Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
“Zasad działania świateł na tym skrzyżowaniu nie jestem w stanie pojąć”
—
Kolejny ustrzelony szeryf
›
Analiza trudnych skrzyżowań i kolizji roweru z samochodem
wrz 20 2016
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
O WŁOS
,
PIESI
,
ROWERZYŚCI
https://www.youtube.com/watch?v=wpAZfDuCqs0&feature=share
do góry
20 komentarzy
do "
Analiza trudnych skrzyżowań i kolizji roweru z samochodem
"
Paweł
pisze:
23/09/2016 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
Nokian
pisze:
20/09/2016 o 17:51
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
20/09/2016 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
Nokian
pisze:
20/09/2016 o 21:22
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
21/09/2016 o 18:31
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
20/09/2016 o 21:39
Odpowiedz
Report comment
Nokian
pisze:
21/09/2016 o 06:28
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
20/09/2016 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
20/09/2016 o 16:39
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
20/09/2016 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
20/09/2016 o 21:30
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
21/09/2016 o 18:30
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
20/09/2016 o 13:33
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
20/09/2016 o 16:46
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
20/09/2016 o 12:03
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
20/09/2016 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
20/09/2016 o 14:04
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
20/09/2016 o 14:49
Odpowiedz
Report comment
Mateusz
pisze:
20/09/2016 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
20/09/2016 o 21:29
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
20 komentarzy do "Analiza trudnych skrzyżowań i kolizji roweru z samochodem"
1:50 Mam nadzieję, ze chodzi “o tych pieszych, którzy mają pierwszeństwo”, a nie ze wszyscy piesi tam mają – bo nie mają.
4:02 Jaki niby obowiązek zwalniania przed przejściem? Rozumiem o co Panu chodziło Panie Dworak, ale bez przesadyzmów. Wiem, że najlepiej dla Pana jakby kierowcy wyszli z auta i przepchali je przez przejście, ale obowiazku zwalniania nie ma i nie opowiadaj Pan bzdur.
Zajebiste skrzyżowanie…
Co do Pana Dworaka mam mieszane uczucia, pół na pół ale z każdym odcinkiem coraz bardziej negatywne. Z tego nagrania wynika, że:
Kierowca z Golfa w 2.11 jedzie źle bo stoi na drodze dla rowerów ale już w 3.36 Pan Dworak robi to samo – musi wjechać na przejście żeby cokolwiek zobaczyć a nie jak twierdzi w 2.11 “jak stanę przed pasami to przecież wszystko widzę”. Gdzie tu logika? Jedyna logika jest taka, że jak Pan Dworak robi to samo co inny kierowca to jest dobrze ale za to inny kierowca robiąc to samo robi to już źle. Równi i równiejsi czy nagle okazuje się, że teoria ma się nijak do praktyki ale ciężko się przyznać do błędu lub nakręcić jeszcze raz ten sam fragment.
Ośmiesza się Pan Dworak, niestety coraz częściej pokazuje takie gafy,
Patrzyłeś ale beż słuchania co mówi.
Rozwiń.
Wysłuchaj komentarza raz jeszcze.
Kierowca Golfa, zatrzymał się i czekał, blokując przejazd, natomiast Pan Dworak wolno przejechał, stając wcześniej na pasach – to nie to samo.
Inną sprawą jest fakt, że w takim miejscu w ogóle nie powinno robić się przejazdu, gdyż jest to po prostu zbyt niebezpieczne zarówno dla rowerzystów, jak również kierowców.
Całe to skrzyżowanie wygląda tak, są przejścia dla pieszych (biegnące przez dwupasmówki), przez środek skrzyżowania biegnie linia tramwajowa, a na podporządkowanej, z której widok na główną drogę jest mocno ograniczony, jest duże przejście i zaraz za nim przejazd dla rowerów – samochody, tramwaje, rowery, to już chyba trochę za dużo, w jednym miejscu, szczególnie bez sygnalizacji świetlnej (czyli bez wymuszonego porządku)?
Obaj się zatrzymali, jeden stał dłużej, drugi krócej, nie ma znaczenia. Skoro Dworak twierdzi, że wystarczająca widoczność jest przed pasam (pustych śmiech w tym miejscu) to dlaczego sam się tam nie zatrzymał? Skrzyżowanie jest z d***y i niestety trzeba nagiąć przepisy, żeby było bezpieczniej. Pieszy/rowerzysta ma łatwiej i wypada współpracować.
Dziwię się, że dla bezpieczeństwa, nie zrobiono na tym skrzyżowaniu, z filmu sygnalizacji świetlnej ale wstawienie tam jeszcze przejazdu dla rowerów….to już tylko ZIKiT mógł wymyślić, tak niebezpieczne rozwiązanie – zresztą czemu się dziwić? przed chwilą czytałem artykuł o tym, jak udało się im zablokować ul. Mała Góra, robiąc szykanę 😛
Jeśli chodzi o ten przejazd dla rowerów za pasami jadąc drogą podporządkowaną, to ja to widzę tak – zwalniam przed pasami i jeśli idą piesi lub jedzie rower, to ich przepuszczam. Ale żeby lepiej widzieć co się dzieje i bezpiecznie przejechać, to po przepuszczeniu muszę podjechać bliżej skrzyżowania. Jeśli stoję już tam dłuższą chwile i nie mogę wyjechać przez duży ruch i w tym czasie nadjedzie rower, to trudno, ja też muszę jakoś przejechać i niech objedzie mnie kawałek po pasach z tyłu. Również jestem rowerzystą i w takiej sytuacji nie miałbym pretensji do kierowcy. Co innego, jeśli ktoś bez zwolnienia i upewnienia się czy ktoś za chwilę nie będzie przejeżdżał tym przejazdem, zablokuje rowerzyście drogę, wtedy pretensje są słuszne. Osobną sprawą jest to, że pasy i ścieżki powinny być tak poprowadzone, by między nimi a skrzyżowaniem zmieściło się przynajmniej jedno auto właśnie po to aby nie blokować komuś przejazdu.
A jak reagujesz na tych co zastawiają ci autem skrzyżowanie, tłumaczysz sobie, że też muszą jakoś przejechać i objeżdżasz drugim pasem albo czkasz?
Co innego jest wjechać na skrzyżowanie gdy nie ma miejsca by z niego zjechać, a co innego podjeżdżając do przejścia/przejazdu przepuścić tych co za chwilę będą wchodzić/przejeżdżać i podjechać bliżej by lepiej widzieć. Infrastruktura jest jaka jest i trzeba sobie z tym radzić.
Tak ci się tylko wydaje. Postaraj się jak najszybciej przyswoić sobie zachowanie na przejeździe dla rowerów tak jak na skrzyżowaniu.
Jeśli Pani Egzaminator nie potrafi prawidłowo trzymać kierownicy to jak chcemy tego wymagać od młodych kierowców?
Kierunkowskazu przy omijaniu zaparkowanego auta i przy powrocie na swój pas też nie włączyła.
Mam 27 lat, od 9 jeżdzę samochodem. W tym roku w wakacje przesiadłem się na rower. Staram się jeździć ostrożnie i nie utrudniać życia, schodzić z roweru na pasach itp. W 4 miesiące przejechałem blisko 800km. I podsumowując, to jak kierowcy zachowują się wobec rowerzysty (nie rowerzystów bo piszę o sobie) to jakaś patologia….
Każdy kij ma dwa końce.
Równie negatywnie, a może i nawet gorzej można pisać o zachowaniu rowerzystów. Jeżdżą jakby przepisy ich nie obowiązywały, w szczególności te dotyczące pierwszeństwa na drodze.
Jadąc drogą główną gdy zobaczę rowerzystę jadącego drogą podporządkowaną jestem niemal pewny że wymusi na mnie pierwszeństwo. Znaczna większość tak się zachowuje. “Jestem mały to TY KIEROWCO uważaj na mnie” 🙂 Jako kierowca możesz go w najlepszym wypadku wyprzedzić o ile nic nie jedzie z przeciwka. Zwykle jednak konieczne jest hamowanie, często dosyć ostre bo wjeżdżają nawet jak jesteś już bardzo blisko.
Takie sytuacje się zdarzają. Ja jednak swoją wypowiedź opieram na własnych doświadczeniach i własnej jeździe i szczerze mam w nosie innych rowerzystów i ich błędy, to nie moja wina że je popełniają.
Zawsze zachowuję sam odpowiedni odstęp od rowerzysty, ba, nawet zostawiam mu miejsce przy krawężniku w długim korku Natomiast podczas jazdy rowerem, nieomal zginąłem przez wyprzedzającą mnie na centymetry ciężarówkę, która zahaczyła mnie zestawem. Wolna jazda ścieżką rowerową? Zapomnij człowieku, nie spojrzę w prawo i lewo bo jadę autem.
Schodzę z roweru na pasach, stoję w korku na czerwonych światłach, korzystam ze ścieżek zamiast tamować ruch, sygnalizuję manewry wyciągnięciem ręki i co dostaję w zamian od kolegów kierowców za przepisową i partnerską jazdę? Stres czy dojadę do domu. Jeśli tak ma wyglądać partnerstwo na drodze, że przepisowo jadącego rowerzystę traktuje się jako zło konieczne to ja dziękuję i zostanę w aucie…
Nie twierdzę, że nie masz racji 🙂 Stwierdziłem jedynie, że chamstwo jest obustronne.
Sam czasami bywam rowerzystą, więc jestem świadom że ci użytkownicy dróg również łatwo nie mają. Wyprzedzanie rowerzysty na żyletki to norma, etc.
Dziękuję za uprzejmą wymianę zdań 🙂
Każdy z nas ma po części rację, pozdrawiam!
“Wyprzedzanie rowerzysty na żyletki to norma”
A próba wyegzekwowania pierwszeństwa na przejeździe często równa jest próbie samobójczej…