Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wypadek – ciężarówka w rowie
—
Wypadek w Malborku (7 osób trafiło do szpitali)
›
Bezkrytyczna jazda kierowców!
wrz 15 2017
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
O WŁOS
,
PIESI
,
POTRĄCENIA
,
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE
https://youtu.be/NuDCLN4QO0I
do góry
36 komentarzy
do "
Bezkrytyczna jazda kierowców!
"
Oleksy
pisze:
23/09/2017 o 13:04
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
17/09/2017 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Giepson
pisze:
17/09/2017 o 14:31
Odpowiedz
Report comment
Arturski
pisze:
16/09/2017 o 00:05
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
15/09/2017 o 20:09
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
15/09/2017 o 19:38
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
15/09/2017 o 18:00
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
15/09/2017 o 17:16
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
15/09/2017 o 17:28
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
15/09/2017 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
15/09/2017 o 16:29
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
15/09/2017 o 20:27
Odpowiedz
Report comment
Pudzy
pisze:
17/09/2017 o 21:31
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
18/09/2017 o 20:51
Odpowiedz
Report comment
leszeg
pisze:
15/09/2017 o 14:42
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
15/09/2017 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
Makumba
pisze:
15/09/2017 o 13:53
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
15/09/2017 o 12:11
Odpowiedz
Report comment
tallman
pisze:
15/09/2017 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
15/09/2017 o 20:35
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
15/09/2017 o 20:45
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
15/09/2017 o 11:33
Odpowiedz
Report comment
tallman
pisze:
15/09/2017 o 11:41
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
15/09/2017 o 11:32
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
15/09/2017 o 11:21
Odpowiedz
Report comment
Project
pisze:
15/09/2017 o 11:02
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
15/09/2017 o 12:49
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
15/09/2017 o 11:02
Odpowiedz
Report comment
Darek
pisze:
16/09/2017 o 00:26
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
15/09/2017 o 10:52
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
15/09/2017 o 10:55
Odpowiedz
Report comment
MR
pisze:
15/09/2017 o 12:47
Odpowiedz
Report comment
Kondzio
pisze:
15/09/2017 o 10:36
Odpowiedz
Report comment
Polak
pisze:
15/09/2017 o 10:38
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
15/09/2017 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
…
pisze:
15/09/2017 o 16:45
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
36 komentarzy do "Bezkrytyczna jazda kierowców!"
Sytuacja z 5:50. Jk stoi sznur samochodów do skrętu w lewo. I ten sznur toczy się lekko np. z prędkością 5km/h bo dojeżdża to wszystkie pojazdy jadące skrajnie prawym i środkowym muszą z 70km/h hamować do 5km/h żeby nie doszło do wyprzedzenia. Tak ? Trochę głupie.
Spokojnie na tym skrzyżowaniu na którym nie da się przejść już postawili światła 😉
Niestety ale tutaj przepis mówiący o zakazie wyprzedzania bezpośrednio przed i na przejściu dla pieszych jest bardzo mocno niesprecyzowany przez jego skierowanie do KAŻDEGO typu pojazdu. Pewnie posypie się fala hejtu itd. ale trzeba coś sobie wyjaśnić. Kierowca autobusu pod koniec filmu dostał zjeby dlatego, że złamał bezsensowny w jego przypadku przepis. Gość w ciężarówce i autobusie ma zupełnie inne (lepsze) pole widzenia więc w tej sytuacji doskonale widział czy ktoś stoi na przejściu czy też nie. Bez sensu było zwalniać i spowalniać ruch tylko po to by nie złamać przepisu. Oczywiście – gdyby przed przejściem stała ciężarówka która zasłaniałaby obraz sytuacji na przejściu to wyprzedzanie jej z pedałem w podłodze byłoby skrajnie nieodpowiedzialnym oraz niebezpiecznym zachowaniem. Ale tutaj? Że niby osobówka pokroju niskiego Subaru zasłoni widok na przejście? Dziwi mnie, że taki człowiek jak Pan Dworak czepia się takiego detalu a nie powiedział nic o rowerzyście, który sobie ot tak przejechał zadowolony przez zebrę. Co – on nie złamał żadnego przepisu?
Po pierwsze dajcie temu prowadzącemu szersze tacie może przestanie tak kwiczec jak chomik.
Po drogie kultura by wymagała żeby w telewizji te okulary słoneczne zdjąć.
A po za tym to co on pieprzy o kulturze czy przepisach europejskich.
W Niemczech prawie że niema przejść bez świateł Chanel że w strefie 30.
A w Polsce politycy stają na bezpieczeństwo i zamiast światła porobić to wolą picie puścić żeby trupy i mandaty zbierać.
Pa.rane.
Nie ma co bronić kierowców, ewidentnie łamiących przepisy. Ale może najwyższy czas popatrzeć na problem z drugiej strony, lub dosłownie od tyłu. Czy nie lepiej iść za przykładem Niemców i całkowicie wyeliminować przejścia przy skrzyżowaniach? W ogóle, dlaczego przejścia dla pieszych są właśnie na skrzyżowaniach? Ja tu widzę kompletny brak logiki. Przejścia w takich miejscach stwarzają same niebezpieczne problemy, tak dla pieszych jaki dla kierowców. Może panowie z ZIKiD i między innymi pan Dworak poruszy swoje komórki mózgowe i wymyślą coś samodzielnie nie czekając na przykłady z innych państw. Czy nie możemy być w czymś pierwsi i dać przykład innym?
Horror.
Problem jest dwojakiej natury, z jednej strony “kierowcy”, którzy jadą na oślep, z drugiej zaś niebezpieczne przejścia dla pieszych.
Część osób siadających za kółkiem (ciężko jest ich określić zaszczytnym mianem “kierowcy”), nie zna bądź nie rozumie sensu przepisów ruchu drogowego, brakuje im przy tym wyobraźni i w rezultacie swoim zachowaniem na drodze stwarzają zagrożenie dla wszystkich pozostałych uczestników ruchu – niedawno sam omal nie zostałem rozjechany, przez dwa kolejne samochody (na pełnym gazie omijały pojazdy stojące na dwóch pozostałych pasach, tak jakby przejścia w tym miejscu w ogóle nie było), na podobnym przejściu, wiodącym przez trójpasmówkę, znajdującym się w samym sercu Krakowa.
“Geniusz” planistów, projektujących drogi oraz lokalizujących przejścia dla pieszych, czy ścieżki/śluzy rowerowe, zakrawa również o skandal, ich brak rozeznania, brak wyobraźni, prowadzi do tego, że w rezultacie powstają skrajnie niebezpieczne rozwiązania (vide rzeczone przejście na Pasterniku), które stwarzają zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.
Przejście, bez sygnalizacji świetlnej, na drodze wielopasmowej jest skrajnie niebezpieczne, gdy zlokalizuje się je jeszcze na lub jeszcze gorzej zaraz za łukiem drogi…szkoda to nawet komentować. W takich miejscach powinny być przynajmniej światła (na przycisk), bądź tunele podziemne lub kładki, inaczej prowadzi to wprost do tragedii – o bezpieczeństwo pieszych trzeba dbać ale też zarządzać ich ruchem.
Pomysł ze światłami na guzik jest super. Ja zamiast kamer zastosował bym wysuwane z ziemi zapory jakie czasem można spotkać na przejazdach kolejowych w Rosji(nie wiem czy w Polsce występują bo mało jeżdżę).
A propos odcinka : w roli głównej wystąpiły Opel, Renówka, Seat, Renówka , Peugeot role drugoplanowe ople, renówki, subaru , kia, honda, volvo, fiat, nissan. 😀
P.S. podoba mi się ten gościu szczególnie jego podział : “…ten kierowca lub Pani siedząca za kierownicą…” – clou odcinka 😀
Podążając tym tokiem rozumowania może czas zmienić tą Panią trzymającą mikrofon na jakiegoś reportera 😀
rrrr. Nie. Becia Woroniecka jest spoko. Przyklakuje p. Dworakowi, no ale cóż wymagać więcej, innej roli jej nie powierzono.
Gdzieś ok 5:50, jak Pan Dworak sobie to wyobraża, żeby nie wyprzedzić czy też nie ominąć aut, które czekają na możliwość skrętu w lewo? Stoją bo nie mogą jechać, to ja jadąc prosto mam się zatrzymać, żeby przypadkiem nie ominąć samochodu który stoi przed przejściem? Jeżeli mam dobrą widoczność (jak kierowca autobusu z końcówki filmu), to po kiego mam zwalniać czy się zatrzymywać? Bo polskie przepisy są nieprecyzyjne i tak w prost mówią? Filmik z dzieckiem na hulajnodze faktycznie straszny, kierowca meganki powinien pożegnać się z PJ. Ale też rodzi się pytanie, jaką cholerą ten dzieciak przejeżdżał przez przejście na tej hulajnodze? 8:30 również Pan na rowerku na przejście się ładuje. Życzę WSZYSTKIM więcej wyobraźni.
Maciek. Zgadzam się z tobą, chociaż dają Ci łapki w duł. Polskim prawie o ruchu drogowym jest tyle dziur i brak logiki,że głowa odpada. Dziwię się za co te chłopki roztropki, pracujący w zarządzie dróg i infrastruktury, w tym p. Dworak, biorą kasę ? Najlepiej jest jak jest i robić z nas wielbłądów, niż pomyśleć i zadecydować jak polepszyć kodeks drogowy. Jak cała UE zadecyduje coś w tym temacie, u nas wdrożą to za 10 lat. ale kasa leci i wszystko gra.
duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…duł…
Pudzy. Brawo ty! Nieomylny! Tu się nie da edytować,żeby poprawić.
wystarczy nie zatrzymywac się przed przejsciem bez sensu zeby ustapic pieszemu mimo, ze nie ma pierwszenstwa. pierwszy przykład na filmie dokladnie pokazuje ten problem. dwa samochody w okolicy, z czego jeden sie zatrzymuje, a drugi dalej jedzie.
jakby kierowca po prawej sie nie zatrzymał to dzieciak by poczekał normalnie na swoją kolej.
Ustawianie wszystkich w kolejkę. Metody iście z komuny.
Panie Dworak bzdury Pan pleciesz. Pierwszy film to kierowca skręcający w prawo nie zatrzymał się w celu umożliwienia pieszemu przejścia tylko zwolnił. Pojazd zatrzymał dopiero gdy pieszy był na środku jezdni. Ściągnij Pan te okulary bo nie ma słońca i jak widać w znacznym stopniu powodują kłopoty ze wzrokiem.
Jak jest starsza osoba to się czeka aż przejdzie i tyle a nie ze zielone to mogę już rozjechać. Mieszkałem długo w Anglii i nie było żadnych problemów. Troche kultury i wystarczy
Polak i Kultura to są dwa słowa których się nie pisze razem. Jak nie z czasownikami.
tallman. Polak i kultura owszem. Ale Polak i logika, to jak nauczyć świnię francuskiego, powtórzy tylko łiii (jak jej z kopa załadujesz). Większość komentujących widzi tylko swój czubek nosa, a jak już to kodeks drogowy, który u nas jest jak ustawa w sejmie, część się zgadza, ale większość nie. Do dupy to wszystko i tyle.
Skinny. Kultura nie zależy od państwa, Anglia czy Polska. To zależy od człowieka indywidualnie. Dla mnie to nie problem, bo kumam i myślę. Poza tym w KD jest że “osoba która weszła na przejście na zielonym, ma prawo je opuścić nawet jak już ma czerwone” Dlatego Twoja opinie jest nietrafna, to jest norma, ale nie w polaczkowej mentalności.
W Anglii naciskasz przycisk w ciągu 5 sekund zapala sie zielone dla pieszych, pali się 10 sekund i puszczany jest ruch pojazdów a u nas wszyscy dawno już przeszli ale kierowcy badal mają czerwone. Tak w Anglii było już 20 lat temu. U nas wydają miliony na inteligentne swiatla które są głupisze od głupich.
U mnie w mieście jak się wciska guzik, to ruszają samochody po chwili, a zielone dla pieszych świeci się tak krótko, że starsi ludzie nie są w stanie pokonać połowy ulicy.
tak to jest jak sie puszcza pieszego mimo, ze nie ma pierwszeństwa.
Ludzie nie jeżdżą za znakami, jeżdżą bez refleksji i nie chcą współpracować.
Zrobić przejścia podziemne ale to w tym kraju nie wykonalne lub nadziemne bo jeśli kierowcy będą tak robić to więcej będzie wypadków na przejściach.Do koryta i nic nie robić.
już dawno się to tych rozwiązań odchodzi, rodem z lat 70tych.
Zwężać jezdnie przy przejściach dla pieszych tak, aby fizycznie niemożliwe było tam wyprzedzanie. Budować przejścia na podwyższeniu aby nie dało się przez nie szybko przejechać! Utrudniać ruch dotąd aż piesi będą bezpieczni!!!
Dlaczego chcesz komuś coś utrudniać? Ruch należy zorganizować tak, aby wszyscy przemieszczali się szybko i bezpiecznie.
Wszystko fajnie ale…
Jeśli będziemy tak jeździć, że przy każdym lewoskręcie na takich drogach gdzie jest ograniczenie do 70-100 km/h będziemy zatrzymywać się lub zwalniać to będzie 10 x więcej ofiar w postaci najechania na siebie aut niż można sobie wyobrazić.
Ja oczywiście zgadzam się ze wszystkim, ale czasem trzeba wybrać “lepsze” zło, aby nie doszło do wypadku. Tak jak kolega wyżej napisał są lepsze rozwiązania, ale gminy czy miasta mają to w d…e.
Kładka czy tunel to żadne rozwiązanie. A co z ludźmi starszymi? Heeem? Poczekaj, aż będziesz miał 60-70-80 lat. Zobaczymy jak będziesz wtedy myślał.
Dokładnie, trzeba mieć pewność że pieszych nie ma. Skoro widzę dokładnie całe przejście to czemu mam hamować do zera? jak jest sznurek aut na pasie do skrętu, ze nic nie widać, to ok. Trzeba bardzo zwolnić, żeby ocenić sytuację.
Osobną sprawą jest to ,że nasz cudowne przepisy są tak zrobione, że nawet jak się zatrzymasz do zera a potem ruszysz , ale auto obok też ruszy ale wolniej to je “wyprzedzisz” i dostaniesz mandat za wyprzedzanie na przejściu
Dlatego na drogach o wielu pasach w jednym kierunku nie powinno być przejść, chyba że z sygnalizacją. Za to powinny być tunele bądź kładki.
Przejście dla pieszych z guziczkiem. Zielone dla samochód świeci się tka długo, aż pieszy nie naciśnie guzika i ma wtedy np. te 30 sekund na pokonanie obydwu dróg. To jest dość popularne w Wielkiej Brytanii. Często jako pieszy spotykam się z takim rozwiązaniem.
U nas niestety musiał by być jeszcze aparat żeby strzelał fotki tym, którzy drą na czerwonym bezmyślnie.
Nie wiem kto dał łapkę w dół, ale jest w tym wiele racji. Analogicznie sytuacja sprzed tygodnia z dziewczynką i czerwonym światłem. To nie jest kwestia tego że robimy komuś wygodnie, kierowcom, że przejście pójdzie do podziemia czy na kładkę, ale robimy dobrze pieszym. Jeśli pomimo wielu starań, mamy do czynienia z masową idiokracją i jak widać, nic nie spowalnia tego procesu, no to kolejnym krokiem będzie więc nie tworzenie jeszcze lepszej sygnalizacji i oznakowania, tylko tworzenie permanentnych blokad: nie wiem, ściana przed przejściem albo tunel pod ziemią. Ludzie nie chcą myśleć… tak życie pędzi (nie wiem gdzie) że nie ma czasu na zastanawianie się.
Powinny być tunele takie jak dla zwierząt pod autostradami, żeby sobie cebulactwo mogło zapierdalać z klapkami na oczach, a jak pieszy nie będzie chciał się przeczołgiwać tunelem to będzie można zwalić na niego całą winę.