Polskie Drogi
|
Menu
Strona główna
PO CO TO WSZYSTKO❓
instagramPD
W MEDIACH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
‹
Spotkanie z ignorantem drogowym
—
Pseudorowerzyści w akcji
›
Śmierć pod kołami tira
mar 06 2020
Kategoria:
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE
,
MONITORING
,
PIESI
,
POTRĄCENIA
Szablonowy scenariusz, który zakończył się kolejną niepotrzebną śmiercią pieszej.
do góry
60 komentarzy
do "
Śmierć pod kołami tira
"
Kazik
pisze:
08/03/2020 o 16:49
Odpowiedz
Report comment
V
pisze:
06/03/2020 o 20:46
Odpowiedz
Report comment
Piotr
pisze:
06/03/2020 o 21:54
Odpowiedz
Report comment
kik
pisze:
08/03/2020 o 08:09
Odpowiedz
Report comment
kgrzel
pisze:
06/03/2020 o 20:22
Odpowiedz
Report comment
Waldemar
pisze:
06/03/2020 o 20:33
Odpowiedz
Report comment
Waldemar
pisze:
07/03/2020 o 07:13
Odpowiedz
Report comment
beka
pisze:
07/03/2020 o 12:15
Odpowiedz
Report comment
Kasia
pisze:
08/03/2020 o 07:32
Odpowiedz
Report comment
bladteth
pisze:
06/03/2020 o 23:51
Odpowiedz
Report comment
bibi
pisze:
08/03/2020 o 00:03
Odpowiedz
Report comment
stasiek0000
pisze:
06/03/2020 o 20:20
Odpowiedz
Report comment
Marcin
pisze:
06/03/2020 o 20:27
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/03/2020 o 19:51
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/03/2020 o 23:43
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/03/2020 o 09:51
Odpowiedz
Report comment
bladteth
pisze:
07/03/2020 o 09:52
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/03/2020 o 09:53
Odpowiedz
Report comment
bladteth
pisze:
07/03/2020 o 09:54
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/03/2020 o 10:12
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/03/2020 o 16:55
Odpowiedz
Report comment
Kierowca
pisze:
09/03/2020 o 19:28
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
06/03/2020 o 19:28
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/03/2020 o 09:55
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
07/03/2020 o 10:13
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/03/2020 o 16:56
Odpowiedz
Report comment
Leszek
pisze:
07/03/2020 o 20:44
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
06/03/2020 o 14:58
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
06/03/2020 o 15:09
Odpowiedz
Report comment
Ty
pisze:
06/03/2020 o 17:06
Odpowiedz
Report comment
Ktoś Tam
pisze:
06/03/2020 o 17:40
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/03/2020 o 17:47
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
06/03/2020 o 19:30
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/03/2020 o 23:40
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
07/03/2020 o 09:56
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/03/2020 o 16:57
Odpowiedz
Report comment
Łukasz
pisze:
07/03/2020 o 01:12
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/03/2020 o 16:58
Odpowiedz
Report comment
Ja
pisze:
06/03/2020 o 17:59
Odpowiedz
Report comment
Krzysiok
pisze:
06/03/2020 o 19:25
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/03/2020 o 20:07
Odpowiedz
Report comment
D
pisze:
07/03/2020 o 15:29
Odpowiedz
Report comment
wez
pisze:
06/03/2020 o 19:21
Odpowiedz
Report comment
Ja78
pisze:
06/03/2020 o 16:47
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
06/03/2020 o 17:49
Odpowiedz
Report comment
wez
pisze:
06/03/2020 o 19:22
Odpowiedz
Report comment
bladteth
pisze:
07/03/2020 o 09:56
Odpowiedz
Report comment
Stary Szofer
pisze:
07/03/2020 o 17:00
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/03/2020 o 14:57
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
06/03/2020 o 14:34
Odpowiedz
Report comment
Bartek
pisze:
06/03/2020 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Wojtas
pisze:
06/03/2020 o 16:22
Odpowiedz
Report comment
Kris
pisze:
06/03/2020 o 14:28
Odpowiedz
Report comment
Alx
pisze:
06/03/2020 o 14:43
Odpowiedz
Report comment
Paweł
pisze:
06/03/2020 o 14:21
Odpowiedz
Report comment
Anonim
pisze:
06/03/2020 o 14:32
Odpowiedz
Report comment
hodża
pisze:
06/03/2020 o 15:13
Odpowiedz
Report comment
ha
pisze:
06/03/2020 o 14:20
Odpowiedz
Report comment
Grzesiek
pisze:
06/03/2020 o 14:35
Odpowiedz
Report comment
Krzychu
pisze:
08/03/2020 o 23:36
Odpowiedz
Report comment
Cancel Reply
Skomentuj...
Imię
Email
Δ
Ostatnie wpisy
Szukaj
lis 16 2023
MOKRA PLAMA
lis 14 2023
ZIELONA REWOLUCJA NA POLSKICH DROGACH
lis 10 2023
ZIELONA KOMUNA DLA DOBRA MATKI ZIEMI
lis 09 2023
Czy dojdzie do potrącenia pieszej?
lis 08 2023
Moment zderzenia ciężarówek koło Miechucina
Kategorie
Kategorie
Wybierz kategorię
AGRESJA (444)
ANKIETY (9)
AQUAPLANING (10)
ARTYKUŁY (23)
AUTOBUSY / BUSY / TROLEJBUSY / CIĘŻAROWE / DOSTAWCZE / ROLNICZE / BUDOWLANE (849)
DACHOWANIA (214)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU (162)
HULAJNOGI (11)
JEDŹ BEZPIECZNIE (308)
KAMPANIE SPOŁECZNE (120)
MONITORING (561)
MOTOCYKLIŚCI (401)
O WŁOS (976)
OKIEM KAMERY (1 520)
PIESI (840)
POD WPŁYWEM… (208)
POLSKIE DROGI – ODCINKI (194)
POŚCIGI (45)
POŚLIZGI (526)
POTRĄCENIA (429)
PRZEJAZDY KOLEJOWE / TRAMWAJE (165)
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH / PRZEJAZDY ROWEROWE (550)
ROWERZYŚCI (366)
ŚMIESZNE (182)
SZERYFOWIE (18)
UPRZYWILEJOWANE (154)
WYMUSZENIA (17)
wyprzedzaczPL (17)
WYPRZEDZANIE (130)
ZWIERZĘTA (93)
Archiwa
Archiwa
Wybierz miesiąc
listopad 2023 (13)
wrzesień 2023 (1)
sierpień 2023 (3)
lipiec 2023 (1)
czerwiec 2023 (3)
kwiecień 2023 (2)
marzec 2023 (3)
luty 2023 (6)
styczeń 2023 (11)
grudzień 2022 (7)
listopad 2022 (8)
październik 2022 (5)
wrzesień 2022 (2)
sierpień 2022 (3)
lipiec 2022 (2)
czerwiec 2022 (8)
maj 2022 (4)
kwiecień 2022 (13)
marzec 2022 (2)
luty 2022 (3)
styczeń 2022 (4)
grudzień 2021 (4)
listopad 2021 (6)
październik 2021 (12)
wrzesień 2021 (14)
sierpień 2021 (10)
lipiec 2021 (18)
czerwiec 2021 (16)
maj 2021 (17)
kwiecień 2021 (16)
marzec 2021 (17)
luty 2021 (31)
styczeń 2021 (21)
grudzień 2020 (30)
listopad 2020 (39)
październik 2020 (36)
wrzesień 2020 (24)
sierpień 2020 (24)
lipiec 2020 (36)
czerwiec 2020 (51)
maj 2020 (27)
kwiecień 2020 (19)
marzec 2020 (33)
luty 2020 (63)
styczeń 2020 (64)
grudzień 2019 (65)
listopad 2019 (76)
październik 2019 (81)
wrzesień 2019 (57)
sierpień 2019 (66)
lipiec 2019 (57)
czerwiec 2019 (49)
maj 2019 (67)
kwiecień 2019 (76)
marzec 2019 (90)
luty 2019 (64)
styczeń 2019 (70)
grudzień 2018 (67)
listopad 2018 (65)
październik 2018 (75)
wrzesień 2018 (79)
sierpień 2018 (74)
lipiec 2018 (63)
czerwiec 2018 (67)
maj 2018 (85)
kwiecień 2018 (79)
marzec 2018 (76)
luty 2018 (66)
styczeń 2018 (63)
grudzień 2017 (76)
listopad 2017 (80)
październik 2017 (91)
wrzesień 2017 (104)
sierpień 2017 (88)
lipiec 2017 (95)
czerwiec 2017 (91)
maj 2017 (94)
kwiecień 2017 (90)
marzec 2017 (80)
luty 2017 (96)
styczeń 2017 (89)
grudzień 2016 (81)
listopad 2016 (68)
październik 2016 (74)
wrzesień 2016 (65)
sierpień 2016 (67)
lipiec 2016 (54)
czerwiec 2016 (55)
maj 2016 (50)
kwiecień 2016 (53)
marzec 2016 (47)
luty 2016 (52)
styczeń 2016 (47)
grudzień 2015 (38)
listopad 2015 (38)
październik 2015 (35)
wrzesień 2015 (34)
sierpień 2015 (35)
lipiec 2015 (55)
czerwiec 2015 (39)
maj 2015 (34)
kwiecień 2015 (32)
marzec 2015 (36)
luty 2015 (34)
styczeń 2015 (37)
grudzień 2014 (34)
listopad 2014 (37)
październik 2014 (23)
wrzesień 2014 (26)
sierpień 2014 (14)
lipiec 2014 (16)
czerwiec 2014 (11)
maj 2014 (27)
Skip to content
Open toolbar
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Zmniejsz tekst
Skala szarości
Skala szarości
Wysoki kontrast
Wysoki kontrast
Negatyw
Negatyw
Jasne tło
Jasne tło
Podkreśl linki
Podkreśl linki
Reset
Reset
60 komentarzy do "Śmierć pod kołami tira"
O kierwa głupota lvl 999
Kobieta chciała tylko przejść. Nie wiadomo ile kierowca już tam stał, może stał długo i myślała że jeszcze będzie stał, może coś. Nieszczęśliwy zbieg okoliczności, bo nie wierzę, że ktoś normalny chciałby rozjechać drugiego człowieka. Niestety, odpowiedzialność spoczywa na kierowcy za bezpieczeństwo w ruchu. Kierowcy ciężarówki jest trudno, ale nie zwalnia go to z odpowiedzialności. Jednak nie osądzajmy nikogo. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tych rzeczy:
https://40ton.net/hallo-widzisz-norweska-akcja-trafia-podlasie-by-uczyc-dzieci-przechodzenia-obok-ciezarowek/
Tak jak tramwaje dzwonią zanim ruszą z przystanku, tak samo kierowca mógłby krótko zatrąbić.
To jest chyba próba usprawiedliwienia kierowców ciężarówek przed brakiem rozglądania się, a często przed brakiem dodatkowych lusterek. Dlaczego kierowca osobówki będzie zawsze winnym, gdy wjedzie w pieszego, który skrył się za przednim słupkiem, a kierowca ciężarówki już nie miałby być winny?
Sam kiedyś miałem taką sytuację jadąc astrą j – ten samochód ma wyjątkowo szerokie przednie słupki i zbliżając się do skrzyżowania zupełnie nie widziałem ludzi przechodzących przez nie, aż dopiero w ostatnim momencie skrętu “wyszli” zza tego słupka, szybki ruch kierownicą, oni zatrzymali się i nic się nie stało. Ale gdyby się stało, winnym byłbym ja. Natomiast tutaj i w niektórych komentarzach poniżej próbuje usprawiedliwiać się kierowców ciężarówek, “bo nie mogą” się rozglądać, “bo nie mają” dodatkowych lusterek.
Dlaczego “Piesza zachowała się skrajnie nierozważnie”?
Piesza szła chodnikiem na którym stał samochód ciężarowy. Nie wiadomo jak długo stał. Każdy pieszy w takiej sytuacji omija taki samochód wchodząc na jezdnię.
Jedynie kierowca jest tutaj winny wypadku i nie ma tu tłumaczenia, że nie widział, że martwa strefa…
Jak zmieniasz pas i wpakujesz się na inny samochód to też usprawiedliwia Cię martwa strefa?
Mistrzu – piesza też “zmieniła pas”.
Był kiedyś, nawet tu, taki skandynawski film który ‘uczył’ co zrobić w takich sytuacjach. Nawiąż kontakt wzrokowy z kierowcą i upewnij się że on Ciebie widzi.
Ja tam swoje dzieci uczę właśnie tego – popatrz na kierowcę, nie przechodź jeżeli go nie widzisz, a najlepiej – obejdź go w odległości kilku metrów.
Jak dla mnie może nawet pudelek. Jeżeli dzięki temu nie będą mnie skrobać z bieżnika z asfaltu to jest to mądrzejsze niż “jechał szybko ale bezpiecznie.
i to bez kierunkowskazu xD
Dokładnie ? też tak uważam, kontakt wzrokowy.
Tutaj to nawet nie jest zmiana pasa, ale włączanie się do ruchu, które ma najniższy priorytet pod względem pierwszeństwa.
gowno wiesz o prowadzeniu ciężarówek więc się nie udzielaj
Jak można tak bezmyślnie wejść przed maskę ciężarówki? Trzeba chyba nie mieć za grosz wyobraźni. Z drugiej strony kierowca nie zachował odpowiedniej ostrożności. Wiem, że siedząc w ciężarówce trudno zobaczyć co dzieje się tuż przed maską (no chyba że pojazd wyposażony jest w lusterko nad przednią szybą – na filmie takiego lusterka nie widzę, ale może to przez jakość filmu) ale jeśli kierowca nie widzi to powinien się podnieść/wychylić albo poprosić o pomoc osoby trzecie.
Ten Actros ma lusterko nad przednią szybą bo to nowy model a takie lusterka są obowiązkowe od 2008 roku.
brrry,paskudna historia… Kto jest winien? obawiam się, że sąd będzie miał duży problem, serio, taka sprawa powinna trafić do bardzo doświadczonego sędziego, ale teraz jest losowanie, jak dostanie to świeżak, to będzie się wlokło przez kilka instancji i wiele lat, a kierowca nie będzie wiedział na czym stoi. No bo tak, nie widział pieszej, a ja nie widzę tam lusterka do obserwacji przestrzeni przed maską – gdyby było obowiązkowe, to diagnosta nie podpisał by przeglądu. Czyli nie widział, ale był włączającym się do ruchu, mógł/powinien przewidywać, ze gdy zablokuje chodnik, ktoś może chcieć przejść i znajdzie się przed maską, tylko żeby się upewnić, musiał by wstać z fotela,(i nie wiadomo czy tego nie zrobił) w czasie gdy by wracał, piesza mogła właśnie wejść pod maskę. Ustawowy obowiązek korzystania z pomocy osoby trzeciej dotyczy jedynie manewru cofania. Piesza – skąd babcia miała wiedzieć, że kierowca jej nie widzi? Takie detale, jak włączony silnik, to nie dla jej wiedzy, no miała prawo wejść na jezdnię by ominąć ciężarówkę. – naprawdę z 10-szięć lat ta sprawa będzie się w sądach wałkować…
A wniosek? Ponieważ to nie pierwszy i nie ostatni taki wypadek, wszystkie ciągniki, powinny obowiązkowo posiadać czujniki martwej strefy, nie tam lusterka – czujniki, z włączaną blokadą ruchu, czyli kierowca miałby obowiązek włączyć blokadę przy takich manewrach.
10 lat jak nic będzie wlokła się ta sprawa, znajomość prawa mam w małym palcu, tym od nogi.
brednia, głupota, kompromitacja
nieprawda, zła kolejność: głupota, kompromitacja, brednia – tak ma być
nie masz pojęcia o przepisach, kolejność jest ustalona w rozporządzeniu ministra do spraw głupich rozporządzeń!
nie ma takiego rozporządzenia
jest!
łon już sam ze sobą koresponduje, eugeniusz
Musisz być bardzo starym kierowcą gdyż posiadanie lusterek panoramicznych jest obowiązkowe chyba już ponad 10lat A kierowcy zapewne zostanie zatrzymane prawo jazdy które będzie do dyspozycji sądu Pracodawca z nim rozwiąże stosunek pracy gdyż nie będzie on spełniał warunków zatrudnienia I jak sprawa będzie się ciągnęła miesiącami (o ile się przyzna) lub latami (o ile się nie przyzna) to kierowca juz ma kare bo nie może podjąć zatrudnienia został zwolniony i nie ma prawka Nawet jak sąd da mu zawiasy i odda mu prawko to Kierowca zostanie tak naprawdę podwójnie ukarany A co do jego winy to niestety nie ma tu wątpliwość
brednia, głupota, kompromitacja
i kolejny raz udowadniasz, iż jesteś ignorantem
a ty uposledzony
i to w stopniu znacznym
Możesz być najmądrzejszym pieszym który może ma i rację. Ale dalej będziesz martwy mimo swojej racji jeśli nie będziesz uważać. Zasada ograniczonego zaufania.
Należy zwrócić uwagę na fakt ze pieszy NIE znajdował się na chodniku.
Ale znajdowała się na drodze i była uczestnikiem ruchu, a kierujący ciągnikiem się do ruchu włączał, a co zatem idzie, miał obowiązek zachować szczególną ostrożność i ustąpić jej pierwszeństwa.
@Ja
klej ware
Sraka, koleś nie miał prawa jej zobaczyć, siedziałeś kiedyś w ciągniku siodłowym? 🙂
Wystarczy dźwignąć 4litery, ale się nie chce.
brednia, głupota, ignorancja, kompromitacja
destylacja
jak zwykle rzeczowe argumenty
i cyk boleści
A czy ruszając osobówką ruszasz na stojąco aby zobaczyć czy jakiś kot czy pies prezes przechodzi przed maska, stary szofer, hehe chyba pod koniec lutego zdał prawko
argument z rowka wyssany
Jakie to a znaczenie dla obowiązku ustąpienia pierwszeństwa i zachowania szczególnej ostrożności?
Piesza zachowała się skrajnie nierozważnie i zapłaciła za to najwyższą karę, ale znajomość martwych stref kabiny ciągnika siodłowego nie jest obowiązkiem pieszej. Jest obowiązkiem kierującego ciągnikiem.
Od tego są lusterka nad przednią szybą. Nie wiem czy je miał tam ale takowe są już wymagane.
tak siedziałem i mam zasadę nie widzę nie jadę a ty masz zasady ?
Prawo miał, bo niby czemu miałby nie mieć? Nie miał raczej możliwości.
@Ja A kobita nie miała świateł do jazdy dziennej jako uczestnik ruchu i co mądralo?
Należy też zwrócić uwagę na fakt, że pojazd NIE znajdował sie na jezdni, tylko blokował chodnik i drogę pieszemu.
A jak miał być pieszy na chodniku, skoro chodnik był zastawiony pojazdem przyszłego zabójcy?
srak. już czas na emeryture stary szoferze
piszesz głupoty
gupi gupiego rozumie, ma się rozumieć
Należy zwrócić uwagę na fakt ze pieszy NIE znajdował się na chodniku.
Nie chcę oceniać tu ani tej babeczki ani kierowcy, ale nie ukrywajmy że zachowanie jednego i drugiego nie jest tu do końca prawidłowe. Zbieg okoliczności, wiek oraz nieuwaga. Mnie zastanawia jednak dlaczego pomimo tylko podobnych zdarzeń, kierowcy nie mają żadnego obowiązku dot. montażu dodatkowych, np. lusterek, które umożliwiłby im kontrolę tego co dzieje się przed maską. Ja rozumiem, że kapitan statku morskiego nie widzi co się dzieje bezpośrednio przed jego dziobem, ale wchodząc do portu posługuję się pomocą holowników, które dodatkowo pomagają mu manewrować. Mało tego kierowca ma prawo i obowiązek posłużyć się pomocą osoby trzeciej podczas wszelkiego rodzaju manewrów w których widoczność może być ograniczona. Więc pomijając że to babeczka, że weszła na ulicę, że może nie słyszała że silnik pracuje i kierowca prawdopodobnie wykonuje jakiś manewr, to jednak ustalmy że to kierowca nie dopełnił obowiązku upewnienia się co do tego co się dzieje przed nim. W myśl przepisów drogowych to że ktoś łamie przepisy nie oznacza, że trzeba go rozjechać aby zepchnąć z drogi.
Sa lusterka, dzieki ktorym widac co dzieje sie przed maska… w kazdym aucie ciezarowym, ale nie wszyscy z nich korzystaja.
Masz obowiązek upewnić się, że manewr który robisz jest bezpieczny. Pośrednio znaczy to by zaopatrzyć się w środki (lusterka) umożliwiające to. Jeżeli nie ma takich środków przy takowych manewrach należy poprosić inną osobę o pomoc przy manewrowaniu. Przepisy są jasne. Jednak w Polsce zawodowi kierowcy nie znają nawet limitów prędkości (pędzą na limiterze 90km/g gdzie popadnie – mimo, że według prawa nie powinni się nawet zbliżyć do limitera). Co dopiero inne przepisy… Gdyby umieli czytać tekst ze zrozumieniem nie zostaliby pewnie kierowcami zawodowymi….
Szkoda i pieszej i kierowcy. Z jednej strony piesza nieświadoma, że kierowca jej nie widzi wchodzi przed maskę, a z drugiej kierowca, który przejeżdżając przez chodnik powinien dwa razy sprawdzić, czy piesi nie kręcą się w martwych strefach. Oboje wykazali się brakiem wyobraźni. Bardzo szkoda, że ten brak wyobraźni zakończył się śmiercią…
Po sprawdzeniu czy nikogo nie ma w martwiej strefie i powróceniu za kierownicę musiałby ponownie dokonać sprawdzenia, czy w tym czasie nikt nie znalazł się w martwej strefie. Cholernie trudny przypadek.
Tak właśnie łażą te stare pingwiny bez wyobraźni.
ty tak samo będziesz starym pingwinem zastanów się co piszesz o osobach starszych owszem obie strony zawiniły ale to nie jest powód by starsze osoby mieszać z pingwinami
No tak, twój stary pingwin siedzi z tyłu i nie jest to ksiądz.
Nie wiem o czym myślał ten pieszy, silnik ciężarówki słychać więc mógł się spodziewać że wyjeżdża, jeszcze tak przed samą maską przeszedł gdzie był nie widoczny. Kierowca ciężarówki będzie mieć traumę że pod jego kołami zginął człowiek ale nie uznał bym tu jego wyłącznej winy bo pieszy chyba w większym stopniu się do tego przyczynił.
Też uważam, że kobieta nie powinna się pakować przed ciężarówkę w takiej sytuacji. Jednak wine ponosi kierowaca ciężarówki, facet przed ruszeniem powinnien się upewnić, że nikt mu się nie pakuje pod auto. Zawsze kierowca samochu ciężarowego kiedy rusza z takiego miejsca, włącza się do ruchu powinnien zachować szczególną ostrożność. Powinnien mieć poziom czujność taki jakby do okoła biegało mnóstwo dzieciaków, jeżeli byłby uważny to prawdopodobnie nie doszło by do tragedii.
Kierowca nie widział na pewno jej bo była w martwym punkcie