Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Nie możemy być egoistami
—
Zderzenie na skrzyżowaniu
›
Zasłabnięcie kierowcy
sty 13 2016
Kategoria:
MONITORING
https://youtu.be/5eCRDpjm3ZY
do góry
34 komentarze
do "
Zasłabnięcie kierowcy
"
badvak
pisze:
13/01/2016 o 23:26
Odpowiedz
Report comment
kazik
pisze:
13/01/2016 o 20:06
Odpowiedz
Report comment
adam
pisze:
13/01/2016 o 19:39
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
13/01/2016 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
13/01/2016 o 12:20
Odpowiedz
Report comment
Fejkan
pisze:
13/01/2016 o 12:45
Odpowiedz
Report comment
Konrad
pisze:
13/01/2016 o 11:43
Odpowiedz
Report comment
Kuń
pisze:
13/01/2016 o 11:30
Odpowiedz
Report comment
thomson
pisze:
13/01/2016 o 14:50
Odpowiedz
Report comment
cynek
pisze:
13/01/2016 o 22:49
Odpowiedz
Report comment
Leser
pisze:
14/01/2016 o 11:32
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 12:20
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 20:06
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Dostawcadrobiu
pisze:
13/01/2016 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
Tomo
pisze:
13/01/2016 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
Tentyp
pisze:
13/01/2016 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
dydzio
pisze:
13/01/2016 o 11:13
Odpowiedz
Report comment
Twardy Pończo
pisze:
13/01/2016 o 13:09
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
13/01/2016 o 14:39
Odpowiedz
Report comment
Oli
pisze:
14/01/2016 o 02:33
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 12:19
Odpowiedz
Report comment
ppk
pisze:
14/01/2016 o 12:54
Odpowiedz
Report comment
Twardy Pończo
pisze:
14/01/2016 o 13:08
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
14/01/2016 o 19:56
Odpowiedz
Report comment
Twardy Pończo
pisze:
15/01/2016 o 13:39
Odpowiedz
Report comment
mietek
pisze:
17/01/2016 o 09:18
Odpowiedz
Report comment
trunek
pisze:
13/01/2016 o 12:11
Odpowiedz
Report comment
Macierewicz
pisze:
13/01/2016 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
Pablo
pisze:
13/01/2016 o 21:34
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
14/01/2016 o 06:34
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
34 komentarze do "Zasłabnięcie kierowcy"
szkody będzie widać dopiero jak zrzuca zderzaki,
ciągnie golfa do golfa
Dwa SWETERKI sie spotkaly!!!
a tak na powaznie lepiej ze ta 5 go wyhamowała bo jakby dojechał do głownej mogło by byc gozej
Golfy twarde bestie. Przypomina mi się jak miałem dzwon (golfem) z matizem. u mnie trochę nadkole pogniecione i lusterko peknięte a matiz prawie do kasacji
Z jednej strony dobrze, bo auto mniej ucierpi, ale z drugiej strony, energię zderzenia zamiast przyjąć auto, przyjmuje wtedy pasażer/kierowca auta i obrażenia są większe. Zależy co kto woli mieć lepsze, zdrowie, czy auto 😉
Ta 5tka nawet lamp nie ma pobitych, a poduchy strzeliły ;o
A czujniki od poduszek montuje się w lampach? Biorę łom i idę sprawdzić na pobliskim parkingu.
Wg. wstępnych info. kierowca który zjechał na przeciwny pas ruchu zasłabł …
http://krosno112.pl/aktualnosci/wypadki-kolizje/item/1468-lezany-cztery-osoby-ranne-w-czolowym-zderzeniu
Twarde jakieś te Golfy. Mało pogięte.
No bo Niemiec to Niemiec a nie jakiś Włoch czy Francuz
To, że twardy to w tym wypadku raczej nie zaleta. Więcej energii z uderzenia idzie w pasażerów. Taka renówka pewnie by się poskładała jak harmonijka czyli karoseria przejęła by więcej siły uderzenia. Fakt, że robią samochody pod testy NCAP, ale tutaj był niemal “podręcznikowy” przykład zderzenia.
Zależy kto co ceni bardziej, samochód czy zdrowie/życie.
Nie, nie jeżdżę renówką 😉
Mało pogięte, bo przyjmijmy, że kierowca jechał 50km/h, a skoro ten 2gi się zatrzymał to siły rozkładają się tak jak oboje jechaliby ~25km/h, więc i uszkodzenia małe.
Ech… następny. Prędkosci się nie rozkładają, nie dzielą, nie mnożą, nie sumują. Jedzie auto A (50km/h) i auto B (50km/h). Walą na czołówkę. Auto A odczuwa to zderzenie jak by przy 50km/h w ścianę, auto B odczuwa jak by zderzenia było przy 50km/h w ścianę. Jedzie auto A i auto B (taka sama prędkość). Auto A się zatrzymuje (na hamulcu jak wyżej corsa) a auto B wali na czołówkę. Auto A odczuwa to jak by uderzyło przy 50km/h w ścianę, auto B odczuwa dokładnie to samo. Ewentualnie, gdyby corsa była na luzie i bez hebli, to wtedy można odczuć takie same siły jak przy typowym najechaniu, czyli corsa stoi na czerwonym na luzie, golf wali przy 50 w plecy corsy, corsa jedzie sobie gdzieś daleko, golf razem z nią i wtedy przy ruchomych zderzeniu obrażenia są dużo mniejsze, bo siła uderzenia nie idzie na pasażerów/auto, tylko jest zamieniana w prędkość.
Sorry to nie corsa, tylko Golf V
@Anonim o 12:13: masz rację, ale tylko w połowie, tej mniej istotnej 😉
Sumowanie prędkości to skrót myślowy. Bo powiedzenie, że jest coś takiego jak siła wypadkowa dla motłochu to “wyższa szkoła jazdy”. Jeśli masz choćby średnie wykształcenie i uważałeś na fizyce to to wyjaśnienie powinno ci wystarczyć. Jak nie pamiętasz to zapytaj wujka googla albo ciocię wikipedię, a oni ci wszystko wyjaśnią (zakładam, że umiesz czytać ze zrozumieniem).
Krótki przykład jaka to różnica: kopnij leżącą piłkę, a kopnij piłkę lecącą do ciebie z jakąś tam prędkością z przeciwnej strony. Ten sam ból nogi? Ta sama siła, która jest potrzebna do jej odbicia? Jak piłka jest dla ciebie za lekka to zrób to samo z czymś co waży kilkanaście kilogramów to na pewno poczujesz różnicę 🙂
Swoją drogą ciekawą nazwę ma ta siła “wypadkowa” 🙂 Akurat pasuje do “wypadków”.
i jeszcze jedno: gdzieś w sieci jest taki filmik z kampanii społecznej na temat prędkości. W wolnym tłumaczeniu z angielskiego “jak uderzasz w coś autem to ono się zatrzymuje, ale wszystko w jego środku porusza się dalej” i w tym momencie jest pokazane w zwolnionym tempie jak rozbryzguje się jabłko, jak bezwładnie leci ciało człowieka i jak łamią się jego kości.
Genialny filmik, niestety nie mogę go nigdzie znaleźć, może ktoś skojarzy?
Zaraz pewnie bedziecie pisac, ze to skandal jak ktos mogl zaslabnac za kierownica!!!
Grali w GOLFA?
Jedno pytanko. Dlaczego on stał i czekał na dzwona? Miał tyle czasu na reakcję.
Pewnie trąbił, mrugał i miał nadzieję, że wróci na swój pas.
Ja bym spieprzał na bok.
ciekawe mądralo na który bok byś uciekał. Zastanówmy się na spokojnie:
Jak ktoś ci nagle zjeżdża na twój pas to oczywiście możesz próbować uciekać w lewo i wtedy albo on wróci na swój pas i się tak samo czołowo walniecie (tyle, że z większą sumaryczną prędkością) albo dostaniesz w bok z tyłu i cię jeszcze poobraca/możliwe dachowanie/możliwe potrącenie jakiegoś pieszego na chodniku po drugiej stronie ulicy, albo ewentualnie jak go jakimś cudem miniesz to walniesz w niewinnego kogoś jadącego za nim. Z kolei jak będziesz uciekał w prawo to albo dostaniesz w tył i jeszcze cię przekoziołkuje albo “tylko” wylądujesz w rowie bez możliwości ewentualnego znalezienia sprawcy gdyby ci uciekł (bo przecież nie wiesz, że stracił przytomność).
W związku z powyższym uważam, że kierowca mimo krótkiego czasu na reakcję zachował się bardzo dobrze: zatrzymał się, w związku z czym zmniejszył skutki wypadku (mniejsza sumaryczna prędkość) i ustawił przodem, co 1) statystycznie daje mniejsze obrażenia powypadkowe niż uderzenia w bok, 2) nie powoduje ryzyka dodatkowych niekontrolowanych ruchów samochodu (typu odwrócenie samochodu i jego dalszy ruch w nieznanym kierunku, dachowanie, itp.)
Dlatego marzą mi się trawniki przy drogach.
Miałam sytuację, że ktoś z przeciwległego pasa zjechał na mój – co prawda wrócił “do siebie”, ale byłam już na poboczu.
Jak widać mało jeszcze wiesz. Nie istnieje coś takiego jak suma prędkości. Prędkości przy zderzeniach czołowych nie sumują się, było to nawet kilkukrotnie udowadniane. Po drugie corsa miała cały czas zaciśnięty hamulec, co moim zdaniem było nieodpowiednie. Powinna wrzucić luz i puścić hamulec. Wtedy corsa by odjechała do tyłu i obrażenia były by mniejsze.
Sorry to nie corsa, tylko Golf V
@Anonim 14/01/2016 O 12:06
Prędkości NIE sumują się, gdy mówimy o przypadku czołowego zderzenia się dwóch samochodów jadących z prędkościami 50 km/h i zderzenia ze ścianą z prędkością 100 km/h.
Jednak w tym przypadku (2 pojazdy o zbliżonej masie), nie będzie wielkiej różnicy czy obydwa będą się poruszały z jednakową prędkością 50 km/h czy jeden będzie stał w miejscu a drugi wypierdoli w niego z prędkością 100 km/h.
Kierowca samochodu, który dostał uderzenie miał 2 sekundy od kiedy się zatrzymał, a na pewno widział, że samochód zaczyna zmieniać pas wcześniej. Brawo dla niego, że przez cały czas siedział na swoim pasie i czekał na to, aż dostanie, minus 10 do spostrzegawczości dla niego. Zachował się biernie, nic nie zrobił, by uniknąć zderzenia. Pytasz gdzie ja bym uciekał? W tej sytuacji Ci nie odpowiem, bo nie widać co jest po prawej stronie jezdni, może rów i to nie byłoby roztropne.
Ostatnio uciekłem na prawo, bo mnie koleś na trzeciego wyprzedzał i musiałem mu zrobić margines, bo by mi dostawczakiem w bok wjechał, w najgorszym przypadku zdmuchnąłby go TIR z naprzeciwka.
Trzeba umieć przewidywać i obserwować co się dzieje z tyłu, z boku, z przodu, a nie biernie czekać.
@Twardy Pończo: może pomogę ci wyjaśnić co znaczą 2 sekundy w tego typu sytuacjach.
Jedź samochodem z prędkością 20-30 km/h (po skręcie w tę ulicę ten co dostał nie mógł jechać szybciej) i zmień pas w ciągu tych twoich dłuuugich 2 sekund. Zmiana pasa musi być całkowita w ciągu tego czasu. Zrób to ze stoperem. Jeśli już musisz sprawdzić to zrób to na jakimś parkingu w nocy, żeby nikogo nie uszkodzić. Nie zapomnij potem w ciągu kolejnych 2 sekund wrócić na swój pas (bo za tym co szedł na czołówkę jest kolejny samochód). Gwarantuję ci, że o ile przy prędkości 50-60 km/h mogłoby ci się to udać to przy takiej małej nie zdążysz tego zrobić.
W ogóle pomijam naturalną skłonność do naciśnięcia hamulca, która w sytuacji stresu i tak krótkiego czasu jak 2 sekundy jest nie do wyeliminowania, gapienie się tępo na “tego szaleńca” (bo to naturalna reakcja) i pomijam to, że tak naprawdę NIE WIESZ co zrobi tego drugi samochód i jednego razu twoja decyzja o “uciekaniu” będzie wspaniała i uratuje cię przed uderzeniem, a innym razem kogoś postronnego zabije albo spowoduje większe straty (a np. pozostanie w miejscu spowoduje brak strat). W czasie 2 sekund (a nawet liczmy, że 5 sekund, tyle że z tego przez 3 sekundy twoje myśli są w stylu “co on k***a wyrabia”) nie zdążysz przemyśleć nawet 1/10 możliwych scenariuszy, a co dopiero świadomie wybrać najlepszy i zdążyć zareagować.
Było już na PD mnóstwo filmów gdzie ktoś “uciekający” przed zderzeniem rozjechał kilku pieszych, poszedł z kimś innym na czołówkę albo zrobił inną głupotę. I to nie wina złego kierowcy albo złej reakcji tylko PO PROSTU: NIKT Z NAS NIE WIE JAK ZAREAGUJE. Mądrzenie się przy oglądaniu takiego filmu niczego nie zmieni również w twoim zachowaniu w takim wypadku (oby ani ciebie, ani mnie nigdy to nie spotkało)
@Anonim pisze:
14/01/2016 o 19:56
W czasie 5 sekund, o którym piszesz to można wrzucić wsteczny i odjechać, ale “mądrzenie się przy oglądaniu takiego filmu niczego nie zmieni”.
Pozdro.
Dodać należy, że kierowca się zatrzymał i puścił hamulec. Dzięki temu siła uderzenia po części została zużyta na przepchnięcie samochodu.
Ciekawym czy też miał byś taką reakcję jak ten gość co się zatrzymał,jeżdżę tamtędy dość często i to nie pierwszy wypadek w tamtym miejscu
Ile miał czasu? 2/3 sekundy.
Dlaczego nie wyszedł i nie udzielił pomocy?
Jeden kierowca zasłabł, a drugi nie pomógł… wg filmu….. Jak pomógł, to przepraszam 🙂
Nie jest tak zajebisty jak ty.