Menu

  • Kategorie

  • 165,000 subskrypcji

  • Ponad 72,000 polubień

  • Instagram

  • Wszystkie odcinki PD

  • wyprzedzaczPL

  • Udostępnij

  • Panta rhei

  • Stop agresji drogowej

  • PD w mediach

  • Po co to wszystko?

  • Kontakt

Kolizja na rondzie

https://www.youtube.com/watch?v=oIUErtQtK9I&index
https://www.youtube.com/watch?v=oIUErtQtK9I&index

25 komentarzy do "Kolizja na rondzie"

  • Ja napisał(a):
    6
    0

    Do tej pory mnie boli jak sobie to przypomnę 😀
    Było minęło trzeba żyć dalej.

  • Tentyp napisał(a):
    8
    1

    A ja zawsze myślałem, że kierunkowskazem sygnalizuję się zjazd z ronda…

    • AstroFilmStudio napisał(a):
      2
      7

      Jak mnie uczyli na prawko to miałem mówione rondo jest normalnym skrzyżowaniem tylko że objeżdżamy wysepkę czy co tam sb wymyśla i przed wjazdem na rondo zjeżdżając np 3cim zjazdem czyli w lewo wrzucam kierunek w lewo i przy zjeździe włączam w prawo

      • mgm napisał(a):
        11
        2

        to źle cię uczyli 🙂 Zgodnie z Kodeksem Drogowym sygnalizuje się tylko zmianę pasa lub kierunku ruchu, a wjeżdżając na rondo i jadąc po rondzie (zakładam, że ciągle tym samym pasem) nie robisz ani jednego ani drugiego. Dopiero zjazd z ronda (ruchu okrężnego) sygnalizujesz prawym kierunkowskazem, albo jak na rondzie zmieniasz pasy ruchu to wtedy używasz odpowiednio prawego lub lewego.

        • Piotr napisał(a):
          1
          5

          1)Dojeżdżając do skrzyżowania należy z odpowiednio wcześniej zasygnalizować zamiar skrętu
          2)Rondo jest skrzyżowaniem z wyspą centralną

          Tak więc nieprecyzyjne przepisy wprowadzają zamęt.

          BTW: Czy nie dało się usunąć aut z miejsca kolizji (zepchnąć czy coś) żeby nie utrudniać
          ruchu?

          • kkk napisał(a):
            2
            0

            Nie potrafisz czytać czy ślepy jesteś? Może przeczytaj opis autora na yt zanim napiszesz pierdoły.

            Pojazdów nie usuwa się po zderzeniu, musisz sprawdzić czy nikt nie odniósł żadnych obrażeń, jakiekolwiek złamanie i pojazdów nie wolno ruszać, kłaniają się przepisy. Warto też zrobić zdjęcie przed usunięciem pojazdów, czasami jest to pomocne dla drogówki, nie zapomnijcie że oni z każdego zdarzenia piszą raport i rysują szkice.

          • mgm napisał(a):
            1
            1

            podaj paragrafy lub artykuły z przepisów tych twoich dwóch punktów to pogadamy. Co do punktu pierwszego proponuję ci poczytać art. 22 pkt 5 Kodeksu Drogowego (czyli formalnie Ustawy Prawo o ruchu drogowym), natomiast definicji ronda w ogóle nie ma w tym Kodeksie, więc to co napisałeś to definicja zwyczajowa albo wzięta z innych przepisów, które tu nie mają żadnego zastosowania. Przepisy są bardzo precyzyjne w tej kwestii tylko ludzie jakoś nie potrafią się do nich zastosować (albo źle uczą na naukach jazdy, albo ktoś czyta brednie w internecie i ślepo powtarza dalej wprowadzając większy zamęt – tak jak ty)

  • kkk napisał(a):
    1
    0

    Ten na yt gościu gada jak potłuczony ale to tylko jego teorie spiskowe.

  • kissmygrass napisał(a):
    3
    0

    Komentator z YT sugeruje zjazd z wewnętrznego pasa, powołując się na bliżej nieokreśloną “inność” tego skrzyżowania – litości… Nie rozumiem, czemu w Polsce trzeba kawę na ławę i każdy przypadek z osobna opisywać, bo ludzie nie są w stanie ich ogarnąć na podstawie przepisów ogólnych…

    • Marek napisał(a):
      0
      0

      Akurat to rondo jest tak zbudowane, że z lewego (wewnętrznego) pasa można z ronda zjechać, a z prawego (zewnętrznego) nie powinno się skręcać w lewo. To sugerują strzałki na jezdni przed rondem i układ pasów na rondzie. Niestety, moim zdaniem, zabrakło strzałek na pasach na rondzie, które by rozwiały wątpliwości.

      • kissmygrass napisał(a):
        0
        0

        Jakieś resztki strzałek widać na początku filmu, ale zdecydowanie zabrakło oznakowania pionowego i poziomego na samym skrzyżowaniu. Przecież nie będziemy używać argumentacji typu “układ pasów sugeruje takie a nie inne zachowanie”… Bez tego oznakowania wracamy do przepisów ogólnych i robi się problem 🙂

  • Bucho napisał(a):
    12
    0

    Wina ronda ewidentnie – powinno być bardziej okrągłe. 😉

  • Bucho napisał(a):
    7
    0

    I pomyśleć, że w roku 2034 nadal będziemy jeździć Lagunami i Octaviami. 😮

    • Ja napisał(a):
      0
      0

      Kamerka się za każdym razem resetowała, tzw po wyłączeniu zapłonu i nie chciało mi się jej ustawiać, data zdarzenia została podana.

  • gg napisał(a):
    0
    0

    wina skody znak ustąp maaaa 😛

  • Midas napisał(a):
    1
    2

    Trzeba było bardziej zapierdalać 😛

  • 0.49 napisał(a):
    0
    0

    49 sekunda filmu postawa istnie prawilna wyrażająca myśli “ale urwał ! Ale to było dobre”

  • Realista napisał(a):
    0
    0

    No niestety kolizje się zdarzają, jesteśmy ludźmi nie maszynami. Pięknie by było jakby zdarzały się tylko kolizje ale niestety nie zawsze tak jest. A co do tego co napisał BUCHO to w roku ktoś będzie nadal jeździł tą sama skoda i ta samą renówką 🙂 chyba że się jeszcze ze dzwony po drodze przytrafia to magicy ze stodoły ładnie przeklepią na Clio i Fabie i dalej będą jeździć

    • Ja napisał(a):
      0
      0

      Lagune dało się wyklepać jak ktoś lubi bite samochody, mi takie nie odpowiada więc sprzedałem jak stała, a kto co z nią zrobi to nie mój biznes.

  • Iwan napisał(a):
    0
    0

    Niestety ludzie zawsze będą popełniać błędy :/ tak to już jest, człowiek się myli.

  • Filip napisał(a):
    0
    0

    No tak, jak zwykle problemy podczas jazdy na rondzie. Niech ktoś mi powie, co w tym tak skomplikowanego? 🙂

  • Ricardo napisał(a):
    0
    0

    Po pierwsze nie jest to SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM w rozumieniu przepisów. Organizacja ruchu jest tu KIERUNKOWA (strzałki na wlotach) a pasy ruchu biegną na wprost do zjazdów. Jadący na wprost swoim pasem ruchu nie zmienia kierunku jazdy, więc niczego nie musi sygnalizować. Autor filmiku zawracał i aby to zrobić musiał dwa razy skręcić w lewo pasem przy wyspie, sygnalizując zawczasu i wyraźnie ten zamiar. Drugi skręt powinien zakończyć na lewym pasie ruchu, wyłączyć kierunkowskaz i dopiero w następnej kolejności zmienić pas na zewnętrzny. Może to zrobić równie dobrze dopiero na drodze wylotowej. Zjazd to jazda na wprost bez zmiany kierunku jazdy. Kierujący który nie ustąpił pierwszeństwa miał znak A-7 który dotyczy całej jezdni przed którą go ustawiono, wiec wszystkich pasów ruchu. Zainteresowanych zapraszam na http://mrerdek1.blogspot.com/2015/04/30-kolizja-na-rondzie-kto-zawini.html . Opisano kolizję na skrzyźowaniu typu rondo o OKRĘŻNEJ organizacji ruchu ze strzałkami na wlotach, czyli nie to co tu, ale warto wiedzieć, że nie każde rondo jest SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM.

  • Ricardo napisał(a):
    0
    0

    A tu opisano wypadek ze skutkiem śmiertelnym na podobnym obiekcie, który nie jest SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM.
    http://mrerdek1.blogspot.com/2015/06/34-smierc-na-rondzie-kto-zawini.html . Wbrew temu co piszą w swoich książkach uznani za ekspertów ignoranci, wbrew temu jak uczą na kursach, wbrew temu co bezprawnie obowiązuje w WORD (Metodyka egzaminowania opracowana przez samozwańczego eksperta – audytora Władka Drozda) nie ma w polskim prawie zapisu, że plac, obiekt infrastruktury drogowej złożony z wielu oddalonych od siebie zwykłych skrzyżowań, także okrągły typu RONDO, jest w całości jednym zwykłym skrzyżowaniem. Nie jest tez prawdą, że zwykłe pojedyncze skrzyżowanie z wyspą leżącą w całości na wspólnej powierzchni krzyżujących się dróg, niezależnie od obowiązującej na nim organizacji ruchu, jest placem typu rondo (RONDEM). RONDO jest pojęciem POZAUSTAWOWYM i bez określenia co się przez to rozumie, nie wolno używać go do opisu prawa. W obowiązujących w GDDKiA “Wytycznych projektowania rond” zapisano, że dotyczą one okrągłych obiektów z centralną wyspą na których obowiązuje organizacja ruchu RUCH OKRĘŻNY, czyli które są SKRZYŻOWANIAMI O RUCHU OKRĘŻNYM w rozumieniu znaku C-12, a to tylko takie obiekty na wlotach których nie ma strzałek kierunkowych, a jezdnia na skrzyżowaniu biegnie tak jak jej podłużne pasy ruchu i linie krawędziowe, czyli wyłącznie DOOKOŁA WYSPY. http://mrerdek1.blogspot.com/2015/07/39-ruch-okrezny-instrukcja-obsugi-rond.html

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj