Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Smartfonowi ZOMBI
—
O kierowcach kombinatorach [JB]
›
Testowa organizacja ruchu
cze 21 2018
Kategoria:
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
https://www.facebook.com/roadsafepl/videos/1666108030104760/
https://youtu.be/9KkSrXBOuRg
do góry
20 komentarzy
do "
Testowa organizacja ruchu
"
Ja
pisze:
21/06/2018 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
q
pisze:
22/06/2018 o 07:57
Odpowiedz
Report comment
Zala77
pisze:
21/06/2018 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
Przemo
pisze:
21/06/2018 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
Kamil
pisze:
21/06/2018 o 20:05
Odpowiedz
Report comment
Michał
pisze:
21/06/2018 o 16:18
Odpowiedz
Report comment
abc
pisze:
21/06/2018 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
21/06/2018 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
abc
pisze:
29/06/2018 o 16:48
Odpowiedz
Report comment
Tomasz
pisze:
21/06/2018 o 15:55
Odpowiedz
Report comment
Pan Jaweł
pisze:
21/06/2018 o 15:49
Odpowiedz
Report comment
szakal
pisze:
21/06/2018 o 15:10
Odpowiedz
Report comment
Krzys
pisze:
21/06/2018 o 15:23
Odpowiedz
Report comment
Kiwi
pisze:
21/06/2018 o 17:21
Odpowiedz
Report comment
hodża nasredin
pisze:
21/06/2018 o 22:45
Odpowiedz
Report comment
B, A
pisze:
21/06/2018 o 14:54
Odpowiedz
Report comment
Pypia
pisze:
21/06/2018 o 15:14
Odpowiedz
Report comment
ech
pisze:
21/06/2018 o 16:34
Odpowiedz
Report comment
Kiwi
pisze:
21/06/2018 o 17:26
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
21/06/2018 o 14:49
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
20 komentarzy do "Testowa organizacja ruchu"
Takie rozwiązanie to półśrodek – to nie walka z patologią na drodze, tylko z ograniczaniem jej skutków. Jak to się nie okaże skuteczne, to co będzie dalej? Zapory przeciwczołgowe? Gniazda karabinów maszynowych?
Jeżeli ktoś nie potrafi rozpoznać normalnego oznakowania przejścia dla pieszych i przyswoić sobie przepisów określających obowiązki w takim miejscu, to nie powinno być dla niego miejsca za kierownicą. Nauczmy się wreszcie, że prawo jazdy to nie PRAWO, tylko PRZYWILEJ, z korzystaniem z którego wiąże się ogromna odpowiedzialność.
Tez bym chcial zeby bylo o polowe mniej aut na drodze 😉
Czy w takim przypadku przed samym przejściem są dwa pasy ruchu czy traktuje się je jako dwie jezdnie? Bo jeżeli są to dwie jezdnie to czy w takim razie nie obowiązuje tam zakaz wyprzedzania? Chętnie poczytam opinie na ten temat 🙂
Nie ma znaczenia ponieważ przed przejściem dla pieszych obowiązuje zakaz wyprzedzania, więc to rozwiązanie które wprowadzono jest dla takich kierowców jak ty, którzy o tym nie wiedzą.
Przecież to dalej jedna jezdnia. Nie masz wysepki, masz jednolitą nawierzchnię = nie możesz wyprzedzać. Ja to sobie tak tłumaczę, że jeżeli widzę jednolitą nawierzchnię, to traktuję to jako jedno przejście.
Moim zdaniem to średnio dobre rozwiazanie. Wizualnie wygląda źle. Ja bym w tym miejscu postawił wzbudzaną sygnalizację świetlną jak się robi na zachodzie. Tam nie ma przejść przez kilka pasów ruchu bez sygnalizacji! Druga sprawa do kierowców należy edukować, bo duża część utożsamia wyprzedzanie ze zmianą pasa ruchu.
Zgadzam się, edukować 😉 nie wiem jak Wam ale mi w szkole nauki jazdy wpojono, że nie wolno zmieniać pasa ruchu na przejściu dla pieszych (a wg p. Dworaka z Jedź Bezpiecznie można). Ale ani słowem o wyprzedzaniu na pasach na drodze dwupasmowej w jednym kierunku. Ba, przeprowadziłam małe badanie wśród znajomych i każdy błędnie interpretował termin wyprzedzanie na pasach na takiej drodze. Wiem że powinniśmy się sami doszkalać ale dobra nauka (w tym wypadku szkoły nauki jazdy) pozostaje na całe życie
Oczywiście że można zmieniać pas ruchu na przejściu, nie ma zakazu takiego manewru. Też mi to “wpajano” na kursie, ale cóż – ustawa jest jedna, a instruktorów tysiące i każdy może się mylić.
ok. ale jak myli się i źle edukuje 5 różnych szkół to jest coś na rzeczy
Jechałem tamtędy już po zmianach i uważam, to za dobre rozwiązanie. Zwraca uwagę tych mniej myślących na to, że tu jest przejście i zmusza do zdjęcia nogi z gazu.
Jeszcze powinni coś zrobić w stosunku do przejazdów rowerowych, których jestem przeciwnikiem, Nie mam nic przeciwko rowerzystom, ale o ile pieszy na przejściu stoi i go widać to rowerzysta najczęściej wyjeżdża gdzieś z boku, znienacka, zza żywopłotu lub zza jakichś krzaczorów). Jak już muszą być to niech bedą odpowiednio oznaczone i zabezpieczone. Po pierwsze wyciąć żywopłoty i krzaczory w obrębie przejazdów rowerowych, a po drugie malować przejazdy np na czerwono ( skoro koperty się dało na niebiesko…. ) bo sporo ludzi nie odróżnia drogi / przejazdu rowerowego od linii przerywanej oddzielającej np pobocze.
No i bezwzględne karanie za jeżdżenie rowererm po pasach.
Ja uważam na przejściach dla pieszych, przejazdach rowerowych ale nadal widzę sytuacje jak np na skrzyżowaniu Krowoderskich Zuchów z Wybickiego w Krakowie – Chodnik i żywopłot po prawe i lewej a nagle na pasach pojawia się rowerzysta…. Za to bym ładował i 500 zł mandatu…
Znaczy no jak dla mnie spoko, tylko tak sobie myślę, czy to teoretyzowanie, które oni tam poruszają wystarczy na długo. No dobrze, są pachołki elastyczne, jest zwężenie ruchu i wizualne zmniejszenie pasa, tylko czy to jest właśnie już główny element walki z potrąceniami? Wiadomo jak jest z kierowcami, działa przez moment, a przyzwyczają się później do ostrzejszej jazdy i może to wcale nie pomóc. Każdy sposób na zlikwidowanie przede wszystkim zjawiska wyprzedzania na pasach jest dobry, ale myślę, że to może nie wystarczyć na długi czas.
Ja czekam do pierwszego potracenia i jestem ciekaw co powie kierowca ? 😀
Wyskoczył mi nagle zza słupka ….
“Miałem go w martwym polu, panie milicjancie!”
,,, zza słupka A
W jaki sposób ta infrastruktura ma przeszkodzić w omijaniu/wyprzedzaniu?
Za to karetce pogotowia przeszkodzi w sposób znaczący.
Najłatwiej pyskować nie mając pojęcia jak jest w rzeczywistości… Ostatniej nocy jechałem tam Tirem i jest na tyle szeroko, że nawet nie musiałem zwalniać, do tego jest tam spory ruch autobusów i nie mogli zbyt mocno tego zacieśnić. Więc skoro takie kolosy bez problemu przejeżdżają, to jaki problem miałaby miect karetką? Nawet jakby miała jechać z jakiegoś powodu środkiem, to te słupki są sprężynujące i można przez nie przejechać bez szkody dla auta…
najłatwiej się czepiać, zamiast pomyśleć. no ale jak kierowca tira, to rozumiem ból. otóż nie wiem czy zauważyłeś, ale karetka często może przejechać tylko dlatego, że samochody się rozjeżdżają na boki. tu ani one, ani karetka nie pojedzie bokiem, ani środkiem jezdni. a kierowcy będąc w samochodzie nie sprawdzą sondą z oczu czy słupek jest giętki, czy nie. nikt też o zdrowych zmysłach (czyli bez tirów) nie będzie tego testował na własnym samochodzie. poza tym zagwarantuj każdemu na swoją odpowiedzialność, że nic się nie stanie po przejechaniu, nawet gdyby był giętki. no i rozumiem że gwarantujesz też że te słupki będą giętkie we wszystkich miejscach z przejściem, w całym mieście i nie będzie wyjątków.
Kierowcy się rozjeżdżają – ale nie w Polsce, nie gadaj, że jest inaczej, choćby tam były z dwóch stron pasy wyłączone z ruchu, na które potencjalnie samochody mogłyby uciekać w razie przyjazdu karetki, to i tak krowy będą jechać “do kiedy się da”, przynajmniej jeden wpierdoli się centralnie w miejsce, gdzie inny będzie puszczał karetkę, a inny cwaniak siądzie karetce na dupie, więc wiesz, twoje wywody są buja warte – bo przejazd karetki utrudniają zawsze KIEROWCY a nie infrastruktura. Skoro na obwodnicach, gdzie jak wół masz miejsca a miejsca do puszczenia korytarza ratunkowego dzieją się cyrki, to co ty tu w ogóle o zabudowanym człowieku bredzisz… Z resztą, idąc twoim zjebany tokiem rozumowania, to wysepki czy ronda też powinniśmy opisywać, bo samochody “nie majo gdzie uciekać jak karetko jado”.
“mijanie innych kierujących” – myślałem, że Pan Władza wie jaka jest różnica pomiędzy wymijaniem, omijaniem a wyprzedaniem. Minąć to się można światłami mijania.