Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Trafiony rowerzysta
—
Fatalne w skutkach wymuszenie pierwszeństwa
›
Zderzenie z wiaduktem kolejowym
lip 07 2020
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE
Za wysoki pojazd i za niski wiadukt – to nie mogło się skończyć dobrze.
do góry
24 komentarze
do "
Zderzenie z wiaduktem kolejowym
"
Kaźmirz ze DAFa
pisze:
07/07/2020 o 23:20
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
08/07/2020 o 02:01
Odpowiedz
Report comment
Radeczek
pisze:
07/07/2020 o 21:52
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
09/07/2020 o 06:30
Odpowiedz
Report comment
Radeczek
pisze:
10/07/2020 o 13:25
Odpowiedz
Report comment
mk
pisze:
07/07/2020 o 21:10
Odpowiedz
Report comment
International
pisze:
07/07/2020 o 19:46
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
09/07/2020 o 07:40
Odpowiedz
Report comment
Krzysiek
pisze:
07/07/2020 o 19:35
Odpowiedz
Report comment
Kaźmirz ze DAFa
pisze:
07/07/2020 o 23:22
Odpowiedz
Report comment
Kaźmirz ze DAFa
pisze:
08/07/2020 o 01:53
Odpowiedz
Report comment
Gregory32
pisze:
07/07/2020 o 17:09
Odpowiedz
Report comment
Seba
pisze:
07/07/2020 o 17:02
Odpowiedz
Report comment
jam
pisze:
07/07/2020 o 17:15
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
07/07/2020 o 17:19
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
08/07/2020 o 06:34
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
09/07/2020 o 12:52
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
10/07/2020 o 06:35
Odpowiedz
Report comment
Tom
pisze:
11/07/2020 o 16:02
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
09/07/2020 o 06:33
Odpowiedz
Report comment
Kazik
pisze:
12/07/2020 o 19:36
Odpowiedz
Report comment
Kaźmirz ze DAFa
pisze:
07/07/2020 o 16:37
Odpowiedz
Report comment
Krzysiok
pisze:
08/07/2020 o 09:06
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
07/07/2020 o 16:28
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
24 komentarze do "Zderzenie z wiaduktem kolejowym"
Im samochód winkszy, tym wincy luzu między uszamy.
zas ten cjul przyszed
ja pier…..
mamy nowy typ pojazdu-dostawczak cabrio
Taki byly zawsze. Poszukaj zdjęć Zuka z otwartą paką
ale ten jest chociaz wlasnej roboty
Nie znam sie, ale moze sa dedykowane systemy nawigacyjne co potrafia ustalic dobra trase dla pojazdy z gabarytami? Moze przynajmniej sa w stanie wychwycic, ze na danej trasie jest przeszkoda, ktora moze byc problematyczna.
Jak jezdze z bagaznikiem dachowym (ktory podwyzsza moje auto do troche ponad 2m) to przyczepam sobie na dashboardzie przypominacz (byl nawet w komplecie z baznikiem). U mnie na drodze takich problemow nie bedzie, ale wjazdy do niektorych parkingow podziemnych, albo kubaturowych sa juz na granicy, wiec jakos staram sie pilnowac. Z tego samego powodu nie odwazylem sie wozic nigdy rowerow na dachu (mam bagaznik na hak, sporo drozej, ale zaoszczedzam sobie ewentualnych stresow).
No taki bus blaszka “podwyższony” ma 2,9m max , dziwie się że kierowca nie ogarnął, może wcześniej jeździł niższą wersją i szedł na pamięć
brdnia
glupota
Po coś te znaki ograniczenia wysokości stoją przy drodze – jeżeli jeździ się niewymiarowym pojazdem, trzeba szczególnie zwracać na nie uwagę i stosować się do nich.
A to tylko łosobufki som wymiarowe? Nie wiedziołech.
twojo staro je niewymiarowo
mogłaby ze 120 kilo zrzucić
no gdzie , no gdzie ? …… już nigdzie 😉
Przemyśl – zanim wjedziesz busem pod wiadukt. Generalnie, jak ktoś nie jeździł samochodem wyższym niż 2,5 m, to niech zachowa uwai dla siebie. Ilu z Was wogóle nie zwraca uwagi na ograniczenia wysokości, jak jeździ osobówką? Później wsiadasz w busa i bach!!! … a przecież jechałeś tędy milion razy…
co za bzdura – to skoro jezdzisz rzadko tego typu autami to tym bardziej zwracasz uwage na wszystko. Co nastepne – zabierzesz rowerzyste przy wyprzedzaniu, bo milion razy miesciles sie osobowka? Z jakiegos chorego powodu w PL uwaza sie, ze jak cos sie robi rzadko to mozna miec w dupie wszystko – a panie, bo ja tu pierwszy raz, to zem nie wiedzial/nie widzial – to ku…. patrz jak jestes pierwszy raz
Tego się trzeba po prostu nauczyć. Ja też od kilku lat jeżdżę blaszakami i kontenerami, niektóre ponad 3,2m wysokości. I jak wcześniej zrobiło się paręset tysięcy km niską osobówką, to po prostu ciężko jest się przestawić.
Wielka szkoda, że nie ma prawnego obowiązku ustawiania tych belek przed wjazdem – lepiej zaryć w taką belkę przy minimalnej szkodzie, niż zrobić z blaszaka cabrio.
Jest też w Polsce mnóstwo wiaduktów, które nie mają oznaczenia na wiadukcie jako takim (tak jak na nagraniu), a tylko przed nim. A zdarzają się takie sytuacje, że nie ma znaku nawet przed wiaduktem, a jedynie na poprzednim skrzyżowaniu paręset metrów wcześniej. Przy obecnym natłoku oznakowania naprawdę można taką informację przegapić. I właśnie tego musi się nauczyć kierowca blaszaka – szukania tych magicznych dwóch cyferek.
Mnie do teraz zdarza się zatrzymać bezpośrednio przed wiaduktem i zawrócić tylko po to, żeby znaleźć w końcu ten upragniony znak o wysokości – one naprawdę powinny być powtarzane co najmniej 3 krotnie. Najpierw na skrzyżowaniu przed wiaduktem, potem bezpośrednio na znaku pionowym przed wiaduktem, a potem znak powinien być umiejscowiony nad wiaduktem (na nim).
Są też “bramy” wjazdowe do starszych budynków (nie wiem jak to się dokładnie nazywa), gdzie nad wjazdem są po prostu mieszkania i tam praktycznie nigdy nie uświadczymy jakiegokolwiek znaku. ZAWSZE przed takim wjazdem muszę podjechać maksymalnie blisko, wysiąść z samochodu i “na oko” sprawdzić czy się zmieszczę. A przecież dostawę trzeba zrobić.
Generalnie temat trochę trudniejszy niż na pierwszy rzut oka się wydaje, bo wystarczyłby porządek w przepisach, żeby takich sytuacji było znacznie, ale to znacznie mniej.
U mnie obok siedziby jest taki półokrągły (sklepienie) stary “tunel” właśnie. Albo raczej był półokrągły, bo obecnie jest już bardziej kwadratowy – tyle samochodów tam wjechało i wyryło sobie ścieżkę. Przez całe lata znak był tylko na skrzyżowaniu przed skrętem. Dziesiątki kabrioletów urodziło się w tym miejscu. W końcu władze miasta postawiły znak parędziesiąt (paręnaście?) metrów przed wiaduktem. Kolejne dziesiąt kabrioletów. Później dodali też znak NA wiadukcie – i jakoś dziwnie zmalała liczba blokad tego miejsca, choć ciągle się zdarzały. Podnieść się tego wiaduktu nie da ze względu na jego budowę, więc poszli w drugim kierunku – obniżyli jezdnię o kilkanaście centymetrów, coby te bardziej wymiarowe blaszaki się tam mieściły (teraz ciężko tam przejechać podczas ulew, bo woda stoi a odwodnienia nie zrobili). I faktycznie, różnica jest widoczna, bo po prostu widać, że ilość akcji w tym miejscu znacznie się zmniejszyła.
Trafi tam jeszcze pewnie paręnaście/parędziesiąt samochodów i bankowo postawią w końcu te belki czy łańcuchy przed wjazdem.
Pewnie, że każdy taki wypadek to wina tylko i wyłącznie kierowcy, bo to on ma święty obowiązek pilnowania oznakowania, wszak to on prowadzi duży samochód. Ale gdyby infrastruktura i jej oznakowanie były lepsze, tych wypadków byłoby zwyczajnie znacznie mniej, a o to ciągle trudno.
Gdyby takich zdarzeń bylo dużo to i filmów o nich byloby dużo, a nie 1 na 2-3 lata.
Nagrań jest mało, bo takich wiaduktów jest w Polsce niewiele.
Natomiast jeśli będziesz przez podobny przejeżdżał – zobacz w jakim stanie jest “sufit”. Gwarantuję Ci, że albo będzie obdarty/uszkodzonytylko przy wjeździe (wiadukty stalowe), albo rysy będą się też ciągnęły przez całą jego długość (wiadukty ceglane/betonowe itp).
Ja już dosłownie zacząłem zwracać na to uwagę 😉
Masz tutaj taki przykład pierwszy z brzegu który zapamiętałem. Widać to nie do końca wyraźnie, ale jak się przyjrzysz po prostu zauważysz, że sklepienie nie jest już półokrągłe, tylko w wielu miejscach przerysowane, obite, obdarte itp. No i zwróć uwagę na ilość tynku/betonu/cegieł które odpadły w wyniku takich uderzeń na samym początku tunelu.
https://www.google.com/maps/@50.2520517,19.1240655,3a,75y,232.53h,114.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYQG8-dbyD8dWMArXmmpduA!2e0!7i13312!8i6656
No i sam sobie wyjaśniłeś dlaczego takich zdarzeń jest niewiele.
Nie, ja wyjaśniłem dlaczego tak mało nagrań tego typu trafia do netu.
To absolutnie nie świadczy o tym, że tego typu zdarzeń jest niewiele.
Ilość wiaduktów nie równa się ilości zdarzeń.
Przemyśl, a Krosno, Jasło, Rzeszów?
Polandia B
Ja to bym tam pieszo łebem przydzwonił, jak tam jest faktycznie ino 2 metry
Tam zawsze jest jakaś rezerwa przy takich ograniczeniach. Na pewno więcej niż 2 metry jest faktycznie wysokości.
Też bym kiedyś w Kutnie tak przydzwonił.
W sumie, to trochę nawet mi go nie jest żal, gdyby zwolnił i przepuścił osobówkę, to może by w porę się zorientował, a na pewno jechał wtedy wolniej i miał mniejsze straty.