Menu

Kategorie

  • Ponad 55,000 polubień

  • PD w mediach

  • Wszystkie odcinki PD

  • 124,000 subskrypcji

  • POSTY GOŚCI

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

  • Subskrybuj

    Wprowadź swój adres e-mail aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach

Zderzenia szynobusu z ciężarówką

https://www.youtube.com/watch?v=GMBJwBrrB7w
https://www.youtube.com/watch?v=GMBJwBrrB7w

36 komentarzy do "Zderzenia szynobusu z ciężarówką"

  • Mac napisał(a):
    59
    1

    Reakcja maszynisty jak najbardziej wzorowa! Nie wiedział jak ciężka była przyczepa. Parę lat temu pociąg pasażerski z elektrowozem EU07 uderzył w naczepę ciężarówki – niestety wyładowaną papierem – maszynista zginął. Mam tylko uwagę do tego jakie miejsce wybrał sam maszynista. Przy mocniejszym uderzeniu walnąłby głową w poręcz. Ale przy całokształcie akcji – to detal.
    Pozdrawiam,
    Maciej EU07-369 🙂

  • Tomek napisał(a):
    83
    0

    Maszyniście należy się wysoka premia uznaniowa.

  • Bucho napisał(a):
    36
    0

    Oczywiście zachowanie maszynisty wzorowe, ale chciałem zwrócić uwagę na niesamowitą postawę wszystkich(!) pasażerów, którzy bez wahania rzucili się na podłogę, a to były naprawdę ułamki sekund. Sam nie wiem czy bym tak bezwarunkowo zrobił w tak krótkim czasie. Szacunek dla wszystkich

    • ASDkmfnsa napisał(a):
      4
      4

      Może maszynista krzyknął coś

      • ASDkmfnsa napisał(a):
        7
        0

        Przed chwilą przeczytałem opis filmiku na yt: “Koleje Wielkopolskie udostępniły nagrania z monitoringu, pokazujące, jak wyglądał wypadek szynobusu jadącego z Wągrowca do Poznania. Tuż przed wypadkiem mężczyzna wybiegł z kabiny i ostrzegł pasażerów przed niebezpieczeństwem, ci na jego komendę padli na podłogę.”

    • Waldek napisał(a):
      6
      0

      Widok uciekającego z kabiny maszynisty działa na wyobraźnie i motywuje do działania – ja, jako pasażer bym pewnie pomyślał że jedziemy na czołówkę z innym składem.

  • Radek napisał(a):
    3
    0

    Dlatego ja jakbym pomyślał, że “jedziemy na czołówkę” siedząc w takim pociągu, na samym przodzie, sam bym wziął nogi za pas i pobiegł za maszynistą xD

  • Skinny napisał(a):
    8
    0

    A właściciel firmy do której należy auto podał maszyniste do prokuratury. Brak słów http://www.tvn24.pl/poznan,43/maszynista-ostrzegl-pasazerow-wlasciciel-auta-oskarza-maszyniste,643356.html

    • Skinny napisał(a):
      0
      0

      To były 2-3 sekundy – relacjonuje Mateusz Szymański, maszynista szynobusu Kolei Wielkopolskich. Wzorowa postawa Pasażerowie, których ostrzegł przed wypadkiem, rzucili się na podłogę albo położyli się na siedzeniach, by zamortyzować siłę uderzenia. – Zareagowali podręcznikowo. Momentalnie położyli się na komendę “na podłogę” – podkreśla Szymański. Wszystko nagrały kamery monitoringu w pociągu. Na jednym z filmów można zauważyć jak drewniana belka z ciężarówki nagle przebija się przez okna i na wysokości siedzeń – tam gdzie chwilę wcześniej pasażerowie mieli głowy – dosłownie wbija się w pociąg. Gdyby pasażerowie się nie nachylili, można domyślać się jak zakończyłaby się ta cała sytuacja. Dzięki ostrzeżeniu przez maszynistę, nikomu nic się nie stało. (http://www.tvn24.pl)

    • anonim napisał(a):
      8
      0

      Idiota chyba myśli że pociąg zatrzyma się tak szybko jak samochód osobowy. Wystarczy go posłuchać.

    • lucypher napisał(a):
      4
      0

      Właściciela firmy należałoby skierować do Tworek.

    • Anon napisał(a):
      3
      0

      Niech właściciel nie robi z siebie idioty i cieszy się, że nikomu się nic nie stało. Biedny kierowca ciężarówki martwił się o uszkodzenie rogatki, no bez jaj.

    • Młode próchno napisał(a):
      2
      0

      To dopiero trzeba mieć tupet! Bawić się w proces z powodów, jakie znamy z USA!
      Wina maszynisty – a światło czerwone to ozdoba? Znak tonażu tym bardziej?
      Za nieuzasadnione wezwanie policji dostaje się grzywnę. Pan właściciel prosi się o konkretną sumkę za bezzasadne zawiadomienie.

    • Apokalipso napisał(a):
      0
      0

      No coz… Niektorzy naprawde maja raka mozgu

      • Krator napisał(a):
        0
        0

        W dodatku szlaban po drugiej stronie, z perspektywy jadącego drugi, zamyka się później niż ten drugi po lewej stronie, wszystko aby pojazd mógł opuścić przejazd. Kierowca dostawczaka mógłby się tłumaczyć jedynie tym, że mu auto zgasło na przejeździe.

        • Jarek napisał(a):
          0
          0

          Nie wiem jak jest w ciężarowych, ale w osobówkach w takiej sytuacji słyszałem, że należy wrzucić 1. bieg, wszystko puścić i na rozruszniku przejechać do końca przejazu – sprawdzałem, działa, samochód jedzie do przodu 😀

    • Piotrek napisał(a):
      5
      0

      10 sekund przed zamknięciem szlabanu jest sygnał świetlny i dźwiękowy a ten będzie tłumaczył że było za mało czasu na reakcje no i tekst “on sobie spokojnie czekał” nosz k…, mam nadzieje że sędzia uwali tą sprawę na samym wejściu bo to przypomina jakieś Idiocracy.

      Posłuchajcie jego wypowiedzi w czasie 2:36 “Powinien być najpierw sygnał jakiś świetlny, dźwiękowy i po jakimś czasie powinny zamykać się rogatki” RLY ?!? RLY?!? WTF ?!? I jeszcze się przynaje do tego że był tam i sprawdzał kilka dni później jak to działa.

      …”A pociąg powinien jechać po minucie, dwie, pięciu, dziesięciu…” Nie no pewnie listy PKP niech wysyła dzień wcześniej że tam pociąg będzie jechał… Rozrywa mnie po takich wypowiedziach.

    • Michał napisał(a):
      2
      0

      Właścicielowi ciężarówki należy zaordynować pogłębione badania psychologiczne w kontekście bredni które formułuje.
      Cyt. “…wina rogatek…, mógł trąbić… mógł hamować”
      Szkoda dyskusji z teoretycznie dorosłym facetem, skoro próbuje przerzucić winę na maszynistę który kieruje kilkudziesięcio tonowym składem i oczekuje hamowania na takim dystansie, a do tego ma pod opieką +/- 30-50 osób … najlepiej jakby pociąg wyminął ciężarówkę wtedy Pan właściciel wycofałby pozew. Ewidentnie brak refleksji u tego Pana kto jest sprawcą a kto ofiarą…

  • Dezydery napisał(a):
    2
    29

    Co za osioł, nie widział jak ciężarówka wyjezdza, zdazyl by zachamowac, totalny brak wyobrazni

    • kriss_u napisał(a):
      8
      1

      Brak wyobraźni to ty masz zanim napiszesz coś jeszcze uświadomić sobie ze szynobus waży nawet 50ton i nie hamuje tak skutecznie jak samochód.

      • Łukasz napisał(a):
        11
        0

        Droga hamowania pociągu może wynosić nawet ponad kilometr. Najmniejsza droga hamowania przewidziana w instrukcja kolejowych to 400-500m. Ja to mam taką zasadę, że jak się na czymś nie znam, to się nie wypowiadam 😉 Kierowca tłumacząc się, że maszynista miał 200m i mógł zahamować zeznaje na swoją niekorzyść 🙂

  • maniel napisał(a):
    3
    0

    Zacznijmy od tego, że szynobus pełen ludzi, tak samo jak autobus nie może się zatrzymać ot tak, jak np samochód osobowy, dobro pasażerów jest tu priorytetem, poza tym, gdyby to nie była pusta ciężarówka a samochód osobowy, to pewnie reakcja maszynisty byłaby inna:)

    • Mac napisał(a):
      19
      0

      Zacząć też trzeba od tego, że mimo podobnej nazwy szynobus i autobus to nie to samo. Droga hamowania szynobusu jest w zasadzie taka jak składu pasażerskiego z wagonami i lokomotywą. Jako ciekawostkę dodam, że sama lokomotywa hamuje kilka razy dłużej niż z wagonami. Dlaczego tak się dzieje? Liczy się parametr “masy hamowania”. Najprościej mówiąc, łatwiej jest zahamować np 300tonowy pociąg z lokomotywą (100nton) i 5 wagonami (200ton) dzieląc całą masę na 24 osie hamujące, niż pustą ciężką lokomotywę (100ton) na 4 osie hamujące. Ale co tam, ważniak-właściciel ciężarówki myśli sobie, że szynobus jest niewiele większy od jego autka i zatrzyma się w miejscu. Co ja napisalem?! Że on “myśli”?!
      Pozdrawiam.

  • Paweł napisał(a):
    9
    2

    “Ten film jest już niedostępny z powodu rozszczenia dotyczącego praw autorskich zgłoszonego przez TVN”

    ebać, ebać tvn!
    aj-ti-jaj, sp***aj!

    :/

    • wiciu napisał(a):
      3
      2

      tak, bo to ich filmik wiec *ebac. idz sobie do nich na strone, link masz w komciach powyzej i mozesz obejrzec, a nie bluzgac ze ktos ukradl i mu zablokowali

      • Piter napisał(a):
        2
        0

        …niedługo, będziemy sobie roszczenie prawić za to, oddychamy czyimś powietrzem… od taka nasza wolność w demokracji.

      • anonim napisał(a):
        8
        1

        A to ciekawe, powiadasz że użytkownikiem kamery zamontowanej w pociągu było TVN? Tzn to TVN było autorem nagrania? Śmiem wątpić.

        W przeciwnym wypadku nie mogą zgłaszać takowych roszczeń dotyczących praw autorskich.

        To nie jest film autorstwa TVN, a fakt że wykorzystali oni ten film (de facto film autorstwa kogoś innego) nie daje im do niego praw.

        • riesling napisał(a):
          1
          0

          Pewnie chodzi o prawa autorskie do wizerunku tego co trzymał mikrofon z napisem tvn.

        • wiciu napisał(a):
          1
          0

          TVN wyemitowal, nagrac z TVN mozesz na wlasny uzytek, a nie zeby rozpowszechniac. W jaki sposob kolej i TVN sie dogadaly i na jakiej zasadzie TVN wyswietla to ich sprawa. Praw utorskich nie musza miec, wystarczy ze maja majatkowe 🙂

          I zeby nie bylo: tez uwazam ze to zalosne sie sickac i cos co kolej wyslal wszytskim, ale tu jest jeszcze to ze to nawet nie wina TVN-u tylko sam youtube, a konkretnie system contentid. TVN ma umowe z googlem/YT i YT automatycznie usuwa material ktory jest kopia tego co TVN sam z siebie udostepnia do porownania. Jako ekperyment mozesz sobie odpalic jakis CD czy mp3 w radiu, jakis kawalek np Michaela Jacksona, i sfilmowac sie jak tanczycz czy chocby i sam dywan. Wrzuc na YT, nawet jako prywatne, zeby nikt nie widzial, i pewnie nie zdazysz piwka wypic jak system ci oflaguje filmik ze zawiera chronione materialy.
          I nie gra roli czy masz prawo cytatau, czy ze to tylko 30 sekund czy co tam.

          • anonim napisał(a):
            1
            0

            Teraz widzę że na tym filmie było logo TVN. Wcześniej tego nie dostrzegłem i myślałem że była to wrzutka filmu z kamery pociągowej w żaden sposób nieobrobionego przez TVN, stąd moje oburzenie zupełną bezpodstawnością.

    • Skinny napisał(a):
      2
      4

      Jak ci TVN śmierdzi to masz od TVPIS

      https://youtu.be/FviMLBU02lI

  • riesling napisał(a):
    8
    0

    Panie Szkudlarek, pan najpierw wymagaj od swoich kierowców przestrzegania przepisów, a nie gonienia czasu który już minął. Kierowca zignorował światła ostrzegawcze które zawsze się zapalają przed opuszczeniem zapór.

  • Inny napisał(a):
    2
    0

    Nawet na sky news to bylo ;D

    https://www.facebook.com/skynews/?fref=nf

  • Paweł napisał(a):
    0
    0

    Mam nadzieję, że maszynista dostanie pięciocyfrową nagrodę albo wakacje dla rodziny w bardzo egzotycznym miejscu. Brawa dla tego pana.

    Co może się stać w takiej sytuacji pokazuje chociażby ten link (maszynista stracił nogi, wiele ciężko rannych osób, kilka osób zginęło i milionowe straty)

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/czechy-pendolino-roztrzaskalo-ciezarowke,614898.html

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj