będzie dzwonić po żonę żeby go z Berlina z parkingu osobówką odebrała, bo mu się właśnie dwutygodniowy czas jazdy skończył.
Dlatego taką radę mam dla was, nie podniecajcie się tak tymi tirami, tylko raczej skupcie się na sobie i uczcie się kultury jazdy od chociażby holendrów…
Cicho i spadaj na prawy zawalidrogo
ideowo moze chciales dobrze, ale to nie prawda.
Nawet niech roznica bedzie miedzy nimi 3km/h tutaj (a jest mniej), to roznica na sredniej z trasy wyjdzie im ile? 0.5kmh/h? Ten drugi tir jak tykko bedzie mial okazje pojedzie te 3km/h szybciej. A srednia spadnie na ryj jak tylko dojada do miasta/swiatel/bramek itd.
Na a4 krk-katowice jade se 140, wyprzedzaja mnie ludzie po 180, 5-10 min pozniej widzimy sie na bramkach. Trafisz na pas idacy szybciej, wyjedzisz z tych bramek szybciej niz te szybkie auta. Tak samo przejazd tirem przez miasto itp
Zeby byla jasnosc uawzam, ze tiry powinny moc sie wyprzedzac… po prostu uzasadnianie tego w ten sposob jest chybione. Maja prawo i tyle. Czasami mogli by sie wstrzymac, sam niedawno jechalem za tirami ktore przy sporym ruchu na drogach wyprzdzaly sie 4 minuty… serio, 4 min. I tak jak jestem cierpliwi i rozumiem, ze moga, tak rozumiem, ze jak sie taki trafi to wielu kierowcow dostaje kurwicy i ma na to alergie.
Nie pasuje Ci to w biedronce z premia masz ta sama kase a nikogo nie zabijesz takim wyprzedzaniem!!!
Czesto ty amebo wyprzedzasz tym slimakiem a 10 aut za toba hamuje bo ty kurwa książę wyprzedzasz jak szachista
Nie tłumacz czegoś, co sam wiesz, że nie jest prawdą. Skoro jeździsz tirami, to wiesz o co chodzi. Bierzecie się do wyprzedzania z włączonymi tempomatami, bo tak wam się chce, z różnicą prędkości pomiędzy wami, a wyprzedzanym pojazdem, może max 5 km/h… Przy gabarytach tira (długości) i różnicy prędkości, manewr ten zajmuje wam i kilka km… A potem rżniecie głupa i sadzicie się jacy to z was zawodowi drajwerzy. Notabene 70% z was kilka lat temu jak transport drogowy stał się modny i opłacalny posprzedawało pola i przesiadło się z traktora na polu do pojazdów, które was przerastają i w których nie macie pojęcia o kulturze jazdy…. Zanim zaczniecie najazdy na mnie, to powiem wam, że zawodowo jeżdżę od ponad 24lat i posiadam również aktualne psychotechniki… Wiec…
Dura lex, sed lex. TIR ma jechac max 80km/h na autostradzie! Takie jest prawo które obowiązuje wszystkich. Tych rozumnych kierowców i te orangutany które jadą ile limiter daje… Jeżeli wyprzedzam auto które jedzie na limiterze 89km/h bo ja chcę jechać 91km/h to coś jest nie tak… LImiter ustawiony na 90km/h jest do sytuacji awaryjnych! Ja jeżdżę przepisowo (I optuję za zmniejszeniem max prędkości na autostradzie dla osobówek z 140 na średnią unijną 120 bo nasze społeczeństwo jest poniżej średniej unijnej jeśli chodzi o wyobraźnie na drodze) i wymagam od innych by też jeździli przepisowo…. Wchodząc do marketu nie wymachuję bronią i nie strzelam w sufit (mimo, że nikomu raczej tym krzywdy nie zrobię) i tego wymagam od innych – bo takie jest prawo. Tak samo wymagam od TIRów przestrzegania prędkości (wiem, że jest to trudne dla człowieka który w życiu niewiele potrafi robić, ale chociaż w swojej profesji niech stara być się sumienny i wykonywać ją zgodnie z prawem i swoim sumieniem).
Wsiądź czasem do swojego pasata i sie przejedz 140 po trasie!
Tak, na drodze takiej jak autostrada jeździ się 140 czy 150 km/h i jest to jak najbardziej bezpieczna prędkość. Jeśli tiry wyprzedzają się 1-2 minuty, bo wyprzedzany na czas wyprzedzania nie może zdjąć nogi z gazu, to sorry, ale to świadczy o tirowcach i o ich kulturze jazdy.
Taką ich praca, zawsze można ją zmienić, ja też w delegacje często jeżdżę i wkurza mnie jak jeden z drugim zajmują dwa pasy i muszę się za nimi wlec.
Przeważnie zaczynają się wyprzedzać bezpośrednio przed nadjeżdżającą z dużo większą prędkością osobówką na zasadzie “no i chuj mi zrobisz”. Te ich tłumaczenia, że żona osobówką z berlina cię będzie musiała odbierać wsadź sobie w twój odparzony od siedzenia na dupie odbyt. Jadąc 10godzin z średnią prędkościa o 2km/h większą przejedziesz całe 20 km więcej. No nie mów mi, że to ci na dystansie 900km ciebie taką wielką różnicę. Ja z kolei na 900kilometrach hamuje ze 150 do 90 wielokrotnie powiedzmy że 30 razy i jade za takim poebanym penisem 2minuty za każdym razem. Na jednym takim hamowaniu tracę 2km trasy, bo w 2 minuty jadac 60kmh szybciej pokonam 2 km więcej. Czyli sam trace 60km trasy, a wraz ze mna 30innych kierowców w tym samym czasie… wiec razem tracimy za takimi bezmózgami 1800km… ot kugwa bo jakiś bezmózgi ciul z hemoroidami chce być 15 min szybciej na 900km trasy.
tirowe ścierwa
gdzie ?
Gdybyście mieli “7 żyć” jak ten ork w osobówce też jeździlibyście “na przekładańca”
A na CB pewnie poleciało: Drodzy koledzy /uwazajemy druzja/ kierowcy tirów uprzejmie proszę o umożliwienie przejazdu albowiem wiozę rodzącą małżonkę do szpitala powiatowego. Uprzejmie dziękuję i życzę szerokiej drogi
Kumulacja kierowcy ciężarówki który tamuje ruch i oberwałby pewnie mandat (bardzo długo mu to wyprzedzanie szło) z troglodytą drogowym… Dobrze, że przed nimi nic się nie działo, bo nie wyobrażam sobie zatrzaśnięcia w takiej kanapce. Naprawdę trzeba nie mieć łba.
Dziekuje, uszanowanko