Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“Stop, stop, stop, stop…”
—
Przykra niespodzianka na drodze
›
Za, a nawet przeciw – obowiązkowe ograniczniki prędkości
mar 17 2019
Kategoria:
ANKIETY
Szczegóły dotyczące pomysłu znajdziecie tutaj ➡
https://bit.ly/2F8icCb
do góry
20 komentarzy
do "
Za, a nawet przeciw – obowiązkowe ograniczniki prędkości
"
hodża
pisze:
18/03/2019 o 06:30
Odpowiedz
Report comment
Czarek
pisze:
18/03/2019 o 01:53
Odpowiedz
Report comment
tom
pisze:
17/03/2019 o 23:02
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
18/03/2019 o 01:55
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
18/03/2019 o 10:01
Odpowiedz
Report comment
blah
pisze:
18/03/2019 o 22:44
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
19/03/2019 o 07:48
Odpowiedz
Report comment
Aero
pisze:
18/03/2019 o 08:43
Odpowiedz
Report comment
D.
pisze:
17/03/2019 o 21:13
Odpowiedz
Report comment
cbr1000rr
pisze:
17/03/2019 o 20:30
Odpowiedz
Report comment
Aero
pisze:
18/03/2019 o 07:56
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
17/03/2019 o 19:58
Odpowiedz
Report comment
JSK
pisze:
17/03/2019 o 19:39
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
17/03/2019 o 19:23
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
17/03/2019 o 17:26
Odpowiedz
Report comment
edw
pisze:
17/03/2019 o 17:55
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
17/03/2019 o 18:06
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
17/03/2019 o 18:57
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
17/03/2019 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
hayabusa
pisze:
17/03/2019 o 17:01
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
20 komentarzy do "Za, a nawet przeciw – obowiązkowe ograniczniki prędkości"
Stare, Komisja już głosowała, takze za innymi systemami bezpieczeństwa.
Jestem za, a nawet przeciw!
I bardzo dobrze! Jestem “za”! I minusujcie sobie impotenci, którzy muszą się dowartościować. “Duże auto, mały wacek” 😛
jak ci wszczepią chipa, który również Twojego wacka będzie kontrolował, to też będziesz “za”?
To tylko pierwszy krok do tego czeka cię za kilka dekad. Prawdopodobnie wtedy samochody będą za nas jeździć. Na pewno wielu się oburza jak ty, ale ja nie czerpię żadnej przyjemności z jazdy w korkach czy w kółko po tych samych zapchanych drogach w godzinach szczytu i wolałbym ten czas inaczej spędzić. Myślę że wygoda wygra, jak technologia będzie dostępna.
Przecież już coś takiego istnieje i nazywa się taksówka… No i nie każdy jest znudzony za kierownicą, dojeżdżając codziennie 120km do pracy nie nudzę się prowadząc auto. No i skoro ktoś nie lubi jeździć lub się nudzi za kierownicą, to ok, niech sobie jedzie na autopilocie, ale nie zmuszajcie innych, którzy czerpią przyjemność z jazdy, do tego samego.
Taksówka czy szofer dużo kosztuje bo trzeba płacić kierowcy.
Obecnie to istnieje i jeździ samo po drodze to jeszcze nie dostaje do pięt dobremu kierowcy. To jakbyś wziął mózg insekta i kazał mu prowadzić auto. Ale za 20 lat jestem w stanie sobie wyobrazić że taki komputer będzie dużo lepiej w stanie prowadzić samochód niż człowiek z czego może wynikać zakaz prowadzenia aut i ograniczenie posiadania własnych aut w dalszej perspektywie. Bo taki auto w mieście tylko wadzi i zajmuje miejsce jak jest nieużywane przez większość czasu.
Jakim trzeba być ograniczonym prymitywem, żeby wierzyć w to, że wybór auta jest uzależniony od wielkości narządu. Tom.cio paluch dorośnij!
Jesteście pewni co do tych 180 km/h? Mnie się obiło o uszy, że ogranicznik do 180 km/h to chce Volvo wprowadzić do nowych samochodów (zamiast dotychczasowych 250 km/h), a system ISA, którym tutaj jest mowa to automatyczne ograniczenie na podstawie danych odczytywanych z kamery (czyli rzeczywistych ograniczeń prędkości).
Akurat tak się składa, że przed kilkoma dniami byłem na próbnej jeździe autem, które ma takie coś (nie wymuszając ograniczenia), i:
– kompletnie głupieje na naszej polskiej specyfice, czyli odwoływaniu ograniczeń skrzyżowaniami
– nie radzi sobie z kolejną naszą specyfiką, czyli obszar zabudowany ograniczający prędkość (nie wymagający dodatkowego znaku do tego)
– głupieje, jeśli z prawej strony jest droga dwupasmowa jednokierunkowa i ma ograniczenia prędkości ponowione po swojej lewej stronie, gdyż tak się składa, że ta lewa strona jest naszą prawą stroną, a system nie jest na tyle inteligentny, by rozpoznać taką sytuację
Na szczęście system ma nie hamować automatycznie, a tylko ograniczać moc silnika tak, by zredukować prędkość do zadanej. Nie będzie więc powodował zagrożenia gwałtownymi manewrami (to już by była przesada).
System ma pozwolić na tymczasowe (kilkanaście sekund) przekroczenie prędkości poprzez kickdown (czyli przytrzymanie gazu do dechy). Po kilku sekundach zaczyna piszczeć (podobnie jak przy braku pasów). Po kilkunastu i tak blokuje moc silnika. W założeniu ma to zapobiec problemom, gdyby system uaktywnił się podczas wyprzedzania.
Ponadto ubezpieczyciele mają mieć prawo do uzależniania wysokości składek od tego, czy ktoś ma taki system w aucie (to ukłon w stronę tych, którzy uważają, że problem będzie ich dotyczył dopiero za X lat).
Policja ma też bezwarunkowo zabierać prawo jazdy, jeśli złapie kogoś, kto jedzie ze “shakowanym” systemem.
A, i jeszcze jedno – wbrew oryginalnym założeniom system ma być obowiązkowy w nowych autach już od roku 2020 (najpierw była mowa o 2022).
Moim zdaniem system mógłby mieć sens, gdyby nie irracjonalność ograniczeń prędkości w bardzo wielu miejscach, gdyby nie opisane wyżej ograniczenia (błędy) systemu oraz gdyby nie to, co się będzie działo, jeśli tylko kilka procent samochodów będzie w to wyposażonych.
Ale tak, jak oni chcą to teraz zrobić, to… aż strach się bać. Na szczęście jeszcze w tym roku eurowybory i… chyba po raz pierwszy pójdę zagłosować. A wy?
Sportowy motor ścigacz kupuje się dla szpanu i lansu
gówno prawda, kupuje się po to żeby zapierda*ać!
jestem przeciw z kilku powodów, generalnie jest to kolejny pomysł na ścisłą kontrolę obywateli i zmierza w bardzo niebezpiecznym kierunku, dziś mamy kontrole rozmów telefonicznych, e-maili, są programy, które za pomocą monitoringu miejskiego potrafią śledzić człowieka, teraz ograniczniki prędkości, a na końcu tej drogi każdy będzie miał wszczepiony mikro komputer, który będzie go ściśle kontrolował i sprawdzał, czy właściwie się odżywia, prowadzi, pracuje …. I nie piszcie, że “ten system zareaguje dopiero przy 180km/h, bo to jest tylko etap, dziś 180km/h, za pięć lat będzie to już 100km/h, bo w imię ograniczenia emisji CO2 wprowadzą takie ograniczenia. UE ma wiele zalet, wiele dobrego robi, ale ma też wady i te wady należy piętnować
To pipczenie w aucie na być grubo ponad dozwoloną w Polsce i w Europie prędkość. Jesli jedziecie 140, chcecie wyprzedzić dynamicznie, dobijacie do tych dajmy na to 160/170 na chwilę, to ten system nawet nie zareaguje. Zareaguje gdy popie..lacie powyżej 180. Dla większości użytkowników dróg niezauważalny i nieosiągalny kaganiec. Nie ma co się spinać.
Prędkość, ani nawet przyspieszenie nie stanowią problemu, tak naprawdę problemem są ludzie, którzy nie umieją jeździć lub po prostu mentalnie nie nadają się na kierowców – na nich żadne ograniczniki, czy nawet wbudowane alkomaty, na nic się nie zdadzą, tacy jegomości potrafią zrobić katastrofę w ruchu lądowym jadąc “hulajnogą”.
Ja mam lepszy pomysł, zakazać prowadzenia pojazdów i śmiertelność spadnie do zera.
A na poważnie , takie idiotycznie przepisy mogła wymyśle tylko lewacka Unia Europejka, która musi kontrolować każdą dziedzinę życia.
Zdziwiłbyś się, ale w krajach będących poza UE jak Szwajcaria, Islandia, Norwegia przepisy są jeszcze bardziej restrykcyjne, a urzędy jeszcze bardziej z buciorami wchodzą w życie ludzi.
Nie ma się co dziwić. Wyżej wymienione kraje też od dawna są lewackie.
Z kolei w innych krajach będących poza UE przepisy są mniej restrykcyjne, a urzędy wchodzą w pantoflach. Co z tego?
Dobrze wiedzieć, że pisowskie trolle nawet tutaj szaleją.
Ciekawe czy ktoś jeszcze kupiłby sportowy motocykl szosowy gdyby wprowadzono takie przepisy? 🙂