“Na to trzeba w Polsce szalenie uważać” [JB]
Wielu polskich kierowców nie potrafi bezpiecznie przejechać przez “rondo” – nie wiedzą na co uważać, którym pasem zjechać oraz jakich błędów należy unikać.
Wielu polskich kierowców nie potrafi bezpiecznie przejechać przez “rondo” – nie wiedzą na co uważać, którym pasem zjechać oraz jakich błędów należy unikać.
50 komentarzy do "“Na to trzeba w Polsce szalenie uważać” [JB]"
Czyli kierując się logiką tego pana, wjazd na rondo na pas lewy jest bez sensu, bo nie możemy opuścić ronda z tego pasa. Możemy najwyżej zmienić pas NA RONDZIE z lewego na prawy, a dopiero potem opuścić rondo (z prawego). Ale spowoduje to zaburzenie ruchu na rondzie. Zatem – po co lewy pas? I druga sprawa. Kierowcy nie zjeżdżają z ronda z lewego pasa. Oni zmieniają pas z lewego na prawy i natychmiast z prawego zjeżdżają. Moim zdaniem kierowcy robią dobrze, a ten pan po prostu sobie teoretyzuje. Otóż nie da się zjechać z ronda z lewego pasa, prosze pana, bo lewy pas oplata wewnętrzną wyspę i nie sąsiaduje z jezdniami wyjazdowymi. Zatem ostatecznie wszyscy zdjeżdżają z ronda z prawego pasa, więc jest OK.
Ziemia mie oplata i hemoglobina, więc nie jest OK.
No i kolejnye miliony wpłyneły O W S I A K O W I na konto dzieki PO-Laczkom
rdzonika jego sie cieszy
Ugulem całe te wośp to pic na wodę jego
czyszby tatuś stracił emeryture esbecką ojoj
Na klasycznym rondzie (nie tzw. “turbinowym”, z wyznaczonymi kierunkami), zjazd dopuszczalny jest wyłącznie z pasa prawego/zewnętrznego, pozostałe pasy wewnętrzne mają na celu zwiększenie przepustowości, powinny być zajmowane gdy pojazd skręca w dalszą odnogę, niż najbliższą (przed zjazdem musi zmienić pas na zewnętrzny), w ten sposób umożliwia innym pojazdom wjazd na skrzyżowanie.
Znaki “ustąp pierwszeństwa” (okazjonalnie “STOP”), pionowe lub poziome widoczne często przy wjeździe na rondo nadają pierwszeństwo pojazdom znajdującym się już na skrzyżowaniu, gdyby ich nie było (co się zdarza), wówczas obowiązywała by reguła “prawej ręki” i pojazdy będące na rondzie musiałyby ustępować pierwszeństwa wjeżdżającym, takie skrzyżowania znajdują się w Polsce, jest ich niewiele ale tym bardziej trzeba zwracać uwagę na oznakowanie – wyłącznie temu służą te znaki, każda inna “teoria” jest po prostu błędna i idiotyczna.
geniusz, jprd
“ZNAK STOP przy wjeździe na rondo”
TO SIE nawet FIZJONOMOM jeszcze nie ŚLINIŁO
#facepalm na internetowych mędrców motoryzacyjnych z prawkiem krótszym niż kowid
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ciekawe że za komuny nie było w Polsce rond poza kilkoma w centrach miast tylko zwykłe skrzyzowania i jakoś wypadków na drogach praktycznie nie było i ludzie nie ginęli . Teraz narobili dziadostwa z rondami i innymi głupotami i wypadek za wypadkiem i co najgorsze ofiary są.
Dokladnie a dlaczego? Bo ktoś nad tym czuwał i myślał by było dobrze bo inaczej ktoś leciał że stolka a przyszło imperialistyczne kapitalistyczne gunwo i się wszystko popsuło. Robio co chco i nikt nawet nie beknie. Kiedys nie dopomyslenia
Jak to ktoś? Partia czuwała, żeby fabryki produkowały głównie węglarki a nie samochody. Te byly dla aktywu i esbecji.
znafca, jprd
A jaka była ilość samochodów za komuny i dzisiaj?
I jaka była średnia prędkość “przelotowa” ówczesnych i dzisiejszych samochodów?
A jaka była ilość ograniczeń w postaci sygnalizacji świetlnej,
ograniczeń prędkości, buspasów, progów zwalniających itp.?
A jaka była ilość spowolnień w ruchu w postaci ograniczeń prędkości
buspasów, sygnalizacji świetlnej, progów zwalniających itp.?
Adekwatna
Ronda pojawiaja sie w polsce od drugiej polowy lat 90tych. Najtragiczniejszy jesli chodzi o zabitych byl rok 1991, na drofgach zginelo wtedy prawie 8000 ludzi, przy kilkukrotnie mniejszej ilosci pojazdow niz dzisiaj.
Pomysl chlopie – ile miales aut za komuny w Polsce? 1/100 tego co dzisiaj? Gdyby nie bylo rond, to miasta by stanely kompletnie z dzisiejszym natezeniem ruchu. Albo z drogi podporzadkowanej wyjezdzal byc miesiac.
Ludzie….czytam Wasze powyższe komentarze i “ręce i cycki opadają”.
Przecież ten odcinek dotyczył tylko i wyłącznie skrzyżowań o ruchu okrężnym NIEOZNAKOWANYM!, czyli potocznie takich rond o dwóch pasach ruchu bez znaków kierunku poziomych na jezdni i pionowych czyli znaków kiedunkowych umieszczonych przed skrzyżowaniem.
Jeśli masz strałki kierunkowe to masz się do nich stosować – przeważnie jest prawy pas strzałka w prawo i prosto, lewy pas strzałka lewo i prosto właśnie tutaj możesz zjechać z lewego wewnętrznego pasa na lewy pas prosto bo tak nakazuje strzałka kierunkowa.
Dla mnie ronda bez oznaczeń kierunku ruchu nie powinny istnieć, są zbyt niezbezpieczne, to jedyne skrzyżowanie gdzie będąc już na nim tracisz pierwszeństwo na rzecz wjeżdzającego z prawego pasa gdy ty jestes na lewym (to jest akurat chore)…..
Powodzenia kręcioły!.
To dlaczego na filmie pokazane jest rondo Z OZNAKOWANIEM poziomym? I jeszcze rysunek z takim rondem?
Obejrzyj film dokładnie, zanim Ci coś opadnie.
Wcale nie nakazuje, bo musiałbyś jednocześnie jechać w lewo i prosto, ale tylko umożliwia. Jednak są jeszcze zasady ogólne, tu co do zmiany pasa ruchu i musisz się Juziczku do nich zastosować bo będzie bum.
szewc zabija szewca bum tarara bum tarara
O,nuce, wypierz się bo śmierdzisz
poli zad
maść tako jest tutej polecano
Jak poli to nie drop. Tylko masc jak radzi Antoni. Podziekuj za radę, a jak pomoże to podziękuj drugi raz.
dubeltowo poli zad
Problem jest w tym, że w całej Europie jeździ się właśnie tak, jak Polsce nie wolno. Przykład z 5:50 pokazuje absurd jeżdżenia w PL po rondzie, bo jakim prawem samochód wjeżdżający na rondo ma mieć pierwszeństwo przed samochodem już na nim przebywającym. W tej sytuacji z lewego pasa powinna być możliwość jechania prosto, ale właśnie zjechanie na lewy pas. Samochód włączający się z prawej strony może albo skręcić w prawo, albo poczekać co zrobi auto jadące po rondzie.
w calej europie czyli chyba tylko na wyspach…we wszystkih innych krajach w ktorych bylem jest tak jak w polsce. nie mowie ze to madre, wlasciwie to nie ma sensu ale tak jest wg prawa
Prowadzisz dużą ciężarówkę “jak w Polsce” po europejskich rondach? Nie przyszło Ci do głowy, że inni kierowcy po prostu wzruszają ramionami widząc polską rejestrację?
To dlaczego na rondzie przy Bemowo Ratusz w Warszawie na lewym pasie sa strzalki do skrętu w prawo w ulice Górczewską stralki w prawo są z prawego i lewego srodkowego pasa ?
bo to tzw. rondo turbinowe, czyli z nakazami jazdy. Na rondzie na filmie tego nie ma.
Skoro rondo to tak naprawdę seria skrzyżowań jak na pokazanym rysunku, to mam 2 pytania:
1. Dlaczego drogowcy często malują na lewym pasie przed rondem strzałkę w lewo (sami tak namalowaliście)? W Waszej interpretacji nie da się jechać w lewo!
2. Dlaczego niby do 3. i kolejnych zjazdów mam jechać lewym pasem? Zgodnie z kodeksem powinienem starać się zajmować prawy pas ruchu.
A co jeśli dochodzi do kolizji dwóch aut. Pierwsze które wjeżdża na rondo i drugie które zmienia pas z lewego na prawy przy wjeździe na rondo pojazdu pierwszego .
Najpierw jest bum, potem kursy fruwają, a potem jest płacz i zgrzytanie zębów.
Na rondzie ma pierwszeństwo przed wjeżdżającym na rondo z podporządkowanej, nawet gdy zmienia pas.
Tego typu ronda są jednym z najgłupszych wynalazków jakie wydumano w ruchu drogowym. Nie tylko nie poprawiają one przepustowości, ale tworzą właśnie sytuacje skrajnie kolizyjne w miejscach gdzie jest ograniczona widoczność dookoła pojazdu, mało miejsce i mało czasu na reakcję.
Dodatkowo są to wybitnie problematyczne ronda dla ciężarówek z naczepami, gdyż na większości z nich by wjechać bez najazdu na krawężnik należy wyjechać na sąsiedni pas ruchu co przy nawet umiarkowanym ruchu wiąże się od razu z wielkim oburzeniem kierowców obok – jak to tak?!
Jedynym słusznym rozwiązaniem są ronda turbinowe bez możliwości zmiany pasa ruchu. Najlepiej z fizycznymi stoperami na jezdni.
Nieudaczniki w osobóweczkach z kamerkami, to się specjalnie pchają na ciasne ronda obok ciężarówki, ………
żeby se udowodnić jakimi są ciołami i pochwalić się swoim tępactwem we jutbach
ot durny wymyślił
Fakt, rondo z możliwością jazdy tylko na wprost nie powinno nikomu sprawić trudności.
Ronda klasyczne, wielopasmowe, są faktycznie problematyczne i niewydajne,w polskich warunkach są wprost niebezpieczne, spora część z nich jest ostatnimi laty zmieniana właśnie w ronda turbinowe, które realnie poprawiają przepustowość – niestety dla odmiany na nich polscy jeżdżą tak, jakby byli na rondzie klasycznym, ignorując kompletnie oznakowanie i wymuszając pierwszeństwo z prawej.
Brednia
głupota
kompromitacja
destylacja masturbacja profanacja
Utylizacja deratyzacja
Większych bzdur nie słyszałem ale czego wymagać po jeć bezpiecznie
Zlikwidować ronda i po problemie. Prosze o oklaski
uszami se poklaskaj
Albo jajkami
tego nie rób, bo myndy ci pospodajom
Som rześ mynda
przez mynda jezdeś zrobion
a idzeeeeee
idzeeeeee