Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Lepsze na przód czy tył?
—
Pułapka na drodze
›
Jesienne represje wobec kierowców
paź 06 2016
Kategoria:
JEDŹ BEZPIECZNIE
,
O WŁOS
,
PIESI
https://youtu.be/g63RW_DXRPU
do góry
52 komentarze
do "
Jesienne represje wobec kierowców
"
Kuba
pisze:
12/10/2016 o 07:54
Odpowiedz
Report comment
tomy
pisze:
11/10/2016 o 17:28
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
07/10/2016 o 11:01
Odpowiedz
Report comment
Maurycy
pisze:
07/10/2016 o 12:40
Odpowiedz
Report comment
Maurycy
pisze:
07/10/2016 o 09:19
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/10/2016 o 22:15
Odpowiedz
Report comment
Gregory_32
pisze:
06/10/2016 o 19:24
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
06/10/2016 o 19:58
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/10/2016 o 22:02
Odpowiedz
Report comment
Gregory_32
pisze:
06/10/2016 o 22:41
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
07/10/2016 o 08:23
Odpowiedz
Report comment
Gregory_32
pisze:
07/10/2016 o 22:03
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
08/10/2016 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
07/10/2016 o 11:59
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
07/10/2016 o 17:14
Odpowiedz
Report comment
kissmygrass
pisze:
08/10/2016 o 22:02
Odpowiedz
Report comment
Slawek
pisze:
06/10/2016 o 18:22
Odpowiedz
Report comment
anon
pisze:
06/10/2016 o 18:37
Odpowiedz
Report comment
Chauffeur
pisze:
06/10/2016 o 18:42
Odpowiedz
Report comment
andy
pisze:
06/10/2016 o 19:36
Odpowiedz
Report comment
Zduneq
pisze:
07/10/2016 o 02:33
Odpowiedz
Report comment
Ab
pisze:
07/10/2016 o 08:43
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
07/10/2016 o 17:15
Odpowiedz
Report comment
S.
pisze:
22/11/2016 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Olo
pisze:
06/10/2016 o 14:45
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/10/2016 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
Olo
pisze:
06/10/2016 o 18:59
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
06/10/2016 o 14:32
Odpowiedz
Report comment
ktoś
pisze:
06/10/2016 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/10/2016 o 16:57
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
06/10/2016 o 15:03
Odpowiedz
Report comment
Dariusz
pisze:
06/10/2016 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
06/10/2016 o 21:02
Odpowiedz
Report comment
cichyzorro
pisze:
07/10/2016 o 22:25
Odpowiedz
Report comment
S.
pisze:
22/11/2016 o 18:15
Odpowiedz
Report comment
ktoś
pisze:
06/10/2016 o 14:27
Odpowiedz
Report comment
Jaco
pisze:
06/10/2016 o 14:21
Odpowiedz
Report comment
laudo
pisze:
07/10/2016 o 17:02
Odpowiedz
Report comment
Maurycy
pisze:
06/10/2016 o 13:26
Odpowiedz
Report comment
Błażej
pisze:
06/10/2016 o 14:14
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
06/10/2016 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
cichy
pisze:
06/10/2016 o 18:20
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
06/10/2016 o 17:05
Odpowiedz
Report comment
andy
pisze:
06/10/2016 o 23:44
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
06/10/2016 o 21:22
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
06/10/2016 o 21:22
Odpowiedz
Report comment
cichyzorro
pisze:
07/10/2016 o 22:22
Odpowiedz
Report comment
Maurycy
pisze:
06/10/2016 o 13:22
Odpowiedz
Report comment
bazyliszek14
pisze:
06/10/2016 o 14:51
Odpowiedz
Report comment
kriss
pisze:
06/10/2016 o 16:02
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/10/2016 o 22:10
Odpowiedz
Report comment
cichyzorro
pisze:
07/10/2016 o 22:17
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
52 komentarze do "Jesienne represje wobec kierowców"
1:30 Ale zjarany chłopak.Az dziw ze go na narkotesty nie zawineli
Chodziłem tam do podstawówki i to naprawdę niebezpieczne przejście jest. Szczególnie trzeba uważać na kierowców jadących od strony ronda kocmyrzowskiego. Tutaj pędza jak wariaci, a tam zaraz obok jest wąski chodnik i wyjazd.
Drugie podobne przejście było na Jana Pawła 2 ,ale po modernizacji zrobili światła i przenieśli je kawałek dalej. Teraz jest bezpiecznie. Ile ja tam się naoglądałem “latających” ludzi . Mieszkałem zaraz po sąsiedzku.
Inna inszość, to to , że ludzie jak bydło. Prosto z tramwaju na przejście albo i przed, byle szybciej , nie patrząc kompletnie co się dzieje wokół. Normalnie jak nieśmiertelni.
Pozdrawiam
Wielu tępych ciołków nie rozumie, że takie zachowania rodzą NAWYKI, które w dodatku mocno się zakorzeniają. Komentujący swoje mandaty i niektórzy tutaj odnoszą się tylko do konkretnych sytuacji na drodze: ten pojechał wolniej, przecież nikogo nie było w pobliżu, ten nagle zahamował, tamten miał prawo nie zauważyć… Przepis to przepis – zawsze i wszędzie, nie wolno to nie wolno i na ch… prowadzić durnowate dysputy. Zbliżasz się do skrzyżowania i uruchamiasz mózgownicę, przewidujesz, jesteś ostrożniejszy, czasem musisz zwolnić, bo nie jesteś drogowym jasnowidzem, a nie depczesz jak Ursusem po polu. Jak nie rozumiesz jeden z drugim przepisu o zakazie wyprzedzania przed i za przejściem DLA PIESZYCH to napisz do mądrzejszych od siebie, (może przez terapię psychiatryczną pomogą ci to zrozumieć) lub zdaj prawo jazdy (jeśli je w ogóle masz) zanim kogoś na tym skrzyżowaniu zabijesz.
Niektóre przepisy są po to żeby zasilać budżet państwa. Ja chodząc po lesie nie ograniczam swojego psa trzymając go na smyczy. Tak jadąc patrzę czy nie ma pieszych i jadę. Jeden samochód jedzie drugi zahamuje to już ten co przejechał winny. Pieszy niech chwilę poczeka. Ok ten bliżej niego go przepuści on wejdzie na jezdnie i wtedy go przepuszcza ci z dalszego pasa.
Trzeba wysłać całą armię Policjantów do takiej dwupasmówki przy pasach.
To może dać trochę pieniędzy do budżetu
To tak samo u mnie na osiedlu od czasów prehistorycznych ludzie stawiają samochody w poprzek małego chodnika ktorym nikt nie chodzi. Zrobili remont ulicy ale znowu tam zrobili chodnik ktory służy umownie do stawiania samochodów. Przyjechała Policja i powsadzała zawiadomienia o wystawieniu mandatu. A z dziada pradziada tam samochody zawsze stały
To są jakieś głupoty i tyle. Ja patrzę czy po mojej stronie nie ma jakiś pieszych czy nie ma na jezdni i jadę. Ja jadę ktoś postanowi się zatrzymać i za przejechanie jest mandat. A ten pieszy stoi po drugiej stronie. A już normalne jeżdżenie i jechanie szybciej niż ten drugi i za to też mandat. Przecież to w ten sposób można przez jeden dzień pozbierać kilka wypłat na 500+
najbardziej to “lubię” takich ludzi jak Pani z okolic 5:15 – jak by policjant miał odwagę to by takiej Pani zatrzymał prawo jazdy, bo prowadzi pojazd równocześnie sama twierdząc, że nie czuje się najlepiej i popełnia wykroczenie, którego rzekomo nigdy nie popełnia (będąc w pełni zdrowia). Czyli jest chora, czyli trzeba jej zrobić badania psychotechniczne, bo sama nie jest w stanie ocenić czy może w danej chwili prowadzić pojazd czy nie.
Kilka takich zatrzymań prawek nagłośnionych w mediach i od razu skończyłyby się durne tłumaczenia debili za kierownicą.
Jeśli pojazd na lewym pasie “załóżmy” teoretycznie jedzie 20 km/h i minę go z prawej z prędkością 40 km/h ,to też wyprzedzanie ???? ( bez pieszych na pasach )
Ty go nie miniesz, a właśnie wyprzedzisz (w rozumieniu kodeksu drogowego).
nie rozumiem problemu. Tak samo możesz zapytać: “jeżeli pojadę pod prąd bo nikt z przeciwka nie jedzie to też dostanę mandat?” albo “jeżeli przejadę na czerwonym, ale widziałem, że nikt nie wjeżdża na skrzyżowanie to też wykroczenie?”. Masz przepisy i masz się ich trzymać. Kropka. Jak uważasz, że przepisy ruchu drogowego są złe to 1) idź do polityki i to zmień albo 2) nie kieruj tylko korzystaj z komunikacji miejskiej, taksówek albo swoich nóg. Polecam
Jadąc ulicą z ograniczeniem 50 k/h “teoretycznie” samochód z mojej lewej jedzie 20 km/h ,mijam go z prędkością 40 km/h ,przy pustym przejściu dla pieszych to też wyprzedzanie ???? ja zwolniłem z 50 km/h do czterdziestu ” zachowując szczególną ostrożność”…… więc chyba to nie jest ok ??
Inny przykład : skręcają dwa samochody powiedzmy z skrzyżowania w lewo ,za skrzyżowaniem przeważnie mamy pasy …jeden samochód jedzie szybciej , też wyprzedza ???
Inny przykład ….miasto,centrum , jadę lewą stroną z prawej auto zwalnia ( szuka miejsca parkingowego z prawej, przed nami przejście , mam zwolnić do jego prędkości ?? i takich przykładów można mnożyć ….
Najpierw ogarnij umysłem co kodeks drogowy rozumie przez wyprzedzanie, a potem możesz wrócić do dyskusji.
Przykład 1 – już raz napisałem, że nie żadne mijanie, a właśnie wyprzedzanie.
Przykład 2 – co więcej, masz ustawowy obowiązek ustąpić pieszym na tych pasach “za skrzyżowaniem” i ustawowy zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniach (chyba, że ruch jest sterowany światłami).
Przykład 3 – szuka miejsca parkingowego czy będzie skręcać za przejściem? Co nie zmienia faktu, że nadal obowiązuje kodeks drogowy i zakaz wyprzedzania bezpośrednio przed przejściem dla pieszych.
a kolega nigdy “dziadka nie minął” który się wlekł i zawsze jedzie z jego prędkością ??? Chłopie …realizm a teoria to dwie różne rzeczy codziennie robię do 500 km , zawsze zatrzymuję się przed przejściem ,nawet gdy inni mają to w doopie ,ale nadal będę twierdził że jadąc z określoną przez ograniczenie prędkości przepis mijając samochód nie wyprzedzam……. bo nie sygnalizowałem takiego zamiaru ??? coś jeszcze w temacie , a popolemizować możemy .
Co ma sygnalizowanie do wyprzedzania? (na jezdni z kilkoma wyznaczonymi pasami ruchu w tym samym kierunku) Naprawdę polecam zweryfikowanie swojej wiedzy, bo wyjątkowo cieniutko kolega przędzie… Polecam kodeksowe definicje na dobry początek, bo im więcej wypowiedzi, tym bardziej się pogrążasz.
Polemizować nie ma o czym, bo sprawa jest jasna. Ale Polak jak zwykle musi udowadniać, że wie lepiej niż autorzy kodeksu. I nie wyprzedzam na przejściach bez sygnalizacji świetlnej, przysłowiowa korona mi z głowy od tego nie spadła.
Tak baranie. Masz zwolnić! Co do mnożenia to dobrze żeby w mózgu cokolwiek ci się namnożyło bo jak na razie to jest o jeden zakręt za mało.
ale wszystkim tutaj chodzi jedynie o to, że niemożliwym jest dostosowanie prędkości do osoby jadącej drugim pasem na tyle idealnie żeby go nie wyprzedzić. Jeśli jadę od niego kilometr, dwa, trzy to go wyprzedzę i dostanę za to mandat. No to jest dość mocno dziwne chyba, nie? Jasne, że takie sytuacje w których kierujący przekracza prędkość i przez skrzyżowanie przelatuje wręcz powinny być karane, ale nie w momencie gdzie jadę z normalną prędkością (przepisową!) i nawet jeśli przyhamuję, to i tak będę dalej jechał szybciej od tego drugiego.
Nie przesadzajmy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie karał za wysunięcie się przed drugie auto na 20 cm, bo Policja nie ma tego nawet ja zmierzyć.
Mówimy o sytuacjach, gdy na kilkunastu metrach przed przejściem różnica prędkości wystarcza do wygenerowania 5-6 metrów różnicy…
Bzdura… w żadnym z tych zaprezentowanych przypadków nie przyjął bym mandatu. Poruszając się z ta sama prędkością co pojazd na pasie obok, on nagle zwalnia, a ja pojadę to co?? Wyprzedzanie na pasach??? Bzdura jak chuj.
A nie przyjmuj, sąd dowali 10x tyle. Może wtedy się nauczysz.
Bzdurą jak chuj jest to, że dostałeś prawo jazdy.
myślisz, że ma?
oczywiście że tak.Jedne jedzie 49 km/h drugi 52 km/h obaj w ramach dopuszczalnej prędkości i ktoś zwalnia przed przejściem mimo że absolutnie NIKOGO nie ma w promieniu 10 m. i ten co nie zwolnił dostaje mandat z wyprzedzanie?No kurwa jakiś żart.Gdyby pieszy był przy przejściu to ok.Ale nikogo nie ma to jakaś kpina.Może i jest zakaz wyprzedzania tuż przed przejściem i na przejściu ale niech ten przepis będzie stosowany z duchem prawa i zdrowym rozsądkiem.Akcja dzieje się w mieście, i gdyby chciał karać każdego łamiącego ten przepis 99% kierowców straciło by prawo jazdy w 4 dni.Takie sytuacje są nie do uniknięcia.Co innego w trasie, jedziesz drogą DK i w miescowości X są pasy i dopiero wtedy faktycznie wyprzedzając(bo to co jest pokazane wyprzedzaniem nazwać nie można, co najwyżej wymijanie,[ten sam kierunek ruchu, na drodze dwujezdniowej o dwóch kierunkach ruchu]
Lepiej, żeby 99% straciło prawo jazdy, niż 1 osoba życie. Przemyśl to.
Przemyślałem. Mylisz się. Twój tekst jest ogólnikiem na poziomie projektu zakazu aborcji.
Tak długo jak będzie istniał ruch drogowy będą ginąć ludzie.
Doświadczenie życiowe uczy że nie jest możliwe wyeliminowanie wszystkich zagrożeń bez zaprzestania działania.
A to, co oglądamy na filmie to zwykła pokazówka. Powinny zostać ukarane tylko ewidentnie niebezpieczne sytuacje, w pozostałych sytuacjach należało pouczyć. Ale przecież Panowie redaktorzy i patrol nie będą robili całego dnia zdjęciowego tylko po to żeby był uczciwy materiał…
Poza tym żeby zróżnicować te mandaty, to trzeba określić jasne kryteria i mieć minimum wiedzy i autorytetu. Nasza drogówka dopiero na autorytet pracuje. Z wielkim trudem jak widać.
Szczególna ostrożność tak jak najbardziej. Jednak nie nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy samochód na innym pasie zaczyna lekko zwalniać jeżeli nie widzimy jego tylnych lamp. Dochodzi do tego czas reakcji żeby wcisnąć hamulec itd…
Z wieloma przykładami tutaj sie nie zgodze ale przykład z BMW z 6:57 to jest przesada. Ten przykład pokazuje jak to prawo jest trochę niedociągnięte. Przecież akurat W TEJ sytuacji jest taka widoczność pobocza i całego otoczenia, że jestem pewien, że kierowca BMW byłby w stanie zauważyć pieszych. Nie widział, więc pozwolił sobie jechać. No ale przepis to przepis.
I do minusujących, jest za tym przepisem i się z nim zgadzam.
Filmów, na których kierowca na pewno widzi przeszkodę centralnie przed sobą i mimo tego w nią uderza jest aż za wiele – to raz.
Słupki w samochodzie potrafią czasem świetnie schować pieszych, więc nie bądź tak pewien tej widoczności – to dwa.
Co do raz to równie dobrze jak ktoś jedzie rowerem to można go zdjąć lub jak ktoś przechodzi nie na przejściu. To są jakieś wyjątkowe sytuacje, kogoś oślepi, przyćmi no nie wiem.
Co do dwa zgodzę się, słupki potrafią zasłonić, przekonałem się już. Dlatego od pół roku nauczyłem się ruszać tułowiem na fotelu i lekko “wyglądać” zza słupka by lepiej zobaczyć. Przed przejściem też to robię gdy nie widzę.
No okej, tylko czy ten przepis nie powinien być jakoś poprawiony albo ewentualnie policja nie powinna jakoś w niektórych przypadkach rozsądniej podchodzić do tego przepisu? Przecież czasem na tych obrazkach samochód wyprzedza po prostu o dosłownie parę km/h. A taki przepis spowodować może, że ja dojeżdżając do skrzyżowania specjalnie będę hamował i tamował ruch, byle tylko być wolniejszym od innego samochodu, żeby to on mnie wyprzedził i dostał mandat.
większość przepisów powinna być doprecyzowana
Nie, nie powinna – przepisy prawne w ustawach mają właśnie być ogólne.
Dokładnie tak jak piszesz, co z tego, że wyprzedzam samochód jadący 50 km/h będący już na przejściu. Przecież to nie Carmageddon, gdzie istnieje hamulec ręczny, który zatrzymuje auto w miejscu. To auto jadące wolniej nie zatrzyma się, żeby przepuścić pieszych.
Co innego wyprzedzanie pojazdu, który zwalnia, aby pieszych przepuścić. Tu mandat oczywiście się należy.
tylko nie jesteś w stanie udowodnić, czy ktoś hamował, rozpędzał się, a może obserwował gwiazdy. Masz zachować szczególną ostrożność, nie powinno być sytuacji gdy pieszy przechodząc przez jezdnię walczy o własne życie.
Powiedz to rozjechanym na przejściu, że powinni wtedy zostać w domu.
Właśnie po to są skrzyżowania, czyli miejsca gdzie się krzyżują potoki ruchu, żeby raz jedni a raz drudzy.
W terenie zabudowanym jeździmy z maksymalną prędkością 50 km/h, o jakim tamowaniu ruchu więc piszesz?!
Zgadzam się. Tą myślą ktoś ten mandat dostać musi bo prawie nie wykonalne jest żeby dwa samochody jechały równo 50km/h. A jeżeli ja jadę 49 a drugi 50 i lekko zaczyna się wysuwać przed mój pojazd to to już jest wyprzedzanie. Prędkości dałem przykładowe.
ale mini zrównał prędkość z prowadzącym, więc czemu też jest winien?
8:00 – “setki metrów w ułamkach sekundy” – szybcy są ci krakowscy kierowcy, strach się bać 😀
Skoro poseł Kamiński dojechał od Świecka do Wa-wy w godzinę (460 km), to czemu by krakowscy kierowcy nie mogli jechać ponad 360km/h (100m/s). Kolejny Sokołowski/Gajadhur rośnie…
Dziwne to jest że jeden jedzie szybciej niż drugi i to jest wyprzedzanie.
Wyprzedzanie to przejeżdżanie obok pojazdu czy innego uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. Nie ma tu nic o zmianie pasa ruchu.
Że tacy kretyni w ogóle wiedzą jak komputer włączyć, to jest dopiero dziwne.
i jeszcze, że mogą głosować
A to nie była ironia?
ironia to tylko przy właściwej intonacji
“Dziwny jest ten świat”
“Dziwny jest ten świat”
Ty człowieku, nie taki dziwności są w prawie o ruchu drogowym. Np że nie wolno nawet najeżdżać na podwójną linię ciągłą (dziwne to nie?!); że nie wolno przejeżdżać przez skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle (to jest dopiero dziwne nie?!) itp.itd. Naprawdę warto poczytać coś o tym prawie ruchu drogowego, wiele dziwnych informacji tam się znajduje.
4:20 – dla mnie to jest przesada że się go czepiają. Pieszy był po drugiej stronie jezdni i jeszcze nie wszedł na nią a on już był blisko. Nie wiem ale ja też bym przejechał widząc że pieszy jeszcze jest po drugiej stronie jezdni
Tak, ale pojazd na prawym pasie już się zatrzymywał by pieszego z rowerem przepuścić i kierowca żółtego citroena również powinien się zatrzymać. Kodeks drogowy wyraźnie o tym mówi
czy na prawdę większość nie rozumi, że właśnie w takich sytuacjach giną ludzie? Wiem nie przywiązują do tego większej wagi na kursach bo chodzi o to żeby zdać a nie bezpiecznie jeździć ale uważam, że to jest bardzo ważny i potrzebny przepis.
@Maurycy: a czy uważasz, że ten kierowca zauważyłby małe niskie dziecko, które wchodziłoby już na jego pas zza samochodu zatrzymanego na prawym pasie? Moim zdaniem NIE, bo nawet nie kojarzył co i jak przy tym przejściu zrobił nie tak, on nawet nie widział tego że auto na prawym pasie się praktycznie zatrzymało ani wysokiego rowerzysty, który był dwa metry od jego samochodu gdy go mijał. A właściwie to należało mu się za omijanie a nie wyprzedzanie 500 zł zamiast 200 zł, może by się zastanowił dlaczego i zaczął zwracać uwagę.
I dlatego że ty byś też przejechał został nakręcony ten odcinek programu. Aby uświadomić tobie i wielu, wielu innym kierowcom że popełniają bardzo duże wykroczenie, które moim zdaniem jet i tak łagodnie traktowane przez taryfikator. Mandat za takie wykroczenie powinien być dosłownie dziesięciokrotnie wyższy a Kierowcy tak jeżdżący powinni być kierowani na kurs sprawdzający znajomość przepisów. A także powinno im się wyświetlać filmy, które taką jazdą skutkują wypadkiem drogowym. Kierowcy na drodze nie jesteśmy sami a przejścia dla pieszych powinny być 100% azylem bezpieczeństwa dla pieszych.