Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
FB 100 000
YT 300 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Kolizja i ucieczka
—
Kolizja – niezatrzymanie się przed znakiem STOP
›
Kolizja i dachowanie
lip 07 2015
Kategoria:
DACHOWANIA
,
OKIEM KAMERY
https://www.youtube.com/watch?v=MnKqkuRg_5s
do góry
40 komentarzy
do "
Kolizja i dachowanie
"
Damian
pisze:
08/07/2015 o 09:58
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
08/07/2015 o 08:55
Odpowiedz
Report comment
kris
pisze:
07/07/2015 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Michael Senna
pisze:
07/07/2015 o 16:47
Odpowiedz
Report comment
Karolus
pisze:
07/07/2015 o 15:33
Odpowiedz
Report comment
jurecki
pisze:
07/07/2015 o 14:54
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/07/2015 o 14:00
Odpowiedz
Report comment
mgm
pisze:
07/07/2015 o 12:54
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
07/07/2015 o 12:36
Odpowiedz
Report comment
Grzegorz|Astronaut
pisze:
07/07/2015 o 12:33
Odpowiedz
Report comment
milusinski
pisze:
07/07/2015 o 12:18
Odpowiedz
Report comment
bbb
pisze:
07/07/2015 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
07/07/2015 o 11:56
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 12:01
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
07/07/2015 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
07/07/2015 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
07/07/2015 o 15:51
Odpowiedz
Report comment
Torens
pisze:
07/07/2015 o 11:34
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
07/07/2015 o 11:37
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 11:39
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
07/07/2015 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
pzdr
pisze:
07/07/2015 o 11:54
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
07/07/2015 o 13:27
Odpowiedz
Report comment
szakal
pisze:
07/07/2015 o 11:28
Odpowiedz
Report comment
szakal
pisze:
07/07/2015 o 11:26
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
07/07/2015 o 15:50
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
07/07/2015 o 11:21
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 11:27
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
07/07/2015 o 11:33
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 11:35
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
07/07/2015 o 11:38
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 11:40
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
07/07/2015 o 13:24
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/07/2015 o 14:50
Odpowiedz
Report comment
as
pisze:
07/07/2015 o 17:35
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
07/07/2015 o 19:00
Odpowiedz
Report comment
Toomoo
pisze:
08/07/2015 o 11:11
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
07/07/2015 o 11:20
Odpowiedz
Report comment
Panie_kerowniku
pisze:
07/07/2015 o 13:22
Odpowiedz
Report comment
Poszkodowany
pisze:
11/07/2015 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
kwi 06 2023
Zderzenie policyjnego radiowozu i suzuki w Gorzowie
kwi 06 2023
Kolizja z drabiną na A4
mar 28 2023
Poważna usterka ciągnika rolniczego
mar 27 2023
Jazda niekontrolowana
mar 21 2023
Otwarcie maski podczas wyprzedzania
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (21)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (842)
DACHOWANIA (212)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (159)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (558)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (972)
OKIEM KAMERY (1 515)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (426)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (364)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (16)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (94)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (12)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
40 komentarzy do "Kolizja i dachowanie"
krótki fragment filmu bo nie widać właśnie kiedy Punto zaczęło sygnalizować skręcanie, ale prawdopodobnie właśnie wina kierowcy w Punto
Manewr wyprzedania dozwolony.
Włączony kierunkowskaz oznacza zamiar a nie pierwszeństwo.
Skręcając w lewo trzeba ustąpić pojazdom z naprzeciwka oraz sprawdzić czy ktoś nie rozpoczął manewru wyprzedania.
Znając polskich kierowców to wrzucił kierunkowskaz w ostatniej chwili bo mu żarówek szkoda.
kierowca punto napewno wiedział ze po wjechaniu na główną ze po paru metrach bedzie krecił w lewo pewnie do domu. bardziej rozsadne jest to ze mógł poczekac na dłuzsza chwile az bedzie wiecej miejsca wtedy kierowca w tym przypadku z kamera zdazyłby zwolnic nagruwajacy nie jechał jak demon predkosci wiec raczej jechał normalnie. uwazam ze wina po stronie punto
kurcze co za banda jelopow tu komentuje. po pierwsze dupek z kamerka za bliso byl, po dwa oczu z tylka nie wyja zeby zobaczyc ze gosciu chce skrecac, no i stara sie go wymijac
Prawda jest taka że widząc tylko ten odcinek filmu to same spekulację.
1. Nie wiadomo czy autor w ogóle chciał wyprzedzać czy zwyczajnie ratował się od kolizji.
2. Nie wiadomo kiedy punto włączyło kierunkowskaz i czy nie hamowało dość gwałtownie wcześniej.
Jakby się przyjrzeć to na moje oko Punto wjeżdża w ten zjazd w ostatniej chwili pod kątem dosłownie 90 stopni… Więc stawiałbym że to jednak wina Punto.
proste jak sikanie. nie ma znaków zakazujących wyprzedzania. autor wykonał manewr poprawnie. punto wjeżdżając mu przed maskę wymusiło pierwszeństwo (gdyż autor był już na lewym pasie) i spowodowało kolizję. prędkość, ani kierunkowskazy nie mają tu znaczenia.
Ludzie gdzie wy prawojazdy zdawaliście? Pokażcie mi przepis w którym jest mowa o tym że kierunkowskaz daje pierwszeństwo przy takim manewrze? Ewidentnie gość w punto wymusił pierszeństwo. Chociaż samochód w którym była kamera też nie do końca jest bez winy. Zaczął wyprzedzać gdy punto zaczęło skręcać w bramę. Jendakże policjanci nie mają co innego stwierdzić jak to że punto podczas wykonywania skrętu nie zachowało bezpieczeństwa i zajechało (wymusiło pierszenstwo) na pojeździe z kamerą. I nad czym tu tak dywagować i dyskutować?
oglądając ten załączony wycinek uznałbym raczej obopólną winę, ALE jak zobaczyłem całość (pod linkiem, który zamieścił wyżej Torens) to wyłączną winę zrzuciłbym na kierowcę Punto. Wyjechał z przystanku (na którym btw nie wolno mu stawać) w takiej odległości i z taką prędkością, że zmusił Matiza do albo dosyć mocnego hamowania albo do wyprzedzenia Punta.
Pomijam też dodatkowo fakt, że kierowca Matiza mógł uznać kierunkowskaz Punta za pozostałość po wyjeździe z przystanku (przyznajcie, ilu widzicie na co dzień nie wyłączających kierunkowskazu od razu po manewrze). Gość z Punta chciał pewnie zawrócić, bo pomylił drogę i w ogóle nie patrzył w lusterko, ani przy wyjeździe z przystanku ani przy skręcie.
Sprawa jest taka….kierowca z Punto włączył kierunek i wymusił pierwszeństwo, a z Matiza myślał że tamten po prostu nie wyłączył kierunkowskazu. Ja bym jednak orzekł wymuszenie przez Punto, chociaż trzeba ocenić prędkość i odległość przy jakiej punciak włączył się do ruchu.
Widzicie, różnie bywa, nawet na podw. Ciągłej przed krzyżówką jak wyprzedzasz to wina skręcającego. Ale to wszystko zależy również od momentu. Mój znajomy chcąc skręcić w lewo “ruszył” się lekko a inna osoba z tyłu by nie wyhamowała i ratowała się też w lewo. Efektem czego było uderzenie w drzewo. Policji mówił że mu wymusił podczas wyprzedzania a policjanci powiedzieli że to jego wina (co niby wyprzedzal) bo podwójna ciągła i tam nie wolno, więc sam sobie winien. Co Policjant to obyczaj : ) tutaj zawsze jest różnie, zależne też od momentu uderzenia i śladów na samochodach. Na filmiku ewidentnie wina Pani.
tylko ciekawe dlaczego ten filmik się zaczyna jak punto już zaczęło skręcać
ciekawi mnie wcześniejszy t tok wydarzeń , wystarczyło by 30 s. wcześniej i sprawa jasna a tu tylko można domyślać się, czyja wina,
Apropo ja jeżdżąc traktorem kilka miałem takich przypadków ze kier włączony obejrzałem się raz
chce skręcać a tu gość mnie wyprzedza- sporo jest takich niecierpliwych
Spójrzcie na to z jaśniejsze strony! Wycieraczki w matizie zaczęły działać!
No nie “obopólna wina”. Wina leży tylko i wyłącznie po stronie kierującej Punto. Skręcając w lewo, ma obowiązek upewnić się czy nikt nie jedzie z naprzeciwka, oraz czy nie jest wyprzedzana.
No ja tak właśnie miałem, że obarczyli winą skręcającego w lewo, a nie mnie – wyprzedzającego – tylko dla tego, że przytaknął mi, że nie patrzył w lusterka…. a miała być obopólna wina :)…
“Skręcając w lewo, ma obowiązek upewnić się czy nikt nie jedzie z naprzeciwka, oraz czy nie jest wyprzedzana.”
A ten z tyłu ma obowiązek zaniechania manewru, jesli zagrażałoby to bezpieczeństwu ruchu. Art 3. PoRD.
W tym przypadku wyprzedzał mimo kierunkowskazu pojazdu poprzedzającego. Art 4. PoRD:
“Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania”
Kierunkowskaz wyraźnie wskazywał na możliwość odmiennego zachowania.
Na drodze obowiązują wszystkich wszystkie artykuły PoRD, a nie tylko pojedyncze, wyrwane z kontekstu.
Art 24. p 5. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
“Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony. ”
Punto miało włączony kierunkowskaz na długo przed skrętem i zderzeniem. Widac to w dłuższej wersji filmu.
A gdzie jest dłuższa wersja filmu, można prosić o linka?
Dłuższe nagranie
http://www.ostrow24.tv/news/79331-nagranie-wypadku-z-sobotki.html
Dobrze widzę, że kierunkowskaz był włączony odpowiednio wczesnie?
Tak tylko zauważ, że wyprzedzający również wcześniej zaczyna się wychylać i już może mieć kierunek włączony. Obopólna wina jak dla mnie.
OK, nie sprzeczam się. Nie jestem od oceniania 🙂
Pozdrawiam 🙂
Wyprzedzający musi się upewnić, czy m.in. nie utrudni ruchu innym pojazdom. W tym przypadku chciał Punciakowi jego sygnalizowany prawidłowo ruch w ogóle uniemożliwić.
Osobną sprawą jest mentalność kierujących ‘na wiosce’ w kontekście ślamazarnego poruszania się. Mnie kiedyś miły rolnik wyjechał w porządnym deszczu z podporządkowanej prosto przed nos (hamowanie było potężne, choć prędkość niewielka – 70 poza OZ), po czym – tak, jak tu – za kilka sekund zjechał w lewo.
Tak, w Polsce każdy musi być pierwszy i wykazać, że jest wazniejszy na drodze od innych.
Dokąd większość tak będzie “myśleć” to będziemy oglłądać filmiki takie, jak ten.
Zastanawiam się, czy tak trudno przeczekac jeden-dwa pojazdy na głównej i wyjechać spokojnie albo odpuścić gaz przed skrzyżowaniem i dać temu z podporządkwoanej bezpiecznie wyjechać?
kierunkowskaz wlaczony. jesli to caly filmik to nagrywajacy ma pecha. jakos ciezko uwierzyc ze w terenie zbudowanym w waski wjazd koles wiejzdzal punto 50km/h. nie sygnalizujac ani nie zwalniajac wczesniej. film w stylu tych “ku przestrodze”
mial kierunek wlaczony 😀 wina tego co nagrywal
Pytanie czy miał kierunek włączony “zawczasu”, tak jak tego wymaga ustawa. Wielu jest kierujących włączających kierunkowskaz dopiero w chwili rozpoczęcia manewru, albo nawet w jego połowie gdzie ślepy już widzi co robią. Doświadczeni kierowcy często wiedzą, co zrobi inny kierowca nawet jeśli ten nie używa w ogóle kierunkowskazów.
Ja bym chciał zobaczyć wcześniejsze chwile przed tym zdarzeniem. O ile wcześniej kierowca punto włączył kierunkowskaz. Według tego, co można zobaczyć na nagraniu wina wyprzedzającego. No ale może faktycznie zbyt późno włączony był kierunek i wyprzedzający mógł nie wiedzieć o manewrze.
Tylko nawet jeżeli gość włączył kierunek, a wyprzedzający zaczynał manewr wyprzedzania, to jak mi mówili policjanci, to skręcający w lewo powinien zobaczyć to w lusterku, że jest wyprzedzany, zwolnić/zatrzymać się, poczekać aż ten z tyłu skończy wyprzedzać i dopiero skręcić.
Aha, czyli w mieście jak mam 2394084823956 samochodów za sobą, to mam je łaskawie przepuścić? Brednie wypisujesz!
Dlatego jest to pod obopólną winę kolego. Masz linię przerywaną, nie wiadomo kto rozpoczął swój manewr jako pierwszy. Obyś nigdy nie miał takiej sytuacji. Ja miałem i mówię jak jest.
Obejrzyj film z linku niżej. Kierunek był wrzucony w odpowiednim czasie.
Nic mi z tego nie wynika. Bo wyprzedzający zaczyna się wychylać wcześniej i również może mieć już włączony kierunek.
Oglądając tego typu sytuacje zawsze się zastanawiam, co jest lepsze: odpuścić w takiej sytuacji wyprzedzanie, zrezygnować z “pierwszeństwa” i udowadniania, że je miałem (i byłem “ważniejszy” na drodze) czy kontynuować i zaryzykować kolizję?
Jak dla mnie – lepiej odpuścić. Korona mi z głowy nie spadnie, nie zbiednieję, a kilka cm sześciennych paliwa to jednak mniej pieniędzy i stresu niż pobyt w szpitalu, skasowanie samochodu i nerwy. Tym bardziej, że w takiej sytuacji ten z tyłu też mógłby być pociągnięty do odpowiedzialności za niezachowanie należytej ostroznosci i zasady ograniczonego zaufania (kierunkowskaz wskazuje, że może zrobić coś głupiego). Wszystko zależy od tego, jak policja zinterpretuje taką sytuację. Żeby być pewnym swego – najlepiej do takiej sytuacji po prostu nie dopuścić.
Ludzie popełniają na drogach błędy. Dlaczego swoim zdrowiem, życiem i samochodem mam ryzykować, żeby udowodnić im, że popełnili błąd? Pierwszeństwo to nie przymus, to wątpliwy przywilej. Jak mawiają starzy instruktorzy jazdy: “na cmentarzach ci, co mieli pierwszeństwo, mają osobny kwartał”.
To ze ma kierunek nie uprawnia go do skręcenia w lewo.
w tym mieście to te wszystkie samochody cię wyprzadzają, że musisz je przepuścić? albo skręcasz z prawego pasa w lewo?
http://wypadkidrogowe.info/odpowiedzialnosc-kierowcy-skrecajacego-w-lewo-w-przypadku-najechania-na-niego-przez-pojazd-wyprzedzajacy/
zachęcam do lektury. w tym wypadku jednak jest sytuacja, że można było wyprzedzać więc myślę, że sąd uzna winę skręcającego w lewo. oglądałem kilka programów z takimi przypadkami i tak też i policja orzekała
Pozdrawiam
tutaj niekoniecznie masz rację, wszystko zależy od tego kiedy kierunkowskaz był włączony, jak był dużo wcześniej to ewidentna wina wyprzedzającego, jak włączył w ostatniej chwili to skręcającego bo ma obowiązek się upewnić czy może zmieniać kierunek ruchu
Miałem taki przypadek, tylko ciut bardziej złożony bo w mieście. Też linia przerywana i gość bez kierunku w lewo skręcił w boczną, osiedlową alejkę. Chcieli mi dowalić obopólną winę, ale powiedziałem, że gość nawet w lusterko nie patrzył, a on przytaknął i powiedział, że on nie musi patrzeć w lusterka i wyszło, że tylko jego wina. Policjanci różnie podchodzą do takich przypadków…
No widzisz, a tu był kierunkowskaz.. w zwolnionym tempie go widać 😀
może dlatgo buraku, że wyprzedzałeś na podwójnej ciągłej w momencie, gdy już byłem połową auta na lewym pasie. Nie dopowiedziałeś, że wiozłes dziecko i dzięki mnie straciłeś pracę. Pozdrawiam, facet z bravo.