lip 23 2019
Kategoria: AGRESJA, AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE, DACHOWANIA, DROGI SZYBKIEGO RUCHU, MONITORING, MOTOCYKLIŚCI, O WŁOS, OKIEM KAMERY, PIESI, POD WPŁYWEM..., POLSKIE DROGI – ODCINKI, POŚLIZGI, POTRĄCENIA, PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE, ZWIERZĘTA
Kolejne cenne lekcje prosto z polskich dróg.
32 komentarze do "Polskie Drogi #153"
Wczoraj wracałem z Gdańska w stronę Warszawy, jazda autostradami to jest jazda ekstremalna. O ile A1 to trochę mniejszy ruch i jedzie się spokojniej a widząc w lusterku że coś grzeje na lewym pasie, można ocenić czy warto przyśpieszyć i wyprzedzić nie blokując tego pędzącego lewym pasem czy puścić gaz i przepuścić go, ale już jadąc A2 to albo jechać cały czas lewym pasem licząc na to, że zostawiając sobie bezpieczny odstęp ktoś nie potraktuje tego jako zaproszenia z prawego pasa na lewy, albo jechać na zderzaku komuś nie mając szans wyhamować, no i trzeba cisnąć bo inaczej debil potrafi błyskać ci długimi, bo przecież jak wyprzedzi, zepchnie jeden samochód z lewego pasa to będzie szybciej. Pozostaje ewentualnie jazda prawym pasem z prędkością 80-120 km/h a tempomat jeśli ktoś ma to może sobie wyłączyć, bo na A2 nie da się jechać ze stałą prędkością. Czekam na wejście przepisów o bezpiecznym odstępie i tępienie jazdy lewym pasem i skuteczne ich egzekwowanie.
5:47 – 5:58 – Pacan widzi, że ten w Peugeot-ie jedzie jakoś dziwnie może coś za chwilę odwalić, ale zamiast zwolnić i puścić go przodem to się pcha. Mi to wygląda na wymuszenie odszkodowania.
Tam był jeden pas ruchu i pacan wyłączył ostatnią szarą komórkę.
Co to za różnica ile było pasów? Jak ktoś się zachowuje podejrzanie na drodze to stosuję wobec niego zasadę ograniczonego zaufania.
zasada ograniczonego zaufania polega na tym, że masz prawo również myśleć ze wszyscy uczestnicy ruchu drogowego stosują się do przepisów.
“Zasada ograniczonego zaufania – zasada stanowiąca, że zarówno każdy uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na drodze oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że aktualne zachowanie uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do odmiennego jego zachowania”
W tym przypadku zachowanie kierowcy Peugeot-a wyraźnie sugerowało że nie należy mu ufać.
@stasiek0000 – a co broniło kierującemu pojazdem z prawego pasa zwolnić, przyhamować i puścić prawidłowo jadacego kierującego lewym pasem i dopiero później zmienić pas? Co broniło kierującemu z prawego pasa przyspieszyć i zmienić pas bezpiecznie przed kierującym z lewego pasa?
Nikomu nie należy ufać!
Zwróć uwagę na odbicie 3 maskotek z podszybia. To jest ten sam facet/babka co z 3:25. Było o nim/niej ostatnio. Wymuszacz kolizji, byleby tylko mieć co pokazać w internetach.
Dlatego jeśli chodzi o sytuację w 3:25 to nie zdziwiłbym się, gdyby jechał po rondzie z włączonym kierunkowskazem… Inni myślą, że będzie zjeżdżał, a kierunkowskaz to przecież tylko sugestia…
@Findhorn14 – a tak z fusów wróżysz? Tak, to jest film z tego kanału, gdzie autor nagrań jasno stwierdził, że kolizji nie wymusza. Dlaczego wysnuwasz jakieś oskarżenia?
Jeśli umieszczę film, gdzie zapalam zapałkę ale “jasno stwierdzę”, że tego nie zrobiłem, będziesz pisał na forach, że zapałka nie została zapalona? Przecież widać, że robi wszystko, żeby puknąć inny samochód.
Większość nagrań to bolesny standard jazdy po polskich drogach, za wyjątkiem filmu z Touaregiem – tego gościa powinno się postawić przed sądem, to niebezpieczny bandyta lub psychopata, którego miejsce jest w zakładzie zamkniętym.
Ta składanka potwierdza, że Polacy nie potrafią jeździć po autostradach/ drogach szybkiego ruchu… Patrzcie ludzie jak nie jeździć…
3:27
Była kolizja? No była. Więc Pani mająca pierwszeństwo zapytała kulturalnie czy wszystko jest OK i czy można zjechać.
Bez darcia japy. Bez krzyków, wychodzenia z samochodu i oglądania najpierw samochodu, a potem stanu ludzi. No stało się, to się stało, trzeba zapytać jak zdrowie.
Kuźwa, gdyby wszyscy podczas codziennych przypadkowych obcierek i drobnych kolizji mieli podejście do tematu podobne do tej Pani, przyjemniej byłoby na drogach.
Bardzo duży plusik dla Pani nagrywającej to zdarzenie. Zwykły, miły, ludzki odruch, a pewnie obrócił sytuację o 180 stopni względem tej sprzed jeszcze sekundy.
No i głosik piękny. Może kierowca hyundaia wiedział co robi ;P
Co za niedojeb umysłowy z 1 filmu. Najwazniejsze ze filmik sie nagral na PD. Malo istotne bylo zapytac czy wszystko OK czy pomoc w czyms. Najwazniejsze to zabezpieczyc nagranie i ogien na tloki.
Widać co się stało. Koleś wyszedł o własnych siłach. W przepchaniu ciężarówki bez koła raczej by trudno było pomóc.
Odstęp, debile, kurwa… odstęp!
Dla mnie odcinek wygrał mistrz drugiego planu 4:40. Skurczybyk jak nóżkami przebierał. 😀
pewnie autobus ucieka
1:50 Mam tylko złudną nadzieję, że miśki dla własnej wygody nie zakończyły tej kolizji jako zwykłe zdarzenie drogowe mandatem dla sprawcy, tylko na miejscu świrowi zabrali uprawnienia za celowe spowodowanie kolizji i zagrożenia w ruchu lądowym i skierowali z automatu sprawę do prokuratury.
Kierującego VW oskarżyłbym o usiłowanie zabójstwa w zamiarze ewentualnym.
@Cogito – była podobna sprawa – wklejałem link, gdzie kierujący SUVem zepchnął z drogi za lekkie wymuszenie pierwszeństwa – film z kanału STOP CHAM. Droga długa jeszcze pewnie przed poszkodowanym – sąd pierwszej instancji uniewinnił sprawcę – jak pamiętam.
Chciałbym, aby policja udostępniała informacje co się potem stało że sprawcą. Niestety mimo zapewnień, od 2005 nie ma transparentności.
1:50 Pan kamerujący wjechał Tiguanowi na pas. Częsta i strasznie wkurzająca sytuacja. Rozumiem zdenerwowanie ale żeby po takiej sytuacji egzekwować sprawiedliwość poprzez zajeżdżanie drogi to naprawde trzeba mieć nie po kolei w głowie.
Sytuacje jak 4:10 mnie zadziwiają. Jedzie i widzi, że przed nim samochód hamuje i zamiast też sobie spokojnie hamować nawet bardziej żeby trzymać bezpieczny odstęp i dać kierowcy za nim czas też na spokojne hamowanie, to jedzie jak jechał i w ostatniej chwili ostro po hamulcach. Jeszcze do tego jest to w miejscu gdzie stały niedziałające bramki autostradowe i ograniczenie prędkosci 40 km/h więc NALEŻY się spodziewać, że samochody przed nami będą znacząco zwalniać. Dramat poprostu. Będąc kierowcą jednak powinno się mieć minimalną chociaż umiejętność ‘czytania gry’.
Dobre filmy, ku przestrodze.
Pozdro
Józek z Dąbia
to Touareg 🙂
“1:50 Pan kamerujący wjechał Tiguanowi na pas. Częsta i strasznie wkurzająca sytuacja”
Obejrzyj jeszcze raz tą sytuację i popatrz na linie prowadzące. Potem się wypowiadaj.
Faktycznie. OK kamerujący wjechał na dobry pas – zwracam honor.
Jak mnie wkurwia takie podejście jak te tępaki na przejściu. Wypadek, zamiast podejść chociaż zapytać czy wszystko ok to zerknie sobie przez 3 sekundy i idzie dalej. Tfu!
2:15 – kolejny, który w sytuacjach podbramkowych tak panikuje że prawo/lewo mu się myli i zamiast robić unik to wjeżdża w inny samochód.
Masz na myśli idiotę z VW, który wjechał w nagrywającego ?
Wiele było takich co robiło uniki, po czym lądowali w rowie lub powodowali inną kolizję na innym pasie a winny uciekał ( tym samym z braku winnego sami stawali się winnym). Co więcej nie zawsze kamerka pomagała (w krytycznym momencie okazywało się, że karta SD jest uszkodzona itp).
Poczekam na komentarze ekspertów 😀