Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
O włos od potrącenia
—
Pas rozbiegowy to lawa
›
Zielona strzałka po polsku
sie 31 2019
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
Czy faktycznie tylko kary administracyjne są w stanie rozwiązać problem zielonej strzałki?
do góry
24 komentarze
do "
Zielona strzałka po polsku
"
Andrzej
pisze:
10/09/2019 o 12:08
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
09/09/2019 o 14:44
Odpowiedz
Report comment
g
pisze:
08/09/2019 o 18:21
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/09/2019 o 23:19
Odpowiedz
Report comment
cober
pisze:
06/09/2019 o 20:11
Odpowiedz
Report comment
Coach Driver
pisze:
06/09/2019 o 11:08
Odpowiedz
Report comment
Driver
pisze:
12/09/2019 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
KszKrk
pisze:
06/09/2019 o 11:07
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
06/09/2019 o 15:52
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
06/09/2019 o 11:03
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
06/09/2019 o 12:33
Odpowiedz
Report comment
Rfx
pisze:
06/09/2019 o 10:59
Odpowiedz
Report comment
Michal
pisze:
06/09/2019 o 10:40
Odpowiedz
Report comment
Tutek
pisze:
02/09/2019 o 18:13
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
05/09/2019 o 22:39
Odpowiedz
Report comment
Koko
pisze:
06/09/2019 o 12:35
Odpowiedz
Report comment
D.
pisze:
02/09/2019 o 12:49
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
02/09/2019 o 02:26
Odpowiedz
Report comment
T I R
pisze:
02/09/2019 o 00:36
Odpowiedz
Report comment
Twister
pisze:
01/09/2019 o 19:10
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
01/09/2019 o 10:37
Odpowiedz
Report comment
bart
pisze:
03/09/2019 o 18:17
Odpowiedz
Report comment
A1
pisze:
01/09/2019 o 08:07
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
01/09/2019 o 09:19
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
24 komentarze do "Zielona strzałka po polsku"
Na każdym skrzyżowaniu zawsze powinien być dozwolony warunkowy skręt w prawo, gdyż znacznie poprawia to płynność ruchu. Kierujący powinien zmniejszyć prędkość, przepuścić pieszych i rowerzystów i jak nic nie jedzie, to jechać a nie bezsensownie się zatrzymywać. Owszem, tych co jadą “na pałę” to karać, ale jak ktoś zwolni, rozglądnie się że nic nie jedzie i nie stanie to po co karać? Skoro wszyscy mają stawać niezależnie od warunków, to po co ta strzałka? Przepisy powinny upłynniać ruch a nie wymagać bezsensownych rzeczy. Podobnie jak z podanym przykładem czerwonego światła o 2 w nocy. Po co ta sygnalizacja działa? Jeden samochód na skrzyżowaniu o 2 w nocy ale nie, trzeba się zatrzymać bo inaczej mandat. Jazda motocyklem w nocy? Stoisz i stoisz na czerwonym bo sygnalizacja nie wykrywa motocykli. Nic nie jedzie od 5 minut ale dalej stój bo czerwone. Tymi przepisami traktuje się ludzi jak stado baranów, 0-1-dynkowo, jest tak to tak, jest tak to masz zrobić tak i koniec kropka. Potem policja ma pretekst żeby karać za pierdoły (np. stop na strzałce, brak kierunkowskazu w oczywistej sytuacji) a tam gdzie na prawdę są potrzebni, to ich nie ma. Podobnie jak z tym mandatem 50 zł za brak sygnalizacji skrętu w prawo. Ciekawe w którym kierunku może pojechać samochód bez włączonego prawego kierunkowskazu z pasa, z którego można pojechać tylko w prawo… Może w lewo? Czyżby to było aż takie wielkie zaskoczenie dla innych, że pojazd jadący pasem do skrętu w prawo pojechał w prawo i tego nie sygnalizował? Rozumiem sytuację, w której z pasa można w prawo i prosto, wtedy brak kierunkowskazu dezorientuje innych, ale jeśli można tylko w prawo to co ten kierunkowskaz zmienia? Przez takie durnowate podejście ludzie stają się bezmyślni i zaczynają działać jak jakieś automaty bezmyślne. Zielone? Jadę. Nieważne że wjadę pod samochód, nieważne że się z kimś zderzę… Mam zielone, mam pierwszeństwo to jadę. Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu? To wchodzi, bo ma pierwszeństwo. Nieważne że 40-dziesto tonowa ciężarówka się nie zatrzyma, nieważne że jest ślisko i samochód nie wyhamuje, ważne że ma pierwszeństwo. Rowerzysta jedzie chodnikiem 40 km/h i wpada na przejazd rowerowy nawet się nie rozglądając, dochodzi do potrącenia i co? Nieważne że kierowca nie miał szans go zobaczyć, nieważne że rowerzysta jest połamany, ważne że miał pierwszeństwo… Dalej ogłupiajcie ludzi tymi coraz to durniejszymi przepisami, z pewnością będzie bezpieczniej.
Z całym szacunkiem dla prawa i całego KRD a nawet tego idealnego kierowcy występującego jako znawca w tym programie. Obowiązkowe zatrzymywanie się przed zieloną strzałką to bzdura. Powoduje tylko blokowanie przejazdu na który zezwala warunkowo zielona strzałka. To takie w wolnym, rzekłbym może nawet kabaretowym tłumaczeniu mozesz jechać, ale stój!
Przed taką strzałką każdy powinien się zatrzymać jeśli wymaga tego sytuacja, czyli jeśli nasz pojazd w jakikolwiek sposób by utrudnił przejscie czy przejazd osobom, lub pojazdom mającym w tym czasie zielone światło. Jeśli jednak nie utrudnia sie nikomo, bo fizycznie nie ma nikogo na przejsciu to po co niepotrzebnie zatrzymywać pojazd i blokować ruch? Ja przynajmniej tak byłem uczony i jakoś jeżdżąc ponad 30 lat. nie miałem żadnego zdarzenia. Wszystko jednak zależy od mądrości samych kierowców. Niektórzy zieloną strzałkę uznają jako zielona światło bez warunku. Patrząc na zaprezentowane sytuacje jak jażdżą po pasach między pieszymy to niestety niektórym jakby postawić szlaban, nie tylko zamieścić STOP w przepisach to i tak nie zrobią na nich żadnego wrażenia. Przykre. 🙁
Jak jak się zatrzymam na strzałce to na mnie trąbią 😀
Ale co ciekawe jak na następnych światłach szybę odsunę żeby porozmawiać, to nagle coś się dzeje i zaczynają się interesować czymś innym, patrząc gdzie indziej, opierają ręke o podszybie i twarz zasłaniają.
Widać spodziewają się kobiety a nie wysportowanego faceta …
Problem z zieloną strzałką jest taki, że jest zielona. Jak by była np. żółta migająca, o to jest już inna rozmowa. Nikt już nie powie że jechał na zielonym, (tzn. w domyśle na zielonej strzałce). To kwestia prostej psychologii. No ale, sto lat za murzynami.
Ja stosuje się do zatrzymania na zielonej strzałce. Jest jednak jeden minus tego przepisu… już 4 razy mi w tyłek wjechali. Niestety przez to auto stało się już 4 śladem :/
Wprowadzić jak w Niemczech, gdzie zielona strzałka to przejazd bezkolizyjny i po problemie,a nie jakieś dodatkowe warunki do warunków.
Zielona strzałka jest dla auta, Piesi i rowerzyśći w tym samym momencie mają Pełne zielone światło. Prawo nie zabrania wjechać na zielonym świetle rowerem 30 km/h przez drogę dla rowerów (tylko motorowery mają 25km/h). Wtedy rower miał zielone a samochód miał strzałkę że musi przepuścić.
ilekroć zwalniam prawie do minimum, raczej się toczę, (rzadko mi się zdarza zatrzymać do 0 :() To bardzo często inni kierowcy na mnie trąbią.
bo chcą zakomunikować, że są debilami bez szkoły
Policjant fandzoli parę minut z jednym gościem a w tym czasie 10 osób łamie przepisy.
Widzisz, jak byś był nieco inteligentniejszy i nieco mniej leniwy, by zainteresować się tematem, to wiedziałbyś, że podczas kontroli drogowej załodze wolno zatrzymać do kontroli tylko jeden samochód, nie mogą sobie zatrzymać piętnastu na poboczu – dopóki prawo się nie zmieni (a za prawo odpowiada rząd z trybunałem konstytucyjnym na czele, a nie policja) to będzie tak, a nie inaczej. Wyjątkiem od reguły jest sytuacja, gdy np. ktoś “dowozi” dokumenty kierowcy, w tym czasie kontrola jest zawieszana i policjant może zatrzymać kolejny pojazd.
MANDATY W POLSCE SĄ ZA NISKIE!!!
Sam oblałem jeden z egzaminów przejeżdżając obok sygnalizatora, który pokazywał sygnał stój, a strzałka już zgasła. Teraz już jestem uważniejszy.
Jak można mieć problem z zieloną strzałką….? Jeżdżę tak długo i nigdy nie miałem sytuacji żebym miał kogoś przejechać. Mimo że nie zatrzymuje się przed strzałką ani po strzalce to niegdy nie zdazyło mi się żebym miał mieć kolizje z kimkolwiek. Zawsze przepuszczam po prostu osoby mające zielone światło mając świadomość że sam przejeżdżam na czerwonym. To tyle. Wystarczy.
Dopóki jeszcze mieszkałem w Polsce, dość często dojeżdżałem do pracy na moim lśniącym składaku Jubilat. Codziennie miałem dwie, trzy sytuacje, kiedy taki właśnie pan kierowca nie zatrzymujący się przed ani po strzałce zajeżdżał mi drogę. Żaden z nich nie miał oczywiście kolizji, ponieważ ja mam mózg, a Jubilat sprawne hamulce. Pozdrawiam i dziękuję za niemal codzienne uprzykrzanie mi życia, ty samolubna gnido 🙂
Czyli jak ktoś jeździ pijany jak świnia, ale jeszcze ani razu w nikogo nie wjechał, to powinniśmy zmienić prawo, bo on miał szczęście? Dostrzegasz, jak bardzo bzdurny jest twój argument, czy potrzebujesz jeszcze bardziej banalnego przykładu?
Ostatnia sytuacja mogła wyglądać tak:
1) Pani wjeżdża na zielonej strzałce (oddzielna sprawa, czy się zatrzymała) za sygnalizator.
2) Pani zatrzymuje się widząc pieszą, w miejscu, w którym już jest za sygnalizatorem (lub obok ale na tyle do przodu, że nie ma już widoczności).
3) Zielona strzałka gaśnie.
4) Od tej chwili materiał jest pokazany na filmie.
5) Piesza przechodzi.
6) Pani kontynuuje przejazd przez skrzyżowanie.
Czy tak było czy nie, nie wiem na 100%. Choć po zatrzymaniu filmu i zbliżeniu jej stojącego przed pieszą pojazdu wygląda na to, że przód samochodu stoi już lekko na pasach…
o ile tu ok, bo jest przejście dla pieszych o tyle koło mnie jest taka strzałka bez przejścia dla pieszych , zatrzymywanie się zupełnie bez sensu, bo nie ma też ruchu poprzecznego w tym miejscu – także ten…. zatrzymuje się jeden na siedmiu…. na szczęście nie łapią w tym miejscu
Zlikwidowali kiedyś te blaszane permanentne, to i powinni całkiem zlikwidować te obecne.
Jak nie wiesz durniu jeden z drugim że nawet jadąc na zielonym musisz ustąpić innym jak skręcasz w prawo (np pieszym), to tym bardziej taka zielona strzałka nie jest dla ciebie.
Ta strzałka według mnie powinna być pomarańczowa. Niektórzy widzą zielone i jadą nie patrząc na nic.
Na mnie z reguły trąbią jak się zatrzymam, czasem też słyszę pisk opon. W Warszawie nawet kierowcy autobusów miejskich się nie zatrzymują.
Przepisy dotyczące zielonej strzałki – w pełni się zgadzam z ich zasadnością, ale już absurdem jest dla mnie zatrzymywanie się przy zielonej strzałce gdy nie ma za nią przejścia dla pieszych (w Warszawie jest kilka takich miejsc).
dokładnie, ja sie nie zatrzymuje, kiedys jesienią sie zatrzymałem i dostałem strzał w dupe, wiecej juz nie mam ochoty bo to potem ja latam i auto naprawiam
Niestety w tym kraju zatrzymanie się na strzałce mozę się skończyć awanturą z innym kierowcą, niestety, ale to praktyka….
To jak jest naprawdę? “Może” czy “praktyka”?
Bo wg mnie ani jedno, ani drugie.