Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Pas rozbiegowy to lawa
—
Zaśnięcie
›
“On by nas zabił”
lip 09 2018
Kategoria:
O WŁOS
Ignorancja? Brawura? Bo błąd to raczej nie był…
Kolejne nagranie, które udowadnia, że na drodze (w tym przy pasach rozbiegowych) musimy spodziewać się praktycznie wszystkiego…
https://youtu.be/0tiOSSNL3Do
do góry
72 komentarze
do "
“On by nas zabił”
"
Krzysiek
pisze:
10/07/2018 o 20:22
Odpowiedz
Report comment
murderbydolly
pisze:
09/07/2018 o 21:40
Odpowiedz
Report comment
Bartoszb
pisze:
09/07/2018 o 18:06
Odpowiedz
Report comment
Rafał
pisze:
09/07/2018 o 18:19
Odpowiedz
Report comment
Alf
pisze:
09/07/2018 o 19:00
Odpowiedz
Report comment
Dany
pisze:
09/07/2018 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
GrwAZY
pisze:
09/07/2018 o 15:52
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
09/07/2018 o 13:46
Odpowiedz
Report comment
Elhatron
pisze:
09/07/2018 o 18:20
Odpowiedz
Report comment
Rafal
pisze:
09/07/2018 o 21:29
Odpowiedz
Report comment
den
pisze:
10/07/2018 o 10:56
Odpowiedz
Report comment
kriss_u
pisze:
11/07/2018 o 00:02
Odpowiedz
Report comment
Bogdan
pisze:
09/07/2018 o 12:10
Odpowiedz
Report comment
mógł-ale nie musiał
pisze:
09/07/2018 o 12:26
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/07/2018 o 12:48
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
09/07/2018 o 13:13
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2018 o 13:19
Odpowiedz
Report comment
lol
pisze:
09/07/2018 o 13:47
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
10/07/2018 o 00:30
Odpowiedz
Report comment
Pavlo
pisze:
10/07/2018 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
10/07/2018 o 12:22
Odpowiedz
Report comment
Adam
pisze:
09/07/2018 o 11:28
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/07/2018 o 21:50
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/07/2018 o 00:33
Odpowiedz
Report comment
ryszart
pisze:
09/07/2018 o 10:57
Odpowiedz
Report comment
halon
pisze:
09/07/2018 o 10:48
Odpowiedz
Report comment
noname
pisze:
09/07/2018 o 10:53
Odpowiedz
Report comment
halon
pisze:
09/07/2018 o 22:17
Odpowiedz
Report comment
krzysiok
pisze:
09/07/2018 o 12:06
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2018 o 12:07
Odpowiedz
Report comment
rysieg
pisze:
09/07/2018 o 15:01
Odpowiedz
Report comment
Luki
pisze:
09/07/2018 o 10:44
Odpowiedz
Report comment
Maciek
pisze:
09/07/2018 o 10:49
Odpowiedz
Report comment
Maciej
pisze:
09/07/2018 o 11:32
Odpowiedz
Report comment
jocker
pisze:
09/07/2018 o 10:22
Odpowiedz
Report comment
Pawelek
pisze:
09/07/2018 o 10:33
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2018 o 12:13
Odpowiedz
Report comment
Nazhir
pisze:
09/07/2018 o 10:21
Odpowiedz
Report comment
jocker
pisze:
09/07/2018 o 10:19
Odpowiedz
Report comment
Karol
pisze:
09/07/2018 o 10:28
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
10/07/2018 o 00:36
Odpowiedz
Report comment
TheSound
pisze:
12/07/2018 o 13:36
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
09/07/2018 o 10:19
Odpowiedz
Report comment
Słoneczko
pisze:
09/07/2018 o 09:48
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
09/07/2018 o 08:38
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/07/2018 o 09:08
Odpowiedz
Report comment
M_J
pisze:
09/07/2018 o 10:17
Odpowiedz
Report comment
Johny
pisze:
09/07/2018 o 10:41
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/07/2018 o 11:29
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2018 o 14:48
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2018 o 14:49
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
09/07/2018 o 04:09
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
09/07/2018 o 06:44
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
09/07/2018 o 14:25
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
09/07/2018 o 15:56
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
09/07/2018 o 21:44
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
10/07/2018 o 07:58
Odpowiedz
Report comment
Franio
pisze:
11/07/2018 o 10:15
Odpowiedz
Report comment
Miłek
pisze:
09/07/2018 o 08:11
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
09/07/2018 o 08:40
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/07/2018 o 09:06
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
09/07/2018 o 09:09
Odpowiedz
Report comment
Abarth
pisze:
09/07/2018 o 15:38
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
09/07/2018 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
motocyklista
pisze:
09/07/2018 o 09:00
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
09/07/2018 o 10:17
Odpowiedz
Report comment
ktośtam
pisze:
09/07/2018 o 09:05
Odpowiedz
Report comment
Bizzz
pisze:
09/07/2018 o 01:08
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
09/07/2018 o 08:10
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/07/2018 o 12:37
Odpowiedz
Report comment
Aga
pisze:
09/07/2018 o 14:35
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/07/2018 o 23:16
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
72 komentarze do "“On by nas zabił”"
Ignorowanie oznakowania, wpychanie się na chama, nie korzystanie z rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo (takich jak np. pas rozbiegowy), to niestety codzienność na polskich drogach.
Jedyne co można zrobić aby uniknąć kolizji, w tego typu sytuacji, to jazda lewym pasem w okolicy wjazdu, ułatwia to też prawidłowo jadącym samochodom płynny zjazd z pasa rozbiegowego.
Niestety nie zawsze istnieje taka możliwość, ze względu na obciążenie i ruch innych pojazdów, wówczas niewiele można już zrobić, gdy trafi się na takiego barana, który zupełnie nie umie odnaleźć się na drodze i nie wiadomo jakim cudem uzyskał uprawnienia.
Ja ostatnio też miałem podobną sytuację z tym że zjechałem na lewy by umożliwić 2 autom wjechać na ekspresówkę z rozbiegowego…pan który wjeżdżał jako drugi postanowił sobie wyprzedzić od razu pana nr 1 wyjeżdżając mi tym samym w obłokach dymu na lewy pas (bo oczywiście 1.9TDI) wprost przed zderzak wymuszając gwałtowne hamowanie…kontakt przy 120km/h mógłby być nieciekawy…
Doszło do kontaktu czy nie? Mi się wydaje, że tak.
Ciężko mi powiedzieć, prawdopodobnie doszło do lekkiego kontaktu, gdyż listwa na drzwiach pasażera jest porysowana, a nie pamiętam, żeby była – no ale stary samochód, to diabli wiedzą
Doszlo, nie doszlo JEDEN PIES! CO DRUGI DZIEN WIDZE TAKICH SKURWYSYNOW NA A2 W POZNANIU, ZAJEBALBYM JAK PSA NA MIEJSCU I NIKT PO WAS BY CHUJE JEBANE NIE ZAPLAKAL… MACIE SZCZESCIE, ZE NA AUTOSTRADACH JEST ZAKAZ ZATRZYMYWANIA JEBANI ZABOJCY DZIECI!
Takich ignorantów znaków drogowych i w ogóle przepisów gubi to, że nie uczą się nawyków. Odkąd jeżdżę autem wbiłem sobie do głowy, że nie przekraczam linii ciągłej (poza nielicznymi, dopuszczonymi wyjątkami) właśnie po to by uniknąć takich sytuacji.
Nie jesteśmy nieomylni dlatego wyrabianie dobrych nawyków jest tak potrzebne. Bo rutyna, niedbałość / niechlujstwo prędzej czy później doprowadzą do wypadku. O to co pokazał ten mistrz to już skrajny idiotyzm.
Polejcie mu bo dobrze prawi
No proszę, głupota jeździ też fiatem a nie tylko bmw czy audi.
A nagrywający miał sporo szczęścia że lewy pas miał wolny.
Mam nadzieję że nagrania trafi na policję, może to trochę ostudzić zapędy tego pajac w włoskim pseudo sportowym autku.
Dobrze powiedziane, że pseudo-sportowe. Myśli, że czerwony pasek n progu w punto zrobi z niego rajdówkę XD
Jak już obwiniacie samochód (co jest idiotyczne podobnie jak przy innych markach) to przydałoby Wam sie troche wiedzy, to nie zwykły Fiat Punto a Abarth, może to nie sportowy samochód ale 155KM z 1.4 turbo z dużym potencjałem na modyfikacje w małym nadwoziu potrafi zawstydzic nie jednego cwaniaka w Audi czy BMW, szkoda tylko że dość fajny samochod w niespotykanej wersji trafił w ręce zwykłego idioty.
nie koniecznie 155 KM – może być tylko stylizowany a pod maską 95 koników
Rafał gdybyś posiadał umiejętność czytania ze zrozumieniem zauważył byś że właśnie chcę uniknąć stereotypów że tylko w bmw jeżdżą debile bo marka nie ma znaczenia a jedynie kierowca. I jeszcze jedno, nie będę udawał że się znam na fiatach bo tam nie jest ale oprucz pasków nie widzę tam skorpiona który jak zapewne świetnie wiesz jest logo abharta. I może mieć te 150km ale to nadal Fiat i może fajnie przyspieszać ale to nie znaczy że jest autem sportowym. I nie mam nic do Fiata, jednym się podoba innym nie a mi jest troch obojętny ale dla mnie nie jest autem sportowym, widać że chce i się stara no ale sory może następnym razem będzie lepiej.
tak samo jak uciekl przed zderzeniem na lewy pas tak samo nagrywajacy mogl to zrobic juz 60 sekund wczesniej a nawet jeszcze wczesniej kiedy dojezdza do pasa rozbiegowego (naturalnie o ile lewy pas jes wolny!!!)
Tak sie jezdzi na zachodzie Europy.JUz 32 lata smigam po BRD i nigdy nie mialem podobnego zdarzenia.Rok temu w sprawach sluzbowych jechalem do Polski samochodem sprawa pilna normalnie lece samolotem Trasa Monachium ,Jedrzychowice byla tiptop a potem Texas Horror.itd.Nigdy wiecej samochodem do Polski. Tego sie nie da opisac MAKABRA!!!!!!!!!!!!
MÓGŁ-dobrze powiedziałeś
mógł,ale NIE MUSIAŁ
jechał zgodnie z przepisami.
a cwel uciekł ze stłuczki i ma PRZEEEEANE 🙂
takich nikomu nie żal…
amen
Dobrze prawisz, i masz plusa – ale z jednym się nie zgadzam. Też kiedyś zjeżdżałem na lewo przed rozbiegówką. I też uważałem, że to dobre. Ale niestety nie w Polsce. Tu wszyscy taki manewr traktują jako zaproszenie do wjazdu na prawy pas “tu i teraz” już na jego samym początku. A to w ogóle kłóci się z ideą pasa rozbiegowego. Efekt tego jest taki, że uniemożliwiasz wyprzedzanie lewym pasem dla innych, na prawym mamy ledwo co włączonego gościa z prędkością 50-60 a rozbiegowy jest… radośnie pusty. SUPER!
Po to pas rozbiegowy służy do rozpędzania i włączenia do ruchu, prawy do jazdy a lewy do wyprzedzania, żeby był porządek. Nie wiem czemu namieszanie w tej kolejności miałoby być “dobrą radą”.
Bogdan, Ty jesteś normalny? Po co mam zjeżdżać na lewy skoro mam wolny prawy pas?
Nie daj Boże nie zauważę kogoś kto pędzi lewym i co wtedy?
Wina zdecydowana gościa, który zmieniał pas w niewłaściwym miejscu
Bogdan czepisz się nagrywającego a niegodny jesteś mu nawet butów czyścic ciekawe czy ty mistrzu byś wyprowadził stary samochód z takiej sytuacji a jechać na prawym miał prawo, a po zatem gdyby jechał na lewym to byś z kolei krzyczał że król lewego pasa. I proszę się nie chwal j że jeździsz po europie zachodniej bo to nic nadzwyczajnego ja też swoje zjeździłem pracowałem na busie w Anglii i śmigałem po tamtych autostradach , zjeździłem też Włochy, Hiszpanię, Austrię , Chorwację, Czechy, Rumunię ba byłem nawet kilka lat temu na Ukrainie tam tu się jeździ prawdziwa dzicz. Ja osobiście nie widzę żadnych zastrzeżeń do nagrywającego a skandaliczne zachowanie należy przypisać temu w białemu w punto.
a skad wiesz matole, ze nic sie nue zblizalo lewym pasem?
Mógł to zrobić, ale może zanim upewnił się, że może, włączył kierunek i wykonał manewr jakiś idiota wbił mu się przez ciągłą.
No właśnie, Bogdan dobrze mówi, ale oczywiście zaścianek wie swoje i hejtuje, podobnie będzie ze mną, nie mam wątpliwości. 2 puste pasy, ale mnie kazali jechać prawym to jadę prawym. 2 auta chcą się włączyć, w całej Europie albo zjeżdża się na zewnętrzny pas, albo zwalnia, by umożliwić włączenie się do ruchu. No ale w PL nie można innym ustąpić, bo to oznaka słabości, i to jest właśnie chamstwo drogowe – brak szacunku do innych kierowców. Ja rozumiem, że tamten mógł jeszcze trochę podjechać, bo rozbiegówka była druga, ale nagrywający miał mnóstwo czasu by im pomóc.
brakiem szacunku to wykazał się kierowca białego punto tak wobec nagrywającego jak i tego co był przed nim na rozbiegówce a w tym to bogdan ma racje tak się robi w europie zachodniej gdzie stopień kultury jest dużo wyższy i wszyscy jeżdżą z przepisami, tylko że stosowanie u nas nie popłaca bo w polskiej cebulandi przyjęło się tak że lewy pas to tylko dla królów i zapierdalaczy z tej właśnie przyczyny nagrywający jechał prawym bo widać po masce że to stare auto chcąc nie stwarzać niebezpieczeństwa jechał sobie spokojnie na prawym. Do puki zapierdalacze którzy lewym prują 200 km/h nie znikną lub nie wybudują trzypasmówek tak ludzie będą jeździć i z tej strony dziwie się czemu nie gratulujesz nagrywającemu refleksu i opanowania
Kierujący skorzystał z zasady ograniczonego zaufania bowiem miał prawo sądzić że nikt z pasa rozbiegowego nie może zjechać na jego pas. Inne stanowisko może wyrazić jedynie osoba niedouczona lub ignorant. Obie postawy należy piętnować
Zasada ograniczonego zachowania polega na czymś dokładnie odwrotnym 🙂 Czyli myślimy za wszystkich wokół – tak, jakby za kierownicą innych samochodów siedziały małpy.
No i zdarza się, że jest dość podobnie do tego co napisałem…
To, o czym piszesz, to jakaś nieistniejąca “zasada nieograniczonego braku zaufania”. Zasada ograniczonego zaufania mówi dokładnie o tym, co napisał Adam. W myśl tej zasady uczestnik ruchu ma prawo oczekiwać w normalnej sytuacji drogowej, że inni uczestnicy ruchu będą przestrzegać zasad ruchu drogowego.
znowu kretynskie komentarze o klaksonie, o tym, ze nie mogl zjechac… ludzie, jestescie w błędzie!
jasne mogl, ale na to mial jeszcze kupe czasu, bo kierowcy z prawego pasa, który konczy sie za 250 m, maja jeszcze ciagla linie. nie maja tez jeszcze predksoci takiej, zeby dojechac do miejsca gdzie mozna się włączyc juz do ruchu w tym samym momencie co nagrywający.
tutaj kierowca fiata wykazał się kretynska brawura, domyslam sie, ze nie chodziło mu o to, zeby wlaczyc sie do ruchu czym predzej, tylko o to, zeby wyprzedzic suzuki, ktore jechało zgodnie z przepisowa predkoscia, co przeciez polskich kierowców doprowadza do frustracji.
codziennie zjezdzam z tego samego wiaduktu i naogladałem sie juz podobnych obrazków na zywo.
czemu nagrywajacy nie zmienil pasa na lewy gdy widzial ze dwa samochody sa na pasie do wlaczenia? przeciez mogl przewidziec ze takie cos sie moze zdarzyć
a widzisz że biały włącza się jeszcze na ciągłej linii? nagrywający mógł ale nie musiał zmienić pasa, jego dobra wola, jechał zgodnie z przepisami!! nic mnie tak nie wkurwia jak obwinianie niewinnego
noname
wlasnie dlatego trzeba wczesniej przewidziec ze cos takiego sie moze zdarzyc i na wszelki wypadek zmienic pas na lewy i przepuscic auta na pasie do wlaczenia!!! Ludzie litosci troce myslec za kierownicą o klakson nie uratuje wam zycia!
Bo nie przejeżdża się przez ciągłe linie i obszar drogi nie przewidziany dla ruchu. Nagrywający spokojnie by ich minął zanim którykolwiek z nich mógłby zgodnie z przepisami zmienić pas.
Jakby to zrobił to znów by się znalazł inny komentujący artysta że to król lewego pasa widzisz i tak źle i tak niedobrze
moze ktos za nim jechal?
Chyba ten co nagrywał malo jezdzi praktycznie za każdym razem czy ja wjeżdża czy ktos inny jak tylkosie zbliżał do pasa rozpedu samochody zjeżdżają na lewy pas zeby nie bylo takiej sytuacji a tutaj Pan kierowca oczywiscie wina tego co wyjeżdżał ale ten od kamerki nic nie myśli niedzielny kierowca
Dokładnie tak się powinno robić, jeśli tylko ma się możliwość zjazdu na lewy pas, a tu widać ze była
Dwóch idiotów. Punto wymuszał na wyłączonym z ruchu jeszcze, więc tak czy inaczej złamał przepis. A potem jeszcze ucieka bohater
i oczywiście nie hamulec nie manewr ale klakson tak klakson był tu najważniejszy
A co innego mu zostało jak ten go tracił ? Tam było wymuszenie ….
no tylko co by mu dał ten hamulec no powiedz mądralo ? jakby dał ostro w but a po masce widać że to stary wóz więc wątpię aby był abs lub jeszcze działał, to na pewno wylądował by na barierach lub jak toś by jechał z tylu to przypakował by w niego kierowca to mistrz że wyszedł z takiej sytuacji i butów nie godzien jesteś mu całować
Ładnie kamerujący opanował to auto. Tam chyba nawet ESP nie było…
widzi że dwa auta chcą się włączyć to raz dwa zasada ograniczonego zaufania. Obydwa fakty olała tylko jedzie jak ten baran na rzeź. Naturalnie drugi kierowca winny sytuacji. Ale mózg wystarczy zabrać a nie tylko szminkę. I by tego nie było
Żaden z tych pojazdów nie dojechał nawet do linii przerywanej. Tak więc żaden z nich nie był jeszcze na włączaniu. A ba pewno nie Fiat ze skorpionem.
Żaden pojazd nie chciał się włączyć. Wypadałoby wrócić do szkoły i przypomnieć sobie na czym polega i kiedy występuje włączanie się do ruchu.
A zasadę ograniczonego zaufania właśnie zastosował, zakładając, że pozostali uczestnicy ruchu będą przestrzegali przepisów.
Jak chcą się włączyć do ruchu kiedy nawet nie dojechali do miejsca w którym to mogą zrobić? Ile tam jeszcze było do przerywanej? Gdyby nie idiota z punto czy też abartha nagrywający spokojnie zdążyłby przejechać zanim tamci dotarliby do miejsca gdzie dozwolone jest włączenie się do ruchu! Gdyby faktycznie te dwa pojazdy były już w miejscu, gdzie MOŻNA się włączyć do ruchu to nagrywający powinien zjechać na lewy aby umożliwić im wjazd ale nie w sytuacji na nagraniu, kiedy przepisy ruchu drogowego ZABRANIAJĄ wjazdu. Nagrywający miał prawo (a nawet obowiązek w myśl prawa) jechać dalej prawym pasem bo miał przed sobą wolne i nikomu nie utrudniał ruchu.
Dno, żenada… Kierowca Punto spowodował zagrożenie, ale zero nawet odrobiny refleksji. Zaraz potem kita do podłogi i “nic się nie stało”.
W końcu spowoduje dzwon…
Tak jeżdżą polsy idioci a Policja siedzi w klimatyzowanych posterunkach i czeka na zasłużoną emeryturę .
widzi debil egoista, ze chcą się dwa samochody włączyć do ruchu to zamiast zjechać na lewy pas jak cywilizowany człowiek to ciśnie tym prawym…
Bezczelny ten autor nagrania. No szczyt, szczytów, że jedzie zgodnie z przepisami.
Akurat jak się pojeździ trochę po europie, to prawie zawsze w takich miejscach kierowcy zjeżdżają na lewo, aby umożliwić wjazd na prawy pas. Oczywiście nie zmienia to faktu że szybki abart poleciał po pasie wyłączony i po ciągłej…
Potwierdzam. Ostatnio wróciłem z podróży samochodem do Chorwacji i z powrotem. W Czechach, Austrii, Słowenii, Chorwacji zawsze przed tego typu zjazdami każdy samochód jest na lewym pasie aby umożliwić łatwe włączenie się do ruchu tym którzy właśnie są na pasie rozbiegowym.
Tak po za tym nam jeszcze dużo kultury jazdy brakuje w porównaniu do naszych sąsiadów na południu Europy.
Ale tam były hektometry pasa rozbiegowego, który umożliwiał przyspieszenie i wjazd przed nagrywającego lub jazdę z dotychczasową prędkością i wjazd za auto autora nagrania. Nie było potrzeby zjazdu na lewy pas.
No tak racja tylko u nich nie ma zapierdalaczy na lewym pasie co 200 km?h prują tam to kulturalnie i prędkość zgodnie z przepisami tylko że u nas jak ktoś wiedzie na lewy i nie daj boże trochę wolniej jedzie to od razu zapierdalacze są wpienieni
Bartek debil i egoista z ciebie jest dziwie się że cię nie dopadla jeszcze selekcja naturalna
1. Sprawca zdarzenia ewidentnie nie dorósł do jazdy na drodze publicznej – ignoruje oznakowanie poziome, pas rozbiegowy, zasady pierwszeństwa i elementarnego rozsądku.
2. Nagrywający mógłby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji, gdyby wcześniej zjechał na lewy pas, aby ułatwić innym wjechanie na drogę główną (chyba, że z tyłu ktoś już zbliżał się do wyprzedzania lewym pasem – tego na filmie nie zobaczymy). To dobry nawyk, który zazwyczaj służy wszystkim uczestnikom ruchu.
Przepraszam, to jak to w końcu jest z tą zmianą pasa ruchu? Jak jest korek – wpuść, jak jest pusta droga – wpuść. Nie za dużo czasem tego wpuszczania? Kto tu na kogo ma uważać i kto komu ustąpić?
@Borek: formalnie, oczywiście, masz rację – jeżeli masz pierwszeństwo, nie masz żadnego obowiązku nikogo wpuszczać z drogi podporządkowanej, ani nikomu ułatwiać włączania się do ruchu.
W praktyce jednak na drodze jest znacznie przyjemniej i bezpieczniej, jeżeli kierowcy – zamiast bezwzględnego egzekwowania swojego pierwszeństwa – czasami okazują sobie odrobinę (nadobowiązkowej) uprzejmości. Bynajmniej nie popieram przesady w tym względzie (np. niektórzy zatrzymują ruch na głównej drodze, wpuszczają całe sznury samochodów z podporządkowanej, a inni z tyłu czekają i klną – to bez sensu). Ale są czasami trudne sytuacje – wyjazdy, lewoskręty, zasłonięte parkingi, z których bez pomocy innych bardzo trudno jest wyjechać. Dzisiaj Ty pomożesz komuś, jutro ktoś pomoże Tobie – i droga powoli staje się miejscem bardziej cywilizowanym, a nie dziką dżunglą, w której każdy walczy o swoje.
W sytuacji przedstawionej na omawianym filmie zjechanie na lewy pas (pod warunkiem, że nikt akurat nie wyprzedza lewym pasem – to oczywiste) nie kosztuje absolutnie nic poza włączeniem kierunkowskazu i ruchem kierownicą. Cieszy mnie to, że wielu Komentatorów na tym forum to rozumie.
Zjeżdżając na lewy pas możesz wjechać w kogoś na tym pasie. Rozpędzając się na pasie rozbiegowym nie ryzykujesz niczego bo to pas specjalnie dla ciebie. Co jest bezpieczniejsze?
Dziękuję.
@Borek: w moim samochodzie są na wyposażeniu 3 lusterka + szyby, przez które widać otoczenie z boków – staram się z nich korzystać podczas zmiany pasów i kierunku jazdy (:-).
P.S. Myślę, że dalszą dyskusję możemy sobie podarować, ponieważ najwyraźniej mamy inne wyobrażenie o bezpieczeństwie i kulturze jazdy.
Panowie@ Borek i @ Leszek – obaj macie racje. Problem w tym przypadku jest inny. Chodzi o ten konkretny przypadek. W mojej ocenie nie było potrzeby zjazdu na lewy pas i umożliwienie włączenia się do ruchu kierowcy 1 jak i 2. Może (MOŻE) jakby jechali równo (te 3 samochody) i wówczas trzeba byłoby jakoś zareagować – albo dodać lekko gazu, albo go ująć (autor nagrania), aby wpuścić pojazdy z rozbiegowego. Obaj kierujący z pasa rozbiegowego mieli miejsce, czas i możliwości, aby płynnie wjechać na prawy pas bez stwarzania zagrożenia.
@Leszek, wszystko to jest prawdą co prawisz – umożliwienie, pomaganie – ale w granicach rozsądku. Nie traktujmy innych kierujących jak święte krowy i na siłę nie bądźmy zbyt kulturalni – to też nie jest metoda. Film sprzed kilku tygodni – jak ktoś wpuszczał z podporządkowanej, zatrzymując tym samym innych kierowców. Też wpuszczam – ale jak widzę, że mam daleko – mrugnę światłami, ujmę nogę z gazu jak kierowca jest apatyczny, albo w korku – to zrobię miejsce – ale nigdy nie zatrzymuję auta na środku drogi mając za plecami inne auta (zresztą jak nikogo nie mam również) – po co, kierowca sobie poradzi (a jak nie poradzi, znaczy, że musi jeszcze się doszkolić).
Z rozbiegówkami sytuacja ma się tak samo. Nie oczekuję nigdy, że mnie ktoś wpuści – albo się rozpędzę, albo przyhamuję (zwolnię) i wjadę za plecy komuś – to ja mam się dostosować do innych jadących po takiej drodze, nie na odwrót. U mnie są wjazdy na “autostradę” z bardzo krótkimi zjazdami i wjazdami – rozbiegowe bądź zjazdowe pasy w ogóle nie istnieją. Wiem, łamię przepisy – ale jak nie mam możliwości wjazdu z tak krótkiego pasa na prawy nie ładując się komuś przed maskę to po prostu kontynuuję jazdę poboczem – aby nabrać prędkości i nie wymuszając na nikim dostosować się do innych. Kierowcy zjeżdżają na lewy pas, ale jak jest to możliwe – szczególnie widać to w przypadku ciężarówek – gdzie ja nie widzę jego lewej strony, że jest tam jakaś osobówka, którą być może on będzie spychał na barierki. Natomiast nigdy nie zatrzymuję się na końcu rozbiegowego (jest on na prawdę bardzo krótki – ok. 50m) – bo jeszcze bardziej wprowadza chaos na drodze.
Tak samo mam ze zjazdowym – w ogóle go nie ma – co prawda ograniczenie jest obniżone do 90km/h na tym odcinku – zjeżdża się z pasa prawego. Ja w tym przypadku również łamię przepisy – jak mam kogoś za plecami – to zjeżdżam z pobocza autostrady – no jakoś nie chcę, aby mi ten z tyłu zaparkował w bagażniku przy tej prędkości. W tym przypadku różnica prędkości będzie spora, bo składać w łuk należy się z prędkością max 50km/h (bez pasażerów) – ten z tyłu ma 90km/h/ No prawie drugie tyle – więc wole złamać przepis, niż kręgosłup.
w przypadku z filmu kierowca punto, które ma 60KM i przyspiesza do sety w 25 sekund chciał wyprzedzić panią w swifcie w momencie kiedy jeszcze nie zdarzyła się rozpędzić, bo jechała z przepisową 40 na wiadukcie, z którego oboje zjeżdzają. a przeciez wiadomo, że jeżdżący z przepisową prędkością w polsce to zawalidrogi.
Nie mógł zjechać na lewy pas bo byście mordy darli że mamy ruch prawostronny. Kierowca tego białego badziewia miał nie przejeżdżać linii ciągłej .
To “białe badziewie” to Abarth Punto” kosztuje więcej niż twój zdezelowany trup za 5000zł.
“Bartek” – aha i to mu daje jakieś przywileje na drodze?
No tak, to wszystko tłumaczy. Trudno, żeby kierujący takim bolidem ciągnął się za jakimś japońskim byle czym tylko dlatego, że jest ciągła, a po sąsiednim pasie ktoś jedzie.
Nagrywający powinien go wcześniej zobaczyć, zdać sobie sprawę, że ma do czynienia z lepszym od siebie i uciec na lewy pas – a jeżeli nie miał możliwości, to zahamować, a nie złośliwie blokować przejazd rajdowcowi.
dlatego zawsze zapierdalam lewym ;ppp
Fiat Abarth, czyli najlepszy sposób oznajmienia światu że brakło kasy na Ferrari.
Hm… A mało mieli miejsca na pasie rozbiegowym? Po co kierujący w tym przypadku miał zjeżdżać na lewy pas? Oba pojazdy z pasa rozbiegowego (pierwszy i Fiat) spokojnie mogły z niego korzystać przez dobre kilkaset metrów.
Dokładnie, ludzie nie mają bladego pojęcia do czego służy pas rozbiegowy i jak się na nim zachowywać.
Ledwie drugi komentarz, a taki sensowny. Cieszę się, że przynajmniej na PD są cywilizowane komentarze.
Mala rada dla autora filmu. Widzisz pojazdy wjezdzajace na pas rozbiegowy, masz lewy pas wolny, to na niego przejedz. Po pierwsze ograniczysz ryzyko takich akcji, a po drugie uplynnisz ruch, gdyz ulatwisz wjazd autom z pasa rozbiegowego.
zanim te pojazdy by mogly wjechac na glowna z pasa rozbiegowego to autor juz dawno by pojechal – przeciez oni sie zjezdzaja tam gdzie i tak pasa zmieniac nie wolno – juz bez przesady
Powiem Ci, że kiedyś zjeżdżałem, na lewo przed rozbiegówką. I też uważałem, że to dobre. Ale niestety nie w Polsce. Tu wszyscy taki manewr traktują jako zaproszenie do wjazdu na prawy pas “tu i teraz” już na jego samym początku. A to w ogóle kłóci się z ideą pasa rozbiegowego. Efekt tego jest taki, że uniemożliwiasz wyprzedzanie lewym pasem dla innych, na prawym mamy ledwo co włączonego gościa z prędkością 50-60 a rozbiegowy jest… radośnie pusty. SUPER!
Po to pas rozbiegowy służy do rozpędzania i włączenia do ruchu, prawy do jazdy a lewy do wyprzedzania, żeby był porządek. Nie wiem czemu namieszanie w tej kolejności miałoby być “dobrą radą”.
W Polsce ludzie nie potrafią korzystać z rozbiegówek 🙁 albo zjeżdzają na prawy pas bez prędkości, abo zatrzymują się na końcu rozbiegówki bo nie potrafili się płynnie właczyć do ruchu. Ja jak mogę to zmieniam pas na lewy, żeby ułatwić manewr, ale tu nie było jeszcze takiej potrzeby, bo oni jeszcze byli na ciągłej i bez prędkości żeby wjeżdzać na prawy pas.
Masz Aga rację, nie potrafia korzystać. Rok temu widziałem wyjazd ze stacji benzynowej na ruchliwą jezdnię, zakończony rozbiegowka. Jakiś mało wprawny kierowca zatrzymal się na samym początku i stał jak ciele kilka minut. Gdy zrobił się już za nim korek podszedłem do p. Janusza i zapytałem “do czego służy ten pas że strzałkami?! Nabierz pan prędkości i jedź”. Pojechał jak opatrzony. Dopiero zakumał o co chodzi. Gość na oko 60 lat. To on mnie 20 letniego prycha powinien uczyć nie ja jego. Taki kraj Koleżanko.