Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wypadek 14.08.2018 [Częstochowa]
—
Autostopowicz na przyczepie tira na A4
›
Śmiertelny wypadek podczas egzaminu na prawo jazdy
sie 24 2018
Kategoria:
MONITORING
,
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE
Więcej informacji oraz zdjęcia znajdziecie
tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=-56LY0675tw
do góry
35 komentarzy
do "
Śmiertelny wypadek podczas egzaminu na prawo jazdy
"
Michał
pisze:
27/08/2018 o 00:52
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
26/08/2018 o 00:27
Odpowiedz
Report comment
M1
pisze:
25/08/2018 o 19:15
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
25/08/2018 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
25/08/2018 o 17:19
Odpowiedz
Report comment
Gor
pisze:
25/08/2018 o 18:15
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
25/08/2018 o 14:05
Odpowiedz
Report comment
Michu
pisze:
25/08/2018 o 08:13
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
25/08/2018 o 09:59
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
24/08/2018 o 22:38
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
24/08/2018 o 21:15
Odpowiedz
Report comment
lena
pisze:
24/08/2018 o 20:32
Odpowiedz
Report comment
Daniello833
pisze:
24/08/2018 o 18:40
Odpowiedz
Report comment
Mon
pisze:
24/08/2018 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
24/08/2018 o 23:55
Odpowiedz
Report comment
Trollcatcher
pisze:
24/08/2018 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
m.
pisze:
24/08/2018 o 16:14
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
24/08/2018 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
26/08/2018 o 01:13
Odpowiedz
Report comment
ip
pisze:
24/08/2018 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
Abc
pisze:
24/08/2018 o 15:43
Odpowiedz
Report comment
Bżiszek
pisze:
24/08/2018 o 15:43
Odpowiedz
Report comment
Mirkos
pisze:
24/08/2018 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
24/08/2018 o 21:58
Odpowiedz
Report comment
Mirkos
pisze:
24/08/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
24/08/2018 o 15:17
Odpowiedz
Report comment
Mirkos
pisze:
24/08/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Maniek
pisze:
24/08/2018 o 17:53
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
24/08/2018 o 15:15
Odpowiedz
Report comment
Kolejarz
pisze:
24/08/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
wik
pisze:
24/08/2018 o 16:44
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
24/08/2018 o 19:08
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
24/08/2018 o 21:59
Odpowiedz
Report comment
ip
pisze:
24/08/2018 o 22:00
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
30/08/2018 o 11:51
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
35 komentarzy do "Śmiertelny wypadek podczas egzaminu na prawo jazdy"
oglądnijcie uważnie 0:17-0:20 według mnie ewidentnie ktoś hamował widać nawet ugięcie się auta na zawieszeniu i cofnięcie po hamowaniu, ciężko się wypowiadać bo różne mogły być scenariusze prokuratura po zapoznaniu się z nagraniami ze środka samochodu egzaminacyjnego zapewne będzie znała odpowiedź, nieszczęście ogromne…
egzaminator (sic!) jest odpowiedzialny za to co się stało – zebrane dowody wykażą czy dopuścił się tylko zaniedbania, czy także przyczynił się swoim zachowaniem do śmierci tej dziewczyny.
Trasa była fatalnie dobrana (na nagraniu widać, że jest bardzo niebezpieczna), egzaminator dopuścił do tego, że samochód wjechał bez zatrzymania na przejazd, następnie utknął na nim (tutaj jestem ciekaw czy auto stanęło w wyniku awarii, błędu dziewczyny, czy też …działania egzaminatora), po czym egzaminator opuścił pojazd, obrócił się i sobie poszedł, zostawiając dziewczynę na pastwę losu – to co widać, przeraża.
Najbardziej tragiczne w tym wszystkim jest to, że zabrakło sekund – gdyby auto nie stanęło, nic by się nie stało, co najbardziej dobijające, w ostatniej chwili samochód ruszył ale było już za późno.
Kiedy uczyłem się jeździć jeszcze na elce to instruktor miał też zdublowany pedał gazu. Dawało to teoretycznie dodatkową szanse np. na szybkie uruchomienie silnika.
https://www.tvp.info/29519119/tragedia-na-przejezdzie-kolejowym-kobieta-wjechala-pod-pociag
Tragedia – niewiarygodna i absurdalna… Wiem, że śledztwo jest w toku, ale wiele wskazuje na winę egzaminatora – i to w każdym możliwym scenariuszu.
(Błąd 1) Wybór trasy egzaminu z niestrzeżonym przejazdem kolejowym klasy “D” na ślepej ulicy (Osiedle za Torem), oddalonym aż około 4 km od placu manewrowego MORD (przy ul. Wojska Polskiego 9 w Nowym Targu). Co prawda, rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 24 lutego 2016 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. 2016 poz. 232) jako jednego z zadań wymaga przejazdu przez torowisko kolejowe (załącznik 1, tabela 7, poz. 13), ale do tego celu w zupełności wystarczyłby przejazd strzeżony klasy “A”/”B” koło stadionu przy ul. Kolejowej (DW 957), około 2 km od placu.
Tam jednak nie można by zdających “łapać” na znaku STOP. Z komentarzy osób mieszkających w Nowym Targu i okolicach (w prasie lokalnej) wynika, że tamta feralna trasa wcale nie była wyjątkowa, lecz regularnie uczęszczana przez jazdy egzaminacyjne.
(Błąd 2) Zachowanie egzaminatora w okolicach przejazdu. Skoro na weryfikację umiejętności kursantki wybrał on najbardziej niebezpieczny przejazd “D”, niestrzeżony, ze znakiem STOP, ze słabą widocznością torów (las z prawej strony), powinien zrobić absolutnie wszystko, aby nie doszło tam do groźnej sytuacji. Jeżeli było widać po zachowaniu zdającej, że nie zatrzyma się przy znaku STOP, powinien był albo odpowiednio wcześnie sam zatrzymać pojazd przed przejazdem, albo w ogóle go nie zatrzymywać i pozwolić jej przejechać – dopiero później udzielając pouczenia i przerywając niezdany egzamin w bezpiecznym miejscu.
(Błąd 3) Zachowanie egzaminatora w sytuacji zagrożenia. Powinien był natychmiast ewakuować kursantkę z pojazdu w bezpieczne miejsce. A jeżeli okazało się to niemożliwe z powodu braku czasu, to tylko w wyniku wcześniejszych błędów egzaminatora (1) i (2). Zwróćcie uwagę, że tuż po opuszczeniu pojazdu przez egzaminatora, samochód od razu rusza do przodu! Wygląda to tak, jakby egzaminator zahamował swoim hamulcem i wciskał go aż do momentu swojej ucieczki. Jak było naprawdę, wykaże śledztwo – zwłaszcza analiza nagrania z rejestratora samochodu jazdy egzaminacyjnej. Oby tylko ten kluczowy dowód gdzieś nie “przepadł” – na jego opublikowanie raczej nie należy liczyć z powodu drastyczności materiału i szacunku dla zmarłej ofiary.
Mam nadzieję, że sprawa zostanie rzetelnie wyjaśniona, a winni poniosą konsekwencje. Bardzo możliwe też, że ta tragedia obnaży jakąś szerszą patologię związaną z egzaminami na prawo jazdy (w Nowym Targu i nie tylko). Szkoda tylko, że tak wielkim kosztem…
Spekulujesz, zrzucając winę na egzaminatora.
Co to za tłumaczenie, że nie była przygotowana? Po kursie powinna być wyczulona na przejazdy kolejowe i przede wszystkim znak STOP, jest to wałkowane do znudzenia, bo ten błąd kończy egzamin. Jeśli wiadome jest że egzaminatorzy zabierają w to miejsce, to na jazdach też tam była kilkukrotnie.
Czego Wy ludzie chcecie, widzicie tylko film i słuchacie tych głupot w TV, poczekajmy na ostateczny wyrok w tej sprawie !
ludzie i tak ju wydali wyrok, niewazne jaki werdykt
…
Michu – Domysły i przypuszczenia to według ciebie wyrok? Nikt tu nie ocenia sytuacji, a jedynie dociekamy dlaczego do tego doszło.
Śledztwo wykaże jak było, oby. Domyślam się, że kursantka nie stanęła na stopie, egzaminator wcisnął hamulec za późno i auto zgasło na torach, ale to mój domysł. Szkoda dziewczyny 🙁
Mam szczerą nadzieję, że egzaminator trafi za kraty, na długie lata!
Po pierwsze, rola egzaminatora nie ogranicza się wyłącznie do oceny działań egzaminowanego ale też obserwacji otoczenia i reagowania gdy coś niebezpiecznego się dzieje (ma w końcu po coś dodatkowy zestaw pedałów) – w tym wypadku powinien był zatrzymać samochód przed przejazdem kolejowym i nie dopuścić do tego żeby na niego w ten sposób wjechał!
Kolejną sprawą jest fakt, że opuścił on pojazd, pozostawiając egzaminowaną dziewczynę wewnątrz, na przejeździe kolejowym, po czym wygląda to tak jakby obrócił się i oddalił spokojnym krokiem od samochodu, jak gdyby nic się nie działo.
Wypadek jest jego winą, pozostaje tylko pytanie, na które odpowiedzi udzieli sąd, czy jest to tylko zaniedbanie (nie powstrzymał egzaminowanej przed wjazdem na torowisko), czy też dodatkowo spowodowanie śmierci – jeżeli pojazd zatrzymał się na przejeździe w wyniku jego interwencji, to optowałbym za tym, że powinien on dostać dożywocie.
Może krzyknął na nią gdy wjechała na tory, zestresowała się i auto zgasło.
Niewątpliwym jest, że wydarzyła się wielka tragedia, życia nie da się dziewczynie przywrócić, egzaminatorowi będzie się śnic po nocach do końca życia… A Wina kogo? Moim zdaniem kierowcy. Ona- teoretycznie miała potwierdzić na egzaminie umiejętności, z drugiej strony – egzaminator powinien zareagować, noga cały czas powinna być nad pedałem hamulca i zatrzymać pojazd przed przejazdem.
A teraz spójrzmy że mieli aż i tylko 8 sekund na uratowanie życia…. On ratował auto – może bał się o posadę, ona ratowała auto – po co?
On wyskoczył z auta, ona siedziała… Kłania się doświadczenie życiowe, którego dziewczyna nie zdążyła zdobyć…
Zawsze wychodziłem z założenia że “Ujjj” z autem – ważne zdrowie i życie…
Rejestrator zabezpieczony i okaże się kto wcisnął hamulec, bo są 2 wersje.
Aż nie chce mi się wierzyć, że taki egzaminator mógłby zahamować na środku przejazdu…. Ale jeśli tak, to mam nadzieje, że zdechnie w pierdlu i będzie bulić milionowe odszkodowanie rodzinie.
Bez względu na wszystko – powinien czy nie powinien wysiadać….. to jest instynkt samozachowawczy. Kwestia 2 sekund. Wtedy ma gdzieś czego go uczyli na różnych kursach, tylko ratuje swoją dupe.
Współczucia dla rodziny. Miała tylko 18 lat….. 🙁
Tak czy siak wg. mnie wszystko zaczyna się od instruktorów. Uczą tych kursantów takiej bojaźliwości, strachu, niezdecydowania. Nie przeszkadza im, że jadą 20km/h po mieście i niczego się nie uczą. Jeżdżą jakby musieli, a nie chcieli.
Zaczyna sie od prawa – nauka jazdy jest do egzaminu, a nie w celu nauczenia prawidłowych zachowań na drodze.
Chlop powinien powiedziec dziewczynie ze ma wcisnac gaz na maksa i samemu wbic jedynke i puscic sprzeglo. Ja bym go za to posadzil.
Nie wiem czy uczą tego na kursach, ale mój instruktor kilka raz powtarzał co zrobić jak zgaśnie auto na przejeździe. Jedynka, bez sprzęgła i przekręcić kluczyk. Na rozruszniku spokojnie można z przejazdu zjechać.
Zrób to w nowszym samochodzie z keylessem, który wymaga aby było wciśnięte sprzęgło przy odpalaniu (manual) lub hamulec (automat)… Mojego bez wciśnięcia sprzęgła nie odpalisz przyciskiem.
Dlatego nie jestem zwolennikiem nowych samochodów… Totalny brak kontroli co ma sie dziać… W takiej sytuacji to kierowca ma miec kontrole nad samochodem a nie na odwrót. Samochod sam bedzie mi mowil jak mam go odpalić! Nie lubie systemów bezkluczykowych, blokad dzwi podczas jazdy itp… abs, airbagi ok ale cos co bedzie sterowac za mnie nie ma mowy…. Dwa osobiscie uważam ze im nowsze samochody to ludzie jezdzic nie potrafią… Bo na tacy dostaje asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania, awaryjnego hamowania i kupe innych pierdół.. A automat w zimie to mozna o kant rozbic.. bo jadac po sliskiej nawierzchni nie masz kontroli kiedy ci skrzynia zechce bieg zmienić i jak juz powoli jedziesz pod górkę to nagle tracisz sterownosc bo oczywiscie niemasz kontroli nad biegami.
W nowszych samochodach rozrusznik nie ruszy bez wciśniętego sprzęgła. W dodatku po takiej próbie trzeba przekręcić kluczyk na stop i od nowa.
Smutne, pokój Jej duszy [*]
Przede wszystkim egzaminator powinien wychwycić moment, w którym zachowanie kandydatki wskazywałoby, że nie ma zamiaru zatrzymać się przed znakiem “Stop”, awaryjnie zahamować i zakończyć egzamin (to oczywiście łatwo powiedzieć). Chyba trochę za późno się połapał co się święci.
Swoją drogą w Nowym Targu raczej nie brakuje skrzyżowań, na których można przetestować kandydatów – po co było jechać pod miasto?
Jestem instruktorem i nie wyobrażam sobie, żeby nie zatrzymać kursanta na STOPie przed przejazdem kolejowym, szczególnie niestrzeżonym.
Może egzaminator chciał to zrobić tylko zatrzymał pojazd na środku torów? Hmmm…
tez mi to tak wyglada. nie zadzyl jej zatrzymac na stopie i dopiero na torach wyhamowal.
9 sekund na reakcję. Niby dużo… ale jednak mało
ciekawe czy zdała?
Dziewczyna zmarła w szpitalu, gdybyś nie wiedział
Ty nie zdałeś, testu na obecność mózgu w twoim pustym łbie.
Smutno się na to patrzy… Pozostają pytania:
– czy rzeczywiście światła na przejeździe były niewłączone?
– dlaczego ta kobieta nie uciekała?
– czy egzaminator nie mógł w jakiś sposób “wyrzucić” tej dziewczyny z samochodu, zanim doszło do zderzenia?
Eh…
Jakie światła, jak to był przejazd kat D czyli ze znakiem stop? Na tej kategorii nie ma sygnalizacji… żadnej.
Ona miała zapięte pasy zgodnie z przepisami, egzaminator nie (też zgodnie z przepisami) i on zdążył szybko wybiec, Dziewczyna już nie zdążyła. Pasy nie zawsze jednak ratują życie, czasem przyczyniają się do śmierci.
Jeżeli był stop, to czemu nie wyhamował za nią?
Squrwiel mógł wrzucić jej jedynkę i kręcić kluczykiem, zjechaliby na rozruszniku. Kapitan powinien ostatni uciekać ze statku.
jaki okret tacy kapitanowie
W nowych samochodach nie zrobisz takiego manewru z rozrusznikiem 😉 Nie zakręci bez sprzęgła.
@wik Pasy przyczyniają się do śmierci? Przyczyną śmierci były obrażenia po zderzeniu z pociągiem, a nie obrażenia po zapięciu pasów. Równie dobrze, idąc Twoim tokiem myślenia można powiedzieć, że: przyczyną śmierci był pociąg! Zlikwidować pociągi!!!!!!! (sic!)