Poślizg zakończony dachowaniem
Pojazd na łuku drogi wpada w poślizg, wjeżdża na wysepkę, uderza w słup sygnalizacji świetlnej i kończy na dachu.
————————————————————–
? Jeździsz bez kamerki samochodowej? Odważnie…
Nagrania z wideorejestratorów coraz częściej są kluczowymi dowodami podczas ustalania sprawcy oraz przebiegu wypadku.
Wybierz “samochodową czarną skrzynkę” do swojego pojazdu.
Sprawdź ofertę na http://bit.ly/2PrTT6Z
?rabat dla widzów PD?
————————————————————–
22 komentarze do "Poślizg zakończony dachowaniem"
co to za dziwaczne auto że takie wywrotne przy zderzeniu “na wprost”
półośka: to nie tyle kwestia “wywrotnego” auta, co rozkładu sił i momentów. Słowem: fizyka. Spojrzenie na sytuację z perspektywy rozkładu energii bardzo ułatwia zrozumienie wielu zjawisk, w tym tego na filmiku ze zdarzenia.
Czy ja odnoszę tylko takie wrażenie, czy Wy też, że po utraceniu pierwotnego kierunku jazdy nie było żadnego pomysłu na to, gdzie dalej jechać? Po odzyskaniu przyczepności zadany kierunek prosto na słup sygnalizacji. Wiem, oczywiście, że to ułamki sekund, jednak zaskoczyć mogła pierwsza sytuacja (utrata przyczepności), dalej raczej naturalne wydawałoby się pełne skupienie i co najmniej próba uniknięcia kolizji/powrotu na jeden z pasów ruchu…
gdyby to zrobił o by skasował jeszcze 2 auta xDD
edek: pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Wg mnie nic nie stało na przeszkodzie, żeby po odzyskaniu przyczepności skręcić w prawo i pozostać na tym samym kierunku jazdy, prawdopodobnie nie doprowadzając nawet do kolizji z słupem.
Przyjmuję założenie (po zachowaniu w poślizgu), że systemy stabilizacji były sprawne, tylko zadany po złapaniu przyczepności kierunek był nieprawidłowy. W zimę, jak są dobre warunki i odpowiednie miejsce (duży, pusty parking), lubię popraktykować wprowadzanie auta w poślizg i obserwuję zachowanie przy załączonym oraz wyłączonym ESP. Fizyki oczywiście nie da się przeskoczyć, ale system BARDZO ułatwia ustawienie auta na zadany kierownicą tor jazdy. Jak macie możliwości i bezpieczne miejsce – polecam takie doświadczenie.
hahahahahhaha
„How do you do?…..i wanna know..” 😛
“przewaga dzięki technice” taaaaaaaaaaa
No, przeważyło go trochę…
Taa zapomnieli ze do tego potrzeba jeszcze mózgu?
Ja tak patrzę na tego suva też. Obaj zasuwali równo i jak się nie mylę to w tym samym miejscu też delikatnie go zarzuciło. Nie wiem gdzie to jest, ale może są tam jakieś tory tramwajowe lub coś innego.
Warszawa róg Marszałkowskiej i Królewskiej.
Tak tam są tory tramwajowe.
Lepsze opony załóż na przód mówili
Nic nowego, taki mamy klimat
Na szczęście to ten, co jeździ “szybko, ale bezpiecznie”. Strach gdyby to był jakiś pirat drogowy.
Nadal uważacie, że to piesi są winni? Raport ITS + 99% nagrań z takich kanałów jak Polskie Drogi pokazują, że mieć prawo jazdy to przywilej na który większość z kierowców nie zasługuje. Bo albo robią krzywdę sobie, albo robią krzywdę innym, cierpią na tym wszyscy. Na 2022 Unia przygotowała już paczkę aktualizacji dot. wymaganego wyposażenia pojazdu, w tym automatyczne ograniczenie prędkości. Niemcy z dronów obserwują czy kierowcy na autostradach zachowują prawidłową odległość, a tu większość komentujących spiera się czy ograniczenie do 50 ma sens. No sorka.
Nadal uważasz, że nie należy nauczyć pieszych większej uwagi skoro “Raport ITS + 99% nagrań z takich kanałów jak Polskie Drogi pokazują, że mieć prawo jazdy to przywilej na który większość z kierowców nie zasługuje. Bo albo robią krzywdę sobie, albo robią krzywdę innym, cierpią na tym wszyscy” ?
Trzeba było kupić quattro ?
Wystarczyłby mózg 😉
Tego nie kupisz 😀
Przynajmniej był pierwszy spod poprzednich świateł.
No tak, bo Quattro plus jakieś tam literki typu ABS, ESP czy jak to tam się zwie u Audi powodują że nigdy z drogi nie wylecisz..