Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Wzór do naśladowania – aktywne przejście dla pieszych na DK 6
—
Szybka kar(m)a za wyprzedzanie na skrzyżowaniu i pasach
›
Jak się tworzą korki?
lis 29 2019
Kategoria:
OKIEM KAMERY
Wszystko na własne życzenie kierowców.
do góry
42 komentarze
do "
Jak się tworzą korki?
"
Amomom
pisze:
02/12/2019 o 20:48
Odpowiedz
Report comment
Patryk
pisze:
30/11/2019 o 15:05
Odpowiedz
Report comment
Edek
pisze:
30/11/2019 o 20:10
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
30/11/2019 o 12:59
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
01/12/2019 o 17:42
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
30/11/2019 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
30/11/2019 o 13:34
Odpowiedz
Report comment
MARWECZEK
pisze:
30/11/2019 o 00:24
Odpowiedz
Report comment
Nokian
pisze:
29/11/2019 o 21:26
Odpowiedz
Report comment
zamrażarka
pisze:
30/11/2019 o 01:12
Odpowiedz
Report comment
dk
pisze:
29/11/2019 o 18:46
Odpowiedz
Report comment
olo
pisze:
29/11/2019 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Endriu
pisze:
29/11/2019 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
29/11/2019 o 18:33
Odpowiedz
Report comment
Tmepo
pisze:
30/11/2019 o 15:07
Odpowiedz
Report comment
toomoo
pisze:
29/11/2019 o 17:34
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
29/11/2019 o 17:59
Odpowiedz
Report comment
B, A
pisze:
29/11/2019 o 22:40
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
29/11/2019 o 23:04
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
29/11/2019 o 23:58
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
30/11/2019 o 00:04
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
30/11/2019 o 00:19
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
30/11/2019 o 00:36
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
30/11/2019 o 00:37
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
30/11/2019 o 00:43
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
30/11/2019 o 00:49
Odpowiedz
Report comment
kolo
pisze:
29/11/2019 o 18:32
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
29/11/2019 o 18:58
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
29/11/2019 o 23:06
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
29/11/2019 o 23:21
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
29/11/2019 o 23:29
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
30/11/2019 o 07:16
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
30/11/2019 o 09:07
Odpowiedz
Report comment
miki
pisze:
29/11/2019 o 17:29
Odpowiedz
Report comment
Baroner
pisze:
29/11/2019 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
Gerhard
pisze:
29/11/2019 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
LOL
pisze:
29/11/2019 o 19:26
Odpowiedz
Report comment
Edi
pisze:
29/11/2019 o 20:03
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
29/11/2019 o 23:10
Odpowiedz
Report comment
rrrr
pisze:
29/11/2019 o 23:48
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
29/11/2019 o 23:59
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
30/11/2019 o 07:21
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
42 komentarze do "Jak się tworzą korki?"
Umiejętności drogowe polaków na jednym filmiku, w sumie zabawne 😀
Faktycznie. Z powodu ominięcia kolejki i wepchania się przed innych jest mniej samochodów.
Co ty bierzesz człowieku…
Ustawienie 100 aut jeden za drugim na jednym pasie zajmuje 2x więcej długości jezdni niż ustawienie tych samych 100 aut na dwóch pasach obok siebie. Z tego powodu korek jest krótszy, nie przekłada się na kolejne skrzyżowania. Ot tyle.
Problem tej sytuacji nie polega na tym że wyjaśnia ona skąd biorą się korki, bo czy jeden czy dwa pasy samochodów i tak wszyscy by stali. Problem tej sytuacji polega na tym, że płacimy za drogi z których nie chcemy korzystać na własne życzenie i sami sobie wydłużamy czas oczekiwania w korku. Ponieważ ostatni dojeżdżający zawsze będzie ostatni i najdłużej będzie oczekiwał. Rozkładając ruch równomiernie każdy z kierowców prawego pasa skróciłby czas oczekiwania o połowę. Nie zmniejszyło by to samego zatoru ani ogólnie czasu jaki by on trwał w skali dnia, ale spowodowałby równomierny rozkład pojazdów. Nie mówiąc o tym że oczekiwanie na prawym pasie wyzwala negatywne emocje. Odpukać nikt nie postawił zostać dzbanem dnia więc tyle dobrego w tym wszystkim. Żaden argument nie ma tu uzasadnienia w odniesieniu do odpowiedzi na pytanie: po co zrobili drogę dwupasmową, skoro wszyscy jeżdżą jednym pasem chociaż płacą za obydwa.
Rozkładając ruch równomiernie tylko pozornie skracasz czas.
Owszem eliminujemy na dłużej odległości efekt sprężyny, ale w zasadzie wszyscy i tak czekają tyle samo. Czas oczekiwania skraca się tylko dla tych kilku szczęśliwców, którzy ustawią się na pasie obok w pierwszych chwilach tworzącego się zatoru. Wszyscy następni co przyjadą np po 30 minutach i tak swoje odstoją, bo żeby wpuścić jednego z pasa obok to ten pas się musi zatrzymać, albo spowolnić, więc czas się będzie równoważył.
Spróbuj wziąć rurkę trójnik i przesypywać piasek tak, by wchodził dwiema odnogami rurki, a wychodził trzecią… początkowo będzie szło, później się zapcha i będzie leciało najwyżej ciurkiem. Tak samo będzie z samochodami. Będzie ok, póki natężenie nie wzrośnie do – nazwijmy to na potrzeby dyskusji – punktu krytycznego, przy którym oba pasy się zatrzymają do zera i zaczną się wzajemnie wpuszczać.
A co do ostatniego zdania. Bo generalnie drogi w większości przypadków projektują osoby niekompetentne. Projektowanie ruchu drogowego to zadanie dla naprawdę uzdolnionych ludzi.
Można czasem obejrzeć na YouTube jak weterani gry City Skylines budują węzły drogowe. Rad bym był zatrudnić takiego człowieka na stanowisko, niż tych dyletantów, którzy u nas tworzą drogi.
Droga powinna być tak skonstruowana, żeby do zatoru drogowego w ogóle nie dochodziło bez względu na natężenie. Jakby banda architektów idiotów płaciła nam za stracony czas w korkach to by się może wzięli za robotę.
Polacy jak zwykle kopiują idiotyczne rozwiązania zachodu.
Dam sobie łeb odrąbać, że za 10 lat Niemcy będą krzyczeć, że odchodzą od jazdy na suwak, a Polacy nadal będą trąbić jakie to boskie dzieło i zbawienie.
Matematyka i fizyka rozpieprza te waszą jazdę na suwak w drobny mak.
Kup sobie jeden z drugim drona i obserwuj ruch drogowy, może dotrze do któregoś jak głupi to jest pomysł.
Jazda na suwak ma sens jedynie w terenie zabudowanym, gdzie jest dużo skrzyżowań. Pozwala uniknąć zakorkowania skrzyżowań. Wtedy nie jest ważna przepustowość konkretnej drogi, ale istotne jest, by w miarę możliwości nie blokować sąsiednich dróg.
Natomiast poza terenem zabudowanym i praktycznie na każdej autostradzie i drodze szybkiego ruchu, jazda na suwak drastycznie spowalnia ruch, redukuje przepustowość niemal do zera.
Ja wiem, że lubimy naśladować Niemców, ale tak się zabawnie składa, że jest to naród, który tworzenie zatorów drogowych opanował do perfekcji…
Rozumiem, że naród Polski koniecznie chce stać w korkach po kilka godzin. Od 6 grudnia będzie to prawnie usankcjonowane… prawny obowiązek stania w korku. Super.
Ogólnie to wystarczy obserwować jak kierowcy ruszają spod świateł. Dokładnie tak samo dzieje się w korkach, przy zwężeniach itp. Powstaje efekt sprężynki, bo niektórzy naciskają sprzęgło i wrzucają bieg, dopiero jak zmieni się światło, albo kiedy auto przed nimi już ruszy. W efekcie na jednym cyklu świateł zamiast np 10 aut przejżdża 5-6.
Wieśniaki z Radymna i Jarosławia wracają z Przemyśla do domu czego tu oczekiwać? Wyobraźcie sobie, że ta wiocha przyjeżdża w weekendy do Rzeszowa i nie jadą BUS PASEM który nie obowiązuje… Więc w weekendy prawy pas jest wolny =)
Barany i tyle, niech stoją, normalni jadą i oszczędzają czas i paliwo.
jest kolejka to uj, stanę może coś dostanę… 😀
w kolejce trzeba swoje odstać, tak było jest i będzie
Tytuł z dupy… bo korek ciągnie się jeszcze długo przed nim i zwężenie nie jest przyczyną korka.
Po za tym kierowcy w Polsce kompletnie nie umieją jeździć na suwak.
Podstawa takiej jazdy to odstępy! A jak siedzisz komuś na dupie ciągle to nie ma bata, żeby ktoś się wcisnął bez zatrzymywania auta i spowalniania tych z tyłu..
Jak by sie wszyscy ustawili na dwóch pasach to by korka nie było? przeciez 100 aut na jednym pasie przejedzie przez zwężke w takim samym czasie jak 100 aut na dwoch pasach przez tą samą zwężke.
Korek nadal będzie, ale jeśli 100 samochód zajmie 1 pas to korek będzie miał 500m, a jeśli te same samochody ustawią się na 2 pasach to korek będzie miał 250m. Jaka z tego korzyść? Otóź nie blokujemy skrzyżowań i zjazdów, które są przed zwężeniem
No nie do końca, bo kierowcy w różnym tempie ruszają zostawiając różne odstępy, na zwężce w taką lukę mógłby wtedy wskoczyć ktoś z drugiego pasa i całość poruszałaby się szybciej
“kierowcy w różnym tempie ruszają zostawiając różne odstępy, na zwężce w taką lukę mógłby wtedy wskoczyć” czyli jak stoją na 2 pasach to już magicznie ruszają w jednym tempie?
Ludzie…
eee to było przed zmianą przepisów, na nagraniu jeszcze październik. Kierowcy nie wiedzieli….. teraz już by tak nie było 😉 hehe
Niestety wciąż tak jest. Niedaleko mojego domu jest taka klasyczna zwężka – jezdnia jednokierunkowa z dwoma pasami ruchu, prawy zanika bo jest remont. Jeżdżę tamtędy regularnie i zawsze dojeżdżam prawym pasem do końca, oczywiście na lewym ustawia się kolejka.
Praktyka stosowania nowych przepisów jest taka, że zawsze znajdzie się przynajmniej trzech, którzy nie wpuszczą. Tyle, że teraz robią to już nielegalnie. 😉
Zaktualizowane przepisy zaczną obowiązywać dopiero 06.12.2019. Poza tym wtedy również odpowiedzialnym za ewentualną kolizję będzie zmieniający pas ruchu. Nowy zapis został sformułowany analogicznie do sytuacji z autobusem ruszającym z zatoki.
Z tą odpowiedzialnością to bym się tak nie rozpędzał, niestety przepisy zmienili ludzie którzy już kilka razy udowodnili, że nie potrafią tego robić z głową.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.
4b. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy dwoma pasami ruchu z powodu przeszkód na tych pasach ruchu lub ich zanikania, jeżeli pomiędzy tymi pasami ruchu znajduje się jeden pas ruchu, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasów ruchu umożliwić zmianę pasa ruchu jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów z prawej strony, a następnie jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów z lewej strony.
W przypadku jazdy na suwak (kończącego się pasa bądź zablokowanego – to ważne, bo np pas do skrętu nie spełnia wymogów 4a i 4b 😀 z tym będą jaja znając naszych kierowników) kiedy występują okoliczności 4a i 4b, nie jestem zobowiązany ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu, tak więc nie będę mógł być winnym kolizji kiedy komuś wjadę przed maskę, bo on zgodnie z 4a i 4b będzie zobowiązany umożliwić mi zmianę pasa 🙂
Ta zmiana przepisów przyniesie tylko więcej szkody niż pożytku.
Nie wiem czego nie rozumiesz ? Przepis jest dobrze napisany tylko trzeba czytać ze zrozumieniem tego co się czyta , jedyny problem jest taki że “zespołem pojazdów” nie jest pojazd holujący inny pojazd więc wg przepisu powinno się wpuścić holującego , ale już nie holowanego 🙂
Odpowiedziałem ci też wyżej.
Nowy Art 22 ust 4 (wraz z 4a i 4b) znosi w niektórych sytuacjach bezwzględne pierwszeństwo auta poruszającego się ciągle swoim pasem.
Ja rozumiem nowy przepis, ale nie od dziś jeżdżę i widzę jak kierowcy u nas interpretują przepisy 🙂
I wiem, że z tymi przepisami będzie teraz więcej problemów niż pożytku.
…a już widzę tok rozumowania gimbusa ” tak więc nie będę mógł być winnym kolizji kiedy komuś wjadę przed maskę” , będziesz winien, bo przed każdą zmianą pasa musisz się upewnić czy manewr nie spowoduje zajechania drogi 🙂 – to tak jak z pierwszeństwem autobusu w zatoce czy pojazdu uprzywilejowanego na drodze podporządkowanej – pierwszeństwo mogą sobie mieć , a i tak będą winni kolizji 🙂
Przeczytaj kilka razy nowe brzemieni przepisów art 22 ust 4, 4a i 4b, może zrozumiesz jak zmienili sprawę zajechania drogi, w sytuacjach z 4a i 4b.
W przypadku sytuacji zgodnych z 4a i 4b, kierujacy pojazd zmieniając zajmowany pas ruchu NIE JEST OBOWIĄZANY USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA.
W przypadku sytuacji zgodnych z 4a i 4b, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest OBOWIĄZANY bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu UMOŻLIWIĆ jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, ZMIANĘ tego PASA ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.
Kto więc doporowadz do kolizji ? prawidłowo zmieniający pas w takim miejscu, czy ten który nie umożliwił wjazdu do czego jest obowiązany według nowych 4a i 4b?
Co do autobusu i wyjazdu z zatoczki, jest to trochę traktowane jako włączanie się do ruchu, do tego dla kierowców autobusów dodano art 18 ust. 2, tutaj takiego brakuje.
Pojazdy uprzywilejowane to całkiem osobna kwestia, taki pojazd nie ma bezwględnego pierwszeńśtwa w wielu przypadkach.
Po drugie “jest obowiązany” + “umożliwić zmianę pasa ruchu” to nie jest równoznaczne z tym że traci pierwszeństwo na rzecz innego pojazdu !!!
Jakby tak miało być to by napisali “jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na lewym pasie”.
https://autokult.pl/35805,watpliwosci-odnosnie-jazdy-na-suwak-rozwiane-mamy-oficjalne-stanowisko-policji
“(…) w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu (mającym kontynuację), na który zamierza wjechać” – wyjaśnia podinsp. Radosław Kobryś radca Wydziału Opiniodawczo-Analitycznego Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
…
Co więcej, w stanowisku policji czytamy:
“Należy stwierdzić, że użycie zwrotu ‘jest obowiązany umożliwić’ jest szerszym pojęciem niż ‘ustąpienie pierwszeństwa’. Zgodnie z definicją ustąpienia pierwszeństwa należy powstrzymać się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości. W okolicznościach o jakich mówią nowe regulacje, trudno byłoby mówić o zmuszeniu do zmiany kierunku jazdy albo istotnej zmiany prędkości w sytuacji, w której pojazd stoi przed przeszkodą lub miejscem zanikania pasa lub porusza przed nim z niewielką prędkością. Dlatego też zwrot ‘umożliwić zmianę pasa ruchu’ został użyty świadomie”
…
Na pocieszenie mamy jeszcze takie stanowisko policji:
“…należy zwrócić uwagę, że kierujący zmieniający pas ruchu w takiej sytuacji nie został zwolniony z obowiązku zachowania szczególnej ostrożności (art. 22 ust. 1 ustawy), dlatego też uwzględniając różne okoliczności, manewr zmiany pasa ruchu powinien być wykonany z zachowaniem warunków bezpieczeństwa”
Przepisy jeszcze nie obowiązują, ochłoń..
Nowelizacja ma datę 16 października i 21-dniowe vacatio legis – czyli obowiązuje od 6 listopada jeśli dobrze liczę.
Ale w DzU pojawiła się dopiero 14 listopada, od tego dnia leci 21 dni. Tak więc obowiązywać będzie od 5 grudnia.
Prawda, doczytałem, dzięki za uwagę. 🙂
Od tego dnia zaczną się kolejki do warsztatów, a na patrol policji przy wypadku czy kolizji będziemy czekać jeszcze dłużej 🙂
Teraz bez kamerki to strach będzie jeździć 🙂
W warsztatach już są kolejki.
Możliwe, na szczęście nie muszę korzytać.
stoją jak wuje na weselu
Ale jak to nagranie bez szeryfa na lewym. I na prawym znalazł się Passacik, który pięknie zrobił suwak XD
Miałeś szczęście, że znalazłeś lukę do której wjechałeś, normalnie nikt by cie nie wpuścił, taki tępy ten naród
“mialeś szczęście” “nikt by Cię nie wpuścił” wszedł przepis jazdy na suwak, więc tak czy siak musieliby go wpuścić, a film pokazuje debilizm kierowców..
NIe wszedł. Przepis wejdzie w zycie od 6 grudnia.
Zresztą to bubel a nie przepis. Bo w przypadku kolizji to hugo wie kto bedzie winny
W przypadku kolizji, bez kamerki i świadków, jedynymi którzy się ucieszą to będą warsztaty 🙂 A reszta się będzie wykłucać z TU i przed sądami kto był winny i kto ma płacić.
“tak czy siak musieliby go wpuścić” – nie muszą i nie będą musieli , różnica jest tylko taka że teraz policja nic nie zrobi temu co nie wpuścił , a po wejściu będzie miała podstawę by wlepić mu mandat
“hugo wie kto bedzie winny” – kolizji będzie winien ten zmieniający pas, mandat dostaną obydwaj.
Właśnie chodzi o to, że według nowych przepisów, poruszając się swoim pasem nie masz już bezwględnego pierwszeństwa. Według nowych ustępów 4a i 4b jest obowiązany umożliwić wjazd jednego pojazdu (zespołu pojazdów) przed siebie, a zmieniający pas nie jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa (nowy Art 22 ust.4) w przypadku kończącego się lub zablokowanego pasa.
Tak to będzie wyglądać od przyszłego tygodnia.
Fakt. Bo dalej nie wiadomo czy przyczyna korka jest tylko zwężenie na drodze czy jakaś sytuacja na tym zwężonym odcinku.