Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Roztargnieni kierowcy
—
Zatrzymał ruch i pomógł przejść
›
Polskie Drogi #69
sty 17 2017
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
DACHOWANIA
,
O WŁOS
,
POLSKIE DROGI – ODCINKI
,
POŚLIZGI
https://www.youtube.com/watch?v=bqVG9yZbgVg
do góry
38 komentarzy
do "
Polskie Drogi #69
"
kontra
pisze:
17/01/2017 o 23:38
Odpowiedz
Report comment
x
pisze:
18/01/2017 o 09:50
Odpowiedz
Report comment
JJ
pisze:
17/01/2017 o 18:53
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
17/01/2017 o 17:05
Odpowiedz
Report comment
Jason (nie)Statham
pisze:
17/01/2017 o 16:01
Odpowiedz
Report comment
DW
pisze:
17/01/2017 o 14:52
Odpowiedz
Report comment
Go
pisze:
17/01/2017 o 14:27
Odpowiedz
Report comment
Martinez
pisze:
17/01/2017 o 14:18
Odpowiedz
Report comment
Kuba
pisze:
17/01/2017 o 12:53
Odpowiedz
Report comment
cichyzorro
pisze:
17/01/2017 o 12:49
Odpowiedz
Report comment
rafiki
pisze:
17/01/2017 o 12:46
Odpowiedz
Report comment
wujek_samo_zło
pisze:
17/01/2017 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
kapitantroll
pisze:
17/01/2017 o 12:30
Odpowiedz
Report comment
Maurycy
pisze:
17/01/2017 o 12:23
Odpowiedz
Report comment
Anty
pisze:
17/01/2017 o 11:50
Odpowiedz
Report comment
Bart
pisze:
17/01/2017 o 14:09
Odpowiedz
Report comment
Ozii
pisze:
17/01/2017 o 15:12
Odpowiedz
Report comment
adam
pisze:
17/01/2017 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
17/01/2017 o 11:27
Odpowiedz
Report comment
ulalalu
pisze:
17/01/2017 o 11:46
Odpowiedz
Report comment
Ozii
pisze:
17/01/2017 o 15:09
Odpowiedz
Report comment
KamiLB
pisze:
17/01/2017 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Anotakzetego
pisze:
17/01/2017 o 11:45
Odpowiedz
Report comment
XYZ
pisze:
17/01/2017 o 11:08
Odpowiedz
Report comment
Kierowca bombowca
pisze:
17/01/2017 o 11:00
Odpowiedz
Report comment
Wojtek
pisze:
17/01/2017 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
vespa crabro
pisze:
17/01/2017 o 11:32
Odpowiedz
Report comment
Zonk
pisze:
17/01/2017 o 12:08
Odpowiedz
Report comment
x
pisze:
17/01/2017 o 12:59
Odpowiedz
Report comment
sprzet
pisze:
17/01/2017 o 14:17
Odpowiedz
Report comment
x
pisze:
17/01/2017 o 12:41
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
17/01/2017 o 10:50
Odpowiedz
Report comment
Alrob
pisze:
17/01/2017 o 10:43
Odpowiedz
Report comment
kriss
pisze:
17/01/2017 o 18:37
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
17/01/2017 o 21:21
Odpowiedz
Report comment
Janek
pisze:
18/01/2017 o 08:08
Odpowiedz
Report comment
Zaz
pisze:
18/01/2017 o 15:24
Odpowiedz
Report comment
Zuz
pisze:
20/01/2017 o 11:31
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
38 komentarzy do "Polskie Drogi #69"
w 90% nadsterowności nie widać żadnej, nawet najmniejszej kontry… prędkości rzędu 20-40km/h ! To jest szczyt umiejętności większości polskich kierowców ??
Jak to oglądam to wydaje mi się, że wszystkie te przypadki były jazdą z trzymaniem rąk “na rolexa”. W takiej sytuacji strach wyjeżdżać na ulice – tak ma wyglądać każda zima ?
Należy tak jeździć, żeby nie wpadać w poślizg.
Liczenie na to, że uda się zrobić “kontrę” to fałszywe poczucie bezpieczeństwa.
Po pierwsze, może nie być na to miejsca ani czasu, jak napisał przedmówca w komentarzu
https://polskiedrogi-tv.pl/polskie-drogi-69/#comment-142964
Żaden trening ani kontra nie pomoże, jak wylecisz na przeciwległy pas tuż przed maskę innego auta.
Po drugie poślizg zazwyczaj wynika z zaskoczenia (gdyby zaskoczenia nie było,nie doszłoby do poślizgu), w sytuacji zaskoczenia zachodzi tzw. regres czyli odwołanie do najprostszej, wyuczonej reakcji, czyli hamowanie. Możesz być po iluś treningach, nawet profesjonalnych, jeśli zostaniesz zaskoczony poślizgiem to i tak wdepniesz hamulec i na tyle zda się cały ‘trening”.
Po trzecie przy prędkości przekraczającej prędkość gwarantującej przyczepność o więcej niż 10 km/h poślizgu nie opanuje nawet doświadczony kierowca rajdowy.
większość tych starających się prowadzić istot nie powinna mieć prawa jazdy, nigdy. Chyba że nigdy nie miała.
1:48 historia z Biedronką w tle
3:00 historia z Lidlem w tle
Ja nie wiem skąd w ludziach takie pokłady debilizmu. Przecież ten z ~3:50 to jakaś ofiara losu jest. Ostatnio gdy jechałem boczną drogą to to samo – szklanka taka, że wystarczy muśnięcie hamulca, żeby ABS już się włączył, przyczepność żadna, a debile jeżdżą jak po suchym. No po prostu moje pojęcie to już przekracza. Czy Ci kierowcy wyobraźni nie mają, mózgu w ogóle ? Coraz gorzej jest na drogach.
w playliscie nie ma pelnego filmu z sytuacja z 1:15 o “pukaniu sie w czolo” zawsze ciekawia mnie takie sytuacje wiec jak ktos cos widzial to chetnie przytule linka 😀
2:24 – debil, który uważa, że włączenie kierunkowskazu uprawnia go do zmiany pasa, ot tak. Nie znoszę takich pajaców.
Większość gwiazd tego typu filmików pisze komentarze o treści trochę śniegu i wszyscy jadą 30 na godzinę a ja nie i potem mają swoje 20 sekund sławy 🙂
2:00. Od dawna ciężarówki jadą na waryjnych a autor nagrania nawet nie zwalnia.. Nie mówiąc o busie bo on powinien stracić prawko. Jak tylko migna awaryjne na autostradzie to od razu noga na hamulec i zwalniamy choćby ten na awaryjnych był dwa pasy obok -.- dawno mnie coś tak nie zdenerwowalo jak to nagranie..
Nikogo z tych na nagraniu nie jest mi szkoda. Wszystkich tych zdarzeń można było uniknąć gdyby wszyscy z nich stosowali się do przepisów ruchu drogowego. Dalej na polskich drogach panuje bezmózgowie, egoizm, brawura itp.
Brawo Ty
3:50 co to za idiota?
4:05
skąd się nam wzieła LAMA
Filmik z 2:24 pokazuje ze lepiej wcześniej ustawić się na lewym pasie jak się chce skręcić. Proszę bardzo. Jeden go wpuścił a drugi nie i kolizja. Zwłaszcza w takim zagęszczeniu lepiej już jechać tym lewym pasem.
Bezmyślna jazda na śniegu, wiara w technologię poprawiającą trakcję, zwiększającą skuteczność hamowania, wiara w opony… Jak pod śniegiem jest lód, co się często zdarza, masę 1-2 ton prowadzi fizyka, a nie elektronika. Nawet super umiejętności nie pomogą, jak się nie pomyśli wcześniej!
Dokładnie. 1/2 zdarzeń w tym odcinku to wynik tego,że kierujący nie zauważyli,że zimę mamy…
Oglądałem bez dźwięku ale podejrzewam, że większość tych poślizgów na zakrętach dałoby się opanować ale ludzie automatycznie wciskają albo hamulec do dechy albo dają gaz, za dużo gazu co w efekcie daje ten sam rezultat – przednie koła tracą sterowność.
niektórzy to wgl wyobraźni nie mają , jedziesz swoim zajebistym autem o ktore dbasz i szanujesz a taki ci wyjedzie i jeszcze z łapami skacze ,no dramat
4:09 – przecież to sarna a nie Lama o_O 😉
Ale może z kierującego jest lama 😉
Dokładnie to samo pomyślałem 😀
1:27 Passat zaspał to wiadome ale czy ktoś mi powie dlaczego na długo już palącym się zielonym stali?!
Taryfa się zatrzymała, a po tym, jak skręciła w lewo po uderzeniu w nią przez środkowe auto wnioskuję, że w ostatniej chwili ten debil – antyuber – chciał skręcić w lewo.
Dziwi mnie, że ludzie nie boją się rozwijać tak dużych prędkości na zaśnieżonych drogach. A później wielkie zdziwienie – jak to się stało, że wjechał w pole lub w ogrodzenie.
Więcej rozwagi.
Jaki to trzeba miec łeb rozjebany by wyjechac pod jadące auto , w tym odcinku to fenomen , wytlumaczy ktos jak to zjawisko zachodzi ?
Też nie potrafię tego pojąć o.O
Niektorzy, czekajac na skrzyzowaniu i majac za soba sznur aut czuja pewnego rodzaju “presje” tych z tylu zeby szybko wyjechac i robia rzeczy irracjonalne 😉
Ciezko to wytlumaczyc, ale jak sam doswiadczysz, to przekonasz sie, ze czasem mozg po prostu zawodzi. Sam mialem taka sytuacje – ciemno, zimno, tloczno pod centrum handlowym… wyjezdzalem z podporzadkowanej, spojrzalem w lewo, w prawo, potem w lewo… jade… kolega pasazer krzyczy STÓJ.. i przemknela mi honda civic przed nosem. NIE WIEM jak to sie stalo… PATRZYLEM, UWAZALEM, a mimo wszystko nie zauwazylem… Do dzis nie potrafie sobie tego wyjasnic. PS> Lat 32, prawo jazdy od 12 lat, nigdy żadnej szkody z mojej winy nie było.
Martwe pole, kolor idealnie skomponowany z kolorem nieba, mnóstwo poruszajacych się świateł, refleksy świetlne na szybach, obiekt pozornie nieruchomy (czyli poruszający się kursem kolizyjnym) – przyczyn oszukania zmysłów i umysłu może być mnóstwo.
Też raz w życiu miałem taką sytuację i to był mały ruch i piękna pogoda. Popatrzyłem lewo, w prawo i znowu w lewo, ruszyłem prosto, a z mojej prawej na mnie trąbi auto jadące prosto na mnie. Dobrze, że ogarnąłem, żeby nie hamować, tylko dałem gaz w podłogę i umknąłem gościowi sprzed maski, ale zbroja była pełna. I też do dzisiaj nie mam pojęcia jakim cudem nie widziałem jadącego auta w środku dnia. Tłumaczę sobie to, że słońce się dość mocno odbijało od asfaltu, ale przecież nie czułem się oślepiony, więc bez przesady…
PS. 9 lat prawo jazdy zero punktów, zero kolizji, a tu takie coś…
Wystarczy
1) Moment nieuwagi, skoncentrowanie na tym, co dzieje się z innej strony.
2) Odrobina niecierpliwości w sytuacji, gdy dzieje się zbyt wiele, gdy zmysły i mózg nie ogarniaja zbyt wielu rzeczy naraz. Niestety, nasze zasoby uwagi są limitowane.
99% sytuacji da się ogarnąć, w 1% umysł nie zadziała tak jak powinien – i nie ma supermenów,którzy sa nieomylni, są jedynie tacy, co nie dostrzegają własnych błędów lub się do nich nie przyznają (nawet przed sobą).
Dlatego ważne jest, żeby inni uczestnicy ruchu nie jechali “bo mam pierwszeństwo to mam wszystko gdzieś”, bo w tym 1% przypadków mogą uratować życie komuś, kto akurat, mimo najlepszych chęci, sobie nie poradził.
Na pierwszym filmie kierujący zignorował tymczasowe oznakowanie poziome 😉
3.42
nawet mi go nie szkoda… jak mało trzeba mieć wyobraźni żeby tak szybko jechać w takich warunkach?
i weź takiego idiotę spotkaj z naprzeciwka 3.42
Zajebista polska zima na taką czekałem od czterech lat jupi.
Bo to myślenie januszy – gorsze opony na tył, nowe na przód bo napędza i hamuje. Lepsze opony z przodu dają ułudę bezpieczeństwa, lepsza przyczepności daje sygnał januszowi że może deptać kapustę bo nie ma uślizgu. Rezultat jest taki że na prostej drodze wpadają w poślizg tyłem z którego nie da się wyratować.
Są tu tacy, co myślą że jak pokręcą baczki pod tesco to wyratują się z uślizgu tyłem. Gówno prawda!
Pasy ruchu mają ok 3 metry szerokości, a nie 300 metrów^2. Co oznacza że jak łapiesz poślizg tyłem w prawo to dupe masz w rowie a w lewo lecisz bokiem na auto z naprzeciwka -> bokiem gdzie jest najbardziej hujowa strefa zgniotu.
Ludzie w nowych autach na nowych oponach na torze poślizgowym nie potrafią wyjść z poślizgu tyłem. Dopiero po kilkugodzinnym treningu i jechaniu skupionym jak przy goleniu brzytwą, do tego wiedząc że ten moment nastąpi – jako taka dają rade.
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jak się rozpędzisz i tył złapie poślizg to lecisz jak szmata do św. piotra chyba że oszukasz przeznaczenie. I żadne kontry i wychodzenie z poślizgu nie pomorze, bo raz że nie ma na to miejsca, dwa nie jesteś na to przygotowany i trzy z hujnią zamiast opn nie uda się to nawet kubicy.
Zawsze słabsze kapcie z przodu – fakt słabiej ruszasz i hamujesz ale o to generalnie chodzi – to twój kaganiec. Nawet największy kretyn czuje limit, czuje że opony nie dają rady, jeździ bezpiecznie, wolno, zachowuje odstęp i nie gwiazdorzy. Nigdy nie doprowadzisz w takim układzie do sytuacji że zamiecie tyłem, a w kryzysowej sytuacji jebnie przodem ze strefa zgniotu.
Rotacja opon oczywiście jak najbardziej na plus! Jak rotujesz to problemu nie ma. A jak jeździsz na całorocznych, na zimę zawsze lepsze z tyłu, na lato możesz dać lepsze z przodu bo i tak zedrzesz szybko.
A widziałeś, co się dzieje gdy gorsze opony są z przodu? nie ma reguły, trzeba mieć dobre opony i umieć jeździć, zwłaszcza to drugie. przy niewielkim poślizgu lepsze opony z przodu mogą jeszcze pomóc, są lepsze do hamowania, jednak lepsze z tyłu pilnują, aby dupa nie uciekała, co też jest ważne
Tak, trzeba umieć jeździć: nie za szybko, zeby nie wpaść w poślizg.