Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Ucieczka do rowu
—
Agresja drogowa
›
“Tym razem krytykujemy pieszych”
lut 16 2017
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
O WŁOS
,
OKIEM KAMERY
,
PIESI
https://www.youtube.com/watch?v=eUQQ9iRkwr8
do góry
18 komentarzy
do "
“Tym razem krytykujemy pieszych”
"
Adrian
pisze:
19/02/2017 o 15:55
Odpowiedz
Report comment
Kolo
pisze:
17/02/2017 o 10:54
Odpowiedz
Report comment
McDonalds
pisze:
16/02/2017 o 22:27
Odpowiedz
Report comment
Młode próchno
pisze:
16/02/2017 o 21:56
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
16/02/2017 o 21:40
Odpowiedz
Report comment
wer
pisze:
17/02/2017 o 02:01
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
16/02/2017 o 21:33
Odpowiedz
Report comment
mark
pisze:
16/02/2017 o 20:35
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
16/02/2017 o 19:38
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
16/02/2017 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
Janusz
pisze:
16/02/2017 o 21:40
Odpowiedz
Report comment
…
pisze:
16/02/2017 o 19:27
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/02/2017 o 20:01
Odpowiedz
Report comment
vespa crabro
pisze:
16/02/2017 o 19:03
Odpowiedz
Report comment
vespa crabro
pisze:
16/02/2017 o 19:15
Odpowiedz
Report comment
Troll
pisze:
16/02/2017 o 19:27
Odpowiedz
Report comment
vespa crabro
pisze:
16/02/2017 o 19:31
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
16/02/2017 o 18:48
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
18 komentarzy do "“Tym razem krytykujemy pieszych”"
Patrząc na same mandaty to jednak jest to kpina karać ludzi większym mandatem za przejście na czerwonym na pasach gdzie droga była bezpieczniejsza do przebycia niż tych co to przeprawii sie po wysepkach i to na drodze z pasami w obu kierunkach gdzie musieli jeszcze miedzy pojazdy stojace sie wciskac.
Polskie miasta nie są przyjazne dla pieszych, zmuszani są oni do nadrabiania setek metrów tylko dla wygody kierowców, pod których projektowane jest wszystko. Dlaczego 99% przystanków zlokalizowanych w osi jezdni ma dojście tylko z jednej strony? Bo to kierowcy są priorytetem, a nie piesi i poruszający się komunikacją miejską.
Tyle lat w UK i nigdy nie dostałem mandatu za przejście na czerwonym świetle! Ba! Przechodziłem na czerwonym gdzie po drugiej stronie ulicy stała policja na światłach. Tutaj to normalka, że jak nic nie nadjeżdza to się przechodzi a nie stoi jak baran i czeka. Polska to dziki kraj.
To żeś Panie Dworak pojechał pierdoląc, że niepełnosprawni nie mogą przez drogę dwu- lub trzypasmową i muszą pofatygować się do przejścia!
Art 26. ust. 7. PoRD:
W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.
Słowem nie jest wspomniane, że tyczy się to przechodzenia przez jeden pas jezdni!
Nauczyć się przepisów na wyrywki i dopiero prowadzić program!
Nie jestem. Skrzyżowania są często bardziej skomplikowane niż przejścia dla pieszych, auta dłużej się rozpędzają i hamują niż piesi i zasięg widzenia często nie pozwala ocenić sytuacji, a na przejściach tak. Ruch drogowy w dzień jest rzadko tak mały, żeby sygnalizacja świetlna była zrobiona na wyrost, choć często zdarza mi zostać zupełnie niepotrzebnie zatrzymanym przez sygnalizację świetlną nocą, ale takie sytuacje chyba lepiej rozwiązać sygnalizacją inteligentną.
Dla mnie kara za przejście przez ulicę to uznanie obywatela za idiotę, który nie potrafi tego zrobić bezpiecznie. Zgadzam się, że wielu obywateli nie umie tego zrobić bezpiecznie i edukacja jest wskazana, ale nie kosztem tych, którzy sobie radzą. Jest mnóstwo sytuacji, w których stanie na czerwonym świetle jest wręcz absurdalne, a i tak grozi mandatem, bo policja musi wyrobić normy. W wielu zachodnich krajach, przechodzenie przez pustą jezdnię jest normalne.
Dzieci powinny być edukowane przez rodziców i szkołę, wtedy one też potrafią podejmować rozsądne decyzje, a te bardzo małe raczej nie powinny chodzić po mieście bez opieki, bo jest to skrajnie nieodpowiedzialne ze strony opiekunów.
Wielu Polaków jest dotkniętych biedą i kary finansowe tylko pogorszą ich sytuację. Myślę, że dobre pouczenia w wielu przypadkach spełniłyby swoją rolę i władza nie musi na każdym kroku szukać okazji do łatania budżetu kosztem obywateli.
O upomnieniu zaraz zapomnisz / olejesz, ale jak musisz zapłacić to już boli, już zapamiętasz. Myślę że dobrym sposobem byłby wybór kary dla pieszego (płacisz 50 zł lub stoisz 15-20 min przy policjancie (a że każdemu się spieszy to jest to jakaś kara) albo też zamiatasz chodnik, cokolwiek (odrobienie tych 50 zł )
“Śpieszę się do lekarza”, chwilę później kolejny ciężko chory (na głowę) “…śpieszę się idę na badania! Nie rozumie Pan tego!” – chyba obaj delikwenci, nie chcieli jednak czekać w kolejce i woleli od razu udać się do kostnicy.
“Jestem inwalidą pierwszej grupy, mam złamaną nogę i mam problemy z chodzeniem…” – chyba jednak lepiej już “dokuśtykać” do przejścia (lub wziąć taksówkę lub nawet wezwać karetkę, jeżeli jest taka potrzeba), niż przełazić przed nosem ruszającego tramwaju i przez dwupasmówkę?
Jako Krakus znam wszystkie te rejony pokazane w powyższym materiale, nieraz tam gościłem, zarówno jako kierowca, jak również pieszy i faktycznie są one bardzo ruchliwe oraz niebezpieczne – trzeba mieć na prawdę “fantazję”, żeby odstawiać na nich taki cyrk.
Sam mam też pewne problemy z chodzeniem, niemniej jeżeli są tylko w okolicy światła lub przynajmniej na jezdni wymalowana jest zebra, to wolę się do niej dowlec, chociaż miałbym nadłożyć kawałek drogi, niż ryzykować śmierć pod kołami, byleby tylko skrócić sobie drogę. Poza tym mając problemy z poruszaniem się, szczytem głupoty (i wyjątkowo idiotyczną wymówką) jest używanie tego jako “argumentu” dlaczego przechodzę nie tam gdzie trzeba, gdyż z automatu oznacza to, że poruszam się wolniej i mniej sprawnie niż przeciętny człowiek, a co za tym idzie trzeba być co najmniej obłąkanym, żeby “kulejąc” przechodzić w miejscu do tego nie wyznaczonym, ryzykując w konsekwencji życiem.
7:15 to wszystko przez ten monopolowy xD
Niektórzy ludzie przechodzą nierozważnie, obojętnie czy w miejscu dozwolonym czy nie. Nie jestem za karaniem ludzi przechodzących w miejscach niedozwolonych, bo wiem, że często są sytuacje, w których można przejść w miejscu niedozwolonym oszczędzając sporo czasu i nie powodując najmniejszego zagrożenia. Na przejściach samochody powinny ustępować pieszym, jednak piesi ze względu na brak szans w starciu z autem powinni wchodząc na przejście zachować szczególną ostrożność, ale też nie bać się wchodzić widząc, że nadjeżdżające auto im ustępuje. Piesi powinni też mieć na uwadze, że często w nocy lub przy silnym słońcu są dla kierujących po prostu słabo widoczni, a za kierownicą siedzi też tylko człowiek. Z kolei poza przejściami to piesi powinni ustępować pierwszeństwa samochodom i dwa razy się upewnić, czy swoim wtargnięciem na jezdnię nie spowodują zagrożenia. Myślę, że podobnie powinno być z przejściem pieszego na czerwonym świetle. W niektórych krajach coś takiego jest dozwolone i osobiście się przekonałem, że często można z tego bezpiecznie skorzystać.
czyli jesteś też za tym, żeby samochody bezkarnie przejeżdżały na czerwonym jeśli rozejrzą się i stwierdzą, że mogą przejechać? Albo niech sobie skracają drogę chodnikami jeśli nie ma akurat pieszych?
Właśnie nieuchronna kara to jedyne co może poprawić sytuacje, które codziennie spotykamy na drogach (czy to jako piesi czy kierowcy). Moim zdaniem mandaty są zbyt niskie, a policja zbyt pobłażliwa. Wystarczy spojrzeć na polskich kierowców na Słowacji – same wzory przepisowości !
Jest jeszcze druga kwestia: to że ty przejdziesz na czerwonym czy innym niedozwolonym “bezpiecznie” nie znaczy, że nie podejrzy cię jakieś dziecko, które stwierdzi, że ono też tak umie i skończy się to tragedią, nie tylko dla niego.
Trzecia kwestia: wyrabianie nawyków. Przejdziesz raz uważnie i bezpiecznie na czerwonym, przejdziesz drugi raz, a za trzecim razem idąc na pamięć (będąc zamyślonym albo rozmawiając przez telefon) wpadniesz komuś na maskę.
W idylli gdzie ludzie mają mózgi i ich używają nieustannie zgodzę się z tobą. W świecie, w którym żyjemy – NIE!
Nie jestem. Skrzyżowania są często bardziej skomplikowane niż przejścia dla pieszych, auta dłużej się rozpędzają i hamują niż piesi i zasięg widzenia często nie pozwala ocenić sytuacji, a na przejściach tak. Ruch drogowy w dzień jest rzadko tak mały, żeby sygnalizacja świetlna była zrobiona na wyrost, choć często zdarza mi zostać zupełnie niepotrzebnie zatrzymanym przez sygnalizację świetlną nocą, ale takie sytuacje chyba lepiej rozwiązać sygnalizacją inteligentną.
Dla mnie kara za przejście przez ulicę to uznanie obywatela za idiotę, który nie potrafi tego zrobić bezpiecznie. Zgadzam się, że wielu obywateli nie umie tego zrobić bezpiecznie i edukacja jest wskazana, ale nie kosztem tych, którzy sobie radzą. Jest mnóstwo sytuacji, w których stanie na czerwonym świetle jest wręcz absurdalne, a i tak grozi mandatem, bo policja musi wyrobić normy. W wielu zachodnich krajach, przechodzenie przez pustą jezdnię jest normalne.
Dzieci powinny być edukowane przez rodziców i szkołę, wtedy one też potrafią podejmować rozsądne decyzje, a te bardzo małe raczej nie powinny chodzić po mieście bez opieki, bo jest to skrajnie nieodpowiedzialne ze strony opiekunów.
Wielu Polaków jest dotkniętych biedą i kary finansowe tylko pogorszą ich sytuację. Myślę, że dobre pouczenia w wielu przypadkach spełniłyby swoją rolę i władza nie musi na każdym kroku szukać okazji do łatania budżetu kosztem obywateli.
sami starsi ludzie tam przechodzili ,przynajmniej takie sytuacje byly pokazane co nawet nie wiedza poco ten znak tam stoi i co on oznacza. bo tam jest przystanek i nic ich nie obchodzi to kierowca ma uwazac.wiecej takich akcji to sie moze naucza korzystac z przejsc i wysze mandaty
Obok jest plac targowy, bardzo popularny wśród starszych krakowian.
Gdzie to bylo pare lat temu w Lodzi? Na pierwszych stronach gazet slowa komendanta przed dniem pracy “Nie wracac mi bez mandatow”?
I jeszcze dodajac do mojego komentarza powyzej, wmawiaja ludziom, ze bron Boze nie chodzi o wyrabianie norm.
“Nie wracać mi bez mandatów” w Polsce jako groźba? Bardziej mi to pod żart podpada. Polacy jeżdżą naprawdę bardzo źle. Nie widzisz tego?
Dokladnie nie pamietam tresci tamtejszego artykulu, ale byla tam jakas mowa o mobbingu czy zastraszaniu, wyrabianiu norm. To bylo juz dosc pare lat temu, ale bylo.
A na Armii Krajowej, nie raz pokazywanej w tym programie, tydzień temu znowu kierowca omijający przed przejściem dla pieszych zabił człowieka.