Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Poważne problemy podczas wyprzedzania
—
“Blisko dzwona”
›
Próba uniknięcia kolizji
gru 30 2017
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
O WŁOS
https://youtu.be/0OUbFTifqe4
do góry
74 komentarze
do "
Próba uniknięcia kolizji
"
ZadenCham
pisze:
07/01/2018 o 11:44
Odpowiedz
Report comment
j
pisze:
02/01/2018 o 19:29
Odpowiedz
Report comment
Kacper
pisze:
04/01/2018 o 16:35
Odpowiedz
Report comment
Kubaaaa
pisze:
01/01/2018 o 14:53
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
31/12/2017 o 11:09
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/12/2017 o 11:14
Odpowiedz
Report comment
Bobi
pisze:
31/12/2017 o 13:32
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/12/2017 o 19:49
Odpowiedz
Report comment
lkr
pisze:
01/01/2018 o 11:10
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
01/01/2018 o 12:50
Odpowiedz
Report comment
WW
pisze:
01/01/2018 o 14:49
Odpowiedz
Report comment
Jaworzno
pisze:
01/01/2018 o 16:08
Odpowiedz
Report comment
Marcus
pisze:
02/01/2018 o 12:23
Odpowiedz
Report comment
Marek
pisze:
31/12/2017 o 00:38
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
30/12/2017 o 21:14
Odpowiedz
Report comment
Grzegorz
pisze:
30/12/2017 o 19:45
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/12/2017 o 06:25
Odpowiedz
Report comment
kjdkfj
pisze:
31/12/2017 o 12:20
Odpowiedz
Report comment
kjdkfj
pisze:
31/12/2017 o 12:24
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
31/12/2017 o 12:44
Odpowiedz
Report comment
Jinks
pisze:
02/01/2018 o 14:52
Odpowiedz
Report comment
br
pisze:
30/12/2017 o 19:25
Odpowiedz
Report comment
Sobanek
pisze:
30/12/2017 o 19:16
Odpowiedz
Report comment
Fick
pisze:
30/12/2017 o 19:26
Odpowiedz
Report comment
siema
pisze:
30/12/2017 o 19:40
Odpowiedz
Report comment
Dexterkr
pisze:
30/12/2017 o 19:40
Odpowiedz
Report comment
Sobanek
pisze:
31/12/2017 o 10:23
Odpowiedz
Report comment
Saszka
pisze:
30/12/2017 o 19:53
Odpowiedz
Report comment
elo
pisze:
30/12/2017 o 19:00
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
30/12/2017 o 17:32
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
30/12/2017 o 17:35
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
30/12/2017 o 18:06
Odpowiedz
Report comment
MM
pisze:
30/12/2017 o 18:39
Odpowiedz
Report comment
Jacek
pisze:
30/12/2017 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
Ranek
pisze:
30/12/2017 o 23:58
Odpowiedz
Report comment
ehhh
pisze:
30/12/2017 o 17:03
Odpowiedz
Report comment
ehhh
pisze:
30/12/2017 o 17:23
Odpowiedz
Report comment
Kierownik
pisze:
30/12/2017 o 17:36
Odpowiedz
Report comment
yaro
pisze:
30/12/2017 o 16:48
Odpowiedz
Report comment
Tadzio
pisze:
30/12/2017 o 16:42
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
30/12/2017 o 16:26
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 16:34
Odpowiedz
Report comment
szlak
pisze:
30/12/2017 o 16:41
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
30/12/2017 o 17:13
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 17:52
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
31/12/2017 o 22:33
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
01/01/2018 o 12:55
Odpowiedz
Report comment
Tomek
pisze:
30/12/2017 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
Kangoor
pisze:
30/12/2017 o 15:39
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
30/12/2017 o 15:46
Odpowiedz
Report comment
Kangoor
pisze:
01/01/2018 o 23:37
Odpowiedz
Report comment
Gandalflvl80Wizard
pisze:
30/12/2017 o 22:26
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
30/12/2017 o 15:35
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
30/12/2017 o 15:31
Odpowiedz
Report comment
k
pisze:
30/12/2017 o 15:37
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 15:45
Odpowiedz
Report comment
almac
pisze:
30/12/2017 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
Grzegorz
pisze:
30/12/2017 o 15:30
Odpowiedz
Report comment
Ehh
pisze:
30/12/2017 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 15:46
Odpowiedz
Report comment
Marcus
pisze:
02/01/2018 o 12:27
Odpowiedz
Report comment
Zenon
pisze:
30/12/2017 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
30/12/2017 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
Borek
pisze:
30/12/2017 o 15:47
Odpowiedz
Report comment
TomaszTomasz
pisze:
30/12/2017 o 15:48
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
30/12/2017 o 15:28
Odpowiedz
Report comment
dawid
pisze:
30/12/2017 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
Krystian
pisze:
30/12/2017 o 15:32
Odpowiedz
Report comment
cknd98
pisze:
30/12/2017 o 15:36
Odpowiedz
Report comment
k
pisze:
30/12/2017 o 15:27
Odpowiedz
Report comment
lucypher
pisze:
30/12/2017 o 15:35
Odpowiedz
Report comment
Sławomir
pisze:
30/12/2017 o 15:58
Odpowiedz
Report comment
riesling
pisze:
30/12/2017 o 16:47
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
74 komentarze do "Próba uniknięcia kolizji"
Ludzie jak to czytam to mi oczy krwawia… Same alfy i omegi “nagrywajacy chyba mowi o sobie”, “ma obowiazek przepuscic kierowce autobusu”… tak, tak oczywiscie kierowca atobusu ma pierwszenstwo ale niebezwzgledne. Ludzie nie robcie z nich swietych krow ich tez obowiazuja przepisy ruchu drogowego. Czy to jest odpowiedni manewr wlaczania sie do ruchu? Sygnalizowac wlaczenie sie do ruchu rownoczesnie juz podkreslam juz wlaczajac sie do ruchu? Wyrzuccie te prawjazdy ktore znalezliscie w chipsach i zdajcie jeszcze raz bo to jest jakies nieporozumienie…
ten “ku*wa idiota” ma pierwszeństwo na terenie zabudowanym, a Jaworzno do takich należy. w związku z tym obowiązuje Pana Autora ograniczenie prędkości do 50km/h oraz obowiązek zmniejszenia prędkości przy dojeżdżaniu do przejścia dla pieszych (to ostatnie spełnione, tylko dlaczego że wymuszone – gdyby nie autobus to o zwalnianiu podejrzewam nie byłoby co marzyć). o zachowaniu szczególnej ostrożności nie wspominam, bo jak dla mnie to trochę nietrafione w mieście, gdzie praktycznie cały czas trzeba zachowywać szczególną ostrożność, co automatycznie czyni ją nie-szczególną. tak czy siak – jak najmniej takich kierowców. i pozdrawiam kierowców autobusów, którzy pewnie nie raz muszą się z takimi osobami “dogadywać”.
Nic dodać, nic ująć.
Czytam Wasze wypowiedzi i większość z Was pisze o winie kierowcy autobusu i dywagacje czy to teren zabudowany czy nie. Opis Filmu jasno wskazuje, że jest to teren zabudowany pierwsza sprawa, druga sprawa to wygląd autobusu, który jasno wskazuje na to, że jest to autobus komunikacji miejskiej.
Kierowca, który nagrywał zachował się dla mnie jak idiota, który albo nauczy się jeździć albo zabije kogoś na przejściu i będzie udowadniał, że pieszy wtargnął na jezdnie. Nie ma zdrowego odruchu co najmniej ściągnięcia nogi z pedału gazu przed przejściem dla pieszych.
Kierowca autobusu powinien najpierw zasygnalizować chęć włączenia się do ruchu dopiero wykonywać manewr, to jest jasne też popełnił błąd.
Apeluję do nagrywającego, żeby się zastanowił nad swoją jazdą zanim zabije kogoś na przejściu. Mam już dość czytania informacji o osłach, którzy rozjeżdżają innych.
Na szczęście do niczego nie doszło. Ja jednak ponownie przytoczę wzorcową myśl; “Skutek” jest konsekwencją wcześniejszej “przyczyny” Dotyczy to każdej kolizji, wypadku. Tu przyczyną by było niedostosowanie prędkości przez nagrywającego. Dalsze reakcje, wydarzenia są tylko skutkiem/skutkami pierwotnej przyczyny. Przyczyna jest zawsze “jedna” “jedyna” od której idą dalsze konsekwencje, słuszne lub błędne. Powinni tego uczyć w policji i na kursach. [5 why].
Jaki jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy prędkością jednego pojazdu a nieprawidłowym manewrem wykonanym przez kierowce drugiego?
Borek. No własnie! Nie ma nieprawidłowego manewru drugiego kierowcy. Autobus wyjeżdżał bo widział (lub nie widział) i był przekonany że zdąży wyjechać spokojnie z zatoki. Normalnie nagrywający powinien zwolnić i przepuścić autobus.
Być może kierowca autobusu w tej sytuacji podjął błędną decyzję, ale to już jest “skutek” nie “przyczyna”.
Nie ma nieprawidłowego manewru kierowcy, który ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa? A to bardzo interesujące, bo ustawa PoRD stanowi coś zupełnie przeciwnego. Radzę poczytać.
No właśnie Borek – proszę poczytać. Autobus wyjeżdżający z zatoki w obszarze zabudowanym ma pierwszeństwo.
Wspaniale! Zacytuj mi przepis który tak mówi.
Niefartownie dla ciebie takiego nie ma, a przepis który za chwilę zacytujesz wyraźnie mówi coś odwrotnego.
Art. 18.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
Poczytaj punkt drugi i masz odpowiedź. Winny byłby kierowca autobusu niestety mimo że gościu z osobowki dostałby mandat.
Njalepiej to mówi taryfikator mandatów:
“Uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi (trolejbusowi) sygnalizującemu zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze zabudowanym: 200 zł (art.18 ust.1)”
Chyba o sobie mówił idiota 🙂 Gdyby na to przejście wyszedł pieszy to też by nie wyhamował.
Jeszcze szybciej trzeba było zapierdalać po mieście niedojebie.
Ci co cwaniakują i nie puszczają autobusów którzy w mieście mają pierwszeństwo wyjeżdżając z wysepki powinni dostać nauczkę
Coraz to lepsze te rewelacje widzę – teraz nie dość żę autobus podobno ma pierwszeństwo włączając się do ruchu, to jeszcze wyjeżdża “z wysepki”. Ekstra!
W CEPiKu mają przecież wszystkie dane kierowców, powinni na ich adresy co dwa lub trzy lata wysyłać darmowy kodeks drogowy…
Grzegorz faktycznie trochę poszalał, ale!
”Czy należy ustąpić pierwszeństwa autobusowi ruszającemu z przystanku? Kierowca, który zbliża się pojazdem do oznakowanego przystanku autobusowego w terenie zabudowanym, jest zobowiązany zmniejszyć prędkość. W razie potrzeby powinien się zatrzymać, aby umożliwić kierującemu autobusem włączenie się do ruchu. Warto jednak zaznaczyć, że jest to konieczne tylko jeżeli kierujący autobusem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wyjechanie z zatoki na jezdnię.
A co jeśli nie zastosujemy się do tej zasady? W takim przypadku popełniamy wykroczenie, gdyż dochodzi wtedy do utrudniania lub tamowania ruchu na drodze publicznej. Mandat karny”
Dlatego uważam, że obaj są tutaj winni – i kierowca autobusu i nagrywający.
Nagrywający bo: nie zmniejszył prędkości przede wszystkim zbliżając się do przejścia dla pieszych, nie zachował odpowiedniej prędkości w terenie zabudowanym oraz powinien umożliwić wyjazd autobusu
Kierowca autobusu bo: nie zachował ostrożności i zapomniał, że nie ma pierwszeństwa, a kierowcy mogą mu tylko umożliwić wjazd
Czyja to wypowiedź? Bo ten drugi akapit taki lekko niejasny – jeżeli jadę i akurat się zdarzy że nie ułatwię autobusowi wyjazdu z zatoki (musi poczekać te dwie sekundy), to nijak nie można powiedzieć żebym tamował ruch. Można tak natomiast powiedzieć bez problemu jeżeli się zatrzymam, tak logicznie myśląc.
@Borek Tam były również pasy. Rozumiem, że one zwalniają z konieczności zachowania ostrożności? Jeśli tak, to proponuje oddać prawo jazdy… jeśli je w ogóle posiadasz. Winny w 100 procentach kierowca filmujący zdarzenie.
http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-kierowcy-koniec-z-kasowaniem-punktow-karnych.html
Tak swoją drogą, zna ktoś tytuł piosenki?
Darude – Sandstorm
“got u” <- tytuł
Got you – kokab
Dzięki!
Tadziu
wszystko przez te zasrane wysepki
Myślę że przepisy dotyczące włączania się do ruchu autobusów komunikacji miejskiej powinny zostać zaostrzone. Za wymijanie autobusu który sygnalizuje zamiar włączenia się do ruchu z zatoczki przystankowej powinien przysługiwać mandat za stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym. Jakby nie było na polskich drogach w osobówkach zazwyczaj jeździ tylko kierowca, sporadycznie z pasażerem, a w autobusie ~30. Tym samym jest o 30 samochodów mniej na już i tak zatłoczonych drogach. Powinno się kłaść duży nacisk na to aby ludzie którzy nie muszą jeździć osobówkami korzystali z komunikacji miejskiej.
No to wio, leć do autobusu. Jak ja uwielbiam takich mentorów i mądrale, którzy pierwsi są do decydowania za innych. Pieprząc przy tym trzy po trzy o korkach, ekologii, itp.
Gdybyś nie wiedział, to taki mandat o jakim piszesz już można dostać jak się policjant uprze, jest ku temu podstawa w art. 18. Masz jeszcze jakieś pseudorewolucyjne pomysły?
TU taj masz przykład jak babka chciała wpuścić autobus…
http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/katowice/a/wypadek-na-dk86-w-giszowcu-matka-z-dzieckiem-w-szpitalu-wideo,12805468/
No świetnie, gratuluję, dzieci pewnie nie ma… proponuję zawieść autobusem dziecko do przedszkola (lub szkoły) z 5km i później jeszcze dojechać kolejnym do pracy! POLECAM! (nie komentuje już godzin otwarcia przedszkoli/szkół/świetlic). Po całym dniu proponuję jeszcze odebrać to dziecko z przedszkola i dojechać do domu :). POWODZENIA!!!!
MM – to dziwne, u mnie są szkoły i przedszkola bliżej niż 5km od domu, z kolei zawsze myślałem, że na taką wieś, gdzie szkoły są co 5km autobusy nie dojeżdząją:)
Anyway, ja jakoś nie miałem problemu z dowożeniem córki do żłobka 5 przystanków, a potem z dojazdem do pracy 15km autobusem w drugą stronę. Co więcej tak było szybciej, bo ci co jeździli samochodami najpierw je 5 minut skrobali,a potem 5 minut szukali miejsca do parkowania.
Mieszkam na wsi i nigdy nie mam problemu z skrobaniem samochodu bo w garażu stoi ani z znalezieniem miejsca parkingowego:P
jeden i drugi winny, dziękuję.. dobranoc
Art. 18a. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju autobusu
szkolnego, jest obowiązany:
1) zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania;
2) zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
kierującemu tym autobusem wjazd na jezdnię lub sąsiedni pas ruchu, o ile
sygnalizuje on zamiar wykonania takiego manewru.
2. Kierujący autobusem szkolnym w sytuacji, o której mowa w ust. 1, może
wjechać na sąsiedni pas ruchu lub jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie
spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
skopiowalem nie ten co trzeba … ale brzmią podobnie 🙂
Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu
autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem
sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na
jezdnię.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać
na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to
zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
I w samo sedno.
mnie to się nie spodobała prędkość i styl jazdy gnoja, muzyka w radiu i cała reszta. facet w autobusie ruszył bo nie przypuszczał że tamten bolek jedzie tak szybko.
Kierowca autobusu nazywał się Tadeusz i usłyszał z auta kierującego osobówką wołanie “Tadziu, Tadziu, Tadziu…” które odebrał jako poganianie i wyszło jak wyszło
“Priorytet Komunikacji Zbiorowej” … w praktyce.
Teoretycznie kierowca samochodu ma ustąpić pierwszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu (“PKZ”), natomiast w praktyce wygląda to tak, że kierowcy “uprzywilejowanych” pojazdów nawet nie sprawdzają czy mogą bezpiecznie wykonać ryzykowny manewr, tylko jadą nie bacząc na nic – efekt jest tego taki, że naraża się zdrowie i życie nie tylko kierowców ale także pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu.
Nieustanne robienie odstępstw od ogólnych przepisów, nadawanie “przywilejów” kolejnym grupom pojazdów (autobusy, tramwaje, rowery, motocykliści), prowadzi do bardzo niebezpiecznych sytuacji, w których tacy “nadzwyczajni uczestnicy ruchu” zachowują się jakby byli sami na drodze, ignorują podstawowe reguły bezpieczeństwa (choćby zasadę ograniczonego zaufania) i w rezultacie dochodzi do kolizji, a nawet wypadków.
“Teoretycznie kierowca samochodu ma ustąpić pierwszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu” – a skąd ten pomysł, kolego?
poczytaj sobie przepisy, nagrywajacy raczej ich nie znal….
Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
To nie jest równoznaczne z pierwszeństwem autobusu. Sytuacja trochę podobna jak z pojazdem uprzywilejowanym – masz obowiązek w miarę możliwości ułatwić przejazd lub włączenie się do ruchu i jak tego nie zrobisz narażasz się na mandat, ale winnym kolizji zawsze będzie ten włączający się autobus lub przejeżdżający na czerwonym świetle pojazd uprzywilejowany.
No właśnie poczytaj sobie przepisy. Pozwolę sobie zacytować to, co ty nieudolnie wyrywasz z kontekstu:
Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Powiedz mi gdzie tu widzisz przyznanie pierwszeństwa kierującemu autobusem w takiej sytuacji.
Dziękuję za przytoczenie Art. 18, z ust.1 jasno wynika, że autobus ma pierwszeństwo nad pojazdem poruszającym się po drodze, w analogicznej sytuacji, gdyby z zatoczki dajmy na to wyjeżdżała osobówka, wówczas żaden kierowca jadący drogą nie ma obowiązku zmniejszać prędkości (ani tym bardziej zatrzymywać się), żeby wpuścić taki włączający się do ruchu pojazd – kierowca poruszający się drogą jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa (zmniejszyć prędkość lub wręcz się zatrzymać, choć jedzie drogą), włączającemu się do ruchu autobusowi, wyjeżdżającemu z zatoczki.
Ust. 2. zaś to informacja dla kierowcy autobusu (trolejbusu), o tym że choć ma pierwszeństwo wynikające z poprzedniego przepisu, to ma zastosować w praktyce zasadę ograniczonego zaufania, z resztą spora rzesza “woźniców” ignoruje tą część i jedzie “na pałę”, bez względu na okoliczności – i do tego właśnie piłem w oryginalnym poście, że robiąc wyjątek rozbestwiło się część kierowców, którzy bezwzględnie korzystają ze swoich “specjalnych przywilejów”, prowokując w rezultacie skrajnie niebezpieczne sytuacje na drodze.
Borek, nauczyć się czytać przepisy ze zrozumieniem, jak na razie (jak to się teraz ładnie mówi), dokonałeś aktu “samozaorania” 😀
Samozaorania to dokonałeś właśnie ty, gratuluję.
No i tak właśnie kierowcy autobusów jeżdżą. Sytuacja z ubiegłego tygodnia – jadę ok 70 km/h (zgodnie z ograniczeniem) w normalnej odległości za innym samochodem. Za mną pusta droga. Dojeżdżamy do przystanku, na którym stoi bus. Na wysokości auta przede mną już wytacza się na drogę, ale jednak rezygnuje, by wywalić jeszcze większy fragment przodu przed moim nosem.
Moim zdaniem przytoczona przeze mnie sytuacja i to, co widzimy na filmie to zwyczajne wymuszenia pierwszeństwa przez kierowców busów, którzy podobnie jak piesi, którzy mają często poczucie nieśmiertelności przy włażeniu na pałę na przejście, przy wyjeździe z zatoczek zaczynają zachowywać się jak karetki czy wozy strażackie i wymagać, żeby świat się zatrzymał NO BO PRZECA ONI WYJEŻDŻAJĄ.
Pomaganie busom w ruchu miejskim, gdzie np. wpuszczamy je przed siebie kiedy włączają się do ruchu z przystanku znajdującym się zaraz przy sznurze aut czekających na zielone to jak dla mnie zupełnie inna sprawa – właśnie wtedy powinno się im ustępować, żeby nie czekali jak sieroty latami w zatoczce zawalając cały rozkład.
Nagrywający zobaczył chęć włączenia autobusu do ruchu dopiero w 13 sekundzie a nagrywający miał dość dużą prędkość i nie było szans żeby wyhamował. Inna sprawa to ta, że obowiązek ustąpienia autobusowi obowiązuje tylko w terenie zabudowanym, nie wiem czy był to teren zabudowany czy nie, ale mi na zabudowany nie wygląda.
Nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa autobusom.
Jest obowiązek umożliwienia włączenia się do ruchu, a to jest kolosalna różnica.
Zatem:
Nagrywający zobaczył, że kierowca autobusu zamierza włączyć się do ruchu w 13 sekundzie a miał dość dużą prędkość i nie było szans żeby wyhamował. Inna sprawa to ta, że umożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi obowiązuje tylko w terenie zabudowanym, nie wiem czy był to teren zabudowany czy nie, ale mi na zabudowany nie wygląda co dodatkowo potwierdza prędkość nagrywającego.
No, te bloki po lewej na zabudowany teren nie wyglądają 😉
szybciej się już nie dało?
zaraz sie zacznie fala hejtu na nagrywającego, że powinien umożliwić włączenie się do ruchu autobusowi w terenie zabudowanym, jeśli takowy autobus sygnalizuje wyjazd z zatoczki, aleeee ja stoję po stronie nagrywającego, bo jak widać godzina jest późna, pewno za nagrywającym była pustka, a kierujący autobusem na chama kierunek i ogień, a dlaczego jestem za nagrywającym, bo dużo jeżdżę po nocach i zawsze, ale to zawsze jest tak, że jak trafi sie na autobus miejski, to te dziady jadą po 20km/h, bo mają czas, bo robią spalanie, a Ty jak debil musisz trzymać to tępo, i tak pewno było by tym razem, nagrywający puścił by autobus, a później jechał 20km/h do następnego przestanku, albo i dalej, bo jak wiadomo o takich godzinach lubią nie zatrzymywać sie na przestankach.
korona z głowy Ci nie spadnie jeśli zwolnisz i dostosujesz się do przyjętych norm i zasad ruchu w terenie zabudowanym.
Kierowcy busa też korona z głowy nie spadnie jak poczeka te kilka sekund dłużej na ten jeden pojazd. Szczególnie że włączając się do ruchu z przystanku nadal musi ustąpić pierwszeństwa.
Tak przy okazji to trzymać tempo. Tępym można być.
Według prawa kierowca osobowki powinien umożliwić włączenie się do ruchu autobusowi w terenie zabudowanym. Inna sprawa, że autobus tak na pewniaka ruszył.
Według prawa masz najpierw zasygnalizowac właczenie sie do ruchu (właczyc kierunek ), a potem wyjechac a nie wyjezdzajac właczyc kierunek 😉
A kierowca autobusu według tego samego prawa ustępuje pierwszeństwa włączając się do ruchu. Tak, serio, przepis o którym wspominasz nie daje mu pierwszeństwa w tym momencie.
Ale “daje je” taryfikator mandatów:
“Uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi (trolejbusowi) sygnalizującemu zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze zabudowanym: 200 zł (art.18 ust.1)”
No, teoretycznie autobus wyjeżdżający z zatoki w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo ale nic nie zwalnia z myślenia i spojrzenia czy na taki wyjazd jest możliwość…
Tak, mamy obowiązek ustąpić autobusowi wyjeżdzającemu z zatocczki w zabudowanym, gdy ten tylko włączy kieronkowska, ale ten kierowca z filmiku najpierw rusza a dopieoro później włącza kieronkowskaz, nie było szans wyhamować.
Rany… Nie, autobus wyjeżdżający z zatoki nie ma pierwszeństwa. Owszem, należy mu ten proces umożliwić ale ten przepis nie daje mu pierwszeństwa – to nie jest to samo!
Nie ma pierwszeństwa!
Ma włączyć kierunkowskaz i czekać, aż mu ktoś umożliwi włączenie się do ruchu.
Natomiast, za brak umożliwienia włączenia się do ruchu nagrywający może otrzymać mandat, lecz w przypadku kolizji nie jest to jego winą.
“Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.”
a czy kierujący autobusem włączył kierunkowskaz przez manewrem czy po? bo tu ewidentnie wyjechal na pale i wlaczyl kierunek
go*** prawda, widac ze jestes niedzielnym kierowca. gosc z autobusu najpierw zaczal wyjezdzac a dopiero pozniej wrzucil kierunkowskaz, to co kierowca osobówki widzac autobus bez kierunkowskazu lewego ma robic, zawsze zatrzymywać sie? wracaj do ksiazek o ruchu drogowym
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
kierowca powinien przeczytać jeszcze raz kodeks o ruchu drogowym.
Masz rację. Kierowca autobusu.
Zarówno jeden jak i drugi kierowca wykazali się brakiem wyobraźni co mogło doprowadzić do groźnego wypadku. Kierowca autobusu oczywiście zbyt gwałtownie wyjeżdża z zatoczki, tymbardziej powinen się upewnić, iż może dołączyć się do ruchu bo odpowiada również za życie pasażerów, natomiast chciałbym zwrócić uwagę na to iż autobus ogranicza widoczność kierującego samochód, a zaraz za przystsnkiem jest przejście dla pieszych. Skoro autobus stoi na przystanku to logiczne jest to, że mogli z niego wysiąść ludzie którzy mogli kierować się w stronę przejścia dla pieszych… Moim zdaniem kierujący znacznie przekracza prędkość w terenie zabudowanym i gdyby pieszy wszedł na pasy mieli byśmy równie niebezpieczną sytuację. Stąd prośba i apel do wszystkich kierowców: po pierwsze jak chcemy zmieniać świat na lepsze to zacznijmy od siebie; po drugie włączmy myślenie – to nie boli.
Wygląda na to że jako jedyny z komentatorów zauważyłeś tu przejście dla pieszych. Nie ma co się dziwić że tylu pieszych ginie w Polsce na przejściach.