Niebezpieczna zmiana pasa
Było gorąco…
————————————————————–
? Jeździsz bez kamerki samochodowej? Odważnie…
Nagrania z wideorejestratorów coraz częściej są kluczowymi dowodami podczas ustalania sprawcy oraz przebiegu wypadku. Wybierz “samochodową czarną skrzynkę” do swojego pojazdu.
Sprawdź ofertę na http://bit.ly/2PrTT6Z
?rabat dla widzów PD?
————————————————————–
18 komentarzy do "Niebezpieczna zmiana pasa"
naodpychali sie jak magnesy
A czyja byłaby wina gdyby multipla zderzyła się z busem?
Multipla prawie w całości przejechała na drugi pas a potem wróciła, bus też wykonywał w tym czasie zmianę pasa…
Ciekawe.
Jest ktoś mądry, kto oceniłby to i poparł swoje tezy odpowiednim przepisem?
@kgrzel – jak zwykle ciężkie do rozstrzygnięcia ale z dużą dozą prawdopodobieństwa – niestety kierującego Multiplą – gdyby nie doszło do kontaktu (zepchnięcia) z szarym pojazdem – czyli szary wypycha na BUSa i dopiero tutaj jest kontakt z BUSem. Natomiast gdyby doszło do kontaktu z szarym pojazdem – wina spychającego. Manewr kierownika z Multipli zbyt gwałtowny i nieadekwatny do zagrożenia – zobacz w jaki sposób zachowuje się autor nagrania – bardzo prawidłow – jakoś jego nieprawidłowe zachowanie szarego pojazdu nie zdziwiło 🙂
motocyklisto,
przecież nie musi dojść do kontaktu by mówić o sprawstwie, zatem nie ma znaczenia czy szary pojazd zarysował multiple, czy nie.
Mnie interesują jedynie dwa samochody z prawej strony, czyja byłaby wina, gdyby się zderzyły i gdyby nie było szaraka.
Kluczowe jest to kiedy kończy się manewr zmiany pasa. Czy multipla zmieniła pas na lewy czy jeszcze nie?
Bo jeśli nie zmieniła, to wina byłaby po stronie busa, jeśli zmieniła i wróciła na na pas, to wina byłaby po stronie multiply.
Moim zdaniem wygląda tak, nagrywający wymusił na Fordzie przez co ten prawie wjechał na pas lewy, po czym Multipla wymusiła na tym samym Fordzie przez co on musiał się ratować, a Multipla prawie nie wjechała w busa. Więc ja tu widzę winę nagrywającego i Multipli za wymuszenie a bus by sobie pojechał gdyby nie te manewry tych dwóch aut.
Całkowicie sie z toba zgadzam i tez obecnie przebywam na oddziale zamkniętym.
@dsss – cóż, nie od dziś wiadomo, że kobiety mają problem z rozróżnieniem prawej od lewej. Przypominam – pierwszeństwo mają pojazdy z prawej strony przy jednoczesnej próbie zajęcia tego samego pasa. A dwa – prawa ręka i prawa strona to ta po której siedzi pasażer (uwaga nie dotyczy pojazdów dostosowanych do ruchu lewostronnego, oględnie pisząc z rynku “angielskiego”). Eh te kobiety 😛
Akurat przyj*banie się do prędkości busiarz i multipli jest tu najmniej trafne. Najwięcej odpi*rdolił kierowca forda:
– wymuszenie na nagrywającym – nagrywający z prawej miał pierwszeństwo.
– wymuszenie na multipli (tu akurat sprawa dyskusyjna, bo można twierdziź, że ford już zmienił pas, niemniej jednak multipla z prawego sygnalizowała zamiar zmiany pasa, a ford był w martwym punkcie fiata. Do tego dochodzi brak sygnalizacji zmiany pasa.
– napierdalanie kerownicą na lewo i prawo przy takich prędkościach – lepiej było przyhamować – ale ch*j, kto by tam hamował
Drugi to skodziarz na skrajnym lewym, który wpierd*la się na siłę, chociaż ford jeszcze nie skończył manewru – sam się prosi o kłopoty.
Gdyby było mokro to wyjeb*li by wszyscy włącznie z nagrywającym, a na dokładkę przyjeb*ała by w to ciężarówka. Odjechaby jedynie skodziarz udając, że nic nie widział.
No ten z Forda najbardziej zawalił. Każdy ma się domyśleć co robi. Założę się jeszcze, że prowadzi jedną ręką.
Brawo za idealną ocene sytuacji.
Powstrzymalem sie od zmiany pasa bo ford zjechal ma środkowy z lewego praktycznie w tym samym momencie. Niech jedzie. Ale Pan z multipli mógł sobie ta zmiane pasa odpuścić bo zrobił to tylko po to, zeby zrobic miejce dla busa, co nie bylo konieczne. Pzdr
@Nagrywający – brawo to dla Ciebie – za używanie lusterek, za prawidłowy osąd sytuacji wokół pojazdu.
Nadmienię tylko, że obaj kierujący zamierzali zmienić pas – i kierujący Multiplą i ten ze srebrnego pojazdu – szybkość dokonania manewru nie ma tu nic do rzeczy. To, że kierujący srebrnym pojazdem uniemożliwił Tobie zmianę prawidłową pasa i wymusił na Tobie pierwszęństwo nie powoduje utraty pierwszęństwa Multipli przed nim.
To jest kolejny punkt wołający o pomstę do nieba naszych kierujących. Bo jak ktoś porusza się z większą prędkościa to myśli i uzurpuje sobie prawo, że ma pierwszeństwo nad pojazdem z prawej – otóż nie. 🙂
“– wymuszenie na nagrywającym – nagrywający z prawej miał pierwszeństwo ” HAHAHA
Poczytaj kodeks drogowy zanim się z rowerka przesiądziesz na coś większego.
Pięciu artystów, a żaden nie potrafi jeździć na drodze szybkiego ruchu.
Tutaj chyba nikt nic nie potrafi…
Busiarz i Multipla zapomnieli, że samochód ma dwie funkcje – hamowania i przyspieszania. Obaj chyba na tempomacie lecieli ze stałą prędkością 60 km/h… ja prdl…
A wszystko przez busiarza ktory nie umie wykorzystac pasa wlaczeniowego w calosci, tylko od razu chce zmieniac pas mimo ze byl zajety.
Reszta filmu to juz tylko typowa POLSKA szkola jazdy typu “zesraj sie a nie daj sie“.
Lepiej przeciez rozbic auto, wyladowac w szpitalu, a moza nawet kogos zabic niz przyhamowac lub nie daj Boze znaczaco zwolnic.
Nie tyle co nie umie, co ktoś chce być za bardzo uprzejmy i nie wiadomo po co robi mu miejsce zjeżdżając na lewy.
a ten Debil na RJG co odwalił? Co za istny kretyn!