Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wypadek (Warszawa)
—
Analiza trudnych skrzyżowań i kolizji roweru z samochodem
›
“Zasad działania świateł na tym skrzyżowaniu nie jestem w stanie pojąć”
wrz 19 2016
Kategoria:
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=Ud6db8UhkoM
do góry
47 komentarzy
do "
“Zasad działania świateł na tym skrzyżowaniu nie jestem w stanie pojąć”
"
Dominik
pisze:
20/09/2016 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
20/09/2016 o 08:51
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
20/09/2016 o 00:18
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
19/09/2016 o 23:18
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
19/09/2016 o 21:43
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
19/09/2016 o 21:45
Odpowiedz
Report comment
Grzegorz
pisze:
20/09/2016 o 09:16
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
20/09/2016 o 20:36
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
19/09/2016 o 21:29
Odpowiedz
Report comment
Andrzej
pisze:
19/09/2016 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
19/09/2016 o 21:25
Odpowiedz
Report comment
Greg
pisze:
19/09/2016 o 20:04
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
19/09/2016 o 20:21
Odpowiedz
Report comment
Greg
pisze:
19/09/2016 o 19:55
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
19/09/2016 o 19:51
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
19/09/2016 o 19:11
Odpowiedz
Report comment
wktr
pisze:
19/09/2016 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
maciek
pisze:
19/09/2016 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
Bmłoda
pisze:
19/09/2016 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
19/09/2016 o 19:09
Odpowiedz
Report comment
lxl
pisze:
20/09/2016 o 09:24
Odpowiedz
Report comment
Dominik
pisze:
19/09/2016 o 19:05
Odpowiedz
Report comment
lodz
pisze:
19/09/2016 o 20:08
Odpowiedz
Report comment
Oskar
pisze:
19/09/2016 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
MM
pisze:
19/09/2016 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Adi
pisze:
19/09/2016 o 22:49
Odpowiedz
Report comment
XaRaDaS
pisze:
20/09/2016 o 09:48
Odpowiedz
Report comment
Adi
pisze:
28/09/2016 o 09:37
Odpowiedz
Report comment
XaRaDaS
pisze:
20/09/2016 o 09:47
Odpowiedz
Report comment
BenLee
pisze:
20/09/2016 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
choyrack
pisze:
19/09/2016 o 19:02
Odpowiedz
Report comment
Dominik
pisze:
19/09/2016 o 19:07
Odpowiedz
Report comment
p
pisze:
19/09/2016 o 19:21
Odpowiedz
Report comment
WaldeMar
pisze:
19/09/2016 o 21:23
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
20/09/2016 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
19/09/2016 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
haha
pisze:
19/09/2016 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
19/09/2016 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
DW/DWR
pisze:
19/09/2016 o 19:23
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
19/09/2016 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
ja
pisze:
19/09/2016 o 18:57
Odpowiedz
Report comment
P.
pisze:
19/09/2016 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
btm
pisze:
19/09/2016 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
Polskie Drogi
pisze:
19/09/2016 o 19:03
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
19/09/2016 o 20:27
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
20/09/2016 o 06:47
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
22/09/2016 o 00:26
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
47 komentarzy do "“Zasad działania świateł na tym skrzyżowaniu nie jestem w stanie pojąć”"
spotkałem się z podobną sytuacją we Wrocławiu. Dwa pasy na wprost, sygnalizator dla każdego pasa i przede mną na lewym pasie czerwone a po prawej zielone. Myślę ocb a się okazało że lewy pas wchodzi na torowisko i jedzie tramwaj i trzeba go przepuścić. Tu może być podobnie….
Wytłumaczę Wam dlaczego światła puszczają po dwa pasy a nie wszystkie 3 razem. 3 pasy przechodzą w 3 pasy, ale linie poziome nie są wymalowane na skrzyżowaniu więc nie ma nakazu utrzymania pasa. W momencie gdy zielone mają pasy lewy i środkowy, Ci na lewym pasie zajmować powinni skrajnie lewy pas po skręcie a Ci z środkowego mogą zajmować środkowy lub prawy (z tym, że jak kiedyś Pan Dworak tłumaczył powinni prawy). Analogicznie gdy puszczany jest ruch z prawego i środkowego pasa (Ci z prawego na prawy, ci z środkowego na środkowy lub najlepiej na lewy). W przypadku gdyby światła puściły wszystkie 3 pasy jednocześnie w przypadku winnym uznany byłby zarządca drogi ze względu na złą organizację. Tak to niestety regulują przepisy (w przypadku niewyznaczonego kierunku ruchu znakami poziomymi). No ale wszystko to nie zmienia faktu, że sam sygnalizator jest bardzo niefortunnie umiejscowiony i może dezorientować kierowców.
W radiu “please don’t stop the music” a ten wyłącza radio ;D
Swoją droga to Wrocław, droga 98 na skrzyżowaniu Traugutta i placu społecznego.
W Krakowie jest zabawniej, na Tischnera do jednego pasa (drugiego od lewej) są dwa osobne sygnalizatory, jeden do skrętu w lewo w Zakopiańską, drugi do jazdy na wprost w Brożka, oczywiście działają niezależnie od siebie – po pierwszym szoku, da się tamtędy przejechać ale trzeba uważać, żeby się ktoś nie zagapił na niewłaściwe światła (taka organizacja ruchu jest z lekka niebezpieczna, jest mało intuicyjna).
Po pierwsze. Wszystkie 3 pasy przecinają tory tramwaju i żaden z nich nie koliduje “bardziej” po prostu tory biegną środkiem ulicy w poprzek i trzeba je przekroczyć. Po drugie 3 pasy w 3 pasy (google maps). Po trzecie tam nie można zawrócić, chyba że pojechać pod prąd. Po 4 . są nawet namalowane linie prowadzące dla 3 pasów tak aby nikt się z nikim nie zderzył (przynajmniej te które jeszcze się nie starły pod kołami).
Podsumowując: obaliłem wszystkie argumenty z komentarzy a jedyne czemu służy ta sygnalizacja to zapełnianie dziury budżetu miasta przez mandaty.
A po 5 to (jeżeli takowy występuje) kierowce obowiązuje sygnalizator umieszczony nad jego pasem ruchu. Nie w krzakach ukryty, ani nie nad chodnikiem, ani nie 200 dalej tylko ten z nad jego pasa
Ze skrajnego prawego można pojechać w lewo i prawo. Sygnalizator zapala się z opóźnieniem dla tego pasa, gdyż po prawej jest przejście dla pieszych i w momencie kiedy piesi mają zielone, ty stojąc na prawym masz czerwone. Na skrajnym lewym czerwone zapala się szybciej, aby unormować ruch pojazdów, gdyż ze środkowego pasa po skręcie w lewo, większość od razu zmienia pas na prawy, aby skręcić w prawo.
Ale że jak?
Zapomniał że na prost też idą tory, które potem lecą jednym pasem (teraz juz wydzielonym, na ulicy kiedyś traugutta, teraz jak mówią Oświęcimskiej, Czarnobylskiej… jakkolwiek zakorkowanej i pełnej spalin).
To samo skrzyżowanie, ale jadąc z innego wlotu wygląda jeszcze zabawniej i tam do dopiero dochodzi do ciekawych akcji. Tu jest banalnie proste skrzyżowanie – 3 pasy na 3 pasy, z tym że skrajne albo skręcają w prawo albo mają kawałek wspólny z tramwajem i dlatego są odcięte wcześniej. A to że pasy zmienia się w trakcie skrętu to tylko inteligencja kierowców.
Jednego tylko nie rozumiem – czemu w dupę dostał. Przecie nawet gdyby nadal miał zielone ale złapał awarię (np silnik stanął) to i tak trzeba się za nim zatrzymać (za a nie na)…
Czytam Wasze posty i w końcu nie wiem…
To jednak dobrze, że się zatrzymał czy jednak nie dobrze?
dobrze.
Wytłumaczenie jest jedno – tramwaje i następne skrzyżowanie, czyli regulacja ruchu. Trzeba pojechać żeby zrozumieć, ten film niczego Wam nie wyjaśni.
To, że są źle ustawione te sygnalizatory to fakt. A ile tam ludzi zmienia pas w trakcie skręcania! -_-
Racja, na tym skrzyżowaniu każdy jedzie jak chce i to w różnych kierunkach, trzeba mieć oczy dookoła głowy.
Wytłumaczenie jest jedno – tramwaje i następne skrzyżowanie. Trzeba pojechać żeby zrozumieć, ten film niczego Wam nie wyjaśni.
To, że są źle ustawione te sygnalizatory to fakt. A ile tam ludzi zmienia pas w trakcie skręcania! -_-
to ja wam wytłumaczę co znaczy taki sygnalizator i jego działanie: za rogiem stoją misiaki 🙂
no właśnie, co tutaj jest do rozumienia?
Żadna filozofia, trzy pasy to i trzy sygnalizatory. A autor filmu dostał czerwone, bo skrajny lewy pas koliduje za skrzyżowaniem z torami tramwajowymi. Często tam jeżdżę i nigdy nie miałem problemu z sygnalizacją.
Nigdy tam nie byłem ale za pierwszym oglądaniem załapałem o co chodzi.
Nawet tak sobie w myśli powiedziałem, że ‘po takim opisie to pewnie wrocław albo gdynia’ 😀
Nic nie jest w tym trudnego. Oczywiście Wrocław to jest. Są trzy pasy każdy prowadzi do skrętu w lewo (w tym jeden prawy też w prawo). Od lewej strony zaczynając . Lewy sygnalizator jest dla pasa lewego środkowy dla pasa środkowego a prawy do prawego.
bardzo proste
Właśnie nie proste !! bo krzywe 🙂
wszystko na drodze powinno być tak skonstruowane że kierowca nie powinien się zastanawiać przez moment czy ma zielone czy czerwone, a tutaj jedziesz masz nad swoim pasem zielone do skrętu w lewo ale obok już nie nad jakimkolwiek pasem wisi kolejny sygnalizator…
WTF?:D
Haha pierwszy raz coś takiego widzę żeby w lewo były dwa sygnalizatory, nawet nie wiem jak się do tego ustosunkować, pomyślałbym że jeden jest do jednego pasa a 2 do drugiego, tak jak chyba pomyślał kierujący kamerzysta i też bym się zatrzymał ;p
Jak ktoś wie to niech powie jak to działa?:D
Skret z Wlokniarzy w lewo w zielona. 2 rozne swiatla swieca roznie. Lodz
Tak. Ale tutaj chodzi o jadący od tyłu tramwaj, a zgodnie z sygnalizatorem z lewego pasa można też zawracać. Więc gdy jedzie tramwaj to jest czerwone żeby nikt nie zawrócił tuż pod tramwaj.
Od kiedy sygnalizator kierunkowy, na którym jest strzałka w lewo zezwala na zawracanie?
na tym skrzyżowaniu w Łodzi jest tak że skarjny lewy sygnalizator kierunkowy zezwala na skret w lewo i zawracanie. Jak tramwaj skreca w lewo to na tym skrajnym jest czerwone żeby nie wejśc w sytuacje kolizyjną z tramem
Nie pisz głupot bo na sygnalizatorze S-3 nie wolno zawracać i nie ma znaczenie tutaj tramwaj czy też inny pojazd, jest zakaz i już.
Sam nie pisz głupot. Jakbyś nie wiedział to syganlizator S3 to nie tylko strzałka do skrętu w lewo. Są też syganlizatory kierunkowe dla innych kierunków (np. w lewo i DO ZAWRACANIA)
Zgodnie z sygnalizatorem nie możesz zawracać, kto cię uczył sygnalizatorów ?? Sygnalizator S-3 zabrania zawracania, dlatego wprowadzili sygnalizator S-3f, który zezwala na jazdę w lewo i zawracanie.
Ale kurde czytajcie zanim zaczniecie się czepiać chłopaka. On pisze o sygnalizacji w Łodzi, a nie o tej na powyższym filmiku…
Proste skrzyżowanie.
Trzy pasy do skrętu w lewo a za skrzyżowaniem są tylko dwa, więc skraje jadą na zmianę żeby to jakoś szło. Tylko trochę ogarnięcia trzeba, a że ktoś się parzył nie na to zielone to załadował autorowi w dupę.
https://www.google.pl/maps/place/51%C2%B006'20.7%22N+17%C2%B002'50.0%22E/@51.1057542,17.0464572,18z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d51.105753!4d17.047231
trochę nie bardzo, bo sam pokazałeś że po skręceniu w lewo są 3 pasy, także chyba nie ten powód.
Autor nagrania miał zielone – sygnalizator nad jego pasem 🙂 a ze środkowego można jechać zawsze, bo na tym pasie nie ma sygnalizatora hehe. I w normalnym sądzie winnym wypadkowi ze środkowego pasa uznano by zarządce drogi, obawiam się jednak że nie w Polsce…
Nie znasz się – 3 pasy wpadaja na 3 pasy.
Nie zupełnie. Niby to 3 pasy, ale jeden z nich od razu staje się prawoskrętem, a ruch pewnie w większości idzie na wprost później. Dlatego ruch z 3 pasów kierowany jest na 2.
a co tutaj takiego trudnego?
Oglądaj do skutku, aż zrozumiesz.
nie musze bo jestem z wroclawia i ciagle tam jezdze
fakt, kto kilka razy w róznych kierunkach jechał tym skrzyżowaniem ten wie… Dla niewiedzących, po skręcie w lewo są cztery pasy, w które skręca się z trzech, stąd takie sterowanie ruchem, do tego na te światła schodzą się dwie drogi: dwa pasy z estakady plus jeden spod estakady…
to mało pojętny jesteś.
Lepiej wytłumacz geniuszu, a nie cwaniakujesz
światła jak światła, na wprost czerwone w lewo zielone, tylko jakim cudem z prawego pasa skręcają w lewo, a z lewego na wprost nie…
przygladnij sie uwaznie strzalkom
Tam nie ma światła “na wprost”. Są dwa sygnalizatory pokazujące “w lewo” (działające osobno), a do tego jeden z nich jest nad chodnikiem, a ten który przypisany jest do środkowego pasa znajduje się nad pasem lewym…
tam są nawet trzy strzałki w lewo ← , jedna po prawej stronie jezdni. Każdy pas ma nie wiedzieć czemu swoje własne światło.
może obok jest jakaś droga typu buspas i ta strzałka nad chodnikiem tyczy mpk
Nie, tam są dwa pasy do skrętu w lewo (skrajny lewy i środkowy) oraz pas prawy, z którego można skręcić w lewo lub w prawo. Różnica jest taka, że skrajny prawy jest wiecznie zakorkowany z kilku powodów:
-najkrócej palące się światło do skrętu (włącza się w takiej sytuacji jak na filmie)
-jadąc od strony ul. Wyszyńskiego jest zwężka z dwóch pasów na właśnie ten felerny prawy (gdzie notorycznie każdy jedzie przez część jezdni wyłączoną z ruchu, a nie ustawia się na prawym)
Na tym skrzyżowaniu najlepiej jest jechać śrdokowym pasem, ale żeby się na niego dostać nie zjeżdżając z wiaduktu, lecz włączając się z prawej strony trzeba liczyć na ogromne szczęście lub łaskę kierowcy ze środkowego. Trzeba to zobaczyć na żywo ok. godziny 14, to jest więcej niż masakra.