Życie ma pierwszeństwo – Korytarz życia
Kampania edukacyjna skierowana do polskich kierowców, której celem jest szerzenie wiedzy na temat zasad tworzenia korytarza życia.
“W sytuacji zagrożenia życia na drodze ważna jest każda sekunda. Zależy nam, by kierowcy wiedzieli, jak należy tworzyć korytarze życia, żeby odpowiednie służby mogły jak najszybciej dotrzeć do poszkodowanych”.
Więcej informacji na temat zmian w prawie, które wkrótce wejdą w życie znajdziecie tutaj.
8 komentarzy do "Życie ma pierwszeństwo – Korytarz życia"
Jak chcesz mieć na 100% korytarz życia to puść przodem Leoparda 2A5
Przestrzeganie przepisów i dbanie o innych użytkowników drogi nie jest akceptowalne społecznie. Ten przepis w Polsce się nie sprawdzi.
Te przepisy o korytarzu życia to bubel prawny. To chyba pomysł z Austrii, tylko że u nas musieli to popsuć. Zgodnie z przepisami tworząc korytarz życia nie możesz wjechać na pobocze czy pas awaryjny! Masz tylko odpowiednio na lewą czy prawą krawędź pasa (!) się kierować. Jak nie wierzycie to sobie poszukajcie. Sensem tych przepisów w innych krajach jest to żeby karetka czy inny pojazd uprzywilejowany mógł pędzić pomiędzy autami a nie jakoś przeciskać, a u nas jak dwa szerokie pojazdy stoją obok siebie to jak się ustawią jak dokładnie przepisy karzą to miejsca dla karetki może być mało to będzie bardzo wolno jechała. Przykre to i mam nadzieję że kierowcy będą mądrzej jeździć i bardziej się usuwać z drogi niż to przepisy przewidują.
Krzysiok jak nie można wjechać na pas awaryjny czy pobocze to od czego one są dla ozdoby ?
Według prawa nie musisz. Masz napisane do prawej krawędzi pasa chyba że jesteś na skrajnym lewym. Powinno być że od początku jest szeroki korytarz żeby pojazdy mogły po nim nawet 100km/h jechać, bo taki jest zamysł tej idei. U nas masz tylko do krawędzi pasa zjechać to może być za wąsko na taką jazdę. Powinno być od początku tak napisane żeby robić jak najszerszy korytarz. Mam nadzieję że niewielu przeczyta te przepisy, bo to co tam jest napisane to jakaś herezja.
Mylisz się. Możesz zjechać na pas awaryjny, trawnik nawet go niszcząc – tu obowiązuje zasada wyższego dobra (ratowanie życia i zdrowia). Blokując przejazd służ ratowniczych kierujący może zostać pociągnięty do odpowiedzialności. Niestety w Polsce jest to rzadko stosowane.
Co do filmu – powinno być ustawianie korytarza zanim jeszcze dojadą służby i tak się już dzieje
https://www.youtube.com/watch?v=1uTMmJuRRV4 tu się znalazł jeden “inteligent inaczej ”
https://www.youtube.com/watch?v=9DsfL_Cw9sk
Skąd masz wiedzieć, kiedy jest wyższe dobro, a kiedy remonty drogowe? Ja nie będę ryzykować dostania mandatu od straży miejskiej za niszczenie zieleni.
Za przeproszeniem “a sr*ł, a gadał” dużo się nie zmieni, bo zawsze jakiś debil się znajdzie co zechce zawracać. Dopóki nie będzie surowych kar i ich egzekwowania to nic się nie zmieni, bo bez prawka nadal można jeździć.