Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
YT 271 000
WSZYSTKIE ODCINKI
wyprzedzaczPL
instagramPD
STOP AGRESJI DROGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE MATERIAŁÓW NA PD
W MEDIACH
PARTNERZY
KALKULATOR SPALANIA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Polskie… garaże
—
Niecierpliwość – pierwszy stopień do wypadku
›
Warto wiedzieć co z przecinkami, żeby nie znaleźć się w kropce
mar 05 2015
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
https://www.youtube.com/watch?v=WZMA2ZO6OAM
do góry
12 komentarzy
do "
Warto wiedzieć co z przecinkami, żeby nie znaleźć się w kropce
"
RICARDO
pisze:
22/09/2016 o 14:53
Odpowiedz
Report comment
RICARDO
pisze:
22/09/2016 o 14:42
Odpowiedz
Report comment
RICARDO
pisze:
22/09/2016 o 14:32
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
06/03/2015 o 18:56
Odpowiedz
Report comment
Grzesiu
pisze:
06/03/2015 o 10:39
Odpowiedz
Report comment
oczy
pisze:
05/03/2015 o 22:01
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
06/03/2015 o 12:59
Odpowiedz
Report comment
Krzych
pisze:
05/03/2015 o 17:18
Odpowiedz
Report comment
Sarmata
pisze:
05/03/2015 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
05/03/2015 o 13:48
Odpowiedz
Report comment
Ryszard Roman Dobrowolski
pisze:
17/11/2015 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Ryszard Roman Dobrowolski
pisze:
17/11/2015 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
wrz 03 2023
BLISKIE SPOTKANIE NA ZEBRZE
sie 23 2023
Jak określić wypadkową przeszłość samochodu?
sie 20 2023
Źle zabezpieczony ładunek
sie 16 2023
SIŁA W GRUPIE
lip 25 2023
Długoterminowy wynajem samochodów dla firm i klientów indywidualnych
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (443)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (845)
DACHOWANIA (213)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (160)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (557)
MOTOCYKLIŚCI (400)
O WŁOS (973)
OKIEM KAMERY (1 519)
PIESI (838)
POD WPŁYWEM… (207)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (427)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (548)
ROWERZYŚCI (365)
ŚMIESZNE (181)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (129)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
12 komentarzy do "Warto wiedzieć co z przecinkami, żeby nie znaleźć się w kropce"
Na wszelkiego rodzaju rondach czy innych placach zorganizowanych jednokierunkowo NIE ZAWRACAMY w rozumieniu art. 22 gdyż nie wolno zawracać na jezdniach (drogach) jednokierunkowych. Wracamy na jezdnię drogi dolotowej przeznaczoną do jazdy w przeciwnym kierunku wykorzystując do tego ten obiekt infrastruktury drogowej opuszczając drogę czyli tak jak to ma miejsce na autostradach z zawracaniem z wykorzystaniem wiaduktu nad autostradą.
Pokazane na filmie skrzyżowanie w formie placu zorganizowane wg ogólnych zasad ruchu nie ma nic wspólnego z RUCHEM OKRĘŻNYM gdyż wg strzałek na wlotach pasy ruchu biegną na nim na wprost do wylotów. Objeżdżanie wyspy to permanentne skręty w lewo przy wyspie ze zjazdem na wprost do wylotu co do zasady lewym pasem ruchu. Na obiektach zorganizowanych wg zasad ruchu okrężnego jedziemy przy prawej krawędzi jednokierunkowej jezdni okrężnie na wprost i skręcamy z niej w prawo na jezdnię drogi wylotowej. Przy okazji okazuje się, że Pan Dworak nie wie czym w rozumieniu ustawy jest określenie “skrzyżowanie o ruchu okrężnym” o którym ostrzega znak A-8 (bezprawny na filmie tak jak znaki C-12) i o którym mówi art. 24.7 ustawy PoRD.
Wykonując manewr zmiany kierunku jazdy oraz zawracając NIE zmieniamy pasa ruchu chyba, że pozwala na to linia prowadząca lub nie wyznaczono pasów ruchu (wyznaczono dopiero poza obszarem skrzyżowania lub przełączki). I tak zawracając na jednopasowej jednokierunkowej przełączce lub na miejscu do zawracania leżącym tuż przed skrzyżowaniem skręcamy w lewo z lewego pasa na lewy. Skręcający w prawo kończy skręt na tej samej zasadzie na prawym pasie ruchu. Potem moga zmienic pas ruchu zgodnie z art. 22.4 i 22.5 ustawy PoRD.
Twierdzenie przez prowadzącego, że w polskim prawie nie uregulowano pierwszeństwa przy zawracaniu jest dowodem na to, że prowadzący nie ROZUMIE obowiązującego prawa. Potwierdza to asekuranckie “wg mnie”, “moim zdaniem” itp. Panie Dworak Pan wypowiada się tu nie jako Pan Mareczek a jako EKSPERT. Nasze i obowiązujące nas prawo międzynarodowe dotyczące ruchu drogowego reguluje podstawowe zasady w sposób jednoznaczny. ZAWRACAJĄCY wg ogólnych zasad ruchu NIE MA pierwszeństwa przed nikim a jeżeli wykonywany manewr może utrudnić komukolwiek ruch lub zagrozić jego bezpieczeństwu ma OD ZAWRACANIA ODSTĄPIĆ!!!
Często mam do czynienia z zawracaniem na ulicy Jana Pawła II w miejscu krzyżowania się z ulicą Ogrodową i samo z siebie bierze się to, że przepuszczam ewentualnych kierowców wyjeżdżających z ulicy Ogrodowej. Może do tego ma się dużo to, że ja zawracając zajmuję do razu pas prawy, bo skręcam kilka metrów dalej w prawo w ulicę Elektoralną, ale stojąc nawet i czekając na włączenie się do ruchu w przeciwnym kierunku na ulicy JPII to odczuwam, że mam uczestników wyjeżdżających z ulicy Ogrodowej ze swojej prawej strony, zatem jakby oni mają pierwszeństwo.
Bardzo ładny uślizg boczny, w bardzo ładnym samochodziku 🙂
Aż się dziwie, że prowadzący nie skomentowali pana w M5. Ładny “boczek” mu wyszedł 🙂
to są ludzie inteligentni – brak komentarza to też komentarz
Ogólnie rzecz ujmując to każdy średnio rozgarnięty człowiek powinien sobie radzić w takich sytuacjach bez pomocy tego programu, więc wątpliwości niektórych korespondentów są lekko mówiąc bezsensowne. Co do sytuacji z zawracaniem z Wawy, to na moje oko w tej sytuacji pierwszeństwo ma zawracający, ponieważ nie ma on znaków mówiących o utracie pierwszeństwa – a organizacja ruchu, sugeruje, że zmienia on tylko pas, więc jest traktowany tak jakby cały czas był na drodze z pierwszeństwem, natomiast skręcający w prawo ma jak znak “ustąp pierwszeństwa”, co można interpretować, jako włączenie się do ruchu na tej drodze – w takim przypadku ustępuje on wszystkim będącym na drodze z pierwszeństwem. Jedno jest pewne, jeden z nielicznych ostatnio odcinków, w którym nie ma zbędnego smęcenia, tak według mnie ten program powinien wyglądać zawsze.
Dla mnie skręcanie na zakładkę jest bez sensu bo przy dużej ilości aut sami sobie blokują zjazd.
Uczyli mnie tego 17 lat temu jak zdawałem na kartę motorowerową, więc nie kto jeszcze skręca w lewo przy prawej krawędzi? Nigdy nie wykonywałam tego manewru w taki dziwny niebezpieczny sposób. Bylem zaskoczony wątpliwościami korespondenta.
Na przełączkach, także na tych usytuowanych tuż przed skrzyżowaniami zawracamy tak jak objeżdża się wyspę skręcając przy niej w lewo, a na skrzyżowaniach tak jak się na nich skręca w lewo, gdyż opisuje to WPROST NASZE PRAWO. Zawracanie to nic innego jak opisany prawem skręt lub skręty w lewo (art. 22.2.2., art. 22.3 i art. 22.5 p.r.d.) bez opuszczania drogi na której wykonuje się ten manewr.
Na przełączkach, także na tych usytuowanych tuż przed skrzyżowaniami zawracamy tak jak objeżdża się wyspę skręcając przy niej w lewo, a na skrzyżowaniach tak jak się na nich skręca w lewo, gdyż opisuje to WPROST NASZE PRAWO. Zawracanie to nic innego jak opisany prawem skręt lub skręty w lewo (art. 22.2.2., art. 22.3 i art. 22.5 p.r.d.) bez opuszczania drogi na której wykonuje się ten manewr.