Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Staranował kilka samochodów, bo myślał, że goni go policja
—
Jechał pod prąd i staranował kilkanaście pojazdów – kierowca był pod wpływem środków odurzających
›
O włos od nieszczęścia na drodze
cze 14 2019
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
O WŁOS
Kierowcy osobówek musieli ratować się ucieczką.
do góry
27 komentarzy
do "
O włos od nieszczęścia na drodze
"
Lenin1978
pisze:
16/06/2019 o 05:35
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
16/06/2019 o 15:21
Odpowiedz
Report comment
aa
pisze:
15/06/2019 o 11:36
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
15/06/2019 o 00:10
Odpowiedz
Report comment
Io
pisze:
15/06/2019 o 06:09
Odpowiedz
Report comment
Ktoś
pisze:
14/06/2019 o 21:54
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
16/06/2019 o 16:10
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
17/06/2019 o 06:21
Odpowiedz
Report comment
Darek Owczarek
pisze:
14/06/2019 o 18:50
Odpowiedz
Report comment
br oda
pisze:
14/06/2019 o 19:21
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
14/06/2019 o 19:37
Odpowiedz
Report comment
770
pisze:
14/06/2019 o 20:04
Odpowiedz
Report comment
Bartekg77
pisze:
14/06/2019 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
eddie
pisze:
14/06/2019 o 21:12
Odpowiedz
Report comment
adwokat
pisze:
14/06/2019 o 18:27
Odpowiedz
Report comment
broda
pisze:
14/06/2019 o 21:54
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
14/06/2019 o 23:55
Odpowiedz
Report comment
Stefan
pisze:
14/06/2019 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Bbb
pisze:
14/06/2019 o 18:29
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
16/06/2019 o 16:17
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
14/06/2019 o 18:30
Odpowiedz
Report comment
Przedstawiciele handlowi goniący za targetem
pisze:
14/06/2019 o 18:46
Odpowiedz
Report comment
1
pisze:
14/06/2019 o 20:14
Odpowiedz
Report comment
Tiry na Tory !!!
pisze:
14/06/2019 o 17:07
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
14/06/2019 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
Roiberek
pisze:
14/06/2019 o 16:45
Odpowiedz
Report comment
Jan
pisze:
14/06/2019 o 16:41
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
27 komentarzy do "O włos od nieszczęścia na drodze"
Typowy woźnica, kopyta na parapecie, telefon przy uchu. Założymy się?
A może “tylko” oglądał jakiś film, od czasu do czasu patrząc na szosę?
Refleks szachisty.
Kolejny “zawodowy woźnica” w akcji, porażające jaką nonszalancją wykazują się niektórzy kierujący samochodami ciężarowymi.
To co widać na nagraniu to bynajmniej nie wystrzał opony, a efekt gwałtownego hamowania, wynikły z niedopasowania prędkości do warunków drogowych oraz gabarytu pojazdu, połączony z najwyraźniej wadliwie działającym układem hamulcowym.
Kierowcy samochodów ciężarowych nie bez powodu muszą uzyskać specjalne uprawnienia do ich prowadzenia, gdyż pojazdy którymi się poruszają są po prostu niebezpieczne, każdy manewr nimi wykonywany jest ryzykowny dla wszystkich okolicznych uczestników ruchu, ich kierowcy muszą być tego świadomi, kalkulować ryzyko i umieć się odnaleźć na drodze, inaczej stwarzają z miejsca śmiertelne zagrożenie – w praktyce części wydaje się jakby prowadzili nie tyle zwykłą osobówkę, co wręcz wyścigówkę po zamkniętym torze, mając w…”głębokim poszanowaniu”, innych uczestników ruchu.
Jakie Ty tu chłopie widzisz źle warunki??? Nie wiesz co się stało że tak hamował. Ty na jego miejscu już dawno na drzewie byś siedział
A co z ABS-ami. Tir ich nie ma?
Powiem z własnego doświadczenia, że stan techniczny wielu aut ciężarowych na tzw “krajówce” pozostawia wiele do życzenia i to aut na pozór całkiem nowych, gdyż nasi pracodawcy nagminnie oszczędzają na czym się da.
Ja 2 lata nie mogłem się doprosić nowych tarcz na osi unoszonej, która na ogół była rzadko wykorzystywana, więc zardzewiała wraz z koronką będącą punktem odniesienia dla ABSu. Z tego powodu, ze względów bezpieczeństwa system odcinał ABS w całej naczepie z powodu uszkodzonego czujnika w osi, która na ogół faktycznie nie była używana zbyt często.
Prośby, groźby… nie dało rady. Powiesz – idź do innego pracodawcy. A ja Ci powiem, że tam zastanę to samo, bo ogólnie jest to u nas norma, że części samochodowe są eksploatowane do granic możliwości i póki “jako tako” jeździ to maja się kółka kręcić. Dodatkowo płaca od kilometra nie zachęca kierowców do jeżdżenia na serwis, bo to przestój, a przestój to mniejsza wypłata, więc tych wizyt na serwisach się unika.
Naczepę naprawili mi dopiero jak po dwóch latach pojechałem na przegląd i zwyczajnie cichaczem poprosiłem diagnostę o wpisanie negatywu, bo inaczej nie byłem w stanie tych głąbów w biurze przekonać.
Finalnie dostałem cały nowy zestaw, funkiel nówkę, a stary z brakiem przeglądu zostawiłem na środku firmowego warsztatu obserwując w lusterku tylko miny wku…onych mechaników, bo wymiana tak przyrdzewiałej tarczy wraz z czujnikiem ABSu to było 4-5 godzin na jedno koło z bani.
Ale skoro nie dało się po dobroci to cóż miałem zrobić?
Nie wyrokowałbym na kierowców, bo rynek pracy w Polsce toczy ta sama patologia od lat, a zmiana pracodawcy nic nie daje, bo u wszystkich wygląda to tak samo. Kierowca zgłasza usterkę, szefostwo ma w dupie, a jak coś się stanie to kierowca winny zarówno w przepisach prawa, jak i potem na takich stronach jak ta wiesza się psy na ludziach, którzy po prostu zarabiają na chleb i często nie mają większego wyboru, bo zmiana pracodawcy nic nie daje.
A może trzeba było tak użytkować żeby nie zardzewiała
Przecież on tam miał wystrzał opony z tyłu. To normalna sprawa że mu zestaw zarzuciło. Kierowca ładnie wybrnął z sytuacji, szanuję.
Wystrzał czego? chyba telefonu w mózg jak nie patrzył na drogę.
Zapalają się światła stopu, przyczepa przysiada od hamowania i zaczyna dymić lewa i prawa palona guma. Gdzie Ty tam wystrzał opony widziałeś?
Naczepa…
No dokładnie, opanowanie, szybka reakcja kierowcy ciężarowku na wystrzal opony w naczepie.
Wystrzału to tam raczej nie ma, opony zblokowało przy hamowaniu. Jak robi unik, to na prawo od niego widać sznur pojazdów przed nim. On nie wziął się z nikąd. Gość się zagapił, hamował awaryjnie i uciekał, tyle w temacie.
Jaki wystrzał w naczepie? Wiesz jak zachowuje się ciężarówka po wystrzale na naczepie? Siedziałeś kiedyś chociaż w ciężarówce? Bo wydaje mi sie ze nie…
Każdy pluje na kierowcę ciężarówki a ja widzę tutaj duże opanowanie z jego strony i znakomite wyjście z sytuacji. Niech ktoś wsiądzie za ster takiego zestawu i wyjdzie tak samo obronną ręką jak gość 😉
Ok, udało mu się wyjść z sytuacji i tylko to go ratuje, bo sam tą sytuację stworzył. Zagapił się na co innego i dlatego musiał hamować tak, jak hamował. Żaden z niego bohater.
Opanowania to można pogratulować kierowcom osobówek a nie temu szoferzynie.
Bezpieczeństwo u kierowców tirów nie istnieje, ten film jest tego kolejnym dowodem. Debile nie trzymają odstepów, patrzą w telefony/laptopy w czasie jazdy trzymając nogi na kierownicy. Nie patrzą na znaki, zwłaszcza na znaki zakazu… Pokażcie mi drugą taką grupę która jeździ równie źle jak oni.
Niestety ale statystyki wypadkowe nie potwierdzają twoich spostrzeżeń. Jeżdżą jak ostatnie chamy – to prawda – jednak nadal o wiele bezpieczniej od osobówek
Dokładnie. Tirowcy jak jeżdżą tak jeżdżą, ale statystyki mówią wyraźnie, że pomimo tego wszystkiego kierowcy ciężarówek i tak jeżdżą wielokrotnie bezpieczniej od pozostałych grup kierowców!
I to bez względu jak statystyki będą liczone. Dane z poprzednich lat mówią, że kierowcy ciężarówek byli sprawcami zaledwie 3% zdarzeń drogowych.
Zatem nawet, jeśli uznamy, że ciężarówek liczbowo jest mniej na drogach, a warto powiedzieć, że jest ich jednak całkiem sporo to te 3% można uznać za niemal bezwypadkową jazdę. Jeśli statystyczny kierowca ciężarówki w całej karierze zawodowej pokona 3-4 miliony kilometrów, to można powiedzieć, że przeciętny kierowca podczas całej swojej pracy jeździ niemal bezwypadkowo. Gdyby to statystycznie rozłożyć na każdego kierowcę zawodowego to na każdego przypadłoby może 1/4 kolizji, albo mniej.
A może osobówki dały po ostro hamulcach przed nim? Pomyślałeś o tym? Sam miałem sytuacje gdzie osobówka mnie wyprzedziła i po 200 metrach od wyprzedzenia przypomniało mu się że skręcić miał i dał po hamulcach. Sam musiałem uciekać na środek bo bym go skasował.
Dawide30@poczta.onet.pl
Kierowcy aut osobowych na przykład 🙂
TIRY NA TOTY !!!
A do każdej biedronki i innych sklepów i magazynów sam własnoręcznie zbudujesz te tory kolejowe :PPP
Już widzę tą glebę, jakby załadowana jechał.
Bez gwiazdy nie ma jazdy.