Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Śmieciarka taranuje hondę
—
W drodze do pracy
›
Pretensje rowerzysty
maj 31 2016
Kategoria:
AGRESJA
,
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
ROWERZYŚCI
https://www.youtube.com/watch?v=8JXP8Y3d4qY
do góry
84 komentarze
do "
Pretensje rowerzysty
"
GeK0n
pisze:
31/05/2016 o 22:54
Odpowiedz
Report comment
ititrjf
pisze:
01/06/2016 o 10:07
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
05/06/2016 o 03:02
Odpowiedz
Report comment
Nace
pisze:
31/05/2016 o 22:52
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
01/06/2016 o 01:51
Odpowiedz
Report comment
rfg
pisze:
05/06/2016 o 03:04
Odpowiedz
Report comment
szym
pisze:
31/05/2016 o 21:18
Odpowiedz
Report comment
cynek
pisze:
31/05/2016 o 20:26
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
31/05/2016 o 21:30
Odpowiedz
Report comment
sdsjo
pisze:
31/05/2016 o 20:12
Odpowiedz
Report comment
Dom
pisze:
31/05/2016 o 20:07
Odpowiedz
Report comment
krzysiek
pisze:
31/05/2016 o 19:06
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
01/06/2016 o 23:00
Odpowiedz
Report comment
asterlock
pisze:
31/05/2016 o 19:01
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
01/06/2016 o 22:57
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
31/05/2016 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Młode próchno
pisze:
01/06/2016 o 02:16
Odpowiedz
Report comment
2 kółka
pisze:
31/05/2016 o 17:54
Odpowiedz
Report comment
esio
pisze:
31/05/2016 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
kierowca
pisze:
31/05/2016 o 18:08
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2016 o 18:18
Odpowiedz
Report comment
on
pisze:
31/05/2016 o 18:28
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
01/06/2016 o 07:14
Odpowiedz
Report comment
hihi
pisze:
31/05/2016 o 20:03
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
31/05/2016 o 17:52
Odpowiedz
Report comment
Szymon
pisze:
31/05/2016 o 17:59
Odpowiedz
Report comment
waskos
pisze:
31/05/2016 o 18:21
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
31/05/2016 o 20:03
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
31/05/2016 o 20:16
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
31/05/2016 o 20:57
Odpowiedz
Report comment
waskos
pisze:
01/06/2016 o 00:11
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
01/06/2016 o 10:40
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
31/05/2016 o 20:31
Odpowiedz
Report comment
kuba
pisze:
31/05/2016 o 18:03
Odpowiedz
Report comment
waskos
pisze:
01/06/2016 o 00:24
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2016 o 18:06
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
31/05/2016 o 18:58
Odpowiedz
Report comment
wojtek
pisze:
31/05/2016 o 20:04
Odpowiedz
Report comment
Golarka do wąsów
pisze:
31/05/2016 o 17:33
Odpowiedz
Report comment
Gienek
pisze:
31/05/2016 o 17:28
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
31/05/2016 o 21:11
Odpowiedz
Report comment
Danyeru
pisze:
31/05/2016 o 23:14
Odpowiedz
Report comment
Kol
pisze:
31/05/2016 o 17:17
Odpowiedz
Report comment
Req
pisze:
31/05/2016 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Kol
pisze:
31/05/2016 o 19:12
Odpowiedz
Report comment
andy
pisze:
01/06/2016 o 08:05
Odpowiedz
Report comment
Perła
pisze:
31/05/2016 o 17:25
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
31/05/2016 o 18:05
Odpowiedz
Report comment
Krzysztof
pisze:
31/05/2016 o 21:28
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
31/05/2016 o 17:12
Odpowiedz
Report comment
Skinny
pisze:
31/05/2016 o 16:28
Odpowiedz
Report comment
M_J
pisze:
31/05/2016 o 17:24
Odpowiedz
Report comment
Bars
pisze:
31/05/2016 o 18:04
Odpowiedz
Report comment
kolasov
pisze:
31/05/2016 o 22:15
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
31/05/2016 o 22:20
Odpowiedz
Report comment
Młode próchno
pisze:
01/06/2016 o 02:05
Odpowiedz
Report comment
anonim
pisze:
31/05/2016 o 16:21
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
31/05/2016 o 17:50
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/05/2016 o 18:05
Odpowiedz
Report comment
a
pisze:
31/05/2016 o 18:17
Odpowiedz
Report comment
mat
pisze:
31/05/2016 o 18:49
Odpowiedz
Report comment
sdsjo
pisze:
31/05/2016 o 20:17
Odpowiedz
Report comment
Radek
pisze:
01/06/2016 o 00:42
Odpowiedz
Report comment
Aimee
pisze:
01/06/2016 o 07:11
Odpowiedz
Report comment
MadMan
pisze:
01/06/2016 o 07:31
Odpowiedz
Report comment
Karolina
pisze:
01/06/2016 o 11:05
Odpowiedz
Report comment
Jareq
pisze:
02/06/2016 o 11:47
Odpowiedz
Report comment
łodzianka
pisze:
31/05/2016 o 20:54
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
01/06/2016 o 07:07
Odpowiedz
Report comment
Artur
pisze:
01/06/2016 o 10:34
Odpowiedz
Report comment
Anon
pisze:
31/05/2016 o 18:57
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
01/06/2016 o 07:09
Odpowiedz
Report comment
Domino
pisze:
31/05/2016 o 15:06
Odpowiedz
Report comment
mefix
pisze:
31/05/2016 o 22:22
Odpowiedz
Report comment
Polak
pisze:
01/06/2016 o 11:02
Odpowiedz
Report comment
Jan
pisze:
01/06/2016 o 14:09
Odpowiedz
Report comment
byniu
pisze:
01/06/2016 o 22:41
Odpowiedz
Report comment
Lolek
pisze:
31/05/2016 o 15:05
Odpowiedz
Report comment
Desti
pisze:
31/05/2016 o 17:27
Odpowiedz
Report comment
Przemek
pisze:
31/05/2016 o 18:02
Odpowiedz
Report comment
kolasov
pisze:
31/05/2016 o 22:13
Odpowiedz
Report comment
Jareq
pisze:
02/06/2016 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
serax
pisze:
31/05/2016 o 19:12
Odpowiedz
Report comment
Młode próchno
pisze:
01/06/2016 o 02:01
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
84 komentarze do "Pretensje rowerzysty"
Pomijając fakt, że kierowca autobusu jak najbardziej ma racje, to nie słyszałem aby włączył kierunkowskaz włączając się spowrotem do ruchu. Chyba ze sie myle i na bus pasie nie musi nie wiem busami nie jeżdże
Autobus nie zmienia pasa ruchu. Stał na buspasie i ruszył prosto. Po co więc miałby włączyć kierunkowskaz?
Przystanek zlokalizowany w pasie ruchu więc (dodatkowo bus pas) po co kierunkowskaz skoro nie zmienia pasa ruchu czy też kierunku jazdy.
Niechęć do rowerzystów bierze się z prostego powodu. Rowerzyści często uważają się za lepszych, a po drugie by być rowerzystą nie potrzebne są żadne uprawnienia, a co za tym idzie – elementarna znajomość przepisów ruchu drogowego. Ta wybuchowa mieszanka powoduje groźne sytuacje.
To się nie bierze znikąd. Oczywiście to moja subiektywna ocena, ale uważam, że rowerzyści w sporej większości są osobami zadufanymi w sobie.
Problem z rowerzystami polega na jakimś błędnym przeświadczeniu, że ich przepisy ruchu drogowego nie dotyczą, albo, że mniejsza szkodliwość czynu.
Jak wielu tu zauważyło, a i ja często widuję – na porządku dziennym jest przejeżdżanie na czerwonym świetle, brak respektowania pierwszeństwa przejazdu, czy jazda pod prąd. Rowerzyści po prostu zachowują się, jakby byli wyjęci spod prawa, jakby fakt złamania przepisu przez rowerzystę miał być mniej szkodliwy. Zwróć uwagę to jeszcze oberwiesz. Bo przecież co się stanie jak sobie rowerkiem na czerwonym śmignę co nie? – myśli rowerzysta. I niestety – z obserwacji można śmiało wywnioskować, że w tej grupie, tego typu rowerzystów jest zdecydowana większość. Kolejny problem to podejście. Jadąc autem zdajemy sobie sprawę z istnienia przepisów, znaków i tego, że nieuwaga może kosztować. Na rowerze jakby tego nie było. Stąd np nierespektowanie przez rowerzystów pierwszeństwa przejazdu – po prostu jadąc rowerem ludzie nie są przyzwyczajeni do obserwacji drogi, a co za tym idzie – znaków drogowych. Po prostu wsiadają na rower i jadą przed siebie. Prawo też ostatnimi czasy mocno stara się zrównać rowerzystów z innymi uczestnikami ruchu, przez co rowerzyści bardzo często nadużywają swoich niewielkich rozmiarów, by pojawiać się “znikąd”. Trzeci problem rowerzystów to właśnie pchanie się gdzie popadnie. Jadąc autem staram się, żeby go nie uszkodzić, więc moja tolerancja dla ryzykownych manewrów jest mniejsza. Rower uszkodzić dosyć ciężko w takim stopniu jak samochód. Dlatego tak często jesteśmy świadkami np jak rowerzysta lekko uderza w samochód, urywa lusterko, coś zarysuje, coś ułamie. Rowerzysta machnie ręką, a auto uszkodzone. I tak np uważam, że bublem prawnym było stworzenie na przejściach dla pieszych korytarza dla rowerów. Teoretycznie w świetle prawa przejazd rowerem przez przejście jest zabroniony, ale wystarczy namalować obok osobny “korytarz” postawić stosowny znak i whola, można sobie zapierdalać mówiąc dosłownie ile sił w nogach. I tak efektem tego jest, że jedziesz sobie spokojnie, obserwujesz przejście dla pieszych i pusto, a nagle z dupy wylatuje rowerzysta i jeszcze ma pretensję, ze go wczas nie zauważyłeś.
Znowu poza terenem zabudowanym na różnych wsiach i mniejszych miastach rowerowymi zakałami drogowymi są wszelkiej maści dziadki i babcie jadące na swych wątpliwej sprawności składakach. Problem tych “rowerzystów” polega już na kompletnej nieznajomości zasad ruchu drogowego i poruszania się często tak ślamazarnym tempem, że właściwie to trzeba się zatrzymać niemal do zera, jeśli nie ma możliwości wyprzedzenia, bo coś jedzie z naprzeciwka. Sam w ten sposób miałem kolizję (ujętą z resztą w jednej z kompilacji PD)
Reasumując. Nie lubię rowerzystów i nie będę lubił. Są sami sobie winni, bo nie potrafią współistnieć z innymi użytkownikami dróg, nie przestrzegają przepisów, jeżdżą jak chcą i gdzie chcą, wszędzie się pchają, prowokują stłuczki i są roszczeniowi, często wręcz manifestując swoją obecność na drodze.
Nie wrzucalbym wszystkich do jednego worka, bo ja jako rowerzysta jezdze w 90% chodnikami lub sciezkami, ulicami sie boje bo kierowcy jezdza jak popierdoleni, i mozna zginac. Nie jestem roszczeniowy, jezdze ulicami tylko wtedy kiedy naprawde musze, czyli bardzo rzadko…
Moja teoria jednak jest taka, ze kierowcy ktorzy nie lubia rowerzystów, sa slabymi kierowcami. Jest im szkoda samochodu, lubia jezdzic plynnie i redukcja do jedynki i jazda na jedynce przez powiedzmy 100 metrów za rowerzysta sprawia ze gotuje im sie pod sufitem. Jak slabym kierowca trzeba byc aby fakt wspoluczestniczenia rowerów w ruchu drogowym doprowadzal kierowce do stanu wrzenia? Odpowiedz jest nastepujaca: slabym kierowca ktory nie do konca potrafi kontrolowac siebie i swojego samochodu a koniecznosc zwolnienia sprawia ze jest mu zle. To nie sa dobre reakcje, i jest to brak edukacji w zakresie prowadzenia pojazdu w ruchu drogowym. Wkurwia was wszystko: traktory, rowery, ciagniki, motory, pasy, swiatla, zwezenia, Tiry, wszystko tylko nie wasz najlepszy na swiecie samochod ktorym suniecie po drogach i nikt i nic nie powinien macic waszego spokoju. Huj ze od czasu do czasu dachujecie, potracacie pieszych, i bijecie sie na parkingach bo ktos zatrabil, pozatym to wszyscy swieci, tylko nie chcecie sie nauczyc jezdzic tak jak powinnno sie jezdzic: dobrze i ostroznie, z zachowaniem szczegolnej ostroznosci w sytuacjach ktore tego wymagaja: rowerzysci, piesi, zwierzeta, dzieci… bo to wszystko sie moze przytrafic na drogach, i przytrafia sie, i taka jest rzeczywistosc i jesli dobrze reagujesz na te zastana rzeczywistosc na drodze, to jestes dobrym kierowca, a jesli cie to wkurwia i byle rowerzysta burzy twoja sielaneczke jazdy prosto to moze ODDAJ PRAWKO Nalezy odpowiednio reagowac, na chlodno, logicznie, rozsadnie. Wyuczenie sie przepisów na pamiec i sztywno kurwa jak pod cela na Rakowieckiej to nie jest wyznacznik bycia dobrym kierowca.. Rzucanie kurew rowerzystom tez nie… Rower 10 metrów po buspasie? Juz go kurwa pocisnac, potracic, prawie zabic bo to niebezpieczny zawodnik ktory moze porysowac wam lakier, i jest nieprzewidywalny. Ale o to wlasnie chodzi, zeby wiedziec ze rowerzysta moze zarzucic, tylko nalezy to przewidziec, wyminac, i jechac dalej… jezeli sprawia ci to klopot, to moze jakas dodatkowa lekcja jazdy z profesjonalista by sie przydala zamiast wyparcia faktu bycia bucem na drodze? Swiatla, przejscie i pas dla rowerów? Nie ma bata zeby zwalniac! nakurwiacie dalej bezmyslnie, bo po co patrzec w lewo i w prawo jak sie ma ABS EPS oraz PIERWSZENSTWO? Po co myslec skoro mozna zrzucic wine na innych? Rowerzysta wyjechal jak szalony wprost pod maske – JEGO WINA! Ale moze jednak twoja, bo nie jestes spostrzegawczy i nie przewidujesz tego co sie moze wydarzyc…? I tak dalej i tak dalej….
Bo rowerzyści to święte krowy, nic nie muszą. Po co znać przepisy (podstawy) ruchu drogowego skoro ma rower i stoi za nimi kuriozalne prawo.
rowerzysta wyglada na mega skacowanego
Jeżeli obok jezdni jest ścieżka rowerowa lub jak na filmiku ciąg pieszo-rowerowy, rowerzysta nie ma prawa poruszać się po jezdni. Ale nie każdy to wie i przestrzega, dlatego niektórzy administratorzy dróg wprowadzają dodatkowo znak zakazu ruchu rowerów B-9. W takim przypadku w razie wypadku rowerzysta nie dostanie nawet odszkodowania, nawet jeśli nie będzie winny.
Tu nie trzeba znaków. Na drodze wyraźnie napisane BUS. Żaden rower, piździk, skuter, auto, czołg nie ma prawa tam jechać.
odpowiedź znajduje się na zerowej sekundzie filmu – rowerzyści nie mieli prawa pojawić się na jezdni. Tyle. Więcej pisać nie trzeba.
Do rowerzysty z nagrania: Bóg Cię stworzył i… zapłakał.
w 1 sekundzie widac Znak kompilacji C-13 i C-16 to jakim prawem poruszali sie jezdnią? tyle w temacie burak i menda społeczna.
Takie połączenie znaków informuje o chodniku z dopuszczonym ruchem rowerów, ale DDR w tym ciągu nie jest wyznaczony. Zgodnie z PORD rowerzysta ma obowiązek poruszać się po wyznaczonych DDR. Twór jaki stworzyli samorządowcy – tzw. ciągi pieszo-rowerowe nie są opisane w PORD i w z tym rowerzysta nie ma obowiązku poruszania się nim. Dostaje jedynie możliwość jazdy chodnikiem z zachowaniem pierwszeństwa pieszych.
Abstrahując zupełnie od jazdy rowerem buspasem.
Jeżdżę bardzo dużo rowerem i często widzę jak kierowcy nie szanują prawa rowerzystów ale tutaj to rowerzysta przegiął. Nie dość że bus pasem to jeszcze ma pretensje. Poza tym jest obowiązek ustąpienia pierwszeństwa gdy autobus włącza się do ruchu
Żaden przepis PORD nie nakazuje ustąpienia pierwszeństwa autobusowi/busowi włączającemu się do ruchu z zatoki autobusowej. Kierowca ma mu umożliwić włączenie się do ruchu, tylko w terenie zabudowanym. Nie jest to równoznaczne z pierwszeństwem.
Identycznie reagował właściciel BMW jak zajechał drogę autobusowi, w Krakowie (rej. KWI….). Pamiętacie?
Kto tego nie pamięta? 😉
http://tablica-rejestracyjna.pl/images/photos/20160210165920.png
W każdym normalnym kraju szanuje się rowerzystów, ale Polsce do normalności 1000lat świetnych.
Bo w Polsce rowerzysta ma ścieżkę a nie potrafi z niej korzystać, to trzeba takich frajerów gonić ….
To mamy wam czerwone dywany rozstawiać? Jedzie jak człowiek – zero problemu, przepuszczę, ułatwię jak stoję w korku, jedzie jak cham/debil/prostak – utrudniam, wzywam policję i SM, raz takiego strąciłem z rowerka, mimo że zdenerwować mnie jest bardzo trudno (śmieć rowerowy mi złożył lusterko, bo wg niego powinienem stać na linii rozdzielającej jezdnię, a nie na środku swojego pasa, wysiadając do niego i zaczynając rozmowę po ludzku, bo naprawdędaleko mi do chama drogowego zaczął sobie odjeżdzać klnąć po nosem i pokazując mi faka). Jak ci się nie podoba to sobie jedź do tego normalnego kraju i nie płacz, w polsce naprawdę nie ma wielkich tragedii jeśli chodzi o kulturę jazdy.
Jak rowerzyści szanują innych tak są sami szanowani. Po lewej stronie tej drogi jest nowa droga dla rowerów, nie ma żadnych wymówek by z niej nie korzystać – jest i szeroka, i prosta, i gładka, i długa (od Broniewskiego, gdzie tak naprawdę cała droga się zaczyna nie licząc krótkiego i spokojnego odcinka, aż do Łagiewników na północy miasta, bez żadnej przerwy), są do niej doprowadzone przejazdy dla rowerów również z prawej strony drogi.
Wszyscy się w tym kraju pochylają nad rowerzystami – a to nowe drogi, a to rowery miejskie, a to “sierżanty” na zwykłych jezdniach (nowość!), w kółko kampanie medialne w celu ich ochrony i regularnie wprowadzane przepisy ułatwiające im życie na drodze.
I co z tego wszystkiego? JAJCO! Bo się durnym pedalarzom NIE CHCE korzystać z udogodnień, nawet jeśli jest to ich pieprzony obowiązek. Jak samochód wyprzedzi rowerzystę na dystansie 1,2m zamiast 1,5m to jest wielkie halo w mediach, a jak jeden z drugim zasuwa NIELEGALNIE jezdnią to “ojej, przecież nic się nie stało”.
Ten gościu z filmu za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym mógłby nawet wylądować za kratami, tak poza tym. I tego mu życzę.
Bo infrastruktura rowerowa nie jest udogodnieniem dla rowerzystów tylko dla kierowców. Dla rowerzysty droga dla rowerów oznacza w 99% przypadków gorszą nawierzchnie, krawężniki, wymuszanie pierwszeństwa przez samochody, a przez skrzyżowania muszą jechać slalomem, na dwóch, czasami trzech cyklach świetlnych.
Serio? SERIO? No przepraszam bardzo, mi rowerzyści na jezdni nie przeszkadzają, nie słyszę też kierowców żądających budowy ścieżek – tylko rowerzyści się tego domagają. A jak dostaną to i tak nie korzystają. Wszystkie wady które wymieniłeś istnieją również na normalnych jezdniach, a dodatkowo można się wpakować pod samochód – to naprawdę jest lepsze? Pomijam już fakt, że jeżeli istnieje droga dl rowerów to zasranym obowiązkiem rowerzysty jest z niej korzystać.
Jakoś nie widzę samochodów jeżdżących po chodnikach i przez parki, mimo że na jezdniach są korki albo prace drogowe. Może zaczniemy działać w ten sposób? Oko za oko? Samochody będą zasuwały po DDR bo tam jest luźniej, zobaczymy komu pierwszemu się znudzi.
ty w ogóle wiesz, co to jest rok świetlny ?
Swoja droga ograniczenie prędkości powyżej 50 na godzinę z automatu oznacza zakaz wjazdu do rowerów A na filmie widac podniesienie prędkości do 70 Problem z rowerzystami zawsze zaczyna sie od tego ze nie znają przepisów i czuja sie panami drogi
Czyli rowerem nie można wyjeżdżać poza miasto, bo ograniczenie powyżej 50 km/h?
Koledze Wojtkowi się troszkę pomieszało, Chodzi o to, że generalnie rowerzyście nie wolno poruszać sie po chodniku chyba, że chodnik przy drodze dla pojazdów samochodowych z dozwoloną prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów. W innych przypadkach rowerzysta ma obowiązek poruszania się po jezdni i ścieżkach rowerowych.
Co fakt to fakt Skróciłem swoja myśl i wyszedł bubel Swojego czasu rozmawiałem z policjantem z drogówki i chodzilo mi o to ze jesli dopuszczalna prędkość jest podniesiona powyżej 50km/h i istnieje alternatywa dla rowerzysty w postaci ścieżki rowerowej lub chodnik ma powyżej 2m szerokości rowerzysta ma obowiązek poruszania sie droga alternatywna a co za tym idzie ma zakaz poruszania sie wraz z samochodami Podstawowym przykładem jest na przykład ulica Bora-Komorowskiego w Krakowie – 3 pasy ruchu w kazda stronę dodatkowo prędkość podniesiona do 80km/h do tego szeroka ścieżka rowerowa do ruchu obustronnego i gostek na składaku na środkowym pasie…. Ciekawe ze tego typu tematów nie porusza sie w seri “Jedź bezpiecznie”
Nadal Twój tok rozumowania wykracza poza przepisy. W przypadku, którym opisujesz, w części dotyczącej chodnika mówi, że rowerzysta może poruszać się tymże chodnikiem, ale nie musi. To duża różnica, ponieważ ta możliwość daje rowerzyście alternatywę, nie narzucając jednocześnie obowiązku. W przypadku jeśli jest wyznaczona droga dla rowerów, wówczas rowerzysta ma obowiązek się nią poruszać zawsze, niezależnie od tego jaka jest dopuszczalna prędkość – chyba, że droga rowerowa biegnie w innym kierunku, niż rowerzysta zamierza jechać – ot droga dla rowerów na skrzyżowaniu ma kontynuację w prawo, ale na wprost już nie.
Lubię rzeczowe dyskusje co ostatnio jest rzadkością na forach:) Z ciekawości zapytam drogówki jak z ich strony wygląda interpretacja przepisów i dam znac pod następny postem z rowerzysta w roli głównej Ale przyznam ze twoje argumenty mnie przekonują Szkoda ze inicjatywy społeczne pokroju masa krytyczna nie sa zainteresowane wydaniem wykładni przepisów drogowych dla rowerzystów Na pewno takie opracowanie rozwiało by sporo wątpliwości i ułatwiło by życie zarówno kierowcą jak i rowerzystą
Artur jest obcykany w przepisach, zgadzam się z nim Wojtuś. ten przepis czy paragraf tyczy poruszania się po chodniku w drodze wyjątku rowerem. Masz rację, że kwestia to interpretacja. Rowerzysta ma obowiązek poruszania się poboczem drogi chyba ze to pobocze nie nadaje się do jazdy, dopuszcza się jazdę chodnikiem w kilku przypadkach, m.in w tym przypadku jak opisywałem wcześniej, ustawodawca jednak nie narzuca obowiązku w tym wypadku poruszania się chodnikiem. Osobiście jestem ciekaw Wojtku interpretacji tego przepisu przez policjanta. Co do dyskusji masz rację, można się pokłócić w cywilizowany sposób, to miłe i pouczające 🙂 pozdrawiam cię Wojtuś i pozdrawiam Artka 🙂
Waskos, rowerzysta ma poruszać się blisko prawej krawędzi jezdni – tak blisko jak to możliwe (przepisy nie określają ile wynosi to blisko). Lata temu rowerzysta miał obowiązek poruszać się poboczem – mógł jechać jezdnią jeżeli pobocze nie nadawało się do jazdy. Po nowelizacji “czerwcowej” rowerzysta został zrównany prawami do kierowców i od tamtej nowelizacji zniknął obowiązek poruszania się poboczem 😉
Również Pozdrawiam 🙂
Było w ostatnim.
A gdzie jest ów zakaz? Jakiś artykuł w PORD?
Buspas, jest to pas ruchu o ustalonej w przepisach szerokości, oznaczony znakami pionowymi i poziomymi i przeznaczony dla autobusów i trolejbusów. Ustawodawca nie wyklucza ruchu innych pojazdów buspasem pod warunkiem, że pod znakiem pionowym i na znakach poziomych wyszczególni się te pojazdy (taxi, motorowery, rowery czy inne) na tym filmie widać, że jest strzałkami nakaz zjazdu z buspasa, dalej widać napis BUS zatem należy się domyślić, że jest to pas wyznaczony tylko dla autobusów, rowerzyście nie wolno się poruszać po buspasie w tym przypadku
Nie oznacza to zakazu, tylko zezwolenie dla rowerzystów na jazdę chodnikiem.
Oddaj prawko
Odłożę do laysow:)
to jakas plaga
sam jezdze czesto rowerem, ale jakos nie czuje sie na nim jak Himan z mieczem w dupie i ze dostaje boskich mocy
ale polecam gaz pieprzowy. pozwala oddzielic bogow szos od prostakow
Dlaczego większość rowerzystów, ma właśnie takie agresywne podejście, roszczeniowość…
Bo to kierowcy aut
To są rowerowcy, nie rowerzyści.
Ależ biłbym śmiecia po ryju, widać, że typowy wyborca komunistów z pisu, morda bandyty czyhającego na zasiłki.
Pomijając, że komunistami jest nowoczesna i po to ok 😛 Widać masz z tym panem wiele wspólnego, podejrzewam, że łysy czerep z nieskalaną rozumem gęba też 😛
No tak, po i nowoczesna tak bardzo komuna, bo tak napisali na uzależniona.pl Od 1989 nie było wiekszych lewakow i komuchow niz pisowskie gówno.
gdzie ta twoja się wałęsała?
Ah ci KODeiniarze.. Przestańcie wpychac się z polityką na ten portal, to na pewno nie jest jego tematyka.
Lśnisz jak perła w broszce.
Po liczbie paluchów w dół dają ci znać że masz spierdalać. To nie onet albo gazetoid.pl. A najlepiej jakby ktoś tutaj jednak moderował komentarze bo nie zawsze dotyczą tematu a niepotrzebnie zasyfiają serwer.
Nic w życiu temu jegomościowi na żółtym składaku nie wyszło tak dobrze jak włosy
Jeszcze się zdenerwował rowerzysta że mu uwagę zwraca. Uraził jego łysą dume. Dobrze że nie rudą dumę choć hooj wie może łysy ta nie wiadomo, trzeba uważać.
Jak dzisiaj zwróciłem uwagę rowerzyście, przejeżdżającemu na czerwonym po przejściu dla pieszych, to mnie mało z samochodu nie wyjął 🙁
Gazem po gębie i wyjąłby, ale swoje gały
szkoda gazu, drogi i jak wiater zawieje to i tobie sie dostanie, ja mam bej obcietego na pół zeby sie zmieścił pod siedzeniem
To trzeba używać gazu żelowego i wtedy wiatr nie stanowi zagrożenia 🙂
Prysnąć gazem po mordzie, co skutecznie zgasi takie zapędy.
A podobno obok piękna ścieżka rowerowa.
Nie bez przyczyny częsta niechęć kierowców samochodów do rowerzystów.
Faktycznie jest, z tego co widać na nagraniu przejeżdża przez przystanek i kończy się nigdzie.
Po lewej stronie drogi jest nowa, są przejazdy dla rowerów – ten ciąg drogowy od zeszłych wakacji to jest raj dla rowerzystów.
No właśnie słowo klucz “po lewej”. Znaczy to że prowadzi w kierunku przeciwnym niż jezdnia po której porusza sie autobus i rowerzysta.
Dokładnie, jeśli ścieżka jest po lewej stronie ulicy, rowerzysta może jechać ulicą. Jednak nie buspasem.
rowerzysta ma obowiązek jechać drogą dla rowerów w kierunku, dla którego jest wyznaczona. Poza tym BUSpas jak nazwa wskazuje służy do jazdy przez BUSy.
Niech zgadnę, jesteś rowerzystą stąd nikła znajomość przepisów. 😉
Widziałeś kiedyś jednokierunkowe ścieżki rowerowe? Bo ja nie…
Rowerzysta ma psi obowiązek jechać ścieżką jeśli jest wytyczona wzdłuż drogi. Nieważne czy z prawej czy z lewej.
Poczytaj o kontrapasach 😉
Oczywiście wiem, że chodziło Ci o normalną ścieżkę, obok np. chodnika i jezdni dwukierunkowej, a nie drogę rowerową pod prąd jednokierunkowej. Ale wiele osób przeczyta Twoją wypowiedź i dopowie sobie cała resztę po swojemu.
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić.
Droga rowerowa z lewej – cholera wie gdzie ona jest wyznaczona. Ja po przeprowadzce już powoli zaczynam się uczyć którymi drogami dla rowerów nie mogę jechać (najbliższy mnie przykład – jest droga dla rowerów wzdłuż drogi, nawet po prawej stronie, niemniej po chwili okazuje się że prowadzi jedynie w prawo – ja natomiast zwykle jeżdżę tam prosto lub ewentualnie w lewo).
Zapraszam do Gdyni Orłowa! Mamy jednokierunkowe ścieżki rowerowe. 😉
Radek, i kto tu ma braki w edukacji ?
Ścieżki jednokierunkowe istnieją w większości miast…jest to bardzo popularne, aczkolwiek przez większość, nie nazwę ich rowerzystami, olewane.
a po prawej jest cią rowerowo pieszy
Bzdura na kółkach.
Droga dla rowerów prowadzona poza jezdnią jest zawsze dwukierunkowa. A czemu? A temu, że nie jest prowadzona po jezdni. Nie widziałem jeszcze DDR prowadzonej osobno i jednokierunkowej…
Są takowe, jadąc DDR możesz dostrzec namalowany rower i on oznacza kierunek, w którym należy się poruszać DDR.
Chyba slalom, a nie raj
No tak, bezpieczniejszy slalom między pojazdami niż szeroką drogą przeznaczoną tylko dla roweru. Tak jak mówiłem – siodełko przez rdzeń kręgowy naciska na mózg i stąd takie popieprzone myślenie.
Bardzo mnie cieszy, że kierowca nie bał się udostępnić nagrania bez cenzury 🙂 Niech bliscy i znajomi rowerzysty zobaczą z kim mają do czynienia.
Ci jego “znajomi” to pewnie jeszcze przyznają mu racje XDD
A wiesz, że facet może teraz pozwać kierowcę busa i gó*no – niestety – będzie miało do tego to, że jechał buspasem? NIE MOŻESZ udostępniać wizerunku człowieka bez jego zgody. Tam jest kilka wyjątków – dotyczących chyba mediów jedynie. Ale z właśnie kamerek samochodowych nie można. Była o to afera niedawno, tylko nie pamiętam gdzie…
Za naszą zachodnią granicą,jest na to wiele przepisów.U nas wolno.A z kąd wiesz że nie jest w masce bo twarz w sznytach?
wszystko mozna do czasu kiedy ktos nie zlozy pozwu o straty moralne w tysiacach zlotych to samo sie ma upublicznienia tablic rejestracyjnych w niemczech bys stracil dom za takie chce a w austrii szkoda gadac nawet google earth nie chodzi wiec nie podejrzysz
twarz myślą nieskalana
Wzrok za rozumem tęskniący.
Powiedział “Myślę, więc jestem” i zniknął…
pomyślał “jestem po siłce, musze komuś jeb..ąć”
ehhh ta poezja, ten styl 😛
słoma z butów wystaje… Najlepsze jest to, że ścieżka rowerowa obok… Ja to chyba nigdy nie zrozumie ludzi…
Kolejna taka :/